Ik "val" bij het stoppen eigenlijk altijd naar links, waar ik dus ook uitklik. Verwacht dat dat niet zo'n probleem gaat zijn hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:51 schreef Holenbeer het volgende:
ver voor een stoplicht uitklikken houdt wel in dat je ook moet steunen op die kant. Je zal de eerste niet zijn die links uitklikt om vervolgens de rechterkant op te vallen
Waarom zou je dat in godsnaam willen? Of kom je graag met je zak op je stang terecht?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben aan het oefenen om met beide kanten tegelijk af te stappen. Vooralsnog een pijnlijke leerervaring maar we komen er wel.
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:02 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ok, dan zit ie wel goed denk ik. Dan kan ik beginnen met fietsen!
Ik moet alleen echt even goed oefenen met de pedalen/schoenen. Ik ben bang dat ik elke keer als ik af moet stappen op m'n muil ga
Handpomp zo'n klein pompje voor onderweg? Dat is niks. Ik pomp vrijwel voor ieder ritje, behalve als ik echt 2 dagen achter elkaar ga. Tot 8 bar ongeveer. Met een grote pomp met barmeter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.
En dan nu de fietsnewbievraag van de avond.... Hoe houden wielrenners de bandenspanning op peil? En is het met een handpomp nog een beetje bij te pompen? En wat is een beetje normaal qua bandenspanning?
+1quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Handpomp zo'n klein pompje voor onderweg? Dat is niks. Ik pomp vrijwel voor ieder ritje, behalve als ik echt 2 dagen achter elkaar ga. Tot 8 bar ongeveer. Met een grote pomp met barmeter.
Gewoon af en toe goed oppompen met een handpomp, zo'n normale Nederlandse, niet zo'n draagbare, moet goed genoeg zijn. Als je je band nauwelijks kan indrukken zijn ze voor de normale recreant hard genoeg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.
En dan nu de fietsnewbievraag van de avond.... Hoe houden wielrenners de bandenspanning op peil? En is het met een handpomp nog een beetje bij te pompen? En wat is een beetje normaal qua bandenspanning?
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:11 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gewoon af en toe goed oppompen met een handpomp, zo'n normale Nederlandse, niet zo'n draagbare, moet goed genoeg zijn. Als je je band nauwelijks kan indrukken zijn ze voor de normale recreant hard genoeg.
Overigens is optrekken in je zwaarste versnelling niet zo heel tof nee.
Dit dus, gewoon met een goede pomp met meter op 8 bar zettenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..
Zolang ik niet als een mountainbike klink, zijn mijn banden hard genoegquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..
Jij houdt van comfortquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zolang ik niet als een mountainbike klink, zijn mijn banden hard genoeg
Slijten zullen ze misschien wel iets doen, maar als ik op mijn fiets ga zitten, en mijn achterband (en voorband als ik op het steur leun) worden niet ingedrukt, zijn ze hard genoeg denk ik zoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij houdt van comfort
Volgens mij slijten je banden ook sneller als er (te) weinig lucht in zit..
Ze kunnen misschien voor het oog niet echt indrukken, maar je kunt wel degelijk het verschil merken tussen een band van 5 bar en een band van 8 bar als het om rijden gaatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Slijten zullen ze misschien wel iets doen, maar als ik op mijn fiets ga zitten, en mijn achterband (en voorband als ik op het steur leun) worden niet ingedrukt, zijn ze hard genoeg denk ik zo
http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nlquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:16 schreef Martini10 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor fietsonderhoud, i.e. wat schoon te maken en hoe?
Het afnemen met de vochtige doek en de remblokjes schoonmaken gaat goedkomen haha. Voor de rest toch even vrienden of de FM inschakelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |