abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:48:08 #1
296917 Abby79
Being myself!
pi_114319388


Topicreeks: Genderdysforie

Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Daarnaast kunnen mensen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie. Er zijn op dit moment twee genderteams actief in Nederland, het VUmc in Amsterdam en het UMCG in Groningen om precies te zijn.

Termen en afkortingen
Post-op = geopereerd.
Pre-op = (nog) niet geopereerd.
FtM = female to male, transmannen, vrouwen die man worden.
MtF = male to female, transvrouwen, mannen die vrouw worden.
Stealth = transgenders die volledig als hun gender door het leven gaan, vertellen niet dat ze van geslacht zijn veranderd maar zijn volledig geïntegreerd in de samenleving.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:48:59 #2
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114319426
Mooi, zat al op het begin van een nieuw topic te wachten :)

Ik heb namelijk een praktisch probleempje. Ik heb inmiddels een hele nieuwe presence op het Internet opgebouwd onder mijn nieuwe naam (sociale media en dat soort zaken), en dat komt ook allemaal mooi bovenaan opzetten als je googelt op mijn nieuwe naam, zonder dat meteen duidelijk is dat ik ook nog een eerdere geschiedenis heb onder een andere naam.

Maar ik wil eigenlijk toch wel dat mensen die ik van vroeger ken me op de een of andere manier kunnen vinden. Heeft iemand enig idee hoe je dat aan zou kunnen pakken zonder dat mensen meteen de link kunnen leggen tussen je oude en nieuwe naam? Ik wil eigenlijk zelf de controle er over houden wie van vroeger ik toe laat in mijn 'nieuwe leven' en wie niet, en ik wil ook niet dat mensen die ik nu leer kennen mijn oude naam al te gemakkelijk kunnen achterhalen (alhoewel ik niet de illusie heb dat ik iedereen tegen kan houden, wie echt wil komt er denk ik toch wel achter).

Een mogelijke oplossing is om sociale media accounts te maken onder je oude naam als een soort 'honeypot' voor kennissen van vroeger, maar dat is toch een hoop gedoe. En bovendien moet je de mensen die daar op afkomen dan doorverwijzen naar je nieuwe account, en dat brengt toch de nodige risico's met zich mee (zoveel verschil zit er ook weer niet tussen mijn oude en nieuwe naam, dus de link is al snel gelegd als iemand eerst meneer A1 en dan mevrouw A2 toevoegt aan zijn netwerk).

Dus ik zit er nu aan te denken om gewoon een webpage op te zetten onder mijn oude naam met daarop een formuliertje dat mensen in kunnen vullen als ze contact met me willen zoeken. Dan moet ik er natuurlijk wel voor zorgen dat die page bovenaan google komt te staan als men googelt op mijn oude naam, maar dat lukt me denk ik wel om voor elkaar te krijgen.

Maar misschien is er nog een betere oplossing?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:52:34 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114319596
De mensen van vroeger die je echt wilt hebben moet je zelf toevoegen en de rest lekker laten? Of verwacht je echt dat mensen naar jou op zoek gaan?

Ik heb het destijds met Hyves wel gedaan, nieuw account aangemaakt en de ander later uitsterven. Af en toe kreeg ik een nieuw vriendschapsverzoek, die heb ik uitgelegd hoe en wat en toegevoegd aan mijn nieuwe profiel en klaar. Maar dat blijft een hoop werk. Nu ga ik gewoon zelf af en toe op zoek, als ik me afvraag hoe het met iemand is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:55:49 #4
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114319743
Sommige mensen van vroeger heb ik inderdaad zelf al toegevoegd, maar ik heb ook niet de behoefte om met iedereen uit mijn verleden meteen weer contact te gaan opnemen. Maar als ze mij andersom wel gaan opzoeken om de een of andere reden wil ik dat graag wel weten en ze de kans bieden om me ook daadwerkelijk te vinden :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:58:33 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114319875
Dubbel profiel en dan geen mensen toevoegen op het oude, maar aan de hand van de vriendverzoeken daar alleen op je nieuwe.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114319950
Mijn naam is exact hetzelfde :D dus die oude mensen hebben er geen probleem mee tot nu toe :P
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:01:58 #7
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114320026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:58 schreef wonderer het volgende:
Dubbel profiel en dan geen mensen toevoegen op het oude, maar aan de hand van de vriendverzoeken daar alleen op je nieuwe.
Oh ja, je hoeft ze bij een verzoek natuurlijk niet toe te voegen, had ik nog niet aan gedacht. Thanx :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:05:44 #8
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114320164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:00 schreef Maisnon het volgende:
Mijn naam is exact hetzelfde :D dus die oude mensen hebben er geen probleem mee tot nu toe :P
Maar ze schrikken misschien wel van de foto's als ze nog van niets weten ;)

Heb trouwens pas ook een zwik mensen van vroeger toegevoegd omdat ik iets wou organiseren. Heb er helemaal niet bij stil gestaan dat ik sommigen van hen nooit had ingelicht. Heb er ook geen enkele opmerking over gekregen, denk dat het roddel-circuit zijn werk al had gedaan :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:09:06 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114320303
De enige reacties die ik heb gehad als ik mensen toevoegde die het niet wisten: "Ben jij de broer van [oude naam]?" :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114320512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar ze schrikken misschien wel van de foto's als ze nog van niets weten ;)

Heb trouwens pas ook een zwik mensen van vroeger toegevoegd omdat ik iets wou organiseren. Heb er helemaal niet bij stil gestaan dat ik sommigen van hen nooit had ingelicht. Heb er ook geen enkele opmerking over gekregen, denk dat het roddel-circuit zijn werk al had gedaan :{
ze schrikken niet echt, ze zijn allemaal benieuwd :P allemaal van die basisschool mensen die me ineens toevoegen
pi_114320536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:09 schreef wonderer het volgende:
De enige reacties die ik heb gehad als ik mensen toevoegde die het niet wisten: "Ben jij de broer van [oude naam]?" :')
Die heb ik ook wel eens gehad _O- dat ik met wat mensen was uitgegaan en ik een kennis achteraf hoorde zeggen: hey, ik wist niet dat 'maisnon' een zusje had :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:14:29 #12
296917 Abby79
Being myself!
pi_114320547
Mijn naam is zo anders dat niemand me meer vind :P En die paar die ik op sites had waar ik m'n naam gewijzigd had waren ook allemaal wel verbaasd en benieuwd geloof ik, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:18:12 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114320678
Ik heb het verhaal ook al honderd keer uitgelegd ja. Ik vind het niet zo erg verder, maar het is toch best een scherp contrast met de nieuwe mensen die van niks weten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114322342
Ik zag trouwens een super knappe ftm bij het vumc toen ik er was. Met baard en alles, wil ik ook. Ik dacht dat hij er werkte ofzo totdat hij met iemand over z'n operatie begon te praten. Ik wil ook. Zucht.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:02:11 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114329609
Dat scheren word je heel snel zat :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:09:43 #16
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114330038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:02 schreef wonderer het volgende:
Dat scheren word je heel snel zat :')
Dat kan ik beamen :Y .
pi_114334135
Geloof ik niks van, ik denk dat ik er intens van zal genieten :Y
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:32:40 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114334515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:24 schreef robinpunt het volgende:
Geloof ik niks van, ik denk dat ik er intens van zal genieten :Y
Ja, het eerste half jaar :D

Nou ja, misschien is het voor jou wel anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114342642
Als je het zat bent, dan gewoon je baard laten staan. :P

Ik doe zelf geen enkele moeite om mijn 'oude' en 'nieuwe' leven te scheiden. Sterker nog, mijn blog post automatisch door naar LinkedIn en op facebook heb ik gewoon mijn naam aangepast. Dat heeft best wel leuke berichten van oud-klasgenoten en ex-collega's opgeleverd.

Mijn androcur recept zat vandaag eindelijk in de post. De apotheek had gelukkig nog één doosje in voorraad. Morgenmiddag is de rest er. Vanmiddag ook dat hele fijne stemonderzoek bij de KNO-arts gehad. Niet zo vervelend als ik had verwacht, maar heb nu wel wat keelpijn. Voor de geïnteresseerden staat er een uitgebreid verslag op mijn blog.
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:03:17 #20
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114350274
Net mijn eerste shot nebido gehad. Auw, godver :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114378079
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:03 schreef wonderer het volgende:
Net mijn eerste shot nebido gehad. Auw, godver :')
Hoe voelt dat dan? Het lijkt me wel relaxt dat je maar om de 3 maanden ofzo hoeft te spuiten.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:46:11 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114382393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:25 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Hoe voelt dat dan? Het lijkt me wel relaxt dat je maar om de 3 maanden ofzo hoeft te spuiten.
Het voelt nu of iemand een trap tegen mijn kont heeft gegeven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:47:57 #23
296917 Abby79
Being myself!
pi_114382504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:46 schreef wonderer het volgende:
Het voelt nu of iemand een trap tegen mijn kont heeft gegeven.
Weet je zeker dat dat niet gewoon gebeurd is? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:50:51 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114382695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:47 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat niet gewoon gebeurd is? :P
Ja :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114383113
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? Is het een grote spuit vloeistof die ze in je bilspier leegspuiten?
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:17:30 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114384413
Yep, 4 ml.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114385054
Minder groot dan ik in gedachten had maar volgens mij behoorlijk pijnlijk. Ik herinner me nog een recente inenting voor rode hond die langzaam toegediend diende te worden. Dat deed behoorlijk pijn en was vast veel minder dan 4ml.
pi_114386429
Brrr, ik denk dat ik liever aan de gel ga. Alleen injecties als de huisarts het doet :')
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:56:40 #29
296917 Abby79
Being myself!
pi_114386782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Brrr, ik denk dat ik liever aan de gel ga. Alleen injecties als de huisarts het doet :')
Ach, wees blij dat je je niet net als ik 4x per dag insuline moet spuiten ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:59:26 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114391377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Brrr, ik denk dat ik liever aan de gel ga. Alleen injecties als de huisarts het doet :')
Nebido wordt ook door de huisarts gedaan, dat mag je niet zelf doen. Sustanon over het algemeen wel.

Tegen de tijd dat jij aan de slag kunt, wordt nebido misschien wel vergoed.

Fix, dit moet over het algemeen ook traag, maar hij deed het even snel als ik de 0.4 ml die ik zelf spoot tot vorige week :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114392513
Er is toch ook een nieuwe nebido waar je maar 2x per jaar moet injecteren?
pi_114393029
Volgens mij zijn de groeischijven weer terug aan het komen na een korte vakantie _O- yes

Btw nominatie voor vieste woord van het jaar groeischijven
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:36:42 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114393609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:18 schreef Nezhi het volgende:
Er is toch ook een nieuwe nebido waar je maar 2x per jaar moet injecteren?
Kan wel? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114465212
Vandaag lekkere fail om mee te beginnen, ik was om 11:45 in het ziekenhuis... en liep vrolijk rond op de afdeling radiologie terwijl ik zocht naar de goede afdeling :') uiteindelijk maar bij de receptie gevraagd waar het was, bleek het in een ander gebouw te zitten. Er was ook een man met een super diepe stem, en ene vrouw die dezelfde naam heeft als mijn geboorte naam.

maar goed, ik ben op de wachtlijst gezet :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:17:27 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114466120
Ja, ziekenhuizen kunnen erg verwarrend zijn. Ik was mee met een vriend en ik dacht echt dat we verkeerd zaten (of in een horrorfilm :')), overal plastic en open plafonds enzo :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:21:38 #36
296917 Abby79
Being myself!
pi_114466348
Ik snap het VU ook echt helemaaaal niet, maar ben er ook maar 2x geweest :P.

Vergeleken met het ziekenhuis hier in Eindhoven vond ik het daar echt een doolhof zonder aanwijzingen. Het Catharina hier vind ik nog redelijk duidelijk.

Gent is denk ik net iets duidelijker dan het VU, maar het scheelt niet heel veel. Hoewel ik daar nu wel de weg naar de benodigde afdelingen weet te vinden (alleen de procedure van de kassa daar blijft echt ontzettend vreemd ;)).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114466700
De polikliniek vond ik we makkelijk, alles stond aangegeven met bordjes. Maar allejezus, dat ziekenhuis zelf, wat een drama. Het duurde 5 minuten voordat ik vanaf de eerste verdieping de weg naar beneden vond. Wel aardige mensen trouwens :)
pi_114494825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:56 schreef Nezhi het volgende:
maar goed, ik ben op de wachtlijst gezet :)
^O^ gefeliciteerd!
pi_114495084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:30 schreef Nezhi het volgende:
De polikliniek vond ik we makkelijk, alles stond aangegeven met bordjes. Maar allejezus, dat ziekenhuis zelf, wat een drama. Het duurde 5 minuten voordat ik vanaf de eerste verdieping de weg naar beneden vond. Wel aardige mensen trouwens :)
In het gebouw waar de polikliniek zit is de laatste tijd veel verbouwd, vooral bij de ingang, vond dat eerst veel overzichtelijker omdat je vanaf de ingang de trap naar boven zo ongeveer kon zien volgens mij
  zaterdag 21 juli 2012 @ 15:52:35 #40
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114499016
Nieuwe videoclip, ben er nog niet helemaal uit of ik 'm nou goed vind of tenenkrommend....


En de 'making of':



[ Bericht 24% gewijzigd door Joanne35 op 21-07-2012 21:14:47 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114499739
Ik vind het wel een goede clip.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 16:37:13 #42
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114500535
Nou, het is weer een lekkere bevestiging van het stereotiepe beeld dat je gewoon even bij een kliniek langs kunt wippen en that's it. RLE doen we blijkbaar ook niet aan. Maar de boodschap zelf van de clip is dan wel weer mooi, vandaar dat ik er nog niet helemaal uit ben :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114502135
Nouja, ik denk niet dat iedereen dat beeld kreeg. Ik kreeg eerst het idee dat zijn vriendin vreemdging met een andere man terwijl de jongen geopereerd wordt. Maar omdat het hier gelinkt werd moest ik nog even nadenken, en uiteindelijk aan het einde zag ik hetzelfde gezicht :')
pi_114523935
Voordat ik me bij het genderteam meldde ben ik bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar een tweedelijns psycholoog. Nu heb ik een telefonische intake gehad en ze vertelde dat ze geen werkgerelateerde ervaring heeft met transseksualiteit maar wel in haar privéleven. Ik heb er wel een goed gevoel over, toen ik vertelde dat ik me bij het genderteam had gemeld merkte ik aan haar reactie dat ze van het bestaan afwist en het traject kende enzo.

Bij haar sta ik nu ook op een wachtlijst van een paar maanden. Pff, ik hoop dat het een beetje opschiet. Ik heb heel erg een soort klankbord nodig.

