abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 september 2012 @ 15:51:14 #276
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_116461857
Die jaropener had ik inderdaad al eens gezien, lijkt me top voor een simpele follow focus. Kan je dit alleen op Ebay kopen of hebben er ook een winkel voor in Nederland?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_116462012
Weet niet, is misschien ook wel bij een euroshop, Action, Zeeman, Wibra, Blokker of Marskramer te vinden. Mijne heb ik echter van Ebay geplukt.

[ Bericht 32% gewijzigd door shiz op 06-09-2012 16:02:05 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 6 september 2012 @ 15:58:42 #278
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_116462191
Bij de action en blokker kon ik het niet vinden. Marskramer is nog een mooie om weer eens langs te gaan, of de Xenos. O en de Big Bazar natuurlijk daar ben ik sowieso nog maar 1 keer geweest.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_116462284
Ff m'n gekeken in de archieven. 't Was deze seller/listing die ik heb: http://www.ebay.at/itm/Tr(...)&hash=item68cc45f4af
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116462549
Ben momenteel wachtende op een viewfinder uit China.. Maar ik wil ook weer eens wat gaan bestellen.
Wordt waarschijnlijk een rod support OF een videolamp OF een statief. Wil het eigenlijk allemaal, maar ivm budget koop ik het beetje bij beetje. Lastig keuze.. :'(
  donderdag 6 september 2012 @ 16:08:18 #281
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116462597
Een mattebox is wel t laatste wat ik nodig heb, ik heb een ND fader dus mattebox is vrij overbodig
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116462872
ND filter zal de lensflare wel verminderen, dat is waar. Maar matteboxen en ND filters zijn 2 verschillende dingen hé.. Mattebox is tegen lensflare en ND filters om niet zoveel te hoeven afstoppen. :P
Heb je ook een follow focus? Zo ja, wat voor één? Ben een beetje aan het rondkijken. :)

Edit: Het schijnt dat ND filters de kans op lensflare zelfs vergroten. :o
  donderdag 6 september 2012 @ 16:37:14 #283
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116463757
Mattebox kun je ook filters tussenschuiven, de betere dan.
ND filters hebben idd soms last van flares omdat het licht door extra glas lagen moet.


Lensflares is een kwestie van de juiste kant op filmen hoewel ik lensflares totaal niet storend vind en soms zelfs mooi vind met tegenlichtshots

Wat echt essentieel is voor DSLR filmen is extra accu's, een viewfinder en een externe mic, oja en een UV filter om je lens te beschermen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116466166
Volgensmij snap je er nog niet zo veel van.

Een ND filter zorgt er puur en alleen voor dat er MINDER licht je lens en dus camera binnen komt. Neutral Density.... Een nadelige bijkomstigheid is dat vrijwel elk filter de kans op flares vergroot.

Een Mattebox is bedoeld om filters in te plaatsen. Een mattebox plaats je vlak voor/tegen je lens. Je kunt nu een filter in de gleuven van de mattebox plaatsen en vrijwel altijd is er plek voor 2 of meer filters zodat je bijvoorbeeld een ND en een Polarisatie filter tegelijk kunt gebruiken.

Omdat je door het gebruik van een mattebox geen zonnekapt meer kunt mounten op je lens vergroot je dus de kans op valse lichtinval en dus lensflares. Door een (of meerdere) franse vlag/french flag aan je mattebox te bevestigen verklein je dat risico weer doordat deze dezelfde werking heeft als je zonnekap. Franse vlaggen zijn die kleppen.

Het is allemaal nog wat uitgebreider maar dit is een groot deel van de basis.
pi_116466384
Heb je het tegen mij? :P Heb wel redelijke kennis van de zaak namelijk. Matteboxen worden vaak (meestal) geleverd met france flags. Hoofdzaak waarvoor matteboxen worden gebruikt is ook wel om er france flags op te mounten.

Ik twijfel alleen heel erg over wat is ga aanschaffen in welke volgorde. 8)7
  donderdag 6 september 2012 @ 18:00:59 #286
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116467033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:41 schreef dSLRFan het volgende:
Heb je het tegen mij? :P Heb wel redelijke kennis van de zaak namelijk. Matteboxen worden vaak (meestal) geleverd met france flags. Hoofdzaak waarvoor matteboxen worden gebruikt is ook wel om er france flags op te mounten.

Als jij een mattebox wil om (zon)licht tegen te houden en flares te vermi]den moet je dat zelf weten, maar ik heb genoeg aan de lenskap die bij de lens zit.

