Zonde zeg! En dat zonder fouten gemaakt te hebben. Zo te lezen zou je het prima doen in het verkeer. Reed je voorzichtiger dan tijdens je lessen? Had je na afloop het idee dat je geslaagd was? Dat zou het nog extra zuur maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen
Grapjas, ik had haaientanden en dus geen voorrang. Normaliter zou je dan misschien er nog wel snel voor langs gaan, maar op mn examen houd ik me maar even aan de regel die bij haaientanden hoort: anderen voorrang geven en ongehinderd hun route laten vervolgenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Yepp, dat zijn van die dingen.
JIJ hebt voorrang dus dat moet je nemen. dat willen ze zien
Aw echt kut! Jammer zeg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:22 schreef princess-a het volgende:
Gezakt te voorzichtig. Geen fouten gemaakt, geen ingrepen gehad, kijkgedrag perfect, bijzondere verrichtingen perfect maar het mocht wel wat sneller. En daar moet je het dan maar mee doen
Balen! Dat suckt echt als je op 1 klein foutje (met grote gevolgen) zakt. Succes met je her!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:36 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Hehe ik ben ook gezakt vandaag. Had een auto totaal over het hoofd gezien, dus een ingreep. Wat moet ik er van zeggen? Het was niet nodig geweest. Ik baal wel ontzettend, de volgende keer beter.
In mijn situatie ging ik hier en daar te hard vond de examinator, moest er wat meer rust in brengen.
Ik snap het niet zo goed hoe jij dan te zacht kan rijden, wat is zacht?
Suc6 alvast voor de volgende keer :-)
Dank wel lastig nu om de volgende lessen in te vullen, valt gewoon niets meer te leren. Alleen wat pittiger rijden dusquote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:08 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Aw echt kut! Jammer zeg.
Dat had ik tijdens het lessen ook, alles ging goed alleen de doorstroming niet. Probeer echt de maximumsnelheid te rijden waar het kan, meer tips heb ik eigenlijk niet.
Succes met je her!
Ik denk dat ze een middenweg willen zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:47 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Bij mij was dat juist fout, als ik een bordje 60 of een 80km/u weg op ga trap ik het gas stevig in en schakel door naar zn 4-5. Kwamen een paar tegenliggers aan op een 60km/u weg dus ik laat de snelheid iets afzakken en hou mijn voet bij de rem. Ik kan de breedte van de auto goed inschatten dus dat gaat wel goed.
Maar ik ga mijn examinator zeker geen ongelijk geven, je zit dan wel wat gespannen in de auto haha.
Dat dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:09 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dank wel lastig nu om de volgende lessen in te vullen, valt gewoon niets meer te leren. Alleen wat pittiger rijden dus
Ik verwacht alleen dat dat met ervaringen komt en niet met lessenquote:
Even de doorstroming in je hoofd proppen Onderweg ff een paar keer herhalen in je hoofd..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:09 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dank wel lastig nu om de volgende lessen in te vullen, valt gewoon niets meer te leren. Alleen wat pittiger rijden dus
Het is aan te leren én ze willen het tijdens een examen zien, tijdens het lessen leren ontkom je dus niet aan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:17 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik verwacht alleen dat dat met ervaringen komt en niet met lessen
Bedankt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een middenweg willen zien.
60 km/h wegen zijn meestal niet overdreven breed en daarbij is 60 km/h de MAX snelheid die je moet (doorstroming) als je kunt.
In geval van een tegenligger op een smalle weg is het dus veiliger om beneden de max de rijden.
Ik was er niet bij maar ik denk dat het zoiets geweest is.
Ook jij succes de volgende keer!
Als je echt niet kan invoegen moet je gebruik maken van de vluchtstrook.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:04 schreef -Dries- het volgende:
Wat moet je eigenlijk doen als je op de snelweg wilt invoegen, maar er is steeds geen mogelijkheid en de invoegstrook houdt bijna op?
om te beginnen heb je dan van tevoren niet goed gekeken en geanticipeerd anders zou je dit probleem niet hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:04 schreef -Dries- het volgende:
Wat moet je eigenlijk doen als je op de snelweg wilt invoegen, maar er is steeds geen mogelijkheid en de invoegstrook houdt bijna op?
Vind ik inderdaad ook een achterlijke regel (en mijn instructeur ook). Als je stopt moet je straks met ongeveer 50km/h invoegen terwijl de rest van het verkeer 100 rijdt. Levensgevaarlijk natuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
om te beginnen heb je dan van tevoren niet goed gekeken en geanticipeerd anders zou je dit probleem niet hebben.
Officieel moet je aan het begin van de invoegstrook stoppen als je niet in kunt voegen maar dat vind ik 1 van de stomste regels die ik ken.
Maar dat MOET je dus doen volgens het CBR, persoonlijk zou ik een stukje doorrijden als ik zeker weet dat de strook vrij is.
Kan ook een voordeel zijn dat het wat drukker is op de weg, je zult hier en daar wat langer stilstaanquote:Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Gezicht het volgende:
6 September dan eindelijk examen. Helaas wel om 8 uur 's morgens.
Klopt. Ik hoorde ook al dat ze je dan waarschijnlijk niet de snelweg opsturen i.v.m. de drukte.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Kan ook een voordeel zijn dat het wat drukker is op de weg, je zult hier en daar wat langer stilstaan
Snelweg is juist makkelijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:05 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt. Ik hoorde ook al dat ze je dan waarschijnlijk niet de snelweg opsturen i.v.m. de drukte.
Ik kan het ook wel maar vind het gewoon vervelend, dus liever ook niet op het examen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |