Overstap in Amersfoortquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid.
De 2600 (IC Vlissingen-Lelystad) gaat denk ik gewoon via Amsterdam Centraal rijden, dat is dan meteen de missende trein om op over te stappen vanuit Zwolle in Lelystad naar Amsterdam Centraal.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....
Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
Beter, dat wil ik dan wel een keer doen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden
In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen
Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.quote:
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me tochquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Niemand?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |