abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:08:26 #76
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_120885476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik spoel mijn blender meteen als de smoothie klaar is af en laat hem dan een paar seconden draaien met een laagje water erin (wel deksel erop doen :P ).
Dat ja! _O_ Of ijsblokjes erbij als het echt hardnekkig is. :P
pi_120885988
Vond qua blenders die van de Hema erg oké. 15 euro dacht ik en goed voor anderhalve liter. Stond volgens mij ook op dat je er ijsblokjes in kon vermalen. Maar de blender zelf voelt erg plastic aan.

Heb ook zo´n eentje gehad met een glazen kan. Komt wel heel robuust over, alleen is het keukenblad meestal van een steen(soort). Dus 1 keer het snoer per ongeluk meenemen en je blenderkan is naar de kloten.

Zal even meespieken in dit topic. Eet zelf ondertussen al vele jaren Bambix groeiontbijt (volgens mij te eten vanaf 9 maanden :) ). Aangevuld met Roosvicee en een paar scheppen suiker. Maar afwisseling is nooit verkeerd. Als het maar makkelijk weg te drinken is en genoeg suiker bevat.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:30:20 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_120886894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:16 schreef Kabolter het volgende:
Bambix groeiontbijt
Dat is toch babyvoedsel? :D
pi_120889064
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat is toch babyvoedsel? :D
Dat is niet aan mij af te zien. ;)

Ik heb voor de zekerheid even gegoogled.
Ze hebben een tijd terug de pakken veranderd. Eerst stond er altijd '9 maanden' op. Nu 12 maanden. Het heet volgens mij nog wel steeds 'groeiontbijt'.
Heb even gekeken op wikipedia:

quote:
Baby
Een baby of zuigeling is een kind tot ongeveer 1 jaar. Een pasgeborene (eerste dagen of weken) wordt ook wel boreling genoemd.

Een baby wordt geboren met enkele reflexen maar ontwikkelt zich na verloop van tijd lichamelijk en geestelijk. Een baby leert onder andere zitten, staan en lopen, dit zijn grove motorische ontwikkelingen. Doordat de baby veel in aanraking komt met zijn ouders leert hij reageren op andere mensen. Dit is een sociale ontwikkeling. Een baby ondergaat ook veel 'fijne motorische ontwikkelingen' hij leert met zijn voetjes spelen en blokjes oppakken. Een baby wordt zo'n drie maal zwaarder dan bij zijn geboorte en ongeveer anderhalf maal zo lang.

Dreumes
Een dreumes is een kind van ongeveer 1 tot 2 jaar. Een dreumes leert onder andere spelen, torentjes bouwen met blokjes, traplopen en tegen een bal schoppen. Vooral de taalverwerving gaat nu met reuzenschreden vooruit.
Toch maar een keertje leren hoe ik met blokjes een toren kan bouwen.

Echt ideaal spul om de dag mee te beginnen. Veel, heel veel vezels, licht verteerbaar en dan de combinatie met suikers, veel suikers.
pi_120889528
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:01 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Echt ideaal spul om de dag mee te beginnen. Veel, heel veel vezels, licht verteerbaar en dan de combinatie met suikers, veel suikers.
Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.
Respect for one's elders gives character.
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:10:36 #81
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120889657
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:08 schreef Mr.Wolf het volgende:

[..]

Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.
Omdat je lichaam ook suikers nodig heeft en het voor een goede boost zorgt als je net wakker bent.
pi_120889839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Omdat je lichaam ook suikers nodig heeft en het voor een goede boost zorgt als je net wakker bent.
Je lichaam heeft suikers nodig. Maar of dat vroeg in de ochtend is en of het de suikers zijn die in dat voedsel zitten is maar de vraag. Suikers zijn de meest waardeloze energieleveranciers ooit. Als je dan toch de energie nodig hebt van een suiker (wat ik betwijfel) kan je beter een suikerloos vezel voedsel pakken en daar eventueel zelf dextrose aan toevoegen.
Respect for one's elders gives character.
pi_120890078
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:08 schreef Mr.Wolf het volgende:

[..]

Waarom zie je heel veel suikers als voordeel? Suikers zou ik juist mijden als de pest, helemaal dat fructose wat nu _overal_ in zit. Dextrose is dan weer niet zo'n groot probleem.
Begin van de dag. Het moment dat ik het toch wel kwijt raak. En de machine begint meteen te werken.

Beter dan die minimalistische ontbijtjes. Daarnaast niet al te veel vet, maar wel een halve liter melk.

Moet er wel bij zeggen dat ik 's avonds amper/niet na 18:00/18:30 meer eet. Niet echt bewust mee begonnen, is meer zo gegroeid.

Van huis uit hebben we altijd tussen de middag warm gegeten. En je ziet echt het verschil, al is dat natuurlijk ook deels op zoek gaan naar de bevestiging. Alle gezinnen die tussen de middag warm eten hebben bijna geen overgewicht. Ook bij die mensen die een kantoorbaan hebben.
Blijft wel lastig vergelijken, omdat het niet veel meer wordt toegepast.
pi_120890896
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:13 schreef Mr.Wolf het volgende:

[..]

Je lichaam heeft suikers nodig. Maar of dat vroeg in de ochtend is en of het de suikers zijn die in dat voedsel zitten is maar de vraag. Suikers zijn de meest waardeloze energieleveranciers ooit. Als je dan toch de energie nodig hebt van een suiker (wat ik betwijfel) kan je beter een suikerloos vezel voedsel pakken en daar eventueel zelf dextrose aan toevoegen.
Geen idee hoe of wat precies. Merk zelf zeker wel een verschil als de suiker op is.

De bloedsuiker schiet er wel van omhoog. En volgens mij is die gebaseerd op glucose. Een deelproduct van dextrose/suiker. Of ik zie het verkeerd, dat kan ook.

In principe moet je die suikers ook niet puur als suiker nemen. (Al weet ik dat bij dextrose niet heel suiker). Fructose in poedervorm is in principe hetzelfde als geraffineerde suiker. In de zin van: die suikers hebben de hulpstoffen nodig die er nou net uitgehaald worden.

Gaat wel erg offtopic:

Een typisch Kabolter-recept (gewoon toepassen, niet te veel op de hoeveelheden letten):

Ijskoffie
Voor 4 personen
Van die goedkope zakje cappuccino (stuk of 6)
Paar flinke lepels vanille-ijs
Aanvullen met paar scheppen suiker (al zit er in die zakjes vaak wel wat zoetstoffen)
Paar ijsklontjes
Aanvullen met water

Extra:
- beetje kaneel als het in het glas zit

Tip: begin met de zakjes, anders heb je alles bovenin de kan plakken.
pi_121643978
Zijn er ook liefhebbers van hartig hier? Ik ontbijt vaak met yoghurt, bevroren fruit, banaan, brinta/havermout uit de blender.
Tomatensap vind ik ook lekker, gisteren geprobeerd: flinke hand italiaanse roerbakmix uit de vriezer(o.a. bloemkool,romanesco,paprika,wortel), aangevuld met tomatensap en wat spa rood, anders werd het te dik. Beetje peper en zout erover, was verrassend lekker!

Oh ja, en nog een eetlepel chiazaad erdoor.
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:22:28 #86
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_121655109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:47 schreef Limi het volgende:
Zijn er ook liefhebbers van hartig hier? Ik ontbijt vaak met yoghurt, bevroren fruit, banaan, brinta/havermout uit de blender.
Tomatensap vind ik ook lekker, gisteren geprobeerd: flinke hand italiaanse roerbakmix uit de vriezer(o.a. bloemkool,romanesco,paprika,wortel), aangevuld met tomatensap en wat spa rood, anders werd het te dik. Beetje peper en zout erover, was verrassend lekker!

Oh ja, en nog een eetlepel chiazaad erdoor.
Hmmm, ik kan me een hartig drankje sowieso moeilijk voorstellen. :P
pi_121657799
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hmmm, ik kan me een hartig drankje sowieso moeilijk voorstellen. :P
Tomatengroentesap? :s)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:20:55 #88
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_121658538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:10 schreef Limi het volgende:

[..]

Tomatengroentesap? :s)
Nee, lijkt me niets. :@ Geef mij maar iets fruitigs of zoets. :P
pi_121659203
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niets. :@ Geef mij maar iets fruitigs of zoets. :P
Ieder zijn ding, ik vind beide lekker. Helemaal goed toch?!
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:33:36 #90
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_121659307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:31 schreef Limi het volgende:

[..]

Ieder zijn ding, ik vind beide lekker. Helemaal goed toch?!
*O*
pi_121659345
ik vind hartige sapjes ook niet zo aantrekkelijk klinken :@ maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar gazpacho enzo is ook niet mijn ding, dus ik denk dat het niks voor mij is.

morgenochtend wordt het sinaasappel. bosbessen, gele kiwi, banaan, melk en havermout :9
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:35:24 #92
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_121659421
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:34 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind hartige sapjes ook niet zo aantrekkelijk klinken :@ maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar gazpacho enzo is ook niet mijn ding, dus ik denk dat het niks voor mij is.

morgenochtend wordt het sinaasappel. bosbessen, gele kiwi, banaan, melk en havermout :9
Ik vraag me af of citrusvruchten het niet te waterig maken? :P
pi_121668801
-Spinazie of boerenkool
-Appel
-Munt

Moar!
Go hard or go home
pi_121669172
Ik pleur er altijd alles in wat ik niet meer wil eten.

Tips; niet te veel banaan, overheerst enorm. Of alleen banaan voor een banaanshake.

Geen mango, proef je daadwerkelijk niets van terug.

Mijn schoonmoeders maakt elk jaar bakken vol met rode bessen voor me schoon, die gaan de vriezer in. In combi met appels goed te doen.
pi_121669461
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik vraag me af of citrusvruchten het niet te waterig maken? :P
de banaan compenseert n beetje : P en anders yoghurt ipv melk erbij gooien, maakt t ook wat dikker
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_121690775
Ik hou van smoothies maar 's ochtends maken geeft zo'n herrie (ik sta om half 6 op en wil geen buren wakker maken), iemand tips voor een stillere blender of kan ik sapjes ook een avond van tevoren maken? Denk dan aan ingrediënten als spinazie en banaan, bevroren vruchten enzulks.
pi_121690960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:28 schreef AppleMartini het volgende:
Ik hou van smoothies maar 's ochtends maken geeft zo'n herrie (ik sta om half 6 op en wil geen buren wakker maken), iemand tips voor een stillere blender of kan ik sapjes ook een avond van tevoren maken? Denk dan aan ingrediënten als spinazie en banaan, bevroren vruchten enzulks.
ja dat is wel een beetje een probleem dat lawaai :')
pi_121692881
ik wil ook een muisstille blender :P
pi_121693222
Vitamax schijnt wel dé blender te zijn. Als het geluid hard is, duurt het iig maar heel even. De blender is alleen jankend duur. Ooit..!
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')