abonnement Unibet Coolblue
pi_114665234
120719_50937_PTA-10jaar.jpg

Planes, Trains & Automobiles, ook wel bekend als PTA, bestaat vandaag 10 jaar!!

Het forum PTA zag op 26 juli 2002 het levenslicht en dat heugelijke feit moet natuurlijk wel een beetje gevierd worden! Daarom dit topic om PTA (en FOK!) te feliciteren!

PTA, een forum dat bedoeld is voor alles wat met auto's, fietsen, vliegtuigen, openbaar vervoer en bootjes te maken heeft. Een forum dat vernoemd is naar de film Planes, Trains & Automobiles uit 1987.
Een forum met inmiddels 31.471 topics en 2.144.844 reacties en de meest memorabele quote "2 keer de helft".

120709_50937_PTA-moderators.jpg?rand=133791322
In de tien jaar dat PTA bestaat zijn er verschillende moderators gekomen maar jammer genoeg ook weer vertrokken. Toch zijn er verspreid over de tien jaar in totaal maar 13 moderators geweest die PTA onder hun hoede mochten nemen en hieronder kun je van een aantal lezen wat zij over PTA te zeggen hebben.

Kreator - Moderator van 28-07-2002 tot 07-08-2003
"Er was geen forum, ik wilde het. Het kwam er. Ik werd mod. Het was leuk. Toen ging ik weg."

GizartFRL - Moderator van 21-04-2003 tot 09-12-2003
"Aan PTA heb ik alleen maar goede herinneringen. Als eerste meeting een PTA kartmeeting in Amsterdam. Voor de mensen die langer meelopen in PTA: Trueno en Speedfreaksjj waren er ook. IRL en op FOK! waren ze hetzelfde :P. 10 jaar PTA ^O^ op naar de 20."

MutZ - Moderator van 17-12-2003 tot 15-12-2004
"PTA 10 jaar alweer, wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel!

Zelf ben ik eind 2003 mod geworden, en laten we het erop houden dat mijn eerste taak als mod was om een relletje te beslechten. Als één van de zeer weinige vrouwen op een typisch mannenforum en nog geen maand geregistreerd user, niet gigaveel verstand van auto's (vliegen was zeg maar meer mijn ding), dat is wel aardig relmateriaal dacht ik zo. Als ik hem nu teruglees, dan zijn sommige van de grootste rellers nog steeds vrienden.

Ik heb heel wat mooie topics en series (zoals [Hoe zit dat met...]) zien ontstaan en ook altijd erg veel plezier gehad in de slowchat (die soms meer op een snelchat leek, maar dat even terzijde).

Er zijn een aantal topics die mij altijd wel zijn bijgebleven uit mijn tijd als mod. Eentje wil ik hier met jullie delen. We hadden namelijk een user die een topic had gemaakt over zijn auto en hoe hij die ging pimpen/gepimpt had. Maar om een lang verhaal kort te maken: het was echt te erg voor woorden, dit was geen pimpen meer, dit was verkloten. Als snel vermoedden ThaFreak en ik dat het een kloon zou zijn, maar uit de kloonscan kwam helemaal niets, dus die optie viel af... En ondertussen werd de topicstarter maar gebashed en gebashed en wij maar rommel ruimen... Ga je dan het topic sluiten? Het topic op zich was een goed topic, met een goede openingspost, en er werd ook wel inhoudelijk gereageerd, dus dat wilden we eigenlijk ook niet... Maar de topicstarter werd wel een beetje heel erg afgezeken, hij helemaal blij met z'n gepimpte auto en de rest van de users maar afkraken... Ik zat er dus eigenlijk best wel een beetje mee in mijn maag, wat ik er nou mee moest...
Een paar dagen later was ik aan de andere kant van het land en omdat ik wat tijd over had, had ik afgesproken met Tjabbo, om die eens te meeten. Zegt hij op een gegeven moment: ik moet je wat laten zien, maar het moet onder ons blijven. Logt hij dus in als die user met z'n gepimpte auto! Bleek hij dus al die tijd achter dat account te zitten. Na een hele uitleg hoe hij het aangepakt had (en hoe het dus kwam dat hij niet uit onze kloonscan kwam) hebben we besloten dat het topic zou blijven. Vanaf die dag las ik dat topic met veel meer plezier dan daarvoor. Helaas kan ik het topic niet meer vinden, maar na zoveel jaar mag dit verhaal wel bekend worden vind ik. Tjabbo, als jij het topic nog hebt/weet te vinden, ik hou mij aanbevolen!

Inmiddels ben ik geen hele actieve FOK!ker meer, meer een lurker. Dat krijg je als je een leven hebt... Maar PTA zal altijd wel een bijzondere plek in mijn herinneringen innemen, want ik heb er een geweldige tijd gehad.
"

Alexxxxx - Moderator van 19-01-2006 tot 09-12-2009:
"Jaren terug gevraagd of ik mocht modden op PTA. Dat mocht niet. Maar een paar maanden later stopte Tjabbo, en toen mocht het opeens wel! Daarna enkele jaren samen met ThaFreak gemod, volgens mij zijn we een van de langst opererende mod duo's van FOK! geweest? Mooie tijd, bijna alles kon en mocht in PTA, het was grotendeels zichzelf regulerend, we hadden een leuke groep users toen! Maar TF kreeg een leven, en ik kreeg het te druk met mijn eigen site, dus zijn we er zo ongeveer tegelijk mee gestopt. :)"

Klonk - Bijspringmoderator van 31-11-2009 tot 09-12-2009:
"Ik was vaste bezoeker van de PTA SC en toen al modje van GC (wat ik nog steeds ben naast mijn SA schap voor het FOK!weblog natuurlijk). Om eerlijk te zijn ben ik straal vergeten waarom ik denk ik een maandje (of twee) mod ben geweest. Iemand ging er weg en er waren even wat extra handjes nodig.

En toen vroegen ze mij, enige tastbare wat er aan die paar legendarische weken in PTA is gevonden is het vrachtwagenchauffeurstopic.

Voor de rest is PTA nog steeds een leuk forum waar ik graag kom als ik weer eens een simpele vraag heb of een toffe bak heb gespot, lees iets krakkemikkigs uit de jaren '80 of '70

Dus luitjes van PTA, gefeliciteerd met 10 jaar en hopelijk nog zeker 10 jaar erbij.

De groetjes vanuit mijn Citroen C1 :+
"

Anne - Moderator van 09-12-2009 tot en met heden
"Ergens in het jaar 2003 heeft Xtreem mij de PTA slowchat ingelokt via mijn fotoboek (aangezien er veel te weinig vrouwen rond hingen en hangen) en sindsdien ben ik nooit meer weg gegaan en altijd blijven plakken. Af en toe vermaakte ik mij ook buiten de slowchat en naar mate de tijd verstreek werd dat steeds meer en meer en begon ik PTA toch wel als mijn favoriete forum te zien (en dat is het tot op de dag van vandaag nog steeds). Er heerst eigenlijk veel respect en users worden snel op hun plek gewezen door medeusers indien ze nogal over de schreef gaan. Ook is er altijd plek voor een gebbetje, maar kan er gelukkig ook serieus gereageerd worden.

Veel vaste PTA users ken ik inmiddels ook met naam en toenaam en het zijn ook de enige users van 't forum die ik ook wel eens in werkelijkheid zie. Ook heeft PTA er eigenlijk voor gezorgd dat Sounddragon en ik nu vriendje en vriendinnetje zijn.

Toch heb ik jarenlang geroepen geen moderator van PTA te willen worden, maar toen ik gevraagd werd kon ik toch geen nee zeggen. Het is namelijk nog steeds het leukste forum met de leukste users en topics van heel FOK!
"

Sounddragon - Moderator van 09-05-2010 tot en met heden
"Ooit op FOK!/ in PTA beland via vriend, clublid en PTA-legende PNG, om te rellen met Opel-bashers, dat leverde per direkt mijn eerste ban op.

Daarna veel gelezen, en wat gaan posten, soms om te trollen, soms om behulpzaam te zijn. Langzaamaan ben ik PTA en FOK! meer gaan waarderen en bracht ik hier meer tijd door als op mijn clubsite, en na een aantal jaar werd ik ineens out of the blue gevraagd als mod, wat ik sinds die tijd met veel plezier doe ^O^. "


120709_50937_PTA-reeksen.jpg
Hieronder beschrijven een aantal users hun beleving of omschrijving van een bepaalde reeks die ons inziens een ereplek verdient. We hebben als leidraad genomen dat de reeks uit minimaal 50 delen bestaat.

