abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:41:20 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114898763
Sarcasme blijft een moeilijk begrip.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114899805
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:16 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

[..]

maargoed, leg uit/voorbeeld
Als ik even in mag haken: er zijn wat mij betreft een aantal dingen leuk aan dit topic. Allereerst: door fouten in staande uitdrukkingen en/of woorden staat er soms iets wat een hele andere betekenis heeft dan dat de user bedoelde, en dat kan soms een heel grappig resultaat opleveren. Bijvoorbeeld:

In het vorige topic werd iemand gequote die zei: "ze dragen hem daar op voeten". De juiste uitdrukking is "ze dragen hem op handen", een metafoor die logischer is, want, zie je het al voor je, mensen die de handstand doen terwijl er iemand op hun voeten ligt? Dat beeld vind ik wel komisch.

Een ander voorbeeld: "limoensine" waar limousine bedoeld werd. Dat roept het beeld op van een luxe auto in de vorm van een limoen, o.i.d.?

Kortom, taalfouten kunnen komisch zijn. Daarnaast is het voor mensen die relatief foutloos schrijven (zonder op ieder woord te letten - ik denk dat voor de meeste mensen hier redelijk correct schrijven (inmiddels) gewoon natuurlijk is) soms nogal onvoorstelbaar dat bepaalde fouten gemaakt worden, en het is leuk om die verbazing met elkaar te delen. Tja, mensen kijken ook naar programma's zoals dames in de dop, is dat niet ook omdat mensen het fascinerend vinden hoe die dames zich gedragen? Voor iemand die houdt van taal is dit topic boeiend.

En daarnaast moet ik zeggen dat ik me soms ook wel erger aan bepaald taalgebruik, sommige users maken zoveel fouten dat ik vind dat ze de taal verkrachten en me daarbij afvraag of ze wel in staat zijn een foutloze sollicitatiebrief te schrijven (bijvoorbeeld) als ze wel hun best doen op hun spelling en grammatica. Ik denk dat sommige voorbeelden uit dit topic ook aantonen hoe belangrijk goed taalgebruik kan zijn: soms worden er zoveel fouten gemaakt dat de tekst gewoon onleesbaar en onbegrijpelijk is, of zorgen bepaalde fouten ervoor dat wat er staat iets heel anders betekent dan wat de user wilde zeggen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:09:18 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114899960
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef cinnamon_M het volgende:

Een ander voorbeeld: "limoensine" waar limousine bedoeld werd. Dat roept het beeld op van een luxe auto in de vorm van een limoen, o.i.d.?

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114900006
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol! Een leuke auto, maar toch niet helemaal wat ik voor me zie als ik denk aan een kruising limousine/limoen :P
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:11:35 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114900047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:10 schreef cinnamon_M het volgende:

Lol! Een leuke auto, maar toch niet helemaal wat ik voor me zie als ik denk aan een kruising limousine/limoen :P
Nee, ik maakte een associatie met deze printreclame.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:13:04 #206
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114900104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Als ik even in mag haken: er zijn wat mij betreft een aantal dingen leuk aan dit topic. Allereerst: door fouten in staande uitdrukkingen en/of woorden staat er soms iets wat een hele andere betekenis heeft dan dat de user bedoelde, en dat kan soms een heel grappig resultaat opleveren. Bijvoorbeeld:

In het vorige topic werd iemand gequote die zei: "ze dragen hem daar op voeten". De juiste uitdrukking is "ze dragen hem op handen", een metafoor die logischer is, want, zie je het al voor je, mensen die de handstand doen terwijl er iemand op hun voeten ligt? Dat beeld vind ik wel komisch.

Een ander voorbeeld: "limoensine" waar limousine bedoeld werd. Dat roept het beeld op van een luxe auto in de vorm van een limoen, o.i.d.?

