abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177500156
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zag in het laatste reisje-topic dat je naar de Schwäbische Alb bent geweest. Een gebied waar ik eigenlijk alleen omheen ben gereden. Kun je wat meer vertellen over jouw reis? En ben je uiteindelijk naar Konstanz gegaan?
Ja, ik ben er inderdaad geweest. En ik kan wel zeggen dat het een erg mooi gebied is. Ik was er dus vooral om te hiken, en heb 160 kilometer lopend door het gebied doorgebracht.

Highlights vond ik toch wel Sigmaringen, met een leuke oude binnenstad en een erg gaaf kasteel:
38062768442_fefb17273b_z.jpg

Het Donaudal in de buurt van Beuron:
38125117072_31eb4d1f04_z.jpg

38012464861_5d4d2f0827_z.jpg

De route die ik gewandeld heb liep in eerste instantie boven/door het dal van de Donau, maar verliet die bij Sigmaringen. Hierna ging de route richting de noordrand van de Schwabische alb waar je een gigantisch hoge rotswand hebt die als afscheiding dient tussen de hoogvlakte van de Alb en de laagvlaktes.

Het stuk waar ik geweest ben leent zich uitstekend voor allerhande outdooractiviteiten: wandelen, mountainbiken en in wat warmer weer kan je er ook goed kanoën heb ik begrepen. Bewegwijzering voor wandelen en MTB is btw perfect... Ook heb je er best veel kastelen. Het al eerder getoonde Schloss Sigmaringen, maar ook bijvoorbeeld Burg Hohenzollern (ben ik niet geweest)

De drukste plaatsjes waren Sigmaringen, Albstadt en Beuron; maar de overige dorpjes waar ik doorheen kwam waren een soort van uitgestorven en sommigen zelfs in de orde 'je wilt er niet dood gevonden worden'.

Nadat ik de wandeltocht voltooid heb ben ik helaas niet meer naar Konstanz of Liechtenstein geweest ivm privé omstandigheden. Komt een andere keer wel weer ... :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 20:29:23 #127
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177512079
Dat ziet er ontzettend mooi uit. Zal bij een volgende roadtrip naar het zuiden wat tijd inplannen voor de Schwäbische Alb. Lijkt me meer dan de moeite waard. :).

Wij zijn bij de vorige trip naar het zuiden gestopt bij de Bodensee, maar dit is meer iets voor ons. Bedankt voor de tips!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 februari 2018 @ 22:35:27 #128
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_177516411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:51 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ja, ik ben er inderdaad geweest. En ik kan wel zeggen dat het een erg mooi gebied is. Ik was er dus vooral om te hiken, en heb 160 kilometer lopend door het gebied doorgebracht.

Highlights vond ik toch wel Sigmaringen, met een leuke oude binnenstad en een erg gaaf kasteel:
[ afbeelding ]

Het Donaudal in de buurt van Beuron:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De route die ik gewandeld heb liep in eerste instantie boven/door het dal van de Donau, maar verliet die bij Sigmaringen. Hierna ging de route richting de noordrand van de Schwabische alb waar je een gigantisch hoge rotswand hebt die als afscheiding dient tussen de hoogvlakte van de Alb en de laagvlaktes.

Het stuk waar ik geweest ben leent zich uitstekend voor allerhande outdooractiviteiten: wandelen, mountainbiken en in wat warmer weer kan je er ook goed kanoën heb ik begrepen. Bewegwijzering voor wandelen en MTB is btw perfect... Ook heb je er best veel kastelen. Het al eerder getoonde Schloss Sigmaringen, maar ook bijvoorbeeld Burg Hohenzollern (ben ik niet geweest)

De drukste plaatsjes waren Sigmaringen, Albstadt en Beuron; maar de overige dorpjes waar ik doorheen kwam waren een soort van uitgestorven en sommigen zelfs in de orde 'je wilt er niet dood gevonden worden'.

Nadat ik de wandeltocht voltooid heb ben ik helaas niet meer naar Konstanz of Liechtenstein geweest ivm privé omstandigheden. Komt een andere keer wel weer ... :)
Liep je een route of heb je zelf wat samengesteld? Dat kasteel O+
I ALWAYS FELT CLOSER TO KLB THAN I DID TO CUL!!!
pi_177522000
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat ziet er ontzettend mooi uit. Zal bij een volgende roadtrip naar het zuiden wat tijd inplannen voor de Schwäbische Alb. Lijkt me meer dan de moeite waard. :).

Wij zijn bij de vorige trip naar het zuiden gestopt bij de Bodensee, maar dit is meer iets voor ons. Bedankt voor de tips!
Ik kan het je aanraden :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Liep je een route of heb je zelf wat samengesteld? Dat kasteel O+
Nee ik liep een bestaande langeafstandswandelroute (heb je er erg veel van in Duitsland): De Donau-Zollernalb-weg --> http://www.schwaebischeal(...)Donau-Zollernalb-Weg

Is een route in U-vorm; maar die kan je uitbreiden naar een volledig rondje door hem te combineren met de Donauberglandweg. Heb ik echter niet gedaan...

Maar je kan ook meer dan genoeg korte wandelingen maken :)

En ja die kastelen zijn echt tof :D
Voor wat foto's, kijk hier
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')