De Treinenreeks, met inmiddels 434 delen:

Dr_Flash over de treinentopics:
"Het treinentopic van PTA is één van de weinige plekken ter wereld waar ook gewoon geïnteresseerde leken plezier kunnen hebben over treinen, EN waar bovendien niet alleen veel expertise is, maar waar de 'kenners' ook het geduld hebben om hun kennis te delen. In de wereld van treinenfora is dat behoorlijk zeldzaam."

Duvel over de treinentopics:
"Wat zou PTA zijn zonder de T? Zoals de FOK! Bijbel vertelt: "De derde dag. God zei: 'Ik schep de Nederlandse Spoorwegen, huiswerk, het weer, ex-vriendinnen en Jamba.'
En God schiep het Klaagbaak forum." Deze heilige passage maakt direct duidelijk dat al vanaf de schepping van het Forum de spoorwegen een grote rol spelen. En niet onterecht.

Het treinentopic loopt bijvoorbeeld net iets korter dan PTA, maar toch al ruim vierhonderd delen. De lol is dat hier mensen met allerlei achtergronden slap kunnen leuteren over treinen, zonder dat het direct een fundamentalistische bende wordt zoals op andere spoorfora. En dat is wel zo prettig. Natuurlijk is het wel gek dat er 1001 autotopics lopen, en maar één treinentopic. Aan de andere kant is zo'n reservaat misschien ook wel een goed idee. In elk geval goed dat PTA er is, op naar de volgende tien jaar!
"

De Motorrijlesreeks, met inmiddels 56 delen:

Tankiej over de Motorrijlesreeks:
"Leuk en interessant topic voor het delen van ervaringen met motorrijles! Ik heb er zelf veel aan gehad tijdens mijn rijlessen, voornamelijk met vragen over de AVB oefeningen. Nu help ik huidige lessers met tips voor deze oefeningen en andere dingen die handig zijn voor motorrijles!"

Dekatria over de Motorrijlesreeks:
"Het mooie aan de lestopics is dat doordat er zowel oude als nieuwe lesserts er rondhangen je met alle vragen terecht kunt en ervaringen kunt uitwisselen. Zelfs als je nog niet eens les maar wel een indruk wilt krijgen is daar ruimte voor - geen vraag is in wezen te gek (of je moet zo krankjorum zijn om te vragen of teenslipperts goed schoeisel is voor onderweg, natuurlijk)."

HeetBoven over de Motorrijlesreeks:
"Zonder het Motorrijlestopic van FOK! had ik het denk ik niet gered. Het motorrijbewijs is het eerste echte roze pasje wat ik in ontvangst mocht nemen (beetje afwijkende volgorde, want de meesten halen eerst auto, maar OK:)) en de topics hebben een prima bijdrage geleverd. Lekker even het wel en wee van je afschrijven zonder gene en ook meeleven met de successen en het falen van anderen.

Nog altijd lees ik met plezier mee en herken alles waar ik toen zelf ook doorheen ben gegaan. FOK! motorrijles topic 4 ever!!!
"

De PTA slowchat, met inmiddels 1731 delen:

lipje over de PTA slowchat:
"De PTA SC is voor mij een leuke plek om rond te hangen, zeg maar een digitale kroeg. Je treft er mensen waarmee je het goed kan vinden, en waarmee je het minder kan vinden. Ook is het een plek waar je lief en leed kan delen, en krijg je een lief berichtje, kaartje of zelfs een doos kadootjes voor de pasgeboren tweeling. Vroeger blonk de SC uit in insiders grapjes, maar tegenwoordig is het best laagdrempelig en wordt men niet eerst op zijn plekje als "vreemdeling" gewezen.

