abonnement Unibet Coolblue
pi_114459792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je snapt er weinig van.
Klopt mijn rationaliteit begrijpt er geen klote van.
pi_114491705
Zelf heb ik al zo'n 2 jaar het idee om dit soort plekken te bezoeken, maar helaas beschik ik zelf niet over eigen vervoer, en dat maakt het dus al een stuk lastiger.

Heb jij toevallig ook wat plekken in het hoge noorden? En dan het liefst nabij Groningen?
pi_114493039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef Outsideparanormal het volgende:
Het kerkhof in etten-;eur is ook erg apart.
Welke in Etten-Leur? Heb daar 2 jaar gewoond namelijk. Die bij het Liesbos is zoiezo best creepy :P
pi_114504671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 03:09 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Hallo RichardRichard,

Dat heb ik allemaal al uitgekamt :) Ik heb die toevallig allemaal al gezien net als TAPS, Paranormal State, Ghost Adventures, en noem maar op :)

Ik zoek locaties in Nederland, die progamma's hebben niets helaas daarmee te maken :(

Maar super Bedankt voor het mee denken !

Gr Alvira
volgens mij heeft ghost hunters het fort bij ijmuiden onderzocht
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_115343059
En een aantal spooklocaties in de provincie Zuid-Holland kun je terugvinden op mijn blogs:

Mysterieus Voorne-Putten --> http://mysterieusvoorneputten.wordpress.com/
Mysterieus Rotterdam --> http://mysterieusrotterdam1.wordpress.com/
Mysterieus Den Haag --> http://mysterieusdenhaag.wordpress.com/
Mysterieus Goeree-Overflakkee --> http://mysterieusgoereeoverflakkee.wordpress.com/

En aantal landelijke locaties op Geestenrijk --> http://geestenrijk.wordpress.com/
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:56:08 #106
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115376554
Laatst las ik in BN/De Stem een artikel over een al jaren leegstaand klooster in Zeeuws-Vlaanderen. Het wordt ook wel 'het spookhuis Sas van Gent' genoemd.

Het artikel kwam er op neer dat groepen jongeren zich daar 's avonds soms ophouden in de hoop daar dingen te zien en te horen. Volgens ooggetuigen gebeurt dat inderdaad en spookt het daar flink. Ook gaat de eigenaar van de website 'www.theghosthunter.nl' er regelmatig kijken.
Hij werd voor dat artikel geïnterviewd.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_115380097
Dat leegstaande klooster is in St. Anna Ter Muiden/Sluis. Het spookhuis van Sas van Gent was gewoon een vrijstaand huis dat inmiddels gesloopt is. ;)
pi_115397490
Ik weet niet zeker of er echte paranormale activiteiten plaatsvinden, maar je zou eens in het gebied rondom het St. Ludwig klooster in Vlodrop kunnen bezoeken (het terrein van het klooster kom je niet op). Ik heb er op het internet geen bevestiging over kunnen vinden, maar het is daar alles behalve prettig.
Skål
  zondag 12 augustus 2012 @ 23:15:03 #109
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115487394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:26 schreef Joel13 het volgende:
Dat leegstaande klooster is in St. Anna Ter Muiden/Sluis. Het spookhuis van Sas van Gent was gewoon een vrijstaand huis dat inmiddels gesloopt is. ;)
Oh jammer! Toch vreemd dat dat artikel dan nog een aantal weken geleden in de krant stond. Is het heel recentelijk gesloopt?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_115502587
Al in maart 2011 is het huis met de grond gelijk gemaakt. "Het bekendste spookhuis van Nederland" werd het weleens genoemd. Vooral door de aanblik en de ideale ligging, was het erg populair bij (zogenaamde) legend-trippers ("ghosthunters" et cetera). Het huis of eigenlijk meer de vervallen ruïne, sprak erg tot de verbeelding. Het heeft wel een aantal boeiende sagen opgeleverd. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Joel13 op 13-08-2012 09:32:58 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:22:14 #111
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115518712
Ik vraag me af of er ook 'para-anale activiteiten' bestaan? :')

Off-topic, grapje tussendoor!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_115752559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Welke in Etten-Leur? Heb daar 2 jaar gewoond namelijk. Die bij het Liesbos is zoiezo best creepy :P
Hey Indiaantje89 bij de streek tegen over het kinderboederij :)

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115752635
De centrale bank, die kunnen zomaar geld uit het niets toveren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_115753653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:15 schreef Joel13 het volgende:
En een aantal spooklocaties in de provincie Zuid-Holland kun je terugvinden op mijn blogs:

Mysterieus Voorne-Putten --> http://mysterieusvoorneputten.wordpress.com/
Mysterieus Rotterdam --> http://mysterieusrotterdam1.wordpress.com/
Mysterieus Den Haag --> http://mysterieusdenhaag.wordpress.com/
Mysterieus Goeree-Overflakkee --> http://mysterieusgoereeoverflakkee.wordpress.com/

En aantal landelijke locaties op Geestenrijk --> http://geestenrijk.wordpress.com/
Dank je Joel13 ;)
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115758341
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:14 schreef teknomist het volgende:
De centrale bank, die kunnen zomaar geld uit het niets toveren.
Whahaha die is wel leuk, maar heeft niets met parnormale activiteiten te maken dan magie :P
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115758750
Spookhuis Sas van Gent is inderdaad gesloopt, erg jammer. Een van de redenen zijn omdat er te veel mensen daar naartoe kwamen wat de eigenaren en de gemeente niet wou hebben :(

Sommige mensen hebben totaal geen verstand van waarde. Je moet sommige dingen behouden voor een stukje historie en sagen der in te houden.

Bedankt voo0r de reacties tot nu toe al :P

Ik zal er ook een vrij geven is wel zo eerlijk he

St.Elisabethkliniek
Goswin de stassartstraat 28
2800 mechelen in Belgie.
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:10:58 #117
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_115764247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Of bezoek Auschwitz. Daar gaan ook heel veel verhalen over rond, maar die plek moet je met zoveel respect betreden dat ik betwijfel of je daar aan onderzoek toe komt.
Jup geld denk ik voor alle werkkampen !
pi_115765966
Je moet overal waar je komt je respect behouden, helemaal als je onderzoeker bent naar paranormale phenomen, je wilt zelf toch ook dat er met respect met jouw om gegaan wordt.

Je krijgt echter ook meer voor elkaar als je met respect omgaat met hun :)

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115766514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:29 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

volgens mij heeft ghost hunters het fort bij ijmuiden onderzocht
Klopt dat was Ghost hunters international :)
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115766684
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:09 schreef Tropanzia het volgende:
Stond een paar maanden geleden nog een topic over een huisje ergens in Zeeland dacht ik, of een polder ofzo.
En daar zou het ook spoken, een poster van FOK! is er ook nog met een camera heengeweest en de boel daar gefilmd.
Specifiek detail wat ik me herinner: De weg naar het huisje toe, bracht schade aan de Mercedes van de poster van FOK!, omdat het zo dichtbegroeid was.

Weet niet precies meer welk topic dat was, stond hier ook in TRU.
Dat was mijn topic volgens mij.
Was een huis in Gewande, NB. De weg was idd heel dicht begroeid, helaas was het geen Mercedes maar een Ford Scorpio. Ik zal even kijken of ik het topic nog kan vinden, dan gooi ik wel een linkje neer.
pi_115766829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:36 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Ik kan helaas niets vinden :(
Spookhuis Gewande (omgeving Empel, Oss NB)
pi_115767559
Thanks Dylanrr

Elke plek is een mooie iets :)

Juist omdat ik een eigengroep heb en juist intresse heb om locaties te bezoeken waar geen zekerheid is ben ik erg blij met mensen zoals jullie. Ik heb al een hele lijst maar je hebt nooit genoeg :P

Gr alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:31:16 #123
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_115780143
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:22 schreef rulerofdeath het volgende:
tentje neerzetten en kamperen
Dat lijkt me echt heerlijk om te doen, alleen wel met iemand erbij die wél een beetje stoer is, anders schijt ik 7 kleuren stront.