Omdat ik nog niet uit de kast ben zit ik alles zelf te bedenken en te doen en niemand in mijn omgeving heeft een idee waar ik mee bezig ben. Het voelt daardoor soms alsof ik niet helemaal meer in de realiteit zit ofzo. Herkenbaar?
  zondag 22 juli 2012 @ 11:24:56 #45
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114524440
Ja, heel herkenbaar. Die situatie heeft bij mij ongeveer 4 maanden geduurd, en dat was echt een loodzware periode waarin ik me heel erg afgesloten voelde van de rest van de wereld. Het grootste probleem is dat je van binnen eigenlijk al heel sterk naar je nieuwe identiteit aan het toegroeien bent omdat je eindelijk jezelf geaccepteerd hebt. Maar de buitenwereld weet dat niet en blijft je behandelen als de persoon zoals je vroeger was, en dat voelt echt heel bevreemdend aan. Althans, zo ging dat bij mij. Ik had een soort gevoel alsof ik in een harnas leefde, en mensen alleen de buitenkant konden zien terwijl ze niet wisten wat er van binnen allemaal speelde. Vandaar dat ik me zo afgesloten voelde van de rest van wereld.

Op de langere termijn is dat ook niet vol te houden, op een gegeven moment moest het er gewoon uit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114524880
Ja, precies dat! En het is ook zo'n "achtbaan": je voelt je afgesloten en vervreemd maar vaak ook heel enthousiast omdat je van alles ontdekt.
pi_114532602
Yups, dat is wel herkenbaar. Zoals ik het uitdrukte op mijn blog: Mijn lichaam is mijn gevangenis en de maatschapij de cipier. De buitenwereld bepaald op basis van wat fysieke kenmerken hoe je je hoort te gedragen en het is enorm moeilijk om dat patroon te doorbreken. Vooral als je nog niet uit de kast bent.

Dat uit de kast komen was best wel eng. Maar achteraf ook een enorme opluchting. Stukje bij beetje durf ik nu meer mijzelf te zijn en mijn innerlijk meer tot uitdrukking te laten komen. Dat proces is nog steeds gaande. Want ik voel nog genoeg remmingen die van buitenaf opgelegd worden.
pi_114537903
Fixers, ik begrijp wat je bedoelt op je blog maar ik ervaar het anders. Dat ik het gevoel heb gevangen te zitten in mijn lichaam, absoluut. Maar ik heb niet het gevoel dat ik word geremd door invloeden van de maatschappij, ik word geremd door mijn eigen lichaam. Ik ben nog niet in behandeling en heb nu ook niet de behoefte om me publiekelijk als man voor te doen of uit de kast te komen. Ik zie ook niet wat ik daarmee zou opschieten.
Ik bedoel eigenlijk dat ik zo'n beetje 24/7 bezig ben met mijn transitie; informatie opzoeken over de behandeling, goede chirurgen zoeken, enz, enz, terwijl niemand in mijn omgeving dat weet en het voelt daardoor alsof ik me op een eiland bevind en vervreemd ben van de realiteit, ofzo.
pi_114538152
Ah op die manier. Ja dat snap ik wel, dat je zo erg met iets bezig bent en het gewoon niet met je omgeving kan delen.
pi_114539173
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:46 schreef robinpunt het volgende:
Fixers, ik begrijp wat je bedoelt op je blog maar ik ervaar het anders. Dat ik het gevoel heb gevangen te zitten in mijn lichaam, absoluut. Maar ik heb niet het gevoel dat ik word geremd door invloeden van de maatschappij, ik word geremd door mijn eigen lichaam. Ik ben nog niet in behandeling en heb nu ook niet de behoefte om me publiekelijk als man voor te doen of uit de kast te komen. Ik zie ook niet wat ik daarmee zou opschieten.
Ik bedoel eigenlijk dat ik zo'n beetje 24/7 bezig ben met mijn transitie; informatie opzoeken over de behandeling, goede chirurgen zoeken, enz, enz, terwijl niemand in mijn omgeving dat weet en het voelt daardoor alsof ik me op een eiland bevind en vervreemd ben van de realiteit, ofzo.
Ik ga even een dikke zeur zijn :) het is fijn om ineens alles te verkennen erover omdat je voor jezelf een keuze hebt gemaakt, maar je moet even oppassen dat je dadelijk niet in een gat valt omdat dan de echte realisatie komt dat je op al die dingen nog lang zal moeten wachten, zal ik maar zeggen.
pi_114540059
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:23 schreef Maisnon het volgende:
Ik ga even een dikke zeur zijn :) het is fijn om ineens alles te verkennen erover omdat je voor jezelf een keuze hebt gemaakt, maar je moet even oppassen dat je dadelijk niet in een gat valt omdat dan de echte realisatie komt dat je op al die dingen nog lang zal moeten wachten, zal ik maar zeggen.
Ik weet het... Zucht. Het is zo'n 'fase' denk ik. Ik besef nog niet zo lang dat ik ook echt in transitie wil dus nu moet ik alles weten en ontdekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door robinpunt op 22-07-2012 19:46:59 (spelling) ]
pi_114578230
Misschien stel ik nu een raar overkomende vraag en als dat zo is dan alvast mijn excuses, maar hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie geboren zijn in het verkeerde lichaam? Ik kan me daar niks van voorstellen, wellicht omdat ik geboren ben met een lichaam waar ik tevreden over ben.
pi_114578773
Slechte vergelijking komt eraan :P
Denk aan een huis waar jij in woont, maar een huis waar je je niet in thuisvoelt. Je voelt je alsof je er niet thuis hoort, maar je kan nergens anders naartoe. Een gevoel dat je gevangen zit in dat huis.

En op sociaal gebied: ik begreep bijv. niet waarom ik niet met de jongens mocht spelen omdat ik dacht dat ik hetzelfde was als hun. En in de pubertijd had ik een hekel aan mijn lichaam.
pi_114584122
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef Xenzo het volgende:
Misschien stel ik nu een raar overkomende vraag en als dat zo is dan alvast mijn excuses, maar hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie geboren zijn in het verkeerde lichaam? Ik kan me daar niks van voorstellen, wellicht omdat ik geboren ben met een lichaam waar ik tevreden over ben.
Ik kan me heel goed voorstellen dat genderdysforie moeilijk te bevatten is als je het zelf niet hebt maar toch begrijp ik je vraag niet. Als je wordt geboren als man of vrouw terwijl je het gender van het andere geslacht draagt dan lijkt het me logisch dat je dat op een bepaald moment wel merkt.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:57:31 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114584569
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef Xenzo het volgende:
Misschien stel ik nu een raar overkomende vraag en als dat zo is dan alvast mijn excuses, maar hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie geboren zijn in het verkeerde lichaam? Ik kan me daar niks van voorstellen, wellicht omdat ik geboren ben met een lichaam waar ik tevreden over ben.
Je innerlijke beleving klopt niet met het beeld dat mensen van je hebben op basis van je geslacht, EN je begint te merken dat je je identificeert met mensen die niet hetzelfde lichaam hebben. Dat was tenminste in mijn geval zo.

Jij keek vroeger (en misschien nu nog wel) vast op naar je grote voorbeelden... de meester op school, je vader, Batman, weet ik het... de personen die je later wilde zijn, hoe je wilde worden. Mijn voorbeelden waren allemaal mannen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:58:27 #56
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:25:28 #57
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114594559
Thailand krijgt concurrentie: Serbia becomes a hub for sex change surgery
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:00:20 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114595068
Dr Miroslav is wel bekend onder de FtMs voor z'n meta's.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114595532
Die videoclip van Avicii vond ik erg raar/werkelijk, alsof ik die ochtend in Brussel op nieuw beleefde.
Niet helemaal in chronologische volgorde, maar het opstaan om 7 uur, het wassen en het klaar maken voor de operatie, kwam in deze videoclip wel terug als een herinnering.. Deja vu momentje :)

Zoals Joanne35 ook al zegt, het lijkt nu net alsof het heel makkelijk is. Praatje met de dokter maken en hopsakee, het mes er in. Maar voor een videoclip van 4.45 vind ik het ook juist erg knap dat de eenzaamheid, de radeloosheid, operatie en het geluk in 1 videoclip samengevat is ! ^O^
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:04 #60
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114596249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:22 schreef Meike26 het volgende:
Maar voor een videoclip van 4.45 vind ik het ook juist erg knap dat de eenzaamheid, de radeloosheid, operatie en het geluk in 1 videoclip samengevat is ! ^O^
Ja, dat vond ik ook wel sterk overkomen, vandaar dat ik toch wel neig naar een positieve beoordeling :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114598678
ook ik ben gezegend met Transgenderisme in hoeverre ik in dit topic pas laat ik even aan jullie.
mijn situatie is als volgt. ik ben een "stoere" vent maar wel een met een grote percentage vrouwelijke kant.
en dan spreek ik niet over een Travestiet die geil wordt van damesslipjes. maar dat ik van kinds af aan al een oncontroleerbare drang heb om naast mij stoere jongens dingen, ook meisjes speelgoed, kleren etc te moeten hebben. ik ben dus niet geboren in een "verkeerd" lichaam maar heb wel een flinke vrouwelijke kant welke ik niet kan negeren. daarnaast ligt mijn voorkeur wel bij vrouwenkleding. en voelt het als een bevrijding als ik mijn "normale" kleren bij thuiskomst in de hoek kan gooien.

zijn er hier in deze reeks meer mensen met deze vorm van transgenderisme?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:47:12 #62
296917 Abby79
Being myself!
pi_114608331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:31 schreef SweetTransvestite het volgende:
maar dat ik van kinds af aan al een oncontroleerbare drang heb om naast mij stoere jongens dingen, ook meisjes speelgoed, kleren etc te moeten hebben.
quote:
en voelt het als een bevrijding als ik mijn "normale" kleren bij thuiskomst in de hoek kan gooien.
Dit heb ik ook heel erg gehad, hoewel ik nooit de stoere jongen probeerde te zijn :) Wel een normale jongen.

Ik heb echt jaaaaaren gedacht dat het genoeg voor me zou zijn, alleen die dameskleding te dragen, om "te ontsnappen aan mezelf" zoals ik toen nog dacht. Het speelde ook mee dat ik dacht dat ik het deed om m'n diabetes te vergeten, zoiets. Uiteindelijk bleek dat toch niet helemaal te kloppen ;) Het omkleden was juist het "mezelf worden".

Voor zover ik weet zitten er hier voornamelijk mensen die echt bezig zijn met het traject om van geslacht te veranderen, samen met wat geïnteresseerden zoals Xenzo. Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar je mag je vragen/verhaal hier best kwijt als je wilt :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:55:26 #63
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114608526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:47 schreef Abby79 het volgende:

Dit heb ik ook heel erg gehad, hoewel ik nooit de stoere jongen probeerde te zijn :) Wel een normale jongen.

Ik heb echt jaaaaaren gedacht dat het genoeg voor me zou zijn, alleen die dameskleding te dragen, om "te ontsnappen aan mezelf" zoals ik toen nog dacht. Het speelde ook mee dat ik dacht dat ik het deed om m'n diabetes te vergeten, zoiets. Uiteindelijk bleek dat toch niet helemaal te kloppen ;) Het omkleden was juist het "mezelf worden".
Hier herken ik me heel erg in ja :Y .
pi_114618750
Even een vraagje
Ziet mijn lichaam er zo mannelijk uit?
http://i.imgur.com/zmQwa.jpg
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:44:26 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114621766
Ja.

Maar je moet wel je broek ophijsen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114622131
Perspectief vertekent het wel een beetje hoor :)

Nezhi volgens mij ben je niet zo heeeel groot ofwel? :)
pi_114622782
Nee, 1.53
De bovenkant van mijn broek zit boven mijn heupen met een riem bij mijn taille :P mijn benen zijn alleen een stuk langer dan mijn torso dus dat ziet er vreemd uit. Op de foto lijken ze juist korter.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:27:00 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114624460
Dan is het wel heel vertekend ja...

Je hebt van nature wel een mannelijke bouw, zo te zien, met bredere schouders en smallere heupen. Da's wel fijn :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:31:31 #69
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114624781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Even een vraagje
Ziet mijn lichaam er zo mannelijk uit?
http://i.imgur.com/zmQwa.jpg
Echt wel :Y .
pi_114632654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Even een vraagje
Ziet mijn lichaam er zo mannelijk uit?
http://i.imgur.com/zmQwa.jpg
Echt wel :Y
pi_114632713
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:47 schreef Abby79 het volgende:

[..]

[..]

Dit heb ik ook heel erg gehad, hoewel ik nooit de stoere jongen probeerde te zijn :) Wel een normale jongen.

Ik heb echt jaaaaaren gedacht dat het genoeg voor me zou zijn, alleen die dameskleding te dragen, om "te ontsnappen aan mezelf" zoals ik toen nog dacht. Het speelde ook mee dat ik dacht dat ik het deed om m'n diabetes te vergeten, zoiets. Uiteindelijk bleek dat toch niet helemaal te kloppen ;) Het omkleden was juist het "mezelf worden".

Voor zover ik weet zitten er hier voornamelijk mensen die echt bezig zijn met het traject om van geslacht te veranderen, samen met wat geïnteresseerden zoals Xenzo. Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar je mag je vragen/verhaal hier best kwijt als je wilt :)
ik wordt meteen bang van je post! :P
ik ben nu al zo een 16 jaar stabiel wat dit betreft. ik vermoed niet dat het extremere vormen aan ga nemen. ik ben niet "outgoing" althans niet opvallend ;) dus ik denk niet dat ik tegen de meeste perikelen aan loop waar de mensen hier dagelijks tegen aan lopen. al zijn er ook wel overeenkomsten denk ik. het twijfelen aan jezelf, schaamte, evt. partners die ermee geconfronteerd worden. ik blijf wel lekker meelurken en mocht ik ergens zinvol kunnen reageren dan doe ik dat ;)
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:08:16 #72
296917 Abby79
Being myself!
pi_114633641
Haha, dat bang worden hoeft niet hoor :P Jij bent de enige die kan bepalen wat nodig is voor je, omdat er hier allemaal mensen zitten die "verder gaan", wil dat natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook moet!

Ik vond alleen dat woordje "bevrijding" zo opvallend. En herkenbaar ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114634435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:08 schreef Abby79 het volgende:
Haha, dat bang worden hoeft niet hoor :P Jij bent de enige die kan bepalen wat nodig is voor je, omdat er hier allemaal mensen zitten die "verder gaan", wil dat natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook moet!

Ik vond alleen dat woordje "bevrijding" zo opvallend. En herkenbaar ;)
ik vermoed dat veel transgender's het woordje bevrijding herkenbaar vinden wat dat betreft, in mijn geval is het niet de andere sexe die de overhand heeft :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:04:22 #74
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_114634837
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Even een vraagje
Ziet mijn lichaam er zo mannelijk uit?
http://i.imgur.com/zmQwa.jpg
Zeker!
:')
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:01:50 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114636310
ik: I feel emotionally stunted now
iemand anders: No, you're a guy.

Gevalletje "if they only knew"... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:11:28 #76
296917 Abby79
Being myself!
pi_114638511
Ben je dat niet dan W? :o
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:17:26 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114638705
Neu, ik zie mezelf toch wel als een soort hybride.

