abonnement Unibet Coolblue
pi_114036589
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:19 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

In haar familie zitten wel een aantal neefjes en nichtjes met ADHD. Maar ASS komt aan die kant officieel niet voor. Gezien de leefstijlen van de verschillende familieleden van die kant lijkt het me ook niet. Maar ben natuurlijk geen professional. :P

Mijn oom en vader zijn soms nog duidelijker ASS'er dan ik. Denk dat het sowieso daar van komt en eventueel gecombineerd met een mogelijke genetische kwetsbaarheid van m'n moeder dat er een vrij grote kans was dat ik iets ( ASS, ADHD.. ) zou gaan ontwikkelen. Heb voor de rest geen diagnose adhd of add, herken me daar ook niet zo heel erg in.
Je bent wel officieel gediagnostiseerd?
En grote kans dat het wel degelijk bij je moeder voor zou kunnen komen of dat ze drager is, evenals je vader. In dat geval heb je gewoon pech gehad toen de genen verdeeld werden :P
pi_114036804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bent wel officieel gediagnostiseerd?
En grote kans dat het wel degelijk bij je moeder voor zou kunnen komen of dat ze drager is, evenals je vader. In dat geval heb je gewoon pech gehad toen de genen verdeeld werden :P
Heb een officiele diagnose. Een jaar geleden gekregen.

Kan het aan de ene kant wel enigszins relativeren, het kan altijd erger. Aan de andere kant is het soms ook wel gewoon heel erg kut...
pi_114037389
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:26 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Heb een officiele diagnose. Een jaar geleden gekregen.

Kan het aan de ene kant wel enigszins relativeren, het kan altijd erger. Aan de andere kant is het soms ook wel gewoon heel erg kut...
Het kan zeker heel erg kut zijn.

Ik heb mijn diagnose iets van 3 jaar of zo?
En zelfs nu weet ik nog niet hoe verder, ik hoop daar binnenkort antwoord op te krijgen :Y
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:46:11 #29
297051 schaal_9
Caissière B
pi_114037918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:26 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Heb een officiele diagnose. Een jaar geleden gekregen.

Kan het aan de ene kant wel enigszins relativeren, het kan altijd erger. Aan de andere kant is het soms ook wel gewoon heel erg kut...
Bedoel je voor je eigen mogelijkheden of dat het erfelijk is?
Er zijn natuurlijk grote verschillen. De een zit meestal de hele dag thuis en de ander slaagt er in een talencursus meer dan succesvol af te ronden. En natuurlijk vele tussenvormen. Verder moet je een beetje geluk hebben.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_114038116
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het kan zeker heel erg kut zijn.

Ik heb mijn diagnose iets van 3 jaar of zo?
En zelfs nu weet ik nog niet hoe verder, ik hoop daar binnenkort antwoord op te krijgen :Y
Hoop voor je dat je iets aan dat antwoord zult hebben. :)

Binnenkort ga ik op gesprek voor een autismecoach, ben benieuwd of dat wat voor me is en of dat me zou kunnen helpen. Kan opzich heel veel dingen zelfstandig wel aan, woon ook zelfstandig, maar soms voelt het net alsof ik in een roeiboot zonder roeispanen vaar, de ene keer ga je de goede richting op en het andere moment weet ik niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen.
pi_114038372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:46 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Bedoel je voor je eigen mogelijkheden of dat het erfelijk is?
Er zijn natuurlijk grote verschillen. De een zit meestal de hele dag thuis en de ander slaagt er in een talencursus meer dan succesvol af te ronden. En natuurlijk vele tussenvormen. Verder moet je een beetje geluk hebben.
Zo te lezen gaat het jou in ieder geval goed af daar in Frankrijk. ;) Leuk om te lezen en erg goed van je. :) Er zijn denk ik ook wel genoeg positieve voorbeelden, dat het wel kan en dat niet alles onmogelijk is.

Ben zelf iemand die niet altijd goed is in initiatief nemen, ergens mee beginnen, snel omschakelen vind ik ook moeilijk. Dat uit zich vaak ook in gesprekken, vooral als ik in gezelschap ben van meer dan 1 persoon. Maar heb denk ik genoeg mogelijkheden om er uiteindelijk iets van te maken. Alhoewel ik die zelf ook niet altijd even goed zie.. Maar besef me meestal wel dat het bij mij vaak wel meevalt. :)
pi_114038431
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:49 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Hoop voor je dat je iets aan dat antwoord zult hebben. :)

Binnenkort ga ik op gesprek voor een autismecoach, ben benieuwd of dat wat voor me is en of dat me zou kunnen helpen. Kan opzich heel veel dingen zelfstandig wel aan, woon ook zelfstandig, maar soms voelt het net alsof ik in een roeiboot zonder roeispanen vaar, de ene keer ga je de goede richting op en het andere moment weet ik niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen.
Dat gevoel herken ik wel. Ik ben al jaren op drift, heb geen idee wat ik met m'n leven wil ;(
pi_114038610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat gevoel herken ik wel. Ik ben al jaren op drift, heb geen idee wat ik met m'n leven wil ;(
Erg vervelend inderdaad.. ;( Ik ben ook al jaren op zoek.. Verschillende opleidingen geprobeerd, geprobeerd om een relatie te krijgen, vrienden etc. etc... Het gaat vaak zo moeizaam, terwijl er met m'n denkvermogen niks mis is en je van alles zo bewust bent.
pi_114038743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:49 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Hoop voor je dat je iets aan dat antwoord zult hebben. :)

