abonnement Unibet Coolblue
pi_114349542
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirenaspiraal verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Het orienterend fertiliteitsonderzoek was al afgesloten, maar op mijn verzoek is ook nog een samenlevingstest gedaan. Hieruit bleek tot grote verbazing van de artsen tweemaal dat er iets niet goed was, na verder kijken bleek dat de ph-waarde van het cervixslijm te zijn. Volgende cyclus (eind juni 2012) starten we met IUI!!

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF.

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tally op 18-07-2012 16:04:10 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114349547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:06 schreef Tally het volgende:
Om dit topic maar even goed te sluiten!
Als ik morgen moet werken bel ik vrijdag.
Moet ik vrijdag werken bel ik morgen!
*O* Ik hoef nog maar 600 gram en die krijg ik er wel af.
Ik gok dat ik zo'n week of misschien zelfs 2 weken moeten wachten voor de afspraak kan plaatsen vinden.
Dus dan heb ik nog even O-)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114349737
Tally wat goed zeg! *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juli 2012 @ 08:27:56 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114349745
Klasse Taly.

Ik vind het ontzettend moeilijk om zwanger te worden, trouwens.
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:50:02 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_114350053
misschien moet je eerst eens stoppen met de pil, Kreator.

Go Tally! ^O^
in de haak.
pi_114350066
Wauw Tally jij gaat goed zeg! Dat sporten bij jou gaat als een speer!

LB, hoezo ben je ongeduldig? Als jij echt zondag pas test vind ik je super geduldig!

Klumsy, de echo van vandaag zal wel even spannend zijn denk ik, toi toi toi!

Danana, dat is zeker goed nieuws, 2 cryo's zondag!!!

Voor iedereen die ik vergeten ben :*

Afgelopen donderdag is mijn opa overleden en dat hakt er toch wel een beetje in. Ik had tot dan toe alle opa's en oma's nog. En als er dan gezegd wordt, toch fijn dat hij nog heeft meegemaakt dat hij (2) achterkleinkinderen kreeg, dan denk ik toch stiekem "maar niet de mijne" ;(
Vandaag de kerkdienst, daar zal ik het ook wel niet droog houden. :'(

Vandaag ook de laatste dag van de provera, die ik dus alweer moest slikken om de cyclus weer te laten starten maar nu met menopur én metformine. Dus kom maar op met die cyclus, ben het wachten wel weer zat
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juli 2012 @ 08:59:25 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114350207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:50 schreef trui het volgende:
misschien moet je eerst eens stoppen met de pil, Kreator.

Mag niet van de psychiater... :@.
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:12:24 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_114350448
Tally goedzo!! *O*

En Sull, natuurlijk is het superverdrietig dat je opa jouw kinderen niet meer gaat zien ;( sterkte bij de kerkdienst :*
Ben benieuwd wanneer je weer van start kunt deze ronde!

En ik denk niet dat ik kan wachten tot zondag hoor ;) maar dat is wel het voornemen.
pi_114350544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:12 schreef LadyBlack het volgende:
Tally goedzo!! *O*

En Sull, natuurlijk is het superverdrietig dat je opa jouw kinderen niet meer gaat zien ;( sterkte bij de kerkdienst :*
Ben benieuwd wanneer je weer van start kunt deze ronde!

En ik denk niet dat ik kan wachten tot zondag hoor ;) maar dat is wel het voornemen.
Fuck die voornemens. Naar de Kruidvat en een testje halen! :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:10:58 #10
30252 Soempie
Procreating
pi_114351842
Sull :* Veel sterkte.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:17 schreef Tally het volgende:

[..]

