abonnement Unibet Coolblue
pi_114679198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:24 schreef ikbenschipper het volgende:

07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering vaak zo'n 85-90%

Van je 4-wekelijkse salaris dan denk ik?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114679257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:24 schreef ikbenschipper het volgende:
01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Assistent Supermarktmanager
03: Opleiding: HBO Accountancy
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 47 (incl. persoonlijke vrije tijd)
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering vaak zo'n 85-90%
08: Bruto maand salaris: 3061
09: Netto maand salaris: 2091
10: Overuren betaald: Nee, zit middels toeslag in het salaris.
11: Werkervaring: Ja, 12 jaar in de sector
12: Goodies: Bonusregeling op basis van targets.

Verder kan je nog met belastingvoordeel een fiets kopen enof gaan fitnessen.

Ben doorgegroeit vanuit me bijbaantje naar mijn huidige functie. Vond de opleiding die ik heb gedaan en afgerond toch niet helemaal hetgeen bij mij paste.

Salaris is omgerekend naar maandsalaris aangezien we in de sector per 4 weken betaald krijgen.
Kan de komende jaren nog groeien in salaris en leidinggevende capaciteiten in mijn huidige functie en daarna verder groeien.

Maar ik klaag niet vind me werk leuk :-)
Zeker netjes voor in de detailhandel :Y . Je hoort daar toch vaak verhalen dat dat heel slecht verdient. :{

Dat HBO diploma weegt ook wel mee denk ik, maar toch wel netjes hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114686856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:24 schreef ikbenschipper het volgende:
01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Assistent Supermarktmanager
03: Opleiding: HBO Accountancy
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 47 (incl. persoonlijke vrije tijd)
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering vaak zo'n 85-90%
08: Bruto maand salaris: 3061
09: Netto maand salaris: 2091
10: Overuren betaald: Nee, zit middels toeslag in het salaris.
11: Werkervaring: Ja, 12 jaar in de sector
12: Goodies: Bonusregeling op basis van targets.

Verder kan je nog met belastingvoordeel een fiets kopen enof gaan fitnessen.

Ben doorgegroeit vanuit me bijbaantje naar mijn huidige functie. Vond de opleiding die ik heb gedaan en afgerond toch niet helemaal hetgeen bij mij paste.

Salaris is omgerekend naar maandsalaris aangezien we in de sector per 4 weken betaald krijgen.
Kan de komende jaren nog groeien in salaris en leidinggevende capaciteiten in mijn huidige functie en daarna verder groeien.

Maar ik klaag niet vind me werk leuk :-)
Voor welke keten werk je?
Ik ga ook stoppen met mijn huidige werk om weer terug de retail in te gaan. Weliswaar minder jaren ervaring dan jij, maar ben blij als ik richting dit salaris ga over een jaar (dan ben ik ook 26).
pi_114708999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Zeker netjes voor in de detailhandel :Y . Je hoort daar toch vaak verhalen dat dat heel slecht verdient. :{

Dat HBO diploma weegt ook wel mee denk ik, maar toch wel netjes hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De functie geeft HBO werk en denk niveau dus zonder HBO-diploma was het wat lastiger geworden.
Waarbij ik pas in begin van mijn schaal zit. dus de komende jaren komt er nog wel wat bij :)
Vaak krijg je een vertekent beeld omdat wij dus per 4 weken betaald krijgen. Je moet zoals ik nu ook doe hem dus nog even omrekenen naar maandloon en dat is dan dus ruim 200 euro extra bruto

Verder mag je je niet verkijken op het aantal vrije dagen 47 is echt enorm veel.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Van je 4-wekelijkse salaris dan denk ik?
Zal ik eerlijk zijn, dat ik het niet zo in de gaten hou.... *schaam* zou kunnen, maakt me ook niet zoveel uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:35 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Voor welke keten werk je?
Ik ga ook stoppen met mijn huidige werk om weer terug de retail in te gaan. Weliswaar minder jaren ervaring dan jij, maar ben blij als ik richting dit salaris ga over een jaar (dan ben ik ook 26).
De grootste van het land :) AH.
Wij hebben nog wel onderscheid in winkels met omzet +200k en -200k als ASM, scheelt best wat in beginschaal dus ben blij dat ik +200k sta. Anders zou ik me overigens ook vervelen denk ik zomaar :) Vooral omdat ik natuurlijk uit mijn bijbaan ben doorgestroomd en veel bedrijfservaring heb.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_114718158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 06:37 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

De functie geeft HBO werk en denk niveau dus zonder HBO-diploma was het wat lastiger geworden.
Waarbij ik pas in begin van mijn schaal zit. dus de komende jaren komt er nog wel wat bij :)
Vaak krijg je een vertekent beeld omdat wij dus per 4 weken betaald krijgen. Je moet zoals ik nu ook doe hem dus nog even omrekenen naar maandloon en dat is dan dus ruim 200 euro extra bruto

Verder mag je je niet verkijken op het aantal vrije dagen 47 is echt enorm veel.


[..]

Zal ik eerlijk zijn, dat ik het niet zo in de gaten hou.... *schaam* zou kunnen, maakt me ook niet zoveel uit.

[..]

De grootste van het land :) AH.
Wij hebben nog wel onderscheid in winkels met omzet +200k en -200k als ASM, scheelt best wat in beginschaal dus ben blij dat ik +200k sta. Anders zou ik me overigens ook vervelen denk ik zomaar :) Vooral omdat ik natuurlijk uit mijn bijbaan ben doorgestroomd en veel bedrijfservaring heb.
Ja daarom had ik al zoiets omdat je al een HBO diploma heb. En wat betreft de vakantiedagen, dat is inderdaad heel erg veel ja :o
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:35 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Voor welke keten werk je?
Ik ga ook stoppen met mijn huidige werk om weer terug de retail in te gaan. Weliswaar minder jaren ervaring dan jij, maar ben blij als ik richting dit salaris ga over een jaar (dan ben ik ook 26).
Wat doe je nu voor werk dan, en waarom wil je weer de retail in? :)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:57:21 #56
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_114718645
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Junior Business Consultant
03: Opleiding: HBO MER, SAP certificaten
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 (+ 1 dag per maand) dus totaal 37
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering
08: Bruto maand salaris: 3700
09: Netto maand salaris: weet nog niet, ben net begonnen maar als het goed is +-2500 (ik krijg netto vergoeding van 91 + 25 + 25 deze zijn niet opgenomen in het bruto bedrag)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar (3 jaar procurement, 4,5 jaar ERP systemen)
12: Goodies: Auto van de zaak tot 700 euro inclusief tankpas, vergoedingen 91 euro lunchgeld, 25 euro stroom, 25 euro internetverbinding, smartphone (S3), zoveel mogelijk werken van thuis uit
"Gravitation is not responsible for people falling in love."
pi_114718767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:45 schreef FerryNL het volgende:

Wat doe je nu voor werk dan, en waarom wil je weer de retail in? :)
Recruiter. Is totaal niet wat ik ervan verwacht had, en als starter is het gewoon heel lastig gelijk goed aan de bak te komen. Dus hoop ik vanuit daar door te groeien.
pi_114720317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:00 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Recruiter. Is totaal niet wat ik ervan verwacht had, en als starter is het gewoon heel lastig gelijk goed aan de bak te komen. Dus hoop ik vanuit daar door te groeien.
Ah ok :)

Ik zit er ook wel aan te denken om de detailhandel in te gaan. Ik moet dan wel weer helemaal onderin beginnen, maar het lijkt mij eigenlijk wel heel erg leuk. Ik heb zelf altijd in de Horeca gewerkt, maar het ritme en het werk vind ik gewoon niks meer. Maar het klantgerichte en in een winkel werken lijkt mij gewoon super, en heel de dag op een kantoor zitten is ook echt niks voor mij. Natuurlijk is het leuk als je later kan doorgroeien naar een leuke goede functie, maar dit lijkt mij wel wat.