Kortom, taalfouten kunnen komisch zijn. Daarnaast is het voor mensen die relatief foutloos schrijven (zonder op ieder woord te letten - ik denk dat voor de meeste mensen hier redelijk correct schrijven (inmiddels) gewoon natuurlijk is) soms nogal onvoorstelbaar dat bepaalde fouten gemaakt worden, en het is leuk om die verbazing met elkaar te delen. Tja, mensen kijken ook naar programma's zoals dames in de dop, is dat niet ook omdat mensen het fascinerend vinden hoe die dames zich gedragen? Voor iemand die houdt van taal is dit topic boeiend.

En daarnaast moet ik zeggen dat ik me soms ook wel erger aan bepaald taalgebruik, sommige users maken zoveel fouten dat ik vind dat ze de taal verkrachten en me daarbij afvraag of ze wel in staat zijn een foutloze sollicitatiebrief te schrijven (bijvoorbeeld) als ze wel hun best doen op hun spelling en grammatica. Ik denk dat sommige voorbeelden uit dit topic ook aantonen hoe belangrijk goed taalgebruik kan zijn: soms worden er zoveel fouten gemaakt dat de tekst gewoon onleesbaar en onbegrijpelijk is, of zorgen bepaalde fouten ervoor dat wat er staat iets heel anders betekent dan wat de user wilde zeggen.
oke nu snap ik het wel een beetje, ik kan wel ergens begrijpen dat jullie het dan leuk vinden, maar het blijft niks voor mij :P en verder..
oh dan weet ik een goeie klant voor jullie

http://forum.fok.nl/user/history/267179

amenth

en dan ff 1 van ze topic's
gulmez vermist

niemand mag hem hoor, zelfs in ONZ haten ze hem op zijn typgedrag, kun je nagaan :')

jullie kunnen alleen al een hele reeks maken alleen over amenth :')

verder is hoe hij doet en hoe hij over dingen praat/denk echt niet normaal.. en hij denkt dat iedereen hem juist wel mag :')
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:15:28 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114900215
En dat is dan weer net een voorbeeld van niet origineel. Laat staan leuk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114900259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:13 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

oke nu snap ik het wel een beetje, ik kan wel ergens begrijpen dat jullie het dan leuk vinden, maar het blijft niks voor mij :P en verder..
oh dan weet ik een goeie klant voor jullie

http://forum.fok.nl/user/history/267179

amenth

en dan ff 1 van ze topic's
gulmez vermist

niemand mag hem hoor, zelfs in ONZ haten ze hem op zijn typgedrag, kun je nagaan :')

jullie kunnen alleen al een hele reeks maken alleen over amenth :')
Ok, blij dat ik het een beetje kon uitleggen. En je hoeft het natuurlijk niet meteen ook leuk te vinden, ieder zijn/haar ding ;)
pst, het is zijn topic, niet ze topic :P
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:18:59 #209
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114900361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:16 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ok, blij dat ik het een beetje kon uitleggen. En je hoeft het natuurlijk niet meteen ook leuk te vinden, ieder zijn/haar ding ;)
pst, het is zijn topic, niet ze topic :P
haha oke :P

hier een qoute van hem, laat je spellingsverbetering erop los ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:12 schreef amenth het volgende:
Faka met jullie hij s ws didy jullie poste fotos dode diere zehma hijs een rat gewees ofzo
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
pi_114900436
Die fouten zijn niet per ongeluk, daar is niks leuks of origineels aan.
pi_114900450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:18 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

haha oke :P

hier een qoute van hem, laat je spellingsverbetering erop los ^O^

[..]