Binnenkort ga ik op gesprek voor een autismecoach, ben benieuwd of dat wat voor me is en of dat me zou kunnen helpen. Kan opzich heel veel dingen zelfstandig wel aan, woon ook zelfstandig, maar soms voelt het net alsof ik in een roeiboot zonder roeispanen vaar, de ene keer ga je de goede richting op en het andere moment weet ik niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen.
Heel erg herkenbaar!

Trouwens, stel dat je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat jullie kinderen ook ASS zullen hebben, zouden jullie er dan bewust voor kiezen wel/geen kinderen te nemen?

Om eerlijk te zijn zou ik mijn eigen kinderen het leven dat ik, in elk geval tot nu toe heb, niet willen aandoen.
pi_114039026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:53 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Zo te lezen gaat het jou in ieder geval goed af daar in Frankrijk. ;) Leuk om te lezen en erg goed van je. :) Er zijn denk ik ook wel genoeg positieve voorbeelden, dat het wel kan en dat niet alles onmogelijk is.

Ben zelf iemand die niet altijd goed is in initiatief nemen, ergens mee beginnen, snel omschakelen vind ik ook moeilijk. Dat uit zich vaak ook in gesprekken, vooral als ik in gezelschap ben van meer dan 1 persoon. Maar heb denk ik genoeg mogelijkheden om er uiteindelijk iets van te maken. Alhoewel ik die zelf ook niet altijd even goed zie.. Maar besef me meestal wel dat het bij mij vaak wel meevalt. :)
Herkenbaar :(
Children of the night. What music they make.
pi_114039099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:59 schreef Aleria het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar!

Trouwens, stel dat je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat jullie kinderen ook ASS zullen hebben, zouden jullie er dan bewust voor kiezen wel/geen kinderen te nemen?

Om eerlijk te zijn zou ik mijn eigen kinderen het leven dat ik, in elk geval tot nu toe heb, niet willen aandoen.
Ik ook niet. Voor mij geen kinderen! Heb sowieso een hekel aan die kleine koters :P
pi_114039166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:59 schreef Aleria het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar!

Trouwens, stel dat je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat jullie kinderen ook ASS zullen hebben, zouden jullie er dan bewust voor kiezen wel/geen kinderen te nemen?

Om eerlijk te zijn zou ik mijn eigen kinderen het leven dat ik, in elk geval tot nu toe heb, niet willen aandoen.
Over 10 jaar denk ik pas na over kinderen. Als ik het gevoel heb dat ik ze goed op kan voeden en zelf wat toevoegen aan hun levens. Maar als ik geen kinderen krijg is dat prima, maar ik laat de beslissing denk ik niet afhangen op t feit of ze misschien ASS klrijgen.
Children of the night. What music they make.
pi_114039316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Over 10 jaar denk ik pas na over kinderen. Als ik het gevoel heb dat ik ze goed op kan voeden en zelf wat toevoegen aan hun levens. Maar als ik geen kinderen krijg is dat prima, maar ik laat de beslissing denk ik niet afhangen op t feit of ze misschien ASS klrijgen.
Hier hetzelfde. Als ik er op dat moment klaar voor ben en een leuke vrouw heb, lijkt het me niet dat ik door m'n ASS de beslissing neem om geen kinderen te nemen. Die keuze baseer ik dan op andere factoren.
pi_114039502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ook niet. Voor mij geen kinderen! Heb sowieso een hekel aan die kleine koters :P
Ik vind ze best lief, zolang ze niet van mij zijn ;)
Een vriendin van me heeft 2 hele kleine, en toen de 1 in mijn armen werd gedouwd terwijl de 2e om me heen aan het rennen was en ik alleen was, had ik zelf ook zin om even keihard te gillen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Over 10 jaar denk ik pas na over kinderen. Als ik het gevoel heb dat ik ze goed op kan voeden en zelf wat toevoegen aan hun levens. Maar als ik geen kinderen krijg is dat prima, maar ik laat de beslissing denk ik niet afhangen op t feit of ze misschien ASS klrijgen.
Fair enough, maar ik vraag het me simpelweg af of je een kind zou willen als je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat het ASS heeft, of misschien beter gezegd, ongeveer jouw leven tot nu toe zou leiden.

Mmms, misschien denk ik te veel na op dit tijdstip van de dag.
pi_114039671
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:10 schreef Aleria het volgende:

[..]

Ik vind ze best lief, zolang ze niet van mij zijn ;)
Een vriendin van me heeft 2 hele kleine, en toen de 1 in mijn armen werd gedouwd terwijl de 2e om me heen aan het rennen was en ik alleen was, had ik zelf ook zin om even keihard te gillen.

[..]