Als ik eerlijk ben tegen mezelf is de ICT, Zorg (daar dacht ik allemaal ook aan) etc etc gewoon niks voor mij. Toen ik moest kiezen welke richting ik op wilde, twijfelde ik altijd tussen de Horeca of de detailhandel. Maar ik had de Horeca gekozen, omdat ik destijds koken heel leuk vond. Helaas is de passie voor de Horeca gewoon helemaal weg, en wil ik eigenlijk toch mijn 2e keuze achterna gaan.

Heb jezelf al wel ervaring in de detailhandel of dat nog niet?
pi_114721922
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:57 schreef Erkannn het volgende:
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Junior Business Consultant
03: Opleiding: HBO MER, SAP certificaten
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 (+ 1 dag per maand) dus totaal 37
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering
08: Bruto maand salaris: 3700
09: Netto maand salaris: weet nog niet, ben net begonnen maar als het goed is +-2500 (ik krijg netto vergoeding van 91 + 25 + 25 deze zijn niet opgenomen in het bruto bedrag)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar (3 jaar procurement, 4,5 jaar ERP systemen)
12: Goodies: Auto van de zaak tot 700 euro inclusief tankpas, vergoedingen 91 euro lunchgeld, 25 euro stroom, 25 euro internetverbinding, smartphone (S3), zoveel mogelijk werken van thuis uit
Nice, groot bedrijf? :) Je mag ook pmen welk bedrijf O-) Zit er ook aan te denken om een stap te zetten namelijk..
Bla
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:27:20 #60
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_114722091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:23 schreef HeertjeB het volgende:

[..]

Nice, groot bedrijf? :) Je mag ook pmen welk bedrijf O-) Zit er ook aan te denken om een stap te zetten namelijk..
400-500 man, dus niet groot als je het vergelijkt met Accenture ofzo :D
"Gravitation is not responsible for people falling in love."
pi_114723877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ah ok :)

Ik zit er ook wel aan te denken om de detailhandel in te gaan. Ik moet dan wel weer helemaal onderin beginnen, maar het lijkt mij eigenlijk wel heel erg leuk. Ik heb zelf altijd in de Horeca gewerkt, maar het ritme en het werk vind ik gewoon niks meer. Maar het klantgerichte en in een winkel werken lijkt mij gewoon super, en heel de dag op een kantoor zitten is ook echt niks voor mij. Natuurlijk is het leuk als je later kan doorgroeien naar een leuke goede functie, maar dit lijkt mij wel wat.

Als ik eerlijk ben tegen mezelf is de ICT, Zorg (daar dacht ik allemaal ook aan) etc etc gewoon niks voor mij. Toen ik moest kiezen welke richting ik op wilde, twijfelde ik altijd tussen de Horeca of de detailhandel. Maar ik had de Horeca gekozen, omdat ik destijds koken heel leuk vond. Helaas is de passie voor de Horeca gewoon helemaal weg, en wil ik eigenlijk toch mijn 2e keuze achterna gaan.

Heb jezelf al wel ervaring in de detailhandel of dat nog niet?
Ik heb vanaf mijn 15e tot 21e erin gewerkt. Daarnaast het geluk dat mijn vader een eigen supermarkt heeft en er nu zo dus weer in kan rollen en snel goede trainingen kan krijgen richting assistent.
Op je 25e kom je niet snel meer aan de bak zonder ervaring, ze kunnen immers ook knulletjes van 16 krijgen die hetzelfde moeten leren.
pi_114724442
Als ik mezelf vergelijk met de rest van de mensen hier, verdien ik echt belachelijk weinig.
Desondanks, ik woon helemaal in het zuiden van het land en heb weinig keus in deze regio.

01: Bedrijfstak: Supply Chain
02: Functie: Sales administror
03: Opleiding: HBO International Business (waaronder 1,5 jaar buitenland ervaring)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 en nog wat ATV dagen (11 per jaar ofzo)
07: 13e maand: Nee, wel winst uitkering indien winst gemaakt wordt
08: Bruto maand salaris: 2.190
09: Netto maand salaris: 1.600
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar 3 maanden binnen deze functie, eerder wel op MBO niveau 4 jaar gewerkt
12: Goodies: Geen
pi_114724874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:18 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik heb vanaf mijn 15e tot 21e erin gewerkt. Daarnaast het geluk dat mijn vader een eigen supermarkt heeft en er nu zo dus weer in kan rollen en snel goede trainingen kan krijgen richting assistent.
Op je 25e kom je niet snel meer aan de bak zonder ervaring, ze kunnen immers ook knulletjes van 16 krijgen die hetzelfde moeten leren.
Ik heb 2 jaar in een supermarkt gewerkt, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden :')

Juist die dik gedrukte zin maak ik me zorgen over. Ik wil gewoon wat anders gaan doen, maar volgens mij heeft het gewoon geen zin, omdat je zeker in deze tijd gewoon echt te oud bent. ;(

Maarja om nou heel je leven iets te gaan doen wat je echt niet meer leuk vindt. Dat is ook niet bepaald handig en leuk.
Iedereen zegt wel tegen mij, ''je bent nooit te oud om weer wat te leren'', nou in deze tijd toch echt wel,
pi_114725647
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:33 schreef JL... het volgende:
Als ik mezelf vergelijk met de rest van de mensen hier, verdien ik echt belachelijk weinig.
Desondanks, ik woon helemaal in het zuiden van het land en heb weinig keus in deze regio.

01: Bedrijfstak: Supply Chain
02: Functie: Sales administror
03: Opleiding: HBO International Business (waaronder 1,5 jaar buitenland ervaring)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 en nog wat ATV dagen (11 per jaar ofzo)
07: 13e maand: Nee, wel winst uitkering indien winst gemaakt wordt
08: Bruto maand salaris: 2.190
09: Netto maand salaris: 1.600
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar 3 maanden binnen deze functie, eerder wel op MBO niveau 4 jaar gewerkt
12: Goodies: Geen

Ik heb deze opleiding ook gedaan op MBO-4 niveau. Het jaar na slagen werd deze opgeschaald naar HBO. Baal ik nog steeds een beetje van.
pi_114726613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:33 schreef JL... het volgende:
Als ik mezelf vergelijk met de rest van de mensen hier, verdien ik echt belachelijk weinig.
Desondanks, ik woon helemaal in het zuiden van het land en heb weinig keus in deze regio.

01: Bedrijfstak: Supply Chain
02: Functie: Sales administror
03: Opleiding: HBO International Business (waaronder 1,5 jaar buitenland ervaring)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 en nog wat ATV dagen (11 per jaar ofzo)
07: 13e maand: Nee, wel winst uitkering indien winst gemaakt wordt
08: Bruto maand salaris: 2.190
09: Netto maand salaris: 1.600
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar 3 maanden binnen deze functie, eerder wel op MBO niveau 4 jaar gewerkt
12: Goodies: Geen

Voor iemand met ook nog eens buitenlandervaring, is het inderdaad niet echt bovengemiddeld te noemen. Zeker gezien je leeftijd.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:16:05 #66
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_114728283
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:33 schreef JL... het volgende:
Als ik mezelf vergelijk met de rest van de mensen hier, verdien ik echt belachelijk weinig.
Dat is omdat je de fok! extragratis 20% internetbonus vergeten bent! Als je dat wel gewoon toepast dan zit je op een dikke 2600 bruto per maand en 31 vrije dagen, helemaal zo gek nog niet.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_114728535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat is omdat je de fok! extragratis 20% internetbonus vergeten bent! Als je dat wel gewoon toepast dan zit je op een dikke 2600 bruto per maand en 31 vrije dagen, helemaal zo gek nog niet.
Is het maar 20%?! Oei, dan heb ik het weer schromelijk overdreven :o
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:14:54 #68
372330 junkie-nl
ultra ben je voor het leven
pi_114775809
01: Bedrijfstak: zoetwaren(broodbakkerij)
02: Functie: broodbakker
03: Opleiding: mbo niv2 brood/banket (niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3.450(afhankelijk van nachturen)
09: Netto maand salaris: 2.200(afhankelijk van nachturen)
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4jaar
12: Goodies:werkkleding:D
pi_114776060
¤2.200 op je 22e zonder opleiding? Wtf
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:31:50 #70
372330 junkie-nl
ultra ben je voor het leven
pi_114776295
nachtoeslag zondagavond uren/overuren tikken allemaal er aan mee:) zonder dag alles net 1500 maar
pi_114779991
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:31 schreef junkie-nl het volgende:
nachtoeslag zondagavond uren/overuren tikken allemaal er aan mee:) zonder dag alles net 1500 maar
Toch goed om te zien dat er nog mensen zijn die hard werken voor een goed salaris.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:42:00 #72
372330 junkie-nl
ultra ben je voor het leven
pi_114781961
quote:
Toch goed om te zien dat er nog mensen zijn die hard werken voor een goed salaris.
je moet wat he afentoe:)
  zondag 29 juli 2012 @ 00:14:55 #73
373015 Erkannn
IkBenZoVrolijk
pi_114786147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:33 schreef JL... het volgende:
Als ik mezelf vergelijk met de rest van de mensen hier, verdien ik echt belachelijk weinig.
Desondanks, ik woon helemaal in het zuiden van het land en heb weinig keus in deze regio.

01: Bedrijfstak: Supply Chain
02: Functie: Sales administror
03: Opleiding: HBO International Business (waaronder 1,5 jaar buitenland ervaring)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 en nog wat ATV dagen (11 per jaar ofzo)
07: 13e maand: Nee, wel winst uitkering indien winst gemaakt wordt
08: Bruto maand salaris: 2.190
09: Netto maand salaris: 1.600
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar 3 maanden binnen deze functie, eerder wel op MBO niveau 4 jaar gewerkt
12: Goodies: Geen

Je zou wat moeten doorgroeien...een functie nemen met een hogere schaal. Volgens je diploma ben je capabel. Voor je leeftijd verdien je veel te weinig. Het bedrijf lacht zich rot.... :(
"Gravitation is not responsible for people falling in love."
pi_114807585
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:14 schreef Erkannn het volgende:

[..]

Je zou wat moeten doorgroeien...een functie nemen met een hogere schaal. Volgens je diploma ben je capabel. Voor je leeftijd verdien je veel te weinig. Het bedrijf lacht zich rot.... :(
Vooral een functie hoger nemen is hier van belang. Snap sowieso al niet waarom je met een HBO diploma een functie aanneem als sales administrator. Lijkt me meer iets voor een starter met MBO.
pi_114809992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:43 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar in een supermarkt gewerkt, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden :')

Juist die dik gedrukte zin maak ik me zorgen over. Ik wil gewoon wat anders gaan doen, maar volgens mij heeft het gewoon geen zin, omdat je zeker in deze tijd gewoon echt te oud bent. ;(

Maarja om nou heel je leven iets te gaan doen wat je echt niet meer leuk vindt. Dat is ook niet bepaald handig en leuk.
Iedereen zegt wel tegen mij, ''je bent nooit te oud om weer wat te leren'', nou in deze tijd toch echt wel,
Ligt er ook wel een beetje aan welke ervaringen met leidinggeven je hebt vanuit de horeca.

Mijn ervaring is namelijk dat mensen uit de ho(tel)re(staurant)ca(fe) vaak enorm klant gericht zijn en ook geen problemen hebben met de "wisselende" werktijden die we ook in de detailhandel hebben. Omdat deze vaak minder bijzonder zijn dan in de horeca.

25 is voor een dergelijk functie helemaal geen rare leeftijd om te switchen. Maar ja ligt wel aan je hoeveel leidinggevende ervaring je hebt.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')