enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren
Zo, dat was mijn dagje gister wel Eigen schuld gelukkig
Zie ook de site van Blokker:quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef dennistd het volgende:
Bij de Blokker zijn er Dal vrij dagkaarten te koop die geldig zijn bij NS en de RET:
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker.jpg
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker2.jpg
Prijs is ¤14,50 (goedkoper dus dan de meeste dagkaarten van ¤16), maar hij is niet geldig bij regionale vervoerders
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:25 schreef b2py het volgende:
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
Maar waarom dat sein dan? Als je daar stopt kun je blijkbaar niet fatsoenlijk meer weg komen, dus waarom hebben ze dat sein dan niet gewoon weggelaten?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
ik was op de hoogte van de aanrijding . Ging mij meer om die seinen. Nu maar weer toeslagvrij met de fyra.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.
Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
Sneller dan verwachttwitter:NS_online twitterde op donderdag 12-07-2012 om 15:43:03 Hoofddorp-Leiden: beperkingen na een aanrijding met een persoon voorbij. Het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #hfdledn reageer retweet
Staat in een publicatie van de Overheid. Is dit nou echt nodig? Die aansluiting bij Elst wordt ook nauwelijks gebruikt. Zonde van het geld vind ik. Dan mag het wel een studie zijn, maar er lijken mij betere manieren/projecten om dat geld aan te besteden...quote:Spoorvervoer
Nederland krijgt ¤ 5 miljoen voor de aanleg van een spoorterminal en binnenvaartkranen op een containerterminal op Maasvlakte 2. Om een rechtstreekse aansluiting van Den Bosch op de Betuweroute te realiseren is er tevens ¤ 3,75 miljoen beschikbaar voor de studie naar een spoorboog bij Meteren. Daarnaast kan Nederland ruim ¤ 3 ton tegemoet zien voor de realisatie van de spoorgoederencorridor Rotterdam – Warschau voor studieactiviteiten.
Dat bedoel ik dus. Ze leggen iets aan, het is niet functioneel en het kost klauwen met geld. Dan is het Elst, dat stukje kan je dan net zo goed gemengd spoor gaan rijden naar Duitsland, dan zou die er bij Den Bosch misschien wel beter zijn. Zou wat goederenvervoer vanuit Antwerpen naar Emmerich/Duitsland bevorderen. Dat pakken we dan wel mooi weer af van de Belgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef bork het volgende:
Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
Bussen die stoppen/eindigen te Vleuten die Leidsche Rijn bedienen misschien?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn.
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwardenquote:Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aanquote:[..]
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doenquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
is waarquote:[..]
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Overstap in Amersfoortquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid.
De 2600 (IC Vlissingen-Lelystad) gaat denk ik gewoon via Amsterdam Centraal rijden, dat is dan meteen de missende trein om op over te stappen vanuit Zwolle in Lelystad naar Amsterdam Centraal.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie trouwens dat alleen de sprinter 5800 (Hoofddorp - Amersfoort Vathorst) overblijft als verbinding tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, op de FYRA's na ....
Dan zou imo de FYRA op dat stuk wel toeslagvrij moeten worden ...
Beter, dat wil ik dan wel een keer doen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden
In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen
Op vrijdagmiddag. En op zondagavond kon je rechtstreeks van Maastricht naar Groningen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
StopTonend Sein. Een rood sein dus. Of een bord dat stoppen gebiedt.quote:
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
oh ja. Beter is dan de sprinter naar Almere te nemen en daar over te stappenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan sta je wel 18 minuten te niksen in Amersfoort...
Maar bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Zuid is de sprinter wel sneller dan de IC via Amersfoort met 18 minuten wachten lijkt me tochquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is een paar minuten sneller maar wel een keer extra overstappen. De 4300 vertrekt later dan de 2600 in Schiphol maar is eerder in Almere dan de 2600. Zwolle-Lelystad-Amsterdam CS-Schiphol is straks net zo snel als Zwolle-Amersfoort-Amsterdam Zuid-Schiphol nu.
Volgens mij is de bocht ook te krap aangelegd, waardoor de v=max ergens rondt de 40 km/h ligt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Niemand?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:13 schreef guitarist het volgende:
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|
Ik zie dat ze hem inmiddels aangepast hebben, hij ging vanaf Zwolle recht omlaagquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:28 schreef ReisT het volgende:
Het lijntje op dat kaartje is wat onnauwkeurig ingetekend maar loopt toch echt niet via Deventer.
Ik denk dat het niet anders wordt dan het nu al is. Ze delen nu natuurlijk ook al stukken infra.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef MaxMark het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als bv. Arriva de stoptreinen tussen Groningen en Zwolle gaat doen en óf NS óf Arriva veroorzaakt een verstoring op het traject? Is dat gewoon pech gehad voor de andere vervoerder, of zitten daar, in enige vorm, consequenties aan?
