abonnement Unibet Coolblue
pi_114099840
Op onze slaapkamer hebben we een lelijke radiator hangen welke we graag weg willen werken. Ook de buizen die er naartoe lopen willen we wegwerken met een ombouw. Nu vraag ik mij alleen af wat de beste manier is. Ik wil het in ieder geval helemaal zelf met mdf gaan maken. De kant en klare ombouw van cando vind ik te duur.

Dit is de plaats waar de ombouw moet komen:



Nu leek mij het makkelijk om het laminaat eronder weg te halen (we willen toch nieuw laminaat neerleggen) en de ombouw van de radiator direct op de grond te bevestigen. Ook de koof om de leidingen kan ik dan direct op de grond maken. Bij het leggen van nieuw laminaat kan ik het er dan mooi tegenaan leggen.

Omdat er geen vensterbank is wil ik deze ook gaan maken. Wat is de beste manier om alles te bevestigen (ik neem aan dat de mogelijkheid er moet zijn om bij de radiator te komen:

- Vensterbank op ombouw bevestigen en het geheel los neerzetten?
- Vensterbank vast kitten en ombouw er onder klemmen? (Is misschien lastig om deze er onderuit te halen als de nieuwe vloer er ligt)
- Ombouw aan muur en vloer bevestigen en vensterbank er los op?
- Andere ideeën?

Zo'n ombouw wil ik ongeveer maken:



Alleen omdat ik hem (waarschijnlijk) rechtstreeks om de vloer ga monteren zal de onderste horizontale plank helemaal op de vloer komen. Ik wil uiteraard dan wel roosters in de vensterbank maken.

Zoiets dus (niet op de kleur letten):



Ik ben ook benieuwd hoe jullie de horizontale delen aan de staanders zouden bevestigen...

[ Bericht 2% gewijzigd door rklerck op 12-07-2012 11:04:08 ]
pi_114100489
Persoonlijk zou ik hem los laten staan om de radiator heen. Dus op de laminaatvloer, en onder de vensterbank.Mocht er dan ooit iets met de radiator zijn kun je er zo bij komen (ontluchten bijvoorbeeld, maar zelfs bij vervangen of lekkage)

Maak er een U vorm van die je er van voor af in schuift. De verticale delen als 'steun' en de horizontale latten met deuvels en houtlijm daar aan vast.
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
pi_114100585
Maar hoe zou je de koof om de buizen maken dan? Direct op de vloer? Ik wil voor beide liefst dezelfde oplossing natuurlijk..
pi_114102612
ik zou het zo demontabel mogelijk houden dwz dat je de ombouw in zijn geheel over de radiator plaatst of weghaalt. Niet aan de vloer bevestigen! Maar misschien heb je daar een goede reden voor.. Als ik naar de foto kijk zou ik het tegen de muur vastmaken.
Ik zou het in elkaar schroeven en daarna plamuren.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:33:24 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114103108
Sowieso moet er luchtcirculatie mogelijk zijn. In jou voorbeeld gaat dat niet werken.
Bij de ombouw op de foto kan dit wel.
Verder is van belang dat de radiator volledig bereikbaar is, dit ivm ontluchten en of lekkage.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114104265
Daar heb je inderdaad gelijk in. Het plan nu is om de vloer weg te halen en de koof te monteren. De nieuwe vloer komt dan hier tegenaan te liggen. De vensterbank kit ik vast en de ombouw kan hier dan onder geschoven worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:09:56 #7
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114104471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:04 schreef rklerck het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in. Het plan nu is om de vloer weg te halen en de koof te monteren. De nieuwe vloer komt dan hier tegenaan te liggen. De vensterbank kit ik vast en de ombouw kan hier dan onder geschoven worden.
^O^ succes met de werkzaamheden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114105185
Thnx!
pi_155298375
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Vonkenboer op 17-08-2015 21:07:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')