abonnement Unibet Coolblue
pi_114654956
quote:
A fixed-gear bicycle (or fixed wheel bicycle) is a bicycle that has no freewheel, meaning it cannot coast — the pedals are always in motion when the bicycle is moving. The sprocket is screwed directly onto the hub. When the rear wheel turns, the pedals turn in the same direction. This allows a cyclist to stop without using a brake, by resisting the rotation of the cranks, and also to ride in reverse.

Track cycling in a velodrome has always used fixed-gear track bikes, but fixed-gear bicycles are now used on the road, a trend generally seen as being led by bicycle messengers.


zijn er nog meer wegpiraten hier :7
pi_114660567

MACAFRAMA Trailer door MACAFRAMA
full stops and exclamation marks
pi_114672076
Ik had het ergens anders ook nog even gevraagd en daar kreeg ik dit als antwoord:

to answer your question any sort of handlebars will do as long as the diameter of the tube is 25.4mm. On most road bikes this diameter is 31.8mm if i'm not mistaking, so make sure you get the right size. Although they are not as common as the 31.8mm you can still find a variety of different handlebars in the 25.4mm size. Folks hare have posted some nice ones found on amazon. I suppose you could easily find nice drop bars for your ride. Good luck and enjoy your Bike :-)

Dus maar even op zoek naar een 25,4 mm stuur.
pi_114673251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik had het ergens anders ook nog even gevraagd en daar kreeg ik dit als antwoord:

to answer your question any sort of handlebars will do as long as the diameter of the tube is 25.4mm. On most road bikes this diameter is 31.8mm if i'm not mistaking, so make sure you get the right size. Although they are not as common as the 31.8mm you can still find a variety of different handlebars in the 25.4mm size. Folks hare have posted some nice ones found on amazon. I suppose you could easily find nice drop bars for your ride. Good luck and enjoy your Bike :-)

Dus maar even op zoek naar een 25,4 mm stuur.
Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.
pi_114673774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:04 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.
Dat wil ik sowieso niet. Gewoon kijken wat het aanbod is in maat 25.4. Nu alleen nog iets bedenken voor mijn remmen. Ik post het dan wel in het fixed gear topic. Het is een single speed.
pi_114675690
Even een crosspost:

Op dit moment ben ik een fraaie wielrenfiets aan het ombouwen tot een fixed 14/48, en dat als m'n vaste wielrenfiets te gaan gebruiken. Alhoewel ik fixed nog uitgebreid moet ervaren, denk ik niet dat het verzet mij zwaar zal vallen. Immers, ik deed jarenlang iedere dag met 13/52 op m'n oude wielrenfiets en had geen drang om te schakelen, op enkele steile hellingen na.
Nadat ik hem omgebouwd heb, zal de fixed m'n vaste en enige wielrenfiets zijn. Er komt dan geen wielrenfiets met versnellingen meer bij aan pas.
Ik doe het niet voor het lichtere gewicht, of onderhoud, maar vanwege het heerlijke gevoel van 'drive'die je alsmaar dwingt om door te blijven trappen. Je ervaart meer snelheidsgevoel omdat hij je 'trekt'. .

Vreemd genoeg lees ik hier daarover niemand wat zeggen, waardoor ik mij afvroeg of ik de enige was die om dat bijzondere reden gaat doen.... :o
pi_114687066
Dit doen wij op woensdagavond hier in Barcelona


Barceloneta Nights : 25-07-2012 by jsprhrmsn.photography, on Flickr

[ Bericht 97% gewijzigd door firewirecable op 26-07-2012 21:12:21 ]
pi_114797696
Wat is eigenlijk de reden van het verschil in prijs van deze 2 sturen?

BLB drop bar 39,95
http://www.pristinefixedgear.com/shop/BLB-HB-DB-38.html

Nitto drop bar 89,95
http://www.pristinefixedgear.com/shop/NIT-B123+CrMo+Drop+Bar.html

Waar zit dat verschil in? Ik kwaliteit van het staal ofzo? en zou je dat echt merken dat verschil?
pi_114822404
Chrome!
pi_114835912
Dus eigenlijk is die van BLB prima. en betaal je alleen maar voor extra's als chrome of aluminium?
pi_114836578
Dat vermoed ik wel, maar het is, afhankelijk van wat voor een soort en kleur frame je hebt. wel mooier, en of je er bartape op gaat doen of niet...
pi_114837523
Ik zoek gewoon een zwart stuur met een bruin stuurlint. Dezelfde combinatie als mijn huidige rechte stuur.

