abonnement Unibet Coolblue
pi_118517330
slaapmeisje,dikke knuffel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2012 @ 01:04:06 #277
240917 Mula
pi_118519942
Slaapmeisje, het was misschien een ***-dag, maar hij is wel mooi voorbij! Weer een dag dichter bij het einde!!

Volgens mij had een van de begeleiders van H&B het ooit over de 'chemomuur': de -plotseling- alles verlammende vermoeidheid die je bij chemo kan krijgen. Net alsof je tegen een muur oploopt waar je gewoon echt niet meer omheen komt. Ik vond het vooral rot dat het zo plotseling kon komen. Tijdens mijn eerste kuur heb ik een doos vissticks laten vallen en het lukte me gewoon niet meer om die stomme vissticks op te pakken. Heel vreemd en beangstigend.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:55:33 #278
3542 Gia
User under construction
pi_118527581
Bij mij is die spierzwakte nog niet helemaal voorbij.
Als ik even gezeten hebt, kost het me moeite overeind te komen. Alsof die benen niet willen.
Maar als ik even loop, gaat het weer goed.

Veel lopen, dus. Maar dat is weer niet te doen, vanwege die neuropathie. Zo vermoeiend dat je vooruit wilt, maar niet kunt.

Morgen laatste keer H & B.
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:05:56 #279
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_118532177
Bij mij zit die spierzwakte ook nog steeds in mijn benen. S'morgens uit bed opstarten lijk ik wel bejaard eerst alles rekken en strekken.

Hier een weekje relaxen/genieten achter de rug, geen afspraken, geen ziekenhuis en geen gedoe heerlijk met zijn drieën. En niet vergeten onze doggies onze oude muts van 9 en onze nieuwe aanwinst een pup van 10 weken wat kan zo'n klein beestje mega werken op je lachspieren heb mijn dochter de laatste weken weer echt zien lachen en genieten. O+

Jammer genoeg wel 2 keer H&B moeten missen maar so be it, hadden deze keer met partners.

Nu maandag krijgen we een creative workshop met klei, echt iets voor mij *not* zal wel een verpeste asbak worden of zoiets ;)
  † In Memoriam † zondag 28 oktober 2012 @ 16:48:06 #280
240917 Mula
pi_118542190
Ik heb helemaal geen spierzwakte. Heb alleen wel tijden dat ik om de haverklap enorme kramp in mijn kuiten heb. Schijnt van de tamoxifen te komen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:02:19 #281
3542 Gia
User under construction
pi_118567980
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:48 schreef Mula het volgende:
Ik heb helemaal geen spierzwakte. Heb alleen wel tijden dat ik om de haverklap enorme kramp in mijn kuiten heb. Schijnt van de tamoxifen te komen.
Daar heb ik dan weer geen last van. Misschien dat mijn plastabletten op dat punt werken als antagonist.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 12:04:48 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118572020
Pillendoos :P Hoeveel pillen, poedertjes en andere shit er naar binnen gaat. Ik was vroeger al huiverig om een extra paracetamol in te nemen, maar draai nu mijn hand er niet voor om om mezelf vol te gooien. Milo vroeg vanmorgen nog wanneer ik nou es klaar was met de "pillen eten" :o

Zo dan, sinds vandaag kan ik in ieder geval weer langer dan 5 minuten rechtop zitten. Jee wat eng als je zelfs niet eens een pak cornflakes kan optillen. Heb me de afgelopen paar dagen dan ook even flink zielig gevoeld. En vanmorgen werd ik wakker met een stuk meer energie. Manlief naar zijn werk, kind naar BSO, het huis is van MIJ, heerlijk! Heb nog niet veel kunnen doen, maar ik geniet al gewoon van een iets helderder hoofd. Ik ben weer op de terugweg *O*
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_118572930
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben weer op de terugweg *O*
^O^
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:03:19 #284
3542 Gia
User under construction
pi_118583823
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pillendoos :P Hoeveel pillen, poedertjes en andere shit er naar binnen gaat. Ik was vroeger al huiverig om een extra paracetamol in te nemen, maar draai nu mijn hand er niet voor om om mezelf vol te gooien. Milo vroeg vanmorgen nog wanneer ik nou es klaar was met de "pillen eten" :o