Maar het gaat me meer om het gemak waarmee mensen dingen aan een geslacht toeschrijven omdat ze niet beter weten. Ik was dezelfde persoon voor de transitie, wat hadden ze dan gezegd, als ze me als vrouw kenden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:18:06 #78
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114638726
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:11 schreef Abby79 het volgende:
Ben je dat niet dan W? :o
Ik denk dat hij het leuk vindt om te horen dat anderen hem ook als man zien. Een soort compliment of bevestiging.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:21:13 #79
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114638808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:31 schreef SweetTransvestite het volgende:
ook ik ben gezegend met Transgenderisme in hoeverre ik in dit topic pas laat ik even aan jullie.
mijn situatie is als volgt. ik ben een "stoere" vent maar wel een met een grote percentage vrouwelijke kant.
Is die vrouwelijk kant ook zichtbaar in je normale dagelijkse leven, of houd je die volkomen verborgen?

quote:
en voelt het als een bevrijding als ik mijn "normale" kleren bij thuiskomst in de hoek kan gooien.
Waarom voelt het als een bevrijding? Heb je het gevoel dat je je anders voor doet dan je bent tegenover de buitenwereld?

quote:
ik ben nu al zo een 16 jaar stabiel wat dit betreft. ik vermoed niet dat het extremere vormen aan ga nemen.
Tja, als je mij 5 jaar geleden verteld had dat ik een volledige geslachtsverandering zou ondergaan had ik je ook voor gek verklaard. Yet here I am.

Bij dit soort dingen is het belangrijk dat je eerlijk bent tegen jezelf. Ziet de buitenwereld de persoon die jij echt bent, of zien ze iemand die zich anders voordoet dan hij eigenlijk is? Als je gewoon lekker jezelf kunt zijn en gelukkig bent en daarnaast thuis met vrouwelijke dingen bezig bent, geniet er dan vooral van zou ik zeggen, niets mis mee. Maar als je ongelukkig bent en het gevoel hebt dat de wereld je niet echt kent zoals je bent, pas dan op, want dan kan die zgn. stabiliteit heel verraderlijk zijn en opeens omslaan als de emmer vol zit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:43:29 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114639413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:18 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het leuk vindt om te horen dat anderen hem ook als man zien. Een soort compliment of bevestiging.
Neu, dat ben ik inmiddels wel gewend. Het gaat met echt om de aannames die mensen doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114639630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:21 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Is die vrouwelijk kant ook zichtbaar in je normale dagelijkse leven, of houd je die volkomen verborgen?

[..]

Waarom voelt het als een bevrijding? Heb je het gevoel dat je je anders voor doet dan je bent tegenover de buitenwereld?

[..]

Tja, als je mij 5 jaar geleden verteld had dat ik een volledige geslachtsverandering zou ondergaan had ik je ook voor gek verklaard. Yet here I am.

Bij dit soort dingen is het belangrijk dat je eerlijk bent tegen jezelf. Ziet de buitenwereld de persoon die jij echt bent, of zien ze iemand die zich anders voordoet dan hij eigenlijk is? Als je gewoon lekker jezelf kunt zijn en gelukkig bent en daarnaast thuis met vrouwelijke dingen bezig bent, geniet er dan vooral van zou ik zeggen, niets mis mee. Maar als je ongelukkig bent en het gevoel hebt dat de wereld je niet echt kent zoals je bent, pas dan op, want dan kan die zgn. stabiliteit heel verraderlijk zijn en opeens omslaan als de emmer vol zit.
in mijn dagelijkse leven zie je niks van die vrouwelijke kant terug, buiten het feit dat ik onder mijn kleding wel vrouwen kleding draag. (ondergoed, legging etc.) maar dat is uiteraard niet zichtbaar.

als het aan mij ligt loop ik de hele dag in leggings rokjes etc. maar tegelijkertijd hou ik ook van stoere shirtjes etc. eigenlijk is het bij mij een grote mix en match. een soort van Androgyn zal ik het maar noemen. maar het voelt alsof ik niet mezelf ben als ik niet iets vrouwelijks aan heb, zodra de situatie het toelaat dan kleed ik me om. wat dat betreft kent de buitenwereld me eigenlijk niet zoals ik echt ben nee.

ik ben opzich redelijk ok met de situatie zoals het nu is. wel heb ik een relatie met iemand die er moeite mee heeft en in dat opzicht bepaalde restricties oplegt. ik kan me dus zo af en toe omkleden zoals ik wil. maar O+ lipgloss O+ of O+ nagellak O+ zit er niet in.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:29:03 #82
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114647431
Je hebt het nu vooral over kleding, maar hoe zit het met gevoelens e.d.? Uit die vrouwelijke klant zich vooral via kleding of zit het ook in je karakter?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114651764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:29 schreef Joanne35 het volgende:
Je hebt het nu vooral over kleding, maar hoe zit het met gevoelens e.d.? Uit die vrouwelijke klant zich vooral via kleding of zit het ook in je karakter?
het is niet alleen kleding ik ben ook meer dan geïnteresseerd in vrouwen literatuur, magazines etc, qua kleuren zit ik ook vaak in de vrouwelijke sferen. lievelingskleur is roze. qua karakter ben ik wel erg zorgzaam en een echt knuffelmonster maar tegelijkertijd heb ik ook veel mannelijke nukken in m'n karakter. maar zoals ik al zei bij mij heeft de vrouwelijke kant niet de overhand.
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:22 #84
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114659853
Lol, begin me toch serieus af te vragen of iemand in het Monty Python team misschien zelf transgender was. Al die verkleedscenes en The Lumberjack song zijn al wel bekend, maar kwam net ook dit fragment tegen :)

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114664358
Ahhh ik kreeg vandaag een superlief niet compliment wat toch een heel erg compliment was :p kreeg er gewoon tranen in mn ogen van :P

Vriendinnetje van een vriend van mij die me niet anders kent dan als meisje zei dat ze me nooit niet eens als jongen voor zou kunnen stellen, dat was een fijne opsteker :)

Ik bedoel he, twijfels blijven toch altijd met 'hoe ver je' nou eigenlijk bent enzo
pi_114665115
Haha, ik heb vandaag ook een compliment gekregen in een ander topic hier
quote:
[..]

En ook bij jou zie ik graag je koppie. Lekker gespierd ben je!
Mijn ego is weer gestreeld O+
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:18:18 #87
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114666006
Mijn dag kon ook niet beter, een jongen probeerde me vandaag te versieren op straat O+

Was natuurlijk te laf om er op in te gaan, maar was wel de eerste keer dat me dat overkwam, voelt wel heel goed :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114671386
@Maisnon, dat compliment had ik ook al eens gekregen, indd erg fijn als dit tegen je gezegd word. :)

Waar ik ook nog steeds van geniet, is als ik met een goede vriendin op stap ben en we doen ergens een bakkie/lunch.

"Dames, weten jullie het al?"

*)
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:54:02 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114671979
Bevestiging dat je passabel bent is inderdaad een van de mooiere dingen :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114693705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:51 schreef Nezhi het volgende:
Even een vraagje
Ziet mijn lichaam er zo mannelijk uit?
http://i.imgur.com/zmQwa.jpg
Mag ik u een tip geven? Train uw borst- en vooral de buikspieren wat meer, want uw taille is als man zijnde erg smal waardoor het er vreemd uitziet (lees: of het komt door de manier waarop de foto gemaakt is).
pi_114694001
Ik ben er mee bezig ik zou daar inderdaad enkele maanden mee begonnen zijn, maar nog niet echt iets aan gedaan. Waarom gebruik je "u"? :D
pi_114694600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:02 schreef Nezhi het volgende:
Ik ben er mee bezig ik zou daar inderdaad enkele maanden mee begonnen zijn, maar nog niet echt iets aan gedaan. Waarom gebruik je "u"? :D
Ik spreek altijd mensen met "u" aan als ik hem of haar niet ken, maar ja, ik ben dan ook erg ouderwets qua normen en waarden. Ik zie geen borsten op uw foto, heeft u al een operatie ondergaan?
pi_114695380
Nee, ik gebruik alleen een hesje :) ik spreek altijd mensen in het echt aan met u, maar nooit op internet. Dat is grappig.
pi_114696371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:54 schreef wonderer het volgende:
Bevestiging dat je passabel bent is inderdaad een van de mooiere dingen :Y
Uhu, ik ben van de week ook al eens gemevrouwd terwijl ik er nog lang niet zo vrouwelijk uitzie als ik zou willen. Ook al beginnen de mannelijke trekjes in mijn gezicht toch al minder worden. Ik had bijna als dank een abonnement van die straatventer gekocht. :P

De andere kant gister meegemaakt, geeft wel aan dat ik nog best een weg te gaan heb. Een collega die bij het bedrijf is komen werken na mijn coming out was nog niet helemaal op de hoogte en vroeg al af waarom ik sinds mijn vakantie met mijn meisjesnaam de telefoon opneem en ook zo op het rooster sta tegenwoordig. Dus ze vroeg er laatst maar naar. Met uiteraard de vraag of ik ook dé operatie ga doen. Toch typisch dat juist dat een van de eerste dingen is die mensen vragen. Niet of je jurken draagt, of make-up gebruikt. Het is altijd eerst de operatie en daarna of je het altijd al wist.
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:57:27 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114696614
Yeah, dat fascineert mensen toch wel enorm. Begrijpelijk, maar... yeah.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114698258
Ik denk dat het komt doordat bij de meeste mensen gender en geslacht als één en het zelfde ding worden gezien. Slechts weinigen maken daar een onderscheid in. Voor de meesten werkt dat prima, wij zijn de uitzondering op de regel.

Ik zelf vind bijvoorbeeld mijn stem véél belangrijker dan de inhoud van mijn onderbroek. Zeker nu die androcur zijn werk doet boeit het me helemaal weinig wat daar gebeurt (da's ook niet veel). Maar ik merkte aan de telefoon vandaag dat mijn stem echt werk behoeft. Ik werd gebeld door een internetprovider over een aansluiting. Op het formulier heb ik mevrouw aangekruist, ik neem op met mijn meisjesnaam en dat callcentertyp blijft steevast meneer tegen me zeggen.
  donderdag 26 juli 2012 @ 22:33:17 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114698456
Nee, het ligt volgens mij aan het idee dat de geslachtsorganen heel belangrijk zijn en daar in gesneden wordt waarom mensen zo gefascineerd zijn. Ze weten dat het bij een geslachtsverandering hoort omdat ze zoiets morbides onthouden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114700114
hmm ik denk daar misschien toch meer hetzelfde als fixers over, omdat bij mij standaard de eerste vraag is op 'wie ik dan nou eigenlijk val'.

De operatie vraag komt wel vlak daarna hoor, trouwens :P dan leg ik altijd maar uit dat het niet een enkele ingreep is, maar een jarenlangproces en die operatie een soort van.. kers op de appelmoes is :')
pi_114703454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:16 schreef Xenzo het volgende:
Ik zie geen borsten op uw foto, heeft u al een operatie ondergaan?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:32 schreef Nezhi het volgende:
Nee, ik gebruik alleen een hesje :)
Dat lijkt me niet fijn zitten als dat hesje uw borsten plat drukken.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:18:43 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114703751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 00:11 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

Dat lijkt me niet fijn zitten als dat hesje uw borsten plat drukken.
Nee, dat is ontzettend klote, zeker in de zomer als het warm is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114715352
Ik heb er geen last van. Het is een beetje uitgerekt (in het begin zit het wel echt kut) en ik heb niet zulke grote tetten. Kan er prima mee werken en rondlopen nu zonder dat ik het echt merk.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:10:55 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114716973
Mazzelpik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114720477
Heb zelfs verhalen gelezen van mtf mensen die omdat ze nog niet fulltime zijn ook zo'n hesje dragen :')
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:11:06 #104
296917 Abby79
Being myself!
pi_114721450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:45 schreef Maisnon het volgende:
Heb zelfs verhalen gelezen van mtf mensen die omdat ze nog niet fulltime zijn ook zo'n hesje dragen :')
Ik zou willen dat ik dat nodig had gehad :P Het vriendje van m'n zus heeft nu grotere borsten dan ik ;)
(maar die is ook een beetje over z'n streefgewicht :X)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114721542
Ik zal die van mij wel een keertje meten :') :')

Maarja, ik zie ook wel eens mensen die helemaal trots op hun borsten naar 2 maanden zijn, zijn het gewoon van die obese amerikanen met moobs!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:17:24 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114721684
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:13 schreef Maisnon het volgende:
Ik zal die van mij wel een keertje meten :') :')

Maarja, ik zie ook wel eens mensen die helemaal trots op hun borsten naar 2 maanden zijn, zijn het gewoon van die obese amerikanen met moobs!
Coping mechanism.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:19:13 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114721759
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114722219
nou pas op hoor
hier komen mijn giga tetten :') let niet op mijn hand.
Links met hesje, rechts zonder.

  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:34:28 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114722367
Ben je beter af dan ik was...

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114722458
Oh wow, is dat een full-length binder? Dat moet echt ontzettend benauwd zijn geweest.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:41:26 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114722642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:36 schreef Nezhi het volgende:
Oh wow, is dat een full-length binder? Dat moet echt ontzettend benauwd zijn geweest.
Yeah, het was niet fijn, en een korte werkte ook niet want dan ging het randje eronder zitten, zeg maar, dan viel het alleen maar meer op.

Maar ja, cup E en erg stevig dus niet plat te drukken en alles :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114732178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yeah, het was niet fijn, en een korte werkte ook niet want dan ging het randje eronder zitten, zeg maar, dan viel het alleen maar meer op.

Maar ja, cup E en erg stevig dus niet plat te drukken en alles :{
Werd je borst ook platter toen je met hormonen begon?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:09:30 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114732279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:06 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Werd je borst ook platter toen je met hormonen begon?
De mijne niet, maar ik heb gehoord dat dat wel een bijwerking is ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114737246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:30 schreef Nezhi het volgende:
nou pas op hoor
hier komen mijn giga tetten :') let niet op mijn hand.
Links met hesje, rechts zonder.

[ afbeelding ]
Doe toch maar dat hesje aan, want zonder dat hesje ziet het er vreemd uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef wonderer het volgende:
Ben je beter af dan ik was...

[ afbeelding ]
In uw land valt het niet zo gek veel op denk ik, want mensen die dik zijn hebben ook borsten.
pi_114737905
Over buitenland gesproken: in Nederland lijkt men vrij open-minded op als het om LGBT-dingen gaat, maar is dat ook zo in Amerika of in een ander land? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:07:47 #116
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114742416
In sommige delen van Amerika wel, in andere delen niet. Net zoals het in Amsterdam toleranter is dan in Urk (of was het nou andersom? :P).

En ja, dikke mensen hebben borsten, maar ik was niet dik, dus dan valt het op ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114744482
Ik zie op uw foto een man die stevig gebouwd lijkt te zijn, dus ik denk dat het voor uzelf meer opvalt dan voor andere mensen. Maar goed, wellicht kijk ik anders naar mensen dan mensen die met een transitie bezig zijn.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:48:13 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114745381
Yeah, elk klein dingetje valt dan op. Ik ben ook bang dat ze denken dat mijn heupen te breed zijn of zo, heel irritant.

