abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:11:13 #226
13973 ranja
image means nothing
pi_114310470
Hm denk niet dat ik vandaag zin heb een verzamelaar van Pavement te gaan spotifyen... gaat me niet lukken dus. Een van die net-niet bands voor mij. Ik heb ze wel een keer gezien als voorprogramma van Sonic Youth.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:14:27 #227
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_114310576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:58 schreef Norrage het volgende:

PAVEMENT!!

[..] dit is gewoon een band die iedereen moet kennen, kom op zeg!
Wie? Nee. Skip.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_114310604
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:14 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Wie? Nee. Skip.
;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 12:16:26 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114310641
pavement is een echte cultband m.a.w. bij een heeeeeeel klein publiek heeeeeeeel erg geliefd.

Net even wat liedjes geluisterd en ik snap gelijk weer waarom ik dit niks vind, ze hebben raar genoeg zo typisch excelsior geluid (alla ceasar, johan en daryll-ann) en daar heb ik helemaal niets mee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:19:05 #230
13973 ranja
image means nothing
pi_114310740
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
pavement is een echte cultband m.a.w. bij een heeeeeeel klein publiek heeeeeeeel erg geliefd.
Valt mee hoor, in de 90s waren ze bijna wekelijks op MTV te zien bij 120 minutes of Alternative Nation.
Best aardig maar heb er nooit veel mee gehad en kan ook zo geen muziek bij de titels bedenken.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 12:20:55 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114310801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:19 schreef ranja het volgende:

[..]

Valt mee hoor, in de 90s waren ze bijna wekelijks op MTV te zien bij 120 minutes of Alternative Nation.
Best aardig maar heb er nooit veel mee gehad en kan ook zo geen muziek bij de titels bedenken.
Ja ik ken ze ook wel van hun clipjes maar ik heb niet het idee dat ze in nederland erg zijn aangeslagen buiten een klein select groepje...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114310883
Ook even een eigen bijdrage, dan hebben we in elk geval al twee lijstjes. ;)

1 Gold Soundz
2 Carrot Rope
3 Summer Babe (Winter Version)
4 We Are Underused
5 We Dance
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_114310949
Ah het volgende JanDouweKroeske-bandje. :').
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:26:30 #234
13973 ranja
image means nothing
pi_114311007
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

Ja ik ken ze ook wel van hun clipjes maar ik heb niet het idee dat ze in nederland erg zijn aangeslagen buiten een klein select groepje...
Ik denk dat ze bij de 35+ nog populairder zijn dan je denkt, bij de 20ers zal het inderdaad wat selcter zijn.
pi_114311046
Pave-wie? Nooit van gehoord..
Ik sla ff over.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:38:35 #236
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_114311499
met moeite: :P
1. Flux = Rad
2. Rattled by the Rush
3. Cut Your Hair
4. Spit on a Stranger
5. Grounded

Ik heb alleen Wowee Zowee van hun, die ik wel tof vind ik als ik 'm luister, maar ik heb bijna nooit zin om die te gaan draaien. Pavement is op zich wel een leuk bandje, maar voor mij ook totaal niet memorabel (tot de hoesjes aan toe, m.u.v. Wowee :P)

Dit is bijna Mudhoney achtig :)
nee, jij dan!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:44:00 #237
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_114311732
Pavement is meesterlijk, maar ik moet thuis wel even goed onderzoek doen voor ik met een eerlijke top 5 kan komen. Toevallig wel gisteren de geweldige reissue van Wowee Zowee gedraaid, dus ik ben wel in de moooooooood.

(en ik ben heel blij dat ik ze 2 jaar geleden nog in paradiso heb gezien)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:45:04 #238
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_114311780
Helaas moet ook ik passen.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:47:34 #239
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_114311883
Pavement is helemaal geen kleine groep.

Vanavond eens een top 5 destilleren :Y
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:49:12 #240
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_114311936
Pavement? wat is dat?
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 12:49:34 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114311951
okay dan neem ik mijn woorden terug pavement is huge maar ik heb er niets mee...

teveel liedjes liedjes naar mijn smaak.... het zullen wel heel bijzondere liedjes zijn maar ik ben nooit subtiel genoeg om dat eruit te halen. Dat heb ik wel bij veel meer liedjes liedjes bandjes, al die britpop enzo... ik mis dan vaak in interesante wending een wtf momentje een uber catchy hook, een raar stukje zang. Als het allemaal semi lieflijk voortkabbelt dan veranderd het bij mij al snel in behang... Vandaar ook mijn voorkeur voor wtf muziek denk ik.... ik wil graag geprikkeld worden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:53:53 #242
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_114312105
Mee eens. Heb net een paar nummers op youtube geluisterd. Kan begrijpen dat mensen het goed vinden maar het niks voor mij.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:09:24 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_114312710
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
okay dan neem ik mijn woorden terug pavement is huge maar ik heb er niets mee...

teveel liedjes liedjes naar mijn smaak.... het zullen wel heel bijzondere liedjes zijn maar ik ben nooit subtiel genoeg om dat eruit te halen. Dat heb ik wel bij veel meer liedjes liedjes bandjes, al die britpop enzo... ik mis dan vaak in interesante wending een wtf momentje een uber catchy hook, een raar stukje zang. Als het allemaal semi lieflijk voortkabbelt dan veranderd het bij mij al snel in behang... Vandaar ook mijn voorkeur voor wtf muziek denk ik.... ik wil graag geprikkeld worden
Ik vind pavement toch wel vol zitten met rare stukjes zang en tempowisselingen en zo. Het kan lawaaiiger, maar met britpop heeft het weinig te maken (niet dat dáár wat mis mee is...).

[/fanboy]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 13:12:10 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114312823
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik vind pavement toch wel vol zitten met rare stukjes zang en tempowisselingen en zo. Het kan lawaaiiger, maar met britpop heeft het weinig te maken (niet dat dáár wat mis mee is...).

[/fanboy]
Dan ken ik ze niet zo goed maar de top 5 van norrage die ik geluisterd heb vind ik allemaal vrij kabbelige liedjes liedjes ... :D ik zal de top 5 van gehenna eens luisteren :D

*O* en ja flux=rad is dan al weer een stuk leuker *O* dat snap ik wel :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114312958
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
okay dan neem ik mijn woorden terug pavement is huge maar ik heb er niets mee...

teveel liedjes liedjes naar mijn smaak.... het zullen wel heel bijzondere liedjes zijn maar ik ben nooit subtiel genoeg om dat eruit te halen. Dat heb ik wel bij veel meer liedjes liedjes bandjes, al die britpop enzo... ik mis dan vaak in interesante wending een wtf momentje een uber catchy hook, een raar stukje zang. Als het allemaal semi lieflijk voortkabbelt dan veranderd het bij mij al snel in behang... Vandaar ook mijn voorkeur voor wtf muziek denk ik.... ik wil graag geprikkeld worden
Pavement een 'liedjes-liedjes' band? wtf. Ik vind ze het experiment absoluut niet schuwen, en veel muziek van hun prikkelt echt als een malle. Heel veel nummers, zeker van de eerste albums, zijn ook niet aan mij besteed omdat het mij te erg prikkelt. Volgens mij doe je ze met deze mening niet zoveel recht. Ga eens de eerste albums luisteren? Die tweede, ook hun naar mijn mening beste, Crooked Rain, is inderdaad wat meer liedjes-liedjes albums...maar die eerste is echt een album dat de alternatieve wereld heeft opgeschud, wat mij betreft.

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
pavement is een echte cultband m.a.w. bij een heeeeeeel klein publiek heeeeeeeel erg geliefd.

Net even wat liedjes geluisterd en ik snap gelijk weer waarom ik dit niks vind, ze hebben raar genoeg zo typisch excelsior geluid (alla ceasar, johan en daryll-ann) en daar heb ik helemaal niets mee.
En dan ga je het vergelijken met deze bands? No offence hoor, maar ik vind dat je heel erg uit de bocht vliegt. Ik kan op zich wel toegeven dat Excelsior vast erg geinspireerd is op Pavement, maar die bands die jij noemnt hoor ik echt voor geen ene meter terug in Pavement. Dat vind ik meer een beetje suffe indie-bandjes waar ik ook helemaal niks mee heb.

Bovendien, wat methodmich zegt, ze zijn echt een best wel grote band. Ze verkochten Paradiso en vervolgens ook nog Doornroosje echt in halve dag uit. En dit was bovendien de eerste "indie-band" die ik ooit ben gaan waarderen, omdat ze gewoon zó groot waren dat ik ze als indie-hater (destijds :P) zelfs ben gaan luisteren. En het meteen leuk vond :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 13:18:52 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114313140
:D dan zit ik helemaal fout in waar pavement voor staat :D laten we het er op houden dat ik het een lastig te plaatsen band vind..

De eerste keer dat ik ze zag was een of ander suffig nummer met een clip waarbij de heren bij de kapper zaten ofzo (op new york noise) en ik denk dat ik daaraan teveel mijn mening ontleen.... Ik zal me eens wat meer in ze verdiepen kijken of ik er wat uit kan halen..

zoals ik al zei dat rad=flux vind ik nu al het leukste liedje dat ik van ze gehoord heb... en inderdaad in geen wegen of velden zoals ik ze in mijn hoofd had voorgesteld....

dit nummer


:D dat vind ik nou een typisch liedje liedje.... (en dat komt vooral door het bluriaanse oeh oeh oeh .. al zal blur dat dan wel van hun hebben ofzo.. blur is nog zon band waar ik niets mee heb *O* )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 juli 2012 @ 13:23:15 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_114313342
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
ohja dat bandje waar mensen in indie topics het altijd over hebben en ik nog nooit een nummer van gehoord heb....

dat wordt hem niet dus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:23:43 #248
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_114313361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

pi_114313502
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
:D dan zit ik helemaal fout in waar pavement voor staat :D laten we het er op houden dat ik het een lastig te plaatsen band vind..

De eerste keer dat ik ze zag was een of ander suffig nummer met een clip waarbij de heren bij de kapper zaten ofzo (op new york noise) en ik denk dat ik daaraan teveel mijn mening ontleen.... Ik zal me eens wat meer in ze verdiepen kijken of ik er wat uit kan halen..

zoals ik al zei dat rad=flux vind ik nu al het leukste liedje dat ik van ze gehoord heb... en inderdaad in geen wegen of velden zoals ik ze in mijn hoofd had voorgesteld....

dit nummer


:D dat vind ik nou een typisch liedje liedje.... (en dat komt vooral door het bluriaanse oeh oeh oeh .. al zal blur dat dan wel van hun hebben ofzo.. blur is nog zon band waar ik niets mee heb *O* )
Cut Your Hair is inderdaad een ongelooflijk liedje-liedje ja :) Net als Gold Soundz trouwens, hun misschien wel bekendste nummer (werd door Pitchfork toen ook als beste Indie-song ooit beschouwd). Dus, ik kan me voorstellen dat men denkt dat dit een liedjes-liedjes band is op basis van hun populairste nummers :) Maar als je er dieper ingraaft zijn ze zoveel meer, maar zoveel onbekender.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114313652
Hier zit het gevaar soms van de top vijf: een band die trouwe fans heeft, maar waar ook veel hun schouders voor ophalen. Dat zorgt altijd voor pijnlijk wederzijds onbegrip. :P

Daarom introduceer ik ook geen top 5 van Nick Drake. Eén omdat ik onmogelijk kan kiezen, maar ook twee, dat ik het niet aankan dat mensen zullen zeggen dat ze het niets vinden/er niets mee hebben. The horror. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')