Ik ken zelf geen Nederlandse spooklocaties helaas..
pi_115782792
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:01 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Klopt dat was Ghost hunters international :)

Locaties zijn in Huissen en IJmuiden, maar de aflevering heet Amsterdamned... lol.
pi_115783164
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:26 schreef Outsideparanormal het volgende:
Ik heb al een hele lijst maar je hebt nooit genoeg :P
Heb je deze al op je lijstje? (misschien niet helemaal up-to-date meer, maar goed...) ;)

FRIESLAND
Blokhuispoort, Leeuwarden


GRONINGEN
Noorderplantsoen, Groningen
Fraeylemaborg, Slochteren

GELDERLAND
Huize Kernhem, Ede
Spookhuis Vlemmix, Huissen
Hotel Laag-Soeren
De Hexenketel, Ellecom
Spookboerderij, Brummen
Klein Byvanck, Rijksstraatweg, Twello

OVERIJSSEL
Het Huis van de Duizend Zielen, Deventer
De Veerte, Losser

NOORD-HOLLAND
Villa Romantica, Driehuis
Forteiland, Ijmuiden
Oude Zeewegziekenhuis, IJmuiden
Schepenmakersdijk, Edam

ZUID-HOLLAND
Heksenpaadje, Ruigeplaatbos, Hoogvliet
Dorpsstraat, Hoogvliet
Het Zieken, Den Haag
Gevangenpoort, Den Haag
Villa Windekind, Scheveningen
Spookhuis Wilhelminastraat, Monster
Huize Ivicke, Wassenaar
Spookhuis De Hoop, Hazerswoude Rijndijk
Heemraedhuis, Rotterdam

UTRECHT
Parallelweg, Veenendaal

ZEELAND
Spookhuis Sas van Gent

NOORD-BRABANT
Gevangenpoort, Bergen Op Zoom
Zwarte Brug, Vlijmen
Kasteel Tongelaar, Mill
Dancing ROX, Heeze
Hotel Mastbosch, Breda

LIMBURG
Ilbrink, Koningsbosch
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:05:37 #126
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_115783555
De gevangenpoort in BOZ ? Ik merk daar niks van hoor :+

Ghehe, ik ga er zo dan nog even kijken. Wat moet je daar van merken?
pi_115783671
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:05 schreef Brannagh het volgende:
De gevangenpoort in BOZ ? Ik merk daar niks van hoor :+

Ghehe, ik ga er zo dan nog even kijken. Wat moet je daar van merken?
quote:
"Ik ben een keer naar de Gevangenenpoort in Bergen op Zoom geweest zomaar om te kijken, ik was samen met mijn man daar en er waren gruwelijke dingen te zien... We gingen naar boven de trap op om nog meer te bekijken, er waren maar 3 mensen meer nog op deze verdieping en aan de andere kant van waar wij liepen, toen ik zei van wat vreselijk allemaal wat er hier gebeurd is... ging ineens een zware klep van een kist heel snel een stukje omhoog en kwam met een klap weer dicht. We schrokken ons echt een hoedje, mijn man werd helemaal rood haha.... Er was echt niemand die de klep iets omhoog had kunnen doen, we zijn gauw naar beneden gegaan. Ik dacht eerst nog dat het erbij hoorde, misschien een grap ofzo, maar na vragen te hebben gesteld was dat niet zo.. We zijn gauw naar huis gegaan en ben het nooit vergeten.

Dit is zeker 13 jaar geleden gebeurd en wist toen nog niet zoveel er van af, maar nu denk ik dat het zielen zijn die daar nog steeds rondhangen en misschien wel reageerde op mijn medelij... Ik heb alleen toen niets gedaan."
(Bron: Merudi + Volkverhalenbank)
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:10:36 #128
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_115783739
Hmm, apart. Ik wist niet eens dat je erin kon, toch maar eens opzoeken dan.
pi_115784541
solse gat op de veluwe bij het dorp Putten.Dat is echt midden in het bos.
nee echt niet !
pi_115784719
nee echt niet !
pi_115785716
Zeewegziekenhuis IJmuiden

