abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:26:39 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114100837
Hm. Ik dacht vanaf 1 juli gefaseerd.
pi_114101342
Zo'n dm90 zit best wel lekker trouwens :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:44:40 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114101418
Arriva op de MerwedeLingeLijn heeft momenteel veel problemen met het materieel. NedTrain krijgt de storingen en defecten niet onder controle...
Eventjes een opsomming van de aantal defecten per week:
Week 28 (huidig): 3 stellen defect
Week 27: 2 stellen defect
Week 26: 4 stellen defect
Week 25: 3 stellen defect
Week 24: 1 stel defect
Week 23: 3 stellen defect
Week 22: 1 stel defect
Week 21: 2 defect
Week 20: 2 defect
.....

Waarbij van week 20 t/m 24 treinstel (10)505 met ontplofte accu's stil heeft gestaan. Hetzelfde stel raakte in week 25 wederom defect en was pas weer in week 27 gerepareerd.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:48:29 #279
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114101541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan er een systeem aan koppelen dat de functie van machinist overneemt ja. Dan ben je meteen van menselijke veiligheidsfactoren af. Bovendien kan je ETCS dan iets strakker afstellen.
En wie moet er dan het spoor voor mij schouwen? Machinisten zijn ook de ogen van de treindienstleider.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_114101623
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En wie moet er dan het spoor voor mij schouwen? Machinisten zijn ook de ogen van de treindienstleider.
Je zou denken dat de machinist ook bij een automatisch systeem toch een beetje moet blijven opletten, al was het maar vanwege de kans van een boom op het spoor etc.

Het zou wel interessant zijn om te weten hoe ze het bijv. in Duitsland op de hogesnelheidstrajecten doen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:51:08 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114101630
Ziggy³, is het normaal dat wanneer er een rood lampje bij een overweg defect is dat er een AKI/AHOB gegeven wordt? Mcn kreeg een AKI/AHOB. Overweg sloot wel gewoon ed.
Dat lampje heeft iets van anderhalf uur bij Gorinchem defect geweest voor gerepareerd. Opvallend was wel dat er 5 man bij stonden van Strukton _O-
pi_114101947

Op de NS Hispeed site wordt reclame gemaakt met een creatief samengestelde TGV. ^O^
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:06:46 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114102151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:00 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Op de NS Hispeed site wordt reclame gemaakt met een creatief samengestelde TGV. ^O^
Ik zie niets geks?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_114103717
TGV motorwagen in Réseau-Duplex kleuren voor een Réseau. :)

Alhoewel het natuurlijk altijd nóg creatiever kan:

Dit was op 7 februari 2009, heb toen echt wel even staan te kijken... :D
pi_114106052
1 minuut geleden in sprinter amersfoort - amsterdam. Het volgende station is Baarn. U kunt hier overstappen voor utrecht centraal en den helder. WUT?
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:45:56 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_114106135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:51 schreef greavy het volgende:
Ziggy³, is het normaal dat wanneer er een rood lampje bij een overweg defect is dat er een AKI/AHOB gegeven wordt? Mcn kreeg een AKI/AHOB. Overweg sloot wel gewoon ed.
Dat lampje heeft iets van anderhalf uur bij Gorinchem defect geweest voor gerepareerd. Opvallend was wel dat er 5 man bij stonden van Strukton _O-
Ligt er aan welk lampje en hoeveel. Maar het hoeft niet ongebruikelijk te zijn inderdaad. We hebben daar hele specifieke regels voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 14:08:52 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114107131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:42 schreef b2py het volgende:
Zo'n dm90 zit best wel lekker trouwens :)
DM'90 zit het beste van al het stoptreinmaterieel in NL
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:24 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114107194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

DM'90 zit het beste van al het stoptreinmaterieel in NL
Kun je nagaan hoe beroerd het met de rest is gesteld!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:18:04 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114107521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

DM'90 zit het beste van al het stoptreinmaterieel in NL
Mat'64 behoort ook bovenaan in het lijstje. Zonder enige twijfel.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:20:11 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_114107618
Doe mij maar Duits materieel. De LINTjes van de Dortmund-Sauerland-Express zitten best goed :Y (al heb ik alleen de 1e klas ervan gehad, weet niet hoe de tweede klas zit).

Ook de Dosto van Münster naar Düsseldorf zit lekker, en ligt als een blok op het spoor. Kwalitatief beter dan VIRM en DD-groene-kutbankjes-AR.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:26:22 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114107891
DDAR is prima zolang je op de banken gaat zitten. Ik snap niet dat mensen op de planken gaan zitten :?
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:27:38 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_114107962
Zinloze discussie nmm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:32:35 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114108245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:26 schreef greavy het volgende:
DDAR is prima zolang je op de banken gaat zitten. Ik snap niet dat mensen op de planken gaan zitten :?
Er zijn ook mensen die wel vijf centimeter extra beenruimte willen omdat ze liever niet hebben dat hun bloedvaten worden afgesloten. Het verschil tussen banken en planken is daarmee in de verste verte niet te vergelijken. Het geklaag over die zogenaamde planken is een mooi voorbeeld van het feit dat we in Nederland gewoon een stelletje watjes zijn.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:35:29 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114108401
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die wel vijf centimeter extra beenruimte willen omdat ze liever niet hebben dat hun bloedvaten worden afgesloten. Het verschil tussen banken en planken is daarmee in de verste verte niet te vergelijken. Het geklaag over die zogenaamde planken is een mooi voorbeeld van het feit dat we in Nederland gewoon een stelletje watjes zijn.
Ik zit liever in een DDAR op de banken dan in een SLeT, VIRM of SGM of welk ander lightrail spul zoals GTW
Als je echt beenruimte wilt, moet je naar Duitsland gaan. In Talenten heb je aardig wat beenruimte tweede klas.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:47:42 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_114108983
Als je iedere dag naar je werk wilt kan je niet naar Duitsland gaan. Dus jouw post "Ik snap niet dat..." kan ik dus zien als "Ik snap niet dat niet iedere reiziger als een soort hobbyist rondreist?"
pi_114109011
In de Talenten van de Prignitzer Eisenbahn heb je dus absoluut geen beenruimte. In de Duitse dubbeldektreinen ook niet. Bovendien heb je daarbij dikke kans dat je uitzicht hebt op een raamspijl. Maar ja, het gras bij de buren is altijd groener he.
pi_114109023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:44 schreef b2py het volgende:
1 minuut geleden in sprinter amersfoort - amsterdam. Het volgende station is Baarn. U kunt hier overstappen voor utrecht centraal en den helder. WUT?
Den Dolder bedoel je?
pi_114109221
Ik heb het dus waarschijnlijk verkeerd gehoord? Laten we het hopen :p
  Redactie Sport donderdag 12 juli 2012 @ 15:01:10 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_114109622
Bij de Blokker zijn er Dal vrij dagkaarten te koop die geldig zijn bij NS en de RET:
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker.jpg
http://www.spoornieuws.nl/temp/dalvrijblokker2.jpg

Prijs is ¤14,50 (goedkoper dus dan de meeste dagkaarten van ¤16), maar hij is niet geldig bij regionale vervoerders
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:11:19 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_114110057
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:48 schreef Igen het volgende:
In de Talenten van de Prignitzer Eisenbahn heb je dus absoluut geen beenruimte. In de Duitse dubbeldektreinen ook niet. Bovendien heb je daarbij dikke kans dat je uitzicht hebt op een raamspijl. Maar ja, het gras bij de buren is altijd groener he.
De DB Regio Talenten in NRW hebben toch aardig wat beenruimte hoor. Heb het zelf al paar keer ervaren.
Dosto is ook erg krap. BR628 gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')