abonnement Unibet Coolblue
pi_114186563
De geschiedenis in ogenschouw nemende was hij de ergste tiran, moordenaar en duivel die je je maar kan voorstellen.
Miljoenen mannen die verdwenen louter vanwege zijn paranoïde.
Aan de andere kant zou zonder zijn enorme opofferingen van miljoenen soldaten en burgers Hitler nooit verslagen zijn.

Dus een held alsmede een verschrikkelijke moordenaar.



  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:21:08 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186598
Euh, nee, Stalin deelt met Hitler de tweede plaats achter de nummer 1 moordenaar, psychopaat en tiran, Mao. En held? Als hij niet zijn leger gezuiverd had voor en meer naar zijn generaals geluisterd had tijdens de oorlog had dat miljoenen russen het leven gescheeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114186633
Mao was een held die alleen door een inschattingsfout met goede bedoelingen (De Grote Mussencampagne) miljoenen mensen de dood in stuurde.
Stalin deed dit ook maar dan zeer bewust.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:24:52 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186645
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:23 schreef EK-burger het volgende:
Mao was een held die alleen door een inschattingsfout met goede bedoelingen (De Grote Mussencampagne) miljoenen mensen de dood in stuurde.
Stalin deed dit ook maar dan zeer bewust.
Mao ook, enig idee van de culturele revolutie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114186715
Aantal doden dat Mao op zijn geweten heeft is extreem. Maar alleen als je de Mussencampagne meerekent was hij in zekere zin erger dan Stalin of Hitler.
45 miljoen doden kwamen om door honger vanwege verkeerde besluitvorming terwij Stalin begin jaren 30 miljoenen boeren in afvallige provincie Oekraïne bewust de dood in stuurde door hun graan af te pakken en te verkopen aan het Westen tegen dumpprijzen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:32:34 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186754
De mussencampagne was puur om af te leiden van de oorzaak van de hongersnood, namelijk de totalitaire landbouwpolitiek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:34:01 #7
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_114186775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:19 schreef EK-burger het volgende:
De geschiedenis in ogenschouw nemende was hij de ergste tiran, moordenaar en duivel die je je maar kan voorstellen.
Miljoenen mannen die verdwenen louter vanwege zijn paranoïde.

Aan de andere kant zou zonder zijn enorme opofferingen van miljoenen soldaten en burgers Hitler nooit verslagen zijn.

Dus een held alsmede een verschrikkelijke moordenaar.

[ afbeelding ]

Heel sympathiek van hem.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_114186785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:34 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Heel sympathiek van hem.
Voor ons Westerlingen wel.
pi_114186833
Hij gebruikte (net als Hitler ) trouwens ook kinderen om zijn imago op te vijzelen.





Vanuit dat perspectief toch wrang hoe we nog steeds misleidt worden:

  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:39:12 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186847
Als de oorlog langer had geduurd was de atoombom in europa ingezet, had ie wellicht een jaar langer geduurd, maar Hitler was wel verslagen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:40:18 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:38 schreef EK-burger het volgende:
Hij gebruikte (net als Hitler ) trouwens ook kinderen om zijn imago op te vijzelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vanuit dat perspectief toch wrang hoe we nog steeds misleidt worden:

[ afbeelding ]
Jeez, dat doen bijna alle politici, ze schijten ook allemaal, wat een non argument
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114186935
Atoombom is nooit actief ingezet in Europa tijdens WW2.
Niet geheel zonder reden natuurlijk. Als Berlijn in de as gelegd was met een serie atoombommen had dat de oorlog weliswaar bepaald maar dan hadden wij daar nu nog steeds de gevolgen aangaande volksgezondheid van ervaren.

In die zin mag je de Russen ook dankbaar zijn.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:49:26 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:46 schreef EK-burger het volgende:
Atoombom is nooit actief ingezet in Europa tijdens WW2.
Niet geheel zonder reden natuurlijk. Als Berlijn in de as gelegd was met een serie atoombommen had dat de oorlog weliswaar bepaald maar dan hadden wij daar nu nog steeds de gevolgen aangaande volksgezondheid van ervaren.

In die zin mag je de Russen ook dankbaar zijn.
Duh, de oorlog in europa was voorbij voordat de atoombom klaar was..
Het hele doel van het atoomprogramma was hem eerder te hebben dan de Duitsers. En de gezondheidsgevolgen wist men toen nauwelijks wat van.
Als de oorlog in europa langer had geduurd, dan was hij ingezet in europa.
Verder werd oosteuropa niet bevrijd door de russen, maar veranderde simpelweg van bezetter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114187031
Ja maar dat is niet relevant.
Wat relevant is is dat de Russen substantieel hebben bijgedragen aan onze vrijheid.
Veel meer dan Canadezen en Amerikanen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:55:11 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114187082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:51 schreef EK-burger het volgende:
Ja maar dat is niet relevant.
Wat relevant is is dat de Russen substantieel hebben bijgedragen aan onze vrijheid.
Veel meer dan Canadezen en Amerikanen.
Ik zou zeggen, lees je eens in, ipv niet verder te kijken dan discoverychannel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:58:19 #16
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_114187129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:51 schreef EK-burger het volgende:
Ja maar dat is niet relevant.
Wat relevant is is dat de Russen substantieel hebben bijgedragen aan onze vrijheid.
Veel meer dan Canadezen en Amerikanen.
Waar staat dat?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_114187142
Ik heb meer gelezen en gezien dan jij je kunt voorstellen dat blijkt wel uit de onzin die uitkraamt.
Natuurlijk hebben de Russen het verloop van de oorlog substantieel beïnvloed dat kun je simpelweg herleiden aan verloren eenheden aan Duitse zijde.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:59:12 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114187153
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:58 schreef EK-burger het volgende:
Ik heb meer gelezen en gezien dan jij je kunt voorstellen dat blijkt wel uit de onzin die uitkraamt.
Natuurlijk hebben de Russen het verloop van de oorlog substantieel beïnvloed dat kun je simpelweg herleiden aan verloren eenheden aan Duitse zijde.
Wat? De KIJK?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114187190
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat? De KIJK?
Kraam geen onzin uit vent. Zeker nooit gehoord van het 6e Leger en de enorme importantie voor het Duitse leger in die periode.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:04:02 #20
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_114187243
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:01 schreef EK-burger het volgende:

[..]

Kraam geen onzin uit vent. Zeker nooit gehoord van het 6e Leger en de enorme importantie voor het Duitse leger in die periode.
Klopt dat heb ik in de Quest gelezen.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_114187279
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:04 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Klopt dat heb ik in de Quest gelezen.
Spelen kan in Onzin :) .
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:10:41 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114187333
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:01 schreef EK-burger het volgende:

[..]

Kraam geen onzin uit vent. Zeker nooit gehoord van het 6e Leger en de enorme importantie voor het Duitse leger in die periode.
Heb jij wel eens van het Molotov-Ribbentrop pact gehoord?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114187465
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duh, de oorlog in europa was voorbij voordat de atoombom klaar was..
Het hele doel van het atoomprogramma was hem eerder te hebben dan de Duitsers. En de gezondheidsgevolgen wist men toen nauwelijks wat van.
Als de oorlog in europa langer had geduurd, dan was hij ingezet in europa.
Verder werd oosteuropa niet bevrijd door de russen, maar veranderde simpelweg van bezetter.
Dat is nog maar de vraag, als de russen zich niet zo verzet hadden, had Hitler makkelijk toegang gehad tot grondstoffen die hij nodig had, met genoeg grondstoffen voor tanks, vliegtuigen, munitie etc had hij wellicht nog ruim voor de atoombom klaar was engeland veroverd of vanaf zee Amerika aangevallen.
Laten we ook niet vergeten dat de Amerikanen gebruik hebben gemaakt van een hoop Duitse wetenschappers die ze na de oorlog uit duitsland hebben gehaald.
Duitsland was zelf ook (op een lager pitje) bezig met een atoombom maken maar kon niet makkelijk genoeg aan de grondstoffen komen die nodig waren voor het productieproces waardoor Hitler gedwongen werd op andere technieken in te zetten.

Dus in zekere zin had het nog best eens anders af kunnen lopen als Hitler over de russen heen was gelopen zoals hij bij de rest van europa voor elkaar kreeg.

Uiteraard maakt dat Stalin zn acties niet minder erg maar het is wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze ook zonder de russen wel gewonnen zouden hebben. Hitler ging met name onderuit door een gebrek aan grondstoffen voor al zn hypermoderne wapens.
pi_114187498
Nee na de de oorlog is gebleken dat de Duitsers compleet verkeerd zaten aangaande de ontwikkeling van nucleaire wapens.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:20:27 #25
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_114187522
We nemen: De slag bij El Alamein, het succesvol terugtrekken van de BEF, D-day, etc. zo kunnen we nog wel even doorgaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:17 schreef VNA9216 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, als de russen zich niet zo verzet hadden, had Hitler makkelijk toegang gehad tot grondstoffen die hij nodig had, met genoeg grondstoffen voor tanks, vliegtuigen, munitie etc had hij wellicht nog ruim voor de atoombom klaar was engeland veroverd of vanaf zee Amerika aangevallen.
Laten we ook niet vergeten dat de Amerikanen gebruik hebben gemaakt van een hoop Duitse wetenschappers die ze na de oorlog uit duitsland hebben gehaald.
Duitsland was zelf ook (op een lager pitje) bezig met een atoombom maken maar kon niet makkelijk genoeg aan de grondstoffen komen die nodig waren voor het productieproces waardoor Hitler gedwongen werd op andere technieken in te zetten.

Dus in zekere zin had het nog best eens anders af kunnen lopen als Hitler over de russen heen was gelopen zoals hij bij de rest van europa voor elkaar kreeg.

Uiteraard maakt dat Stalin zn acties niet minder erg maar het is wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze ook zonder de russen wel gewonnen zouden hebben. Hitler ging met name onderuit door een gebrek aan grondstoffen voor al zn hypermoderne wapens.
Natuurlijk heeft het Duitsland veel grondstoffen gekost. Maar om de grote leider nu af te schilderen als de absolute winnaar is absoluut niet waar.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')