abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:50:00 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114407592


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/erkenningen/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114408310
Zo, eerste keer is geweest. Was binnen zes minuten klaar, 140/88 en ijzergehalte 11 :7
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114408843
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Zo, eerste keer is geweest. Was binnen zes minuten klaar, 140/88 en ijzergehalte 11 :7
Mooi ^O^

Ik ga dinsdag weer *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114408955
^O^ mooie OP ^O^

Ik ga vanavond heb wel weer zin in zo'n lekkere appelkoek.
En volgens mij mag ik een mok ophalen. *O*
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114410316
Vorige week weer geweest sinds ruim een jaar ivm een laag ijzergehalte. Nu weer in orde :)
pi_114412957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:02 schreef Mathijz het volgende:
Vorige week weer geweest sinds ruim een jaar ivm een laag ijzergehalte. Nu weer in orde :)
Ik heb vandaag geleerd dat veel roken helpt :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114413036
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:25 schreef Deetch het volgende:
^O^ mooie OP ^O^

Ik ga vanavond heb wel weer zin in zo'n lekkere appelkoek.
En volgens mij mag ik een mok ophalen. *O*
Dit wordt mijn 8ste keer, dus hierna nog 2 keer, voor ik weer iets krijg (toch?)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114413040
Ben dit jaar al 5 keer geweest. Denk dat ik binnen een paar weken weer nieuwe krijg, dan is het precies een jaar geleden dat ik de eerste van 5 gegeven heb.
pi_114413169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:06 schreef the85mc het volgende:
Ben dit jaar al 5 keer geweest. Denk dat ik binnen een paar weken weer nieuwe krijg, dan is het precies een jaar geleden dat ik de eerste van 5 gegeven heb.
Grote kans, dat was bij mij afgelopen jaar ook. Steeds om de 2 maanden gegeven en dan op een gegeven moment 4 maanden niet..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114417187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dit wordt mijn 8ste keer, dus hierna nog 2 keer, voor ik weer iets krijg (toch?)
Zie de link in smoes nummer 5.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114417408
Uit het spreekbeurt pakket:

Hoe vaak mag je bloed geven?
Mannen mogen maximaal 5 keer per jaar geven, vrouwen maximaal 3 keer. Dit is
niet verplicht en de donor bepaalt zelf hoe vaak hij/zij komt.

Dus idd na vijf keer moet je wachten tot het een jaar geleden is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:48:44 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114417563
Hmm normaal bedank ik altijd voor die cadeautjes maar over 1 of 2 keer kan ik een waterkan kiezen, da's wel kek handig :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:52:02 #13
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114417710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:48 schreef Erasmo het volgende:
Hmm normaal bedank ik altijd voor die cadeautjes maar over 1 of 2 keer kan ik een waterkan kiezen, da's wel kek handig :P
Nog 2 keer dan heb ik mijn setje beeldjes compleet. Denk dat ik dan voor het badlaken ga
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114417859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef Mark het volgende:

[..]

Nog 2 keer dan heb ik mijn setje beeldjes compleet. Denk dat ik dan voor het badlaken ga
Ik heb een mok *O* :P 2 jaar over gedaan, haha. Zal eind augustus/begin september wel weer mogen doneren.
pi_114421006
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb een mok *O* :P 2 jaar over gedaan, haha. Zal eind augustus/begin september wel weer mogen doneren.
Ik snap sowieso niet hoe dat zit, maar een mok of een pelikaan is wel het laatste waar ze me mee op hoeven te zadelen :P

Ik heb trouwens A+ heb ik vandaag geleerd! Dat had ik kunnen weten :7
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:17:27 #16
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_114422154
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:45 schreef Deetch het volgende:
Uit het spreekbeurt pakket:

Hoe vaak mag je bloed geven?
Mannen mogen maximaal 5 keer per jaar geven, vrouwen maximaal 3 keer. Dit is
niet verplicht en de donor bepaalt zelf hoe vaak hij/zij komt.

Dus idd na vijf keer moet je wachten tot het een jaar geleden is.
Niet helemaal. Er moet een minimum aantal weken tussen de donaties zitten. Op basis van dat minimum aantal weken kunnen mannen maximaal vijf keer per jaar doneren en vrouwen drie keer.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:30:11 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114422802
Vanavond weer :P
pi_114423151
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:40 schreef Deetch het volgende:

[..]

Zie de link in smoes nummer 5.
Okee, dan ga ik denk ik voor de Druppel. Bij de 5de keer koos ik voor de Pelikaan, leek me leuk voor mijn broers kinderen (toen bijna 2 en de ander was toen net een paar maanden oud). Maar ik heb hem of daar laten liggen of onder weg verloren. Maar goed die kinderen van hem hebben al zoveel...

Tja en die smoezen ga ik niet echt doorlezen. Ik ben niet door dit topic bloed gaan geven dat deed ik omdat mijn ouders het toen deden. Mijn eerste donatie was eigenlijk al in 2003. Maar ik woonde toen in een dorp en de bloedbank ging daar toen weg en de dichtsbijzijnde vestiging was te ver om te fietsen (heen niet, maar terug die hele afstand fietsen is niet echt verstandig) en het OV werd toen nog niet vergoed. Maar goed sinds ik nu op loopafstand van de afnamelocatie woon, heb ik me in mei vorig jaar maar weer gemeld..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114427515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:39 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Knip...... en het OV werd toen nog niet vergoed. Maar goed sinds ik nu op loopafstand van de afnamelocatie woon, heb ik me in mei vorig jaar maar weer gemeld..
:o Wie vergoed het OV dan?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114430566
Toch eens nakijken hoe vaak ik heb gedoneerd. Ik heb het idee dat SQ telkens vergeet mij mijn erkenning te geven. :( That's it. Ik stop. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 juli 2012 @ 20:36:04 #22
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_114430973
Mag ik als plasmadonor ook hier posten ? :P
pi_114432965
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:58 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet hoe dat zit, maar een mok of een pelikaan is wel het laatste waar ze me mee op hoeven te zadelen :P

Ik heb trouwens A+ heb ik vandaag geleerd! Dat had ik kunnen weten :7
Na een x aantal donaties krijg je een erkenning voor je goede daden, maar je hoeft ze niet te accepteren. Maar ik vond een mok wel tof voor op werk :P
quote:
18s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:28 schreef Cat22 het volgende:
Toch eens nakijken hoe vaak ik heb gedoneerd. Ik heb het idee dat SQ telkens vergeet mij mijn erkenning te geven. :( That's it. Ik stop. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier staat het op het keuringsformulier en de baliedame maakt hier belangrijke donaties opvallend door er een rondje om te zetten :P
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:36 schreef Tha_Flash het volgende:
Mag ik als plasmadonor ook hier posten ? :P
Tuurlijk want plasma is ook heel belangrijk :Y
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:24:38 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114433755
quote:
Gelukkig maar dat ze dat doen, ik moet bijna 40 km rijden om op de afnamelocatie te komen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:26:03 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_114433831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ze dat doen, ik moet bijna 40 km rijden om op de afnamelocatie te komen.
Bewonderenswaardig dat je dat doet. Als de bloedbank buiten mijn stad zou zitten, zou ik stoppen met doneren.
Geen haar op mijn hoofd die er over zou nadenken om 40 km te gaan rijden om een donatie te geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_114434035
quote:
18s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:28 schreef Cat22 het volgende:
Toch eens nakijken hoe vaak ik heb gedoneerd. Ik heb het idee dat SQ telkens vergeet mij mijn erkenning te geven. :( That's it. Ik stop. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij staat op de oproepkaart bij het oproepnummer voor de hoeveelste keer ik mag komen. In dit geval staat er 008
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114434108
Mag je naast volbloed ook plasmadonor zijn of moet je kiezen?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114434200
quote:
Ah ik wist niet dat ze dat deden. Voor mij heeft het geen nut, ik ga gewoon onderweg naar mijn werk en betaal 1 euro meer dan op een normale woon-werk reis :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114434888
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:31 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Mag je naast volbloed ook plasmadonor zijn of moet je kiezen?
Volgens mij moet je kiezen.
pi_114438322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:47 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volgens mij moet je kiezen.
Als je o-neg bent valt er niks te kiezen, en bij sommige bloedtypes willen ze juist liever plasma geloof ik. Het is in ieder geval niet zo dat je kan denken 'oh vandaag maar eens plasma doneren' :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:50:41 #31
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_114438915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:47 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Volgens mij moet je kiezen.
Aan mij werd meteen gevraagd of ik plasma wilde geven.
Misschien kijken ze naar je bloedgroep oid ??

B+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 00:28:29 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114444420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:29 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Bij mij staat op de oproepkaart bij het oproepnummer voor de hoeveelste keer ik mag komen. In dit geval staat er 008
Die getallen zou ik niet vertrouwen. Wat douche-eendje zegt: het staat op je keuringsformulier.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114448966
Ik heb het gisteren even nagevraagd en volgens de keuringsmevrouw zat het als volgt:
Op je oproepformulier staat het volgnummer van je oproep, dus als je er een paar hebt "gemist" of afgezegd dan loopt dat getal niet meet synchroon met je aantal donaties.
Op je vragenlijst staat achterop het aantal donaties waarbij de donatie die je gaat geven al is meegeteld.
Als je afgekeurd wordt (vakantie in buitenland, etc etc) blijft dat nummer waarschijnlijk staan.

Ik ben gisteren geweest voor de 19e keer dus pas volgende keer een mok :(
128/68 64 bpm 8.7 mmol/L en de zak was vol in 5:17
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114449895
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:26 schreef mazaru het volgende:

[..]

Bewonderenswaardig dat je dat doet. Als de bloedbank buiten mijn stad zou zitten, zou ik stoppen met doneren.
Geen haar op mijn hoofd die er over zou nadenken om 40 km te gaan rijden om een donatie te geven.
Ik zou het dan ook niet meer doen, maar dan vooral niet omdat ik niet direct na een donatie 40 km wil gaan rijden. Ik ben vaak toch niet helemaal fit erna, word wel wat duizelig/licht in het hoofd enzo, en dan zou ik niet in de auto willen gaan zitten.

Gelukkig woon ik in de randstad. Denk dat je hier goed moet zoeken om 40 km van een bloedbank te zitten :P.
pi_114450004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ze dat doen, ik moet bijna 40 km rijden om op de afnamelocatie te komen.
Jeetje, in welk gehucht woon jij wel niet? :D of zijn er zo weinig plasmataplocaties hier in de buurt?
Ik woon op loop/fietsafstand van de afnamelocatie, kleine moeite dus.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:34:03 #36
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114450284
Hey ik ga maandag weer. Vraagje over de OP:

quote:
De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.
Het punt is meer (alsook van Sanquin) dat homoseksuelen een significant groter risico hebben om het HIV besmet te worden. Het is de olifant in de porseleinkast, maar wel waar. Waarom staat dat niet in de OP?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2012 @ 09:38:07 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114450396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:34 schreef Kwamo het volgende:
Hey ik ga maandag weer. Vraagje over de OP:

[..]

Het punt is meer (alsook van Sanquin) dat homoseksuelen een significant groter risico hebben om het HIV besmet te worden. Het is de olifant in de porseleinkast, maar wel waar. Waarom staat dat niet in de OP?
Het gaat niet zo zeer om homoseksuelen maar om man-man contacten. Vrouw - vrouw contacten zijn toch wel toegestaan?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:44:56 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114450602
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:26 schreef mazaru het volgende:

[..]

Bewonderenswaardig dat je dat doet. Als de bloedbank buiten mijn stad zou zitten, zou ik stoppen met doneren.
Geen haar op mijn hoofd die er over zou nadenken om 40 km te gaan rijden om een donatie te geven.
Ach ik plan het meestal op een avond waar ik toch niks te doen heb :)

quote:
17s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje, in welk gehucht woon jij wel niet? :D of zijn er zo weinig plasmataplocaties hier in de buurt?
Ik woon op loop/fietsafstand van de afnamelocatie, kleine moeite dus.
In het mooie Winterswijk :P Maar ik zit ook regelmatig in Den Helder en ook daar moet ik naar Alkmaar rijden... Voor de rest is het voor mij ook geen probleem om te rijden na een donatie, voel me altijd kiplekker :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:52:59 #39
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114450866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om homoseksuelen maar om man-man contacten. Vrouw - vrouw contacten zijn toch wel toegestaan?
Goed punt. Ook Sanquin neemt het woord "homoseksueel" niet in de mond op de formuliertjes.
pi_114450924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:44 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ach ik plan het meestal op een avond waar ik toch niks te doen heb :)

[..]

