abonnement Unibet Coolblue
pi_130596336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:52 schreef AcerAsp het volgende:
Dag 15 inmiddels aangebroken.
15x60=900mg inmiddels ingenomen.
Zie nog niet echt heel veel verbetering, wel is de uitbraak inmiddels weggetrokken en zijn er alleen nog wat rode vlekken achter gebleven.

De bijwerkingen zijn fors, droge huid (vooral op mn kin) en erg droge lippen.
Het vervelende is dat het insmeren van je huis zo'n vette huid geeft. Ik glim erover, hiedoor worden de rode vlekken ook zo ge-accentueert.

Is hier wat mee te doen? of kwestie van gewoon ff doorzetten?
Mijn ervaring was dat je lichaam er aan gaat wennen en de droogheid minder wordt. Ik heb mijn huid nooit hoeven insmeren, alleen mijn lippen met vasaline.
pi_130599978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat je lichaam er aan gaat wennen en de droogheid minder wordt. Ik heb mijn huid nooit hoeven insmeren, alleen mijn lippen met vasaline.
Hoelang duurde het bij jou voordat je lichaam er aan begon te wennen?

Heb (volgens mij op jouw aanraden ergens in dit topic) sudocreme gekocht, hopen dat dat de rode vlekken verhelpt. Of is dit meer een product voor na de kuur?

Toch ook maar eens vaseline aanschaffen denk ik :)
pi_130601322
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:37 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Hoelang duurde het bij jou voordat je lichaam er aan begon te wennen?

Heb (volgens mij op jouw aanraden ergens in dit topic) sudocreme gekocht, hopen dat dat de rode vlekken verhelpt. Of is dit meer een product voor na de kuur?

Toch ook maar eens vaseline aanschaffen denk ik :)
Ik gebruik sudocreme.

Maar!!! Sudocreme kan behoorlijk uitdrogen vanwege de zink die erin zit dus pas daar mee op! Zeker nu je al op plekken een droge huid heb. Ik gebruik altijd eerst nachtcreme, laat het intrekken en doe dan pas de sudo erop. Werkt perfect. En, doe het alleen snachts op je gezicht want je lijkt een soort van spook erna :)
pi_130601352
Maar ik zou eerst overleggen met je dermatoloog of sudocreme nu een goed middel voor je is.
pi_130601689
Ah, oke.
Goede tip, thanks! Gelukkig nog niet gebruikt ook.
Probleem is alleen dat mijn dermatoloog nogal druk bezet is, en je voor een afspraak 3 maanden wachttijd hebt, dat is wel vervelend.
pi_130604601
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:26 schreef AcerAsp het volgende:
Ah, oke.
Goede tip, thanks! Gelukkig nog niet gebruikt ook.
Probleem is alleen dat mijn dermatoloog nogal druk bezet is, en je voor een afspraak 3 maanden wachttijd hebt, dat is wel vervelend.
Kan je geen andere derma krijgen dan?
pi_130604790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mijn ervaring was dat je lichaam er aan gaat wennen en de droogheid minder wordt. Ik heb mijn huid nooit hoeven insmeren, alleen mijn lippen met vasaline.
Lucky you. Nu heb ik nooit direct al m'n huid ingesmeerd, maar rond m'n mondhoeken heb ik meermaals per dag moeten smeren (hier gebruikte ik cetomacrogol voor). M'n lippen deed ik met aquaphor.

Mijn lichaam wende alleszins niet, al bouwde m'n dosis wel zo'n beetje iedere maand op. 40 -> 60 -> 80 -> 100 mg ED. Kwam alleen 'n moment dat de bijwerkingen niet erger werden. Had voor de rest overigens ook nergens last van, alleen droge lippen, kapotte mondhoeken en droge huid.
pi_130605309
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kan je geen andere derma krijgen dan?
Ja, dat zou uiteraard kunnen.
Dit is echter al mn 3e dermatoloog en heb er EINDELIJK eentje gevonden die alles rustig, normaal en vriendelijk uitlegt. Mij het gevoel geeft dat hij me serieus neemt en kan er goed mee opschieten. Ook staat hij, als ik de recensies lees, als erg goed bekend.
Dus ga liever niet bij hem weg, een verademing gezien de chagerijnen die ik hiervoor had.

Maandag een afspraak bij de huisarts voor een gebroken pink, misschien kan hij me ook nog van wat goede adviezen voorzien, dat zou fijn zijn.
pi_130605420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:58 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Ja, dat zou uiteraard kunnen.
Dit is echter al mn 3e dermatoloog en heb er EINDELIJK eentje gevonden die alles rustig, normaal en vriendelijk uitlegt. Mij het gevoel geeft dat hij me serieus neemt en kan er goed mee opschieten. Ook staat hij, als ik de recensies lees, als erg goed bekend.
Dus ga liever niet bij hem weg, een verademing gezien de chagerijnen die ik hiervoor had.

Maandag een afspraak bij de huisarts voor een gebroken pink, misschien kan hij me ook nog van wat goede adviezen voorzien, dat zou fijn zijn.
Oh, super dat je iemand gevonden hebt die jou serieus neemt *O*
pi_130668543
Dag 17 is een mooie dag :D
Eerste dag dat ik haast geen puistjes meer heb! Joehoe!
Ook de droge huid/lippen is onwijs veel minder geworden.
Het is nog te vroeg om te juichen maar moest het ff kwijt _O_
pi_130669448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:37 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Hoelang duurde het bij jou voordat je lichaam er aan begon te wennen?

Heb (volgens mij op jouw aanraden ergens in dit topic) sudocreme gekocht, hopen dat dat de rode vlekken verhelpt. Of is dit meer een product voor na de kuur?

Toch ook maar eens vaseline aanschaffen denk ik :)
Niet op mijn aanraden denk ik. Mijn bijwerkingen waren relatief mild en ik heb dus alleen vasaline gebruikt. :)
pi_130669481
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:33 schreef AcerAsp het volgende:
Dag 17 is een mooie dag :D
Eerste dag dat ik haast geen puistjes meer heb! Joehoe!
Ook de droge huid/lippen is onwijs veel minder geworden.
Het is nog te vroeg om te juichen maar moest het ff kwijt _O_
Top *O*
pi_130817196
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:33 schreef AcerAsp het volgende:
Dag 17 is een mooie dag :D
Eerste dag dat ik haast geen puistjes meer heb! Joehoe!
Ook de droge huid/lippen is onwijs veel minder geworden.
Het is nog te vroeg om te juichen maar moest het ff kwijt _O_
Gefeliciteerd!

Ik zit nu op dag 14 en ik zit (nog steeds) helemaal onder, en dat met een kuur van 80mg :')
Zal wel aan m'n forse lichaam liggen....
pi_130904844
Hoe zwaar moet je acne zijn wil je dit voorgeschreven krijgen? heb wat puistjes op mijn borst en rug en hoor dat je met roaccutane/isotrine voor altijd van je acne af bent
pi_130905487
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:03 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik zit nu op dag 14 en ik zit (nog steeds) helemaal onder, en dat met een kuur van 80mg :')
Zal wel aan m'n forse lichaam liggen....
Balen ja.
Maar heb al veel ervaringen gelezen en geduld is echt belangrijk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:21 schreef Branda het volgende:
Hoe zwaar moet je acne zijn wil je dit voorgeschreven krijgen? heb wat puistjes op mijn borst en rug en hoor dat je met roaccutane/isotrine voor altijd van je acne af bent
Je dermatoloog zal bepalen of het erg genoeg is denk ik.
Ik had ook geen zware acne, en toch een roa kuur gekregen
Waar ik nog steeds onwijs blij mee ben!
pi_130905531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:40 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Balen ja.
Maar heb al veel ervaringen gelezen en geduld is echt belangrijk!

[..]

Je dermatoloog zal bepalen of het erg genoeg is denk ik.
Ik had ook geen zware acne, en toch een roa kuur gekregen
Waar ik nog steeds onwijs blij mee ben!
Dus ik moet eerst een doorverwijzing krijgen naar een dermatoloog?
pi_130906675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:41 schreef Branda het volgende:

[..]

Dus ik moet eerst een doorverwijzing krijgen naar een dermatoloog?
Klopt.
pi_130906959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:41 schreef Branda het volgende:

[..]

Dus ik moet eerst een doorverwijzing krijgen naar een dermatoloog?
Niet per se, er zijn hier users die het ook via hun huisarts krijgen dacht ik.
pi_130906965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:03 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik zit nu op dag 14 en ik zit (nog steeds) helemaal onder, en dat met een kuur van 80mg :')
Zal wel aan m'n forse lichaam liggen....
Na 2 weken is dat heel normaal, helaas. Heb geduld!
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:16:35 #270
389075 Worsteman
Vermoedelijk chillende
pi_131043505
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet per se, er zijn hier users die het ook via hun huisarts krijgen dacht ik.
Yep
pi_131068502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:03 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik zit nu op dag 14 en ik zit (nog steeds) helemaal onder, en dat met een kuur van 80mg :')
Zal wel aan m'n forse lichaam liggen....
Hoe is het inmiddels? Al verbetering?
pi_131096745
Heb nog steeds ruzie met mijn HA, die wilt het niet geven :')
pi_131097016
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:50 schreef zwartegolfbal het volgende:
Heb nog steeds ruzie met mijn HA, die wilt het niet geven :')
Vraag om een doorverwijzing naar een dermatoloog, kan hij niet weigeren volgens mij. :)
pi_131110734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:50 schreef zwartegolfbal het volgende:
Heb nog steeds ruzie met mijn HA, die wilt het niet geven :')
En de reden daarvan is?
Zoals -Strawberry- al zegt, hij moet je doorverwijzen wanneer je er om vraagt.
pi_131158704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vraag om een doorverwijzing naar een dermatoloog, kan hij niet weigeren volgens mij. :)
Dermatoloog is een dure grap ;(
pi_131159496
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:10 schreef zwartegolfbal het volgende:

[..]

Dermatoloog is een dure grap ;(
Oh in mijn tijd (2 jr terug of zo) werd het vergoed. :@ Mits je dus die doorverwijzing krijgt.
pi_131164211
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh in mijn tijd (2 jr terug of zo) werd het vergoed. :@ Mits je dus die doorverwijzing krijgt.
Dat is nog steeds hoor. Geen idee waar hij zijn verzekering heeft lopen...
pi_131171307
Ja je hebt nog steeds eigen risico he
pi_131175792
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:08 schreef zwartegolfbal het volgende:
Ja je hebt nog steeds eigen risico he
Ik heb nooit een cent hoeven betalen.
pi_131178288
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb nooit een cent hoeven betalen.
Eigen risico zag pas eind 2011 het leven; dus kan goed kloppen.
pi_131182622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:49 schreef zwartegolfbal het volgende:

[..]

Eigen risico zag pas eind 2011 het leven; dus kan goed kloppen.
Vandaar. I lucked out :+
pi_131202477
Ik hoef de dermatoloog ook niet te betalen hoor, enkel de medicijnen.
Misschien moet je je even goed verdiepen in deze materie.

En anders betaal je toch dat eigen risico..ik zou dat er voor over hebben althans.
pi_131347950
Hallo Fokkers!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn roaccutane 'planning'. Gisteren naar de huisarts geweest, maar aan zijn antwoord ''we kijken het wel aan'' heb ik niets. Momenteel ben ik nu 1 maand bezig met het slikken van het spul (20 mg per dag).

Hoe lang moet je het spul slikken? Ik lees namelijk diverse dingen:
- Op internet: 120 x je gewicht in totaal
- Op internet: een meisje die van haar dokter 2 maanden 20 mg moest slikken, en daarna afbouwen: een week om de 2 dagen 20 mg, daarna een week om de 4 dagen 20 mg, enz.
- In de gebruiksaanwijzing van roaccutane zelf staat iets van 24 weken lang slikken
- Stoppen als de acne weg is

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk wil ik voorkomen dat ik te snel stop en mijn acne terugkomt. Mijn acne was niet extreem, maar wel in zo'n mate 'veel' dat het me psychisch beïnvloedde/onzeker maakte. Ik moet zeggen dat het nu al heeeel erg verbeterd is, denk over een maandje dat mijn huid helemaal zuiver is.

Kan iemand mij vertellen wat het beste is qua duur.
pi_131348311
Ik weet alleen dat er een formule voor is, een die inderdaad met je gewicht te maken heeft. Je huisarts hoort dat te weten lijkt mij. Het klinkt nu alsof hij een beetje loopt aan te modderen. Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Misschien moet je overwegen om een doorverwijzing te vragen naar een dermatoloog die er meer verstand van heeft. En anders gewoon vertrouwen op je huisarts.

Het hangt ook af van de ernst van je acne. Volgens mij is het redelijk gangbaar om langer dan een half jaar te slikken voor blijvende resultaten. Ik zelf ben gestopt na een half jaar vanwege omstandigheden, terwijl ik eigenlijk langer moest, maar ik ben nog steeds acne vrij 2 jaar later. Stoppen met slikken zodra de acne weg is lijkt me echter niet zo'n strak plan, maar dat baseer ik eigenlijk nergens op. Het lijkt me gewoon nogal kort.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 19-09-2013 14:54:09 ]
pi_131348512
Ah wacht, ik weet het weer. De duur is verschillend voor iedereen omdat het afhangt van je gewicht en de dosis die je krijgt. Je moet een bepaalde treshhold behalen (120 mg x lichaamsgewicht zou best kunnen) en als je een hogere dosis krijgt, dan hoef je dus minder lang Roa te slikken. Met een lage dosis ben je langer bezig. Dat is wel hoe het bij mij ging en dat was vanuit het ziekenhuis met bloedprikken, zwangerschapstesten en alles.
pi_131377270
Hey een vraagje zijn er mensen die na 1,5 jaar nog last van bijwerkingen hebben? Heb nog steeds regelmatig een klein bloedinkje in mijn neus, nog steeds last van droge ogen....
En kom je er nog van af na langere tijd of moet ik er maar mee leven...

Ben toen de tijd ook gestopt wegens dat de bijwerkingen te erg werden (minmaale elke dag 1 bloedneus).

Maar heb geluk het is niet echt extreem meer terug gekomen wel beetje licht maar dat bestrijd ik nu bij de schoonheidsspecaliste met gewone acne behandelingen EN zo nu en dan microdermabrasie. Ach krijg bij mijn ziekenfonds de eerst 300 euro per jaar vergoed uit mijn aanvullende verzekering.
pi_131378561
Kan het niet toevallig zo zijn dat je bloedneuzen hebt? Een zwak vaatje misschien? Ik heb ook een tijd lang bloedneuzen gehad en telken door dezelfde plek. Kan je laten dichtbranden oid. Dat van die droge ogen lijkt me niet normaal, had je al lang mee langs je huisarts moeten gaan. :)

Ik heb geen bijwerkingen meer gehad na 1.5 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 20-09-2013 14:37:26 ]
pi_131380172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik weet alleen dat er een formule voor is, een die inderdaad met je gewicht te maken heeft. Je huisarts hoort dat te weten lijkt mij. Het klinkt nu alsof hij een beetje loopt aan te modderen. Ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Misschien moet je overwegen om een doorverwijzing te vragen naar een dermatoloog die er meer verstand van heeft. En anders gewoon vertrouwen op je huisarts.

Mijn huisarts deed dat destijds ook, maar wat aanmodderen.... dat je een bepaalde hoeveelheid in moest nemen was hem compleet vreemd en hij geloofde me niet. Dus zodra het effect had, moest ik stoppen. Zo is dat een paar keer door gegaan, tot ik uiteindelijk toch maar een 'kuur' af mocht maken, omdat het steeds terug kwam :')

Zou idd proberen om naar een dermatoloog te mogen, die weten wel waar ze mee bezig zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_131381078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:47 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mijn huisarts deed dat destijds ook, maar wat aanmodderen.... dat je een bepaalde hoeveelheid in moest nemen was hem compleet vreemd en hij geloofde me niet. Dus zodra het effect had, moest ik stoppen. Zo is dat een paar keer door gegaan, tot ik uiteindelijk toch maar een 'kuur' af mocht maken, omdat het steeds terug kwam :')

Zou idd proberen om naar een dermatoloog te mogen, die weten wel waar ze mee bezig zijn.
Jeetje wat onprofessioneel. :{ Je moet er toch van uit kunnen gaan dat je huisarts er meer verstand van heeft dan jijzelf. Als dat niet zo is dan is het tijd dat ze huisartsen wat beter gaan controleren... zeker als het gaat om relatief zware medicijnen.
pi_131381255
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jeetje wat onprofessioneel. :{ Je moet er toch van uit kunnen gaan dat je huisarts er meer verstand van heeft dan jijzelf. Als dat niet zo is dan is het tijd dat ze huisartsen wat beter gaan controleren... zeker als het gaat om relatief zware medicijnen.
Eens.
pi_131381327
Ik baal er achteraf ook van dat ik niet assertief genoeg was om een doorverwijzing te vragen :N
Zoveel verspilde tijd, moeite en geld.... het is en blijft niet niks ook idd dat spul. Toch lange tijd nutteloos ingenomen eigenlijk. Slecht ja...

De verplichte zwangerschapstesten hoefden ook niet, want op de vraag of ik een relatie had reageerde ik ontkennend :X. Geen relatie betekende voor hem dus blijkbaar direct ook geen seks ...
Nou vond ik het toen niet zo erg dat ik dat niet hoefde te doen steeds, maar het is dacht ik eigenlijk een voorwaarde om het te mogen gebruiken :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_131381559
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik baal er achteraf ook van dat ik niet assertief genoeg was om een doorverwijzing te vragen :N
Zoveel verspilde tijd, moeite en geld.... het is en blijft niet niks ook idd dat spul. Toch lange tijd nutteloos ingenomen eigenlijk. Slecht ja...

De verplichte zwangerschapstesten hoefden ook niet, want op de vraag of ik een relatie had reageerde ik ontkennend :X. Geen relatie betekende voor hem dus blijkbaar direct ook geen seks ...
Nou vond ik het toen niet zo erg dat ik dat niet hoefde te doen steeds, maar het is dacht ik eigenlijk een voorwaarde om het te mogen gebruiken :o
Je moet niet de fout bij jezelf leggen, jouw huisarts had echt beter moeten weten... Ik vind de fouten die hij gemaakt echt niet kunnen.
pi_131381647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:26 schreef VixenFromHell het volgende:
De verplichte zwangerschapstesten hoefden ook niet, want op de vraag of ik een relatie had reageerde ik ontkennend :X. Geen relatie betekende voor hem dus blijkbaar direct ook geen seks ...
Nou vond ik het toen niet zo erg dat ik dat niet hoefde te doen steeds, maar het is dacht ik eigenlijk een voorwaarde om het te mogen gebruiken :o
:{ Heel slecht ja. Dat zou zelfs een reden kunnen zijn voor ontslag denk ik, of hoe dat ook gaat bij huisartsen. Bij het ziekenhuis was te controle zelfs zo dat ik de pil moest slikken (wat ik niet deed) en dus die zwangerschapstesten moest doen. Dubbele controle. Was een erg belangrijke voorwaarde, want je kan mensen als het op seks aankomt ook niet zomaar op hun woord geloven. Het lijkt mij dat zoiets landelijk geldt.
pi_131396648
Hallo allemaal. Ik slik sinds 11 september roaccutane. 10 MG per dag. Ik merk dat men huid droger wordt, echter heb ik sinds vanavond ook een rood adertje in men oog (draag zachte lenzen). Ik heb gehoord dat je zo weinig mogelijk lenzen moet dragen, draag men lenzen daarom alleen op school en tijdens de fitness.
Maar ik zit wel met dat adertje in men maag. Wat kan ik hier aan doen? Is het ernstig?
Raymon
pi_131398873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:56 schreef ibri het volgende:
Hallo allemaal. Ik slik sinds 11 september roaccutane. 10 MG per dag. Ik merk dat men huid droger wordt, echter heb ik sinds vanavond ook een rood adertje in men oog (draag zachte lenzen). Ik heb gehoord dat je zo weinig mogelijk lenzen moet dragen, draag men lenzen daarom alleen op school en tijdens de fitness.
Maar ik zit wel met dat adertje in men maag. Wat kan ik hier aan doen? Is het ernstig?
Raymon
Vraag het je huisarts/dermatoloog? :) Mij lijkt het niet ernstig.
pi_131406593
Hee hallo. Sinds kort, na een 'zomerstop' weer aan de roa. Alles was weg toen ik ermee kapte deze zomer, al weet ik natuurlijk dat je langer door moet gaan. (was ermee gestopt vanwege mooie weer/zon en een zuipvakantie met vrienden :P ). Nu is het weer wat aan het terug komen, dus ben in overleg met de dermatoloog weer begonnen met een lichte dosis. Het blijft gewoon een kut aandoening dat acne. Zelfs nu ik al een paar jaar volwassen ben heb ik er in kleine mate nog last van (op mijn rug vooral, mijn gezicht is eigenlijk helemaal ''clean''.)

Maar nu heb ik dus even een vraag aan jullie: hoe doen jullie het met alcohol enzo? Ik ben student en nogal een alcoholist in het weekend en heb te horen gekregen dat ze het aanraden niet meer dan 3 biertjes te drinken. Nu gaat me dit toch niet lukken en ben dan ook niet van plan veel minder te gaan drinken. Vorig jaar heb ik dus ook een kuur gehad (en bleef gewoon stevig doordrinken) en mijn leverwaarden bleven gewoon op hetzelfde niveau. Ik denk dus zelf dat het niet veel kwaad kan. Zijn jullie echt veel minder gaan drinken?
Feyenoord Rotterdam
pi_131424965
@ VixenFromHell ; HERKENBAAR. Mijn huisarts wist sowieso helemaal niets van roaccutane af en heeft alles op internet opgezocht. Het ging echt zo: ''goed, ik schrijf je roaccutane voor. is er eigenlijk controle nodig bij dat medicijn? even op google zoeken hoor''. Zat hij dan op zijn computer alles op te zoeken....zijn weinige kennis kwam volgens hem doordat hij het medicijn nog NOOIT voorgeschreven had.

Waarom hij het mij dan wel voorgeschreven heeft, is een raadsel. Ik heb echt matige acne, en bovendien heeft hij niet eens naar mijn huid gekeken.

Verder moest ik enkel op het begin bloed laten prikken en na 1 maand nog een keer. En daarna zou ik niet meer hoeven terugkomen, want volgens de assistente blijft het dan stabiel.

Bovendien heb ik geen zwangerschapstest gedaan, en hoef ik dat ook niet te doen gedurende de kuur. De dokter zei alleen 'Beloof me dat je niet zwanger wordt, en zo wel dan moet je een abortus doen'. Ik slik de pil niet, en dit was geen probleem.

Tot slot wist de assistente de tweede keer niet meer wat ze aan moest aankruisen op het bloedprikkenpapier voor het LAB.

Als ik dit teruglees, lijkt het bijna een grap. Maar het is werkelijk waar. Is het verstandig om een doorverwijzing te vragen naar de dermatoloog of is het voldoende als ik zelf verstandig blijf opletten? Ik weet niet in hoeverre het 'gevaarlijk/ongezond' is als ik onder ''begeleiding'' van mijn dokter blijf?

@GekkeGerrit: ook al blijven je leverwaardes goed, is het medicijn alsnog schadelijk voor je lever. het advies geldt niet voor niets! is het echt een ramp om tijdelijk max. 3 biertjes te drinken?
pi_131425070
Oh ja, kan iemand mij vertellen waar ze nou precies op moeten controleren? Zwangerschap, lever, en wat nog meer?

Dan kan ik er zelf strikt opletten. Stel je voor dat ze straks mijn bloed vergeten te testen op iets, en mijn lichaam naar de klote gaat. Ze zitten namelijk zo te rommelen met die bloedprikpapieren...
pi_131425679
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:06 schreef marrr. het volgende:
Oh ja, kan iemand mij vertellen waar ze nou precies op moeten controleren? Zwangerschap, lever, en wat nog meer?

Dan kan ik er zelf strikt opletten. Stel je voor dat ze straks mijn bloed vergeten te testen op iets, en mijn lichaam naar de klote gaat. Ze zitten namelijk zo te rommelen met die bloedprikpapieren...
Bloed prikken en zwangerschapstests zijn het enige. Jijzelf moet letten of je geen buitengewone of ernstige bijwerkingen krijgt.
pi_131426616
Ikzelf ben gisteren begonnen met het slikken van Roa van 30 mg. Heb echt al heel erg lang last van acne, ook best heftige, in m'n gezicht, vooral op m'n kin en voorhoofd, m'n borst en rug. Heel in het begin heb ik een antibiotica kuur gehad en benzolperoxide, maar dit hielp niks dus ben ik al op vrij vroege leeftijd, 11 of 12, overgegaan op de Diana-pil. Deze heb ik ongeveer 6 jaar geslikt, maar toen deze begin dit jaar slecht in het nieuws kwam, ben ik teruggegaan naar de huisarts en deze heeft mij toen de lichtere Microgynon voorgeschreven. Helaas kwam alles weer terug, niet zo heftig als 6 jaar geleden, maar wel weer in die mate dat ik er onzeker van wordt en zeker nu ik voor het eerst naar de Universiteit ga, is een goede eerste indruk wel belangrijk voor mij! Weer terug naar de huisarts en deze leek ook nogal huiverig over Roa, maar uiteindelijk toch doorverwezen. De dermatoloog begon in eerste instantie weer over een antibiotica kuur, maar ik ben echt klaar met de acne na al die jaren, dus toch aangegeven dat ik echt wil beginnen met Roa, zeker ook nadat ik gezien heb wat het voor mijn zusje d'r huid heeft gedaan! Nu hoop ik echt dat ik er voor eens en voor altijd vanaf zal zijn!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')