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom wel Groningen - Zwolle aanbesteden maar Leeuwarden - Zwolle niet?
Kostendekkingsgraad.. Zwolle-Leeuwarden heeft veel te weinig markt om vier keer per uur te rijden. Als je de IC's en sprinters qua eigenaar opsplitst kan je 's avonds en 's ochtends vroeg geen combiproduct 2x per uur meer rijden waardoor er óf in de dienstverlening gesneden moet worden óf er veel geld bij moet en waarschijnlijk een beetje van beiden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heeft vast ook met eisen van de verschillende provincies te maken.
Daar mogen we Alstom voor bedanken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:51 schreef James1988 het volgende:
Er zijn een aantal trajecten waar de baanvaksnelheid 160 km/h is. Onder andere tussen Schiphol en Den Haag, tussen Eindhoven en Venlo, de Hanzelijn, en nog een paar plekken. Ook vrijwel al het rollend materieel van NS is geschikt voor 160 km/h.
Er wordt slechts 140 km/h gereden, omdat de specificaties van het beveiligingssysteem dusdanig zijn opgesteld dat harder niet kan. Soms wordt er bij proefritten 160 gereden, dan is het beveiligingssysteem uitgeschakeld ("ATB-code blauw").
Waarvoor, precies? De basis voor ATB-EG is overgenomen van de Amerikanen en aangepast aan Nederlandse eisen en wensen.quote:
Waar zijn ze bang voor? Dat ik in het rond ga bazuinen over hun nieuwste diepgeheime project voor een trein die rijdt op een atoomreactor waardoor hij geruisloos, en gratis, gelijkvloers, en zonder overwegen, of ook maar wissels, aan 876 km/h door gans Europa zal kunnen scheuren, maar dat de radioactieve afvalstaven ehmm.. "ergens" blijven?quote:Ja, ik ga uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk akkoord met bovenstaande vertrouwelijkheidsverplichting.
Ja ja, en anonieme Fles wordt toch aan de hoogste boom opgeknoopt als hij wat over Het Onderzoek verteltquote:Hallo Fles, ouwe melkkoe van ons,
Als lid van het klantenpanel voor NS Hispeed willen we graag uw mening [..]
Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten en deelnemen gebeurt anoniem.
1 | Dr_Flash Ingevuld: ja |
Dan hadden ze net zo hard gelogen, maar okeequote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
Wat ze hadden moeten zeggen is: uw antwoorden zijn niet naar uw persoon terug te leiden.
\quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
Eefde - Part IIquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer
Mwah, Part 0.25.quote:
dat zal NSH worst wezenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:34 schreef James1988 het volgende:
De ellende is nog niet voorbij, alleen heeft nu dus het scheepvaartverkeer er last van ipv het treinverkeer
In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja. Die onzin van "Bij twijfel is de reiziger een crimineel" moet maar eens afgelopen zijn.
Ik ook ja. paar weken geleden nog, HC komt de bak in, 1e reiziger problemen, hij bellen "mja okeen Backoffice ziet idd dat het wel goed staat, sorry "quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:26 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In dit geval is het ook een kwestie van nadenken. Gelukkig gaat ook niet elke conducteur zo te keer. Toen ik laatst een keer gecontroleerd werd en mijn kaart niet uit te lezen was, geloofde de conducteur het wel. Ik had overigens gewoon ingecheckt.
Superdal 's avonds laat? Hoe laat moet ik dan aan denken?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:48 schreef dennistd het volgende:
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden
In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen
ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:55 schreef dennistd het volgende:
Na 22u rond Schiphol-Zwolle bedoel ik he
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik wil het nog wel eens een keer doen. Gewoon omdat het kan
Terecht ook, dat had ze gelijk moeten doen, als ze twijfelde.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:01 schreef greavy het volgende:
Kreeg een belletje van NS. Zij hadden van een conductrice vernomen dat ik een boete had ontvangen voor het zwart reizen. Achteraf bleek ik toch wel geldig reisproduct te hebben toen zij het met een collega besprak. Zij heeft de boete laten vernietigen, en ik zal hier niets meer van horen.
Doet er niet vanaf dat ik geen klacht ga indienen.
Niet eens voor 5 minuten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.
ik hou het wel vol hoor. Juist doordat het mat niet al te comfortabel is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en dan tref je VIRM. Dat spul is echt niet geschikt voor een rit van 4 uur.
je kunt ook overdrijven. Ik wil je wel 5 uur in een en dezelfde Plan V zienquote:
Dat heeft hij al eens gedaan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt ook overdrijven. Ik wil je wel 5 uur in een en dezelfde Plan V zien
Waarschijnlijk wil je dan toch wel ruilen
Het is dat ik vanavond geen zin had om al te laat thuis te komen, anders had ik nog even met Plan V naar Eindhoven gegaan uit Dordrecht (3xV als vervangend mat.), en terug met ICM of ICR.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt ook overdrijven. Ik wil je wel 5 uur in een en dezelfde Plan V zien
Waarschijnlijk wil je dan toch wel ruilen
Het langste traject wat ik tot op heden aaneengesloten met Plan V gedaan heb is Roosendaal-Zwolle en weer terug naar Roosendaal. Ik zou het niet erg vinden om Leeuwarden of Groningen naar Vlissingen met een Veetje te doen.quote:
Klopt. Zijn ingezet vanaf Eindhoven ri Den Haag nav de aanrijding bij Brandevoort. Zijn vervolgens niet uit de dienst gehaald. Kwamen om 22u vanavond weer langs Dordrecht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:56 schreef lyolyrc het volgende:
3x Plan V als vervangend materieel zag ik vandaag nog langskomen toen ik de beelden van de webcam nabij Helmond 't Hout bekeek.
Ik val in de sgmm tussen Apeldoorn en Deventer ook wel eens bijna in slaap, terwijl die toch behoorlijk rumoerig isquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hou het wel vol hoor. Juist doordat het mat niet al te comfortabel is.
In het ICRm tussen Breda en Zwolle val ik halverwege bijna in slaap
je bent knettergekquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het langste traject wat ik tot op heden aaneengesloten met Plan V gedaan heb is Roosendaal-Zwolle en weer terug naar Roosendaal. Ik zou het niet erg vinden om Leeuwarden of Groningen naar Vlissingen met een Veetje te doen.
Nee dacht ik ook niet. Nou ben ik ook niet meer dan een geïnteresseerde leek, dus ik dacht ik meld het ffquote:
Dat klopt. Maar dat wist ik alquote:
Volgens mij zit er dan een driedubbele detectie in. Bij afstand x om de verkeerslichten op rood te krijgen en dan dichterbij de overweg zit de normale aankondigingssectie. Bij een verstoring zal er langzaam worden gereden en kan de overweg terplekke aangereden worden. Dit gebeurt luid toeterend en met lage snelheid, zodat de bomen alsnog kunnen dalen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:56 schreef lyolyrc het volgende:
3x Plan V als vervangend materieel zag ik vandaag nog langskomen toen ik de beelden van de webcam nabij Helmond 't Hout bekeek.
Meteen ook even een vraag over de overweg op die beelden. Als er een trein de overweg nadert, dan worden altijd eerst de verkeerslichten zo geregeld dat er geen verkeer richting de spoorbomen kan rijden. Pas na enige seconden sluiten de spoorbomen met bijbehorende bel- en lichtsignalen.
Hoe werkt dit? Is er een dubbele detectie, d.w.z. de eerste regelt de verkeerslichten de tweede de spoorbomen, of is er een enkele detectie die zo ver weg ligt dat er tijd is om eerst de verkeerslichten en daarna de spoorbomen te laten reageren?
Wtfquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Het langste traject wat ik tot op heden aaneengesloten met Plan V gedaan heb is Roosendaal-Zwolle en weer terug naar Roosendaal. Ik zou het niet erg vinden om Leeuwarden of Groningen naar Vlissingen met een Veetje te doen.
Verwaand stuk schandquote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wtf
Ik vind Zwolle - Dalfsen al een eind Wat een lawaai.
Eind december gaan ze weg idd .quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verwaand stuk schand
geniet er nog maar van zolang je kunt.
Mooie platen @ dv greavyquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:58 schreef greavy het volgende:
Vandaag even bij de Apenheul geweest, en gelijk even een treinencombi ervan gemaakt.
[ link | afbeelding ]
NS Regio 3412
Nadat ik tig keer verkeerd gefietst ben, was ik er eindelijk. Ik dacht dat ZAP linksom ging bij Apeldoorn, maar is rechtsom ... Hier passeert stel 3412 van NS Regio de overweg pal voor station Apeldoorn de Maten.
[ link | afbeelding ]
NS Regio 3401
De treinen passeren elkaar te Klarenbeek, waardoor ongeveer 10 minuten later een iets vertraagde stoptrein naar Apeldoorn bij vertrek uit het station kon worden vastgelegd.
[ link | afbeelding ]
VSM 52 8053
Vervolgens kon het als de wiedeweerga op de fiets naar de Kanaal Zuid. De VSM bleek te rijden. Hier komt de fraaie 52 8053 met de rijtuigenstam Oostenrijkers langs.