Fair enough, maar ik vraag het me simpelweg af of je een kind zou willen als je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat het ASS heeft, of misschien beter gezegd, ongeveer jouw leven tot nu toe zou leiden.

Mmms, misschien denk ik te veel na op dit tijdstip van de dag.
Ik zou niemand mijn leven willen laten hebben. Mijn leven was kut
pi_114039907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:10 schreef Aleria het volgende:

Fair enough, maar ik vraag het me simpelweg af of je een kind zou willen als je met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat het ASS heeft, of misschien beter gezegd, ongeveer jouw leven tot nu toe zou leiden.

Mmms, misschien denk ik te veel na op dit tijdstip van de dag.
Als het kind ASS heeft wordt dat denk ik sneller duidelijk dan dat het bij mij het geval was. Onder meer omdat er 25 jaar geleden nog veel minder duidelijkheid over was. Dus dan zou het moment dat ik een kind zou krijgen het genoeg hulp kunnen krijgen om een zo 'normaal' mogelijke ontwikkeling door te gaan.

Ik denk er in ieder geval nu zo over, maar in de loop der tijd zou dat kunnen veranderen natuurlijk.
pi_114039958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:14 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Als het kind ASS heeft wordt dat denk ik sneller duidelijk dan dat het bij mij het geval was. Onder meer omdat er 25 jaar geleden nog veel minder duidelijkheid over was. Dus dan zou op dat moment 'mijn' kind genoeg hulp kunnen krijgen om een zo 'normaal' mogelijke ontwikkeling door te gaan.

Ik denk er in ieder geval nu zo over, maar in de loop der tijd zou dat kunnen veranderen natuurlijk.
Zorg dan ook maar dat je een goeie vrouw tegen komt. Die zijn ook zo schaars als wat
pi_114040072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zorg dan ook maar dat je een goeie vrouw tegen komt. Die zijn ook zo schaars als wat
Inderdaad.. ;( Dat is direct al een mount everest die we eerst nog moeten beklimmen..

Kinderen is in ieder geval een nog heel verre ver -van - mijn - bed- show...
pi_114040305
Ik ga in ieder geval zo slapen. Welterusten allemaal!
pi_114040399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:21 schreef Riddler86 het volgende:
Ik ga in ieder geval zo slapen. Welterusten allemaal!
|trusten Riddler86 :W
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:25:00 #46
297051 schaal_9
Caissière B
pi_114040500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:53 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Zo te lezen gaat het jou in ieder geval goed af daar in Frankrijk. ;) Leuk om te lezen en erg goed van je. :) Er zijn denk ik ook wel genoeg positieve voorbeelden, dat het wel kan en dat niet alles onmogelijk is.

Ben zelf iemand die niet altijd goed is in initiatief nemen, ergens mee beginnen, snel omschakelen vind ik ook moeilijk. Dat uit zich vaak ook in gesprekken, vooral als ik in gezelschap ben van meer dan 1 persoon. Maar heb denk ik genoeg mogelijkheden om er uiteindelijk iets van te maken. Alhoewel ik die zelf ook niet altijd even goed zie.. Maar besef me meestal wel dat het bij mij vaak wel meevalt. :)
Dank je! Ik heb de cursus nog niet afgerond, Robuust89 wel ;-)
Maar gaat mij ook goed af, het zijn wel de finesses (vaak nonverbaal) die het hem doen. Om bv. ergens bij betrokken te worden. Vandaag met een groepje iets gedronken. Talencursus is een ideaal om gesprekken te oefenen, maar het is geen proeftuin. Zakelijk Frans past nog het best bij mij, maar die cursus is heel duur. Voor de Gewone cursus is veel invoelingsvermogen en gevoel voor humor gewenst.

Welke mogelijkheden zie je bijvoorbeeld?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_114049778
Wij hadden al kindjes voordat er ook maar een vermoeden was van ASS. Pas toen ze bij onze oudste dochter pdd-nos vaststelden gingen ze bij mij ook in die richting denken.
Had ik het eerder geweten dan had ik misschien niet eens aan kinderen begonnen. Aan de andere kant, we zijn er bij haar mooi vlot bij, dus ik hoop dat we haar kunnen besparen hoe het voor mij was/is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_114052840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef Nijna het volgende:
Wij hadden al kindjes voordat er ook maar een vermoeden was van ASS. Pas toen ze bij onze oudste dochter pdd-nos vaststelden gingen ze bij mij ook in die richting denken.
Had ik het eerder geweten dan had ik misschien niet eens aan kinderen begonnen. Aan de andere kant, we zijn er bij haar mooi vlot bij, dus ik hoop dat we haar kunnen besparen hoe het voor mij was/is.
ASS is zeer ernstig. Het slaat een stuk leven bij je weg.
pi_114053143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ASS is zeer ernstig. Het slaat een stuk leven bij je weg.
Afhankelijk van waar je in het spectrum valt natuurlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_114053278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je in het spectrum valt natuurlijk.
Dat scheelt. Als ik zie wat niet-ASS-ers vaak een groot leven leiden zoals met partner en 1 of meer kinderen en midden in het leven staan. Nog niet te spreken over diegenen die een grootbaan hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')