Maar goed, ik ben inmiddels ruim een jaar post-op dus ik hoef niet meer moeilijk te doen met een hesje of bang dat iemand het opmerkt. Ik loop tegenwoordig zonder shirt rond :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114747377
Ik heb nogmaals goed uw foto bekeken, maar ik zie niks vreemds aan uw borstkast of heupen. Uw schouders zijn duidelijk een stuk breder dan uw heupen, wat bij mannen dus normaal is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:48 schreef wonderer het volgende:
Maar goed, ik ben inmiddels ruim een jaar post-op dus ik hoef niet meer moeilijk te doen met een hesje of bang dat iemand het opmerkt. Ik loop tegenwoordig zonder shirt rond :)
Cool, mag ik vragen hoe dat er dan uitziet? Want als ik "borstverwijdering foto's" in Google typ dan krijg ik pittige foto's te zien, ziet het er bij u of bij andere transmannen er ook zo uit? Zo ja, het lijkt mij heftig om te leven met dat soort littekens.
pi_114757059
Littekens verschillen per soort operatie :)

Hier heb je bijv. twee grote littekens, maar die vervagen na een tijdje wel. (Niet mijn foto)
http://www.princegrenouil(...)8/coteD_19.08.11.jpg

Een periareolar operatie heb je hele kleine littekens (volgens mij alleen om je tepels) maar dat kan je alleen bij kleine borsten doen.
pi_114758664
Ik vind veel resultaten waarbij de chirurg het litteken vlak onder de borstspier heeft geplaatst, echt ontzettend goed. Vooral bij beetje gespierde transmannen, dan zie je het gewoon helemaal niet als je het niet weet.
pi_114758764
Ik wil niemand beledigen, maar ik vind het geen fraaie littekens en ze zijn behoorlijk zichtbaar.
pi_114759013
Het duurt enkele maanden voordat ze verdwijnen hoor. Net als andere littekens. Tegen het einde van deze vid zie je ook bijna de littekens niet meer.
En hier zie je bijna niets, de periareolar operatie
pi_114759524
Goeie videos Nezhi, veel van die resultaten zijn echt geweldig. En die foto's zijn waarschijnlijk ook nog kort na de operatie genomen. Echt top, Garramone.
pi_114759666
Jack Nicholson is nog pre-op http://theadventuresoftra(...)olson-man-boobs1.jpg
Ik denk niet dat dit met een periareolar kan.
pi_114759671
Die van 2:24 minuten tot 2:29 minuten en van 3:15 minuten tot 3:19 minuten zijn mooi geworden, ziet eruit alsof het niet geopereerd is. Echt knap van die chirurgen die dat doen, ik wist niet dat het zo mooi kon.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:27:42 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114759876
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:16 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb nogmaals goed uw foto bekeken, maar ik zie niks vreemds aan uw borstkast of heupen. Uw schouders zijn duidelijk een stuk breder dan uw heupen, wat bij mannen dus normaal is.

[..]

Cool, mag ik vragen hoe dat er dan uitziet? Want als ik "borstverwijdering foto's" in Google typ dan krijg ik pittige foto's te zien, ziet het er bij u of bij andere transmannen er ook zo uit? Zo ja, het lijkt mij heftig om te leven met dat soort littekens.
Hier vind je een recente foto.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:50 schreef Xenzo het volgende:
Ik wil niemand beledigen, maar ik vind het geen fraaie littekens en ze zijn behoorlijk zichtbaar.
En ja, dat is meestal het geval, maar er is geen alternatief. Ze zitten ook op een rotplek: tenzij je drie maanden met je armen vlak langs je lijf gaat zitten, zullen de littekens breder worden door beweging, en daardoor ook minder snel vervagen dan littekens op een plek dat niet zoveel beweging ziet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114760223
Ik denk dat ik ook borsten zou laten verwijderen als ik ze zou hebben terwijl ik voor de rest een man ben, moet ik het zo zien? In dat geval kan ik me dat wel voorstellen dat transmannen voor zo'n operatie kiezen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:17:49 #129
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114767539
Yep. Borsten zijn wel ultiem vrouwelijk, omdat ze zo geseksualiseerd worden, ook al zijn er mannen die ze hebben (gynacomastia). En ze zijn natuurlijk ook zo zichtbaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:42:18 #130
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114885408
Transgender people no longer considered "mentally ill" to American Psychiatric Association

quote:
“Gender Identity Disorder” is now a term of the past as the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, or DSM, will be replacing the term with “Gender Dysphoria,” according to the Associated Press.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:02:51 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114885939
Dus hoef de "behandeling" ook niet meer vergoed te worden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:05:04 #132
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114885997
Jawel, het staat nog steeds in de DSM, alleen niet langer als een mentale stoornis.

quote:
gender dyphoria - a marked incongruence between ones experienced/expressed gender and assigned gender
Edit: Alleen vraag ik me nu wel af wat er gebeurd als je ouders je 'assignen' als meisje terwijl je het lichaam van een jongen hebt maar je toch een meisje voelt. Krijg je dan niet de diagnose van gender dysphoria opgeplakt? Volgens mij hadden ze beter 'physical sex' neer kunnen zetten ipv 'assigned gender'.

[ Bericht 33% gewijzigd door Joanne35 op 31-07-2012 10:11:44 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:20:07 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114886402
Ik geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren. Waarom zou de dokter (je ouders hebben er niks mee te maken) zeggen dat een pasgeborene een meisje is als alle uiterlijke kenmerken dat van een jongen zijn?

Physical sex moet altijd geinterpreteerd worden, dus dan kom je automatisch uit op assigned gender (hoewel ik niet zo goed snap waarom het assigned gender is en niet assigned sex).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114972531
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:20 schreef wonderer het volgende:
Physical sex moet altijd geinterpreteerd worden, dus dan kom je automatisch uit op assigned gender (hoewel ik niet zo goed snap waarom het assigned gender is en niet assigned sex).
Voor zover ik weet betekenen de woorden "gender" en "sex" hetzelfde, namelijk geslacht.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:35:46 #135
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114974424
Nee, het is niet hetzelfde, je gender zit tussen je oren, je sekse zit tussen je benen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114976316
Oké, dat wist ik niet. Maar dan nu even een andere vraag. Wat voor consequenties heeft de verandering van de nieuwe versie van het DSM voor mensen die bezig zijn met de transitie?
pi_114981760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Joanne35 het volgende:
Nee, het is niet hetzelfde, je gender zit tussen je oren, je sekse zit tussen je benen.
Precies
  donderdag 2 augustus 2012 @ 07:20:44 #138
296917 Abby79
Being myself!
pi_114983510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:11 schreef Xenzo het volgende:
Oké, dat wist ik niet. Maar dan nu even een andere vraag. Wat voor consequenties heeft de verandering van de nieuwe versie van het DSM voor mensen die bezig zijn met de transitie?
Ik weet natuurlijk niet of de DSM op andere punten nog gewijzigd wordt, maar het aanpassen van de naam en het niet langer markeren als "geestelijke afwijking" zouden toch geen invloed moeten hebben op de behandeling?

Dit soort wijzigingen is alleen om vast te leggen dat je als transgender niet per definitie gek bent ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114984457
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:20 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren. Waarom zou de dokter (je ouders hebben er niks mee te maken) zeggen dat een pasgeborene een meisje is als alle uiterlijke kenmerken dat van een jongen zijn?

Physical sex moet altijd geinterpreteerd worden, dus dan kom je automatisch uit op assigned gender (hoewel ik niet zo goed snap waarom het assigned gender is en niet assigned sex).
Naar mijn idee is de term "assigned gender" niet zo raar.

Aan het fysieke geslacht valt niet iets toe te wijzen, Dat kan je zonder problemen aflezen. De biologische en medische wetenschap hebben een vrij helder gedefinieerd determinatiesysteem om te kunnen bepalen welk geslacht iemand heeft. Op basis daarvan wordt dan een gender toegewezen aan het kind. Je kan het dus niet eens zijn met je assigned gender en daar dan eventueel ook je physical sex op (laten) aanpassen via medische weg.

Althans, dat is mijn interpretatie van de twee termen. Geen idee of dat in de DSM ook zo bedoeld is. Belangrijkste is dat we volgens dat boekwerk niet meer geestesziek zijn en dat er minder handvatten zijn om transgenders hun gevoelens, al dan niet onder dwang, te laten onderdrukken. Net zoals dat bij homoseksualiteit is gebeurd.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:37:39 #140
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114985104
Maar het zijn toch de ouders die aangifte doen van het geslacht bij de burgerlijke stand? Of heb je daarbij ook een doktersverklaring nodig?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:00:58 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115010247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Naar mijn idee is de term "assigned gender" niet zo raar.

Aan het fysieke geslacht valt niet iets toe te wijzen, Dat kan je zonder problemen aflezen. De biologische en medische wetenschap hebben een vrij helder gedefinieerd determinatiesysteem om te kunnen bepalen welk geslacht iemand heeft. Op basis daarvan wordt dan een gender toegewezen aan het kind. Je kan het dus niet eens zijn met je assigned gender en daar dan eventueel ook je physical sex op (laten) aanpassen via medische weg.

Althans, dat is mijn interpretatie van de twee termen. Geen idee of dat in de DSM ook zo bedoeld is. Belangrijkste is dat we volgens dat boekwerk niet meer geestesziek zijn en dat er minder handvatten zijn om transgenders hun gevoelens, al dan niet onder dwang, te laten onderdrukken. Net zoals dat bij homoseksualiteit is gebeurd.
Je zou je de kost moeten geven hoe vaak het voorkomt dat de dokters het niet eentweedrie weten, anders. Een op de vijfhonderd (en sommigen zeggen zelfs een op de honderd) baby's worden met een intersex-aandoening geboren.

Het slaat helemaal nergens op om een baby bij de geboorte een label mannelijk of vrouwelijk gender mee te geven. Ik denk dan ook dat ze het gender noemen omdat dat vrijwel overal gebruikt wordt in plaats van sex in het preutse Amerika.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115014537
Dat preuts-argument klink ook als een goede theorie voor het gerbuik van gender.

Ik wist trouwens niet eens dat intersex-aandoeningen zó vaak voor komen. Ik dacht dat het iets heel zeldzaams was. Eén op de zoveel duizend geboortes, iets in de orde van grote.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 01:00:54 #143
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115031655
Is geloof ik al wel vaker gepost hier: How common is intersex?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115032695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:11 schreef Xenzo het volgende:
Wat voor consequenties heeft de verandering van de nieuwe versie van het DSM voor mensen die bezig zijn met de transitie?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:20 schreef Abby79 het volgende:
Ik weet natuurlijk niet of de DSM op andere punten nog gewijzigd wordt, maar het aanpassen van de naam en het niet langer markeren als "geestelijke afwijking" zouden toch geen invloed moeten hebben op de behandeling?

Dit soort wijzigingen is alleen om vast te leggen dat je als transgender niet per definitie gek bent ;)
Ikzelf moet er niet aan denken om van geslacht te (willen) veranderen, maar goed, mensen die dat wel doen zijn toch niet gek? Ik vind ze juist dapper, het is mij wel duidelijk geworden dat zo'n proces behoorlijk ingrijpend is en het leven van zo'n persoon flink op zijn of haar kop zet.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:27:42 #145
296917 Abby79
Being myself!
pi_115038191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 01:28 schreef Xenzo het volgende:
Ikzelf moet er niet aan denken om van geslacht te (willen) veranderen, maar goed, mensen die dat wel doen zijn toch niet gek? Ik vind ze juist dapper, het is mij wel duidelijk geworden dat zo'n proces behoorlijk ingrijpend is en het leven van zo'n persoon flink op zijn of haar kop zet.
Natuurlijk zijn we niet gek, tenminste, niet gekker dan de rest van de wereld meestal ;)

Maar zoals in het linkje staat wat Joanne postte, het is in Amerika dus gebruikt als argument door een advocaat om aan te tonen dat een ouder niet langer geschikt was voor haar kinderen te zorgen omdat ze een "severe, chronic mental illness that might be harmful to the child" had. Wat dus onzin is waarschijnlijk (tenzij die vrouw meerdere problemen zou hebben, maar dat blijkt niet uit het verhaal).

Door de wijziging in de DSM kan de advocaat dit argument niet meer hard maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Abby79 op 03-08-2012 15:04:39 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115084477
Ben echt superblij dat ik dit topic heb gevonden; meteen even de reeks door gaan lezen :)

Edit: respect dat jullie dit zomaar op een forum droppen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 07:53:47 #147
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_115086324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 02:49 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Ben echt superblij dat ik dit topic heb gevonden; meteen even de reeks door gaan lezen :)

Edit: respect dat jullie dit zomaar op een forum droppen
Blij omdat je je erin herkent of omdat je er meer over wilt weten?

En dankje :) .
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 07:58:46 #148
296917 Abby79
Being myself!
pi_115086350
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op Gibbs d'r vraag :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 02:49 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Edit: respect dat jullie dit zomaar op een forum droppen
Is dat zo vreemd dan? :)

offtopic: Gibbs, geen Mark Harmon meer? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115100899
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 07:53 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Blij omdat je je erin herkent of omdat je er meer over wilt weten?

En dankje :) .
Herkenning :) . Brengt toch een soort rust. Ben ook op zoek naar informatie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 07:58 schreef Abby79 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op Gibbs d'r vraag :)

[..]

Is dat zo vreemd dan? :)

offtopic: Gibbs, geen Mark Harmon meer? :P
Ik vind zelf van niet, maar sommige mensen denken er toch anders over. Valt me op dat er niet echt respectloze reacties staan hier.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:45:28 #150
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_115105655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:30 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]

Herkenning :) . Brengt toch een soort rust. Ben ook op zoek naar informatie.

[..]

Ik vind zelf van niet, maar sommige mensen denken er toch anders over. Valt me op dat er niet echt respectloze reacties staan hier.
Hoelang weet je het al? En is het zo dat je in het verkeerde lichaam geboren bent of dat niet? Wat is je geboortegeslacht?

En respectloze reacties hebben we hier eigenlijk nooit. Daarvoor moet je in Klaagbaak zijn ;) .
pi_115106139
Ik voel me de laatste tijd niet zo top. Redelijk depressief over mijn lichaam en dat ik niemand heb... en al zou ik iemand hebben, dan zou ik pas over drie jaar ook daadwerkelijk iets intiems kunnen doen.
pi_115107243
@Nezhi: Lees dit eens: http://genderqueerchicago(...)to-trans-person.html Het is poetisch geschreven, dus een beetje vaag. Maar het geeft wat inspiratie om niet zo vast te houden aan de bekende interpretatie van intimiteit. Al kan ik me voorstellen dat je jezelf zó oncomfortabel voelt met je lijf dat je intimiteit maar niets vindt.
pi_115107565
Ik heb niet op zo een manier problemen met intimiteit... maar ik kan gewoon niets bieden aan mijn partner :( zo voel ik me tenminste. Ik zal het straks even lezen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:39:32 #154
296917 Abby79
Being myself!
pi_115108043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:58 schreef Nezhi het volgende:
Ik voel me de laatste tijd niet zo top. Redelijk depressief over mijn lichaam en dat ik niemand heb... en al zou ik iemand hebben, dan zou ik pas over drie jaar ook daadwerkelijk iets intiems kunnen doen.
Herkenbaar, die gedachtes heb ik de laatste tijd ook gehad, omdat ik iemand leerde kennen die ik echt leuk vond (of vind). Maar blijkbaar was dat voor haar anders, en ondanks dat ik weet dat m'n transseksualiteit maar een heel klein deel in haar beslissing speelde, komen gedachten als de jouwe dan wel boven.