“Verschillende bewakers, mannen die normaal niet voor een kleintje vervaard zijn, maakten onafhankelijk van elkaar melding van vreemde en beangstigende verschijnselen in het gebouw. ParaVisie stelde een onderzoek in met de medewerking van parapsycholoog Richard Krebber en medium Peter Bakx en stuitte op horrorachtige scenarios. Zo reisde de lift op geheel eigen initiatief mee met de nachtbewakers, als de deuren dan open gingen was er niemand te zien. Soms hoorden de potige heren, niet gehinderd door enige angst voor spoken, toch onverklaarbare geluiden, stappen en harde klappen in de verlaten gangen van het gebouw. Een stagiaire hoorde op een nacht gekuch en toen ze poolshoogte ging nemen was er helemaal niets te zien. Zodra echter zij haar plaats achter de balie weer had ingenomen begon het gekuch opnieuw. Vaak openden en sloten de automatische deuren niet meer, alsof er een onzichtbaar iemand tussen stond. Opvallend is dat tijdens het onderzoek van het spirituele blad de bewakers en de onderzoekers het vaak ijskoud kregen en het medium voelde met name op de vijfde verdieping, waar vroeger de gesloten psychiatrische afdeling van het Zeewegziekenhuis was gevestigd, een ‘behoorlijk heftige energie’. Het huilen van kinderen en het ‘waaien’ in de verlaten gangen waren eerder al voorkomende verschijnselen. De conclusie van de onderzoekers is dat de genoemde lugubere gebeurtenissen niet zijn bedoeld om ons, brave burgers, bang te maken”



Jessurunkamp, Soest

"De SOMP, of te wel het Jesserunkamp is door de Duitse bezetter gebouwd.
Het was een zogenaamd "Waldlager", en op dit kamp is een Duitse officier onder verdachte omstandigheden om het leven gekomen.
Sinds die tijd schijnt "Helmut" rond te spoken op dit kamp.
Persoonlijk heb ik geen "close encounter" gehad met "Helmut" maar heb het altijd een creepy complex gevonden en zat er liever niet dan wel, want ik had er echt het gevoel constant bekeken te worden.
Wel zijn er talrijke verhalen over militairen die met geen stok het kamp op te krijgen zijn omdat ze "Helmut" letterlijk en figuurlijk tegen het lijf zijn gelopen.
Ook heeft een keer de bezetting van het wachtlokaal het wachtgebouw verlaten omdat er deuren dichtsloegen en voetstappen werden gehoord ondanks dat er verder niemand meer op het kamp aanwezig kon zijn.
Radio Veronica heeft ooit een item uitgezonden in het programma "het zwarte gat" over het Jesserunkamp en zijn spokende bewoner.
Dit is wat ik er van weet, waarschijnlijk zijn er genoeg Klu militairen die het verhaal kennen en mischien meer voorbeelden kunnen geven van "Helmut" verschijningen.

Waarschijnlijk is het een mooi voorbeeld van een verhaal wat door de vele Klu'ers die daar werkzaam zijn geweest aan elke nieuwe lichting is doorverteld met telkens sappiger voorbeelden..............maar ja dat weet ik niet zeker."




Spookhuis in Monster

In de Wilhelminastraat ligt het bekendste spookhuis van Monster waar veel verhalen de ronde over doen. Nachtelijke geluiden, wc’s die worden doorgetrokken, de verschijning van een oude vrouw op een bed. Al meerdere kopers van het huis zijn hierdoor weggejaagd.

Het schijnt dat er voor het bouwen van het spookhuis aan de Wilhelminastraat in Monster een 400 jaar oude boom gekapt werd. Het verhaal gaat rond dat het huis op een verzamelpunt van de aardse energiebanen is gebouwd. Op dit verzamelpunt van aardse energiebanen ontstaan wonderlijke gebeurtenissen.