[ link | afbeelding ]
VSM 52 8053
Even snel naar de oude losweg gefietst. Het motief met de V60 en/of Hippel was niet mogelijk door activiteit van een kraan en vrachtwagen daar. Dan maar zo.
[ link | afbeelding ]
VSM 52 8053
Retour naar Beekbergen
[ link | afbeelding ]
Locon 5 + Vuiltrein
Nadat mijn foto's op de Kanaal Zuid enorm waren mislukt door mijn eigen stomme schuld, ben ik nog even op de kop van het VSM-perron geweest voor deze foto.
[ link | afbeelding ]
NSR ICMm rijdt Deventer binnen
Komend uit Zwolle
[ link | afbeelding ]
Locon 9902+Vuiltrein (50092)
Heeft kopgemaakt op Deventer Goederen, en arriveert weer op het station om vertrektijd af te wachten.
[ link | afbeelding ]
Locon 9902+Vuiltrein (50092)
[ link | afbeelding ]
NSR 1743 en Locon 9902
Locon vertrekt terwijl NS met een ICRm-stam op Deventer staat ri Roosendaal
Waar zie jij Arriva staan? Gewoon NS-logo's op de trein.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, er stond toen geen Arriva op en het kleine zijruitje van de cabines was nog niet afgeplakt, maar afgezien van dat....
Die derde detectie is de middensectie, en die heeft niet iedere overweg. Doorgaans is die alleen bij dubbel-enkel- en enkel-spoor-beveiliging aanwezig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij zit er dan een driedubbele detectie in. Bij afstand x om de verkeerslichten op rood te krijgen en dan dichterbij de overweg zit de normale aankondigingssectie. Bij een verstoring zal er langzaam worden gereden en kan de overweg terplekke aangereden worden. Dit gebeurt luid toeterend en met lage snelheid, zodat de bomen alsnog kunnen dalen.
Nou ja, vanaf '87quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het mooie aan de tweede en derde foto van Socios vind ik dat het zo'n tijdloos beeld is: het had ook in de jaren 70 of 80 gemaakt kunnen zijn.
Ja, er stond toen geen Arriva op en het kleine zijruitje van de cabines was nog niet afgeplakt, maar afgezien van dat....
jawel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vandaag een foto gemaakt van
SLT @ Hwd
Is dat gebuikelijk? Lijkt me niet
Hamsters zijn in, eerst bij Ap, nu meisje Smit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:14 schreef b2py het volgende:
Ik word trouwens helemaal waus van al die monique smits op de stations...
Dat zullen Jim en Jules geweest zijn samen met het GSM-R-meetrijtuig van B-Telecom. Die zijn al een week of twee op de Hanzelijn aan het testen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:17 schreef Bitlord het volgende:
Ah shit net gemist met de camera door Utrecht Centraal
Motorpost + Rijtuig + Motorpost. Interessante combinatie!
Het was al laat zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Waar zie jij Arriva staan? Gewoon NS-logo's op de trein.
Op die plek wel. Maar in principe kun je dit soort foto's al 40 jaar maken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Nou ja, vanaf '87
En toen eerst nog met hondekoppen
Zie, dat zijn dingen die erg bekend zijn. Maar qua zitcomfort 1e klas (ook beenruimte, breedte stoelen etc) mag je niet klagen in de OBB-rijtuigen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:53 schreef James1988 het volgende:
Ik hoor wel eens andere verhalen over die ÖBB-rijtuigen. Het schijnt rommel te zijn.
Ik was tot 14 uur aan het werk.quote:
Strukton doet onderhoud aan de OBB-rijtuigen én aan de Plan V en Protos van Connexxion. Daarnaast gaan ze ook de stellen voor Arriva onderhouden die in de Achterhoek gaan rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Sinds wanneer doet Strukton iets met materieel?
Had gelijk ff gezocht, klopt. Dan doet Arriva het zelfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
Arriva gaat eigen treinen onderhouden in nieuwe werkplaats Strukton
Ja, spoor 13 inderdaad, daar stallen ze het extra stelletje om de boemel naar Kampen in de spits mee te verlengen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:30 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NS ICM, DDAR en DM90
Een foto die meerdere materieeltypes bevat. Van links naar rechts: ICMm. Tussen de beide ICMm'en zie je een DDAR arriveren. Rechts van de ICMm op het middenspoor vertrekt een DM90 naar Kampen, en daarnaast staat een DM90 op spoor 13(?). Helemaal rechts vooraan staat een ICMm.
Siemens wil dat ding verkopen, dat is duidelijk.quote:
quote:Alstom now states that it plans on having it fully homologated for France, Belgium, the Netherlands and Germany in 2013
Huh wat? Advertenties?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
zie vandaag nog bij de advertenties naast dit topic
Die link
Gelukkig kon je duidelijk zien dat het een "duitstreinstel" wasquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat er in Nederland Russische treinstellen over de weg en het water vervoerd worden
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,45183.0.html
Had er wel fotos van willen zien anders.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig kon je duidelijk zien dat het een "duitstreinstel" was
Er was een scootmobiel aangereden. Gelukkig zat er niemand in/op.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:02 schreef brandsrus het volgende:
Euhmm ziggyziggyziggy heeft het druk
http://twitter.com/Arriva_NL/status/224138933708136449
Zou het kunnen dat de machinist last had van lichtinval en daarom gedacht heeft: in die nachttreinen zit toch bijna niemand, ik gooi de verlichting in de voorste bak wel uit?quote:Op zondag 15 juli 2012 04:43 schreef Bitlord het volgende:
is er geen verlichting in de voorste bak.
.
[ afbeelding ]
Opheffen met de klootzakquote:Op zondag 15 juli 2012 09:17 schreef dennistd het volgende:
in die nachttreinen zit toch bijna niemand,
Reisje plannen van/naar Bad Bentheim. En dan even de reismogelijkheden met het stoptreintje vanuit Hengelo wegdenken natuurlijk .quote:Op zondag 15 juli 2012 10:34 schreef Nielsch het volgende:
Kan ik ergens nagaan wanneer die Duitse intercity treinen met zo'n leuke restauratiewagon op het Nederlandse spoor rijden? Kan ik dat bijvoorbeeld zien in de dienstregeling en zo ja, hoe?
Ik zie ze volgens mij vaak rijden tussen Apeldoorn en Amsterdam.
Ja. En dan beginnen ze westbound 2 uur eerder, en eastbound 4 uur eerderquote:Op zondag 15 juli 2012 10:39 schreef b2py het volgende:
Dat kan, dat is de IC berlijn 140/240 die iedere 2 uur rijdt.
Bijvoorbeeld 11:38 Amersfoort ri Apeldoorn en dan iedere 2 uur.
of 11:57 Apeldoorn ri Amersfoort, en dan iedere 2 uur.
Inderdaad!quote:
Oké. Hoe wil je ze hebben, DVD of digitaal?quote:
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
zie vandaag nog bij de advertenties naast dit topic
Die link
Nee joh ik heb nooit tijd om dat allemaal te bekijken Ik heb zelf nog zo veel liggen wat ik nooit kijkquote:Op zondag 15 juli 2012 12:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké. Hoe wil je ze hebben, DVD of digitaal?
De films die ik heb, wil ik wel gaan kijken. Ooit. Als ik tijd hebquote:
Dit is toch al jaren zo? Heb ik vaak gebruik van gemaakt om snel van Arnhem naar Amsterdam te reizen, erg handigquote:Op zondag 15 juli 2012 11:54 schreef greavy het volgende:
Het was eerst niet echt duidelijk: Reizigers met de OV-Chipkaart mogen zonder toeslag in de ICE binnen Nederland. Voorheen werd er gecommuniceerd dat een los kaartje gehaald moest worden voor de toeslag.
Enkel studenten met een Studenten OV tijdens het vrij-reizen dienen wél toeslag te betalen.
Niet waar, met de chipkaart is het vanaf het begin al toeslagvrij.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:22 schreef greavy het volgende:
Voorheen moesten reizigers altijd een papieren toeslag kopen. Ook met de chipkaart.
quote:96.7% van de 274 treinen rijdt op tijd.
5 treinen hebben vertraging
Het gaat om 3 treinen van de NS, een Internationale InterCity en
een Fyra-trein. Daarnaast zijn er 4 treinen opgeheven.
Dan is de communicatie daarin niet duidelijk geweest. Dat is dan inmiddels wel aangepast.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet waar, met de chipkaart is het vanaf het begin al toeslagvrij.
Geldt dat ook als je met een VDU op saldo reist?quote:Op zondag 15 juli 2012 14:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet waar, met de chipkaart is het vanaf het begin al toeslagvrij.
Iedereen die in- en uitcheckt mag zonder toeslag in de ICE, behalve Studenten tijdens de vrij-reizen periodes.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:33 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je met een VDU op saldo reist?
Duidelijk!quote:Op zondag 15 juli 2012 16:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Iedereen die in- en uitcheckt mag zonder toeslag in de ICE, behalve Studenten tijdens de vrij-reizen periodes.