Ik heb om eerlijk te zijn maar half een idee wat amenth daar überhaupt probeert te zeggen :+
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:21:08 #212
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114900475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:20 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ik heb om eerlijk te zijn maar half een idee wat amenth daar überhaupt probeert te zeggen :+
miss snap je dit :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:54 schreef amenth het volgende:

[..]

waar zeg ik dat ik mesnen vermoor den dat jij vind dat ik grote dingen hier post ben jij een mongool :') denk je ik ga die hier posten ik post alleen de dingen waarvoor je tog nooit gepakt wordt kneus je ben gwn niks gewend in dat boerendorp van je als je keer naar roffa kom zie je hoe t leve ga en 50% gwn zn hossel doe is niks mis mee
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:13 #213
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114900570
of dit :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 03:05 schreef amenth het volgende:
ik ga drm gwn regelamtig naar bios maar alleen met chimeids nooit met matties die wille nooit gaan ofzo en als ik ga ga ik gelijk 4 films aachter gwn alleen 1e paye elkaar ze controleren nooit volgens mij bij pathe roffa en als ze wel doen word je er toch hooguit uit gegooid
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
pi_114900584
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:21 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

miss snap je dit :P

[..]

Ongeveer :P Maar het is geen doen om hier alle fouten aan te wijzen (kan wel bezig blijven), en wat eerder al gezegd werd, deze fouten zijn vooral ergerlijk ipv grappig.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:24:11 #215
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114900617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ongeveer :P Maar het is geen doen om hier alle fouten aan te wijzen (kan wel bezig blijven), en wat eerder al gezegd werd, deze fouten zijn vooral ergerlijk ipv grappig.
ja zeg maar gerust stront vervelend, maar ik zal nu stoppen met ze te posten..
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:26:14 #216
366803 AthCom
Overigens ...
pi_114900699
Dit topic is meer voor grappige 'vertypingen' zoals fotograven in plaats van fotografen, en de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt zoals 'op voeten gedragen worden'.

Althans ... dat vind ik dan leuk.
Moira. is tof. :7
pi_114901176
Er zijn genoeg topics over treinen, auto's, medicijnen, tv programma's en andere dingen die ik niet interessant vind, en ik lees ze dan ook niet. Laat staan dat ik er post. Dat mogen de liefhebbers van die zaken doen.
Ik vind het vreemd dat men wel over dat soort zaken zonder enig probleem "mag" praten, maar niet over taal. Liefhebbers van taal worden direct tot taalnazi benoemd en neerbuigend bekeken. Jammer is dat.

Dit topic is er dan ook niet voor om mensen af te kraken. Sterker nog, het boeit me totaal niet wie iets fout heeft geschreven. Het gaat me om de fout zelf. Als die grappig, interessant en/of origineel genoeg is, post ik die hier.
Er zijn genoeg voorbeelden bekend in deze topicreeks waarbij een fout werd gepost, en er een discussie op gang kwam of dat nu wel echt fout was, en zo ja, wat het dan had moeten zijn, inclusief bronnen. Erg leuk, en nog leerzaam ook.

Mijn twee centen (niet origineel, wel fout ;) )

Terug naar de fouten, wat mij betreft :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:44:48 #218
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114901545
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:26 schreef AthCom het volgende:
Dit topic is meer voor grappige 'vertypingen' zoals fotograven in plaats van fotografen, en de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt zoals 'op voeten gedragen worden'.

Althans ... dat vind ik dan leuk.
kan ik me wel voorstellen :)
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:46:15 #219
380731 WarmZaad
DatIsWaarHetDezeChicksOmgaat
pi_114901605
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Er zijn genoeg topics over treinen, auto's, medicijnen, tv programma's en andere dingen die ik niet interessant vind, en ik lees ze dan ook niet. Laat staan dat ik er post. Dat mogen de liefhebbers van die zaken doen.
Ik vind het vreemd dat men wel over dat soort zaken zonder enig probleem "mag" praten, maar niet over taal. Liefhebbers van taal worden direct tot taalnazi benoemd en neerbuigend bekeken. Jammer is dat.

Dit topic is er dan ook niet voor om mensen af te kraken. Sterker nog, het boeit me totaal niet wie iets fout heeft geschreven. Het gaat me om de fout zelf. Als die grappig, interessant en/of origineel genoeg is, post ik die hier.
Er zijn genoeg voorbeelden bekend in deze topicreeks waarbij een fout werd gepost, en er een discussie op gang kwam of dat nu wel echt fout was, en zo ja, wat het dan had moeten zijn, inclusief bronnen. Erg leuk, en nog leerzaam ook.