Maar je moet gewoon vertrouwen hebben in de toekomst, ook al lijkt dat lastig :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115127669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:31 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb niet op zo een manier problemen met intimiteit... maar ik kan gewoon niets bieden aan mijn partner :( zo voel ik me tenminste. Ik zal het straks even lezen.
Intimiteit is niet alleen seks: elkaar knuffelen, elkaar in de ogen aan kijken en/of elkaar zoenen is ook intimiteit. Ik ken u niet, maar ik weet zeker dat u allerlei goede, leuke, grappige en mooie eigenschappen heeft die mensen waarderen. Ik snap heel goed dat ik makkelijk praten heb omdat ik niet in uw schoenen sta- of gestaan heb, maar de eigenschappen die u heeft, dat staat toch los van transseksualiteit en de worsteling die u daarmee heeft? Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat u net zoveel te bieden heeft als elk ander mens.
pi_115154162
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 05:21 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Intimiteit is niet alleen seks: elkaar knuffelen, elkaar in de ogen aan kijken en/of elkaar zoenen is ook intimiteit. Ik ken u niet, maar ik weet zeker dat u allerlei goede, leuke, grappige en mooie eigenschappen heeft die mensen waarderen. Ik snap heel goed dat ik makkelijk praten heb omdat ik niet in uw schoenen sta- of gestaan heb, maar de eigenschappen die u heeft, dat staat toch los van transseksualiteit en de worsteling die u daarmee heeft? Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat u net zoveel te bieden heeft als elk ander mens.
Mja het is moeilijk als je stem dat van een meisje is, of van een twaalf-jarig jongetje. Ik voel me niet comfortabel genoeg om met anderen te spreken / daten etc. Mijn lichaam helpt ook niet erg mee.

Ondertussen wel even gesport en voel me al weer stukken beter :)
pi_115155094
Marc-Marie Huijbregts heeft ook een hoge (vrouwelijke) stem, net zoals Michael Jackson dat ook had en zo zijn er nog wel meer mannen die dat hebben.
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:16:07 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115163724
Het is zo herkenbaar... niet alleen qua romantische relaties, maar gewoon nieuwe mensen ontmoeten en daar een relatie (kennis, vriend etc) mee opbouwen...

Dat merkte ik pas achteraf. Ik was helemaal niet contactgestoord, ik had er alleen weinig behoefte aan om NOG meer mensen het verkeerde beeld van mij te laten hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115171553
Yes, herkenbaar :) m'n stem vind ik nog een dik obstakel. Het is niet echt iets wat je kunt verbergen :P en vooral bij kennismaken enzo is het meteen iets wat gewoon eh, een elephant in the room wordt :P
pi_115173904
Oh ja, ik zeg liever zo min mogelijk tegen vreemden. Met de juiste kleding en een beetje make-up kom ik al een heel eind, tot ik mijn mond open doe. Knap lastig met mijn werk als verkoopster waar ik veel uitleg moet geven.

Onlangs nog, ik heb een internetabonnement afgesloten. Online aanvraag gedaan en daar gewoon het hokje bij 'Mevrouw' aangeklikt. Na het telefoontje voor de installatieafspraak heeft dat callcentertypje er wel eventjes ongevraagd 'Meneer' van gemaakt. }:|
  maandag 6 augustus 2012 @ 09:01:20 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115174465
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 08:23 schreef Fixers het volgende:
Oh ja, ik zeg liever zo min mogelijk tegen vreemden. Met de juiste kleding en een beetje make-up kom ik al een heel eind, tot ik mijn mond open doe. Knap lastig met mijn werk als verkoopster waar ik veel uitleg moet geven.

Onlangs nog, ik heb een internetabonnement afgesloten. Online aanvraag gedaan en daar gewoon het hokje bij 'Mevrouw' aangeklikt. Na het telefoontje voor de installatieafspraak heeft dat callcentertypje er wel eventjes ongevraagd 'Meneer' van gemaakt. }:|
Terugbellen en eisen dat ze het veranderen.

Mijn stem was ook het enige dat me "verraadde" voor ik aan de transitie begon (nou ja, en mijn borst, in bepaalde gevallen), maar godzijdank is dat goedgekomen. Wel balen dat dat voor jullie een stuk minder makkelijk gaat ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115174618
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 02:17 schreef Maisnon het volgende:
Yes, herkenbaar :) m'n stem vind ik nog een dik obstakel. Het is niet echt iets wat je kunt verbergen :P en vooral bij kennismaken enzo is het meteen iets wat gewoon eh, een elephant in the room wordt :P
Heel herkenbaar en goed omschreven :D

Heb ik ook nog steeds wel last van. Niet zozeer bij kennismaken van "nieuwe vrienden/kennissen" , daar heb ik meestal mijn stem wel in goede vorm en klemtoon. Bij telefoongesprekken en huidige vriendschappen vergeet ik mijn stem wel eens en dan krijg ik achteraf toch een rode boei :@

@Fixers , Dat heb ik ook al een aantal keer meegemaakt. Wat ik nog het ergste vond was ongeveer 2 jaar geleden. Tijdens mijn werk kreeg ik last van hyperventilatie. Eerst dacht ik dat het nog wel ging, maar met pijn op de borst ben ik m'n auto uitgevallen, waar omstanders direct ambulance gebeld hadden.

Ik had zelf geen lucht/mogelijkheid om te praten, maar de persoon die gebeld had was constant aan het "meneer-en" en "hij-en", waar ambulance broeders dit ook overnamen. Ik was goed kwoad :(
pi_115175068
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Terugbellen en eisen dat ze het veranderen.

Mijn stem was ook het enige dat me "verraadde" voor ik aan de transitie begon (nou ja, en mijn borst, in bepaalde gevallen), maar godzijdank is dat goedgekomen. Wel balen dat dat voor jullie een stuk minder makkelijk gaat ;(
Terugbellen moet ik sowieso er zijn wel meer dingen die sinds dat telefoontje ineens niet meer kloppen. Ik zal nog wel meer van die dingen gaan hebben. (Ben aan het verhuizen moet een boel van die dingen regelen) Toen ik ergens achteraan belde bij de Eneco wordt ik ook continue gemeneerd. Terwijl bij het aanmelden ook hier Mevr. had geselecteerd.
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:11:32 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115175654
Ik had het juist weer andersom, dat er "V" staat ergens en dat ik bel en dat mensen dat willen veranderen of zo...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:35:51 #165
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115176218
Had het pas ook nog een keer, nam een pakje in ontvangst van een bezorger, en die zegt "wilt u hier even tekenen meneer?". Ik balen maar vond het ook niet de moeite om hem terecht te wijzen, maar hij zei zelf al "oh, sorry, volgens mij moet dat mevrouw zijn". En vervolgens zei hij dat het door mijn stem kwam dat hij meneer had gezegd.

Hij zei ook dat dat helemaal vanzelf ging wat natuurlijk wel klopt, want mensen duwen anderen onbewust in een hokje afhankelijk van allerlei signalen die ze oppikken, en je stem speelt daar blijkbaar toch wel een hele grote rol bij. In de media zie je dat ook wel eens, dat een vrouw aan de bar of zo opeens een enorme mannenstem blijkt te hebben, en dan wordt het meteen aan de kijker duidelijk van "oh, dit is eigenlijk een man", ook al ziet ze er super vrouwelijk uit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115196125
Hoelang duurde het voordat jouw stem omlaag ging Wonderer?

Ik ben wel eens bang dat die hormonen geen invloed op mij zullen hebben ofzo. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar ja.
pi_115203920
Ik heb een nieuwe naam! En goedgekeurd door mijn vader. Ja, wanneer moet ik je dat noemen?" "Oh nu is al goed hoor." "Ok."

[ Bericht 1% gewijzigd door Nezhi op 07-08-2012 21:31:05 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:43:26 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115204375
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef robinpunt het volgende:
Hoelang duurde het voordat jouw stem omlaag ging Wonderer?

Ik ben wel eens bang dat die hormonen geen invloed op mij zullen hebben ofzo. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar ja.
Vanaf zes weken was het te merken en na zes maanden was het "klaar". Het ging echt heel snel. Daarna is het nog wel iets naar beneden gegaan, maar niet veel, volgens mij. Ik PM mijn youtube account wel even, dan kun je het zelf horen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115209657
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef robinpunt het volgende:
Hoelang duurde het voordat jouw stem omlaag ging Wonderer?

Ik ben wel eens bang dat die hormonen geen invloed op mij zullen hebben ofzo. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar ja.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:43 schreef wonderer het volgende:
Vanaf zes weken was het te merken en na zes maanden was het "klaar". Het ging echt heel snel. Daarna is het nog wel iets naar beneden gegaan, maar niet veel, volgens mij. Ik PM mijn youtube account wel even, dan kun je het zelf horen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe uw stem klonk en hoe het nu klinkt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:11:36 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115210085
Ik had je mijn blog toch al es gestuurd? :? Nou ja, nu wel ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115213156
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:43 schreef wonderer het volgende:
Vanaf zes weken was het te merken en na zes maanden was het "klaar". Het ging echt heel snel. Daarna is het nog wel iets naar beneden gegaan, maar niet veel, volgens mij. Ik PM mijn youtube account wel even, dan kun je het zelf horen.
Dank! De verandering van je stem is echt geweldig, en de vorm van je gezicht... Ik hoop dat het bij mij ook lukt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:01:26 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115213877
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Dank! De verandering van je stem is echt geweldig, en de vorm van je gezicht... Ik hoop dat het bij mij ook lukt.
Vast wel ;) Krachtig spul, dat testosteron.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115214303
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:11 schreef wonderer het volgende:
Ik had je mijn blog toch al es gestuurd? :? Nou ja, nu wel ;)
U had een tijd geleden een foto van uw gezicht en van uw borstkas laten zien, maar niet hoe het er ooit uitgezien heeft. Het ziet er indrukwekkend uit hoe u veranderd bent: niet alleen qua uiterlijk, maar ook uw stem.
pi_115226644
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Vast wel ;) Krachtig spul, dat testosteron.
Dat kan ik beamen. Na een maand of vier zonder dat spul in mijn lijf merk ik ook duidelijke veranderingen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:06:24 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115239957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:42 schreef Nezhi het volgende:
Male-to-Female Transsexuals Have Female Neuron Numbers in a Limbic Nucleus

Best wel oud, maar kwam het vandaag pas tegen. :P
Handig voor de eerstvolgende discussie :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115240159
Jammer dan weer dat de meeste discussies net als praten tegen een muur is, als je iemand vind die er voor open staat is het super maar vaak heb ik het idee dat je mensen alleen maar afschrikt door een groot artikel in hun gezicht te duwen :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:15:13 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115242869
Blijkbaar zit er een genderteam in het ziekenhuis om de hoek :{ Ik ga geloof ik maar eens langs om een afspraak te maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115246944
Ik vraag me wel af of ik als vrouw een teveel aan testosteron heb gehad waardoor mijn gender mannelijk is of dat ik als man een te weinig heb gehad waardoor ik lichamelijk vrouw ben geworden.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:49:03 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115248087
Een teveel is logischer, aangezien je chromosomen waarschijnlijk XX zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115248756
Ja, daar heb je gelijk in.

Ik vind het 'uit de kast komen' wel moeilijk. Niet omdat ik me ervoor schaam o.i.d. maar meer omdat het niets verandert. Als ik niet uit de kast kom dan zien mensen me als meisje en als ik wel uit de kast om dan zien mensen me als meisje dat een jongen wil worden. Ik snap wel dat je beeld van iemands gender wordt bepaald door uiterlijk en dat je dit beeld niet van het ene op het andere moment kunt veranderen maar toch kwetst het als ik door mensen bij wie ik uit de kast ben nog steeds in het hokje 'vrouw' word geplaatst. Het voelt alsof ik niet serieus wordt genomen, ofzo. Terwijl ik ook wel snap dat het onbewust gaat.

Ik heb het nu aan 3 mensen verteld en ik denk dat ik het hier voorlopig bij laat, het is gewoon te pijnlijk.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:08:49 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115248925
Ik heb het ook pas verteld toen ik al met de behandeling bezig was. Dat maakt het allemaal toch wel makkelijker en dan heb je ook iets om te laten zien, zeg maar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115249516
Ja, dat ga ik ook doen.

Ik dacht dat het misschien wel een opluchting zou zijn om er met mensen in mijn directe omgeving over te kunnen praten maar dat is dus niet zo. Misschien ben ik daarom ook zo bang dat die testosteron niet aanslaat, dat ik niet als man word gezien maar als vrouw die een man wil zijn. Nou ja, ik probeer het uit m'n hoofd te zetten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:47:55 #184
296917 Abby79
Being myself!
pi_115253931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:23 schreef robinpunt het volgende:
dat ik niet als man word gezien maar als vrouw die een man wil zijn.
Dat heeft iedereen hier denk ik (al dan niet andersom). Maar juist het vertrouwen in jezelf helpt anderen het te zien :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115253999
Je hoeft denk ik niet bang te zijn dat die niet gaat aanslaan hoor :P

Wat ik moeilijk vond was.. dat het een onzekere periode voor mezelf was, dat ik niet wist of ik het proces aankon of hoe het nou allemaal zat, en dat als ik het iemand vertelde, dat ik dan voor hun altijd die 'jongen die een meisje wilde zijn' zou blijven.. Dat was gelukkig niet zo :)

Ik heb het best wat close vrienden verteld, en de hele familie en rest van vrienden toen ik eenmaal in het behandelingsproces zat (zeg maar toen ik zowat met hormonen begon)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:10:18 #186
381587 _Tamar_
LHBT onderzoeker Rutgers WPF
pi_115258506
Hoi allemaal,

Ik ben Tamar, onderzoeker bij Rutgers WPF, en ik ben op zoek naar transgender jongeren / genderdysfore jongeren die mee willen doen aan een groepsgesprek over seksualiteit, relaties en vooral je behoefte aan informatie hierover. Ik zie dat hier veel transgender jongeren zitten en hoop daarom dat er hier mensen geinteresseerd zijn om mee te doen. Door mee te doen help je om beter voorlichtingsmateriaal te creeren waar ook andere genderjongeren iets aan kunnen hebben. Als dank krijg je een vergoeding van 25 euro (VVV-bon).

Meer info vind je op een topic dat ik hierover heb geopend op het seksualiteitsforum: Holebi's en transgenders gezocht voor groepsgesprek

Als je vragen hebt, reageer gerust, pm me of stuur me een mail: t.doorduin (at) rutgerswpf.nl .

Groetjes,
Tamar
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:15:40 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115258813
Je vorige rapport was puik ;) Cool dat het een followup krijgt!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:25:26 #188
296917 Abby79
Being myself!
pi_115259439
Hmm, 15 tot 20 jaar, nee, daar val ik toch net buiten :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:38:02 #189
381587 _Tamar_
LHBT onderzoeker Rutgers WPF
pi_115278925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:15 schreef wonderer het volgende:
Je vorige rapport was puik ;) Cool dat het een followup krijgt!
Dank je!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:38:34 #190
381587 _Tamar_
LHBT onderzoeker Rutgers WPF
pi_115278941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:25 schreef Abby79 het volgende:
Hmm, 15 tot 20 jaar, nee, daar val ik toch net buiten :P
Jammer! Mocht je andere mensen kennen die wel binnen de doelgroep vallen, mag je mijn berichtje altijd naar ze doorsturen.
pi_115284666
Ik heb het bekend gemaakt toen ik al ruim in de diagnostische fase zat. Daarna (en nu nog) maak ik langzaam de overgang. Steeds een stapje verder.