Zo dan, sinds vandaag kan ik in ieder geval weer langer dan 5 minuten rechtop zitten. Jee wat eng als je zelfs niet eens een pak cornflakes kan optillen. Heb me de afgelopen paar dagen dan ook even flink zielig gevoeld. En vanmorgen werd ik wakker met een stuk meer energie. Manlief naar zijn werk, kind naar BSO, het huis is van MIJ, heerlijk! Heb nog niet veel kunnen doen, maar ik geniet al gewoon van een iets helderder hoofd. Ik ben weer op de terugweg *O*
Is morgen een week geleden, toch? Dan ben je al snel aan 't opknappen. Bij mij duurde dat tot begin week 3, voordat ik me weer iets beter ging voelen.
Zo zie je, het is voor iedereen anders. Mijn leeftijd zal bij mij ook wel meespelen, en mijn hartkwaal.

Heb je nog nagedacht over cytofys? De mensen waarmee ik bij Herstel en Balans zat, hadden dat gedaan in de weken van de chemo dat ze daartoe in staat waren en ik moet zeggen, die waren aan het begin van Herstel en Balans fitter dan ik.
Ik wist niets van het bestaan van cytofys af, anders had ik het zeker ook gedaan.

Maar goed, het moet wel kunnen, natuurlijk. Als je je brak voelt, wil je liefst niks.

Sterkte.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 17:20:13 #285
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118584685
Beetje te vroeg gejuicht geloof ik. Sinds vanmiddag heb ik diarree. Milo had er vanmorgen ook wat last van en waarschijnlijk is het een virus wat nu heerst. Goede timing dus. Ik heb de onco verpleegkundige even gebeld en moet het goed in de gaten houden. Nog even geen immodium nemen. Wel veel blijven drinken en zout nemen. Heb een flinke beker bouillon naar binnen gewerkt. Bij koorts direct bellen. Ik voel me gelukkig nog redelijk.

En Gia, dank je voor de tip. Ik ben van nature aartslui en denk niet dat cytofys wat voor me zou zijn. Eerst maar eens zonder te hoeven pauzeren de trap op lopen, dan ben ik al blij.

Wanneer begon jullie haar uit te vallen? Het lijkt wel alsof ik nu al een soort haarpijn heb, maar dat lijkt me wel erg vroeg na een week.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 17:41:18 #286
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118585715
Gia heb je die hartkwaal trouwens gekregen van de chemo's of had je daar zowieso al last van? Wat heftig dat je zo'n last had van de kuren dat je amper tussendoor hebt kunnen bijkomen.

Rottdog wat fijn dat je even een weekje lekker hebt kunnen genieten van je gezin. Hoe was je crea workshop vanmiddag?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 17:49:58 #287
240917 Mula
pi_118586142
Slaapmeisje, een week na het infuus met Taxotere had ik ook altijd diarree. Duurde een dag of 2 en was eigenlijk ook het einde van de klachten van de kuur. Daarna begon ik me echt beter te voelen. Hoop dat dat voor jou ook zo is.

Cytofys is fitness tijdens chemo? Ik heb bij de fysio gefitnessed. Niet aan de hand van een echt programma, maar door gewoon te kijken naar wat die dag ging lukken. Ik vond het echt fijn om te doen. Bij H&B waren ook mensen die nog tijdens hun kuren zaten. Volgens mij was iedereen wel enthousiast.

Mijn haar begon op dag 11 of 12 uit te vallen (hand door je haar en dan ineens strengen vasthouden), maar mijn haar begon op dag 2 al raar te doen. Het was heel erg stro-achtig, zag er niet uit en wou niet meer zitten.

Hier gaat het niet zo lekker. Heb het idee dat mijn lijf er echt genoeg van begint te krijgen. Heb ook wat last van mijn keel, dus hopelijk is het ook gewoon een gedeelte ziek worden. Als het alleen door de Herceptin komt, worden het nog lange weken.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 18:31:22 #288
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118588142
Mula wat klote dat het niet lekker gaat. Zo lastig inschatten of het nu van de Herceptin komt of omdat het verschrikkelijk herfst is geworden en half Nederland straks weer geveld is door de griep en snot.

Fijn dat je de diarree herkent als bijwerking. Natuurlijk niet fijn, maar dat zou een stuk beter zijn dan het buikgriepvirus wat nu heerst. Mijn haren zijn niet dof, maar wel slap. Nu doe ik er de afgelopen week ook niet echt mijn best voor om er leuk uit te zien en mijn arme haren zijn daar wel het grootste bewijs van. Ik kan het nu echt niet opbrengen om cremespoeling te gebruiken. Het gaat er toch af :P
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:55:34 #289
3542 Gia
User under construction
pi_118589164
Ik heb in 2004 een nieuwe hartklep gekregen, en heb nog een pompfunctie van 80%.
Daarom heb ik de Adriamycine maar 50% gekregen.

