abonnement Unibet Coolblue
pi_124327106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:30 schreef Twistings het volgende:
Top inderdaad. Hopen dat 'ie Nederland ook even aandoet. Vorig jaar was de eerste keer voor mij en het heeft wel naar meer gesmaakt :P
Kans is trouwens wel aanwezig dat ie weer naar Nederland komt hoor, gewoon even de nieuwe datums volgen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Misty_eyes op 21-03-2013 16:50:39 ]
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:18:24 #202
399528 HarryR
Ja Hallo Harry Hier.
pi_124333720
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:30 schreef Twistings het volgende:
Top inderdaad. Hopen dat 'ie Nederland ook even aandoet. Vorig jaar was de eerste keer voor mij en het heeft wel naar meer gesmaakt :P
Laatste keer was 2009 voor mij, nu maar hopen dat ik er dit jaar zélf heen kan rijden (A)
Mijn Naam Is Harry Dijkstra
pi_124335426
Hij staat elk jaar wel ergens in Europa. Nu alleen weer een nieuwe naam voor de tour met hetzelfde recept, met blijkbaar de nadruk op plaatsen waar hij al lang of nog helemaal nooit is geweest. Er was laatst die hint op z'n site over Korea, en de steden die de tour openen in Brazilië heeft hij ook nog nooit aangedaan. In Noord-Amerika heeft hij een exclusieve deal met 2 festivals, waarvan de eerste - Bonnaroo in juni - al is aangekondigd, en de tweede zou Outside Lands in San Francisco zijn, komende augustus. Nou, Denemarken gaat hij nog goedmaken, hopelijk komt Australië 11 jaar (!) na de annulering wegens tegenvallende kaartverkoop de aanslagen op Bali ook aan de beurt. Dan is hij al behoorlijk 'out there' gegaan. Spannende tijden, lijkt er alleen niet op dat het promotie voor z'n nieuwe album is. (En met hem nog steeds in de studio op moment van schrijven komt dat er ook niet van voor het najaar).

Jaar verder, en ze hebben wederom helemaal niets geleerd van de pre-sale. Elke zaalplattegrond is anders, categorieën zijn niet duidelijk, en je weet amper welke stoel je koopt. Opvallend dat hij de afgelopen jaren in Europa telkens in arena's stond, tussen de 8000 en zo'n 20,000 man, in de meeste gevallen voor eerlijke prijzen. Veel van deze zalen verkocht hij niet uit. (En Denemarken annuleerde hij er zelfs om). Nu speelt hij in sportstadions met een capaciteit van 60,000-70,000, en in het geval van Polen zelfs voor Amerikaanse prijzen. (Alles in vakken een beetje richting het podium start bij 275 euro). Ze weten vast wel wat ze doen - alhoewel, hehe ;) - maar ik ben benieuwd of ze het zeeklimaat in Europa en de capaciteit van de zalen in afgelopen jaren en het daarop volgende fiasco in Denemarken in acht hebben genomen...

Trouwens wel heel tof voor de Polen. Ik ben zeker al 3 keer in verschillende landen een dame met een 'please come to Poland'-banner tegenkomen. Welverdiend. Vrees dat de Benelux en omstreken voor deze ronde onderaan de lijst staan, die hebben hem in de afgelopen 3 jaar al vaker over de vloer gehad dan bepaalde continenten in 25 jaar :P. Maar je weet maar nooit met de wijze waarop hij tegenwoordig z'n optredens organiseert.

Enerzijds ben ik zeer positief over een nieuwe setlist. Hij heeft nu toch wel zo'n beetje alle uithoeken gezien met dezelfde openers, toegiften, tributes, verhaaltjes, bekende en diepere Beatles-nummers... Anderzijds volgt hij eigenlijk hetzelfde pad als sinds 2009: telkens een íets andere set in gebieden waar hij al lang niet of nog nooit is geweest, zodat er weinig reden tot afwisselen is. En Brian Ray was laatst nog heel duidelijk in een antwoord aan een fan via sociale media: ze bedienen de massa, de niet-Beatles liedjes kent toch niemand.

Op z'n minst kunnen we een reguliere opschudding verwachten, zoals aan het begin van elke tour met willekeurige nieuwe naam in de afgelopen jaren: één of twee 'nieuwe' Beatles-liedjes, één fan-favoriet en live-hoogtepunt ('Letting Go' en 'Every Night' in 2010, 'Bluebird' en 'Junior's Farm' in 2011, 'Hope Of Deliverance' in 2012...) eruit voor een nieuwe verrassing, en dan nog 10 Beatles-liedjes afgewisseld in de eerste helft van de set.


}:|
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:13:44 #204
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_124345011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:03 schreef Aisumasen het volgende:Vrees dat de Benelux en omstreken voor deze ronde onderaan de lijst staan, die hebben hem in de afgelopen 3 jaar al vaker over de vloer gehad dan bepaalde continenten in 25 jaar :P. Maar je weet maar nooit met de wijze waarop hij tegenwoordig z'n optredens organiseert.
Maar Jan Smeets deed wel een serieuze poging om hem op Pinkpop te krijgen. En als dat was gelukt dan zou dat ook vrij kort na de vorige keer geweest zijn.

Aan de ene kant zou het wel heel erg snel na de vorige keer zijn als hij weer deze kant op komt. Maar in een zaal als de Ziggo Dome zou ik hem best willen zien. Een verandering in de setlist zou ook niet verkeerd zijn. Maar laten we niet al te hoge verwachtingen daarvan hebben :P.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_124347761
Het zal wel niet, maar als ie weer komt ben ik er ook weer bij vrees. En ik ben ook wel in staat om eventueel in Duitsland ofzo te gaan. Hopelijk is het ook echt een nieuwe tour met veel 'nieuwe' nummers in de set.
Bleuh.
  ESF Reporter donderdag 21 maart 2013 @ 20:31:15 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_124348944
M'n betrouwbare bron zegt dat hij dit jaar naar alle waarschijnlijkheid ook in Ierland op gaat treden. Ik hoop er naartoe te kunnen, als het meezit met m'n geld en ook qua tijd. O+
pi_124349705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:10 schreef PimD het volgende:
Het zal wel niet, maar als ie weer komt ben ik er ook weer bij vrees. En ik ben ook wel in staat om eventueel in Duitsland ofzo te gaan. Hopelijk is het ook echt een nieuwe tour met veel 'nieuwe' nummers in de set.
quote:
'Summer Live' tour 2009

Drive My Car
Jet
Only Mama Knows
Flaming Pie
Got To Get You Into My Life
Let Me Roll It
Highway
The Long And Winding Road
My Love
Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Calico Skies
Mrs Vandebilt
Eleanor Rigby
Sing The Changes
Band On The Run
Back In The USSR
I'm Down
Something
I've Got A Feeling
Paperback Writer
A Day In The Life / Give Peace A Chance
Let It Be
Live And Let Die
Hey Jude

Day Tripper
Lady Madonna
I Saw Her Standing There

Yesterday
Helter Skelter
Get Back
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

'Up And Coming' tour 2010

Venus & Mars / Rockshow
Jet
All My Loving
Got To Get You Into My Life
Highway
Let Me Roll It / Foxy Lady
The Long And Winding Road
Nineteen Hundred And Eighty Five
(I Want To) Come Home
Let 'Em In
I'm Looking Through You
Every Night
Two Of Us

Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Mrs Vandebilt
Eleanor Rigby
Ram On
Something
Letting Go
Sing The Changes
Band On The Run
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Back In The USSR
I've Got A Feeling
Paperback Writer
A Day In The Life / Give Peace A Chance
Let It Be
Live And Let Die
Hey Jude

Day Tripper
Lady Madonna
Get Back

Yesterday
Helter Skelter
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band / The End

'On The Run' tour 2011

Hello Goodbye / Magical Mystery Tour
Junior's Farm

All My Loving
Jet
Drive My Car
Sing The Changes
The Night Before
Let Me Roll It
Paperback Writer
The Long And Winding Road
Come And Get It
Nineteen Hundred And Eighty Five
Maybe I'm Amazed
I've Just Seen A Face / And I Love Her
I Will

Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Mrs Vandebilt
Eleanor Rigby
Something
Band On The Run
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Back In The USSR
I've Got A Feeling
A Day In The Life / Give Peace A Chance
Let It Be
Live And Let Die
Hey Jude

The Word/All You Need Is Love
Day Tripper
Get Back

Yesterday
Helter Skelter
Golden Slumbers / Carry That Weight / The End

In ieder geval deze eerdere genoemde 'shake-up' die hij elke nieuwe 'tour' doet, maar dit is toch ook echt het moment om de vastgeroeste stoplappen in de tweede helft voorgoed om te wisselen. Hij heeft niet zonder reden Londen overgeslagen afgelopen december, het vierde jaar op rij met een identieke tweede helft van de set had écht niet gekund. Over 6 weken weten we het!

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 21-03-2013 23:17:10 (typo's) ]
pi_124364021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:03 schreef Aisumasen het volgende:
Hij staat elk jaar wel ergens in Europa. Nu alleen weer een nieuwe naam voor de tour met hetzelfde recept, met blijkbaar de nadruk op plaatsen waar hij al lang of nog helemaal nooit is geweest. Er was laatst die hint op z'n site over Korea, en de steden die de tour openen in Brazilië heeft hij ook nog nooit aangedaan. In Noord-Amerika heeft hij een exclusieve deal met 2 festivals, waarvan de eerste - Bonnaroo in juni - al is aangekondigd, en de tweede zou Outside Lands in San Francisco zijn, komende augustus. Nou, Denemarken gaat hij nog goedmaken, hopelijk komt Australië 11 jaar (!) na de annulering wegens tegenvallende kaartverkoop de aanslagen op Bali ook aan de beurt. Dan is hij al behoorlijk 'out there' gegaan. Spannende tijden, lijkt er alleen niet op dat het promotie voor z'n nieuwe album is. (En met hem nog steeds in de studio op moment van schrijven komt dat er ook niet van voor het najaar).
Dat hij nieuwe plaatsen en landen bezoekt geeft hem ook de gelegenheid om (grotendeels) dezelfde setlist te gebruiken "nog nooit eerder in dit land gespeeld".

Ik verwacht zijn nieuwe album tegen het eind van het jaar met het idee "leuk kerstcadeautje", een tijd dat er meer cadeau's gekocht worden dan elders in het jaar. Denk ik.
quote:
Jaar verder, en ze hebben wederom helemaal niets geleerd van de pre-sale. Elke zaalplattegrond is anders, categorieën zijn niet duidelijk, en je weet amper welke stoel je koopt. Opvallend dat hij de afgelopen jaren in Europa telkens in arena's stond, tussen de 8000 en zo'n 20,000 man, in de meeste gevallen voor eerlijke prijzen. Veel van deze zalen verkocht hij niet uit. (En Denemarken annuleerde hij er zelfs om). Nu speelt hij in sportstadions met een capaciteit van 60,000-70,000, en in het geval van Polen zelfs voor Amerikaanse prijzen. (Alles in vakken een beetje richting het podium start bij 275 euro). Ze weten vast wel wat ze doen - alhoewel, hehe ;) - maar ik ben benieuwd of ze het zeeklimaat in Europa en de capaciteit van de zalen in afgelopen jaren en het daarop volgende fiasco in Denemarken in acht hebben genomen...
Met zalen van 8000-20000 lijkt mij het Ziggo Dome wel wat ipv een stadion die niet bedoeld is voor concerten. 15000 is een mooie capaciteit en ik denk net iets groter dan/vergelijkbare grootte als Ahoy. ZiggoDome in Amsterdam zou best mooi zijn, want Amsterdam is hij ook al niet meer geweest sinds 1972 ;)

De prijzen in Oostenrijk zijn volgens mij wel een stuk beter ¤60-125. VIP package ¤350.

Heel benieuwd welke steden hij verder zal bezoeken. Ik hoop op een redelijke reisafstand, ik heb helaas vorig jaar moeten missen :'(
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:16:40 #209
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_124388584

50 jaar geleden vandaag uitgebracht :)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:07:35 #210
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_124393973
Straks in Pauw & Witteman komt het jubileuk van PPM ook aanbod. Gerard Ekdom komt erover vertellen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_124401208
Dus: 4, 6 & 9 mei Paul in Brazilie. Nog een klein rondje zuid & noord Amerika tot en met half juni, 22 juni starten in Polen voor een rondje Europa tot ergens in juli. :D

Ik vrees dat mijn vakantie roet in het een gaat gooien. :{ Ik heb al geboekt.....

[ Bericht 0% gewijzigd door awijmans op 23-03-2013 10:16:41 (verkeerde data ;-)) ]
pi_124408609
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:59 schreef awijmans het volgende:
Dus: 4, 6 & 9 mei Paul in Brazilie. Nog een klein rondje zuid & noord Amerika tot en met half juni, 22 juni starten in Polen voor een rondje Europa tot ergens in juli. :D

Ik vrees dat mijn vakantie roet in het een gaat gooien. :{ Ik heb al geboekt.....
Er zitten wat pauzes tussen, hij moet ook nog op de kleine passen ;). (En het album afronden!) En dat is wel prima, want met een beetje pauzes in het tour-schema is hij op z'n best. Maar dit gaat zijn grootste wereldtournee in 10 jaar worden, ja. Tour start in Belo Horizonte, Argentinië grijpt wederom mis. Noord-Amerika waarschijnlijk in twee gedeeltes, en het zullen veel shows zijn, tot aan augustus.

Dus er is een gapend gat, nog genoeg speling voor Europa met data voor en na die nu al bekend zijn. Helaas valt het tot nu toe in al overvolle festivalperiodes. Effe de setlist afwachten. Wel balen dat die niet te ontduiken is voor zo lang, want verrassingen zullen er zeker inzitten.
pi_124518901
Julian Lennon komt in Amsterdam met zijn Expositie "Timeless"

http://www.fckarthouse.com/29-03-urban-art-house-presents-julian-lennon-and-geeert-timeless-moments-exhibition/

Ik ga er naar toe komende donderdag :)
pi_124520063
En met een net zo willekeurige show in Verona, na anderhalf jaar terug in Italië, aangekondigd in diezelfde week dat ik niet kon is het Europese tourschema voor de zomer compleet. Het worden lange maanden tot de herfst.

Doch geweldige locatie: http://www.paulmccartney.(...)d-for-out-there-tour
pi_124520445
Locatie ziet er idd geweldig uit:

pi_124536795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:55 schreef awijmans het volgende:
Julian Lennon komt in Amsterdam met zijn Expositie "Timeless"

http://www.fckarthouse.com/29-03-urban-art-house-presents-julian-lennon-and-geeert-timeless-moments-exhibition/

Ik ga er naar toe komende donderdag :)
Mega! Bedankt voor de tip, wist ik niets van.
pi_124589328


Het gaat los: http://www.rockshowonscreen.com/

Eind mei op DVD/Blu-Ray. Na al die jaren!
pi_124591957
Oh, en dit gebeurde zojuist in Londen:

pi_124596882
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:30 schreef Aisumasen het volgende:
En met een net zo willekeurige show in Verona, na anderhalf jaar terug in Italië, aangekondigd in diezelfde week dat ik niet kon is het Europese tourschema voor de zomer compleet. Het worden lange maanden tot de herfst.

Doch geweldige locatie: http://www.paulmccartney.(...)d-for-out-there-tour
Wil je zeggen dat er niet nog enkele data bij komen? Het wordt inderdaad wel krap met dit schema:
16 juni Bonnaroo, USA.
22,25,27 juni Europa.
9 juli (?) Boston USA.
Van mij mag hij nog wel ergens in de buurt komen, ik heb vorig jaar moeten missen :'(
pi_124596914
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Mega! Bedankt voor de tip, wist ik niets van.
Ga je ook? Meld jezelf dan wel even aan voor de gastenlijst. :P
pi_124605642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:40 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ga je ook? Meld jezelf dan wel even aan voor de gastenlijst. :P
Ik ga proberen of ik straks tijd kan vinden. En lijst gaat wel lukken, wel bedankt voor de waarschuwing iig ;).

Lees alleen net dat Julian Lennon zelf niet anders weet dan dat hij pas aankomend weekend op weg naar Amsterdam gaat. (En de geboekte band voor de opening had ook al elders een gig). Ehm...?!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:38 schreef awijmans het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat er niet nog enkele data bij komen? Het wordt inderdaad wel krap met dit schema:
16 juni Bonnaroo, USA.
22,25,27 juni Europa.
9 juli (?) Boston USA.
Van mij mag hij nog wel ergens in de buurt komen, ik heb vorig jaar moeten missen :'(
Al starten de Amerikaanse shows ver voor Bonnaroo in juni, is het Europese tourschema voor aankomende zomer helaas compleet inderdaad. Een dubbele steek voor Denemarken. En de voorverkoop was ook weer bespottelijk, ze zullen het nooit leren.
pi_124606929
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik ga proberen of ik straks tijd kan vinden. En lijst gaat wel lukken, wel bedankt voor de waarschuwing iig ;).

Lees alleen net dat Julian Lennon zelf niet anders weet dan dat hij pas aankomend weekend op weg naar Amsterdam gaat. (En de geboekte band voor de opening had ook al elders een gig). Ehm...?!
Ik las op facebook ook iets wat me verontrustte. Ik hoop maar dat hij zich vergist heeft en er straks gewoon is. :P
pi_124634882
Wat was Julian een aardige jongen zeg. :) Verder was het erg druk met kunstige en yup-achtige mensen. Wijntjes, fancy hapjes..... En ik die daar tussen liep :D

http://instagram.com/p/Xab5lHiht2/

Foto was zonder flits, dus niet superscherp, maar we staan er duidelijk genoeg op :P

Daarna:
"would you like to sign a CD?"
"it depends"
"your CD of course"

Waarschijnlijk was hij bang dat er weer iemand een Beatles CD wilde laten signeren ofzo _O- Mensen schijnen dat te willen, Julian doet dat niet. Logisch natuurlijk. Ik heb nu een gesigneerde "everything changes" ^O^ Helemaal blij mee.

Een vriend van mij was al om 15:00 aanwezig en kwam Julian om 16:00 buiten tegen. Hij mocht even mee naar binnen en heeft toen 3 CD's laten signeren, iets wat hij 's avonds absoluut niet zou doen volgens de mensen van het Arthouse. Gelukkig voor mij deed hij dat wel. :D

Echt een leuke ervaring. Ik heb nu 2 Beatles kinderen in mijn leven ontmoet, beide Lennons *)
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:39:38 #224
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_124651165
Stoer verhaal, awijmans _O_.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')