Matteboxen worden professioneel gebruikt om snel filters te wisselen en ja ook licht.

Het is tegenwoordig overigens heel hip om flares in post toe te voegen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116468343
True, ik hou zelf ook van flares. Maar het is fijn om een mattebox met france flags te hebben mocht je het een keer willen vermijden. ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 18:54:34 #288
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116469068
Je kan ook met de zon mee filmen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116469204
Kan niet altijd. Jij doet geloof ik ENG werk, daarbij kan het vaak wel. Maar bij geregisseerde opdrachten niet. Bijv. een videoclip, of soms een documentaire.
  donderdag 6 september 2012 @ 19:15:09 #290
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116470162
Ik doe geen eng werk meer maar ik kan me echt niet druk maken om flares, ook niet in docu's, bedrijfsfilms en docu's, als het te veel stoort neem ik een ander shot
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116471267
Kan ik me in vinden hoor, maar heb ook wel eens anders meegemaakt.

Iemand wel eens besteld bij LinkdeLight? Of iemand die de Weifeng WF-717 heeft besteld? Wil hem eigenlijk best wel graag hebben, maar als er nog eens 100 euro importeerkosten ofzo bijkomen is hij niet echt 'budget' meer. :9
pi_116471829
Hier trouwens een goede video over basic set-ups en wat wat nu doet:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116477535
Tja je kunt wel beweren dat je er veel van af weet maar ik heb liever dat je dat laat blijken met inhoud.

Je weet niet eens wat een ND filter daadwerkelijk allemaal doet(super basics). Vervolgens kom je met wat half wel half niet kloppen de info over matteboxxen. Nu beweer je dat je met ENG werk juist WEL met de zon mee kunt werken en weinig last heb van flares terwijl dit juist niet zo is. Bij ENG heb je niet de volledige controle over de situatie en kan het soms voorkomen dat je een flare oid krijgt. Je zegt dat je met geregisseerd werk soms niet anders kunt? Wat denk je dat geregisseerd betekent? Juist jij hebt de regie over de situatie, jij bepaald alles en dus kun je er omheen werken.
pi_116478165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:28 schreef bart13 het volgende:
[..] Je zegt dat je met geregisseerd werk soms niet anders kunt? Wat denk je dat geregisseerd betekent? Juist jij hebt de regie over de situatie, jij bepaalt alles en dus kun je er omheen werken.
Vond ik ook een mooie, ja. _O-

Daarom postte ik ook maar die video hierboven. :D
Op 5:15 uitleg over de ND filter, op 7:00 uitleg over de french flag.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116481062
.. :')

Heb er wel degelijk kennis van. Denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.
Bij ENG werk kun je locatie vaak zelf beïnvloeden.
Bij een geregisseerd iets (dus met een storyboard/script) heb je geplande scenes, en als je dan toevallig last hebt van lensflare, kun je niet even een ander shot pakken. Dan heb je daar dus een mattebox voor nodig. Weet overigens zeker wel wat ND filters doen. Namelijk het beperken van de hoeveelheid licht die in je lens komt.

:*
  donderdag 6 september 2012 @ 22:52:26 #296
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116482597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:22 schreef dSLRFan het volgende:

Bij ENG werk kun je locatie vaak zelf beïnvloeden.

En bij DSLR werk niet?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116482668
Niet als je een videoclip schiet met decor! ;)
Daar doelde ik op, misverstanden uit de wereld nu?
*O*

.. Naar gear kijken is verslavend. Ben er al de halve dag mee bezig.
  donderdag 6 september 2012 @ 23:00:13 #298
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_116483026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:53 schreef dSLRFan het volgende:
Niet als je een videoclip schiet met decor! ;)
Daar doelde ik op, misverstanden uit de wereld nu?
*O*

Nee, leg eens uit
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_116483956
Heb wel eens een videoclip gedraaid met een bepaalde set waar de zo'n onprettig scheen. Met een mattebox opgelost toen. Met ENG makkelijker want dan hoef je niet altijd persé dát ene shot te maken.
pi_116484341
Min of meer zoals in die video eigenlijk waar er een lamp achter die 'talent' (wat een lelijk ding trouwens) staat die zorgt dat er een flare ontstaat en 'ie de french flag naar onder klapt. Maar goed, als je dus een productie schiet, houd je bij voorbaat al rekening met zulke dingen en dus ook of je zo'n french flag nodig gaat hebben lijkt me.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')