abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_114443238
Ja hoor, een heus nieuw 2e deel!!
Wij stuiteren door met het lezen in het vorige topic tot we zelf gaan op 3 september *O*

Vast al 1000X genoemd, maar ik vind deze site erg leuk als voorpret.
http://www.madeira-live.com/nl/index.html




:9~
pi_114444531
Dat mag! Ook maar 's posten meteen. Willen hier misschien in de nabije toekomst eens heen om te gaan wandelen, dit najaar of volgend voorjaar. Hopelijk dan zonder bosbranden.
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 juli 2012 @ 00:33:50 #3
163650 Greys
pi_114444638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:32 schreef Lemans24 het volgende:
Bosbranden horen in een ecosysteem thuis, er is dus niet bij voorbaad reden tot zorg, mits niet aangestoken.
Is ook zo, alle keren dat ik er was was er ook ergens wel een klein bosbrandje.

Maar als je die beelden ziet met die vuurzee zo aan de rand van de grootste stad is dat toch wel even slikken :Y Kan me voorstellen dat dat geen pretje is als je daar in Funchal zit en je ziet dat op je af komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_114465728
Hoe zit het met de natuur? Is die mooi in elke tijd van het jaar, of moet je er toch vooral in de lente / zomer heen voor de bloemetjes? :?

En wat is leuk om te zien / doen, behalve wandelen door de natuur? :)
pi_114522982
Oh wat erg van die bosbranden! Op het nieuwsbericht lijkt het erop dat we aardig in de buurt zitten van waar die branden hebben gewoed. Ik ga zo maar eens een mail sturen naar de eigenaren van onze vakantiewoningen .... we vertrekken over bijna anderhalve week.

Iemand vroeg iets over autohuur... wij hebben een auto gehuurd via Easyterra.nl bij Autoeurope. We hebben 403,- betaald voor 16 dagen voor een 5 deurs met airco Peugeot 107 met volledige afkoop eigen risico. Als we arriveren willen we nog wat extra verzekering afsluiten voor de onderkant en het dak.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeWareJacoba op 22-07-2012 17:24:12 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 22 juli 2012 @ 10:53:26 #6
163650 Greys
pi_114523823
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:09 schreef k_man het volgende:
Hoe zit het met de natuur? Is die mooi in elke tijd van het jaar, of moet je er toch vooral in de lente / zomer heen voor de bloemetjes? :?
De natuur is er altijd mooi :Y
Wel meer bloemen in het voorjaar, maar wij zijn ook al twee keer in september geweest en toen was het er ook prachtig hoor.

quote:
En wat is leuk om te zien / doen, behalve wandelen door de natuur? :)
Met je auto een trip maken over he eiland en dan gewoon lekker op een klein terrasje in zo'n schattig dorpje gaan zitten. Of de grotten in Sao Vicente bezoeken! Of de forellenkwekerij in Ribero Frio.

De beste tip die ik iedereen kan geven die naar Madeira gaat is dit boekje aan te schaffen:
http://www.bol.com/nl/p/wat-hoe-madeira/1001004005764181/

Daar hebben we zo enorm veel plezier van gehad! Per dorp vind je er de lekkerste plekjes om te eten, de leukste routes met je auto, de beste wandelplekken en wandelroutes, echt een ideaal boekje! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_114526870
Dank voor de tip v/h boekje!
Nog 6 weken *O*
pi_114757074
Gelukkig contact gehad met de verhuurders. Met onze vakantiewoning is er gelukkig niets aan de hand.

Ik ben alle voorbereidingen aan het treffen voor de vakantie... over een week zitten we er al!!

Zometeen even naar de boekhandel voor het Wat en Hoe reisgidsje!

[ Bericht 15% gewijzigd door DeWareJacoba op 28-07-2012 10:23:09 (Even wennen aan het forum.) ]
pi_114821284
Ik stel m'n vraag toch maar even hier. Ik heb in Januari retour tickets voor Funchal geboekt. We hebben hiervoor ongeveer ¤350,- p.p. betaald Nu wil er een 4e persoon mee. De tickets kosten nu gewoon het dubbele!!!

Weet er iemand of het nu nog mogelijk is om voor ongeveer dezelfde prijs aan tickets te komen met vertrek vanaf Schiphol?

Ik heb de hoop wel opgegeven hoor maar ik wil het toch nog proberen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 29 juli 2012 @ 22:30:54 #10
163650 Greys
pi_114824040
Oef ja, omdat het over een week al is zal het idd een stuk duurder zijn.
Ik heb geen idee, sorry :o Misschien bij de organisatie vragen waar je er al drie hebt geboekt, of ze je kunnen matsen omdat je al 3 tickets hebt en een 4e wilt? Of al geprobeerd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_114835528
Hm... misschien een idee. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Bedankt voor de tip!
pi_115009425
http://vimeo.com/chrigu/madeira

:9~

Is er hier ook iemand die dit heeft gedaan?
http://www.rota-dos-cetaceos.pt/index.php/en/about-us

En nog een handy linkje
http://www.hansenliesbeth.nl/wattedoen.html

[ Bericht 24% gewijzigd door Blues op 04-08-2012 17:01:33 ]
pi_116484495
We zitten er hoor! En het is fantastisch O+ O+ O+ O+ als we weer thuis zijn volgende week plaats ik ons reisverslagje met foto's hier wel ;)

Vanmiddag door het gebied met de bosbranden in juli gereden, wat een ellende en wat een groot gebied :o ;(

Verder genieten :W
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 september 2012 @ 23:44:08 #14
163650 Greys
pi_116484980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:31 schreef Bluezz het volgende:
We zitten er hoor! En het is fantastisch O+ O+ O+ O+ als we weer thuis zijn volgende week plaats ik ons reisverslagje met foto's hier wel ;)

Vanmiddag door het gebied met de bosbranden in juli gereden, wat een ellende en wat een groot gebied :o ;(

Verder genieten :W
Geniet ervan *O* *O* Ik ben jaloers!

En zwaai even naar Santa Cruz van me als je er langs rijdt (vlak bij het vliegveld) O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116542685
19 September vertrekken ook wij naar het bloemen eiland . Het wat en hoe boekje hebben we ook spontaan zonder van dit topic te weten gekocht.
Binnenkort al jullie info eens doorspitten.
pi_116643579
Ons verslag met foto's (en een paar korte filmpjes) voor de Madeira-liefhebbers, ik ga het niet helemaal overtikken hier hoor :+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2012 @ 16:23:56 #17
163650 Greys
pi_116647261
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Ons verslag met foto's (en een paar korte filmpjes) voor de Madeira-liefhebbers, ik ga het niet helemaal overtikken hier hoor :+
Oh wat een heerlijk uitgebreid verslag :D
Leuk, voor mij allemaal foto's met herkenning.

Ik snap trouwens dat jullie Porto Moniz iets te lang vonden, want er is buiten dat 'natuurzwembad' echt geen bal te doen volgens mij he?

De grotten vond ik ook erg leuk trouwens! Die had ik de eerste keer op Madeira niet 'gedaan', later wel.

Krijg trek van de spiezen :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116647801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh wat een heerlijk uitgebreid verslag :D
Leuk, voor mij allemaal foto's met herkenning.

Ik snap trouwens dat jullie Porto Moniz iets te lang vonden, want er is buiten dat 'natuurzwembad' echt geen bal te doen volgens mij he?

De grotten vond ik ook erg leuk trouwens! Die had ik de eerste keer op Madeira niet 'gedaan', later wel.

Krijg trek van de spiezen :9
Klopt qua porto moniz! We hebben voor ons gevoel heel madeira uitgeplozen behalve het meest oostelijke puntje.
Grotten was leuk, maar er moest veel vertaald worden en we liepen in hordes achter de gids aan, daar zijn we niet zo van, maar ja wij zijn ook toeristen :D

Spiezen zijn lekker! De overdaad aan dezelfde schotels vond ik jammer, maar dat tentje in funchal t/o de boulevard achter de bushaltes (met trapje naar beneden, iets met FX heet het) is een aanrader en dan de cataplana nemen! Je kan kiezen uit 3. Ze hebben ook pizza's maar die zijn niet zo bie :) Ze vonden het leuk dat we 2X achter elkaar kwamen eten, en herkenden ons ook.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2012 @ 16:38:44 #19
163650 Greys
pi_116647894
Heb je ook nog plons-verse tonijn gegeten toevallig? :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116648056
Ja :) En die slakken :) En de plaatselijke zwaardvis. Echt alle lokale producten geprobeerd :9
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2012 @ 16:49:27 #21
163650 Greys
pi_116648324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef Bluezz het volgende:
Ja :) En die slakken :) En de plaatselijke zwaardvis. Echt alle lokale producten geprobeerd :9
Ja die slakjes heb ik ook gegeten idd :D
De zwaardvis niet geloof ik, was dat het gerecht met banaan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116649839
Ja met de eeuwige banaan :D Maar die zijn wel overheerlijk en heel smakelijk :9
pi_117995281
Hallo!

Bluezz, wat een mooi verslag heb je gemaakt! Zo uitgebreid ben ik niet hoor. Ik heb een deel van onze vakantiefoto's in Mijnalbum.nl gezet en deze mogen jullie bekijken. We hebben ruim 1200 foto's gemaakt!!

We hebben zoveel mogelijk gebruik gemaakt van onze huurauto. Achteraf was het handiger geweest om een auto te huren met een zwaardere motor maar goed, dat is een les voor de volgende keer.

We hebben een huisje gehuurd van particuliere mensen. Zo kwamen we het dichtst bij de echte Madeirese bevolking. We hadden op één dag na de juise tijd gekozen! Er was christenfeest en dat duurde een week. Op de allerlaatste dag wanneer het uitbundig werd gevierd moesten we helaas naar huis. Alle straten waren versierd met bloemen (op het hele eiland, in elk dorp). In Monte werd het het grootst gevierd.

Onze vakantiewoning lag in Sao Roque, vlak bij Funchal. We hadden een prachtig uitzicht over de baai van Funchal. Erg mooi, ook bij nacht.

We zijn één dag meegeweest met een boot via het bureau Rota dos cetaceos. We hebben Grienden gezien! Zo mooi!

Voor de rest hebben we erg veel gedaan. Veel met de auto eropuit geweest, één levadawandeling, de kabelbaan, we zijn naar Porto Santo geweest en we hebben veel plaatsen en leuke pittoreske dorpjes gezien. We hebben echt een topvakanie gehad! Madeira is heel mooi en geschikt voor jong en oud!

Zie hier het album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=AYDTG8TZ

Wie weet gaan we nog eens terug maar dan met kerst en oud&nieuw. Dat lijkt me echt een belevenis!

[ Bericht 0% gewijzigd door DeWareJacoba op 15-10-2012 14:37:57 ]
pi_118012081
Zoooo wat een foto's, maar ik heb ze allemaal bekeken! Veel herkenbare plekken!
En wat leuk, jullie zijn megegaan op zo'n boot en hebben die markt bezocht, dat hebben wij overgeslagen :)
pi_118409466
Hallo allemaal!

Allereerst Bluezz en de Ware Jacoba: bedankt voor het delen van jullie ervaringen, prachtige foto's!
We zitten te denken aan een vakantie op Madeira. Zal voor ons de eerste keer worden, voorgaande jaren gingen we meestal naar één van de Canarische eilanden. We hebben La Palma, Lanzarote, Tenerife en Gran Canaria bezocht en uitgebreid bekeken.
Nu dus misschien Madeira.. en dus vragen!
We willen in januari gaan, hoe is het weer dan?
We willen overdag het eiland verkennen met huurauto + wandelen, 's avonds graag een uitvalsbasis waar het gezellig is, leuke restaurantjes, beetje boulevard-achtig. Liefst een appartement met lekkere bedden en het liefst met wifi.
Iemand die een leuke bestemming weet? We houden ons aanbevolen voor alle tips!
We zijn trouwens geen gevorderde wandelaars maar Levada-wandelingen voor beginners trekken ons wel aan.

Bluezz: Hebben jullie de rondreis gedaan? Zo ja, hoe is dat bevallen?
pi_121848838
Dit jaar ws. ook op vakantie naar Madeira in de zomer (juli). Nog tips van de ervaringsdeskundigen?
Willen sowieso een auto huren, denk ook wel dat dit een must-do is op dit eiland, niet? Neem aan dat de grote verhuurders ook in de locale dorpen etc. aanwezig zijn? Geen zin om bij een local te huren nl.
U MAD?
  maandag 21 januari 2013 @ 16:07:30 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121848923
Maak een aantal Levadas wandelingen, ongelofelijk mooi!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121852342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
Hallo allemaal!

Allereerst Bluezz en de Ware Jacoba: bedankt voor het delen van jullie ervaringen, prachtige foto's!
We zitten te denken aan een vakantie op Madeira. Zal voor ons de eerste keer worden, voorgaande jaren gingen we meestal naar één van de Canarische eilanden. We hebben La Palma, Lanzarote, Tenerife en Gran Canaria bezocht en uitgebreid bekeken.
Nu dus misschien Madeira.. en dus vragen!
We willen in januari gaan, hoe is het weer dan?
We willen overdag het eiland verkennen met huurauto + wandelen, 's avonds graag een uitvalsbasis waar het gezellig is, leuke restaurantjes, beetje boulevard-achtig. Liefst een appartement met lekkere bedden en het liefst met wifi.
Iemand die een leuke bestemming weet? We houden ons aanbevolen voor alle tips!
We zijn trouwens geen gevorderde wandelaars maar Levada-wandelingen voor beginners trekken ons wel aan.

Bluezz: Hebben jullie de rondreis gedaan? Zo ja, hoe is dat bevallen?
Ja wij hebben een 8 daagse rondreis gedaan en voor ons is dat de ideale manier.
Wij kunnen geen levada's wandelen dus met de auto kom je dan bijna op elk plekje van het eiland.
We vonden het ook lang genoeg eerlijk gezegd, tis niet zo groot :)
  maandag 21 januari 2013 @ 19:09:42 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121856269
Jammer dat het wandelen niet gaat, bloes, echt wat gemist. Sta je daar midden in het regenwoud, eet je een broodje, komen we vogels uit je handen eten. Geweldig.
De uitzichten zijn spetterend, je loopt echt dwars door de wilde natuur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 januari 2013 @ 20:25:40 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121860599
Oeh, weer een optie voor halverwege september :9
Grieks eiland volgend jaar maar weer denk ik
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121862294
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer dat het wandelen niet gaat, bloes, echt wat gemist. Sta je daar midden in het regenwoud, eet je een broodje, komen we vogels uit je handen eten. Geweldig.
De uitzichten zijn spetterend, je loopt echt dwars door de wilde natuur.
Ja ;(
We hebben wel 1 klein levadaatje gedaan, uurtje heen uurtje terug, the limit maar wel mooi O+
pi_122251999
Maar is er bijvoorbeeld in Funchal veel te doen? Hoeveel dagen auto huren om het eiland te verkennen is aanbevolen?
U MAD?
pi_122257690
Wat vind je veel 'te doen' waar ben je naar op zoek?
Wij hebben bijna het hele eiland in 8 dagen gedaan, naar onze mening hadden we beter zelf de indeling en tijd kunnen bepalen waardoor we dan ook nog het meest oostelijke puntje hadden kunnen doen, wij bleven soms te lang op 1 plek hangen waar we eigenlijk al alles hadden gezien.
pi_122257724
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:57 schreef Bluezz het volgende:
Wat vind je veel 'te doen' waar ben je naar op zoek?
Wij hebben bijna het hele eiland in 8 dagen gedaan, naar onze mening hadden we beter zelf de indeling en tijd kunnen bepalen waardoor we dan ook nog het meest oostelijke puntje hadden kunnen doen, wij bleven soms te lang op 1 plek hangen waar we eigenlijk al alles hadden gezien.
Dingen bezichtigen etc.
U MAD?
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:01:14 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122257879
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja ;(
We hebben wel 1 klein levadaatje gedaan, uurtje heen uurtje terug, the limit maar wel mooi O+
Vind het een reden om er nog eens naar terug te gaan, nergens zo mooi gewandeld als daar. Hoewel je geen hoogtevrees moet hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122259154
Kan ik me voorstellen :)

Maar ik ga met een volgende vakantie toch graag weer naar een gebied of land wat nieuw voor me is.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:35:24 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122259212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Bluezz het volgende:
Kan ik me voorstellen :)

Maar ik ga met een volgende vakantie toch graag weer naar een gebied of land wat nieuw voor me is.
Heb net met mijn zus gesproken om samen een weekje oesters, mosselen en vis te gaan eten in Kroatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128973075
Nog meer tips zijn welkom.

(Kick :@)
U MAD?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 juli 2013 @ 17:35:02 #39
163650 Greys
pi_128976050
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:00 schreef de_boswachter het volgende:
Nog meer tips zijn welkom.

(Kick :@)
Heb je een klein Madeiraboekje gekocht? Da's echt aan te raden :Y
Gewoon een reisgidsje, staan echt alle dingen in.

Ik zou in elk geval lekker een paar dagen een huurauto nemen en dan o.a. bezoeken:

- forellenkwekerij in Ribeiro Frio (uit mijn hoofd, tis al tijdje geleden)
- pal naast die kwekerij begint ook een leuke beginnerswandeling! :) Naar een heel tof uitkijkpunt. Niet te lange wandeling, ook prima voor ongeoefende wandelaars te doen.
- als je langs Santa Cruz rijdt tegen de avond, parkeer dan je auto in de buurt van het witte kerkje (zie je overal bovenuit, klein dorpje maar) en onderaan dat witte kerkje zijn twee terrasjes naast elkaar. Neem de rechter als je er voor staat (links heet Bom Jesus, rechts weet ik niet) en bestel een stone steak :P
- de grotten van Sao Vicente zijn leuk om te bezoeken
- de natural pools in Porto Moniz
- met je autootje over de hoogvlakte rijden

enz enz.

Overigens kan je sommige dingen prima combineren. Je kunt dat bv gemakkelijk de grotten en de natural pools in één dag doen. Zelfs in 1 middag :) Maar tis leuk om er gewoon lekker rustig naar toe te rijden via allemaal leuke bergweggetjes met bergen bloemen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129365297
Sorry dat ik inbreek in het topic; even een vraag m.b.t. autohuur op Madeira:

Wat voor type auto huren jullie daar? Ik vraag me af of zo'n klein autootje het trekt op de steile wegen?
En via wie hebben jullie destijds een auto gehuurd? Ik hoor het graag!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 juli 2013 @ 13:24:23 #41
163650 Greys
pi_129366184
Ik ben er drie keer geweest en drie keer gewoon het goedkoopste kleinste autootje genomen.
Gewoon even terugschakelen voor een helling :P
Prima het hele eiland mee door kunnen rijden. Eén keer hadden ze alleen nog een automaatje, dat vond ik wat minder haha, want die bleef maar omschakelen zelf. Maar ook daarmee haalde ik gewoon de top van de hellingen hoor, dus geen zorgen.

Zelf altijd gewoon gehuurd op de luchthaven.
En dan moesten we hem daar ook weer terugzetten aan het eind van de vakantie. We vlogen vroeg terug en dan was de autoverhuurbalie nog niet open, dus ik vroeg waar we dan de sleutel moesten afgeven. Gewoon er in laten zitten _O- "Waar willen ze heen met die auto dan als ze hem stelen, tis een eiland...". Ok, duidelijk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129368402
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je een klein Madeiraboekje gekocht? Da's echt aan te raden :Y
Gewoon een reisgidsje, staan echt alle dingen in.

Ik zou in elk geval lekker een paar dagen een huurauto nemen en dan o.a. bezoeken:

- forellenkwekerij in Ribeiro Frio (uit mijn hoofd, tis al tijdje geleden)
- pal naast die kwekerij begint ook een leuke beginnerswandeling! :) Naar een heel tof uitkijkpunt. Niet te lange wandeling, ook prima voor ongeoefende wandelaars te doen.
- als je langs Santa Cruz rijdt tegen de avond, parkeer dan je auto in de buurt van het witte kerkje (zie je overal bovenuit, klein dorpje maar) en onderaan dat witte kerkje zijn twee terrasjes naast elkaar. Neem de rechter als je er voor staat (links heet Bom Jesus, rechts weet ik niet) en bestel een stone steak :P
- de grotten van Sao Vicente zijn leuk om te bezoeken
- de natural pools in Porto Moniz
- met je autootje over de hoogvlakte rijden

enz enz.

Overigens kan je sommige dingen prima combineren. Je kunt dat bv gemakkelijk de grotten en de natural pools in één dag doen. Zelfs in 1 middag :) Maar tis leuk om er gewoon lekker rustig naar toe te rijden via allemaal leuke bergweggetjes met bergen bloemen.
Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?
U MAD?
pi_129414478
Thanks Greys! Nog andere autorijdtips daar? Stiekem vind ik het toch best wel spannend haha!
pi_129416440
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?
Ja de ANWB heeft een eigen boekje. Is best okay, je merkt alleen dat het uit het Duits is vertaald.
pi_129713414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:23 schreef lshannah het volgende:
Thanks Greys! Nog andere autorijdtips daar? Stiekem vind ik het toch best wel spannend haha!
Hoeveel dagen huur jij auto?
Ben er zelf nog niet uit of ik het via internet boek of gewoon bij reisgids van Arke ter plekke. Want als ik de voorwaarden voor autohuur bij diverse aanbieders lees dan heb je creditcard op eigen naam nodig. En die heb ik niet (meer). Wellicht dat wanneer je het via reisorganisatie regelt het makkelijker gaat?

Wat bevelen de mensen hier aan?
U MAD?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 augustus 2013 @ 15:03:25 #46
163650 Greys
pi_129716178
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?
bij elke boekenzaak bijna!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129827254
Wat iemand of er een mooie waterpark is op Madeira ? Mensen die er zijn geweest ?
U MAD?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 augustus 2013 @ 13:19:17 #48
163650 Greys
pi_129828062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat iemand of er een mooie waterpark is op Madeira ? Mensen die er zijn geweest ?
Volgens mij alleen deze:
http://www.waterparkportu(...)santa-cruz-waterpark

Ben er nooit in geweest, maar het hotel waar ik altijd verbleef zat daar vlakbij dus ik liep er vaak langs ;) Ik had niet het idee dat het er altijd erg druk was ofzo _O-

Dit is 5 minuten met de auto vanaf de luchthaven en ongeveer een kwartiertje vanaf Funchal met de auto, even om een idee te krijgen voor je.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129830056
Hmz, ziet er niet heel spectaculair uit. Had deze ook al gevonden. Vind zoiets wel eens leuk voor een dagje, maar denk dat ik deze maar oversla :')

Zijn er mensen die in Madeira met Arke zijn geweest ? Wat is jullie ervaring met de door Arke aangeboden excursies ?
U MAD?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 augustus 2013 @ 14:22:38 #50
163650 Greys
pi_129830332
Mijn mening is dat als je een paar dagen een huurauto neemt je helemaal geen aangeboden excusies moet boeken :@ Het is er niet zo groot en je kunt alles zelf prima vinden en heen rijden. Koop zo'n leuk boekje over Madeira en je weet alles...

Je kunt vanuit Funchal zélf ook prima die kabelbaan omhoog nemen bv de bergen in naar de botanische tuinen. En je kunt vanaf je hotel met je huurauto zelf ook prima in een uurtje of minder nog naar Porto Moniz met de zeezwembaden rijden. Ik heb er echt nog nooit een georganiseerde excursie gedaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')