Ik heb gelukkig een heleboel mensen om me heen die er relaxed mee omgaan. Ik heb ineens gesprekken met vrouwelijke collega's over cupmaten en kleding en zo. Wel een teken van acceptatie. Ik vind het wel een onwerkelijk idee hoor. Dat ik straks ook gewoon borsten ga hebben en een vagina. Dat besef zit er nog niet in, het lijkt zon ver van mijn bed show. (Terwijl ik overmorgen weer bij de endo zit).
pi_115298005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Fixers het volgende:
Ik heb het bekend gemaakt toen ik al ruim in de diagnostische fase zat. Daarna (en nu nog) maak ik langzaam de overgang. Steeds een stapje verder.
Ik ga het helemaal niet opbouwen, denk ik. Ik heb bedacht dat ik na 10 weken hormonen vakantie neem en dan als jongen terugkom. Lijkt me het makkelijkst voor iedereen.

quote:
Ik heb gelukkig een heleboel mensen om me heen die er relaxed mee omgaan. Ik heb ineens gesprekken met vrouwelijke collega's over cupmaten en kleding en zo. Wel een teken van acceptatie. Ik vind het wel een onwerkelijk idee hoor. Dat ik straks ook gewoon borsten ga hebben en een vagina. Dat besef zit er nog niet in, het lijkt zon ver van mijn bed show. (Terwijl ik overmorgen weer bij de endo zit).
Ik denk dat het niet eens zozeer een bewust 'accepteren' oid is, maar dat ze je inmiddels gewoon als vrouw herkennen en je daardoor 1 van hen bent waardoor je in dat soort gesprekken terecht komt.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:40:13 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115329491
Ik ben niet out op mijn werk, en ik betwijfel zelfs of HR iets weet (ik heb nooit iets verteld, maar natuurlijk wel mijn legale gegevens doorgegeven). Mijn directe collega zegt wel eens "wat ben je ook een wijf" als ik weer es wat doe of zeg dat niet stereotype mannelijk is.

En weet je, het doet me helemaal niks. Het is eigenlijk vooral grappig en het bevestigt juist dat ik ben wie ik ben. Juist omdat hij niet weet hoe het zit is het makkelijk om te accepteren en het niet als misgendering te zien. Ik maak zelf ook wel eens grappen, als hij de deur openhoudt, met "dames gaan voor" en zo.

Best lekker om dat gewoon zonder enige dysforie te kunnen ervaren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:18:02 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115337523
En nog iets anders: ik zat met een 3DS te spelen en daar zit een spelletje op "Gezichtenjacht". Je maakt met de camera een foto van je gezicht en de software besluit dan voor je of je mannelijk of vrouwelijk bent, en bij mij kwam er mannelijk uit :D

Dat is OOK best lekker ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:21:39 #195
296917 Abby79
Being myself!
pi_115337689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:18 schreef wonderer het volgende:
En nog iets anders: ik zat met een 3DS te spelen en daar zit een spelletje op "Gezichtenjacht". Je maakt met de camera een foto van je gezicht en de software besluit dan voor je of je mannelijk of vrouwelijk bent, en bij mij kwam er mannelijk uit :D

Dat is OOK best lekker ;)
Dat soort dingen lijken bij mij nooit te lukken ;( (of ja, in jouw context wel, er komt nog altijd mannelijk uit ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115343322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:18 schreef wonderer het volgende:
En nog iets anders: ik zat met een 3DS te spelen en daar zit een spelletje op "Gezichtenjacht". Je maakt met de camera een foto van je gezicht en de software besluit dan voor je of je mannelijk of vrouwelijk bent, en bij mij kwam er mannelijk uit :D

Dat is OOK best lekker ;)
_O-
Is dat een spelletje waarin je rond moet kijken en spookjes moet zoeken?
Ik was ook man, maar een vriendin van me ook. En een van de katten was een vrouw.
pi_115344513
Ja heb dat ook wel eens gehad bij een bedrijf die van die reclameschermen ontwikkelde die van inhoud veranderde als er een man of vrouw voorstond. Ik werd als vrouw aangevinkt :P die bedrijfmensen ook van oh..oh.. maar stiekem vond ik het wel tof natuurlijk
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:43:37 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115370229
Nou, als het goed is kan ik jullie volgende week vertellen hoe het Frankfurtse Genderteam werkt :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:44:52 #199
296917 Abby79
Being myself!
pi_115370237
We gaan hier gewoon alle Genderteams van Europa af straks ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:47:05 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115370266
Gezellig ;)

Het is wel krom hoor... ik heb ergens in mei (!!) een afspraak gemaakt voor een andere endocrinoloog en die kon pas in september. En deze, ook echt gespecialiseerd in transseksualiteit, kan volgende week al :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115371272
Misschien (weet het wel zeker) heb ik een aantal delen gemist hoor, maar begrijp ik nu goed dat je ge-emi-immigreerd bent van Boston naar Frankfurt ?

@Fixers , het fijne is, dat het heel geleidelijk gaat. Mijn borstgroei ging nog aardig rap zelfs en tesamen met mijn al volle haardos was dat een feest der erkenning. De operatie heeft wel lang op zich laten wachten en net als vele andere dingen komt het snel dichterbij, is het voorbij en later ben je al weer vergeten hoe de operatie ook al weer verliep. Bij mij is dat ook alweer bijna 5 jaar geleden :O

Wat ik nog wel weet is dat ik vrij vlot na de operatie ben gaan zwemmen in een subtropisch zwembad, zonder iets te hoeven verstoppen :D
pi_115371670
Dat geleidelijk aan vind ik zelf ook wel prettig. De androcur doet nu vier maanden uitstekend werk. Ik ben op mijn werk inmiddels ook al 'om'. Mijn collega's hebben al een poosje aan het idee kunnen wennen. Klanten die zeggen nog vaak (maar niet altijd *O*) meneer tegen me. Daar ga ik me niet zo druk om maken, dat komt nog wel. Vanmiddag bij de endocrinoloog, dan moet dat in gang gezet gaan worden.

Wat zwemmen betreft. D'r valt weinig te verbergen als ik naar een zwembad ga, dat is de laatste keren altijd in de sauna (dus naakt) geweest. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:16:46 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115371855
Ja, ben in Januari naar Nederland teruggegaan en daarna had ik vrij snel een baan hier in FFM.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:48:38 #204
296917 Abby79
Being myself!
pi_115372715
Vanmorgen een hele waslijst met bloeduitslagen opgehaald in het ziekenhuis hier (maandag afspraak bij de endo in Gent, en vorige keer waren de uitslagen nog niet binnen, dus nu neem ik ze zelf maar mee ;)), damn wat meten ze veel :P Geen wonder dat ik acht buisjes moest inleveren vorige maand ;)

Wel leuk, zit m'n gehele geschiedenis bij. Daar is voor vorig jaar niet heel veel te zien (behalve bloedsuiker en sommige niertesten ivm diabetes), maar het is wel interessant om te zien :) Ik zou nu eigenlijk ook graag de uitslagen van het bloedonderzoek in Gent vorig jaar willen hebben, dat is het enige waar de hormoonspiegels opstaan van vóór de pilletjes :)

Dingen als zwemmen durf ik nu overigens niet... dat 'verstoppen' lukt me niet zonder dat ik er na een tijdje ontzettend last van krijg, en ik voel me ook niet helemaal comfortabel om nu in m'n nakie naar een sauna te gaan, dat matched niet helemaal, haha. Oh well, nog een jaartje wachten dan maar :) (En ik kan altijd nog zwemmen bij m'n ouders, als het tenminste nog mooi weer word ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:54:14 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115372850
En als je nou zo'n bikini met zo'n rokje neemt? Kan het dan ook niet? Of ben je rijk bedeeld?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:50:17 #206
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115374315
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:09 schreef Fixers het volgende:
Dat geleidelijk aan vind ik zelf ook wel prettig.
Nou, bij mij mag het nu wel eens wat minder 'geleidelijk' gaan hoor. Zit nog steeds op een AA-cup ;(

Maar ik word trouwens wel steeds gelukkiger van mijn foto's. Dus blijkbaar gebeurt er nog wel steeds van alles, maar vraag me niet wat want het is heel moeilijk aan te wijzen wat er nou precies veranderd in mijn gezicht waardoor ik steeds blijer van die foto's word.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:48 schreef Abby79 het volgende:
Dingen als zwemmen durf ik nu overigens niet...
Komt vanzelf wel. Heb een paar maanden geleden mijn bikini-vuurdoop gehad. Viel me toch 100% mee, het was gelukkig een erg rustige periode, weinig mensen op het strand, dus de drempel was niet zo hoog :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:51:59 #207
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115374352
Veranderingen in het gezicht zijn zo subtiel dat twee exact dezelfde portretfoto's met alleen ander licht al "mannelijk" of "vrouwelijk" bestempeld wordt. Heel gek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:53:35 #208
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115374405
Klopt, maar het is zeker niet alleen de lichtval, en er zitten ook nog steeds wel mindere foto's tussen. Maar ik zie duidelijk een trend dat foto's steeds beter uitvallen, dus dat moet haast wel aan de hormonen liggen (en misschien deels aan mijn groeiende zelfvertrouwen, dat straal je natuurlijk ook uit)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:56:38 #209
296917 Abby79
Being myself!
pi_115374499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:50 schreef Joanne35 het volgende:
Komt vanzelf wel.
Daar heb ik ook wel vertrouwen in hoor :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:53 schreef Joanne35 het volgende:
(en misschien deels aan mijn groeiende zelfvertrouwen, dat straal je natuurlijk ook uit)
Dat is een ontzettend groot iets wat heel makkelijk te zien is inderdaad. Ik heb dat zelf ook gemerkt, dat ik sinds April/Mei daarin ontzettend gegroeid ben, en dat merken anderen heel duidelijk :)
(in positief opzicht dus ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:57:21 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115374519
Oh, nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het verschil heel subtiel kan zijn, dus dat je het niet kunt aanwijzen. Ter illustratie die lichtval, zo makkelijk is het menselijk brein dus al te beinvloeden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:32:48 #211
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115375888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:57 schreef wonderer het volgende:
Oh, nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het verschil heel subtiel kan zijn, dus dat je het niet kunt aanwijzen. Ter illustratie die lichtval, zo makkelijk is het menselijk brein dus al te beinvloeden.
Volgens mij heb ik hier ook wel eens een artikel over gelezen ergens, daar werd gesuggereerd dat je met makeup die licht- en schaduw-effecten in het gezicht kunt simuleren en zo overtuigender over kunt komen als man of vrouw. Zal eens kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.

Edit: Het ging dus over het contrast in het gezicht, maar dat heeft ongetwijfeld ook met lichtval te maken: A sex difference in facial contrast and its exaggeration by cosmetics



[ Bericht 9% gewijzigd door Joanne35 op 10-08-2012 12:40:47 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:10:54 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115377080
Ja, dat bedoelde ik.

Wat ik dus wilde zeggen is dat het niet gek is dat je niet kunt aanwijzen wat er veranderd is, omdat het waarschijnlijk zo ontzettend subtiel is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115383311
Ik heb op de televisie wel eens een vent gezien die bizar veel veranderd was, het was eerst een vent en gaat nu als vrouw door het leven. Maar ja, ik denk ook dat zij veel operaties ondergaan heeft. En nee, ze heette geen Kelly.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:17:41 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115383934
FFS misschien.

Vraag me eigenlijk af of er ook FMS is. *googelt*

Yup: http://drofacialsurgery.com/procedures/masculinization

[ Bericht 50% gewijzigd door wonderer op 10-08-2012 16:25:51 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115387792
Mag ik vragen wat "FFS" en "FMS" zijn? Ik ken die termen niet.
pi_115387816
Facial Feminization Surgery (FFS)
Facial Masculinization Surgery (FMS)
pi_115387858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:47 schreef Xenzo het volgende:
Mag ik vragen wat "FFS" en "FMS" zijn? Ik ken die termen niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:47 schreef Nezhi het volgende:
Facial Feminization Surgery (FFS)
Facial Masculization Surgery (FMS)
Oké, dank, dat is dan ook weer helder.
pi_115388862
Hoi mensen,

Ik ben soortement van nieuw hier (en ik weet niet goed wat ik moet zeggen :P), heb me net geregistreerd, na een hele tijd dat niet nodig gevonden te hebben, ik lurkte toch alleen zo af en toe maar, maar nu wilde ik eigenlijk wel mee praten. Vandaar.
De laatste anderhalf jaar weet ik dat ik, zeg maar, geen standaard vrouw ben, te mannelijk van binnen om zelfs een wat mannelijke vrouw te zijn, maar ik dacht dan altijd wel "ik ben beide en ik zou niet weten waarom ik niet gelukkig kan zijn in een vrouwenlijf", maar nu sinds een paar dagen, sinds ik weer eens verhalen van andere transmannen ben gaan lezen, kijken of ik het zou herkennen (wat denk je? Tot jankens toe: na een half uur moest ik stoppen omdat het niet meer te harden was), weet ik: dit wil ik ook. Nu achteraf, nu ik het kan benoemen, voelt het voor me alsof ik altijd op een filmset heb gelopen zonder er af te kunnen, altijd alsof ik een rol speelde.
Nou ja, jullie hebben soortgelijke dingen ook gehad, dus ik vertel er niets nieuws mee. Kan ik dus even goed achterwege laten.
Hmmmmz, nou ja, laat ik maar gewoon kijken wat jullie verder schrijven en dan kijken of ik voorzichtig kan gaan meedoen :)

G.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:20:08 #219
296917 Abby79
Being myself!
pi_115389015
Welkom :) En fijn dat je nu weet wat er nooit klopte ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:27:31 #220
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115389254
Hoi! Welkom. Gewoon meedoen, da's gezellig ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115389739
Ben nu effe aan het koken ;) (ja, goede timing om daar een kwartier voor nog je voor het eerst te melden). Maar bedankt voor het welkom! En ja, het voelt als een enorme opluchting, maar ook als iets dat nu nog even te groot is om mijn kleine hersentjes omheen te krijgen: het is ook weer zo groot en eng, en doe ik wel het juiste als ik dit doorzet (maar hey, die vraag stel ik me zelfs als ik van plan ben een McChicken te bestellen terwijl die McKroket er ook zo aanlokkelijk uitziet). Enerzijds is terugdenken aan hoe leuk het was wilde en/of gekke jongensdingen te doen met mijn broer (wedstrijdjes verspugen), geweldig (ik hoor hem weer rochelen naast me :D), maar anderszijds is het ook triest, want waarom kon het niet eerder, waarom wist ik niet beter dan dat ik een vrouw was, dat dit normaal was voor vrouwen, want dan had ik me niet zo lang me zo raar, vaag vreemd klo... hoeven voelen (hoe zijn ze hier met vieze woorden? Dat weet ik niet meer goed... Het is acht, negen jaar geleden sinds ik hier voor het laatst postte).
Nou ja, de kookwekker is net gegaan, dus...
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:48:00 #222
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115389961
Mja, ik ben niet religieus of zo, maar ik denk dat dingen als dit op het moment komen dat je er klaar voor bent en niet eerder. Maar misschien is dat ook wel onzin, dat weet ik niet :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115390237
Ik weet ook niet of dat onzin is (evenmin als van de rest van waar ik in geloof, daarom heet het ook geloven en niet zeker weten - voor mij is het waar, maar ik kan het ook fout hebben - verdomme, ben ik in mijn derde post all off topic! Oeps!), maar ik geloof daar ook in. En bovendien weet ik nu dat er toch een einde aan kan komen, terwijl ik altijd dacht dat ik er nooit van af zou komen, van dat gevoel, dat ik het gewoon moest accepteren. Triest blijft het, maar dat is altijd zo als je je zoiets voor het eerst bedenkt, denk ik.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:01:28 #224
296917 Abby79
Being myself!
pi_115390462
Even ter verduidelijking van je gevoel "laat" te zijn, mag ik je vragen hoe oud je bent? :)

