Dit. Zwarte schoenen is voor paupers.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:27 schreef the_critic het volgende:
hollands weer?? daar hebben ze overschoenen voor! Witte schoenen is soignee! Zwart is alles behalve
Wat een ingenieus uitgewerkt plan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een plan gemaakt. Ik ga eind deze maand pedalen + schoenen, zadel, broek en een helm kopen. Dan ga ik lekker fietsen. Mocht ik dan rond maart/april nog steeds lol hebben in het fietsen, dan koop ik een andere fiets.
Waarom geen Bal schoentjes. Modepopjes zijn julliequote:Op donderdag 12 juli 2012 09:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit. Zwarte schoenen is voor paupers.
Ik weet niet wat je allemaal bazelt, toerdertje , maar ik rij zo'n 10k per jaar met een amateur licentie. Dus niet alleen bij mooi weer wordt er getraind. Bij slecht weer gaan er gewoon overschoenen overheen. En af en toe worden ze ff opgepoetst..quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom geen Bal schoentjes. Modepopjes zijn jullie
Als je zulke kleur spullen koopt weet ik nu al dat daar nooit meer dan 100km/jr mee gereden gaat worden. En dan alleen bij mooi weer uiteraard.
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
TS ik had het niet tegen jou maar tegen critic en patroon
snap niet helemaal waarom ik reageer... maar ok...quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom geen Bal schoentjes. Modepopjes zijn jullie
Als je zulke kleur spullen koopt weet ik nu al dat daar nooit meer dan 100km/jr mee gereden gaat worden. En dan alleen bij mooi weer uiteraard.
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
TS ik had het niet tegen jou maar tegen critic en patroon
quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
Mooie fiets!quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:55 schreef Martinous het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst!:
[ afbeelding ]
icm met ultegra pedaaltjes( geen carbon)
en:
[ afbeelding ]
Helaas is het zo waardeloos weer, ik wil ze graag testen( jaja een "echte wielrenner'' gaat gewoon)
We zijn niet op onze tenen getrapt. We zijn verbaasd om je onnozele post.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:53 schreef RaymondK het volgende:
Wat een stelletje hier. Eerst aanvallen, en dan op je tenen getrapt zijn als d'r gehapt wordt.
yeah sure.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
We zijn niet op onze tenen getrapt. We zijn verbaasd om je onnozele post.
ik weet niet welke post jij aan het lezen bent... maar ik zie enkel complimenten voor Martinous voor zijn keuze voor witte schoenen. Degene die daarna de aanval opent, omdat ie op zijn kleine pikkie getrapt... jij!quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:53 schreef RaymondK het volgende:
Wat een stelletje hier. Eerst aanvallen, en dan op je tenen getrapt zijn als d'r gehapt wordt.
post 7 bijv.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik weet niet welke post jij aan het lezen bent... maar ik zie enkel complimenten voor Martinous voor zijn keuze voor witte schoenen. Degene die daarna de aanval opent, omdat ie op zijn kleine pikkie getrapt... jij!
Kloptquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
yeah sure.
en zwarte schoenen was voor paupers?
Maar goed TS, mooie fiets, en netjes afgewerkt
quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:02 schreef the_critic het volgende:
dat wit soignee is, en zwart niet is een aanval op jou?? Is enkel een mening van mijn kant, maar schijnbaar draait het hele forum om jou, dus mijn excusses dat ik je gekrenkt heb
Nee het bodybuild topic draait om mijquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:02 schreef the_critic het volgende:
dat wit soignee is, en zwart niet is een aanval op jou?? Is enkel een mening van mijn kant, maar schijnbaar draait het hele forum om jou, dus mijn excusses dat ik je gekrenkt heb
Waarom niet dan? Mijn cube agree is zwart, en mijn schoenen ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef the_critic het volgende:
overschoentjes gebruiken, af en toe een doekje erover.. en accepteren dat kraakhelder wit, na een jaartje fietsen een beetje minder kraakhelder wit is. Ik zou daarintegen nooit voor zwarte schoenen kiezen. Hiervoor had ik geel/rode time schoenen.. waren soignee door de kleuren van kleding en fiets die matchend waren.. maar zwart, kan in mijn ogen (MIJN mening dus... ) nooit!
Nogmaals dus complimenten voor de keuze van Martinous! en vanaf hier gewoon weer verder met de recreatieve fietsers en hun aanwinsten!
Precies, wit blijft niet wit. Maar een jaar oude schoen is van afstand nog steeds wit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:07 schreef the_critic het volgende:
overschoentjes gebruiken, af en toe een doekje erover.. en accepteren dat kraakhelder wit, na een jaartje fietsen een beetje minder kraakhelder wit is. Ik zou daarintegen nooit voor zwarte schoenen kiezen. Hiervoor had ik geel/rode time schoenen.. waren soignee door de kleuren van kleding en fiets die matchend waren.. maar zwart, kan in mijn ogen (MIJN mening dus... ) nooit!
Nogmaals dus complimenten voor de keuze van Martinous! en vanaf hier gewoon weer verder met de recreatieve fietsers en hun aanwinsten!
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:12 schreef the_critic het volgende:
absoluut gay.. heel wielrennen is een beetje gay. scheren hun benen, obsesief over gewicht (zowel van zichzelf als van ieder schroefje dat op de fiets zit), bekijken zichzelf in iedere winkeletalage die ze voorbij fietsen.. ijdel tot het bot
Maar als ze vallen, stappen ze weer op (checken eerst fiets en dan pas zichzelf..) fietsen met geperforeerde longen, gebroken handen, gebroken heup of gebroken knieschijf. Echte mannen dus..
wie het verste pissen kan, is hiermee wel beantwoord denk ik!quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.
En vreten wel hun hele lichaam op incl hun kippepootjes
Wordt wel heel erg gay weer dit
M.a.w. iedereen heeft zo z'n ding voor w.b.t. sport he.
Maar euhm. Je bent zelf ook best goed in het aanprijzen van je eigen mening. Vind je dat zelf ook niet een klein beetje?
yep. Jij op de fiets, ik in de sportschoolquote:Op donderdag 12 juli 2012 11:39 schreef the_critic het volgende:
[..]
wie het verste pissen kan, is hiermee wel beantwoord denk ik!
En ja, ik heb inderdaad een eigen mening over wat ik soignee vind. Maar ik weet zeker dat meerderheid van alle wielrenners die mening over wat wel en niet soignee is wel delen.
Ah een bodybuilder op een racefiets. Die zwarte schoenen maakt niets meer uit, soigné wordt je toch niet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Maar ze squatten geen 170kg, deadliften geen 200kg, en benchen geen 125kg.
En vreten wel hun hele lichaam op incl hun kippepootjes
Wordt wel heel erg gay weer dit
M.a.w. iedereen heeft zo z'n ding,doel, en vizie voor w.b.t. sport he.
Maar euhm. Je bent zelf ook best goed in het aanprijzen van je eigen mening. Vind je dat zelf ook niet een klein beetje?
Nee, maar ik ben i.i.g. niet zo mager als een garnaal. En heb wel soigne voor w.b.t. m'n hele lichaamquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah een bodybuilder op een racefiets. Die zwarte schoenen maakt niets meer uit, soigné wordt je toch niet.
Campagnolo Bullet serie is misschien wel iets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:10 schreef Doff het volgende:
Wat voor mooie (lichte) wielen heb je voor zo'n 1000,-?
Ik heb echt belachelijk mooie wielen gezien van Mad Fiber, maar die hebben een vervelend prijskaartje.
Carbon, alu, clinchers, tubes? Gewicht berijder, gebruik?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:10 schreef Doff het volgende:
Wat voor mooie (lichte) wielen heb je voor zo'n 1000,-?
Ik heb echt belachelijk mooie wielen gezien van Mad Fiber, maar die hebben een vervelend prijskaartje.
Ik weeg bijna niks en het mogen gewoon draadbanden zijn. Verder zit ik me gewoon een beetje te oriënteren op iets lichts, dus lijkt carbon me wel zo logisch? Gebruik is niet intensief, wekelijks zo'n 100-150 km, gok ik.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Carbon, alu, clinchers, tubes? Gewicht berijder, gebruik?
Beetje kruipolie er tussen spuiten en dan nog eens proberen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef vault_tec het volgende:
mijn zadelpen zit muur vast, iemand een idee hoe ik hem er uit kan krijgen?
Zijn idd zeer mooie en goede wielen! Een ploeggenoot van mij heeft ze ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
Mijn fm had van de week dura ace c35 in de aanbieding voor 999.
Maar is dat niet een beetje overkill voor 150 km toeren per week?
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar echt licht zijn die niet toch?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
Mijn fm had van de week dura ace c35 in de aanbieding voor 999.
Maar is dat niet een beetje overkill voor 150 km toeren per week?
En een stukje duurder . Toch?quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:03 schreef the_critic het volgende:
omdat ze maar 35mm zijn 50 of 60 is meer
Dank! De fiets was met 1399 een 'koopje' met ultegra afwerking. Tevens ben ik van natura zwemmer en waterpoloer.. Ik ben met mijn 184 en 80 kg niet bepaald het voorbeeld wielrenner.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Olle. het volgende:
[..]
Mooie fiets!
Expres niet voor Carbon gekozen?
Deze:quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:49 schreef Martinous het volgende:
Heeft iemand nog een mooie plaat voor de OP?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
Was het niet deze, al dan niet met een opschrift?
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
Was het niet deze, al dan niet met een opschrift?
[ afbeelding ]
De mijne hangt met beugels aan de muur in de kelderbox, kleine 10 cm boven de grondquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef Martinous het volgende:
...
Hoe hebben jullie de fietsen in de berging/schuur/garage? Mijn opstelling is nog niet ideaal en ik zoek wat verbetermogelijkheden
Hier ook. Precies in een dood hoekje waar ik toch niets mee kon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:56 schreef the_critic het volgende:
Mijne hangt aan hte voorwiel, aan een haak in het plafond. Leve ruimtegebrek en met zo een lichte fiets, niets aan het handje.
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom geen Bal schoentjes. Modepopjes zijn jullie
Als je zulke kleur spullen koopt weet ik nu al dat daar nooit meer dan 100km/jr mee gereden gaat worden. En dan alleen bij mooi weer uiteraard.
Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
TS ik had het niet tegen jou maar tegen critic en patroon
Spuit elf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......
Toerdertjequote:Op donderdag 12 juli 2012 10:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je allemaal bazelt, toerdertje , maar ik rij zo'n 10k per jaar met een amateur licentie. Dus niet alleen bij mooi weer wordt er getraind. Bij slecht weer gaan er gewoon overschoenen overheen. En af en toe worden ze ff opgepoetst..
Ik rij nu met 2 kettingen en dat gaat iets beter. Wissel de ketting elke 500km.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toerdertje
Hoe kom je er ook bij dat Ultegra 3000km meegaat?
Pleeg je geen onderhoud aan je fiets? Ik doe een jaar met een ketting. Zal zo'n 10000 km zijn. In goed en slecht weer. Cassette's wissel ik af.
Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:21 schreef Yankee het volgende:
Elke 3000km de body kapot?? Wat voor rotzooi is dat?
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man, je bent zelf een pussy, of een ongelikte beer. Wij fietsen liever gesoigneerd dan op je zolderkamertje de internet held uit te hangen en hier een beetje commentaar te leveren zodra het wielrennen voor 1 maand per jaar ook ineens weer een leuk tijdverdrijf wordt voor Henk en Ingrid......
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een easton body. Op de as geperste, zelfde wielen als die van TS. Die standaard op een cube agree zitten.
Misschien geen wedstrijd kwaliteit, maar helemaal geen rotzooi voor zover ik het kan beoordelen.
Ben d'r mee terug gegaan naar de fietsenmaker en uit elkaar gehaald, en heb dan dus gewoon door de haakjes heen getrapt...
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met Ultegra te maken?
Easton body's zijn ook kut, want zacht materiaal. Voor de rest zijn het wel prima wielen om op te koersen. Ik heb een setje van een oud type en daarvan heeft de body inmiddels de velg overleefd
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Ultegra naaf in laten spakenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat zijn ook twee verschillende zaken waar ik het over had, die body en m'n tandwielen/kettingen.
Maar het gaat hier ongeveer evenlang mee.
Weet jij van een ander merk een body die op die wielen kan dan? Want volgens mij kan er dus alleen maar een specifieke easton body op omdat het niet met een imbus vast zit, maar op de as geperst zit.
Als je iets hards (harder dan het bodymateriaal) tussen de cassette en de body doet moet de cassette eerst daardoor vreten. American Classic en Novatec hebben hier voor hun body's ook een oplossing voor bedacht.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef Tommeke het volgende:
Dat van die paperclips snap ik niet. Hoe moet ik dat voor me zien?
Dat setje Vista van mij is op, holle velgen, maar de naven zijn nog wel oke. Dus ik ga die opnieuw in laten spaken in een setje Kinlin 380's.
jongah hij deadlift 200kg die fiets is geen match voor deze kill aightquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef PanicButton het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook maar eens te beginnen met fietsen. Ik wil het al een tijd lang en krijg nu een fiets cadeau van iemand
Ik ben geïnteresseerd in deze fiets:
http://bikebiz.nl/Haibike/Haibike-Tour-RX-Shimano-105/1510/
is dit wat voor deze prijs of is het crap? Merk frame ken ik niet, maar ik heb er op gezeten en het voelt allemaal degelijk.
Budget is 600/750 euro
Hij bood me deze ook nog aan voor 850 euro. Wel boven budget en ik vraag me af of ik als beginner dit verschil wel merk:
http://bikebiz.nl/Ghost/Ghost-EBS-Race-Ultegra/1519/
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Martinous het volgende:
[..]
Ik denk dat beide fietsen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.. Haibike ken ik persoonlijk van mtb. Ghost heb ik geen ervaring mee..
Ik wil je eigenlijk meegeven om wielrennen een keer uit te proberen voordat je aan een fiets begint. Met een fiets alleen ben je er nog niet. Denk ook aan de schoenen, pedalen, kleding.. Dat kost ook nog aardig wat!
Mocht je het leuk vinden, dan heb je hier in nederland op recreatief niveau genoeg aan 105!
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:50 schreef PanicButton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wbt uitproberen. Heb ik ook gedaan Extra kosten qua kleding etc zijn ingecalculeerd. Denk dat ik aan die 105 een goede fiets heb dan.
Dat kunnen de racefiets groepen gewoon hebben hoor. No worriesquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef Martinous het volgende:
[..]
Als je begint is dat inderdaad een goede keus. Wel moet je uitkijken met belast schakelen( Als je een keer een heuveltje overgaat) dat je dan niet je cassette/derailleur stuk trapt.
Of is er iemand die dit volledig kan ontkrachten?
Ik ben er nog niet over uit of ik het sowieso via internet wil kopen, als dat goedkoper is wel, maar niet voor ik eerst getest heb in een speciaalzaak. Qua maatvoering heb ik 55/56 nodig, verschilt een beetje per site. BBL = 83cm en lichaamslengte 178cm.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:03 schreef eentwee het volgende:
Ga je de fiets sowieso via internet kopen? Want het is wel handig om je een beetje in de maatvoering te verdiepen. Een speciaal damesframe is bijv. niet altijd nodig.
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat geperste is ook de enige reden waarom alle Easton wielen gewoon kut zijn, hoe mooi ze er ook uit zien en hoe strak ze ook blijven anders dan een voorwiel zou ik nooit steken.
En iets kapot trappen is niet zo'n kunst hoor. Het is veel meer een kunst om je spullen heel te houden. Maar jij hebt natuurlijk veel meer power dan b.v. Lars Boom die de hoogste wattages van alle NL renners in Nederland kan trappen, maar ik verzeker je dat die echt geen setje pedalen per seizoen verslijt.
Thanksquote:
Stoer hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten, maar dat doe ik express al niet.
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
En als het buiten -10 is, wordt het vet in je body dik, en blijven de tandjes ook wel eens hangen.
1x zo'n tandje te weinig in de aandrijving en hij slaat door en het is gedaan.
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?quote:Op maandag 16 juli 2012 11:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat ik voor lange tijd zoveel power als Lars Boom kan leveren weet ik wel zeker van niet, maar dat mijn bovenbenen dikker zijn dan van die gast wel. En dat is niet door mijn vatsigheid @12% bf.
En uiteindelijk sloop ik die body door er doorheen te trappen en dus kortstondig teveel kracht er op te zetten. Twijfel er verder dus ook geen moment aan dat de rest van mijn set hierdoor zoveel harder slijt dan de verwachting is.
Tuurlijk kun je alles kapot krijgen door lekker lomp te doen, en lekker op het moment van "gaan" trappen gelijk heel erg veel kracht te zetten,
Mijn woon/werk route is elke 500m afremmen/ stoppen en weer optrekken. En dat optrekken doe ik idd. zo hard mogelijk. En ja dan gaat je body een heel stuk sneller stuk dan wanneeer je gewoon lekker kmters kan maken.
leg uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:31 schreef cafca het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dan ben je toch gewoon dom aan het fietsen?
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....quote:Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
hij bedoelt dat je gewoon lomp doet volgens mij.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
leg uit.
Ik heb denk ik heel andere doelen dan de meeste hier.
Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar als je doel is een fiets zo snel mogelijk kapot te krijgen, kun je beter een fiets met Sora of Acera kopen.....
Hoe dan ook, ik begrijp niet welk punt je nu wilt maken.
ik klaag verder ook niet...quote:Op maandag 16 juli 2012 12:43 schreef Catch22- het volgende:
Koop dan gewoon een bakfiets ofzo, als je gaat fietsen als krachttraining dan gebruik je je fiets niet waarvoor hij bedoelt is.
Als jij het lomp wil noemen dan prima.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Catch22- het volgende:
Als je gewoon vooral veel weerstand wil om heel veel kracht weg te zetten dan zou ik een lompe fiets pakken.
Het is logisch dat een racefiets stuk gaat als een "bodybuilder" 10km lang vol en vooral lomp gaat zitten trappen.
Zoals jij het zegt:quote:Op maandag 16 juli 2012 12:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Het punt is dat mijn fiets niet zo snel slijt door het gebrek aan onderhoud (wat hier gesuggereerd werd) maar door het rijgedrag.
En nee daar ben ik niet op uit. Zo snel mogelijk stuk krijgen.
Ik doe het fietsen als cardio naast bodybuilden, en het met veel kracht optrekken en doortrekken voor meer uithoudingsvermogen tijdens het squatten.
Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energiequote:Kom nog maar eens terug als je met 3000km je setje ultegra naar de haaien hebt getrapt puur door het op kracht fietsen.
Je hebt gelijk. mzzl mensen.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt:
[..]
Lijkt het een doel. Ik zeg dat je dan een racefiets verkeerd gebruikt, en dat zou ik persoonlijk als dom betitelen. En ja, ik word ook wel eens moe van sommige mensen, maar je daar aan irriteren is ook al verspilde energie
1 2 3 4 5 6 7 | Aantal Artikel Uitvoering Prijs Wissen Specialized Sport Road White 48 ¤ 89,90 Shimano SPD SL 540 Zwart ¤ 49,95 Belga Basic Bibshort XL ¤ 49,95 BBB BSD-51S SupremeBase White ¤ 49,95 Totaal: ¤ ~240,00 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Winkelmand 1x Bontrager Race DLX 2012 Schoenencombo (Zilver 48) ¤ 119,99 verwijderen 1x BBB Bib-shorts ¤ 44,95 verwijderen 1x BBB Supremebase Zadel ¤ 49,95 verwijderen 3 producten: ¤ 214,89 Bezorgkosten: n.t.b. Totaal: ¤ 214,89 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Number Unit price Total Remove Klickpedale PD-R540 weiß/universal in stock, ready for dispatch in 24h 26,95 EUR 26,95 EUR Race Bib Shorts schwarz-grün-weiß/XL delivery period approx. 10 days 46,95 EUR 46,95 EUR SH-R064 Rennrad Schuh Modell 2012 schwarz/48 delivery period approx. 2-7 days 69,90 EUR 69,90 EUR Pro Streem Sattel Modell 2012 weiß/universal in stock, ready for dispatch in 24h 29,95 EUR 29,95 EUR |
Ik zeg lekker bij de fm halen. Bij die gasten kan je terug als je problemen hebt, bij zo'n webshop is het altijd weer afwachten.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:22 schreef Yankee het volgende:
Je kunt natuurlijk ook de echte pauper uithangen: schoenen passen bij de plaatselijke FM en vervolgens via internet bestellen
Slecht moment uitgekozen Het is te merken aan de prijzen op MP dat we rond de Tour zitten. Die Giant is archaisch en veel te duur. Een van de eerste carbon frames, veel te slap voor jou. De andere twee zijn beter, maar duidelijk te klein.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:53 schreef Peterrt het volgende:
Wat moet ik dan precies verstaan onder een goede wielset en wat zijn voldoende spaken :p? En op welke site moet je zoeken naar fietsen, gewoon marktplaats?
Na even zoeken heb ik de volgende fietsen gevonden, zijn dit goede fietsen?
http://link.marktplaats.nl/580240708
http://link.marktplaats.nl/579545158
http://link.marktplaats.nl/580253993
Ik denk dat dit wat te optimistisch is. Ik zal eerder rekening houden met een 105 groep voor dat budget, wellicht zelfs gemengd met tiagra. Een iets oudere fiets is natuurlijk ook een optie. Ook zoals eentwee zegt, het vlak na de Tour is. Overigens is er voor Peterrt niets mis met een 105 groep. Als beginner (of recreatieve fietser) kan je er prima mee fietsen.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Narcotical het volgende:
Met jou lengte moet je waarschijnlijk wel een vrij groot frame hebben. Voor goede framemaat kan je wel even wat info googlen, er is zat te vinden over hoe je je framemaat bepaald . Voor een precies meting kan je altijd naar een betere fietsenmaker gaat, die kan je opmeten. Gezien je gewicht is een goede wielset ook belangrijk, dus een stevige set met voldoende spaken.
Wat betreft je budget, voor 500-600 euro kan je volgens mij wel een prima 2e hands fiets vinden met Shimano Ultegra of gelijkwaardig, van een jaar of 2 oud ofzo . Ik weet niet hoeveel verstand je al van fietsen hebt..
als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topicquote:
Haha, was er de afgelopen weken wel naar opzoek met al die regen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:13 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als je op zoek bent naar een waterfiets om het lauwersmeer op te gaan zit redelijk in de richting hoor qua topic
ok thanksquote:
Dit, 1 a 2 cm kan soms nog wel afhankelijk van de geometrie van het frame. Maar 6,5 cm is echt waanzinquote:
deze vraag valt niet te beantwoorden. Het is prima mogelijk dat er shimano onderdelen op zitten, maar de kans is groot dat er de afgelopen 32 jaar onderdelen vervangen zijn. wellicht voor andere merkenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:02 schreef huskey het volgende:
Ik vroeg me af of een batavus competition uit 1980 ook shimano onderdelen bevat
Sloping wil zeggen dat ie 'achterover hangt' toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:35 schreef eentwee het volgende:
Die fiets is sloping! Bewijst maar weer eens dat zitbuislengte geen goede graadmeter is. Gok dat-ie evengoed aan de kleine kant is maar is erg lastig te zeggen met slechts 1 relevante maat (binnenbeenlengte).
Vering heb je niet nodig op een racefiets. Het stuurgedrag lijdt eronder. Dit was ook maar een kortdurend experiment. Misschien is het een aardige fiets voor Parijs-Roubaix
ik huur binnenkort een fiets voor een dag inc helm en kleding voor 42,50 euro.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:06 schreef Idioteque het volgende:
Ik had het net al in een topic geplaatst en ben daar op zich al geholpen. Ik heb echter nog wat vragen over andere onderdelen.
Ik ben van plan om een fiets te kopen, ik heb nog nooit een racefiets gehad/op een racefiets gereden. Op zich wil ik eerst wel eens een fiets lenen, en dit zou ik ook wel kunnen doen, maar dan moet ik toch echt eerst alvast schoenen, kleding, e.d. hebben. Wat zijn een beetje goed(kop)e opties?
Ik weet bijna wel zeker dat ik het leuk ga vinden, en dus ook zelf een fiets wil kopen. Ik zit te denken om in ieder geval voor shimano 105 te gaan, omdat ik lees dat dit qua prijs/kwaliteit toch een stuk beter is dan shimano tiagra. Heeft iemand een voorbeeld van een geschikte fiets voor een mooie prijs voor mij? Ikzelf zit nu naar een Bianchi te kijken die ~1399 kost. Is dit een beetje de minimum prijs waar ik aan moet denken?
Ik ben overigens 1.78m en weeg ongeveer 67kg. Wat zijn nog meer handige maten om te zien welk framemaat bij mij past (en hoe ik dit kan meten).
Het plan is om ongeveer twee keer per week te gaan fietsen.
Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ultegra is gewoon net wat betere kwaliteit... Schakelt iets sneller, gaat langer mee en gestroomlijnder.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:36 schreef Remzz het volgende:
Ik fiets al een jaar of 5, niet echt heel fanatiek maar toch wel 2x per week een kilometer of 40. Maar ik weet er technisch echt 0 van. En zit nu een beetje naar een nieuwe fiets te kijken. Kan iemand mij eens precies uitleggen waar ik het verschil in de groepen nu echt zou gaan merken(105/ultergra) tijdens het fietsen?
Dat alles wat soepeler schakelt etc, beetje rare woordkeuze :p.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:27 schreef eentwee het volgende:
Gestroomlijnder?? Wat bedoel je daarmee? Ik heb al veel redenen gehoord om een dure/duurdere groep te kopen maar deze is nieuw
Nee hoor, maar rij je in een groep waarin top of the bill carbon frames, Campagnolo Super Record of Dura Ace of Sram Red en 50mm carbon wielen zo'n beetje de norm zijn, dan moet je met een 105 groep wel verschrikkelijk hard kunnen fietsen om nog een beetje serieus genomen te worden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat alles wat soepeler schakelt etc, beetje rare woordkeuze :p.
En ik vind 105 ook gewoon een heerlijke groep, je moet redelijk fanatiek zijn wil je Ultegra gaan rijden IMHO. Dur-Ace is echt enkel voor de pro's.