Mijn twee centen (niet origineel, wel fout ;) )

Terug naar de fouten, wat mij betreft :)
oke je hebt gelijk, ik had een fout beeld van jullie :P
https://www.youtube.com/watch?v=wOipPa_POqA
0:28 ze zegt het!
[img]http://i55.tinypic.com/2mfmznr.png[/img]
ONZ / Docenten hebben sex. Waarom zij wel en ik niet?
pi_114920056
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:18 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

wow jij bent goed bijdehand zeg, jij weet vrij veel over mij voordat je de eerste keer met mij praat
Niet zo moeilijk hoor, dat had je zelf al verteld.

Foutloos typen is niet zo heel moeilijk: ik typ zelfs nog (vrijwel) foutloos als ik bezopen ben.
De eenvoudigste regeltjes, die van de vervoegingen van de werkwoorden, passen op de halve achterkant van een ansichtkaart. Maar die zijn helemaal niet meer interessant.
Dus als je die niet kent, ben je erg dom en/of erg slordig. Zoals een fietsenmaker die binnen- en buitenband met elkaar verwart dom en/of slordig is.

Veel leuker zijn allerlei andere fouten, zoals spreekwoordverhaspelingen of kennelijk verkeerd gehoorde en fonetisch geschreven woorden.

En soms hebben we het over ergernissen, maar meestal is het lachen hier.

Ik zou inderdaad zeggen: lees eens wat door, misschien snap je het dan.

Oh ja, wat ook leuk is: iemand die normaal heel goed is in taal betrappen op een vaud.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114920272
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het altijd opmerkelijk als iemand een fout maakt waaruit blijkt dat je de opbouw of de etymologische achtergrond van een woord niet begrijpt.

Bijvoorbeeld de (veelvoorkomende!) fout "nieuwschierig". Als iemand in dit woord denkt dat de s en de g achter elkaar een "sch" vormen, begrijpt deze persoon dus blijkbaar niet dat het woord slaat op "gierig naar nieuws".

Ik vraag me dan altijd af welke woorden die mensen nog meer niet begrijpen. En of zo iemand dus eigenlijk alleen maar de klanken nadoet in plaats te begrijpen waar de woorden op slaan die hij/zij uitspreekt.

Fascinerend dat er mensen zijn die zo door het leven gaan, toch?
Ik heb verschillende mensen die het zo spelden gevraagd waarom ze dat deden. Want ik was serieus benieuwd. Ik heb niet eens een poging tot antwoord gekregen.

Ik deel je fascinatie. Heb laatst biolochisch maar verbeterd in een databestand.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:38:24 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114920316
Ja, dat laatste vind ik dan weer een beetje min. Van die vaud.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114920504
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:30 schreef WarmZaad het volgende:

[..]

het spijt me maar ik vind dat niet facinered

en als ik een woord schrijf denk ik er eigelijk ook nooit bij na wat een deel van het woord betekend
als ik nieuwschierig typ denk ik nooit, oh wat zou gierig betekenen

doe jij dat wel bij elk woord dat je typt?
Ja, als ik iets typ probeer ik wel een beetje in de gaten te houden wat de woorden (en hun onderdelen) die ik typ betekenen. Dat hoeft niet bij elk woord, woorden als de en het typ ik inderdaad bijna automatisch.

Maar goed: jij lult dus gewoon maar een eind voor je uit, als ik het goed begrijp. Waarom zou ik dan van mijn kant nog proberen serieus op je in te gaan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:43:34 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114920603
Ga je nou op alle posts van vanmiddag zitten reageren? Anderen hebben die discussie al gevoerd, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114920936
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef WarmZaad het volgende:
of dit :P

[..]

Zoals al gezegd: dat zijn geen fouten, dat is dialect, bargoens of straattaal. (Daar kan hij ook wel fouten in maken, maar daar gaat het niet om.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')