abonnement Unibet Coolblue
pi_116530245
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:44 schreef PureEvil het volgende:
Leuke foto UD!

Hier krijgen ze in de 1e klas al huiswerk. Vind vooral Wesley dus niet leuk...Maarja, 't is niet anders helaas :{

Jordy spreekt ook vloeiend duits, aan hem kan je het ook totaal niet horen dat ie nederlander is.

En herkenbaar met die woorden, 'mama dat MEINTE ik !' :')
Dat huiswerk is ook wel nodig met die korte schooldagen ook. Ik heb er erg aan moeten wennen in het begin dat je als ouder zoveel zelf moet helpen het eerste schooljaar, maar eerlijk gezegt vind ik het nu wel wat hebben. Bas is 2 weken geleden eingeschult, zn grote zus zit inmiddels in het vierde schooljaar. Tot half 2 zitten ze in de Betreuung, als ze thuiskomen eten we en daarna komen direct de schoolboeken op tafel en wordt er gezamelijk huiswerk gemaakt. En voor jezelf is dat helpen best leerzaam.Als ze klaar zijn even wat drinken en een snoepje en dan hebben ze nog een hele middag voor zich om te spelen. Mijn dochter vond het altijd schitterend om neefjes en nichtjes in Nederland te vertellen dat zij enkel s morgens naar school hoeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 september 2012 @ 11:49:56 #227
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116530326
Op de middelbare school krijgen ze wel meer uren hoor. En Christan zat op een tweetalige school, die had ook langere dagen (vergelijkbaar met NL) omdat ze daardoor extra lessen hadden.

Hij heeft nu (7e klas) 3 dagen tot 13 uur, eentje tot 14 uur en eentje tot half 4.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:17:21 #228
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116542898
In Elten hangen verkiezingsposters van de VVD. Deze posters zijn voorzien van een stempel van Stadt Emmerich, wat dus betekent dat hiervoor toestemming is gevraagd.

Tijdens de wandeling met de hond kwamen we de koster tegen, die wist te vertellen dat een "slimmerik bij de VVD" heeft uitgezocht wat de Europese regels hieromtrent zijn, vervolgens in diverse grensgemeenten toestemming heeft gevraagd. en de posters zijn vervolgens opgehangen op diverse plaatsen in zo'n beetje grensgemeenten langs de grens.

In Duitsland wordt hier met gemengde gevoelens op gereageerd. Omdat het legaal is, accepteren ze het. Maar ze zijn uiterst sceptisch, want de postersteksten hebben een "populistisch karakter" en daar zijn ze in Duitsland erg huiverig voor.

De potentie betreft 100.000 stemmen. Als je een schatting zou maken hoeveel procent daarvan überhaupt gaat stemmen, en hoeveel procent daarvan VVD stemt, ga je je afvragen of het allemaal wel de moeite is.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:29:04 #229
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116543311
Hadden ze ook Ff alle in dld wonende nederlanders een brief moeten sturen dat je voor 1 augustus zelf een stempas aan moet vragen....
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:16:58 #230
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116545262
Dat soort dingen "behoor" je te weten. Bij niet-reguliere verkiezingen moet je dit zelf aanvragen.

Daarbij: het is al vaker genoemd in dit forum, minimaal 2 keer door mezelf. :)
... ♥ ik mis je ♥
pi_116546565
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:17 schreef phluphy het volgende:
In Elten hangen verkiezingsposters van de VVD. Deze posters zijn voorzien van een stempel van Stadt Emmerich, wat dus betekent dat hiervoor toestemming is gevraagd.

Tijdens de wandeling met de hond kwamen we de koster tegen, die wist te vertellen dat een "slimmerik bij de VVD" heeft uitgezocht wat de Europese regels hieromtrent zijn, vervolgens in diverse grensgemeenten toestemming heeft gevraagd. en de posters zijn vervolgens opgehangen op diverse plaatsen in zo'n beetje grensgemeenten langs de grens.

In Duitsland wordt hier met gemengde gevoelens op gereageerd. Omdat het legaal is, accepteren ze het. Maar ze zijn uiterst sceptisch, want de postersteksten hebben een "populistisch karakter" en daar zijn ze in Duitsland erg huiverig voor.

De potentie betreft 100.000 stemmen. Als je een schatting zou maken hoeveel procent daarvan überhaupt gaat stemmen, en hoeveel procent daarvan VVD stemt, ga je je afvragen of het allemaal wel de moeite is.
Bij de DWDD (De wereld draait door) vertelde Diederik Samsom dat hij ook langs de deuren is gegaan, waarbij hij slechts een tempo van een deur per 10 minuten haalde. Dan is dit een stuk gemakkelijker en goedkoper. Hoewel je idd af moet vragen in hoeverre dit stemmen trekt, want op die posters staan nooit diepzinnige teksten die je overtuigen om op een bepaalde partij te gaan stemmen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 9 september 2012 @ 08:42:38 #232
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116556222
Eén deur per 10 minuten :o! Dat schiet inderdaad niet op.
Ik ben ook totaal niet gevoelig voor posters. En daarbij ben ik dat hele verkiezingsgebeuren soms vreselijk zat, zo word je er mee doodgegooid.

(Iemand gisteren Koefnoen gezien, met hun "Most wonderful time of the year"? :') ) :D
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 9 september 2012 @ 09:29:43 #233
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116556569
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:16 schreef phluphy het volgende:
Dat soort dingen "behoor" je te weten. Bij niet-reguliere verkiezingen moet je dit zelf aanvragen.

Daarbij: het is al vaker genoemd in dit forum, minimaal 2 keer door mezelf. :)
Dat heb ij dan gemist, waar ik het las was het al na 1 augustus.... mjah, maakt ook niet uit, weet niet WAT ik moet stemmen dus.... hoorde gisteren een spotje van de piratenpartij, over dat medicijnen goedkoper kunnen en dat men via een forum inspraak heeft, dat Zou opzich wel leuk zijn.. maargoed.

Zolang dat gezeur over extra betalen als je in dld woont maar in nl werkt en dus baan met de auto de grens over gaat maar niet doorgaat....
pi_116557235
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:29 schreef gateway het volgende:

[..]

Dat heb ij dan gemist, waar ik het las was het al na 1 augustus.... mjah, maakt ook niet uit, weet niet WAT ik moet stemmen dus.... hoorde gisteren een spotje van de piratenpartij, over dat medicijnen goedkoper kunnen en dat men via een forum inspraak heeft, dat Zou opzich wel leuk zijn.. maargoed.

Zolang dat gezeur over extra betalen als je in dld woont maar in nl werkt en dus baan met de auto de grens over gaat maar niet doorgaat....
Precies, dat zou ook helemaal nergens op slaan..

(overigens, ik ga op de piratenpartij stemmen, omdat ik ook niet weet waar ik op zou moeten stemmen, ik volgens stemwijzer op PVV zou moeten stemmen, maar dat gaat absoluut niet gebeuren. Uit de EU en weer terug naar de gulden, hoezo geld over de balk smijten???)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 9 september 2012 @ 14:54:29 #235
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116564707
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:29 schreef gateway het volgende:

[..]

Dat heb ij dan gemist, waar ik het las was het al na 1 augustus.... mjah, maakt ook niet uit, weet niet WAT ik moet stemmen dus.... hoorde gisteren een spotje van de piratenpartij, over dat medicijnen goedkoper kunnen en dat men via een forum inspraak heeft, dat Zou opzich wel leuk zijn.. maargoed.

Zolang dat gezeur over extra betalen als je in dld woont maar in nl werkt en dus baan met de auto de grens over gaat maar niet doorgaat....
Vorige keer heb ik het ook gemist. Ik meende dat je dat vanzelf toegestuurd zou krijgen, maar dat is dus alleen met reguliere verkiezen (dus als het kabinet niet valt, maar gewoon de 4 jaar uitzit).
En zelfs dan lijkt het nog niet altijd te lukken.

En daarbij, hoe lang is het wel niet geleden dat het kabinet de termijn van 4 jaar uitzat? :')
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 9 september 2012 @ 14:57:24 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116564794
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:54 schreef phluphy het volgende:


En daarbij, hoe lang is het wel niet geleden dat het kabinet de termijn van 4 jaar uitzat? :')
Wat was het 5 verkiezingen in 10 jaar? Belgisch/italiaanse toestanden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 september 2012 @ 15:02:09 #237
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116564998
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat was het 5 verkiezingen in 10 jaar? Belgisch/italiaanse toestanden.
Yep. Laatste reguliere verkiezingen waren in 2002.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ezingen#Geschiedenis
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 10 september 2012 @ 10:20:09 #238
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116594085
Mijn (NL) rijbewijs verloopt volgende maand dus dat wilde ik maar eens gaan regelen.

Ik heb begrepen dat ik naar het Strassenverkehrsamt mag (hoera, altijd feest) en mee moet nemen:
- oude rijbewijs
- paspoort
- pasfoto
- geld

Klopt dit? Hoeveel geld moet ik ongeveer bij me hebben? En is 1 pasfoto genoeg?

Grüsse von phloephy. :P
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 10 september 2012 @ 20:52:33 #239
63722 z80
I fink you freaky
pi_116618320
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:20 schreef phluphy het volgende:
Mijn (NL) rijbewijs verloopt volgende maand dus dat wilde ik maar eens gaan regelen.

Ik heb begrepen dat ik naar het Strassenverkehrsamt mag (hoera, altijd feest) en mee moet nemen:
- oude rijbewijs
- paspoort
- pasfoto
- geld

Klopt dit? Hoeveel geld moet ik ongeveer bij me hebben? En is 1 pasfoto genoeg?

Grüsse von phloephy. :P
wat je nodig hebt is een formulier voor het aanvragen van een nieuwe rijbewijs.
dit kun je bij het Strassenverkehrsamt halen ZONDER in de rij te hoeven wachten. *O*
dit vul je thuis in. en in dit formulier staat ook wat je allemaal nodig hebt.
hiermee ga je naar het gemeentehuis om de eigenlijke aanvraag te doen. wat het kost weet ik niet meer.
na verloop van tijd (paar weken) krij je bericht dat je bij het Strassenverkehrsamt je rijbewijs kunt ophalen.

het kastje/muur verhaal is om het makkelijk en overzichtelijk te houden.
blijkbaar kan het Strassenverkehrsamt niet in het bevolkings register en moet je via een u bocht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_116619608
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:52 schreef z80 het volgende:

[..]

wat je nodig hebt is een formulier voor het aanvragen van een nieuwe rijbewijs.
dit kun je bij het Strassenverkehrsamt halen ZONDER in de rij te hoeven wachten. *O*
dit vul je thuis in. en in dit formulier staat ook wat je allemaal nodig hebt.
hiermee ga je naar het gemeentehuis om de eigenlijke aanvraag te doen. wat het kost weet ik niet meer.
na verloop van tijd (paar weken) krij je bericht dat je bij het Strassenverkehrsamt je rijbewijs kunt ophalen.

het kastje/muur verhaal is om het makkelijk en overzichtelijk te houden.
blijkbaar kan het Strassenverkehrsamt niet in het bevolkings register en moet je via een u bocht.
Misschien dat het per Stad verschilt, maar ik ben naar het Strassenverkehrsamt gegaan met mijn paspoort, NL rijbewijs, pasfoto (daar gemaakt in zon hokje) en geld.
Die kerel daar heeft de benodigde formulieren ingevuld en ongeveer drie weken later kon ik mijn rijbewijs ophalen..
  maandag 10 september 2012 @ 21:17:51 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116619918
Ik heb mijn rijbewijs aangevraagd en opgehaald bij de gemeente.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 10 september 2012 @ 21:33:11 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116620948
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs aangevraagd en opgehaald bij de gemeente.
Mijn man ook ! En ik heb nog mn NL rijbewijs ;)
  maandag 10 september 2012 @ 21:33:42 #243
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116620978
Oh wowie! :D :P

Ik denk dat ik eerst maar bel met, of langs ga bij, het Burgerbüro en dan informatie inwin.

Het stomme is, mijn man heeft 3 jaar geleden een nieuw rijbewijs gekregen maar hij weet niet meer waar. 8)7
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 september 2012 @ 21:37:08 #244
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_116621181
En ik heb 'm aangevraagd bij de gemeente en opgehaald bij het strassenverkehrsamt.
  maandag 10 september 2012 @ 22:44:43 #245
63722 z80
I fink you freaky
pi_116625606
gaat dus weer lekker. per gemeente verschillend.
waarom makkelijk doen als het ook anders kan.

en ik sport iets te lang in D.
gister iets te fanatiek geweest bij de gezondheidsdag bij mijn sportschool. en nu overal muskelkater. en de spiergroepen duid ik ook al in het Duits aan. vooral handig tegen je NL collega's.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_116649323
Beste fokkers !

Omdat ik binnenkort mijn eerste auto wil kopen dacht ik aan het importeren. Weten jullie misschien wat de kosten zijn in dit geval wanneer ik een auto dat 12 jaar oud is wil importeren naar NL ?

ALVAST BEDANKT !
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:05:37 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116650991
Me vanmiddag aangemeld bij de Techniker Krankenkasse. Gadverdamme wat een smerig weer was het.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 18:46:02 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116652520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:15 schreef trOnk12 het volgende:
Beste fokkers !

Omdat ik binnenkort mijn eerste auto wil kopen dacht ik aan het importeren. Weten jullie misschien wat de kosten zijn in dit geval wanneer ik een auto dat 12 jaar oud is wil importeren naar NL ?

ALVAST BEDANKT !
Ik was voor het importeren van de mijne ongeveer 200 euro kwijt (5 jaar geleden). Je moet in elk geval een COC-verklaring hebben en hij moet door de TÜV gekeurd worden. Op www.verhuis.de kun je meer info vinden als het goed is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:50:22 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116652733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:46 schreef Rewimo het volgende:

een COC-verklaring
Ik moest lachen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 18:54:49 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116652962
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moest lachen
Hij is niet eens roze ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')