Ik zou zelf eigenlijk in 9/10 gevallen 105 verkiezen. (hier gaan mensen mij op pakken)
Hadden we het hier niet over de eerste fiets?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar rij je in een groep waarin top of the bill carbon frames, Campagnolo Super Record of Dura Ace of Sram Red en 50mm carbon wielen zo'n beetje de norm zijn, dan moet je met een 105 groep wel verschrikkelijk hard kunnen fietsen om nog een beetje serieus genomen te worden.
Kijk het zit simpel zo: een Opel Astra of Skoda Octavia brengt je ook overal waar je wilt komen, maar ik ken nog wel een paar merken en modellen waarin dat allemaal net even comfortabeler en sneller gaat.
Als jij happy bent met je 105 groep, prima toch, maar dicteer niet dat deze goed genoeg is want ik vind het gewoon bagger als ik het vergelijk met minimaal Campa Chorus. En ja die groep is veel duurder.... maar laat ik niet in herhaling vervallen.
Ik zei toch ook bagger in VERGELIJK met Campa Chorus. Leg ze maar eens naast elkaar en als je het niet ziet dan morgen maar even bij Specsavers langs.....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:24 schreef Narcotical het volgende:
Een 105 groep bagger noemen slaat gewoon nergens op, 105 is een prima groep voor de recreatieve fietser. Natuurlijk zul je verschil merken met een Dura-Ace of Super Record groep, maar niet iedereen kan en wil zoveel geld neerleggen voor een fiets.
Ik reageerde op de contex van "ik zou in 9/10 gevallen 105 nemen" en dat je al behoorlijk fanatiek nmoet zijn voordat je aan Ultegra toe was om je opmerking waarvoor de topgroepen uitsluitend bestemd zijn maar even verder niet aan te halen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hadden we het hier niet over de eerste fiets?
vond het al wat vreemd, maar goed Tnx voor de adviezen. Ik begin maar met de fiets, een broek en een helm en dan bouw ik het langzaam uit..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:39 schreef eentwee het volgende:
Nee dat is onzin natuurlijk. Alle framematerialen zijn geschikt voor >80kg. De ene fiets wat geschikter dan de andere. Reken voor een fiets op minimaal zo'n 250¤, overige attributen (kleding, helm, schoenen) ook zo'n 200¤.
hahaha, nou ik doe denk ik wel een shirt aan, maar niet per se een wielershirt, bedoelde ik eigenlijkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waar fiets je dan? Ben wel benieuwd naar topless wielrensters.
Zolang ze niet in een ondershirt en fietsshirt fietst, zal ze ook niet weten wat ze mistquote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:01 schreef eentwee het volgende:
Dat zijn zo ongeveer de essentialia ja. Als het goed is kom je er na 1 ritje achter dat een ondershirt en fietsshirt wel erg prettig zouden zijn. Klikpedalen en schoenen zijn dan weer de volgende stap.
Totdat je een keer een schuiver maakt als er wat grit ligt. Als je daarna de steentjes uit je handpalmen moet pulken piep je anders.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Zolang ze niet in een ondershirt en fietsshirt fietst, zal ze ook niet weten wat ze mist
handschoenen mis ik eigenlijk helemaal niet. Af en toe met die dingen gereden, maar totaal geen must have voor mij die het rijplezier vergroten
dat klopt. Maar zolang ik dat nog niet ervaren heb zal ik niet snel met handschoentjes rijden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Totdat je een keer een schuiver maakt als er wat grit ligt. Als je daarna de steentjes uit je handpalmen moet pulken piep je anders.
Ik heb zo een draadloze cateeye, kost geloof ik 5 tientjes.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:36 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb vandaag de tweede-hands fiets gekocht waar ik het eerder over had. Volgens mij echt een goede aankoop, en meer dan voldoende om mee te beginnen.
Nu nog even wat kleding kopen en een fietscomputer en ik kan beginnen.
Wat voor fietscomputertje raden jullie aan?
Kleding ben ik van plan om gewoon het goedkoopste te halen. Is er een bepaalde winkel waar ik dit het beste zou kunnen halen? En eventueel tips voor knappe goedkope kleding?
Het is ook verstandig om dit even uit te onderhandelen bij de betere fietsenzaak, toen ik mijn fiets kocht heb ik er voor 200 euro aan kleding en accesoires bij gehadquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:39 schreef eentwee het volgende:
Nee dat is onzin natuurlijk. Alle framematerialen zijn geschikt voor >80kg. De ene fiets wat geschikter dan de andere. Reken voor een fiets op minimaal zo'n 250¤, overige attributen (kleding, helm, schoenen) ook zo'n 200¤.
ik zou echt niet zonder handschoentjes willen fietsen, vergroot het comfort echt enorm. En wat Ivo ook zegt, een extra stuk bescherming bij een val.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Zolang ze niet in een ondershirt en fietsshirt fietst, zal ze ook niet weten wat ze mist
handschoenen mis ik eigenlijk helemaal niet. Af en toe met die dingen gereden, maar totaal geen must have voor mij die het rijplezier vergroten
Beetje een rare redenering, doe je dat ook zo met je helm? Ik ben nog niet met mijn hoofd op de stoep terecht gekomen, dus draag ik geen helm?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:32 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
dat klopt. Maar zolang ik dat nog niet ervaren heb zal ik niet snel met handschoentjes rijden.
Helm heb ik altijd als standaard uitrusting gezien, dus die heb ik op gezet voordat ik met mijn hoofd op de stoep terecht kom.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Beetje een rare redenering, doe je dat ook zo met je helm? Ik ben nog niet met mijn hoofd op de stoep terecht gekomen, dus draag ik geen helm?
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:47 schreef eentwee het volgende:
Ik heb hetzelfde, hele tijd zonder gefietst. Aan het begin vond ik ze zelfs irritant. Op langere ritten draag ik ze nu wel altijd, maar soms rijd ik zonder om mijn handen een beetje te laten bijkleuren
hahaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:47 schreef eentwee het volgende:
Ik heb hetzelfde, hele tijd zonder gefietst. Aan het begin vond ik ze zelfs irritant. Op langere ritten draag ik ze nu wel altijd, maar soms rijd ik zonder om mijn handen een beetje te laten bijkleuren
Moet je ook eens proberen met een zonnebril te gaan rijden Voor mij een raadsel dat je zonder kunt!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb overwogen om mn handschoenen mee te nemen op vakantie zodat m'n mooie kleurlijntjes niet weg gingen. Nu heb ik gewoon bruine handen Zo suf.
Als je ze niet hebt mis je ze ook niet, denk ik. Was zelf wel blij toen ik overstapte, daarna nooit meer niet gedragen. Ook hele goedkope van het Rose huismerk maar wel met een flinke gel laag erin.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Moet je ook eens proberen met een zonnebril te gaan rijden Voor mij een raadsel dat je zonder kunt!
er bestaan wel uv doorlatende handschoentjes (weet alleen niet of je dan alleen witte naden op je hand ziet zitten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:12 schreef Blik het volgende:
[..]
haha
Ik vind die lijntjes ook suf op mijn polsen, hele witte handen en dan een hele bruine arm
Hangt er vanaf wat je doel is. Als je ooit ook maar een beetje serieus wilt gaan trainen kan je er niks mee omdat geen hartslag ondersteuning.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:35 schreef Idioteque het volgende:
Ik heb deze fietscomputer gekocht: http://bbbcycling.com/accessories/cycling-computers/BCP-11W/
Moet toch voldoende zijn?
Hartslag is (voorlopig) niet nodig. Ik moet nog beginnen met fietsen, dus voor nu wil ik eigenlijk alleen m'n huidige snelheid zien.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je doel is. Als je ooit ook maar een beetje serieus wilt gaan trainen kan je er niks mee omdat geen hartslag ondersteuning.
Shimano Ultegra. Het carbon frame is van Definitive/Gitane: http://www.definitive-fietsen.nl/quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Net fietsje. Welke groep is dat? Huismerk frame?
Zou zelf die stuurpen en zadelpen wel zwart maken, maar dat is puur smaak natuurlijk
Leuk fietsje hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:53 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Shimano Ultegra. Het carbon frame is van Definitive/Gitane: http://www.definitive-fietsen.nl/
Ik ben zelf ook pas weer begonnen met fietsen (jaren geleden reed ik nog wel eens wat rondjes van 2x p/wk +/- 40km maar dan op de MB, en toeren op een MB is niet je van het vind ik) dus nu op zoek gegaan naar een racefiets.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:10 schreef sbientje het volgende:
avond
Ik wil ook graag beginnen met recreatief wielrennen. Aangezien ik maar een arme sloeber ben, en het wel eens een tijdje wil uitproberen, denk ik dat ik op zoek ga naar een tweedehandsfiets. Wat is een redelijk budget daarvoor?
Ik las overigens ergens dat je boven de 80 kilo een stalen frame moet hebben, klopt dit?
Ziet eruit als een heel klein fietsje..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:27 schreef RedScorpion het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook pas weer begonnen met fietsen (jaren geleden reed ik nog wel eens wat rondjes van 2x p/wk +/- 40km maar dan op de MB, en toeren op een MB is niet je van het vind ik) dus nu op zoek gegaan naar een racefiets.
Sinds een paar weken de Xtrail Tiagra 2012 hier vandaan gehaald. Goede zaak naar mijn ervaring. En ik heb er nu de 1e paar ritjes opzitten en moet zeggen bevalt prima.
Let op dat het niet alleen bij de fiets blijft, maar ook nog kleding, helm, accessoires. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Dit is die van mij:
[ afbeelding ]
Valt nog mee, hier passen 0.75 liter bidons niet eensquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:53 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ziet eruit als een heel klein fietsje..
Valt mee ja, oogt wat kleiner op de fotoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:04 schreef RedScorpion het volgende:
Gewoon een 54. Ben zelf ook niet zo heel groot, net geen 1.80
voor iemand van net geen 1.80 klinkt 54 overigens wel klein. Maar eigenlijk boeit het niet, zolang de fiets maar goed zitquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:04 schreef RedScorpion het volgende:
Gewoon een 54. Ben zelf ook niet zo heel groot, net geen 1.80
Ik zal doorgeven aan mevrouw dat ze geen lange benen heeft. Kan ik ook vermelden waar ze de afzender kan vinden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:40 schreef Holenbeer het volgende:
op zich ook niet echt over nagedacht. Zo'n klein frame en ook nog slopping en dikke buizen is vragen om problemen met de ruimte voor de bidons. Ik ben wel blij dat ik wat langere benen heb
Duitsland weet ze zonder mij als navigatie toch niet te vinden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:44 schreef Holenbeer het volgende:
ja hoor, Enschede. Mag ze mijn benen wel even aanraken
Voorbij Utrecht eindigt Nederland voor mij. Rij dus ook veel internationale ritjes de heuvelrug op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:48 schreef Holenbeer het volgende:
is wel een prestatie wanneer jij Enschede wel in Duitsland weet te vinden, iedereen weet dat het in Vrije republiek Twente ligt
Oei prijzig. Maar lijkt me het wel waard. Misschien wel leuk als cadeau.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:46 schreef eentwee het volgende:
Hier. Andere merken hebben ook wel `sideloaders' hoor..
Aan het plaatje te zien maakt het niet uit toch, zo lang je maar 1 linker en 1 rechter besteld hebt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:07 schreef eentwee het volgende:
Wel ff opletten dat je de goede neemt. 't Is wel handig als je rechtshandig bent om dan ook je bidon rechts te pakken. Sommige van die dingen zijn symmetrisch dus daarvoor maakt het niet uit (bijv Elite Ciussi side).
Mooi ding Waarschijnlijk de 1e keus voor de Weight weenie rijkeluiquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:20 schreef eentwee het volgende:
Ja ik bedoel dus dat er twee verschillende zijn. Arundel maakt trouwens geweldige dingen, die bidonhouders zijn misschien duur maar zullen zeker geen miskoop zijn. Als ik zonder budget een fiets mocht samenstellen zou ik de Mandible erop zetten denk ik.
Gewoon altijd meerdere maten passen en degene nemen die het beste zitquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:53 schreef Idioteque het volgende:
Hoe weet je dat je broek met bretels de juiste maat is. Ik heb net een maat S gekocht terwijl ik wel eens een M zou moeten hebben. De bretels zitten redelijk strak, hoort dat, of zou het niet strak moeten zitten?
Misschien wel gewoon handiger om terug naar de winkel te gaan en dan de M te passen.
Als rechtop staat moeten ze wel flink strak zitten ja, dat je eigenlijk gebukt wil gaan staan. In de fietshouding zitten ze dan goed namelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:53 schreef Idioteque het volgende:
Hoe weet je dat je broek met bretels de juiste maat is. Ik heb net een maat S gekocht terwijl ik wel eens een M zou moeten hebben. De bretels zitten redelijk strak, hoort dat, of zou het niet strak moeten zitten?
Misschien wel gewoon handiger om terug naar de winkel te gaan en dan de M te passen.
Ok, dan zit ie wel goed denk ik. Dan kan ik beginnen met fietsen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als rechtop staat moeten ze wel flink strak zitten ja, dat je eigenlijk gebukt wil gaan staan. In de fietshouding zitten ze dan goed namelijk.