Ook buiten het internet treffen de mensen van de SC elkaar wel eens, zoals schnitzels eten naast de Nurburgring en af en toe een ander sociaal uitje.
"

BaraCuda over de PTA slowchat:
"Sinds halverwege 2005 volg ik de PTA SC met enige regelmaat. Het is voor mij de enige SC waar ik het met de vaste groep altijd naar mijn zin heb. Natuurlijk is er een verloop binnen deze groep en zijn er weken of zelfs maanden dat je minder actief bent, maar het blijft een geweldige gezellige groep om mee te kletsen!"

De Rijbewijs-/Rijlesreeks, met inmiddels 168 delen:

vannelle over de Rijbewijs-/Rijlesreeks:
"Het rijbewijstopic vind ik leuk en leerzaam voor iedereen die aan het lessen is.
Mensen helpen elkaar, delen tips en trucs, sommige onzekerheden worden weggenomen dus het is naast leuk en leerzaam ook nog eens een sociaal topic.
Zelf ben ik jaren instructeur geweest en heb buiten het gewone lesgeven ook online mensen kunnen helpen met tips, motiverende praatjes en voor een enkele zelfs een paar uurtjes in mijn lesauto voor niks. Ook ik heb dingen geleerd door dat topic door te lezen hoe collega's dingen aanpakken dat misschien beter was dan mijn manier.

Oftewel: Een leuk, nuttig en sociaal topic voor echt iedereen!
"

Purdey over de Rijbewijs-/Rijlesreeks:
"Ik vond het rijles/rijbewijs topic een enorm herkenbaar topic, omdat je allemaal in het vergelijkbare schuitje zat. Iedereen had dezelfde frustraties, en er waren veel momenten dat sommige het niet meer zagen zitten. Door het rijles/rijbewijs topic ben ik er doorheen gekomen en heb ik nog steeds een speciale band met de mensen met wie ik toen in dat topic zat.

We waren er echt voor elkaar, leuke herinneringen aan overgehouden!
"

De BMW fantopics, met inmiddels 75 delen:

Turquaz52 over de BMW fantopics:
"Wat vind ik van de BMW fantopics? Ik zie er eigenlijk een paar enthousiaste en fanatieke BMW eigenaren bij elkaar komen om te discussieren over van alles en nog wat. De een praat over de oldtimer bimmers waar hij gek op is, maar de ander vind het maar lelijke hokken die niks waard zijn. De een houdt van cult velgen en 'slammed'/verlaagde auto's, de ander moet daar niks van hebben en bestempelt de ander als gek en sjonnie..

Al met al het is een gezellige topic waar je zeker kunt rekenen op kritiek, maar ook op complitmenten of medeleven, want uiteindelijk delen we allemaal 1 ding en dat is BMW. Freude am Fahren und Freude am Fok!Forum ahahaha..
"

De Autorijtopics, met inmiddels 87 delen:

Bartholomeus over de Autorijtopics:
"De autorijtopics, sja. Dom lullen of stevig discussiëren over het lief en leed dat autorijden heet. Klagen over brandstofprijzen, belastingen en uit het gesticht ontsnapte klapjosties die nooit hun kaartje hadden mogen krijgen. Lachen om elkaars bij nader inzien toch niet zo beste ideeën. Meezwijmelen bij andermans ode aan zijn of haar heilige koe. Of zelf patsen met je nieuwe auto of met wat je er aan gedaan hebt natuurlijk. Een must voor iedereen die een warm hart voor autorijden heeft, al is het voor sommigen eerder een haat-liefde verhouding. Nu weet u waarom, autorijtopic O+."

De FOK! Motorclub, met inmiddels 990 delen:

stinkie over de FOK! MC ook wel FOK! Motorclub genoemd:
"De enige reeks waar ik steeds blijf terug komen, al sinds ik een motor heb. Met als leukste actie de MC die gezellig meedoet met de rest van het forum en de fokstok kaapt >:)."

bwt over de FOK! MC ook wel FOK! Motorclub genoemd:
"De FOK!MC, Een groepje motorrijders die veel lullen over motoren.
Er wordt veel over een meeing gesproken en zo af en toe wordt er daadwerkelijk gemeet. Vaker zijn er enkelingen die onderling ergens een rondje rijden of een HC (hete choco) meet doen. (zie mijn bezoekje aan de Greeves (trial) motoren fabriek/werkplaats).