Mijn haar begon pas in de derde week los te laten. Van onderen het eerst.
Tegen de tweede kuur voelde ik me best goed en heb ik het laten milimeteren. Ik wilde niet ziek, zwak en misselijk naar de kapper. En plukken lang haar in mijn bed zag ik ook niet zitten.
Uiteindelijk heeft mijn man het een week later kaalgeschoren.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 19:11:05 #290
240917 Mula
pi_118589827
Vanaf het moment dat ik chemo kreeg, had ik het idee dat ik heel erg veel tijd aan mijn haar zou besteden zolang ik het nog had. Het was echt compleet het tegenovergestelde. Ik heb er twee weken als een onverzorgde aso bij gelopen. :D het boeide me echt totaal niet. En het wou ook gewoon niet zitten. Het zat zoals het zat en er kon verder ook niks mee.

Heb je eigenlijk lang haar Slaapmeisje??
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 19:36:34 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118590932
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er als een slons bijloopt haha. Ik hoop dat ik mij in ieder geval over een paar dagen weer goed genoeg voel om uitgebreid te douchen of lekker in bad te gaan. Nu kan ik nog maar max. 5 minuten op mijn poezelige pootjes staan en dat is net genoeg voor een hele snelle douche. Mijn haar viel ruim over mijn schouders. Twee dagen na de diagnose ben ik naar de kapper gegaan en is er een korte bob van gemaakt. De kapster vond dat best een stap en ik vertelde haar meteen dat ik borstkanker heb en dat mijn haar toch gaat uitvallen. Zodoende ben ik vast halverwege. Lekker direct en ik vond het ook wel fijn om een totaal onbekende te vertellen van mijn situatie. Ze schrok even en ging toen aan de slag om direct honderduit te vertellen van haar schoonzus die ook dat hele traject had meegemaakt etc etc. :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_118593848
Kan je ook een pruik van je eigen haar laten maken als je heel lang haar hebt?
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:56:06 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118595763
Volgens mij kan dat wel computergirl, maar het lijkt me wel vrij duur. En je moet dan wel veel en lang haar hebben wil het er een beetje uit zien. De technieken waarmee echt haar bewerkt moeten worden om tot een pruik te kunnen worden omgebouwd zijn vrij intensief. Het moet grondig worden gereinigd en ontschubt. Daarom wordt veel Aziatisch haar gebruikt om pruiken van te maken. Die haren zijn meestal wat dikker en dan blijft er meer haar over. Ik denk trouwens wel dat ik een plukje ga bewaren van mijn eigen haar ter vergelijking wat ik ervoor terug krijg.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:59:47 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_118596013
Onder leiding van een kunstzinnig therapeut gekleid, niet echt mijn ding mijn gedachten schieten dan alle kanten op behalve de juiste :D Aan het einde van de rit is het een dobbelsteen geworden zonder invulling omdat hoe je het ook gooit het loopt zoals het loopt, je hebt er toch geen vat op.

Bij de diarree had ik altijd zoiets van des te eerder is die zooi mijn lichaam uit en begon ik me gewoon weer beter te voelen. En tja het haar de tondeuse was er al overheen voordat ik aan de tweede kuur begon.

Gia had je een leuke afsluiting van H&B?
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:01:19 #295
240917 Mula
pi_118608987
Slaapmeisje, deze week is de Herome nagelverharder in de aanbieding bij de Trekpleister. Van ¤12,70 voor ¤6,35. Ik heb dit tijdens de chemo gebruikt om het loslaten van nagels tegen te gaan. Ik heb het alleen op mijn vingernagels gesmeerd en die bleven zitten. Van mijn teennagels raakte ik er 3 kwijt.

Er wordt gezegd dat het niet helpt mbt loslaten, maar ookal zou dat zo zijn, dan nog is het prettig om nagelverharder te gebruiken. Je nagels worden zo zacht en kwetsbaar!
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:59:50 #296
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118610279
Rottdog dat is dus eigenlijk heel diepzinnig die dobbelsteen van jou :D

Wat lief dat je eraan denkt Mula! Ik heb gelukkig nog nagelverharder in huis. Van mezelf heb ik al geen harde nagels en ze scheuren en breken heel gemakkelijk, dus ik had een heel setje voor mijn verjaardag in juni gekregen. Niet wetende dat dit nu wel heel goed van pas komt.

En ik werd vanmorgen wakker met een helderder hoofd. Alsof de mist optrekt zeg maar. Wat een verademing zeg. Ook mijn spieren willen weer iets beter meewerken. Die diarree leek inderdaad wel de laatste stuiptrekking van de chemotroep. Ik heb ineens honger als een paard :o
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:16:58 #297
3542 Gia
User under construction
pi_118630695
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:59 schreef Rottdog het volgende:
Onder leiding van een kunstzinnig therapeut gekleid, niet echt mijn ding mijn gedachten schieten dan alle kanten op behalve de juiste :D Aan het einde van de rit is het een dobbelsteen geworden zonder invulling omdat hoe je het ook gooit het loopt zoals het loopt, je hebt er toch geen vat op.

Bij de diarree had ik altijd zoiets van des te eerder is die zooi mijn lichaam uit en begon ik me gewoon weer beter te voelen. En tja het haar de tondeuse was er al overheen voordat ik aan de tweede kuur begon.

Gia had je een leuke afsluiting van H&B?

Jazeker. We gaven een vel papier rond met de naam erboven waarop iedereen een boodschap voor de ander schreef. Ik had dit thuis al voorbereid. Ik zocht voor iedereen een uitspraak van een beroemd persoon die ik bij hem/haar vond passen en schreef daar nog een persoonlijke wens bij.
Een van de deelnemers deelde hartjes uit, van hout, met daaraan een persoonlijke boodschap.
Vrijdag gaat de jongste deelnemer trouwen, dus daar hadden we nog een kadootje voor.
En we hebben adressen uitgewisseld met de bedoeling om af en toe samen te gaan eten.

Bij het sportgedeelte hadden we een fittest. Ik liep 755 meter in 6 minuten.
Daarna hebben we een sportcircuit gedaan en volley/tennis met een ballon.

Vond het heel leuk, maar ga nu aan de volgende ronde beginnen. Oedeemtherapie.
Volgende week donderdag intake. Hopelijk heb ik snel resultaat. 't Is tenslotte al weer even geleden.

Ik doe geen twee therapieen tegelijk. Dan hol ik mezelf voorbij.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:18:12 #298
3542 Gia
User under construction
pi_118630740
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 06:01 schreef Mula het volgende:
Slaapmeisje, deze week is de Herome nagelverharder in de aanbieding bij de Trekpleister. Van ¤12,70 voor ¤6,35. Ik heb dit tijdens de chemo gebruikt om het loslaten van nagels tegen te gaan. Ik heb het alleen op mijn vingernagels gesmeerd en die bleven zitten. Van mijn teennagels raakte ik er 3 kwijt.

Er wordt gezegd dat het niet helpt mbt loslaten, maar ookal zou dat zo zijn, dan nog is het prettig om nagelverharder te gebruiken. Je nagels worden zo zacht en kwetsbaar!
Ik heb ook steeds mijn tenen gelakt, en ben geen nagels kwijtgeraakt.
  † In Memoriam † woensdag 31 oktober 2012 @ 08:10:32 #299
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118655025
"De kanker is voorbij als je haar weer gaat groeien". Dit vertelde Milo vanmorgen tegen mij. Toen ik hem vroeg van wie hij deze wijsheid had, zei hij dat hij dit zelf had bedacht: "Dat denk ik in mijn hoofd mama".

Wat gaat er toch allemaal in dat koppie om. Hij is zo lief voor me. Vanmorgen werd ik wakker gemaakt doordat hij over mijn wang aaide.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:30:10 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118660017
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
"De kanker is voorbij als je haar weer gaat groeien". Dit vertelde Milo vanmorgen tegen mij. Toen ik hem vroeg van wie hij deze wijsheid had, zei hij dat hij dit zelf had bedacht: "Dat denk ik in mijn hoofd mama".

Wat gaat er toch allemaal in dat koppie om. Hij is zo lief voor me. Vanmorgen werd ik wakker gemaakt doordat hij over mijn wang aaide.
:'( :'( :'( O+

Lieve dames, ik heb weer even een paar pagina's bijgelezen in dit topic. Tranen over mijn wangen. Daarom kom ik hier ook nauwelijks. For what's worth it, sterkte. Allemaal. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')