In het mooie Winterswijk :P Maar ik zit ook regelmatig in Den Helder en ook daar moet ik naar Alkmaar rijden... Voor de rest is het voor mij ook geen probleem om te rijden na een donatie, voel me altijd kiplekker :)
Dat zou ik er ook niet voor over hebben, aan de andere kant fiets ik er wel 25 minuten naar toe.. Toch wel voorzichtig zijn. Ik voel me meestal ook prima, maar toen ik krachttraining ging doen :') op dezelfde dag ging ik bijna out toen ik ging squatten..
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:06:39 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114451261
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:38 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om homoseksuelen maar om man-man contacten. Vrouw - vrouw contacten zijn toch wel toegestaan?
Daarom heb ik de OP aangepast van:
ben je homo, dan is je bloed nooit welkom

naar:
heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom

Kan iemand dit ook op wiki aanpassen? Ben daar zelf niet zo handig in.

Mits men het er mee eens is, natuurlijk :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114451262
Voor mij is het overigens 5 minuten fietsen of een kwartiertje lopen. Meestal ga ik eind vd middag en haalt mijn vriend me vanuit zijn werk met de auto even op. :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:13:54 #43
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114451461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:06 schreef Mark het volgende:

Kan iemand dit ook op wiki aanpassen? Ben daar zelf niet zo handig in.
Eventueel 'seks' of 'seksueel contact'. Maar de wiki, dat is klikken op "Bewerken" en dan typen. Makkelijker dan een post wijzigen :')
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:30:34 #44
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114451985
Done :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:33:22 #45
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_114452069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:30 schreef Mark het volgende:
Done :)
Dat gedeelte met "Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan" klopt ook niet. Daar moet bijgezet worden "voor 1980"
Ik heb bloed ontvangen en twee zware operaties ondergaan maar ze zijn dolblij met mij als donor.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:40:47 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114452322
Aangepast
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114453479
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:44 schreef Erasmo het volgende:
Ach ik plan het meestal op een avond waar ik toch niks te doen heb :)
Ik denk dat de zorg meer is dat je in de auto niet lekker bent en een ongeluk veroorzaakt, niet of je je daarna nog lekker voelt om iets leuks te gaan doen :D
Maar als je je altijd kiplekker voelt is het toch prima? Ik sportte vroeger ook altijd op dezelfde dag nog voluit. Tegenwoordig ben ik zonder het doneren al zwak en brak. :')

Goed dat de OP-tekst aangepast is!
Ik vind de tekst 'nooit welkom' trouwens een beetje hard en ondankbaar. Kunnen we daar niet van maken 'dan kunnen/mogen we je bloed niet gebruiken'?
pi_114492165
quote:
106 Teletekst za 21 jul
***************************************
27% bevolking had ooit hepatitis E

***************************************
` Ruim een kwart van alle Nederlanders
is ooit besmet met hepatitis E.Onder
hen zijn veel mensen die nooit in
risicolanden als India of Bangladesh
zijn geweest.Gezonde mensen hebben
zelden last van het virus.Mensen met
verminderde weerstand kunnen wel ziek
worden en leverproblemen krijgen.

Uit onderzoek onder zo'n 5000 donoren
van de bloedbank Sanquin blijkt dat 27
procent van de donoren antistoffen
tegen hepatitis E in het bloed heeft en
de ziekte dus ooit heeft gehad.


De variant van het virus is eerder al
aangetroffen bij varkens.Of er een
verband is,is niet duidelijk.
***************************************
Zal ik ook wel bij horen, bij het invoeren van de hepatitis C test was ik uit het bestand gegooid wegens vals positief resultaat :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:19:06 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114505892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:15 schreef wyccie het volgende:
Ik vind de tekst 'nooit welkom' trouwens een beetje hard en ondankbaar. Kunnen we daar niet van maken 'dan kunnen/mogen we je bloed niet gebruiken'?
"dan kun je helaas niet doneren"?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114506866
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:19 schreef Mark het volgende:
"dan kun je helaas niet doneren"?
Die is nog beter. :Y
pi_114557369
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er moet een minimum aantal weken tussen de donaties zitten. Op basis van dat minimum aantal weken kunnen mannen maximaal vijf keer per jaar doneren en vrouwen drie keer.
Kon ik nergens vinden, alleen dat je ijzergehalte als laatste weer op niveau is en dat dat ongeveer 2 maanden duurt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114579676
Eerder vandaag donatie #8 gehad. GIng weer prima, de donatie dan. Dat mijn portemonnee openviel met al het muntgeld over de grond toen ik mijn ID wilde pakken, laten we even buiten beschouwing :') :') :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 23 juli 2012 @ 21:31:13 #53
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114579959
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:58 schreef Deetch het volgende:

[..]

Kon ik nergens vinden, alleen dat je ijzergehalte als laatste weer op niveau is en dat dat ongeveer 2 maanden duurt.
Voor mijn gevoel word ik om de haverklap opgeroepen. Ik ben vandaag geweest, de keer daarvoor was 22 mei, 63 dagen geleden :)
pi_114580165
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef Kwamo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel word ik om de haverklap opgeroepen. Ik ben vandaag geweest, de keer daarvoor was 22 mei, 63 dagen geleden :)
Bij mij zit er ook meestal 2 maanden tussen.. tot nu toe Mei-jul-sep-nov 11 en Jan-Mei-Jul 12
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114595725
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:35 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Bij mij zit er ook meestal 2 maanden tussen.. tot nu toe Mei-jul-sep-nov 11 en Jan-Mei-Jul 12
en tussen jan en mei een gat omdat je al aan de vijf keer doneren zat.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114596977
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:31 schreef Deetch het volgende:

[..]

en tussen jan en mei een gat omdat je al aan de vijf keer doneren zat.
Het heeft ook te maken met vraag&aanbod. Bij mij kan het echt heel erg wisselen, de eene keer zit er krap 3.5 maand tussen en word ik gebeld of ik z.s.m. wil komen en de andere keer zo 6a7 maanden. Heb nu in ruim 2 jaar 5x gedoneerd.
pi_114597018
Bij mij ging het echt om de 8 weken precies, maar ik heb ook 0- dat willen ze volgens mij altijd wel. Het was aug-okt-dec-feb-april en nu al een tijdje niks gehoord. Ik denk dat ik voor begin augustus weer een oproep krijg.
pi_114615950
Is het slim om met dit warme weer bloed te geven als je je al snel wat minder voelt? Nog nooit flauwgevallen, ik voel me ook altijd maar eventjes slapjes.
Want ik kan vanaf donderdag, en dan komt het me ook het beste uit, maar als het beter is om te gaan als het weer wat minder warm is doe ik dat :)
pi_114616289
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:31 schreef Deetch het volgende:

[..]

en tussen jan en mei een gat omdat je al aan de vijf keer doneren zat.
Klopt :Y
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114616379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:39 schreef frame-saw het volgende:
Is het slim om met dit warme weer bloed te geven als je je al snel wat minder voelt? Nog nooit flauwgevallen, ik voel me ook altijd maar eventjes slapjes.
Want ik kan vanaf donderdag, en dan komt het me ook het beste uit, maar als het beter is om te gaan als het weer wat minder warm is doe ik dat :)
Ik weet het niet zeker, maar als je zorgt dat je van te voren goed eet en eventueel bij de bloedbank nog een koek nuttigt moet het denk ik wel goed gaan, anders vraag je advies aan de aanwezige artsen.. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:07:36 #61
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114617007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:39 schreef frame-saw het volgende:
Is het slim om met dit warme weer bloed te geven als je je al snel wat minder voelt? Nog nooit flauwgevallen, ik voel me ook altijd maar eventjes slapjes.
Want ik kan vanaf donderdag, en dan komt het me ook het beste uit, maar als het beter is om te gaan als het weer wat minder warm is doe ik dat :)
Ik moet bekennen dat mijn donatie maandag mijn dag wel verneukte, en toen was het niet eens zo warm. Normaal heb ik dat helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kwamo op 24-07-2012 21:25:01 ]
pi_114617836
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:39 schreef frame-saw het volgende:
Is het slim om met dit warme weer bloed te geven als je je al snel wat minder voelt? Nog nooit flauwgevallen, ik voel me ook altijd maar eventjes slapjes.
Want ik kan vanaf donderdag, en dan komt het me ook het beste uit, maar als het beter is om te gaan als het weer wat minder warm is doe ik dat :)
Buiten inderdaad goed eten, is vooral veel drinken heel belangrijk!! Is het sowieso als je bloed doneert, maar zeker met dit weer!
Maar als je je al snel slapjes voelt, zou ik toch even kijken of je ook tijd hebt als het wat minder warm is (vanaf vrijdagavond gaat het geloof ik al weer regenen, dus lang hoef je niet te wachten ;) ). En sowieso zorgen dat je verder niet veel meer gepland hebt staan die dag, zodat je het lekker rustig aan kan doen.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_114618027
INderdaad goed drinken. De verpleegster die bij me de naald inbracht, vroeg dat al aan me. Ze keek even stikjaloers toen ik zei dat ik op het werk ieder uur wel wat mag drinken (kantoorbaan)... :P :P
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_114619609
Gewoon doen. It's a life saver! :Y
pi_114622038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:07 schreef Lin93 het volgende:
Gewoon doen. It's a life saver! :Y
Ik ga sowieso!

Ik denk toch dat ik even wacht, ik kan ook niet zo goed eten met dit weer en dat heb ik wel echt nodig heb ik gemerkt. Ik ga volgende week wel, dinsdag regent het toch!

Toch bedankt voor de adviezen :D
pi_114633099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:34 schreef Bos81 het volgende:
INderdaad goed drinken. De verpleegster die bij me de naald inbracht, vroeg dat al aan me. Ze keek even stikjaloers toen ik zei dat ik op het werk ieder uur wel wat mag drinken (kantoorbaan)... :P :P
wauw, je mag ieder uur wel wat drinken van de baas? :D
Maar drinken is heel belangrijk want dan wordt je volume snel weer aangevuld.

Ik had van mijn donatie vorige week ook langer last dan anders, zal wel aan het weer liggen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114637752
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:31 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik had van mijn donatie vorige week ook langer last dan anders, zal wel aan het weer liggen.
Ook ik voelde me niet helemaal 100 % top maandag, maar de donatie verliep erg voorspoedig gelukkig..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:39:17 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114713860
crosspost:
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:34 schreef Barreltje het volgende:
eehm .. :{
mezelf net overlaten halen om met zuslief mee te gaan om plasma donor te worden..
as dinsdag medische keuring! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:44:07 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114714046
^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:45:21 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114714080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:44 schreef Mark het volgende:
^O^
bwehh..
ik ben bang voor naalden :P
zelfs tijdens mijn studie vond ik een GC naald eng :P
dus.. dat wordt nog wat ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114714240
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bwehh..
ik ben bang voor naalden :P
zelfs tijdens mijn studie vond ik een GC naald eng :P
dus.. dat wordt nog wat ;)
Heel stoer van je. Gewoon niet kijken dan komt alles goed.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114721716
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bwehh..
ik ben bang voor naalden :P
zelfs tijdens mijn studie vond ik een GC naald eng :P
dus.. dat wordt nog wat ;)
Dat komt vanzelf wel goed... Vond de keuring/eerste donatie vreselijk spannend. Net deed ik een :') bij de afname in het ziekenhuis want "er moesten 2 buisjes gevuld worden". 3.5 ml per buis. Volbloed is een zak van 500 ml. Whehehe :D
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:29:51 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114722189
Veel donors zijn of waren (want ook dat komt voor) bang voor de naald.Niet kijken is vaak een probaat middel.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114722671
Ik ben nooit bang geweest voor naalden of bloed ofzo, maar ik kijk ook nooit als ze de naald aanprikken. Het is best een dikke naald en toch wel wat pijnlijk, dus ik vind het prettiger om niet precies te weten wanneer ze prikt.

Ik wil je verder niet afschrikken natuurlijk :P. Het doet niet echt zeer verder, maar leuk is het ook niet.
pi_114723364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben nooit bang geweest voor naalden of bloed ofzo, maar ik kijk ook nooit als ze de naald aanprikken. Het is best een dikke naald en toch wel wat pijnlijk, dus ik vind het prettiger om niet precies te weten wanneer ze prikt.

Ik wil je verder niet afschrikken natuurlijk :P. Het doet niet echt zeer verder, maar leuk is het ook niet.
Ik heb precies hetzelfde.
pi_114723482
Ik kijk dus juist wel. Zodat ik weet wanneer ik de prik kan verwachten.
Het is echt persoonlijk en je moet doen wat voor jou fijn (of in ieder geval het minst onprettig) voelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114723498
Ik kijk áltijd. Ook als ze gaan zitten pielen en draaien, hehe.
Volgens mij moet ik binnenkort weer, maar ik heb het gevoel dat mijn Hb veel te laag is.
pi_114723609
Ik laat ze rechts prikken, mn rechteroog doet het toch bijna niet dus zie ik het ook minder :P
pi_114724220
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:11 schreef douche-eendje het volgende:
Ik laat ze rechts prikken, mn rechteroog doet het toch bijna niet dus zie ik het ook minder :P
Lotgenoot! *;

Al prikken ze bij mij rechts (en dan nog in één speciaal vat) omdat ik op andere plekken ontzettend lastig te prikken ben.
Eigenlijk is het lastig, ik moet meer moeite doen om het te volgen. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114724712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Lotgenoot! *;

Al prikken ze bij mij rechts (en dan nog in één speciaal vat) omdat ik op andere plekken ontzettend lastig te prikken ben.
Eigenlijk is het lastig, ik moet meer moeite doen om het te volgen. :7
Idem :o Ik ben alleen rechts te prikken!
pi_114724915
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Idem :o Ik ben alleen rechts te prikken!
Nou ja zeg! _O- O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114725242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nou ja zeg! _O- O+
Maar jij bent vast geen B+ :P
pi_114725325
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar jij bent vast geen B+ :P
B+? Serieus!? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114728834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

B+? Serieus!? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik toch ff lekker specialer *)
pi_114728919
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ben ik toch ff lekker specialer *)
Maar ik kan veel meer mensen helpen. :6
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:56:47 #86
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114729555
Ik ben O +, net als de rest van Nederland :')
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:52:56 #87
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_114731678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef Mark het volgende:
Veel donors zijn of waren (want ook dat komt voor) bang voor de naald.Niet kijken is vaak een probaat middel.
Mijn hobby zal het nooit worden, maar het veelvuldig doneren heeft bij mij de angst voor naalden toch sterk verminderd. Mooie bijkomstigheid.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_114732046
Ruim 3 maanden geleden ben ik voor de eerste keuring geweest, dat ging allemaal goed. Volgens mij heeft de arts toen gezegd dat ik binnen 4 tot 6 weken bericht zou krijgen, maar ik heb nog steeds niks gehoord. Hoort het zo te gaan of moet ik ze even opbellen? :)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:03:40 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114732077
Bellen kan altijd, weet je gelijk waar je aan toe bent.
pi_114732226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:03 schreef Erasmo het volgende:
Bellen kan altijd, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Oké, dan ga ik dat doen :)
pi_114743806
Ik ben in april bij de keuring geweest en daar zeiden ze dat ik pas in augustus voor het eerst zou mogen doneren, omdat ik in januari een gastroscopie heb gehad. Inmiddels heb ik een oproep gekregen om mijn bloed te komen doneren. Mag dit gewoon doorgaan als je mantouxtesten bent ondergaan en onlangs bloed hebt laten prikken of moet je dan even wachten?
Iemand enig idee?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 02:33:46 #92
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114754192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:03 schreef Erasmo het volgende:
Bellen kan altijd, weet je gelijk waar je aan toe bent.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114756041
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar jij bent vast geen B+ :P
Ik wel :P du auch?
pi_114759792
boyv, ik ook!

Oognip, ik heb ieder jaar een mantouxtest ivm risico op werk en dat geeft geen problemen bij doneren. Gastroscopie was geloof ik afhankelijk van het soort scoop dat gebruikt word.
pi_114759917
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:24 schreef douche-eendje het volgende:
boyv, ik ook!

Oognip, ik heb ieder jaar een mantouxtest ivm risico op werk en dat geeft geen problemen bij doneren. Gastroscopie was geloof ik afhankelijk van het soort scoop dat gebruikt word.
Ah ok :)
Ik mocht een half jaar niet doneren na de gastroscopie vanwege het materiaal waarmee de scoop wordt schoongemaakt of zo. Maar dan ga ik volgende week gewoon! :) (ENG :X)
pi_114760560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:29 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ah ok :)
Ik mocht een half jaar niet doneren na de gastroscopie vanwege het materiaal waarmee de scoop wordt schoongemaakt of zo. Maar dan ga ik volgende week gewoon! :) (ENG :X)
Succes! En het valt vast reuze mee :*
pi_114761519
Heb weer een uitnodiging gehad , weet nog niet of ik het durf aangezien het de vorige keer mis ging :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_114763290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:22 schreef gers het volgende:
Heb weer een uitnodiging gehad , weet nog niet of ik het durf aangezien het de vorige keer mis ging :')
Wat ging er precies mis?
pi_114763328
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:13 schreef angelfish het volgende:

[..]

Wat ging er precies mis?
2 x verkeerd geprikt en het draaien van de naald op zoek naar een ader, voelde niet echt tof :')

Ik vraag me trouwens ook af of het niet mogelijk is om tegelijk een uitnodiging te krijgen met huisgenoten of andere mensen , is een stuk gezelliger dan alleen en je gaat ook eerder
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_114763705
Vraag even om een ervaren prikker en vertel van tevoren wat er fout is gegaan. En misschien de eens aan de andere kant laten prikken. succes!
pi_114767709
Dat 'roeren' met een naald in je aders, wanneer doen ze dat? :{ Moet ik er bang voor zijn dat ze dat bij mij ook gaan doen? Ik ben wel makkelijk te prikken, maar doen ze dat bijvoorbeeld als het bloed niet hard genoeg stroomt?
pi_114768601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:21 schreef Oognip het volgende:
Dat 'roeren' met een naald in je aders, wanneer doen ze dat? :{ Moet ik er bang voor zijn dat ze dat bij mij ook gaan doen? Ik ben wel makkelijk te prikken, maar doen ze dat bijvoorbeeld als het bloed niet hard genoeg stroomt?
Ja, inderdaad, dan zoeken ze een positie voor de naald waarbij het bloed beter doorstroomt. Ik heb er ook een hekel aan als ze dat doen, want ik hou er dan vaak een stijve arm en/of een blauwe plek aan over voor een paar dagen.

Als je het niet wilt kun je dat overigens wel gewoon zeggen, ik ben daar meestal alleen te terughoudend voor. :')
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:15:02 #103
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114770196
Hebben ze bij mij nog nooit gedaan.
pi_114773400
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, dan zoeken ze een positie voor de naald waarbij het bloed beter doorstroomt. Ik heb er ook een hekel aan als ze dat doen, want ik hou er dan vaak een stijve arm en/of een blauwe plek aan over voor een paar dagen.

Als je het niet wilt kun je dat overigens wel gewoon zeggen, ik ben daar meestal alleen te terughoudend voor. :')
Oh bah! Ik zal het wel zeggen, maar ja, als het niet stroomt dan heb ik weinig keuze he :P ik laat me liever ook niet een keer extra prikken.
pi_114774170
Als ze goed prikken en je hebt makkelijk prikbare aders gaan ze echt niet "roeren". Het is bij mij 1x voorgekomen dat de naald even wat werd verschoven omdat hij ergens tegenaan zat en de doorstroming niet goed was.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:39:44 #106
148127 MissLeDuq
Gewoon... omdat het kan!
pi_114774795
De laatste keer dat ik bloed gaf hebben ze alleen de naald een klein beetje "omhoog" gezet omdat de doorstroming wat minder was... "roeren" heb ik ook nog niet echt meegemaakt :{
pi_114775568
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oh bah! Ik zal het wel zeggen, maar ja, als het niet stroomt dan heb ik weinig keuze he :P ik laat me liever ook niet een keer extra prikken.
Zoals de anderen al zeggen, ze gaan niet echt roeren. Maar soms zit de naald tegen de vaatwand aan en dan trekken ze hem een beetje terug. Of duwen er een watje onder zodat hij een wat andere positie krijgt.

Ik heb het zelf ook niet zo vaak meegemaakt, meestal zit hij meteen goed, soms moeten ze hem iets omhoog schuiven en dan merk je inderdaad de volgende dag dat je arm wat stijver en meer spierpijnerig is.
Behalve die ene keer toen de eigenwijze mevrouw per se mijn duidelijk zichtbare, maar slechte vat wilde aanprikken. }:| Dat draaide erop uit dat het apparaat om de paar seconden begon te gillen omdat het te traag ging, ik me een ongeluk kneep met het stressballetje en zij uiteindelijk zelf de naald moest komen vasthouden en we zo kruipend de finish hebben gehaald. :') En blauwe plek en een paar dagen armpijn. :( Sindsdien zeg ik ze vooraf al precies welk vat ze moeten hebben en de kan men wel waarderen geloof ik.

Als je echt niet wil dat ze eraan zitten en het bloed loopt te traag, dan gaat de naald eruit en is het een mislukte donatie. Want een tweede keer prikken mag niet en doen ze niet. Dan slaat het systeem op tilt. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114785884
Inderdaad, alleen als je zelf aangeeft dat de naald net een beetje irriterend zit, trekken ze 'm een klein stukje terug zodat hij fijner zit.

En natuurlijk ben je daar 100% baas over je eigen lichaam, dus als ze iets willen doen met die naald wat jij niet wilt, dan kun je gewoon zeggen: doe maar niet.
pi_114798262
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je echt niet wil dat ze eraan zitten en het bloed loopt te traag, dan gaat de naald eruit en is het een mislukte donatie. Want een tweede keer prikken mag niet en doen ze niet. Dan slaat het systeem op tilt. :P
Ik heb het wel eens gehad hoor, bij mijn allereerste donatie (zit je ook echt op te wachten :') ).

Ik mocht kiezen of ik links of rechts wilde geven. Ik koos links, omdat ik zelf rechts ben en ik niet goed wist hoeveel last ik van mijn arm zou hebben. Dus ze prikten me links aan, maar dat liep voor geen meter. En omdat er pas echt heel weinig bloed in de zak zat, vroegen ze of ze het ook rechts mochten proberen. En rechts heb ik één ader die wel redelijk te prikken is, dus geef nu standaard rechts.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_114836757
Ik ben dan wel blij met mijn "anabolen" aders, als ik die knelband 10 seconden om heb komen er 4 van die blauwe ribbels op mijn arm. Daar kan zelfs een eerstejaars prikker met parkinson nog raak prikken :D
Ik laat me wel het liefst links prikken, ook vanwege de stijve elleboog.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114838718
Dat zogenaamde roeren is ook helemaal niet de bedoeling ivm kwaliteit van de afname.
pi_114839051
Enige keer dat het roeren heb meegemaakt is toen ik zij dat de assistent (ze zag er best leuk uit) mij wel mocht prikken. Was der 2e keer, damn dat heb ik geweten...

Ze hield de naald verkeerd vast en uiteindelijk is die 5 maal herpositionerend voor bloed ging lopen, gelukkig dag erna nooit last van blauwe plek of stijfheid
pi_114840509
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:18 schreef joost___ het volgende:
Enige keer dat het roeren heb meegemaakt is toen ik zij dat de assistent (ze zag er best leuk uit) mij wel mocht prikken. Was der 2e keer, damn dat heb ik geweten...

Ze hield de naald verkeerd vast en uiteindelijk is die 5 maal herpositionerend voor bloed ging lopen, gelukkig dag erna nooit last van blauwe plek of stijfheid
En heb je de assistente nog gescoord? :P
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114878422
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:00 schreef Deetch het volgende:

[..]