Fuck die voornemens. Naar de Kruidvat en een testje halen! :P
Precies. En dan met je broek nog op je enkels je vriend bellen. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:19:41 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114352110
en met je andere hand hier updaten ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:19:59 #12
30252 Soempie
Procreating
pi_114352122
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_114354386
Tally, wat goed! En wat heb je dat snel gedaan! Nu op naar de volgende stap. O+

Wat enorm verdrietig, sull. :( Sterkte de komende tijd. :*

LB, testen met die hap! :D We zitten hier allemaal voor je te duimen, houd ons toch niet langer in spanning. :9

En ja, ik weet wel een beetje wat me te wachten staat. Ze gaan eerst een intake gesprek voeren waarbij ze willen weten wat mijn ziekte precies inhoud en hoe het mijn leven (heeft) bepaald. Om een inschatting te kunnen maken van of het ernstig genoeg is om hierop te mogen selecteren. Als ze het dan goedkeuren gaat het door een commissie die gaat bepalen of het wel echt ethisch verantwoord is om door te gaan. En als dat allemaal het geval is gaan ze beginnen met het ontwikkelen van een test om te selecteren op mijn ziekte. Vind het allemaal nog erg spannend, en omdat ik er eigenlijk gewoon hartstikke gezond uitzie, ben ik erg bang dat ze denken 'maar als er zo goed mee te leven is, hoezo is het dan ernstig genoeg?'. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_114356525
Wat als je een keer de pil bent vergeten. Kan het dan langer duren dat je ongesteld word?
pi_114356696
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:29 schreef Euroteller het volgende:
Wat als je een keer de pil bent vergeten. Kan het dan langer duren dat je ongesteld word?
Kan, door stress vooral.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114356930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Kan, door stress vooral.
Is er een maximum van dagen?
pi_114357228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:38 schreef Euroteller het volgende:

[..]

Is er een maximum van dagen?
Nee, dat is er niet. Handiger na seks was de morning after pil geweest.
Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Als je/ze over tijd is kan je er een testje tegen aan gooien. Is die negatief. Dan is het wachten op de ongesteldheid. En na een weekje weer eens testen als het uit blijft.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114357334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee, dat is er niet. Handiger na seks was de morning after pil geweest.
Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
Als je/ze over tijd is kan je er een testje tegen aan gooien. Is die negatief. Dan is het wachten op de ongesteldheid. En na een weekje weer eens testen als het uit blijft.
Maar ze was 2 week eerder al de pil vergeten. Toen hebben we geen seks gehad. Pas 2 week nadat ze de pil was vergeten.
pi_114357450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:48 schreef Euroteller het volgende:

[..]

Maar ze was 2 week eerder al de pil vergeten. Toen hebben we geen seks gehad. Pas 2 week nadat ze de pil was vergeten.
Ze is hem 1 keer vergeten en daarna gewoon geslikt?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114357483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze is hem 1 keer vergeten en daarna gewoon geslikt?
Ja
pi_114357534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:52 schreef Euroteller het volgende:

[..]

Ja
Dan zal het wel los lopen en zal het waarschijnlijk stress zijn.
Maar ga naar het Kruidvat. Koop voor 5 euro een doosje met 2 zwangerschapstestjes en je weet het zeker. Hoelang is ze nu al niet ongesteld? Wanneer had ze ongesteld moeten worden?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114357550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan zal het wel los lopen en zal het waarschijnlijk stress zijn.
Maar ga naar het Kruidvat. Koop voor 5 euro een doosje met 2 zwangerschapstestjes en je weet het zeker. Hoelang is ze nu al niet ongesteld? Wanneer had ze ongesteld moeten worden?
Zondag had ze ongesteld moeten worden. Alleen ik kan niet bij haar zijn aangezien ze in belgië zit.
pi_114357714
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:54 schreef Euroteller het volgende:

[..]

Zondag had ze ongesteld moeten worden. Alleen ik kan niet bij haar zijn aangezien ze in belgië zit.
Laat haar dan een testje kopen. Ik denk zelf dat het stress is.
Maar zeker voor het onzekere en testen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114357905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Laat haar dan een testje kopen. Ik denk zelf dat het stress is.
Maar zeker voor het onzekere en testen.
Ja snap ik. Maar is er nog kans dat ze ongesteld word?
pi_114357972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:02 schreef Euroteller het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar is er nog kans dat ze ongesteld word?
Ja hoor die kans is groot.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')