En offtopic hier mag wel hoor ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115390626
Ik ben nu 33 :) Weet dat sommigen er nog later bij zijn, dus daar ligt het niet aan. Nou ja, misschien hoort het sowieso bij een bepaalde fase van je bewustwording of zo, dat je het moet kunnen gaan benoemen. En sommigen kunnen dat gewoon nog niet als ze twaalf zijn, daar is dat gevoel te vaag voor soms, en het kan ook aan honderd andere dingen liggen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:08:12 #226
296917 Abby79
Being myself!
pi_115390704
Ik word over precies 2 weken 33, en heb me 2 jaar geleden voor het eerst gemeld bij het VU. Ik snap je helemaal ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115390767
*noteert
pi_115390909
Mag ik vragen, trouwens, puur uit interesse: had je al een compleet leven opgebouwd met partner, kinderen, etc, of had je dat niet? Mijn ex is namelijk ook trans en bij haar was dat nog een enorme complicatie: ex-vrouw die het totaal niet kon accepteren en bij wie ze de eerste jaren ook haar neus niet hoefde te laten zien.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:21:33 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_115391162
Ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad, ik kon me goed verstoppen, maar niet goed genoeg voor zoiets ;)

Dus nee, geen ex of kinderen hier :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115391361
Dat scheelt alweer, want ik kan me levensgoed voorstellen hoe dat je toch een bepaalde richting op drukt in je zoektocht naar wat er nodig is om je naar tevredenheid jezelf te kunnen laten zijn. Bepaalde dingen die ineens minder goed lijken omdat ze gevolgen hebben voor je relatie of je kinderen... Je raadt het trouwens misschien al: ik heb ook geen kinderen en heb op het moment ook al een tijdje geen partner meer.
pi_115393853
Welkom FacetheMusic! :W Die keuzestress is bekend, ik houd ook niet van restaurants met meer dan drie voor-, hoofd- en nagerechten. Maar dit kiezen voor mezelf ervaar ik niet als een keuze, het voelt voor mij als de juiste weg.

Dat je al 33 bent maakt niet zoveel uit. Ik was een jaar of 22 toen ik voor het eerst een jurk aantrok (eigenlijk was dat een dat-durf-je-toch-niet-uitdaging, kan je nagaan :D), toen vielen er ineens een boel puzzelstukjes op hun plek. Inmiddels ben ik 29 en heb ik vanmiddag mijn eerste portie oestrogenen opgehaald bij het VUmc. Daarover meer op mijn blog. Inderdaad komen sommigen er in hun kindertijd al mee en kunnen zo vroeg aan de slag met behandelingen. Maar er zijn er genoeg waar het op latere leeftijd pas duidelijk wordt. Niet raar ook, onze hersenen zijn pas volgroeid als we een jaar of 23 zijn.
pi_115395041
Weer zo'n hoogtepunt, zo'n eerste portie oestrogenen :) (je mag de mijne wel hebben :P). Voor mij voelt het ook niet als keuze: gek genoeg (of niet...?) bedacht ik me meteen binnen een half uur al nadat ik voor het eerst voor mezelf erkende dat er gewoon een vent in me zat, niet een ontzettende pot, maar een man, dat ik dit gewoon moest doen, wist nog niet wanneer, maar ooit, want dit kon ik niet blijven. Alleen was ik er nu nog niet klaar voor, maar dat zou nog wel komen. Wist ik op de een of andere manier. Ben er nu nog steeds niet klaar voor, voor daadwerkelijk veranderen, maar wel dat ik me nu niet meer wil verstoppen, dat ik eerlijk over mezelf wil zijn. Ik wil dat mensen me herkennen voor wat ik ben. Voel aan mijn theewater natuurlijk dat dat niet gaat gebeuren in dit lijf, met deze voorgevel, daarmee blijf ik stug mevrouw, en nu vind ik mevrouw genoemd worden niet eens zo erg, al noem je me Bigfoot, maar wel dat ik behandeld word als vrouw. En dat haat ik, en ik weet nu al dat ik straks op een gegeven moment desnoods zelf die krengen er af chop als een chirurg me niet voor is (;)), maar nu ben ik nog even alles op zijn plek aan het zetten, bekijken wat alles betekent. Ik las hier eerder het woord "achtbaan", maar damn, ja! Het had wel wat kalmer gemogen, wat mij betreft... Ik houd niet eens van achtbanen!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:16:03 #233
296917 Abby79
Being myself!
pi_115395972
Achtbanen zijn juist heerlijk! Ok, echte dan, deze mentale achtbaan hoefde niet zo van me ;)

(Ik houd vooral van wilde achtbanen, ooit in SeaWorld Orlando 8 keer direct achterelkaar in de Kraken geweest, heerlijk! Ik vind ze rustgevend.... vreemd genoeg ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115396233
Nja, beter drukte aan je koppie dan in je koppie :). Nee, maar ik houd niet van over de kop gaan, voelt op een akelige manier onnatuurlijk, hield ook nooit van turnen. Voor de rest mag zo'n achtbaan van mij ook een kilometer hoog gaan, hoor, maar de meesten gaan ook over de kop, en je kunt zo'n kurkentrekker helaas niet overslaan, dat je dat deel van de rit even niet maakt :P
pi_115396439
... Shit... Ja... Nu je het zegt (toevoeging :P). Ik vond wild doen inderdaad ook altijd zo fijn omdat ik dan even gewoon plezier had. Vraagje ter herkenning: Wat bedoel je precies met rustgevend?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:31:24 #236
296917 Abby79
Being myself!
pi_115396966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:24 schreef FacetheMusic het volgende:
Wat bedoel je precies met rustgevend?
Letterlijk wat er staat :P Ik zit zo raar in elkaar dat ik echt in slaap kan vallen in een achtbaan ;) Heerlijk m'n ogen dicht en dan genieten van het onbekende. Helaas duurt zo'n rondje altijd maar kort ;( Het lukt me overigens niet in iets als de Python, die is te saai en te kort, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115397737
Ik kan niet zo goed meer tegen achtbanen :') denk niet dat het een hormonen ding is hoor, maar vroeger ging ik er met gemak veel in en laatst in de Efteling, in de Python en Joris & de Draak, ik trok dat echt maar 2 rondjes

Heb mn garderobe weer een beetje uit kunnen breiden :P veel basic dingen en ik heb nog steeds een tekort aan ondergoed enzo :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115397811
Dat zal me een interessante foto opleveren, iedereen gillend met de handjes in de lucht en Abby met de oogjes dicht onderuit gezakt :D Nou ja, als dat het enige rare is :P Nee, maar ik dacht even dat ik iets herkende van eindelijk iets doen dat voldoende afleidt van dat vage rotgevoel dat je maar steeds blijft houden, dat je eindelijk kunt onspannen, niet meer dat gespannen gevoel hebt van binnen. Op die manier rustgevend :) Maar nee, hoe geweldig ik het ook von, wild rondjes draaiend op de schommel (don't ask) viel ik bepaald niet in slaap :D
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:49:12 #239
296917 Abby79
Being myself!
pi_115398176
Die rust die jij bedoeld heb ik grotendeels gevonden door m'n traject te starten :) Niet altijd natuurlijk, maar het heeft geestelijk heel veel rust gegeven. Net als de start van de hormonen, dat voelde als eindelijk mezelf worden.

En Maisnon, doe's niet van die foto's posten waar ik jaloers van wordt ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115398240
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
pi_115398501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
Ik las Metroid-oplasty
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:57:09 #242
296917 Abby79
Being myself!
pi_115398664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:54 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik las Metroid-oplasty
Als je dan nog een SNES hebt, wordt dat dan een Super Metroid-oplasty? :P
(Sorry, kon het niet laten)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115400286
Once a geek, always a geek! Looking good Maisnon en lekker lang haar ook. Dat ben ik zelf nog aan het kweken.

In achtbanen voor de rust, je bent niet goed wijs Abby. 8)7 Ik gil de hele boel bij elkaar (een toontje of wat te laag dat wel) en stap er met knikkende knieën uit, zelfs de python. De Vliegende Hollander vond ik niet zo leuk, dat stuk achtbaan in het donker had ik niet verwacht.

Als die progynova een persoonlijke achtbaan te weeg gaat brengen dan moet dat maar, maar ik hoop dat ik er net zo weinig nare bijwerkingen van ga hebben als van de androcur. Daar werd ik alleen maar een beetje moe van, de impotentie en verlies van libido zie ik niet als vervelend overigens. Ben echt heeeeel nieuwsgierig wat de effecten gaan zijn.
pi_115406460
ACHTBANEN!!! Oja, en de Alpine Coaster.


pi_115406704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
Moet je maar net het geluk hebben dat je lichaam onder invloed van de hormonen zo'n piemel maakt.
pi_115406786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:49 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Moet je maar net het geluk hebben dat je lichaam onder invloed van de hormonen zo'n piemel maakt.
Het is een operatie!
Maar het resultaat was best wel klein hoor, ik heb wel grotere gezien.
pi_115407105
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:51 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Het is een operatie!
Maar het resultaat was best wel klein hoor, ik heb wel grotere gezien.
Je moet hem zelf groeien, ze verplaatsen 'm alleen tijdens die operatie.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:32:40 #248
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115409241
Ik hield nooit zo van achtbanen, maar ik ben nog niet een eentje geweest na de T... ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog verschil zou maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115413429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
Hoe ziet dat eruit dan?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:16:45 #250
296917 Abby79
Being myself!
pi_115416699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 22:16 schreef Fixers het volgende:
Once a geek, always a geek!
:Y
quote:
je bent niet goed wijs Abby. 8)7
Ik heb ook nooit beweerd dat ik dat wel was ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:32 schreef wonderer het volgende:
Ik hield nooit zo van achtbanen, maar ik ben nog niet een eentje geweest na de T... ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog verschil zou maken.
Ik betwijfel het eigenlijk... ik ben na de hormonen ook niet opeens gaan gillen.

En Nehzi, ik ben toch blij dat toen ik in Space Mountain (de Anaheim versie) ging de lampen gewoon uitstonden... ziet er maar saai uit zo, haha. Ik heb het bij Vogel Rok ooit gehad dat de lampen deels aan stonden, dan is ie opeens heel saai ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 02:35 schreef Xenzo het volgende:
Hoe ziet dat eruit dan?
Even zoeken op Google images? :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115418097
Vogel Rok is ook een bazenachtbaan.
Ik moet nog steeds een keer in Joris en de Draak!
Ik ben ook in Space Mountain geweest toen de lichten uitwaren, en een keer met de lichten aan, vond het allebei de keren vet :) en ik was 10 cm te klein en mocht er gewoon in :D
pi_115418142
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Letterlijk wat er staat :P Ik zit zo raar in elkaar dat ik echt in slaap kan vallen in een achtbaan ;) Heerlijk m'n ogen dicht en dan genieten van het onbekende. Helaas duurt zo'n rondje altijd maar kort ;( Het lukt me overigens niet in iets als de Python, die is te saai en te kort, haha.
Ik ben ook wel zo'n rare :D

Laatst nog met een vriendin naar de kermis van Tilburg geweest. Ze hadden daar o.a. de moderne versie van de rups. Dat ging in zo'n lekker ritme, dat ik ook m'n ogen dicht deed en mij in slaap liet schommelen :z

Ook nog een tik van mij, als ik bij een tandarts of podotherapeut zit bijvoorbeeld, dan ga ik lachen van de pijn. Op 1 of andere manier voelt het als kietelen. Zelfs toen ik vorig jaar in ziekenhuis lag na het ongeval moest ik lachen omdat ze aan mijn linkervoet bezig waren, hiel was zwaar genkeusd en 1 van die verplegers keek me aan alsof ik ze in de zeik nam :D
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:49:29 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115419141
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:16 schreef Abby79 het volgende:

Ik betwijfel het eigenlijk... ik ben na de hormonen ook niet opeens gaan gillen.
Er zijn wel andere dingen op dat vlak veranderd, dus het zou zomaar wel kunnen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:56:23 #254
296917 Abby79
Being myself!
pi_115420742
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef Nezhi het volgende:
Ik moet nog steeds een keer in Joris en de Draak!
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:49 schreef wonderer het volgende:
Er zijn wel andere dingen op dat vlak veranderd, dus het zou zomaar wel kunnen...
Dus, mocht er vanuit dit topic toch ooit nog een meet komen, wordt het de Efteling als meetplek? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115420792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef Nezhi het volgende:
Vogel Rok is ook een bazenachtbaan.
Ik moet nog steeds een keer in Joris en de Draak!
Ik ben ook in Space Mountain geweest toen de lichten uitwaren, en een keer met de lichten aan, vond het allebei de keren vet :) en ik was 10 cm te klein en mocht er gewoon in :D
Ik mocht vroeger niet in de Python want ik was te klein :')
pi_115420830
Haha ja de python mocht ik ook niet in.

Wanneer is de meet! locatie is al bepaald: Efteling :P
en ik mocht ook niet in de python, maar toen was ik ook een stuk kleiner
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:04:57 #257
296917 Abby79
Being myself!
pi_115420932
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:58 schreef Maisnon het volgende:
Ik mocht vroeger niet in de Python want ik was te klein :')
Ach, je hebt niks gemist, de Python is saai ;)

Ik zou nu overigens wel gewild hebben dat ik vroeger te klein was, had nu vast wat cm gescheelt :P Mijn vader heeft ooit zijn paspoort (waar ik toen ook op stond) moeten laten zien bij een attractiepark in Duitsland , omdat ze niet geloofde dat ik nog geen 12 was vanwege mijn lengte (en dus volle prijs zou moeten betalen)...