Blaak 555 te Rotterdam

“Ik ben een beveiliger bij Blaak 555 Rotterdam (Fortis hoofdkantoor) en daar spookt het waarschijnlijk ook in de kelder. In 1 ruimte (chauffeursruimte) wordt regelmatig kei en keihard op de stalen afsluitdeur, een houten tussendeur, of vanuit 1 van de lockers geklopt cq. gebonkt.
Ik persoonlijk schijt ‘em dan echt, ik heb het helemaal niet op dit geouwehoer, en wil dus ook weten hoe ik deze schimmen weg kan krijgen, want het is echt NIET tof om daar ‘s nachts je controle ronde te lopen.
Blaak is 1 van de oudste gedeeltes van Rotterdam, dus het heeft ook een rijke historie.
Ook stond op die plek ooit de Schiedamse Poort (toen Rotjeknor net stadsrechten had).”

“Mijn collega’s en ik hebben dit geklop allemaal gehoord, het is op -2 (in de kelder dus) en het geklop verplaatst zich ook vrij regelmatig.(Op verschillende deuren, op kastjes, noem het maar op) En het begint pas als je in de buurt komt. (zo’n 10 meter afstand) en soms gaat het zo hard dat het door de garage heen galmt. Als je dan weer van die ruimte wegloopt, houdt het ineens op…
Ik en mijn collega’s hebben die ruimte een keer grondig doorzocht, en alle mogelijke natuurlijke of technische verklaringen uitgesloten (Systeem plafond opgetilt, gezocht naar ratelende leidingen, etc.)
Het gebeurd ook alleen 's nachts, en alleen als er 1 of hooguit 2 mensen zijn. Chauffeurs die overdag in die ruimte zitten, schoonmakers die er komen, of wie dan ook, niemand van die mensen heeft het er ooit meegemaakt. Op sommige momenten krijg je gewoon gigantisch kippevel, en een aantal seconden daarna begint het geklop.
Ik (en een aantal collega’s) vinden dit behoorlijk creepy, maar we proberen er behoorlijk luchtig over te doen, maar iedereen werkt die ruimte eigenlijk zo snel mogelijk af, om daar maar weg te kunnen gaan.”




Kasteel Well

"Dit kasteel oogt van buiten nog erg mooi, hoewel het ook flink gebombardeerd is tijdens de oorlog. Er is nog 1 toren over van de 4, maar dit is alleen nog een omhulsel. To the point dus: ja er is een spookverhaal: Vroeger woonde het geslacht Lidl (of Liedl) in het kasteel. Ze hadden een meisje genaamd Sophie. Dit meisje is gestorven aan tuberculose toen ze 15 jaar was in het kasteel en schijnt nog steeds rond te waren. Ze is dus wel eens gezien door mensen. Welk tijdstip/jaartal is mij onbekend. De kamers zijn ook naar haar genoemd, Sophie's Room, Sophie's Kitchen etc. In het Engels omdat het nu in het bezit is van het Emerson College in Boston en dus woonverblijf en studieplaats is voor Amerikaanse studenten. Normaliter is dit dus nooit toegankelijk.

Verder waren er ooit 2 kasteelheren die beiden recht hadden op het kasteel. 1 van hen stuurde de ander naar het oorlogsfront met de belofte dat als hij terugkeerde hij de helft van zijn kasteel en grond kreeg, er van uit gaande dat deze man de oorlog niet zou overleven. Dat deed hij echter wel. Dus kreeg hij o.a. het slechte deel van de landerijen, maar hij legde de grond droog en had zo flinke inkomsten. Hij trouwde en kreeg een kind.
Tot de 2e oorlog uitbrak en hij opnieuw naar het front moest en men dacht dat hij dood was.
Zijn vrouw is toen uit liefdesverdiet gestorven. De andere kasteelheer zat met het kleine kind en gooide het, toen hij dacht dat niemand keek, uit de hoge toren naar beneden. Het kind was dood. Jaren later kwam de kasteelheer, die gevangen bleek te zijn door de Fransen terug naar kasteel Well. Hij raakte aan de praat met de man van het veer (pont zeg maar), die hem terloops vertelde dat hij gezien had hoe het kind naar beneden werd gegooid. De man van het veer had geen idee dat hij de kasteelheer van vroeger was, aangezien er vele jaren overheen gingen voor hij terugkeerde. De kasteelheer ging naar het kasteel, sprak met de andere kasteelheer en heeft hem toen een vloek opgelegd. Hij zou mogen blijven wonen op het kasteel, maar er zouden nooit langer dan 3 generaties van elke familie op het kasteel kunnen wonen.
En zo is het ook gebleken..."




Heksenpaadje Hoogvliet

“Het heksenpaadje bevindt zich in het Ruige Plaatbos in Hoogvliet, aan de kant van de Botlektunnel, vanaf daar ga je een hekje door en kom je op het heksenpaadje. Er zouden twee verhangingen hebben plaatsgevonden, maar volgens de politie is dat niet waar. Er blijft dus ‘maar’ 1 verhanging over, die plaats heeft gevonden op het heksenpaadje.
Er zijn ook voodoorituelen uitgevoerd, maar dit is niet exact op het heksenpaadje geweest.
Men voelt zich er niet op zijn gemak, wat zich uit door druk op de borst, het gevoel bekeken te worden, men blijkt er verdriet en eenzaamheid te kunnen voelen. Zelf heb ik niets gevoeld, maar van anderen weet ik dat zij het bovengenoemde gevoeld hebben. Thuis op de pc, tijdens het monteren, een ‘gezicht’, of iets wat daar op lijkt, door een boom (de boom van de verhangene…?). We hebben ook een kinderstemmetje geregistreerd dat zegt: ‘ja echt!’
Ook de cameramensen van RTL hebben de beelden bekeken en beluisterd maar hebben er geen verklaring voor.”


pi_115787673
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:31 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt heerlijk om te doen, alleen wel met iemand erbij die wél een beetje stoer is, anders schijt ik 7 kleuren stront.

Ik ken zelf geen Nederlandse spooklocaties helaas..
Whahaha, ik denk dat het wel mee zal vallen hoor, als er iemand achter je staat en die zegt boe schrik je ook, maar dat houdt niet in dat je bang bent, misschienwat om over na te denken ;)
Ik denk niet dat je echt bang zal zijn :P Locaties ken ik wel, maar ik wil alles weten :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zoek nog steed leden voor mij groep !!

Stuur een mailtje naar outsideparanormal@hotmail.com met je leeftijd en eventuele ervaringen binnen de paranormale die je hebt gehad.

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115787805
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:46 schreef Joel13 het volgende:

[..]


Locaties zijn in Huissen en IJmuiden, maar de aflevering heet Amsterdamned... lol.
Ik he ze ook gezien, gewellig in Huissen met Johan Flemminx
Heb me dood gelachen :P
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115787892
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:34 schreef HighVolume het volgende:
solse gat op de veluwe bij het dorp Putten.Dat is echt midden in het bos.
Het Solse Gat heb ik helemaal uitgekamt, dat wordt 1 van me eerste grootste onderzoeken binnen OPI, de rest waren kleinere locaties :) Volgend jaar staat er zelf iets anders op me lijstje iets giga groot in Duitsland :)

Thanks HighVolume voor je inzet :)
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115796603
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:56 schreef Joel13 het volgende:

[..]

Spookhuis De Hoop, Hazerswoude Rijndijk

Als je daarmee de oude meelfabriek bedoelt; deze is naar mijn weten ondertussen gesloopt en daar staan nu nieuwbouw huizen.
Skål
pi_115800183
Oh okay, ja het is een oud lijstje dat ik nog had liggen. ;)
pi_115802626
Thanks Joel13

Ik zie dat jij intresse heb in urban fotografie of ook paranormale onderzoeken?

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115811550
Graag gedaan Alvira,

Eerlijk gezegd geen van beide. Ik beschouw mezelf min of meer een (amateur)-folklorist en romanticus http://nl.wikipedia.org/wiki/Romantiek_(stroming) Vandaar uit mijn interesse in bovennatuurlijke zaken en dan vooral de verhalen erover.
pi_115826857
Ik heb een tijdje gewerkt in attractiecentrum in sweetlake... De lasergame ruimte daar is sowieso al een spookruimte, maar er gingen toen natuurlijk de leukste verhalen rond. Maar als je dan met zn 2 de ruimte werd ingestuurd om schoon te maken, met noodverlichting aan enzo, dan sprong altijd die verlichting uit, je hoorde altijd wel geluiden uit de andere ruimten...

Of het er nu echt spookte? Geen idee...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115831961
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:54 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Ik he ze ook gezien, gewellig in Huissen met Johan Flemminx
Heb me dood gelachen :P
ik ook. die gast denkt echt dat het spookt. hij vertelde het aan iedereen die wil weten. woont hij er nog trouwens?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_115868919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 06:21 schreef Joel13 het volgende:
Graag gedaan Alvira,

Eerlijk gezegd geen van beide. Ik beschouw mezelf min of meer een (amateur)-folklorist en romanticus http://nl.wikipedia.org/wiki/Romantiek_(stroming) Vandaar uit mijn interesse in bovennatuurlijke zaken en dan vooral de verhalen erover.
Toppie Joel13, ik houd me buiten allerlei anderen dingen ook meet oude legendes bezig waarvan men ze nog steeds gebruiken zoals het Solse gat en de Witte Wieven.

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115868960
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een tijdje gewerkt in attractiecentrum in sweetlake... De lasergame ruimte daar is sowieso al een spookruimte, maar er gingen toen natuurlijk de leukste verhalen rond. Maar als je dan met zn 2 de ruimte werd ingestuurd om schoon te maken, met noodverlichting aan enzo, dan sprong altijd die verlichting uit, je hoorde altijd wel geluiden uit de andere ruimten...

Of het er nu echt spookte? Geen idee...
Je kan altijd vragen of je mag kijken of er wat is, je zou eventuele anderen werknemers uit kunnen horen en eventueel de baas zelf :)
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115869109
Ik heb geen enkel idee. ik heb zijn mail dus hem gemailt en het hem gevraagt hopelijk krijg ik een reactie hier op terug :P

Gr Alvira
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_115869216
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:52 schreef Outsideparanormal het volgende:
Ik heb geen enkel idee. ik heb zijn mail dus hem gemailt en het hem gevraagt hopelijk krijg ik een reactie hier op terug :P

Gr Alvira
afwachten
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_115985910
Spoken moet je met rust laten, ik snap niet wat je daar te zoeken hebt :{
pi_115988585
Zoek een plek in een bos op een klein heuveltje waar 2 of 3 mooie oude bomen staan. Daar lopen ook zgn. Leylijnen over (google even op leylijnen). Leylijnen vooral knooppunten van Leylijnen zijn energiebronnen die zeker ook interessant zijn voor geesten. Leylijnen zijn herkenbaar aan het gegeven dat bomen daar uitbundig gebladerte hebben. Die energie wordt aan de omgeving onttrokken zodat je daar juist energiearme natuur kan ontdekken. Wat dacht je van de wegen die naar Santiago de Compostela lopen? Daar gingen miljoenen pelgrims je voor en dat voel je! Ik neem aan dat je het witte wieven verzamelpunt kent ten zuiden van Goor?
pi_115989559
Grafheuvels zijn ook beroemd. Evenals kerken en begraafplaatsen. De aanwezigheid van geesten is daar 100% gegarandeerd. Maar dat hoeven natuurlijk geen spookgeesten te zijn!
pi_115996707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:24 schreef Heerda2 het volgende:
Grafheuvels zijn ook beroemd. Evenals kerken en begraafplaatsen. De aanwezigheid van geesten is daar 100% gegarandeerd. Maar dat hoeven natuurlijk geen spookgeesten te zijn!
zijn er veel grafheuvels in nederland?

ik vind dit soort locaties wel interesant. ik vind wel, als je naar een locatie gaat waar het kan spoken, dat je er al met een oordeel gaat onderzoeken. kan het dan zijn dat je fantasie aan de loop gaat, omdat je dan iets wilt zien?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_115997853
Ten noorden van Vasse Twente zijn er diverse... Ja zonder fantasie lukt er niets in het leven!
In Duitsland zijn er in Emsland bij Dalum onder Bippen grafheuvels en zoiets als Hunebedden waar de heksen dansen. Je moet er wel iets voor over hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')