abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2013 @ 20:07:14 #201
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121561823
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

15 uur voor een stadion liggen zal ik niet doen :') Maar wel een uur of 6
Ik heb eens van 20.00u tot 08.00u voor het toenmalige grenswisselkantoor gelegen (en gevochten tegen de kou en rondgelopen en daar U2 nummers gezongen met anderen etc.)! _O_

Maar ik had daar toen geen minuut geslapen toen, en de volgende dag moest ik gewoon weer werken! :r
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 14 januari 2013 @ 20:09:36 #202
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121561983
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:25 schreef empee1977 het volgende:

[..]

vertel mij wat .... was 9x bij een 360 concert waarvan 7 op eerste rij ...
Ik heb U2 tot nu toe vijf maal mogen zien, en bij de laatste tournee was ik er twee keer bij (beide concerten in Amsterdam). Ik vond deze tour eigenlijk een beetje tegenvallen als ik eerlijk moet zijn... :@ Weinig spontaniteit en ik hoorde ze vaak meespelen met een band. Ik vond Bono wel goed bij stem, maar de vorige twee tournees bevielen mij beter!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121562023
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik heb U2 tot nu toe vijf maal mogen zien, en bij de laatste tournee was ik er twee keer bij (beide concerten in Amsterdam). Ik vond deze tour eigenlijk een beetje tegenvallen als ik eerlijk moet zijn... :@ Weinig spontaniteit, ik hoorde veel meespelen met de band. Ik vond Bono wel goed bij stem, maar de vorige twee tournees bevielen mij beter!
Veel meespelen?... Alleen Dallas speelt af en toe mee onder het podium toch?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:11:25 #204
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121562092
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:45 schreef empee1977 het volgende:

[..]

Klopt op veronica ... 3 of 4 nummers geloof ik! Maar die please was zoooo fukking goed ... ook de sunday bloody sunday drums erin ... vele malen beter dan de studio versie.
Klopt, ik vond alleen die uitzending met maar vier nummers zo schraal! :( Oké, 'If You Wear That Velvet Dress' was wel heel mooi en sereen live! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 14 januari 2013 @ 20:12:33 #205
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121562156
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 01:15 schreef Braddie het volgende:

[..]

Als het aan Larry ligt misschien ja (Ooit gezien hoe hij kijkt bij het drummen... lijkt me pijnlijk voor hem)
Nou kijkt Larry meestal toch al nooit zou vrolijk hè!? ;) Hij is denk ik wel de nuchterste van het stel.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121563146
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:12 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nou kijkt Larry meestal toch al nooit zou vrolijk hè!? ;) Hij is denk ik wel de nuchterste van het stel.
Samen met The Edge inderdaad, Adam ook trouwens, alleen Bono lijkt me écht een arrogante kwal.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:52:34 #207
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121564336
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

Samen met The Edge inderdaad, Adam ook trouwens, alleen Bono lijkt me écht een arrogante kwal.
Haha, dit is prachtig! Volgens mij heb jij op muzikaal gebied (of sowieso op het gebied van de muziek van U2 en hun leden) bijna geheel dezelfde mening/opvattingen als ik! _O-

Het lijkt mij namelijk ook zo van Bono! ;)

Ik heb ook een paar vrienden die U2 en vooral (het gedrag van) Bono erg haten, maar dan zeg ik altijd dat ik geen Bono fan, maar U2 fan ben! Echter, dat schijnen ze niet zo goed te begrijpen! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121564600
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:52 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Haha, dit is prachtig! Volgens mij heb jij op muzikaal gebied (of sowieso op het gebied van de muziek van U2 en hun leden) bijna geheel dezelfde mening/opvattingen als ik! _O-

Het lijkt mij namelijk ook zo van Bono! ;)

Ik heb ook een paar vrienden die U2 en vooral (het gedrag van) Bono erg haten, maar dan zeg ik altijd dat ik geen Bono fan, maar U2 fan ben! Echter, dat schijnen ze niet zo goed te begrijpen! ;)
Op muzikaal gebied ook wel denk ik zo haha.
Ja, ik heb wat vrienden van me gevraagd wat ze van U2 vinden, en ze vinden The Edge een slechte gitarist.

Omdat het geen snelle gitarist is, maar dat is ONZIN, want The Edge kan prima snel spelen.. alleen niet snel als in Van Halen snel, maar hij speelt qua snelheid toch wel op een B.B King niveau. En dat is prima toch?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:58:54 #209
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121564687
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

Op muzikaal gebied ook wel denk ik zo haha.
Ja, ik heb wat vrienden van me gevraagd wat ze van U2 vinden, en ze vinden The Edge een slechte gitarist.

Omdat het geen snelle gitarist is, maar dat is ONZIN, want The Edge kan prima snel spelen.. alleen niet snel als in Van Halen snel, maar hij speelt qua snelheid toch wel op een B.B King niveau. En dat is prima toch?
Daarom! Hij nam bijvoorbeeld ook de partijen met de akkoorden over van B.B. King omdat hij daar niet goed in was, in het nummer 'When Love Comes To Town'! Dat is in de DVD van 'Rattle And Hum' te zien. :)

Verder is het heel herkenbaar wat je zegt (van die vrienden, helaas)! :P
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121564797
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:58 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Daarom! Hij nam bijvoorbeeld ook de partijen met de akkoorden over van B.B. King omdat hij daar niet goed in was, in het nummer 'When Love Comes To Town'! Dat is in de DVD van 'Rattle And Hum' te zien. :)

Verder is het heel herkenbaar wat je zegt (van die vrienden, helaas)! :P
Precies! The Edge is een held wat betreft akkoorden (Hij doet er hele toffe dingen mee) en het is heel jammer dat hij zo underrated word, want hij heeft zéker met z`n effecten een fantastische sound neergezet.
Hij speelt 1 noot en je weet dat het The Edge is. Hij heeft zijn gitaar niet als notenpoeperij maar meer als echt instrument, hij haalt er ALLES uit wat je er maar uit kán halen doormiddel van effecten. en dát is tof!
  maandag 14 januari 2013 @ 21:02:56 #211
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121564925
Klopt! Even off-topic maar vind je Brian May ook goed? :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121565103
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Klopt! Even off-topic maar vind je Brian May ook goed? :)
Ja, ik ben een énorme Queen fan, ik had zelfs een tijdje een Red Special (in Honey Sunburst)
Probeer een beetje Brian May stijl te spelen, maar dit is heel vervelend haha.

(Al lukken sommige solo`s me wel.. Crazy Little Thing, Bohemian Rhapsody, Days Of Our Lives, Radio Gaga bijvoorbeeld, maar zijn Ritme werk is nog bést tricky, en qua akkoorden doet hij hele rare dingen met Diminished en septiemen enzo)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:07:06 #213
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121565198
Knap hoor! ^O^ Ja, de solo in 'Days...' lukt me ook wel, maar 'Crazy...' gaat me zo maar nèt af!
Hij is heel melodisch hè, in zijn solo's?!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121565370
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
Knap hoor! ^O^ Ja, de solo in 'Days...' lukt me ook wel, maar 'Crazy...' gaat me zo maar nèt af!
Hij is heel melodisch hè, in zijn solo's?!
Hij is énorm melodisch, en gebruikt scales op een aparte manier als je het mij vraagt ( soms doet hij wel een gewone scale run of wat random licks, maar vaak doet hij wat dorisch/lydisch etc etc)

Die solo van Days is heerlijk, ik krijg die runs bij het 2e deel van de solo nog steeds niet super (Zit steeds te knoeien met.. zal ik nou wél of niet alles aan slaan ala, A Kind Of Magic, waar ik wél alles aansla)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:14:01 #215
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121565597
Gaaf! Ik heb het idee dat jij op muziektheoretisch vlak een stuk verder bent dan mij. Ik ken deze termen ook wel (dorisch/lydisch etc.) maar ik moet toch altijd wel weer teruggrijpen naar een boek waar dit in staat. Veel van dit soort toonladders ken ik nog niet uit mijn hoofd, maar op mijn gitaarles komt het steeds meer aan bod. Ik probeer mezelf steeds verder te ontwikkelen!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121565756
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:14 schreef Atmosphere82 het volgende:
Gaaf! Ik heb het idee dat jij op muziektheoretisch vlak een stuk verder bent dan mij. Ik ken deze termen ook wel (dorisch/lydisch etc.) maar ik moet toch altijd wel weer teruggrijpen naar een boek waar dit in staat. Veel van dit soort toonladders ken ik nog niet uit mijn hoofd, maar op mijn gitaarles komt het steeds meer aan bod. Ik probeer mezelf steeds verder te ontwikkelen!
Valt dénk ik wel mee hoor, ik roep wel Dorisch/Lydisch, maar als puntje bij paaltje komt moet ik ook echt kijken wat het ookal weer was haha :D
Qua scales doe ik meestal gewoon Pentatonisch/Majeur/Mineur en soms gooi ik in de ladder van Amineur bijvoorbeeld random blue note (Iets wat er niet bij past, maar toch ook weer wel als je hem gelijk laat verdwijnen in een goede noot)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:21:38 #217
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121566047
Oh zo!

Hehe, wij zijn op de gitaarles ook veel bezig met die blue notes, grappig wel!
Momenteel richten we ons veel op blues. Ik speel altijd met twee mensen samen op de les, waarvan er één is overgegaan op bas (waar hij mee begon). Hij vond dat hij te weinig talent bezat voor de gitaar... We oefenen in de schuur van onze leraar, bij hem thuis. :D

Gelukkig spelen we niet meer op de muziekschool, toen zaten we namelijk met tien man tegelijk. Sommigen oefenden nooit, dat schoot echt niet op!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121566265
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh zo!

Hehe, wij zijn op de gitaarles ook veel bezig met die blue notes, grappig wel!
Momenteel richten we ons veel op blues. Ik speel altijd met twee mensen samen op de les, waarvan er één is overgegaan op bas (waar hij mee begon). Hij vond dat hij te weinig talent bezat voor de gitaar... We oefenen in de schuur van onze leraar, bij hem thuis. :D

Gelukkig spelen we niet meer op de muziekschool, toen zaten we namelijk met tien man tegelijk. Sommigen oefenden nooit, dat schoot echt niet op!
Dat schoot inderdaad totaal niet op, heb ik ook gehad met Keyboard les, zat ik met 3 andere.. was niet te doen.

Woon je een beetje in de buurt van Noord Holland trouwens?
  maandag 14 januari 2013 @ 21:30:24 #219
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121566597
Ik wou jou daar toevallig net over pm'en Braddie, maar dat hoeft dan niet meer.

Nee, helaas woon ik in Noord-Brabant, in Roosendaal. Da's minder hè? :{ Ik zag in je profiel dat je in Hilversum woont? Dat klopt nog steeds zeker? :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121566685
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik wou jou daar toevallig net over pm'en Braddie, maar dat hoeft dan niet meer.

Nee, helaas woon ik in Noord-Brabant, in Roosendaal. Da's minder hè? :{ Ik zag in je profiel dat je in Hilversum woont? Dat klopt nog steeds zeker? :)
Ja, dat klopt helaas nog steeds... Roosendaal, dat is minder...opzich kan het wel qua bandje bijvoorbeeld.. maar dan 1x per 2 weken of iets. Ik sta overal voor open.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:36:20 #221
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121566953
Hm. tsja, dan moet ik eens goed kijken hoeveel tijd ik in de regel precies heb, en waar het dan
nog tussen zou passen...

PS. Braddie, ik heb volgens mij iets opgemerkt in jouw onderregels (heet dat niet 'signature'?). Is het in 'Streets' niet 'burning down love' i.p.v. 'burning down low'? Dat dacht ik altijd te horen! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121567263
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Hm. tsja, dan moet ik eens goed kijken hoeveel tijd ik in de regel precies heb, en waar het dan
nog tussen zou passen...

PS. Braddie, ik heb volgens mij iets opgemerkt in jouw onderregels (heet dat niet 'signature'?). Is het in 'Streets' niet 'burning down love' i.p.v. 'burning down low'? Dat dacht ik altijd te horen! ;)
Als we iets kunnen uitwerken dan zou dat tof zijn, lijkt me heeeeeel gaaf een U2 coverbandje te beginnen :) (Aangezien ik héél veel U2 speel)

Ahh, ik hoor altijd Low haha. Maar ik pas het aan.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:44:36 #223
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121567446
Ja, een U2 coverband, daar heb ik ook vaak van gedroomd! En ook trouwens van nummers coveren van Joy Division. Volgens mij zijn daar niet veel coverbands van...

Maar je hoeft van mij niets aan te passen hoor als je dat niet wilt natuurlijk hè! ;)
Het was maar een opmerking haha!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121567599
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja, een U2 coverband, daar heb ik ook vaak van gedroomd! En ook trouwens van nummers coveren van Joy Division. Volgens mij zijn daar niet veel coverbands van...

Maar je hoeft van mij niets aan te passen hoor als je dat niet wilt natuurlijk hè! ;)
Het was maar een opmerking haha!
Jaaa :D U2 Coverband :) Lijkt mij in ieder geval tof, desnoods kunnen we ergens in een andere plek in nederland repeteren wat voor ons beide een soort compromis is :D
  maandag 14 januari 2013 @ 21:48:38 #225
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121567720
Dat zou cool zijn! Ik zal eens wat nagaan in mijn indelingen... ^O^

Ken je Joy Division ook misschien? :D
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')