[ Bericht 1% gewijzigd door Abby79 op 11-08-2012 13:10:41 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:15:03 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115421193
Ik merk het vooral met autorijden. Na de hormonen zat ik veel relaxter achter het stuur. Ik schrik ook niet zo snel meer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115421681
Hoelang ben jij Wonderer en hoe groot zijn jouw voeten als ik vragen mag?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:39:04 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115429802
Ik ben 1.86 en ik heb maat 42-43... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115430928
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 02:35 schreef Xenzo het volgende:
Hoe ziet dat eruit dan?
quote:
Ik zie op die foto's micropenissen. Niet bijzonder dus, want dat hebben wel meer mensen.
pi_115431051
Wonderer dat is geweldig! Zijn je voeten ook gegroeid tijdens transitie? Ik heb gelezen dat dat kan en ik hoop er ook stiekem op...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:22:06 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115431302
Nope. Maar volgens mij gebeurt dat vooral bij jonge jongens, ik was 29 toen ik begon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115432150
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:03 schreef Meike26 het volgende:
als ik bij een tandarts of podotherapeut zit bijvoorbeeld, dan ga ik lachen van de pijn. Op 1 of andere manier voelt het als kietelen. Zelfs toen ik vorig jaar in ziekenhuis lag na het ongeval moest ik lachen omdat ze aan mijn linkervoet bezig waren, hiel was zwaar genkeusd en 1 van die verplegers keek me aan alsof ik ze in de zeik nam :D
Ik geef ze geen ongelijk, hahaha, zie het al voor me.
pi_115436025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:22 schreef wonderer het volgende:
Nope. Maar volgens mij gebeurt dat vooral bij jonge jongens, ik was 29 toen ik begon.
Als ik even mag inhaken (goedenavond trouwens, allemaal!): mijn ex is een vrij "late" trans: 37 toen ze er achter kwam. Bij haar zijn tijdens de transitie de voeten gekrompen van maat 44 naar maar 42. Het kan dus later ook nog gewoon, denk ik ;)
pi_115436067
Ik hoop dat mijn voeten een maat groeien (38.5 naar 39,5 of 40) :)
pi_115436264
Ja, dat zou wel een net maatje zijn idd :) Ben gelukkig al gezegend met maat 40, zelfde maat als mijn vader. Lijkt me wel trouwens dat de lengte van je voeten nog wel een beetje moet blijven passen bij de lengte van je lijf. Je was 1.53 als ik het me goed herinner? Mah, zal je lijf ook wel zelf doorhebben, wanneer dingen uit verhouding beginnen te raken.
pi_115436364
Maat 40 past wel goed, nu lijken mijn voeten net te klein. En met 40 beginnen alle sneakers die ik wil hebben :)
pi_115436495
Daar dacht ik nog niet eens aan, dat je beneden de veertig inderdaad niet veel keus zult hebben.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:53:20 #270
296917 Abby79
Being myself!
pi_115438601
Nehzi, zullen we wat verschil delen? :P Ik wil best iets kwijt van m'n 1.88m en maat 44 ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:56:25 #271
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115445285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:03 schreef FacetheMusic het volgende:

[..]

Als ik even mag inhaken (goedenavond trouwens, allemaal!): mijn ex is een vrij "late" trans: 37 toen ze er achter kwam. Bij haar zijn tijdens de transitie de voeten gekrompen van maat 44 naar maar 42. Het kan dus later ook nog gewoon, denk ik ;)
Nou, je krijgt sowieso al 1 maatverschil cadeau, want de maten in dames- en herenschoenen komen niet helemaal overeen. Mijn herenmaat is 43 en mijn damesmaat 42. Bij kledingmaten is het nog veel erger, veel modeketens kennen bewust kleinere maten toe aan kleding om vrouwen het gevoel te geven dat ze een kleinere maat hebben dan ze in werkelijkheid hebben, schijnt goed voor de verkoop te zijn :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115446723
Ik ben tevreden over mijn lengte, 1.78. Maar die voeten, maat 38/39. Als ik er zo naar kijk dan lijken ze echt bizar klein. Ik ga als man echt niet op schoenen maat 39 lopen, dan koop ik ze wel te groot.

De dingen aan mijn lichaam die ik leuk vond toen ik nog krampachtig meisje-meisje probeerde te zijn, zoals m'n kleine voeten, vind ik nu vreselijk. Maar ja, zo geldt dat ook wel andersom voor andere dingen aan m'n lichaam.
pi_115447267
niet alleen vrouwenkleding is vanity sized hoor! heren jeans zijn een drama. maat 28 ligt tussen de 70 en 82 cm taille xD

ik Ben qua proporties wel blij met mijn voeten maar ik kan war ik mooi vind niet dragen dus wil graag een maat groter.
pi_115447931
Het zal vast een typisch probleem zijn voor mensen die bezig zijn (geweest) met transitie, maar wat is er nou zo erg aan kleine voeten? Er zijn genoeg mannen die een kleine voetmaat hebben.
pi_115447946
1.75 en maat 41, is nog wel okay qua lengte en in verhouding :P
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:19:28 #276
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115459441
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 01:14 schreef Xenzo het volgende:
Het zal vast een typisch probleem zijn voor mensen die bezig zijn (geweest) met transitie, maar wat is er nou zo erg aan kleine voeten? Er zijn genoeg mannen die een kleine voetmaat hebben.
Een afwijkende maat hebben is gewoon lastig. Ik heb zelf nog geluk met mijn damesmaat 42, maar toch gaan veel damesschoenen maar tot maat 41. En het is gewoon erg vervelend om leuke schoenen te zien liggen in de winkel die net niet in jouw maat verkrijgbaar zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115590547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:23 schreef robinpunt het volgende:
Ja, dat ga ik ook doen.

Ik dacht dat het misschien wel een opluchting zou zijn om er met mensen in mijn directe omgeving over te kunnen praten maar dat is dus niet zo. Misschien ben ik daarom ook zo bang dat die testosteron niet aanslaat, dat ik niet als man word gezien maar als vrouw die een man wil zijn. Nou ja, ik probeer het uit m'n hoofd te zetten.
Dat idee heb ik ook heel lang gehad, eigenlijk voelde ik dat struikelblok pas niet meer na 13 maanden Testosteron.
Vreemd wel dat je dan pas het idee wat zullen andere mensen wel niet van me vinden laat varen.
pi_115590868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:50 schreef Nezhi het volgende:
Ik zag vandaag een resultaat van metoidoplasty. Zag er precies zo uit als de pieleman op Michelangelo's David standbeeld.
Dus ik ben niet de enige die dat denkt :)
pi_115591042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:22 schreef wonderer het volgende:
Nope. Maar volgens mij gebeurt dat vooral bij jonge jongens, ik was 29 toen ik begon.
Ik was 32 toen ik begon, bijna 1.5 jaar later zijn mijn voeten 1.5 schoenmaat gegroeid.
Dus heb ik maar 2 paar passende schoenen over.
Voorlopig koop ik geen nieuwe mits ze te klein worden natuurlijk.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:51:36 #280
296917 Abby79
Being myself!
pi_115591073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:50 schreef Dropkogel het volgende:
Ik was 32 toen ik begon, bijna 1.5 jaar later zijn mijn voeten 1.5 schoenmaat gegroeid.
Dus heb ik maar 2 paar passende schoenen over.
Voorlopig koop ik geen nieuwe mits ze te klein worden natuurlijk.
Als man heb je d'r toch ook niet meer nodig? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115591181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:51 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als man heb je d'r toch ook niet meer nodig? :P
Dat is waar was het niet zo dat ik enorme zweetvoeten heb waardoor ik zeker 2x per dag van schoenen moet wisselen.
Ik wil wel 2 paar sneakers eerlijk gezegd ( wel handig voor werk ), als ik de volgende dag mn schoenen aandoe stinken ze nog.
pi_115591320
Trouwens toen ik deze maand bij het VU was zag ik zo eens de foto op mijn status.
Ik kon mn lachen niet inhouden wat een babyface had ik daar zeg!
Nu niet meer gelukkig.

Trouwens een korte update hier:
De afgelopen 6 maanden ben ik 9 kg afgevallen...hopelijk mag ik snel naar de chirurg.
Hoewel snel...eigenlijk wil ik eerst meer afvallen voordat ik daar mijn neus laat zien.
Ergens beter voor het resultaat zullen we maar zeggen.
pi_115591972
Ik heb schoenmaat(je) 43 = Een ramp. Moet echt enorm veel zin in shoppen hebben om ook nar schoenen te kijken. Laatst maar naar Zwolle geweest, Schuurman Schoenen. Hele leuke laarsjes gekocht, zitten perfect. Heb ze 2 weken aangehad en toen kreeg ik erg veel last van een ingegroeide teennagel. Sindsdien loop ik op sandalen omdat die teen maar niet beter word. Huisarts doet ook niet wat ik vraag en podotherapeute heeft eindelijk (na dik 2 maanden) eens een groter stukje nagel er af geknipt.

Binnenkort eens kijken om die nagel dood te laten maken... loop hier al zo'n 15 jaar mee. En gek genoeg alleen aan linkervoet :?

Maargoed, offtopic... maar ik baal dat ik m'n laarsjes nog niet aan kan. :(
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:46:46 #284
296917 Abby79
Being myself!
pi_115593009
Ook zo leuk als je met iemand gaat shoppen en zij dan schoenen wil(len) kijken, ze hebben nooit iets in mijn maat ;( De meeste van m'n schoenen komen ook van online winkels af :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115593049
als mijn voeten gaan groeien moet ik mijn sneakers weer verkopen :( of doneren
gelukkig heb ik nog minstens 2 jaar om ze kapot te dragen :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:18:07 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115594225
Ik heb echt niks gemerkt van groei :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115595898
Naar het schijnt is de kans of je voetengroei krijgt ook 50/50.
pi_115621385
Dropkogel wat goed dat je zoveel bent afgevallen!

Ik hoop heel erg op voetengroei en anders koop ik gewoon te grote schoenen, ik ga echt niet op schoenen kleiner dan maat 42 lopen!

Ik word echt zo'n man met 100 paar schoenen.
pi_115622758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:44 schreef robinpunt het volgende:

Ik hoop heel erg op voetengroei en anders koop ik gewoon te grote schoenen, ik ga echt niet op schoenen kleiner dan maat 42 lopen!
Dit is echt onzin en zo sloop je je voeten. Mensen gaan echt niet op de grond liggen om te kijken hoe groot jouw voeten zijn hoor :P tenzij je de hele tijd uit je schoenen wil stappen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 00:16:18 #290
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_115626799
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:46 schreef Abby79 het volgende:
Ook zo leuk als je met iemand gaat shoppen en zij dan schoenen wil(len) kijken, ze hebben nooit iets in mijn maat ;( De meeste van m'n schoenen komen ook van online winkels af :)
Heb je dat weleens, als je op zoek gaat naar schoenen die boven de reguliere damesmaten zijn, dat die schoenen òf ontzettend lelijk zijn :( of dat het van die 'kinky' schoenen zijn?
Kaleidoscopiklimax
pi_115630892
Ja dat heb ik dus ook, inderdaad opvallend :D


Of eerder :{w Bij laarzen valt het gelukkig nog mee, maar bij elk ander schoeisel (pumps kijk ik niet eens naar) zijn het idd erg lelijke of erg opvallende/kinky paartjes.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 06:57:34 #292
296917 Abby79
Being myself!
pi_115630970
quote:
12s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 00:16 schreef RadioSlut het volgende:
Heb je dat weleens, als je op zoek gaat naar schoenen die boven de reguliere damesmaten zijn, dat die schoenen òf ontzettend lelijk zijn :( of dat het van die 'kinky' schoenen zijn?
:Y Vooral in het begin had ik daar last van, toen kon ik alleen maar dat soort dingen vinden :P

Het is de laatste jaren wel wat verbeterd gelukkig, het lijkt er op dat het aanbod toch aan het vergroten is (of ik ben beter in gericht zoeken ;)). Maar bedrijven als Zalando en Van Haren hebben tegenwoordig (meestal) ook een redelijk aanbod in grotere damesmaten, dat was10 jaar geleden nog echt niet...

Ok, Zalando is wel erg duur vaak, en Van Haren vaak lelijk, maar het is vooruitgang! ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115641116
Ik was vandaag nog in de stad en heb, dankzij dit topic, voor de gein eens naar vrouwenschoenen gekeken. Nou heb ik er geen verstand van, maar ook de grotere maten waren net zoals de "normale" maten (wat die dan ook mogen zijn) netjes, sportief en dergelijke.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:33:27 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_115641970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:09 schreef Xenzo het volgende:
Ik was vandaag nog in de stad en heb, dankzij dit topic, voor de gein eens naar vrouwenschoenen gekeken. Nou heb ik er geen verstand van, maar ook de grotere maten waren net zoals de "normale" maten (wat die dan ook mogen zijn) netjes, sportief en dergelijke.
Maar vergeleken met de maten kleiner dan 41 of 42, is het aanbod voor 43 en 44 echt ontzettend veel kleiner hoor.

En dan kunnen er wel nette, sportieve en andere type schoenen in die maten zijn, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook dat beetje aanbod jouw stijl is ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:32 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115642148
Ik was vandaag bij de endo. Blijkbaar zit de Duitse behandeling tussen Amerikaans (alles zelf doen) en Nederlands (alles in hetzelfde centrum) in.

Ik moet in ieder geval mijn medisch dossier opvragen in de VS en verder kan ik gewoon bij mijn huisarts terecht voor de injecties. Moet wel een psycholoog zoeken voor de diagnose voor de verzekering.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115642288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:09 schreef Xenzo het volgende:
Ik was vandaag nog in de stad en heb, dankzij dit topic, voor de gein eens naar vrouwenschoenen gekeken. Nou heb ik er geen verstand van, maar ook de grotere maten waren net zoals de "normale" maten (wat die dan ook mogen zijn) netjes, sportief en dergelijke.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:33 schreef Abby79 het volgende:
Maar vergeleken met de maten kleiner dan 41 of 42, is het aanbod voor 43 en 44 echt ontzettend veel kleiner hoor.

En dan kunnen er wel nette, sportieve en andere type schoenen in die maten zijn, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook dat beetje aanbod jouw stijl is ;)
Ik koop sowieso geen vrouwenschoenen, maar oké, ik kan me best voorstellen dat het best lastig kan zijn.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:44:31 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115642363
Sowieso is voor schoenen shoppen kut als je niet met de mode mee wilt lopen en/of geen belachelijke bedragen wilt uitgeven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115643013
Ik heb er geen moeite mee, ik vind prijzen rond de 75-80 euro wel redelijk. Maar daar boven koop ik het niet zo snel.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:04:20 #299
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115643102
Waar kopen jullie dan leuke damesschoenen? Ik ben 1.89 en heb maat 42/43 en heb echt moeite met het vinden van leuke, betaalbare schoenen. :'(
A grand adventure has begun.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:06:44 #300
296917 Abby79
Being myself!
pi_115643210
Dat betaalbaar is nog wel een probleem ;(

Ik heb ooit een paar linkjes gepost naar wat webshops, eens kijken of ik die post terug kan vinden...

[Edit] M'n post van destijds, zijn er minder dan ik dacht, maar ik heb hier toch wel wat leuks kunnen bestellen :)
quote:
Ikzelf heb bij de volgende zaken wel eens wat besteld, volgens mij allemaal naar tevredenheid :)
Zalando
CalandSchoen
Stravers
Cinderella Shoes
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_115644295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:02 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb er geen moeite mee, ik vind prijzen rond de 75-80 euro wel redelijk. Maar daar boven koop ik het niet zo snel.
Maar u bent toch een man, wat moet u dan met vrouwenschoenen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')