Meets zijn echter zeldzaam vanwege de geografische spreiding.
"

120719_50937_PTA-winnen.jpg

Ter ere van het 10-jarig bestaan van PTA hebben we een t-shirt ontworpen en dankzij QuoteShirts.nl mogen wij er 5 weg gaan geven! De 5 leukste reacties in dit topic zullen er een toegestuurd krijgen!

Deze reacties zullen worden beoordeeld door de crew op 1 augustus 2012.
Na deze datum worden de prijswinnaars bekend gemaakt!

120719_50937_T-shirt-PTA.jpg

Behoor je niet tot een van de winnaars, maar wil je toch erg graag bovenstaand t-shirt in bezit krijgen?
Dan kun je deze op de website van QuoteShirts.nl bestellen.
Klik hier voor de mannelijke versie.
Klik hier voor de vrouwelijke versie.
Als je gebruik maakt van de code JDEZJKEQ krijg je 5% korting. Deze korting is geldig tot en met 15 augustus 2012.

120723_50937_PTA-slotwoord.jpg

We willen iedereen bedanken die ooit iets voor PTA heeft betekent of nog steeds betekent.
Ook bedankt uiteraard aan de mensen die aan dit topic hebben meegewerkt.

Op naar de volgende 10 jaar! Hoera *O* !
pi_114665406
Gefeliciteerd *G* *G* _O_

*iemand die wel eens hulp vraagt/krijgt*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door Prof_Hoax op 26-07-2012 17:23:35 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:09:38 #3
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_114665627
Gefeliciteerd *O*

dat jullie nog jaren mogen tuffen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:19:14 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114666043
*O*
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:56:35 #5
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_114667253
Leuk :) Gefeliciteerd!
  donderdag 26 juli 2012 @ 04:05:36 #6
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114670132
quote:
Dr_Flash over de treinentopics:
"Het treinentopic van PTA is één van de weinige plekken ter wereld waar ook gewoon geïnteresseerde leken plezier kunnen hebben over treinen, EN waar bovendien niet alleen veel expertise is, maar waar de 'kenners' ook het geduld hebben om hun kennis te delen. In de wereld van treinenfora is dat behoorlijk zeldzaam."
Ik lurk daar wel eens en ik kan me herinneren dat 'ie iemand de huid vol schold omdat diegene vroeg waarom treinen nou zo interessant waren.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 26 juli 2012 @ 05:53:03 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114670934
Er worden hier geen douchegordijnringetjes verkocht... ;(
  Trouwste user 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 07:37:14 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_114671233
Wat iemand al eerder postte, wat gaat de tijd toch snel. Leuk forum, hoewel ik er meer een lurker ben. Nog vele jaren.

Van harte. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:38:23 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114671240
Gefeliciteerd *O*
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_114671250
Gefeliciteerd :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_114671252
Bedankt Krea!
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:51:43 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_114671323
*O*
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 07:51:53 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_114671324
Gefeliciteerd *O*
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 07:56:17 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114671350
quote:
99s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:51 schreef Karina het volgende:
Gefeliciteerd *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_114671377
Op naar 2x de helft!

Gefeliciteerd! *O*
  Boks-Chick donderdag 26 juli 2012 @ 08:01:43 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_114671398
quote:
99s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:51 schreef Karina het volgende:
Gefeliciteerd *O*
lolwut
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:03:01 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114671408
Gefeliciteerdt *O* :W
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114671445
Gefeliciteerd!!

Waarom staat Socios niet in de OP?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:17:34 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114671525
Wat een mooi, posi-emo-topic! O+

Hoera voor PTA! w/
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:18:58 #20
340341 Blester
Membre très utile
pi_114671543
Gefeliciteerd! :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juli 2012 @ 08:19:11 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114671548
Goede samenvatting van mijn PM, Anne.
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juli 2012 @ 08:20:36 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114671560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:40 schreef Godtje het volgende:
Bedankt Krea!
Nee, jij bedankt Godtje!
pi_114671625
Gefeliciteerd :7
..non est vivere sed valere vita est ..
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 08:46:01 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114671876
Jezus wat een ouwehoerverhalen allemaal :o en ik moest binnen drie regels blijven :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 08:46:54 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_114671891
Maar gefeliciteerd voor os eige *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')