Maar ik weet al welke het gaat worden:

Keirin Style Drop Bar: Aluminum 25.4mm
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:19:09 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115102572
Vandaag drops geflipt naar bullhorns :7
pi_115102789
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:19 schreef Life2.0 het volgende:
Vandaag drops geflipt naar bullhorns :7
Bullhorns fietst echt een stuk fijner. Merk ook dat ik meer gebruik maak van de horns dan de drops.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:26:25 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115102807
Ja had het eeuwen eerder moeten doen, plus het scheelt gewicht :~
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:15:53 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115116148
Mag gratisch setje 28" velgen hebben, heb nu 26.. keuzes keuzes :')
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:21:10 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115116475
quote:
17s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef krioro het volgende:

MACAFRAMA Trailer door MACAFRAMA
deze?

pi_115145771
quote:
Ja.
full stops and exclamation marks
pi_115155374
Ik ga voor dropbars, aangezien ik veel meer lange afstanden rijd en dan diep zit zoals met mijn racefiets.
pi_115156073
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:07 schreef firewirecable het volgende:
Ik ga voor dropbars, aangezien ik veel meer lange afstanden rijd en dan diep zit zoals met mijn racefiets.
Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.
pi_115160387
idd. bullhorns zijn leuk voor een sprint, maar ik ga voor lange afstanden :-)
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:13:51 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115163561
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.
Misschien is het ook met je met 2 meter lengte wat meer onspannen zit (en dus beter kracht kunt zetten) dan in elkaar gepropt met een dropbar, en nee mijn frame is niet te klein :+
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:16:36 #24
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115163753
die macaframapapafilm is echt vreselijk, misschien als je into de brakeless/hipster scene bent dat het geweldig is, maar toen ik het tijdens het werk keek (met een oog :+ ) was het echt alleen maar kijken wie het hardst van een heuvel af kon :')
pi_115195846
idd, ik heb kortere films gezien met meer impact. Het is een echte: "hey, kijk hoe ik rij/skip/hip" video.
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:57:02 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115195945
deze heeft meer sfeer

pi_115217638
Nu in de vakantie geniet ik elke dag van mijn fixie. Ik ben van plan de komende weken nog enkele lange afstand ritten te gaan fietsen denk aan 70/100km. Heb 2 dagen geleden een rit van 60km gereden samen met mijn vader met een gemiddelde van 33km/u. Was voor mij de eerste keer dat ik op mijn fixie zo'n lange rit heb gemaakt en dit beviel mij super! Denk wel dat ik op de langere termijn voor drop bars ga kijken en een nieuw zadeltje. Iemand tips qua stuur en zadel voor lange ritten?
pi_115217890
elke keer als ik "fixie" lees dan moet ik een beetje kotsen. Welke maat moet stuur zijn? Plus ik heb veel mensen fout zien maken dat ze op aanraden een zadel gaan kopen. Zadel is letterlijk heel erg bij iemand anders dus ga naar een goede winkel toe en leg uit wat voor zadel je zoekt.
pi_115223554
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
die macaframapapafilm is echt vreselijk, misschien als je into de brakeless/hipster scene bent dat het geweldig is, maar toen ik het tijdens het werk keek (met een oog :+ ) was het echt alleen maar kijken wie het hardst van een heuvel af kon :')
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:55 schreef firewirecable het volgende:
idd, ik heb kortere films gezien met meer impact. Het is een echte: "hey, kijk hoe ik rij/skip/hip" video.
Lolnee.

quote:
TO LIVE & RIDE IN L.A. features talented local riders tearing up the streets with first-time visitor Keo Curry ("Fast Friday", "Macaframa") - one of the living legends of the sport.
Maar goed, voor lange afstandsrijders is dat waarschijnlijk niet interessant nee.

[ Bericht 2% gewijzigd door krioro op 07-08-2012 01:53:53 ]
full stops and exclamation marks
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 01:53:18 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115223742
Voor een zadel, bedenk je ook dat een eigen zadel laten bedekken (of dus aanpassen) bij een beetje meudelmaker niet veel kost maar wel erg veel pijn kan besparen, mocht je niets vinden waar je lekker op neer kan ploffen..

Persoonlijk vind ik geveerde zadels super rijden, maar die vind je bijna nergens en zien er ook niet uit, maar als je vaak meer dan een uur achter elkaar rijd is het niet weg
pi_115230783
Voor aankomende zondag staat er een route van 155Km in de planning.

http://connect.garmin.com/course/1809599
pi_115343813
135Km met de fixed gear. 29.5Km gemiddeld uiteindelijk met al die wind van zee.

pi_115555261
Heeft iemand enig idee waar ik een zwarte drop bar kan vinden meet 25,4 mm?
pi_115564429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik een zwarte drop bar kan vinden meet 25,4 mm?
nee, wel een cheapo bullhorn ;)
pi_115722111
Even een nieuwe foto gemaakt


Bianchi Pista by jsprhrmsn.photography, on Flickr
pi_115934986
Een vraag. Je kunt op een gewone wielrenfiets doortrappen en toch schakelen.

Het vereist wel een nauwkeurige afstelling van de ketting en de casettes. Maar het is in principe te doen.

Wat als je op een wielrenfiets gewoon een lockring indraait? Zodat het zich als een doortrapper gedraagt, maar dan met versnellingen. Weliswaar moeilijker te schakelen dan met vrije loop, maar wel mogelijk. Waarom zie ik ze dan nog niet rondrijden :?
pi_115983408
Omdat je met een wielrenfiets ook hoogteverschil kunt nemen, en de freewheel een moment van rust kan zijn om een langere route vol te houden. Op een fixed kun je een aantal Km's max doen omdat je knieeen dan echt gaar zijn.
pi_115991329
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:26 schreef firewirecable het volgende:
Omdat je met een wielrenfiets ook hoogteverschil kunt nemen, en de freewheel een moment van rust kan zijn om een langere route vol te houden. Op een fixed kun je een aantal Km's max doen omdat je knieeen dan echt gaar zijn.
Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?

Hoe lang je over doet, is niet relevant of er een versnelling op moet toch.
pi_115991528
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:33 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?

Hoe lang je over doet, is niet relevant of er een versnelling op moet toch.
Lijkt mij niet dat een cassette sterk genoeg is om fixed te zijn. Skidden zou niet lukken omdat je ketting nooit op genoeg spanning is.
pi_115991610
En keimpe hart. Je vraagt echt infinite veel vragen maar zou je niet een keer de knoop door hakken?!
  zondag 2 september 2012 @ 15:17:22 #42
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116305822
Van de zomer mijn 2de fixed gear project afgemaakt.

Begonnen met een racefiets die ik voor 50 euro op marktplaats heb gekocht.


Anderhalve maand verder:


42/16 gear ratio, max snelheid die ik tot nu toe heb gehaald op een vlak stuk is 47 km/u
pi_116312522
42/16 is heel rot imo. Trap je je zelf helemaal suf en hou je die 47km/u nooit lang vol. Waarom heb jij die ratio genomen? Die voorrem gaat ook je velg verzieken. Had ook een rem en dat spul is op mijn velg gaan zitten en krijg het er niet af. Rem is ook veel gevaarlijker imo want als je hard gaat en je remt iets te hard vlieg je over de kop.
pi_116317359
Ik heb ook een voorrem en die haal ik er echt niet af, ook al verneuk ik mijn velg rand. Je moet gewoon verstandig omgaan met de rem, en ik rijd heel vaak heel erg hard. Er zijn gewoon situaties waar een skid gewoon niet genoeg is (ik skid eigenlijk helemaal niet).
pi_116317514
Je kan ook op tijd beginnen met tegen kracht zetten. Zo rem ik altijd. Binnen kort maar even kijken of ik bij pristine een achter tandwiel met 13 tanden kan kopen.
  zondag 2 september 2012 @ 19:54:03 #46
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116317756
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:50 schreef vault_tec het volgende:
42/16 is heel rot imo. Trap je je zelf helemaal suf en hou je die 47km/u nooit lang vol. Waarom heb jij die ratio genomen? Die voorrem gaat ook je velg verzieken. Had ook een rem en dat spul is op mijn velg gaan zitten en krijg het er niet af. Rem is ook veel gevaarlijker imo want als je hard gaat en je remt iets te hard vlieg je over de kop.
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo, vandaar de lichte ratio. Bovendien heb je 8 skidpatches. Ik heb een flipflop naaf dus ik kan er ook nog een ander kransje op zetten mocht ik dat willen. Je krijgt inderdaad zwarte plekken op je velg door de voorrem, en ik probeer de rem ook zo weinig te gebruiken als het maar kan, maar ik houd hem er toch op.
pi_116320956
H4ppy, originele fiets hoor!

Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt? :P

[ Bericht 40% gewijzigd door KeimpeHart op 02-09-2012 22:12:29 ]
pi_116327018
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:54 schreef H4ppy het volgende:
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo.
Dan moet je juist een zwaarder verzet hebben. :P
pi_116327081
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
H4ppy, originele fiets hoor!

Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt? :P
zijn straps en overal te halen en je kan gewoon zwarte spaken kopen.
pi_116327187
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')