abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 15:15:04 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114110245

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:17:41 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114110379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:01 schreef dennistd het volgende:
Bij de Blokker zijn er Dal vrij dagkaarten te koop die geldig zijn bij NS en de RET:
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker.jpg
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker2.jpg

Prijs is ¤14,50 (goedkoper dus dan de meeste dagkaarten van ¤16), maar hij is niet geldig bij regionale vervoerders
Zie ook de site van Blokker:
http://www.blokker.nl/web(...)=1658486248878625792

Deze zomer voordelig op reis! 1 dag onbeperkt treinen met NS door héél Nederland!

* De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is geldig van 16 juli t/m 23 september 2012.
* Eén dag geldig voor 1 persoon. Bij NS in de 2e klas. Bij de RET in alle bussen, trams en metro’s in regio Rotterdam m.u.v. traject Den Haag Centraal – Berkel Westpolder vice versa van metrolijn E en BOB-bus.
* De NS Dal Vrij Dagkaart + RET Dagkaart is te koop van 16 t/m 29 juli in de winkel en op blokker.nl en staat op een wegwerp OV-chipkaart. Na inchecken is het kaartje geldig.
* Inchecken NS: ma t/m vr vóór 6.30, tussen 9.00-16.00 en ná 18.30, za en zo hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kun je wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
* Inchecken RET: ma t/m zo hele dag.
* Alleen geldig bij NS en de RET, niet bij andere OV-vervoerders dus ook niet bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
* Met toeslag geldig in Fyra en ICE International.
* Niet geldig in Thalys.
* Omruilen of geld terug is niet mogelijk.
* Kinderen tot 4 jaar gratis! Voor het reizen met NS koop je voor kinderen van 4 t/m 11 jaar op het station een Railrunnerkaartje voor maar 2.50 euro!
pi_114110426
6 minuten over schiphol - einde tunnel richting hoofddorp met fyra. Negatief record denk ik?
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:21:20 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114110528
Ik heb het wel eens erger meegemaakt. Langzaam de tunnel uit, langzaam naar Hoofddorp boemelen, het hele emplacement oversteken, langs het perronspoor rijden (linkerspoor!), en uiteindelijk linkerspoor de HSL op. Daarna wisselen naar rechts. Dit geintje duurde 10 minuten.

De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
pi_114110607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
De reden? Op het rechterspoor was een Fyra tot stilstand gekomen.
Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 15:24:07 ]
pi_114110691
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:26:42 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114110751
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Laatst keek ik naar een cabinevideo van de HSL en toen viel me op dat bij Hoofddorp een sein (stopmarkeringsbord) vlak voor de brug staat en bovenop die brug vervolgens de spanningssluis is. Wie bedenkt zoiets?
Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:25 schreef b2py het volgende:
Stond een mddm stil voor nieuw-vennep richting leiden in in andere richting een benelux voor station. Leek al bijna opgelost te zijn. Wel enkele hoge seinen afgeplakt, die aangeven of er een trein aan komt. Apart.
Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.

Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
pi_114110886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij Breda is dat ook het geval, de spanningssluis zit daar midden bovenop de fly-over. Waarom het zo bedacht is, weet ik niet. Mijn vermoeden is om ruimte te besparen.
Maar waarom dat sein dan? Als je daar stopt kun je blijkbaar niet fatsoenlijk meer weg komen, dus waarom hebben ze dat sein dan niet gewoon weggelaten?
pi_114111041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aanrijding met een persoon. Prognose is 16:45.

Die afgeplakte seinen zijn daar echt al heel lang. Ik weet niet waarom.
ik was op de hoogte van de aanrijding ;). Ging mij meer om die seinen. Nu maar weer toeslagvrij met de fyra.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:50:57 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114111871
NS_online twitterde op donderdag 12-07-2012 om 15:43:03 Hoofddorp-Leiden: beperkingen na een aanrijding met een persoon voorbij. Het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #hfdledn reageer retweet
Sneller dan verwacht *O*
pi_114112772
Tussen 's-Hertogenbosch en Oss geen treinverkeer wegens een auto op het spoor.

Auto's op het spoor, vrachtwagens die de bovenleiding kapotrijden, vrachtwagens die spoorviaducten aanrijden, boten die spoorbruggen aanrijden... Toch een aardig groot deel van de verstoringen wordt veroorzaakt door andere vormen van verkeer :').

Zag trouwens vandaag een ICMm als IC tussen Utrecht en Maastricht/Heerlen en op station Eindhoven een SLT als Sprinter naar Deurne. Komt normaal niet voor. Waarschijnlijk het gevolg van andere/eerdere verstoringen?
pi_114118407
Sinds wanneer is het Nederlands treinnet eigenlijk 160 km/u? Het was 'eerder' toch altijd 140 km/u?|

Edit: en wat is een STS?
PS4 online: micro_nl
pi_114118424
quote:
Spoorvervoer

Nederland krijgt ¤ 5 miljoen voor de aanleg van een spoorterminal en binnenvaartkranen op een containerterminal op Maasvlakte 2. Om een rechtstreekse aansluiting van Den Bosch op de Betuweroute te realiseren is er tevens ¤ 3,75 miljoen beschikbaar voor de studie naar een spoorboog bij Meteren. Daarnaast kan Nederland ruim ¤ 3 ton tegemoet zien voor de realisatie van de spoorgoederencorridor Rotterdam – Warschau voor studieactiviteiten.
Staat in een publicatie van de Overheid. Is dit nou echt nodig? Die aansluiting bij Elst wordt ook nauwelijks gebruikt. Zonde van het geld vind ik. Dan mag het wel een studie zijn, maar er lijken mij betere manieren/projecten om dat geld aan te besteden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 18:16:15 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114118494
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114118959
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
die aansluiting bij Elst moet in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. Op dit moment wordt ie niet gebruikt, omdat volgens mij de boog niet lang genoeg zou zijn en er volledige goederentrein op zou kunnen staan, waardoor het treinverkeer op de doorgaande lijn gehinderd zou kunnen worden.
Dat bedoel ik dus. Ze leggen iets aan, het is niet functioneel en het kost klauwen met geld. Dan is het Elst, dat stukje kan je dan net zo goed gemengd spoor gaan rijden naar Duitsland, dan zou die er bij Den Bosch misschien wel beter zijn. Zou wat goederenvervoer vanuit Antwerpen naar Emmerich/Duitsland bevorderen. Dat pakken we dan wel mooi weer af van de Belgen.
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 18:45:16 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114119476
Die in Elst zou gebruikt moeten gaan worden voor treinen via Bad Bentheim. Dit kunnen dan van de Kijfhoek tot Elst van de Betuweroute gebruik maken, en vanaf daar richting Deventer om tussen Zutphen en Deventer een nieuw aan te leggen boog op te gaan naar de lijn Deventer-Almelo. Dit om omlopen op Deventer Goederen te voorkomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:06:27 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114120215
Station Leidsche Rijn Centrum in 2013 open

UTRECHT - In juni 2013 moet station Leidsche Rijn Centrum klaar zijn, mede vanwege de nieuwe vestiging van het St. Antonius Ziekenhuis en het nieuwe pand van consultancybedrijf Capgemini. Dat heeft de gemeente Utrecht bekendgemaakt.

De reistijd van Utrecht Centraal naar Leidsche Rijn Centrum bedraagt vijf minuten. In eerste instantie zal er twee keer per uur een trein stoppen in beide richtingen. Het station is onderdeel van Randstadspoor.

Tegelijkertijd met de opening van het station zullen op het traject tussen Utrecht en Woerden op weekdagen tot 20 uur meer Sprinters gaan rijden. De treinen stoppen ieder kwartier op Utrecht Centraal, Utrecht Terwijde, Vleuten en Woerden.

Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. De komende jaren wordt daar veel gebouwd. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
rtv utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 19:28:41 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114121125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef bork het volgende:
Leidsche Rijn Centrum moet in de toekomst het tweede centrum van de stad Utrecht worden. Tot de opening van het station, kunnen reizigers gebruik maken van NS station Terwijde of van station Vleuten.
Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:26 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_114122023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Leidsche Rijn komt toch bovenop de A2 te liggen, tussen Terweijde en Centraal in? Waarom zou je dan tot die tijd van Vleuten gebruik maken?
Bussen die stoppen/eindigen te Vleuten die Leidsche Rijn bedienen misschien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 19:48:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114122102
In de Treinnummerlijst 2013 versie 09-07-2012 zie ik een aantal opvallende wijzigingen:
2100 wordt Den Haag Centraal-Haarlem-Amsterdam
2600 wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad
12600 (superdal 's avonds laat) wordt Vlissingen-Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol-Lelystad-Zwolle-Groningen/Leeuwarden

In het superdal straks dus rechtstreeks van Vlissingen naar Groningen :o :o :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_114122359
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn. :)

Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:02:34 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114122855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:53 schreef Igen het volgende:
Tussen Schiphol en Lelystad zie ik geen Amsterdam Centraal? Dat zou goed nieuws zijn. :)
Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
quote:
Leuke verbinding wel. Vroeger heb ik in Haren wel eens Maastricht op het scherm zien staan, maar dit doet daar toch niet voor onder.
ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:05:23 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114123000
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meen van wel. Volgens mij gaat die trein via de westtak rijden als ik het goed heb,
Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
quote:
[..]

ik denk dat de trein door zal gaan naar Leeuwarden ;)
1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2012 @ 20:07:39 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114123120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Moet ook wel, aangezien er anders geen verbinding Zwolle-Amsterdam meer is (die zou buiten het superdal in Lelystad moeten zijn, maar deze trein is nergens te vinden). En in het superdal zou de IC naar het noorden ook via Amsterdam Centraal gaan rijden.
Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
quote:
[..]

1x per uur Groningen, 1x per uur Leeuwarden neem ik aan
is waar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114123311
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, kan het zo niet terugvinden, maar het zou op zich wel logisch zijn, omdat je dan Duivendrecht -> noorden wel via Amersfoort kunt doen
Ah dat kan wel? Want dat is de verbinding waar ik vaak gebruik van maak (en dan overstappen op metro 50/54) en ik heb absoluut geen zin om straks met de stoptrein te moeten reizen, of een omweg via Amsterdam-Zuid. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')