Je went er sneller aan dan je denkt kan best een keer vallen, gebeurt bijna iedereen. Meestal toch zonder pijn omdat je haast stil staat. Succes!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:02 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ok, dan zit ie wel goed denk ik. Dan kan ik beginnen met fietsen!
Ik moet alleen echt even goed oefenen met de pedalen/schoenen. Ik ben bang dat ik elke keer als ik af moet stappen op m'n muil ga
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:51 schreef Holenbeer het volgende:
ver voor een stoplicht uitklikken houdt wel in dat je ook moet steunen op die kant. Je zal de eerste niet zijn die links uitklikt om vervolgens de rechterkant op te vallen
Ik "val" bij het stoppen eigenlijk altijd naar links, waar ik dus ook uitklik. Verwacht dat dat niet zo'n probleem gaat zijn hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:51 schreef Holenbeer het volgende:
ver voor een stoplicht uitklikken houdt wel in dat je ook moet steunen op die kant. Je zal de eerste niet zijn die links uitklikt om vervolgens de rechterkant op te vallen
Waarom zou je dat in godsnaam willen? Of kom je graag met je zak op je stang terecht?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben aan het oefenen om met beide kanten tegelijk af te stappen. Vooralsnog een pijnlijke leerervaring maar we komen er wel.
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:02 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ok, dan zit ie wel goed denk ik. Dan kan ik beginnen met fietsen!
Ik moet alleen echt even goed oefenen met de pedalen/schoenen. Ik ben bang dat ik elke keer als ik af moet stappen op m'n muil ga
Handpomp zo'n klein pompje voor onderweg? Dat is niks. Ik pomp vrijwel voor ieder ritje, behalve als ik echt 2 dagen achter elkaar ga. Tot 8 bar ongeveer. Met een grote pomp met barmeter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.
En dan nu de fietsnewbievraag van de avond.... Hoe houden wielrenners de bandenspanning op peil? En is het met een handpomp nog een beetje bij te pompen? En wat is een beetje normaal qua bandenspanning?
+1quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Handpomp zo'n klein pompje voor onderweg? Dat is niks. Ik pomp vrijwel voor ieder ritje, behalve als ik echt 2 dagen achter elkaar ga. Tot 8 bar ongeveer. Met een grote pomp met barmeter.
Gewoon af en toe goed oppompen met een handpomp, zo'n normale Nederlandse, niet zo'n draagbare, moet goed genoeg zijn. Als je je band nauwelijks kan indrukken zijn ze voor de normale recreant hard genoeg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x een rondje gedaan en zeker op de eerste dag was het ploeteren Maar toen moest ik nog aan de hele fiets wennen, nu moet ik alleen nog opletten met stoppen/wegrijden. Heb al een paar keer in lichte paniek het pedaal toch nog los gekregen.... Daarnaast heb ik ook nog wat problemen met terugschakelen voor een verkeerslicht. Ben nu een paar keer op het buitenblad weggereden en dat vinden mijn knieen niet zo tof.
En dan nu de fietsnewbievraag van de avond.... Hoe houden wielrenners de bandenspanning op peil? En is het met een handpomp nog een beetje bij te pompen? En wat is een beetje normaal qua bandenspanning?
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:11 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gewoon af en toe goed oppompen met een handpomp, zo'n normale Nederlandse, niet zo'n draagbare, moet goed genoeg zijn. Als je je band nauwelijks kan indrukken zijn ze voor de normale recreant hard genoeg.
Overigens is optrekken in je zwaarste versnelling niet zo heel tof nee.
Dit dus, gewoon met een goede pomp met meter op 8 bar zettenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..
Zolang ik niet als een mountainbike klink, zijn mijn banden hard genoegquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
5 bar of 8 bar merk je amper verschil bij het indrukken, maar ik merk het zeker tijdens het fietsen..
Jij houdt van comfortquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zolang ik niet als een mountainbike klink, zijn mijn banden hard genoeg
Slijten zullen ze misschien wel iets doen, maar als ik op mijn fiets ga zitten, en mijn achterband (en voorband als ik op het steur leun) worden niet ingedrukt, zijn ze hard genoeg denk ik zoquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij houdt van comfort
Volgens mij slijten je banden ook sneller als er (te) weinig lucht in zit..
Ze kunnen misschien voor het oog niet echt indrukken, maar je kunt wel degelijk het verschil merken tussen een band van 5 bar en een band van 8 bar als het om rijden gaatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:18 schreef Sautor het volgende:
[..]
Slijten zullen ze misschien wel iets doen, maar als ik op mijn fiets ga zitten, en mijn achterband (en voorband als ik op het steur leun) worden niet ingedrukt, zijn ze hard genoeg denk ik zo
http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nlquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:16 schreef Martini10 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor fietsonderhoud, i.e. wat schoon te maken en hoe?
Het afnemen met de vochtige doek en de remblokjes schoonmaken gaat goedkomen haha. Voor de rest toch even vrienden of de FM inschakelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl
Je kan beter kijken hoe de broek rond de benen en komt zit. Bij iemand met een kort bovenlichaam zitten de bretels ook weer veel slapper, zegt dus niets over de maat. Broek moet goed rond de bovenbenen sluiten, zodat de broek tijdens het fietsen niet omhoog kruipt. Mijn broek blijft prima zitten, maar mijn bretels zitten niet super strak als ik recht op sta, ze sluiten gewoon aan en doen wat ze moeten doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als rechtop staat moeten ze wel flink strak zitten ja, dat je eigenlijk gebukt wil gaan staan. In de fietshouding zitten ze dan goed namelijk.
Ik heb zelf deze:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je een klassieke handpomp hebt kun je je banden wel goed oppompen. De Zéfal HPX bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Huhhhh? Makkelijk meenemen? Moet je wel zo'n ouderwets stalen frame hebben met een pomp nok, en ook geen 2 bidonhouders willen hebben. Maar het ziet er tegenwoordig op een beetje strak racekarretje natuurlijk niet uit zo'n pomp. 1 CO2 patroon met koperen verloopstukje voldoet prima of anders een pompje dat in een achterzak past. Maar wij rijden natuurlijk ook geen 1200 km door Rusland. Dan heb je andere eisen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
De Zéfal kun je makkelijk meenemen op de fiets. Bij deze Cordo wordt dat wat lastiger.
Ik zou anders niet weten waar ik die polsstok moest laten op mijn moderne alu ros.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
De Zéfal kun je makkelijk meenemen op de fiets. Bij deze Cordo wordt dat wat lastiger.
.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef Idioteque het volgende:
Die verhalen van jullie over pedalen/vallen stellen niet echt gerust nog. Ik denk dat ik morgen maar heel vroeg ga fietsen zodat niet al te veel mensen mij steeds gaan zien vallen :p
probleem is wel dat je dan totaal geen ondersteuning/advies hebt verder.quote:Op zondag 5 augustus 2012 07:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Met dat budget heb je 2e hands een veel betere fiets.
Een fiets met Shimano 105 en dan 9,4 kg wegen? Wat is dat voor een bakfiets? Dat is echt een kilo teveel voor een alu frame en carbon vork. Moet je je afvragen wat voor kwaliteit alu er gebruikt is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:08 schreef RedScorpion het volgende:
Je kan ook hier kijken. xtrail 105 heb je zo en zo een veel betere groep, en carbon voorvork en heb je ook nog geld over voor de extra's. En ook in 62 te verkrijgen. Zelf ook mijn fiets hier vandaan. Frame vd fiets komt bij Focus vandaan wat ik begreep.. En mijn ervaring met deze winkel is erg positief.
Dat is helemaal niet raar hoor. Mijn CAAD5 weegt ook 9kg. En mijn BMC crosser met 105 zelfs dik 10. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Je weet niet hoe en welke maat gemeten is. Gewoon niet iets om je als beginner druk over te maken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een fiets met Shimano 105 en dan 9,4 kg wegen? Wat is dat voor een bakfiets? Dat is echt een kilo teveel voor een alu frame en carbon vork. Moet je je afvragen wat voor kwaliteit alu er gebruikt is.
Als beginner kun je je vaak beter druk maken over je eigen gewicht, dat scheelt vaak veel meerquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet raar hoor. Mijn CAAD5 weegt ook 9kg. En mijn BMC crosser met 105 zelfs dik 10. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Je weet niet hoe en welke maat gemeten is. Gewoon niet iets om je als beginner druk over te maken.
En niet alleen als beginner..quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Als beginner kun je je vaak beter druk maken over je eigen gewicht, dat scheelt vaak veel meer
Volgens mij hoef je je niet al teveel zorgen te maken hoor. Die wielsetjes met weinig spaken erin zou ik niet kiezen, maar voor de rest niet al teveel aandacht aan besteden. Mocht je je wielen binnen no time in de prak rijden koop je voor 100 E setje fulcrum 7s en dan zit je zeker goed.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:01 schreef muzas het volgende:
Maar goed, wordt dus een ingewikkeld verhaal...? Gezien de meeste marktplaatsfietsen geen info over de wielen geven, en ik dus ook niet weet wáár ik dus naar moet zoeken...
Dan nog maar wat km's op die $%!#%-26"MTB.
Ik ben een leek. Wanneer zijn het 'weinig' spaken? En is het aantal spaken alleen van belang voor het houden van het gewicht?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je je niet al teveel zorgen te maken hoor. Die wielsetjes met weinig spaken erin zou ik niet kiezen, maar voor de rest niet al teveel aandacht aan besteden. Mocht je je wielen binnen no time in de prak rijden koop je voor 100 E setje fulcrum 7s en dan zit je zeker goed.
Over het algemeen wel ja. Als het weinig spaken zijn ziet dat er voor een leek wel opvallend uit, vind ik tenminstequote:Op maandag 6 augustus 2012 14:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben een leek. Wanneer zijn het 'weinig' spaken? En is het aantal spaken alleen van belang voor het houden van het gewicht?
Maar kun je ook een getal noemen? Tellen kan ik, maar weet niet wat klassificeerd als 'weinig' 'genoeg' of 'veel'quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Over het algemeen wel ja. Als het weinig spaken zijn ziet dat er voor een leek wel opvallend uit, vind ik tenminste
28 of 32 lijkt me prima. Daaronder zie je vaak dat fabrikanten zich al inbouwen met max 90 of 100 kilo ofzo. Waarschijnlijk houden ze je dan nog zonder problemen, maar beter wat veiligheidsmargequote:Op maandag 6 augustus 2012 14:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar kun je ook een getal noemen? Tellen kan ik, maar weet niet wat klassificeerd als 'weinig' 'genoeg' of 'veel'
Ooohhh... maar de meeste goedkope fietsjes op marktplaats hebben 32+ spaken... (ging meteen tellen ) maar dat gaat tegen de reactie van 'eentwee' in, die claimt dat de meeste wielen mij niet kunnen hebben...quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
28 of 32 lijkt me prima. Daaronder zie je vaak dat fabrikanten zich al inbouwen met max 90 of 100 kilo ofzo. Waarschijnlijk houden ze je dan nog zonder problemen, maar beter wat veiligheidsmarge
Inderdaad, over het algemeen hebben de goedkopere fietsen behoorlijke ankers dr onder hangen Zwaar en log, maar wel sterk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Ooohhh... maar de meeste goedkope fietsjes op marktplaats hebben 32+ spaken... (ging meteen tellen )
Ik ga maar eens bij een fietsenwinkel framemaatjes passen ofzo...
Voorlopig ligt de meeste winst mbt het gewicht bij mezelf. Dus maak me nog niet heel druk over 't gewicht van de fiets.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad, over het algemeen hebben de goedkopere fietsen behoorlijke ankers dr onder hangen Zwaar en log, maar wel sterk.
twijfel alleen of het echt 61 of meer is. Ziet er kleiner uit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:16 schreef muzas het volgende:
http://link.marktplaats.nl/582947050
Ik zat naar deze te kijken...
Is die sterk genoeg?
Hoe beoordeel ik de staat van een groep als ik een fiets ga bekijken? En zijn er andere dingen waar ik op moet letten?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:20 schreef Blik het volgende:
wielen zijn ook nog makkelijk te upgraden, belangrijkste waar je naar moet kijken is de goede maat en de staat van de groep.
http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe beoordeel ik de staat van een groep als ik een fiets ga bekijken? En zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
RSX heb je toch ook in verschillende varianten? Het zegt dus niet zo heel veel, behalve dat het aardig gedateerd is en dus waarschijnlijk al veel kilometers heeft gemaaktquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:34 schreef muzas het volgende:
Is shimano RSX iets? Hoe verhoud het zich tot de moderne groepen? (sora, tiagra)
Die fiets die ik op het oog hebt zit RSX op...
Lol dat heb ik toch al gedaan, daar komt mijn 2100 mm vandaanquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:47 schreef the_critic het volgende:
als je het goed wilt doen.. even streepje op je band zetten, streepje op de grond zetten.. en dan wiel 1maal vooruit rijden tot streepje weer op grond is, en dan afstand daartussen meten. Is namelijk best afhankelijk van dikte van band (hoewel het niet op kilometers verschil zal komen hoor). Denk dat je met de gemiddelde afstand die je in je tabel terugvind prima uit de voeten kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |