abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:13:38 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid. ;)
Overstap in Amersfoort ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:15:20 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123500
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....

Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114123531
Steam Summer Sale is weer begonnen, vandaag Railworks 3 Collectie van 180 voor 50 euro
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:18:16 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114123622
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....

Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
De 2600 (IC Vlissingen-Lelystad) gaat denk ik gewoon via Amsterdam Centraal rijden, dat is dan meteen de missende trein om op over te stappen vanuit Zwolle in Lelystad naar Amsterdam Centraal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:25:46 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114124042
het zou wel logisch zijn, maar echt duidelijk staat het niet in het document.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:48:26 #31
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114125175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden

In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen :o :o :o
^O^ Beter, dat wil ik dan wel een keer doen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:50:15 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114125255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:

Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
:Y Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.
Maastricht 18.15 - Groningen 22.11 (ongeveer zoiets)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:03:31 #33
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114125868
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:

Edit: en wat is een STS?
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:16:17 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114126432
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 21:18:37 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114126549
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114126975
Nou da's mooi kut dan. Dan ga ik er in de avonduren alleen maar op achteruit. :{
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:56:00 #37
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114128448
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
pi_114129237
Aha okee, dan valt het nog mee.

Nou haat ik stoptreinen, maar zolang het maar geen DD-AR is en er toch een paar minuten tijdwinst is vind ik het prima. :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:16:43 #39
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114129653
Ik heb geen flauw idee wat er in de 4300 gaat rijden. Mogelijk gaat de 4300 op Oostvaarders keren op de 4900 maar misschien ook niet. De rijtijden die ik tot nu toe gezien heb zijn in principe geschikt voor zowel DDAR als SLT en eventueel SGMm.
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 22:30:35 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114130554
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me toch
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:38:50 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114131110
Ik vergeleek de huidige IC's via Amersfoort met de situatie in 2013 over de Hanzelijn. Dat staat dus los van het "ontknoopte" Amersfoort. Straks is via Amersfoort inderdaad meerdere minuten trager. Waarschijnlijk ongeveer 7 of 8 minuten.
pi_114136289
Ik zat het NOS Journaal net te kijken, maar ze hebben weer eens een mooie route voor de stoptrein Zwolle - Enschede gevonden...: http://nos.nl/artikel/394(...)nen-aanbesteden.html
  Redactie Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 07:49:00 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114141185
Ze zullen wel denken: In Nijverdal loopt geen doorgaand spoor, dus zal ie wel via Deventer gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:28:53 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_114143759
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.

Dit in tegenstelling tot de spits-stoptrein Zwolle-Enschede die vanaf december tot april wél via Deventer gaat.

Wat die plannen voor aanbesteden betreft, waarom wel de stoptrein Zwolle-Groningen maar niet ook meteen de stoppers Zwolle-Leeuwarden?
pi_114144232
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.
Dit in combinatie met die andere 9x / 10x treinen per uur per richting en een gelijkvloerse kruising niet echt positief werkt als je wilt invoegen. De bedoeling is om een ongelijkvloerse kruising te maken die dan over het spoor van Ah-Nm gaat en bij station Elst invoegt. Hoe dat precies gaat uitpakken met de geplande veranderingen bij Elst?

Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
pi_114146767
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Niemand?
Vroeger, toen ik klein was, mocht ik tussen Zwolle en Meppel eens voorin bij een Koploper en zag daar een sticker met 140 km/u, en bordjes met een groene pijl 140...
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 13 juli 2012 @ 11:51:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114147012
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.

Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
pi_114147073
De maximumsnelheid is nog steeds 140km/h. Sommige stukken zijn geschikt voor 160, maar dit is niet voor standaard treinverkeerd bedoeld. Tussen Hoofddorp - Laan van NOI kan alleen Thalys 160 rijden, tussen Amsterdam - Utrecht is het mogelijk voor testen met ERTMS en ook tussen Helmond - Horst-Sevenum kan voor testritten 160 gereden worden.
pi_114147710
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 juli 2012 @ 12:10:50 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114147887
ik denk gewoon pech gehad. Wel is het zo dat er goede afspraken moeten worden gemaakt over welke vervoerder als eerste weer gaat rijden na verstoringen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')