En heb je de assistente nog gescoord? :P
Ik heb haar helaas niet mogen prikken, ze vond mijn 'naald' te groot
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:55:30 #115
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114884562
brr!! vanavond medische keuring! :)
is om 19.00 is hat handig om ervoor te eten? of beter er na?

en ik wordt niet echt minder bang van die "roer"verhalen! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:56:25 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_114884580
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 08:55 schreef Barreltje het volgende:
brr!! vanavond medische keuring! :)
is om 19.00 is hat handig om ervoor te eten? of beter er na?

en ik wordt niet echt minder bang van die "roer"verhalen! :o
Keuring is 3 buisjes bloed af laten nemen, komt wel goed :*
pi_114884724
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 08:55 schreef Barreltje het volgende:
brr!! vanavond medische keuring! :)
is om 19.00 is hat handig om ervoor te eten? of beter er na?

en ik wordt niet echt minder bang van die "roer"verhalen! :o
Ervoor. Met een volle maag wordt je niet zo snel licht in je hoofd.
Ik prop mezelf altijd helemaal vol met eten en drinken voor een donatie.
pi_114885441
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:04 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ervoor. Met een volle maag wordt je niet zo snel licht in je hoofd.
Ik prop mezelf altijd helemaal vol met eten en drinken voor een donatie.
het is geen donatie, ze gaat voor de keuring. :P
En er is koffie/thee/soep/water, roze koeken, tucjes, etc etc
pi_114885465
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:04 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ervoor. Met een volle maag wordt je niet zo snel licht in je hoofd.
Ik prop mezelf altijd helemaal vol met eten en drinken voor een donatie.
Gewoon normaal eten is voldoende hoor. Het proppen doe ik nadien met appelkoeken en de volgende dag met extra vlees "om het tekort aan te vullen" :D
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114885882
Is het normaal dat je meer last houdt van het prikje in je vinger dan die naald in je arm?
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 10:03:13 #121
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_114885949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:00 schreef frame-saw het volgende:
Is het normaal dat je meer last houdt van het prikje in je vinger dan die naald in je arm?
Heb ik ook altijd eigenlijk. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_114892204
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:44 schreef Deetch het volgende:

[..]

Gewoon normaal eten is voldoende hoor. Het proppen doe ik nadien met appelkoeken en de volgende dag met extra vlees "om het tekort aan te vullen" :D
Zodra ik ook maar een zweempje honger voel tijdens de donatie, val ik om. Daarom eet ik van tevoren veel. En na afloop een roze koek lukt altijd wel.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:18:18 #123
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114892732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:00 schreef frame-saw het volgende:
Is het normaal dat je meer last houdt van het prikje in je vinger dan die naald in je arm?
Ja want je vinger zit propvol met zenuwuiteinden.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:45:56 #124
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114893947
Daarom ook altijd aan de zijkant laten prikken :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:22:22 #125
4507 Kwamo
Het is mij
pi_114895509
Ach, ik heb een zenuwbeschadiging in mijn wijsvinger dus ik voel het toch niet :')
pi_114895957
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:45 schreef Mark het volgende:
Daarom ook altijd aan de zijkant laten prikken :)
O dat deed hij dit keer, maar dacht juist dat het daarom kwam dat het nog steeds gevoelig was. Is nu wel voorbij. En ondanks dat het prikken gister moeizaam ging toch geen blauwe plek (Y)
pi_114896428
Sta als sinds 18-12-2010 geregistreerd, maar gister voor het eerst gedoneerd, viel mij 100% mee! :) Ik kon een aantal keren niet vanwege ontstekingen en ingrepen. 2 weken terug al opgeroepen, maar toen kon ik niet vanwege m'n werk. Vorige week opnieuw een

Ik ben niet de grootste naaldenfan, maar zelfs de dikke naald viel mij erg mee. :) Had bij het onderzoekje vooraf 168/74 (toch wel spannend zo'n eerste donatie..), en een hb van 9.8. Ik heb een (haar woorden) prachtig prikvat in mijn rechterarm waar het bloed werkelijk uit kwam rennen. De donatie zelf duurde 3:45, waarbij ik me eigenlijk geen seconde min voelde. Ik had amper tijd om een foto te maken voor op Facebook.. :+

Ik moest voor mijn gevoel wel lang blijven zitten, wat ze uiteraard uit voorzorg doen. Ik voelde me echter prima en vroeg op een gegeven moment hoe lang ik nog moest blijven. Ik was de op 1 na laatste van de dag (mobiele locatie, trailer) en liep tegelijk met de laatste van de dag naar buiten.

Na afloop nog even een kopje koffie met een paar gevulde koeken naar binnen gewerkt, maar dat was meer voor het lekkere :@
Tsja, shit happens... Ik ook! :D
pi_114927865
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 08:55 schreef Barreltje het volgende:
brr!! vanavond medische keuring! :)
is om 19.00 is hat handig om ervoor te eten? of beter er na?

en ik wordt niet echt minder bang van die "roer"verhalen! :o
Bar *O* :D
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114927989
Ik heb me nu trouwens ook aangemeld als stamceldonor. Wel grappig, die Gerzon is dus de vriend van de vriendin van een goede vriendin van mij :o
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_114934810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:42 schreef Benedykt1 het volgende:
Sta als sinds 18-12-2010 geregistreerd, maar gister voor het eerst gedoneerd, viel mij 100% mee! :) Ik kon een aantal keren niet vanwege ontstekingen en ingrepen. 2 weken terug al opgeroepen, maar toen kon ik niet vanwege m'n werk. Vorige week opnieuw een

Ik ben niet de grootste naaldenfan, maar zelfs de dikke naald viel mij erg mee. :) Had bij het onderzoekje vooraf 168/74 (toch wel spannend zo'n eerste donatie..), en een hb van 9.8. Ik heb een (haar woorden) prachtig prikvat in mijn rechterarm waar het bloed werkelijk uit kwam rennen. De donatie zelf duurde 3:45, waarbij ik me eigenlijk geen seconde min voelde. Ik had amper tijd om een foto te maken voor op Facebook.. :+

Ik moest voor mijn gevoel wel lang blijven zitten, wat ze uiteraard uit voorzorg doen. Ik voelde me echter prima en vroeg op een gegeven moment hoe lang ik nog moest blijven. Ik was de op 1 na laatste van de dag (mobiele locatie, trailer) en liep tegelijk met de laatste van de dag naar buiten.

Na afloop nog even een kopje koffie met een paar gevulde koeken naar binnen gewerkt, maar dat was meer voor het lekkere :@
Ja 3:45 lukt mij ook wel met zo'n bloeddruk. :P Goed dat je ebnt gegaan. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:01:23 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114935190
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:44 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Bar *O* :D
:W

gister keuring gehad..
de dokter heeft me qua papierwinkel iig goedgekeurd.. nu de uitslag van de bloedtest afwachten..
Hb was 8.5 en bloeddruk was 115 over 70 ? zoiets geloof ik :@
zus-lief ging ook mee, al liet die meteen wat plasma achter :P
dat duurde echt super lang.. dus ik heb maar besloten eerst maar een bloeddonor te worden.. :D
vingerprik valt me vandaag vies tegen ( vooral als je met 10 vingers typt }:| ) de prik van de buisjes voel ik niks meer van.. kundige zuster! ^O^
ben benieuwd wanneer de eerste oproepkaart in de bus ligt! :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114938572
ja met volbloed ben je in ieder geval sneller de deur uit. Mooie hb, mooie bloeddruk
pi_114939523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:45 schreef Mark het volgende:
Daarom ook altijd aan de zijkant laten prikken :)
Ja en dan zoals altijd de kant waar ik geen eelt heb zitten.
Dikke lagen harpeelt op mijn vingers, niet leuk als daar een naald door moet
pi_114985044
Ik heb al een tijdje geen bloed meer gegeven. Afgelopen jaar een tattoo laten zetten, dus dan heeft het toch weinig zin om je te melden (het mag toch niet voor een jaar). Wel opmerkelijk dat men dan wel oproepkaarten blijft sturen, ondanks dat ik het wel vermeld heb.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_114985155
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:33 schreef Ordos20 het volgende:
Ik heb al een tijdje geen bloed meer gegeven. Afgelopen jaar een tattoo laten zetten, dus dan heeft het toch weinig zin om je te melden (het mag toch niet voor een jaar). Wel opmerkelijk dat men dan wel oproepkaarten blijft sturen, ondanks dat ik het wel vermeld heb.
Je kunt je zelf ook even tijdelijk afmelden.
http://www.sanquin.nl/blo(...)gen-donatieafspraak/
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114985487
Okay, ik dacht dat een telefoontje al genoeg was. Dat deed ik bij de laatste kaart die ik kreeg.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_114985789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:56 schreef Ordos20 het volgende:
Okay, ik dacht dat een telefoontje al genoeg was. Dat deed ik bij de laatste kaart die ik kreeg.
als je bij de laatste kaart pas doorgeeft dat je tijdelijk niet meer komt, waarom klaag je dan dat ze maar oproepkaarten blijven sturen? :?
pi_114985896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je bij de laatste kaart pas doorgeeft dat je tijdelijk niet meer komt, waarom klaag je dan dat ze maar oproepkaarten blijven sturen? :?
Euhm, heh, mijn typfout. Bij de laatste kaart die ik na de tattoo kreeg. En dat was vorig jaar oktober/november
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_114986075
Ik zag eergister op het keuringsformulier de vraag: 'Heeft u de afgelopen 6 maanden een tatoeage of piercing laten zetten?'
Misschien is de termijn verkort?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:12:37 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_114998659
Wel jammer dat ze de vakantieopeningstijden niet op de site zetten, wou net bellen voor een afspraak bleek mijn locatie dicht te zijn vandaag...
pi_115003445
quote:
18s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:12 schreef Erasmo het volgende:
Wel jammer dat ze de vakantieopeningstijden niet op de site zetten, wou net bellen voor een afspraak bleek mijn locatie dicht te zijn vandaag...
De actuele tijden staan op je oproep. Tenminste dat was in groningen wel zo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115005790
Ik heb trouwens nog steeds geen pasje. Meer mensen hier 'last' van?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:17:29 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115006231
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:33 schreef Deetch het volgende:

[..]

De actuele tijden staan op je oproep. Tenminste dat was in groningen wel zo.
Ik werk niet met oproepkaarten ivm. onregelmatige werktijden, ik bel altijd als ik kan.
pi_115008564
quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:08 schreef Roolio het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds geen pasje. Meer mensen hier 'last' van?
Dat pasje is echt nergens voor nodig :')
pi_115008597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:19 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Dat pasje is echt nergens voor nodig :')
Maar ik vergeet steeds wanneer mijn volgende afspraak is, en dan moet ik bellen en dan weet ik mijn donornummer niet :')
pi_115010880
Geboortedatum en naam werkt uitstekend ;)
pi_115037094
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:20 schreef Roolio het volgende:

[..]

Maar ik vergeet steeds wanneer mijn volgende afspraak is, en dan moet ik bellen en dan weet ik mijn donornummer niet :')
Zet hem dan in je agenda? Zelfs de meest brakke telefoon heeft tegenwoordig zo'n digitale agenda.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 07:56:20 #148
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_115037113
Hoewel ik vermoed dat ze m'n bloed nog steeds wel kunnen gebruiken. Hebben ze wel behoefte aan bloed van mensen met een bloedafwijkijng zoals ik?(Factor v Leiden)
Touching from a distance ~
pi_115037131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:56 schreef Purplesparks het volgende:
Hoewel ik vermoed dat ze m'n bloed nog steeds wel kunnen gebruiken. Hebben ze wel behoefte aan bloed van mensen met een bloedafwijkijng zoals ik?(Factor v Leiden)
Ik zou zeggen mail het aan sanquin.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:15:32 #150
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115037933
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:56 schreef Purplesparks het volgende:
Hoewel ik vermoed dat ze m'n bloed nog steeds wel kunnen gebruiken. Hebben ze wel behoefte aan bloed van mensen met een bloedafwijkijng zoals ik?(Factor v Leiden)
Dat is toch een stollingsziekte?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:16:10 #151
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_115037951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat is toch een stollingsziekte?
jep min of meer
Touching from a distance ~
pi_115042731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:19 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Dat pasje is echt nergens voor nodig :')
Ik laat mn oproepkaart thuis en neem mn pasje mee :P
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:48:43 #153
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115043023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:16 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

jep min of meer
Is het dan juist niet de bedoeling dat je voorkomt dat je wondjes krijgt? :@
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:58:26 #154
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115043487
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik laat mn oproepkaart thuis en neem mn pasje mee :P
Ik neem mijn oproepkaart mee, en mijn pasje zit nutteloos in mijn portemonnee
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115044557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Is het dan juist niet de bedoeling dat je voorkomt dat je wondjes krijgt? :@
Ik heb google even geraadpleegt, maar kennelijk stolt je bloed dan TE snel. Ik kon niet vinden of je dan bloed mag geven. Ben wel benieuwd.
pi_115046771
zou wel interessant zijn. Wat gebeurt er als je een patiënt met een ernstige en moeilijk te stoppen bloeding bloed/plasma van een factor V Leiden donor geeft (uiteraard wel match qua bloedgroep)?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:12:18 #157
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115046862
Een patient is geen cocktailshaker :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115046965
toch ontstaan er soms klontjes :6
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:47:32 #159
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115057699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 09:16 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

jep min of meer
Dan durf ik niet te zeggen of het wel of niet kan, maar wellicht kun je wel plasma geven.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:26:18 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_115080193
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:58 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik neem mijn oproepkaart mee, en mijn pasje zit nutteloos in mijn portemonnee
Ik neem altijd mijn oproepkaart mee, want zo'n pasje heb ik nooit gekregen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:31:01 #161
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115087901
Je mist er niks aan, zelfs Sanquin zelf kan er nog geen argumenten voor geven. Ik heb hem zelf maar in mijn portemonnee gedaan zodat een hulpverlener kan zien wat mijn bloedgroep is, mocht ik een ongeluk krijgen oid.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115087928
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:31 schreef Mark het volgende:
Ik heb hem zelf maar in mijn portemonnee gedaan zodat een hulpverlener kan zien wat mijn bloedgroep is, mocht ik een ongeluk krijgen oid.
ik ook
pi_115103581
Heeft geen nut. Ze moeten het toch altijd opnieuw testen en anders krijg je 0- als het snel moet.
pi_115103652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:49 schreef wyccie het volgende:
Heeft geen nut. Ze moeten het toch altijd opnieuw testen en anders krijg je 0- als het snel moet.
-O-
Ik heb 0- dus atijd feest *O*
pi_115175769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:31 schreef Mark het volgende:
Je mist er niks aan, zelfs Sanquin zelf kan er nog geen argumenten voor geven. Ik heb hem zelf maar in mijn portemonnee gedaan zodat een hulpverlener kan zien wat mijn bloedgroep is, mocht ik een ongeluk krijgen oid.
Misschien krijgen we ooit een sms ipv een papieren kaart en dan heb je dus wel je pasje nodig.
Ik zou daar wel een voorstander voor zijn, scheelt weer papier. Ik doe hetzelfde al met al mijn andere papieren, ik probeer bij alle instanties of het ook alleen digitaal kan.
Bij mijn bank, verzekeraar en werk (loonstrookjes) is dat al gelukt, op naar een papierloos leven (behalve WC-papier want dat gaat zo stinken)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:41:29 #166
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115176399
Ik maak altijd een telefonische afspraak en heb dus nooit een kaart, maar mocht je je pas vergeten kun je gewoon geven na de geboortedatum-plaats check.
pi_115186205
Vanavond heb ik m'n keuring oO<
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:51:20 #168
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115186577
Vanavond mag ik ook weer :P
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2012 @ 15:51:37 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115189230
Rond de 5.0.

Snel doneren mensen! *O*
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:52:57 #170
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115189297
Vrijdag nog geweest, ff wachten dus :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115189561
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Rond de 5.0.

Snel doneren mensen! *O*
Ah, je hebt weer bloed nodig? Misschien kun je een verzoekje bij FHF doen?

FOK!kers helpen FOK!kers
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115189649
Heb al lange tijd geen oproep gehad. Raar. Wacht nog even een paar weken af, dan zal ik eens even bellen. Nooit problemen gehad met Hb ofzo, en bloed geven ging altijd soepel..
pi_115190737
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:00 schreef the85mc het volgende:
Heb al lange tijd geen oproep gehad. Raar. Wacht nog even een paar weken af, dan zal ik eens even bellen. Nooit problemen gehad met Hb ofzo, en bloed geven ging altijd soepel..
Ben je misschien al 5 keer achter elkaar geweest? Dan krijg je pas weer als de eerste van die serie van vijf minimaal een jaar geleden is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115190777
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Rond de 5.0.

Snel doneren mensen! *O*
Welke kleur? :P

Ik heb vorige week net een halve liter O- achtergelaten. Mag je zo hebben.
pi_115190788
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ben je misschien al 5 keer achter elkaar geweest? Dan krijg je pas weer als de eerste van die serie van vijf minimaal een jaar geleden is.
ja dat wel, maar de eerste van die 5 was begin augustus vorig jaar. En meestal zit er tussen oproepkaart en donatie 2 weken. Zou em dus al in de bus moeten hebben. Maar misschien hebben ze nu genoeg 0-
pi_115191010
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

ja dat wel, maar de eerste van die 5 was begin augustus vorig jaar. En meestal zit er tussen oproepkaart en donatie 2 weken. Zou em dus al in de bus moeten hebben. Maar misschien hebben ze nu genoeg 0-
hehe lijkt me toch niet
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115213784
Ik blijk niet bang te zijn voor bloed of naalden! *O*

Dat vingerprikje deed dan wel weer pijn }:|
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:16:31 #178
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115215101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:45 schreef Mark het volgende:
Daarom ook altijd aan de zijkant laten prikken :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115216367
Ja hij is ook aan de zijkant geprikt, maar toch was het nog wel een klein beetje auw.

Maar ik ben echt heel erg blij dat ik me heb opgegeven! Het voelde nu al heel prettig :)
pi_115228830
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:31 schreef Tree het volgende:
Ja hij is ook aan de zijkant geprikt, maar toch was het nog wel een klein beetje auw.

Maar ik ben echt heel erg blij dat ik me heb opgegeven! Het voelde nu al heel prettig :)
goed zo ^O^
Prikje doet bij mij ook altijd het "meeste" pijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:02:39 #181
39237 crew  H_T
2733
pi_115251330
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Rond de 5.0.

Snel doneren mensen! *O*
Wat voor smaak wil je hebben?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 09:44:39 #182
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115279062
0+, met een zooi extra antistoffen. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 8 augustus 2012 @ 12:11:26 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_115283458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
0+, met een zooi extra antistoffen. :P
0+ heb ik, de antistoffen weet ik niet en een oproepkaart verwacht ik niet op korte termijn. Kan je dit keer dus niet helpen -O-
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_115286459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
0+, met een zooi extra antistoffen. :P
B+ dus geen match voor jou :P
pi_115316523
Ik had de vorige keer een blauwe plek van het vingerprikje, dat was irritant!

En er gaan vaker dingen mis met oproepen nadat je je een tijdje hebt afgemeld. Ik heb mij afgemeld vanwege zwangerschap, en zoonlief is vorig jaar juni geboren, en ik stond afgemeld tot september dit jaar... Gelukkig heb ik gebeld, anders was het langer dan 2 jaar geleden, en had ik de hele keuring weer moeten ondergaan..
pi_115546104
Bloed :9
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_115572912
Ik mocht weer :) Vorige keer was mn ijzer te laag, maar nu mat ik een keurige 8.1 *O*
Goede daad weer gedaan.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_115575759
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:56 schreef Purplesparks het volgende:
Hoewel ik vermoed dat ze m'n bloed nog steeds wel kunnen gebruiken. Hebben ze wel behoefte aan bloed van mensen met een bloedafwijkijng zoals ik?(Factor v Leiden)
Alleen je trombo's hoeven ze dan niet lijkt mij.

edit: en misschien je plasma ook niet, zou je even daar moeten vragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door boyv op 15-08-2012 19:16:08 ]
pi_115577281
Ik kreeg vandaag een herinnerings-sms, maar heb nooit een oproepkaart gehad. Is dat normaal? Eerder kreeg ik altijd wel een papieren oproepkaart.
pi_115577972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:56 schreef the85mc het volgende:
Ik kreeg vandaag een herinnerings-sms, maar heb nooit een oproepkaart gehad. Is dat normaal? Eerder kreeg ik altijd wel een papieren oproepkaart.
Ja dat kreeg ik ook. Als ze ook de tijd erbij zouden zetten zou het ideaal zijn.
pi_115578102
Kan geloof ik de hele dag. Er is gewoon inloop dacht ik. Ik ga volgende week even, als ik het wat minder druk heb.
pi_115579077
Openingstijden verschillen per locatie nogal. Check ff op de website anders.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 15 augustus 2012 @ 01:09:10 #193
39237 crew  H_T
2733
pi_115583021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:56 schreef the85mc het volgende:
Ik kreeg vandaag een herinnerings-sms, maar heb nooit een oproepkaart gehad. Is dat normaal? Eerder kreeg ik altijd wel een papieren oproepkaart.
Het kan ook nog zijn dat je de oproepkaart morgen in de bus krijgt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_115856088
Ik ben gisteren weer geweest. Nou ga ik binnenkort naar Thailand en Cambodja en ik vroeg me af wat de regels omtrent het bezoeken van gebieden en doneren zijn. Kan het nergens vinden op de sanquin site. Iemand enig idee :) ?

Ik had het natuurlijk ook gister kunnen vragen, maar goed, dit kwam pas later bij me op ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:09:15 #195
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_115856138
Zou kunnen dat je ivm met ziektes daar even niet of alleen plasma kan geven.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:09:16 #196
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115856139
Via de test op de site:
Je bezoek aan het buitenland kan een reden zijn dat je op dit moment geen bloed mag geven. Om te checken of je in een land bent geweest waarvoor het bloed geven moet worden uitgesteld, vragen wij je telefonisch contact met ons op te nemen via de donorinformatielijn: 0800 - 256 33 22 65.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:10:10 #197
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115856154
Zelfs voor een bezoek aan Amerika moest ik een maand wachten, dus kan me voorstellen dat het voor die gebieden minstens zo lang is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115856752
Die test had ik ook gemaakt. Was even benieuwd naar een lijst met landen of risicogebieden. Lijkt me interessant!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:39:58 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115856757
ik heb m'n oproep kaart gehad! :D

nu word /ben ik bang! :P
van de week maar even langs gaan dan :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115856778
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:39 schreef Barreltje het volgende:
ik heb m'n oproep kaart gehad! :D

nu word /ben ik bang! :P
van de week maar even langs gaan dan :o
Niks om bang voor te zijn, komt helemaal goed! :D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:42:23 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115856805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Niks om bang voor te zijn, komt helemaal goed! :D
het is de eerste keer..
dus toch wel een beetje spannend! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115857208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:10 schreef Mark het volgende:
Zelfs voor een bezoek aan Amerika moest ik een maand wachten, dus kan me voorstellen dat het voor die gebieden minstens zo lang is.
Aruba en Curacao was zes weken
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:35:12 #203
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115859714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:39 schreef Jeter het volgende:
Die test had ik ook gemaakt. Was even benieuwd naar een lijst met landen of risicogebieden. Lijkt me interessant!
Ook de factor tijd kan een rol spelen. Zo was ik op het juiste tijdstip op de Kaapverdische eilanden, anders had ik ook een tijd niet gemogen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115874915
Het hangt er ook vanaf of je bijv. malariapillen moet slikken.

Een risicogebiedenkaart moet actueel zijn (epidemie-uitbraken), ik denk dat ze die daarom niet op de site zetten.
pi_115875792
Mij valt inderdaad op in de vragenlijst dat ze elke keer naar andere landen vragen. Het zal wel snel wisselen denk ik.
pi_115886229
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:39 schreef Barreltje het volgende:
ik heb m'n oproep kaart gehad! :D

nu word /ben ik bang! :P
van de week maar even langs gaan dan :o
Roze koek! ;)

Ik wil ook weer, graag even voor mn vakantie :9
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:42:14 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115910142
op mij tips brief staat dat je flink veel moet drinken van tevoren..
wat is daar de reden voor?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115910886
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:42 schreef Barreltje het volgende:
op mij tips brief staat dat je flink veel moet drinken van tevoren..
wat is daar de reden voor?
Dan wordt de verloren vloeistof sneller aangevuld door je lichaam.
pi_115913886
Had ik vorige keer een stickertje metA+..
Nu ben ik 0+ ...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_115922836
Ik heb mijn nieuwe oproepkaart ook ontvangen. Moet nog steeds voor de eerste keer bloed doneren, eigenlijk 2 weken geleden al, maar ik heb het verzet omdat ik toch niet durfde :@ Ik ben niet bang voor het prikje, maar wel op de reactie van mijn lichaam op een halve liter bloed minder. Nu mag ik volgende week doneren :X
pi_115923205
Wat vrees je dan ptecies Oognip? Erger dan een beetje duizeliheid bij opstaan wordt het eigenlijk nooit en ook dat is niet bepaald de norm.
pi_115923293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:40 schreef Oognip het volgende:
Ik heb mijn nieuwe oproepkaart ook ontvangen. Moet nog steeds voor de eerste keer bloed doneren, eigenlijk 2 weken geleden al, maar ik heb het verzet omdat ik toch niet durfde :@ Ik ben niet bang voor het prikje, maar wel op de reactie van mijn lichaam op een halve liter bloed minder. Nu mag ik volgende week doneren :X
Snap goed dat je het spannend vindt hoor, maar probeer je niet al te druk te maken!

Ik ken maar weinig mensen die echt niet goed worden na een donatie en zelf heb ik er ook nog nooit echt last van gehad. Luister gewoon goed naar de adviezen die ze je daar geven én naar je eigen lijf.
Dus gewoon lekker blijven zitten daar en wat drinken en eten, dan komt het helemaal goed! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 augustus 2012 @ 20:52:28 #213
39237 crew  H_T
2733
pi_115923476
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:40 schreef Oognip het volgende:
Ik ben niet bang voor het prikje, maar wel op de reactie van mijn lichaam op een halve liter bloed minder. Nu mag ik volgende week doneren :X
Bij de eerste keer doneren laten ze je na de donatie wat langer in de stoel zitten en brengen ze je wat te eten en te drinken. Ook blijven ze je in de gaten houden of alles wel goed met je gaat, dus je kan er rustig achterkomen hoe je erop reageert
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_115928099
En je kunt er rekening mee houden: een auto met chauffeur ;), na de donatie niet meer (gevaarlijk) werk doen, lekker thuis zitten en iemand jou in de gaten laten houden. Als het de eerste keer goed gaat, kun je de volgende keer zelf met de fiets gaan.
pi_115928315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:10 schreef wyccie het volgende:
En je kunt er rekening mee houden: een auto met chauffeur ;), na de donatie niet meer (gevaarlijk) werk doen, lekker thuis zitten en iemand jou in de gaten laten houden. Als het de eerste keer goed gaat, kun je de volgende keer zelf met de fiets gaan.
Kun je doen maar ik zou er gewoon niet te zwaar aan tillen. Laat je lekker in de gaten houden in het afnamecentrum, als je je goed voelt als je daar vertrekt dan zal er onderweg of thuis niks meer gebeuren. Niet met de fiets gaan is wel verstandig en heftig sporten zou ik die avond ook niet doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115928374
Als ze echt heel bang is dat er iets kan gebeuren, kan het zeker geen kwaad dat ze zich in de gaten laat houden.
pi_115928450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kun je doen maar ik zou er gewoon niet te zwaar aan tillen. Laat je lekker in de gaten houden in het afnamecentrum, als je je goed voelt als je daar vertrekt dan zal er onderweg of thuis niks meer gebeuren. Niet met de fiets gaan is wel verstandig en heftig sporten zou ik die avond ook niet doen.
Precies, het valt best wel mee.
Ik voelde me na donatie een keer zo fit dat ik gelijk ben gaan krachttrainen. Ze raden trouwens aan om 12 uur na donatie niet te sporten. Daar had ik me niet aan gehouden dus en toen werd ik een beetje duizelig. Maar dat lag dus vooral aan mezelf dat ik hun advies in de wind heb geslagen.
pi_115928608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Precies, het valt best wel mee.
Ik voelde me na donatie een keer zo fit dat ik gelijk ben gaan krachttrainen. Ze raden trouwens aan om 12 uur na donatie niet te sporten. Daar had ik me niet aan gehouden dus en toen werd ik een beetje duizelig. Maar dat lag dus vooral aan mezelf dat ik hun advies in de wind heb geslagen.
Joh! _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115928974
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Joh! _O-
Verwacht je niet he? T werd me even zwart voor de ogen, toen ben ik maar gestopt met training :')
Ik wilde vandaag bloedgeven, maar had beetje last van mn keel door de airco in het afgelopen weekend denk ik. Dus gebeld en ze gaan nieuwe oproep sturen.
pi_115929294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Precies, het valt best wel mee.
Ik voelde me na donatie een keer zo fit dat ik gelijk ben gaan krachttrainen. Ze raden trouwens aan om 12 uur na donatie niet te sporten.
Als je fanatieke duursporter bent dan is het advies om een week niet te sporten. Als je voor een marathon traint heb je sneller last van je HB dan als je een beetje met gewichtjes speelt.
pi_115929599
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als je fanatieke duursporter bent dan is het advies om een week niet te sporten. Als je voor een marathon traint heb je sneller last van je HB dan als je een beetje met gewichtjes speelt.
Je prestaties zijn inderdaad wat minder met duursport na donatie. Dat kun je wel een tijdje voelen, maar je merkt het bij normale bezigheden niet echt. Ik doe redelijk fanatiek aan mountainbiken en het duurt zeker een week of 2 voor ik net zo vlot heuvels op kan rijden. Maar dat houdt me niet tegen. :7
pi_115932490
Als je trouwens weinig drinkt wordt je plasma ook donkerder (net als urine eigenlijk). Ik had een weekje geleden tijdens die hitte niet genoeg gedronken van tevoren, dus had mooi donker oranje plasma _O-
Zouden daar nou ook extra veel bruikbare stoffen in zitten?
Volgende keer ga ik proberen lichtgele plasma te produceren! :+
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:53:33 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115941437
mijn donatie gister was een succes! :)
ik voelde gelukkig de naald niet zitten tijdens de donatie.. pfieuw.. daar was ik wel bang voor :o
ik ben erg makkelijk te prikken en het rode lampje ging maar 1 keer af :P
dus even knijpen en hoppa weer verder..
lekker een glaasje chocomel na de donatie..
ik voelde me echt helemaal prima .. niks aan de hand
maar ben toch wel langer blijven zitten :)

over 4 maanden weer! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115941906
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:53 schreef Barreltje het volgende:
mijn donatie gister was een succes! :)
ik voelde gelukkig de naald niet zitten tijdens de donatie.. pfieuw.. daar was ik wel bang voor :o
ik ben erg makkelijk te prikken en het rode lampje ging maar 1 keer af :P
dus even knijpen en hoppa weer verder..
lekker een glaasje chocomel na de donatie..
ik voelde me echt helemaal prima .. niks aan de hand
maar ben toch wel langer blijven zitten :)

over 4 maanden weer! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het zo goed ging! Klinkt als een ideale eerste donatie. :)
pi_115950004
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:53 schreef Barreltje het volgende:
mijn donatie gister was een succes! :)
ik voelde gelukkig de naald niet zitten tijdens de donatie.. pfieuw.. daar was ik wel bang voor :o
ik ben erg makkelijk te prikken en het rode lampje ging maar 1 keer af :P
dus even knijpen en hoppa weer verder..
lekker een glaasje chocomel na de donatie..
ik voelde me echt helemaal prima .. niks aan de hand
maar ben toch wel langer blijven zitten :)

over 4 maanden weer! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het goed gegaan is. *O*
Ikzelf ben gevaccineerd voor Hep A, B en C en toen wilden ze ook erg graag mijn plasma ivm de antistoffen. Maar helaas ben ik moeilijk te prikken waardoor het na een halve donatie einde verhaal was.
Volbloed loopt goed, zolang ze maar in mijn ene goede ader prikken en niet die ader ernaast, want dan zit ik een kwartier later nog met mijn ballonnetje te knijpen. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115950251
Ik mag 4 september weer voor de 2e keer *O* , ik heb nergens last van gehad de vorige keer en het bloed liep goed .
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_115950416
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:26 schreef Roolio het volgende:

Volgende keer ga ik proberen lichtgele plasma te produceren! :+
Twee weken achter elkaar patat eten....zorgt ook voor een lekker laagje :') (en dat ze het niet gebruiken, maar dat terzijde)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_115950488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Twee weken achter elkaar patat eten....zorgt ook voor een lekker laagje :') (en dat ze het niet gebruiken, maar dat terzijde)
?? hoezo ??
pi_115950553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

?? hoezo ??
De kwaliteit daarvan is nu niet erg hoog....dat kan worden afgekeurd. (http://www.google.nl/url?(...)Hi3xg-GwvSCQ&cad=rja)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:10:38 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115950896
hoevaal mag je eigenlijk plasma geven?
en is de naald voor plasma nou ook dikker?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:52 #231
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_115954819
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:10 schreef Barreltje het volgende:
hoevaal mag je eigenlijk plasma geven?
en is de naald voor plasma nou ook dikker?
Plasma mag met een pauze van 2 weken.

Net mijn 3e beeldje gescoord B-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_115976382
Ik ben eind vorig jaar voor het eerst geweest, viel me toen reuze mee! Ik was alleen zo nerveus voor de prikken dat mijn hartslag zo hoog was dat ik eerst een half uurtje rustig moest worden ;)

Toen raakte ik in januari zwanger en moest ik me afmelden voor de nieuwe oproep. Dat werd een miskraam in maart, nu mocht ik bijna weer opnieuw doneren en heb ik afgelopen week weer een miskraam gehad. Zonde dat je 6 maanden moet wachten na een zwangerschap, zo blijf ik aan de gang met uitstellen ;)
E.
pi_115976475
Voorlopig willen ze mij denk ik even niet meer zien :P Op vakantie geweest naar Noord-Italië = 28 dagen geen bloed geven. Ziekenhuisbezoek in Italië = ?? dagen geen bloed geven?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_115976520
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:19 schreef .Sparkling. het volgende:
zo blijf ik aan de gang met uitstellen ;)
Een zwangerschap, ook al loopt het uit op een miskraam heeft toch een tijdje effect op je lichaam. Geef ook je lichaam de tijd om te herstellen :*

Ik mag volgende week weer, toch nog mooi even voor mijn vakantie. Dat is wel prettig.
pi_115976838
Als ik 18 ben, nog een paar maandjes, is één van mijn goede voornemens af en toe bloed te gaan geven! Nog even geduld dus :Y
pi_116185188
Vandaag voor het eerst doneren :D
pi_116185490
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:39 schreef Tree het volgende:
Vandaag voor het eerst doneren :D
Succes en veel plezier! :)
pi_116185978
Ik ben een beetje zenuwachtig :@
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:03:46 #239
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116185994
Je zult merken dat dat niet nodig is :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116186509
Zijn al testbuisjes enzo afgenomen? De allereerste keer nemen ze een paar buisjes af om je bloedgroep enzo te checken.
Ik moest me vorige week afmelden, was en ben wat verkouden.. Ben benieuwd wanneer ik nieuwe oproep krijg.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 augustus 2012 @ 16:06:40 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_116190383
Nieuwe oproepkaart ontvangen, en mijn trip door Europa van afgelopen zomer gooit geen roet in het eten :). Het enige land dat ik in die periode heb bezocht waarvoor een afkoelingstermijn geldt is Hongarije, en omdat ik daar meer dan een maand geleden ben vertrokken kan ik me gewoon binnenkort melden voor de 21ste halve liter :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116195601
Het was leuk! Lampje is best vaak gaan branden, maar na even knijpen was het weer helemaal in orde.

Voel me nu wel erg moe, maar dat was ik toch al. ;)
pi_116196638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Fijn dat het goed gegaan is. *O*
Ikzelf ben gevaccineerd voor Hep A, B en C en toen wilden ze ook erg graag mijn plasma ivm de antistoffen. Maar helaas ben ik moeilijk te prikken waardoor het na een halve donatie einde verhaal was.
Volbloed loopt goed, zolang ze maar in mijn ene goede ader prikken en niet die ader ernaast, want dan zit ik een kwartier later nog met mijn ballonnetje te knijpen. :')
Hepatitis C bestaat geen vaccin voor ;)
pi_116196640
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nieuwe oproepkaart ontvangen, en mijn trip door Europa van afgelopen zomer gooit geen roet in het eten :). Het enige land dat ik in die periode heb bezocht waarvoor een afkoelingstermijn geldt is Hongarije, en omdat ik daar meer dan een maand geleden ben vertrokken kan ik me gewoon binnenkort melden voor de 21ste halve liter :)
Ze vragen tegenwoordig ook naar west europese landen om de een of andere manier. Bij mij in ieder geval de vorige keer wel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 augustus 2012 @ 18:51:20 #245
39237 crew  H_T
2733
pi_116197345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:38 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Ze vragen tegenwoordig ook naar west europese landen om de een of andere manier. Bij mij in ieder geval de vorige keer wel.
Daarom belde ik ook: als je buiten de Benelux bent geweest in het afgelopen jaar moet je dat melden. Van de lijst Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk was alleen Hongarije een risicootje
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116197407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:17 schreef Tree het volgende:
Het was leuk! Lampje is best vaak gaan branden, maar na even knijpen was het weer helemaal in orde.

Voel me nu wel erg moe, maar dat was ik toch al. ;)
Goed zo! :)
pi_116265325
Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen zo als de dood zijn om bloed te geven.
Ik bedoel elk weldenkend mens weet dat je hierna lekker weer flink wat cola en broodjes met bijvoorbeeld tartaar ( of veel koeken) mag eten.
pi_116265547
Ik ga ze maar eens bellen, ik denk dat ik inmiddels wel weer in aanmerking kom om te doneren, mits mn hb wat omhoog is...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:36:04 #249
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116266391
Ik ben in mijn vinger gebeten tijdens het spelen met de hond en ik moet dinsdag anti-D doneren. Ik ga wel en dan zeg ik het wel.
Volgens mij is het niet ontstoken dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116272941
Mag donderdag weer *O*
  zondag 2 september 2012 @ 20:43:58 #251
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_116320789
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:36 schreef mazaru het volgende:
Ik ben in mijn vinger gebeten tijdens het spelen met de hond en ik moet dinsdag anti-D doneren. Ik ga wel en dan zeg ik het wel.
Volgens mij is het niet ontstoken dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.
Donortest

Kan je checken of je mag of niet ;)
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zondag 2 september 2012 @ 21:00:55 #252
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_116328288
quote:
Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Wacht, wat?
Nuthin
pi_116328526
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:33 schreef Radalan het volgende:

[..]

Wacht, wat?
Wat wat? De uitleg staat er toch onder?
pi_116328673
Ja, maar er zijn dus mensen die 't erg vinden als ze bloed krijgen van homoseksuelen? Iemand waarvan het enige verschil is dat ze op een ander geslacht vallen? Vind ik echt onzin, het is niet een of ander wildvreemd beest of zo.
Nuthin
  zondag 2 september 2012 @ 22:40:39 #256
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116328760
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef Radalan het volgende:
Ja, maar er zijn dus mensen die 't erg vinden als ze bloed krijgen van homoseksuelen? Iemand waarvan het enige verschil is dat ze op een ander geslacht vallen? Vind ik echt onzin, het is niet een of ander wildvreemd beest of zo.
LEZEN

Sanquin wil het niet, ontvangers hebben daar helemaal geen inspraak in
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 september 2012 @ 22:43:09 #257
163650 Greys
pi_116328923
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef Radalan het volgende:
Ja, maar er zijn dus mensen die 't erg vinden als ze bloed krijgen van homoseksuelen? Iemand waarvan het enige verschil is dat ze op een ander geslacht vallen? Vind ik echt onzin, het is niet een of ander wildvreemd beest of zo.
De ontvangers die het nodig hebben zal het aan hun reet roesten van wie het bloed komt, dat weten zij helemaal niet :) Het gaat er om dat je op dit moment als homo niet MAG doneren. Omdat verhoogd risico (vindt men...). Maar er wordt aan een wijziging op dat vlak gewerkt, zoals je kon lezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 september 2012 @ 22:58:37 #258
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116329902
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:43 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Donortest

Kan je checken of je mag of niet ;)
Volgens de test mag het gewoon. Ik denk ook dat er geen bezwaar is, maar ik was even bang dat het misschien toch zou gaan ontsteken of dik worden. Maar het geneest prima. Dus zou geen bezwaar moeten zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116330293
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 22:58 schreef mazaru het volgende:

[..]

Volgens de test mag het gewoon. Ik denk ook dat er geen bezwaar is, maar ik was even bang dat het misschien toch zou gaan ontsteken of dik worden. Maar het geneest prima. Dus zou geen bezwaar moeten zijn.
Gewoon even bellen en uitleggen. Ik had de laatste keer wat schaafplekken en wondjes aan mn handen van zeilen. Wondjes waren in contact geweest met van alles, water van het meer, touwen etc. Maar omdat het er 'rustig' uitzag en niet rood en opgezwollen mocht ik gewoon geven.
  zondag 2 september 2012 @ 23:13:36 #260
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116330850
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 23:04 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gewoon even bellen en uitleggen. Ik had de laatste keer wat schaafplekken en wondjes aan mn handen van zeilen. Wondjes waren in contact geweest met van alles, water van het meer, touwen etc. Maar omdat het er 'rustig' uitzag en niet rood en opgezwollen mocht ik gewoon geven.
Ik heb een dinsdagmiddag een afspraak. Ik ga er gewoon naar toe, het is niet zo ver hier vandaan. Minuut of 10 rijden, dus het is geen moeite, zelfs niet als ik niet mag geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116341853
Ik heb zojuist voor het eerst gedoneerd *O* Ik vond het heel eng, maar het is me gelukkig erg meegevallen :) Ben wel moe en traplopen was vermoeiend, tijdje buiten adem geweest.
Hb was 8.3 en bloeddruk 121/67.
  maandag 3 september 2012 @ 12:42:30 #262
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116341870
^O^ Welkom bij de club!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116342951
Zijn bloeddonors eigenlijk even "nodig" als orgaandonors? Er zijn zoveel campagnes over orgaandonors maar je hoort eigenlijk nooit iets over bloeddonors.
Nuthin
pi_116343170
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:42 schreef Mark het volgende:
^O^ Welkom bij de club!
Dank!

Merk nu wel nog dat mijn hart sneller klopt en ik echt moe ben. En dan moet ik zo nog naar mijn nieuwe stageplek en late dienst draaien :')
pi_116344346
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:30 schreef Radalan het volgende:
Zijn bloeddonors eigenlijk even "nodig" als orgaandonors? Er zijn zoveel campagnes over orgaandonors maar je hoort eigenlijk nooit iets over bloeddonors.
Ja, zeker wel. Een bloedtransfusie is vaak levensreddend, dus in die zin is het heel erg nodig.

Dat je er nooit iets over hoort ben ik niet met je eens hoor, ik vind dat Sanquin best aardig campagne voert.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2012 @ 15:13:56 #266
34726 Fratz
Max
pi_116345810
Even iedereen hier weer een schouderklopje geven!

^O^

Goed bezig mensen!!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_116358606
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:13 schreef Fratz het volgende:
Even iedereen hier weer een schouderklopje geven!

^O^

Goed bezig mensen!!
Heb je weer een zakje mogen ontvangen?
  † In Memoriam † maandag 3 september 2012 @ 20:25:21 #268
34726 Fratz
Max
pi_116359058
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 20:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heb je weer een zakje mogen ontvangen?
Nee dat niet. Ik heb nog steeds vette bloedarmoede enzo (niet raar natuurlijk in mijn conditie) maar mijn tumormarkers zijn echt ENORM naar beneden gegaan de laatste tijd!

Moest gewoon even het schouderklopje geven :) TIs toch prachtig wat jullie doen, gewoon belangeloos daar zitten om een ander te helpen. Dat vind ik gewoon mooi! Ik had het zelf ook graag gedaan maar goed dat is niet mogelijk in mijn geval. Dan maar extra schouderklopjes geven!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_116363153
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:25 schreef Fratz het volgende:

[..]

Nee dat niet. Ik heb nog steeds vette bloedarmoede enzo (niet raar natuurlijk in mijn conditie) maar mijn tumormarkers zijn echt ENORM naar beneden gegaan de laatste tijd!

Moest gewoon even het schouderklopje geven :) TIs toch prachtig wat jullie doen, gewoon belangeloos daar zitten om een ander te helpen. Dat vind ik gewoon mooi! Ik had het zelf ook graag gedaan maar goed dat is niet mogelijk in mijn geval. Dan maar extra schouderklopjes geven!
Fratz, fijn dat je tumormarkers wel zo goed zijn gedaald! ^O^ Ik doneer met liefde hoor, heb zelf een aantal jaar geleden bij mijn zieke broertje gezien hoeveel baat men erbij kan hebben. Ook zie ik vanuit mijn werk (werk op de pathologie... tsja) wel hoe gelukkig je mag zijn met gezond zijn, dus vind ik het niet meer dan logisch om zo af en toe vrijwillig geprikt te worden.
  dinsdag 4 september 2012 @ 00:47:02 #270
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116372387
Eigenlijk is het best raar dat mensen GEEN donor zijn
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116372944
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, zeker wel. Een bloedtransfusie is vaak levensreddend, dus in die zin is het heel erg nodig.

Dat je er nooit iets over hoort ben ik niet met je eens hoor, ik vind dat Sanquin best aardig campagne voert.
ik bedoelde eigenlijk meer dat mensen vaak jaren moeten wachten op een orgaandonor. Geldt het hetzelfde voor bloeddonors, dat er weinig mensen zijn die bloed doneren of is dat niet zo?
Nuthin
pi_116372999
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 01:23 schreef Radalan het volgende:

[..]

ik bedoelde eigenlijk meer dat mensen vaak jaren moeten wachten op een orgaandonor. Geldt het hetzelfde voor bloeddonors, dat er weinig mensen zijn die bloed doneren of is dat niet zo?
Ze zoeken wel steeds donoren, maar dat er echt een tekort is aan bloedproducten heb ik niet het idee. Misschien dat ze met meer doneren meer onderzoek kunnen doen, grotere buffers hebben, donorbloed exacter aan onvangers kunnen matchen of kunnen exporteren aan landen met een tekort. Maargoed, ik weet het eigenlijk niet dus.
pi_116374071
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:47 schreef Mark het volgende:
Eigenlijk is het best raar dat mensen GEEN donor zijn
Dat ja :Y
pi_116374079
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 01:31 schreef Roolio het volgende:

[..]

Ze zoeken wel steeds donoren, maar dat er echt een tekort is aan bloedproducten heb ik niet het idee. Misschien dat ze met meer doneren meer onderzoek kunnen doen, grotere buffers hebben, donorbloed exacter aan onvangers kunnen matchen of kunnen exporteren aan landen met een tekort. Maargoed, ik weet het eigenlijk niet dus.
Bij sommige bloedgroepen is het ook hollen of stilstaan, zoals de arts hier aangeeft. Vooral de minder voorkomende bloedgroepen merken dat, bij mij kan er soms een tijdje tussen de oproepen zitten, de andere keer belt men je of je zsm wilt komen doneren.
pi_116374197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:47 schreef Mark het volgende:
Eigenlijk is het best raar dat mensen GEEN donor zijn
Dat vind ik eigenlijk niet. Bloed doneren kost tijd en moeite. Sommige mensen kunnen niet tegen die naald, of vinden het gewoon (te) onprettig. Andere mensen zijn het weer niet eens met de organisatie Sanquin.
Bij orgaandonatie vind ik het veel raarder. Daar hoef je nul moeite voor te doen en het is super belangrijk.
pi_116374272
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:25 schreef Fratz het volgende:

[..]

Nee dat niet. Ik heb nog steeds vette bloedarmoede enzo (niet raar natuurlijk in mijn conditie) maar mijn tumormarkers zijn echt ENORM naar beneden gegaan de laatste tijd!

Moest gewoon even het schouderklopje geven :) TIs toch prachtig wat jullie doen, gewoon belangeloos daar zitten om een ander te helpen. Dat vind ik gewoon mooi! Ik had het zelf ook graag gedaan maar goed dat is niet mogelijk in mijn geval. Dan maar extra schouderklopjes geven!
Mooi dat de markers zijn gedaald! Ik vind het goed om de andere kant van de ontvanger te horen, want daar doe je het als donor toch voor! Dat is voor mij toch reden nummer 1 om bloed te geven. Ik snap inderdaad niet dat niet meer mensen doneren. Maar in mijn omgeving zijn er toch redelijk veel. Ik heb mn vader en mn zus al overgehaald ;) en we hebben allemaal 0- en dat kunnen ze altijd wel gebruiken geloof ik.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 08:52:33 #277
34726 Fratz
Max
pi_116374642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Mooi dat de markers zijn gedaald! Ik vind het goed om de andere kant van de ontvanger te horen, want daar doe je het als donor toch voor! Dat is voor mij toch reden nummer 1 om bloed te geven. Ik snap inderdaad niet dat niet meer mensen doneren. Maar in mijn omgeving zijn er toch redelijk veel. Ik heb mn vader en mn zus al overgehaald ;) en we hebben allemaal 0- en dat kunnen ze altijd wel gebruiken geloof ik.
:) je hoort als donor inderdaad bijna nooit wat er gebeurd, is denk ik ook erg moeilijk! Er staat natuurlijk ook geen naam op de zakken bloed :D Ik heb toen daarom maar gedaan alsof ik het bloed van een fok!ker kreeg, wat nog best zou kunnen ook natuurlijk, wie weet! Destijds ben ik echt enorm opgeknapt van het bloed.
Ik voelde me echt stukken beter. Mocht de nood weer aan de man zijn dan ga ik zeker aan mijn dokter vragen of een transfusie weer tot de mogelijkheden behoord.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_116374770
Technisch gezien is het makkelijk mogelijk. Maar privacy he, voor beide partijen.

Goed om te horen dat je er zo van opknapt wel!
pi_116374852
Ik hoef ook geen namen te weten, maar ik zou het wel leuk vinden om te horen of mijn bloed echt naar iemand is gegaan of dat het voor onderzoek is gebruikt. Met mijn 0- is de kans denk ik wel groter dat het bij ongelukken wordt gebruikt, aangezien iedereen 0- kan ontvangen.
pi_116375038
Ja dat zou natuurlijk leuk zijn als je bij je donatie een uitdraai kreeg wat er met je vorige donatie is gebeurd.
Ik geef alleen plasma, en dat is een stuk minder glamoureus volgens mij. Ze maken er medicijnen van, maar of dat nou alleen voor de Nederlandse markt is? En of de ontvangers überhaupt weten wat de grondstof was?
pi_116375168
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:13 schreef Roolio het volgende:
Ja dat zou natuurlijk leuk zijn als je bij je donatie een uitdraai kreeg wat er met je vorige donatie is gebeurd.
als je dan 2x achter elkaar leest 'de vorige donatie hebben we maar voor testen gebruikt want geen patiënten' dan raak je wel donateurs kwijt denk ik
pi_116375190
Schiet mij nog wat binnen, toen ik nog op de labschool zat hebben we ook wat bloed van de bloedbank mogen gebruiken om te leren hoe je nou een bloedgroep moet bepalen :)
pi_116375191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

als je dan 2x achter elkaar leest 'de vorige donatie hebben we maar voor testen gebruikt want geen patiënten' dan raak je wel donateurs kwijt denk ik
Dan moet je maar niet aanvinken dat ze dat mogen doen :P
pi_116375209
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:20 schreef Roolio het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet aanvinken dat ze dat mogen doen :P
maar dan zou je op jouw voorgestelde uitdraai lezen :' jammer, weggegooid want geen patiënten'
Dat is ook zonde toch?
pi_116375235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar dan zou je op jouw voorgestelde uitdraai lezen :' jammer, weggegooid want geen patiënten'
Dat is ook zonde toch?
Haha ik wist dat je dat ging zeggen. Het zou wel zonde zijn, maar die appelkoeken nemen ze je niet meer af :P
pi_116375938
Helaas heb ik me af moeten melden voor bloeddonorschap ;(
Gisteren leek het allemaal goed te gaan tot ik 5 uur later flauw ben gevallen, waarschijnlijk toch door het bloed geven. Voel me nog steeds behoorlijk kut dus ik zie het niet zitten om nog een keer bloed te doneren. Helaas.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:57:11 #287
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116375951
Net gebeld of ik vanavond bloed wilde komen geven, terwijl ik dat al van plan was omdat ik vorige week een oproep kreeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:57:55 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116375963
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Oognip het volgende:
Helaas heb ik me af moeten melden voor bloeddonorschap ;(
Gisteren leek het allemaal goed te gaan tot ik 5 uur later flauw ben gevallen, waarschijnlijk toch door het bloed geven. Voel me nog steeds behoorlijk kut dus ik zie het niet zitten om nog een keer bloed te doneren. Helaas.
Zonde. Ik geef vanavond wel wat extra :*
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116376007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Oognip het volgende:
Helaas heb ik me af moeten melden voor bloeddonorschap ;(
Gisteren leek het allemaal goed te gaan tot ik 5 uur later flauw ben gevallen, waarschijnlijk toch door het bloed geven. Voel me nog steeds behoorlijk kut dus ik zie het niet zitten om nog een keer bloed te doneren. Helaas.
Dat is vervelend. Gewoon zo ineens flauw gevallen of was je fysiek zware dingen aan het doen? Ik merk zelf dat hoe vaker ik doneer, hoe minder last ik ervan heb. de eerste keer ging nog niet echt soepel, bij de laatste keer ben ik s avonds nog uitgegaan. Al was dat niet helemaal het beste plan ooit. Wel goedkoop avondje. Paar biertjes en je bent klaar.
pi_116376206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:59 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is vervelend. Gewoon zo ineens flauw gevallen of was je fysiek zware dingen aan het doen? Ik merk zelf dat hoe vaker ik doneer, hoe minder last ik ervan heb. de eerste keer ging nog niet echt soepel, bij de laatste keer ben ik s avonds nog uitgegaan. Al was dat niet helemaal het beste plan ooit. Wel goedkoop avondje. Paar biertjes en je bent klaar.
Ik was in het ziekenhuis voor mijn eerste stagedag. Veel indrukken gehad en voelde me daarvoor al niet helemaal top. Ik stond bij een patient te kijken, deed verder niks.
Ik vind flauwvallen vreselijk en bij mij duurt het altijd een paar dagen voordat ik na het flauwvallen weer in orde ben. Dat wil ik niet meer.
pi_116376314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik was in het ziekenhuis voor mijn eerste stagedag. Veel indrukken gehad en voelde me daarvoor al niet helemaal top. Ik stond bij een patient te kijken, deed verder niks.
Ik vind flauwvallen vreselijk en bij mij duurt het altijd een paar dagen voordat ik na het flauwvallen weer in orde ben. Dat wil ik niet meer.
O ja, ik heb even teruggelezen. Je had gister er achteraan stage en late dienst? Ja dat is natuurlijk niet echt rustig aan doen. Ik geef meestal s avonds, die avond ga ik dan niet sporten en de volgende ochtend stap ik weer gewoon op de fiets en merk ik vrij weinig van mn donatie. Maar goed, ieder lichaam reageert er anders op.
pi_116376410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:11 schreef the85mc het volgende:

[..]

O ja, ik heb even teruggelezen. Je had gister er achteraan stage en late dienst? Ja dat is natuurlijk niet echt rustig aan doen. Ik geef meestal s avonds, die avond ga ik dan niet sporten en de volgende ochtend stap ik weer gewoon op de fiets en merk ik vrij weinig van mn donatie. Maar goed, ieder lichaam reageert er anders op.
Klopt.
Ik wilde het eerst vorige week doen (toen had ik nog vakantie), maar ik durfde niet. Eerst wilde ik me uitschrijven als donor omdat ik toch te bang was voor de gevolgen van een donatie, maar daar had ik me overheen gezet. De enige mogelijkheid dat ik nog kon doneren was gisteren. Niet heel slim misschien inderdaad.
pi_116376742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Oognip het volgende:
Helaas heb ik me af moeten melden voor bloeddonorschap ;(
Gisteren leek het allemaal goed te gaan tot ik 5 uur later flauw ben gevallen, waarschijnlijk toch door het bloed geven. Voel me nog steeds behoorlijk kut dus ik zie het niet zitten om nog een keer bloed te doneren. Helaas.
Misschien moet je er nog even over nadenken? Hartstikke rottig wat is gebeurd en ik kan me levendig voorstellen dat je er nu echt niet aan moet denken. Maar soms is het een eenmalig iets en dan zou het zonde zijn als je met zo'n negatieve ervaring afsluit. Nu je je nog niet goed voelt moet je denk ik nog niet de definitieve beslissing nemen. Praat er eens over met een arts, die kan je wellicht nog adviseren. Maar als je over een poosje nog steeds niet wil starten is dat ook begrijpelijk.

Ik heb mensen gezien bij de BB die standaard plat lagen bij donatie en nog 10 minuten na afloop bleven liggen omdat ze al drie keer flauwgevallen waren. Dan vraag ik me echt af waar ze mee bezig zijn, dan was ik allang gestopt. 8)7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116376975
En bij een eerste donatie kan het natuurlijk voorkomen dat je flauwvalt, je lichaam is er ook niet aan gewend en er speelt natuurlijk ook wat spanning mee.

Cat, ik lig ook standaard plat tijdens een donatie ivm flauwvallen, komt omdat ik ook een half litertje rond de 5 minuten wel kwijt ben. Vorige keer moest ik zelfs blijven liggen terwijl ik mij echt prima voelde, ben toen sneaky weggelopen om een roze koek te scoren O-)
pi_116377060
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:40 schreef douche-eendje het volgende:
En bij een eerste donatie kan het natuurlijk voorkomen dat je flauwvalt, je lichaam is er ook niet aan gewend en er speelt natuurlijk ook wat spanning mee.

Cat, ik lig ook standaard plat tijdens een donatie ivm flauwvallen, komt omdat ik ook een half litertje rond de 5 minuten wel kwijt ben. Vorige keer moest ik zelfs blijven liggen terwijl ik mij echt prima voelde, ben toen sneaky weggelopen om een roze koek te scoren O-)
Platliggen tijdens donatie is nog niet zo raar idd. Maar daarna nog 10 minuten plat moeten blijven liggen en evengoed een paar keer flauwvallen, dan vind ik eigenlijk dat je als arts iemand moet afkeuren, als die persoon zichzelf niet afmeldt.

Flauwvallen an sich kan niet veel kwaad, maar het is wel een teken dat je lijf het écht niet leuk vindt. Dan moet je aan jezelf denken en - als je iets met donorschap wil blijven doen- bijvoorbeeld gaan flyeren of koffie gaan schenken en roze koeken uitdelen. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116377090
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Platliggen tijdens donatie is nog niet zo raar idd. Maar daarna nog 10 minuten plat moeten blijven liggen en evengoed een paar keer flauwvallen, dan vind ik eigenlijk dat je als arts iemand moet afkeuren, als die persoon zichzelf niet afmeldt.

Flauwvallen an sich kan niet veel kwaad, maar het is wel een teken dat je lijf het écht niet leuk vindt. Dan moet je aan jezelf denken en - als je iets met donorschap wil blijven doen- bijvoorbeeld gaan flyeren of koffie gaan schenken en roze koeken uitdelen. :P
Het was bij mij de eerste 2 donaties dat het niet helemaal lekker ging. Volgende week doe ik nummer 6 :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:45:31 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116377091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Misschien moet je er nog even over nadenken? Hartstikke rottig wat is gebeurd en ik kan me levendig voorstellen dat je er nu echt niet aan moet denken. Maar soms is het een eenmalig iets en dan zou het zonde zijn als je met zo'n negatieve ervaring afsluit. Nu je je nog niet goed voelt moet je denk ik nog niet de definitieve beslissing nemen. Praat er eens over met een arts, die kan je wellicht nog adviseren. Maar als je over een poosje nog steeds niet wil starten is dat ook begrijpelijk.

Ik heb mensen gezien bij de BB die standaard plat lagen bij donatie en nog 10 minuten na afloop bleven liggen omdat ze al drie keer flauwgevallen waren. Dan vraag ik me echt af waar ze mee bezig zijn, dan was ik allang gestopt. 8)7
Dat zijn gewoon eckte bikkels. Ik heb overigens nergens last van na een donatie, had je wel goed gegeten en gedronken vooraf en achteraf?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116377112
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het was bij mij de eerste 2 donaties dat het niet helemaal lekker ging. Volgende week doe ik nummer 6 :)
Fijn dat het na 2 keer beter gaat. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:51:52 #299
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116377235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Fijn dat het na 2 keer beter gaat. ^O^
Jij moet eigenlijk gewoon je ondertitel aanpassen naar Sanquin Vampier ofzo. Je bent alleen maar uit op iedereen zijn bloed.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116377245
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij moet eigenlijk gewoon je ondertitel aanpassen naar Sanquin Vampier ofzo. Je bent alleen maar uit op iedereen zijn bloed.
:D _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:20:45 #301
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116388436
Net weer terug, donatie ging prima en de hondenbeet was geen probleem :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')