Ik ga 23 juli met dagtreinen naar München. Utrecht-Duisburg met ICE 121, Duisburg-Mannheim met de EuroCity 101, en tenslotte ICE 599 naar München Hbf.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:06 schreef hemarookworst het volgende:
lol dit kreeg ik voor Rotterdam-Munchen
[ afbeelding ]
Helaas kon ik niet verder met mijn bestelling
quote:Op zondag 15 juli 2012 18:21 schreef dennistd het volgende:
En dan wordt je ineens gelinkt door wat van die gekke zeeuwen
http://www.pzc.nl/regio/z(...)eer-rechtstreeks.ece
Bron?quote:Op maandag 16 juli 2012 00:22 schreef greavy het volgende:
Vanaf 2014 gaat DB de IC-verbinding tussen Norddeich Mole en Luxemburg Stad opheffen. Dan gaat als vervanging de CFL een directe IC-verbinding met Stadler KISS (dubbeldeks) rijden tussen Luxemburg en Koblenz. Of DB dan nog wel Norddeich-Koblenz rijdt, is nog niet bekend.
Drehscheibe Online, Stummins Modellbahnforumquote:
een tijdje geleden én publicatie van nieuwsberichten dat CFL de Stadler KISS gaat bestellen:quote:sowie dem baldigen Ersatz der Mosel-ICs durch Stadler-KISS der CFL den 181ern ein großes Einsatzgebiet weggenommen
En nog wel een paar websites, zoals ICE-Treff en Lok-Reportquote:sollen die Doppelstocktriebzüge ab 2014 auf der Strecke Luxemburg-Koblenz verkehren und im Stundentakt die Anbindung an den Fernverkehr herstellen.
Spoor 1? Welke van de vele sporen 1 hier in het noorden?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:25 schreef greavy het volgende:
Over de uitbreiding stoptreinen in het Noorden: Wat ik in het "Programma Noord-Nederland" terug kan lezen, is dat spoor 1 opgehoogd moet worden. Staat niks over verlenging daarvan. Dat zal vast gebeuren, gezien spoor 1 maar erg kort.
Daarbij moeten er wissels aangepast / vernieuwd / verplaatst worden.
Tevens moeten er seinen verplaatst worden, en tussen Steenwijk en Meppel de seinopvolging verkort worden. Gebeurt dat niet, betekent het dat de dienstregeling niet past, en zou de IC niet in Steenwijk kunnen stoppen.
meppelquote:Op maandag 16 juli 2012 13:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Spoor 1? Welke van de vele sporen 1 hier in het noorden?
twitter:JoostMoller twitterde op maandag 16-07-2012 om 11:28:05 Lantaarnpalen verwijderd, weersverwachtingen voor kermis perfect en vanmiddag komt Teststrecke per spoor aan in Tilburg. #hetgaatbeginnen! reageer retweet
Dat zei ik toch. Ik weet niet of er verlengd word. Het perron is nu erg kort, dus dat zal wel.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:19 schreef dennistd het volgende:
Spoor 1 in Meppel wordt trouwens sowieso opgehoogd: de stopper Leeuwarden-Wolvega gaat doorrijden naar Meppel en daar keren. Overstappers op de IC moeten er trouwens al wel in Steenwijk uit, aangezien de IC niet stopt in Meppel, en de stopper uit Groningen bij aankomst al wegrijdt.
Treinentopic #432 - Dal Vrij om weg te werpenquote:Op maandag 16 juli 2012 14:41 schreef dennistd het volgende:
Ik dacht dat jij het had over het plan van FMN, ik doelde op het plan met NS-stoptreinen.
Dat perronnetje is lang genoeg voor een bak of 4, dat zal toch wel voldoende zijn voor dat stoptreintje? Verlengen is dan niet echt nodig.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zei ik toch. Ik weet niet of er verlengd word. Het perron is nu erg kort, dus dat zal wel.
Kijkt u mee, lieve regering??quote:Op maandag 16 juli 2012 14:52 schreef dennistd het volgende:
Groot-Brittannië gaat het spoor moderniseren: http://nos.nl/artikel/395(...)-in-brits-spoor.html
ik verwacht een ICM drietje in die stopper. het is voornamelijk het verkeer tussen Meppel en Steenwijk dat met die trein gaat reizen. In steenwijk stappen de mensen in die naar de andere stations moetenquote:Op maandag 16 juli 2012 16:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat perronnetje is lang genoeg voor een bak of 4, dat zal toch wel voldoende zijn voor dat stoptreintje? Verlengen is dan niet echt nodig.
ja. Dat rijdt er in de ochtendspits ook gewoon, al zal dan het drietje of viertje wel behoorlijk vol zitten. De stopper van de 10700 is zeven bakken en die is ook goed vol. In de middag is het meer verspreid, maar zit er ook in de tegenspitsrichting nog redelijk wat volk inquote:Op maandag 16 juli 2012 17:57 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het met de rest van de stopstations op Zwolle-Leeuwarden dan, is een los drietje of viertje daar ook genoeg voor?
Wat er eerder niet klopt, is dat je als student sowieso altijd moet in- en uitchecken bij het vrij reizen. De hele mededeling is dus overbodig.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:29 schreef b2py het volgende:
http://www.nu.nl/binnenland/2860335/ns-misleidt-studenten.html
Mierenneuken is ook een kunst hoor, jezus..
Dat klopt. Maar in de toekomst ga je dan wel de volle mep betalen, want papieren kaartjes met korting gaan verdwijnen.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:35 schreef Socios het volgende:
Uiteraard kan iedereen overal en altijd met een papieren treinkaartje reizen.
Weet je wat ik wel zou willen ziiiiiiijjjjjjnnn.......quote:Op maandag 16 juli 2012 10:21 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Het nieuwe interieur van ICMm 2e klas
Oplichters zijn het. Tuig! Geteisem! Rapalje!quote:Op maandag 16 juli 2012 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar in de toekomst ga je dan wel de volle mep betalen, want papieren kaartjes met korting gaan verdwijnen.
Ja, dat zou Deutsche Bahn nooit doen. In Duitsland kan men mooie grote treinkaarten (uit de automaat) kopen. Ook met 25% of 50% korting.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:15 schreef Duvel het volgende:
Oplichters zijn het. Tuig! Geteisem! Rapalje!
Nou ja, het is ook de schuld van de overheid. Die voerden het kreng in terwijl er toen (en nu ook) allerlei rare dingen in zitten die de reiziger geld kost. Want dat is het frappante: alles wat fout gaat gaat ten koste van de reiziger.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, dat zou Deutsche Bahn nooit doen. In Duitsland kan men mooie grote treinkaarten (uit de automaat) kopen. Ook met 25% of 50% korting.
Het recentste plan nav de Overbelastingsverklaring schrijft viersporig. Dit is van 5 juli 2012.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:01 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat viersporigheid daar sowieso al van de baan was, en dat nu driesporigheid werd onderzocht?
Sowieso wil de gemeente Overbetuwe er een nieuw gemeentehuis wegzetten... Ik verwacht dus ook geen investeringen vanuit de gemeente.
Het is juist niet de overheid die dat ding invoert, dat is net het hele probleem. De vervoerbedrijven (die eigenbelangen belangijker blijken te vinden dan reizigersbelangen), hebben die kaart zelf bedacht zonder inbreng van de overheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook de schuld van de overheid. Die voerden het kreng in terwijl er toen (en nu ook) allerlei rare dingen in zitten die de reiziger geld kost.
Niet alle vervoersbedrijven, maar alleen de vervoersbedrijven die in overheidshanden zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is juist niet de overheid die dat ding invoert, dat is net het hele probleem. De vervoerbedrijven (die eigenbelangen belangijker blijken te vinden dan reizigersbelangen), hebben die kaart zelf bedacht zonder inbreng van de overheid.
Bij mijn weten heeft de overheid dat ding er door gedrukt. Hij moest er voor een bepaalde tijd zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is juist niet de overheid die dat ding invoert, dat is net het hele probleem. De vervoerbedrijven (die eigenbelangen belangijker blijken te vinden dan reizigersbelangen), hebben die kaart zelf bedacht zonder inbreng van de overheid.
Waar het om gaat is dat ze het op eigen houtje gedaan hebben. De overheid heeft zich er inhoudelijk niet mee bemoeid totdat bleek dat die bedrijven een slecht product hadden afgeleverd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet alle vervoersbedrijven, maar alleen de vervoersbedrijven die in overheidshanden zijn.
In de toekomst niet meer hoor.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:35 schreef Socios het volgende:
Het is sowieso al van de zotte dat NS de OV-Chipkaart als 'de norm' ziet _!
Uiteraard kan iedereen overal en altijd met een papieren treinkaartje reizen.
Nee, als je bijv. Zandvoort-Haarlem wilt doen dan kan je bijv. een kaartje Zandvoort-Bad Bentheim kopen. Dat is dan een papieren, internationaal kaartje waarmee je ook van Zandvoort naar Haarlem kan reizen.quote:
Men heeft dan wel een maandtrajectkaart Zandvoort aan Zee - Oldenzaal!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:
Klopt, het is alleen wel een beetje duur.
Zelfs Utrecht-Bentheim is al achterlijk duur in vergelijking met Utrecht-Enschede (terwijl het een keer 10km verder weg is)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:01 schreef James1988 het volgende:
Klopt, het is alleen wel een beetje duur.
Ja, en die hele shitload aan Add-ons is nu ook voor 50% van de prijs te krijgen. Probleem is alleen dat ik niet uit m'n hoofd weet welke ik allemaal precies al heb. En dat geeft 'ie ook niet aan..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef guitarist het volgende:
Train Simulator 2012 nu in de aanbieding op Steam!
http://store.steampowered.com/app/24010/
quote:Arnhem-Nijmegen/Schiphol
Woensdag 18 Juli 06:06
Oorzaak
Tussen Schiphol en Nijmegen rijden minder treinen door een overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 8:00 uur verholpen.
ik las gister het bericht dat 2 machinisten van het stc hun proeve van bekwaamheid hebben gehaald bij ons. Heb jij die ook gehaald mono?quote:Op woensdag 18 juli 2012 05:57 schreef Monopoly het volgende:
Zo, weer even bijgelezen Was een paar dagen wel aanwezig op FOK! maar had even helemaal geen zin in treinen haha Vakantie tijd, even genieten.
Vanmiddag maar eens testen of de 2012 kan draaien op mijn pc'tje voor ik hem koop. Anders hou ik het bij mijn illegale RW2...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef guitarist het volgende:
Train Simulator 2012 nu in de aanbieding op Steam!
http://store.steampowered.com/app/24010/
Ik moet 2 al op lagere settings draaien, dus ik vrees het ergste...quote:Op woensdag 18 juli 2012 07:57 schreef Duvel het volgende:
2012 draait bij mij in hoge settings, maar niet overal vloeiend...
Kom maar brengen. Mag je het afleveren bij mijn werk, daar zit ik nu.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:52 schreef Socios het volgende:
Wat jullie nodig hebben is een Intel Core i7, 12 GB RAM. Wil iemand dat hebben?
grafische kaart is ook wel handig hoorquote:Op woensdag 18 juli 2012 08:52 schreef Socios het volgende:
Wat jullie nodig hebben is een Intel Core i7, 12 GB RAM. Wil iemand dat hebben?
Is een "1GB ATI Radeon HD 5870 graphics card" genoeg of is dat tegenwoordig al 'te oud'?quote:
Ik ga m ook aanschaffen denk ik. Heb wel Railway Simulator Trainz 12 maar ondanks de mooie graphics is het toch niet zo'n tof spel. Bijna ieder scenario wordt geplaagd door bugs en er is me te weinig leuke DLC. Is dit trouwens dat spel waarbij je ook Nederlandse treinen enzo kan downloaden?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:20 schreef guitarist het volgende:
Train Simulator 2012 nu in de aanbieding op Steam!
http://store.steampowered.com/app/24010/
Even later gevolgd door:twitter:NS_online twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:23:52 Rotterdam-Deventer: er rijden minder treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #rtddv reageer retweet
O jee, er rijden minder treinen, maar waardoor het komt kunnen we je niet meer vertellen!twitter:NS_online twitterde op woensdag 18-07-2012 om 10:12:22 Herstel: Rotterdam-Deventer: er rijden minder treinen door diverse oorzaken. http://t.co/z23egl7C #rtddv reageer retweet
Ja, dat was een verplicht onderdeel van de stage. Het BPV was een praktijkexamenquote:Op woensdag 18 juli 2012 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
ik las gister het bericht dat 2 machinisten van het stc hun proeve van bekwaamheid hebben gehaald bij ons. Heb jij die ook gehaald mono?
dat er minder treinen rijden komt door werkzaamheden op Utrecht Centraal. Er is geen ruimte meer voor bijsturing, waardoor ze bij het minste of geringste al een treinserie er uit moeten knikkerenquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm, de NS weet het niet helemaal meer zo te zien:Even later gevolgd door:twitter:NS_online twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:23:52 Rotterdam-Deventer: er rijden minder treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #rtddv reageer retweetO jee, er rijden minder treinen, maar waardoor het komt kunnen we je niet meer vertellen!twitter:NS_online twitterde op woensdag 18-07-2012 om 10:12:22 Herstel: Rotterdam-Deventer: er rijden minder treinen door diverse oorzaken. http://t.co/z23egl7C #rtddv reageer retweet
Op dat soort momenten zou je willen dat je er zelf al op mochtquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Monopoly het volgende:
Maandagmiddag ook balen. Moest van Lelystad naar Rotterdam, en ik zat in de trein naar Den Haag van 13:30. Zou dan een mooie aansluiting hebben op FYRA op Schiphol.
Maar ik zat maar, en zat maar. Trein opgeheven Geen machinist denk ik.
Ja absoluut. Zo van: Ik rij hem wel dames en herenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Op dat soort momenten zou je willen dat je er zelf al op mocht
Dit PTA-forum is natuurlijk maar een niche. Zodoende.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:25 schreef Duvel het volgende:
Niet buiten fok, maar nu wel wereldkundig.
maar wel een stuk beter dan al die autistenforaquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dit PTA-forum is natuurlijk maar een niche. Zodoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |