abonnement Unibet Coolblue
pi_113940744
Ik was net bij goede vrienden aan het eten. Dat doe ik wel vaker en ook nu hadden ze me weer gevraagd. Op een gegeven moment vertelden ze over hun trouwplannen. Ik wist daarvan dus dat was geen verassing. Maar op een gegeven vroegen ze mij om ceremoniemeester te worden op hun bruiloft. IK was natuurlijk vereerd maar heb niet direct ja gezegd. Omdat het me toch wel overviel. En ik ben iemand die geen loze beloftes doet en als ik voor zoiets wordt gevraag wil ik wel een goed beslissing nemen. Ik heb al heel wat bruiloften bijgewoond maar nog nooit als ceremoniemeester. Ik heb niet echt een idee wat er bij komt kijken. Maar het lijkt me toch een behoorlijke verantwoordelijkheid. Je moet natuurlijk sowieso nuchter blijven. Maar wat komt er verder bij kijken? Ik denk zelf dat je de avond in goede banen moet leiden en dat iedereen die van die stukjes wil doen dat bij de ceremoniemeester moet aangeven en die moet dat dan weer zien in te plannen. Maar wat wordt er verder van je verwacht? En het wordt geen lullige bruiloft want ze hadden het over iets van 250 mensen die worden uitgenodigd (ze hebben beide een grote familie, ze werken beide dus er komen ook collega’s, en verder hebben ze veel vrienden en kennissen bij allerlei verenigingen).

Ik ben best benieuwd naar ervaringen van mensen die dat al eerder hebben gedaan. Want ik voel me erg vereerd maar wil het heel graag goed doen en wil weten wat er allemaal van me wordt verwacht.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:38:23 #2
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_113941455
Jij kan de bruiloft maken of breken :')
Goed verhaal. Lekker kort.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 8 juli 2012 @ 20:40:56 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_113941566
tvp voor als de bruiloft is :D
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_113941922
pi_113943873
Wat van jou verwacht wordt als ceremoniemeester hangt erg af van het soort bruiloft en de wensen van het bruidspaar. Het beste kun je één of meerdere keren met hen om tafel gaan zitten en de bruiloft stap voor stap doornemen, hun wensen noteren en zorgen dat je precies weet wat ze wel en niet willen, en wat op welk moment moet gebeuren. Het is voor beide partijen het handigst als alle wensen en verwachtingen van tevoren uitgesproken zijn zodat niemand voor verrassingen komt te staan.

Meer algemeen kun je denken aan: zorgen dat de gasten weten waar ze heen moeten (gemeentehuis, daarna kerk? of receptie? fotoshoot?) en wanneer het tijd is om daar heen te vertrekken. Ook het organiseren van alle 'stukjes' die gasten willen doen (wie doet wat en op welk moment), en regelen dat eventuele materialen daarvoor aanwezig zijn (beamer, laptop) al kun je die verantwoordelijkheid ook deels bij de mensen die het stukje willen doen laten. Verder de gasten toespreken om te vertellen wat er zoal gaat gebeuren, bv het diner aankondigen, zeggen wanneer er gelegenheid is tot feliciteren/cadeaus overhandigen, aankondigen wanneer het tijd is voor de stukjes.

De ceremoniemeester op mijn bruiloft deelde ook de bellenblaas uit aan het eind van de kerkdienst, nam de cadeaus/enveloppen van mij en mijn man aan nadat wij ze in ontvangst hadden genomen en zorgde er voor dat deze in de auto terecht kwamen zodat we ze niet zouden vergeten, vertelde de gasten wanneer ze ons konden feliciteren en hoe de middag ging verlopen (kerk-receptie-foto's), dat soort dingen. Maar onze bruiloft was niet zo heel uitgebreid (geen avondfeest voor alle gasten, bijvoorbeeld en geen 'stukjes') dus zij had niet zo veel werk :)

edit: en het belangrijkste, alle gasten komen naar jou toe als ze vragen hebben, als er iets geregeld moet worden (extra tafel en stoelen bv.), jij bent aanspreekpunt voor alle kleine en grote probleempjes en houdt de tijd in de gaten. Het is de bedoeling dat het bruidspaar alleen maar de felicitaties en cadeaus in ontvangst hoeft te nemen en niet na hoeft te denken over de tijd, of ze niet iets vergeten, of iedereen het wel naar hun zin heeft... etc.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_113945039
Klinkt wel leuk allemaal. Ik vind dingen regelen en organiseren altijd wel leuk om te doen. En waarschijnlijk hebben ze me daarom ok gevraagd :) . en ik vind het ook een hele eer. Maar als ik dat zo lees is het wel een hele klus. Zeker omdat het om een bruiloft met ongeveer 250 mensen gaat.

Is het ook gebruikelijk dat er bij een bruiloft van zo'n omvang bijvoorbeel assisenten zijn ofzo? Want als ik alles in de gaten moet houden en ook nog de cadeaus en alles moet sjouwen en er voor zorgen dat oma een goede stoel heeft en de kinderen een ballon in de handen gedrukt krijgen en weet ik veel wat dan moet ik mezelf bijna in tweeen of drieen delen voor zo'n bruiloft.
pi_113945042
De Sjaak! :D :')
pi_113945125
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:43 schreef Moogwai10 het volgende:
De Sjaak! :D :')
En ik ben een van zijn beste vrienden :( . Grrrr. Geen drank voor mij dus op die bruiloft.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:12:11 #9
107525 Caithlinn
Still me....
pi_113950036
Ik ben ben een paar maanden geleden ceremoniemeester geweest bij een van mijn beste vriendinnen en ik kan je maar 1 tip geven; ga eerst met ze praten over wat ze precies van je verwachten. Want dat verschilt natuurlijk per bruidspaar. Bij mij heeft het bruidspaar het grootste gedeelte van de dag zelf georganiseerd en was ik er echt om de dag zelf in goede banen te leiden. En dat is goed gelukt :)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  zondag 8 juli 2012 @ 23:17:10 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113950324
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:43 schreef Moogwai10 het volgende:
De Sjaak! :D :')
het is maar net hoe je het ziet,.
Ik zou het, net zoals ts, een eer vinden als ik gevraagd werd en ook leuk vinden om het te doen.

Maar zoals Caithlinn ook al aangaf, ga met het bruidspaar rond de tafel om te zien wat ze precies willen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_113952388
Dat je niet kunt drinken is onzin! Vorig jaar cm geweest bij mn zus en het is heel belangrijk dat je duidelijk weet wat ze van je verwachten! Mn zus en zwager hebben heel veel zelf gedaan, ik heb de dingen enkel in goede banen moeten leiden en de chauffeur moeten betalen en overleg gevoerd met de keuken!

Ik kon niet drinken omdat ik moest rijden maar het had s'avonds makkelijk gekund
S. 2014
J. 2016
pi_113956757
Ik was ook door een vriendin gevraagd voor een grote bruiloft met alles erop en eraan...gelukkig hadden ze ook nog een andere vriend gevraagd en hadden ze zelf een draaiboek gemaakt van hoe zij hoopte dat de dag zou verlopen en wat wij oa moesten regelen. Maar het was een behoorlijke klus, wel erg leuk. En wij hebben gewoon lekker een drankje meegedaan (alleen niet dronken worden).
pi_113969614
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:43 schreef kijkmij het volgende:
Klinkt wel leuk allemaal. Ik vind dingen regelen en organiseren altijd wel leuk om te doen. En waarschijnlijk hebben ze me daarom ok gevraagd :) . en ik vind het ook een hele eer. Maar als ik dat zo lees is het wel een hele klus. Zeker omdat het om een bruiloft met ongeveer 250 mensen gaat.

Is het ook gebruikelijk dat er bij een bruiloft van zo'n omvang bijvoorbeel assisenten zijn ofzo? Want als ik alles in de gaten moet houden en ook nog de cadeaus en alles moet sjouwen en er voor zorgen dat oma een goede stoel heeft en de kinderen een ballon in de handen gedrukt krijgen en weet ik veel wat dan moet ik mezelf bijna in tweeen of drieen delen voor zo'n bruiloft.
Ten eerste gefeliciteerd met de grote eer.

Ten tweede ligt volgens mij de nadruk meer op meester dan op ceremonie. Ik denk dat het werk hem vooral vooraf zit en dat het er op neer komt dat jij degene bent die de baas is over alles wat gedaan moet worden, maar dat je dat niet allemaal zelf hoeft te doen. Jij bent degene die andere vrienden moet inschakelen.

Maar ik zou vooral proberen iemand te vinden uit die kring of een vergelijkbare kring voor een enigzins vergelijkbare bruiloft en die flink uithoren. Als je in zo'n golf van bruiloften zit moet die makkelijk te vinden zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113980330
ik zou bij een grotere bruiloft wel hulp vragen! scheelt een hoop stress!
S. 2014
J. 2016
pi_113982402
Meeste mensen met een grote bruiloft hebben twee ceremoniemeesters, tenminste mijn zus en zwager wel. Zij hadden ook erg veel gasten (grote familie) en een mooi draaiboek.
pi_113982649
Lijkt me best leuk zeker als je van organiseren houdt. Wel een verantwoordelijkheid daar moet je van houden.
pi_113983641
Alle chicks zullen op je af komen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_113984734
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:12 schreef Caithlinn het volgende:
Ik ben ben een paar maanden geleden ceremoniemeester geweest bij een van mijn beste vriendinnen en ik kan je maar 1 tip geven; ga eerst met ze praten over wat ze precies van je verwachten. Want dat verschilt natuurlijk per bruidspaar. Bij mij heeft het bruidspaar het grootste gedeelte van de dag zelf georganiseerd en was ik er echt om de dag zelf in goede banen te leiden. En dat is goed gelukt :)
Dat is hier ook het geval. Ze hebben zelf al helemaal voor ogen hoe ze het hebben willen dus ik moet dat dan in goede banen zien te leiden. Het is meer regelen van de zaken op de dag zelf. Ik hoef niet de hele catering en zaalhuur en auto's en weet ik veel wat te regelen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste gefeliciteerd met de grote eer.

Ten tweede ligt volgens mij de nadruk meer op meester dan op ceremonie. Ik denk dat het werk hem vooral vooraf zit en dat het er op neer komt dat jij degene bent die de baas is over alles wat gedaan moet worden, maar dat je dat niet allemaal zelf hoeft te doen. Jij bent degene die andere vrienden moet inschakelen.

Maar ik zou vooral proberen iemand te vinden uit die kring of een vergelijkbare kring voor een enigzins vergelijkbare bruiloft en die flink uithoren. Als je in zo'n golf van bruiloften zit moet die makkelijk te vinden zijn.
Een goede vriend van me is het een jaartje geleden geweest ook bij een grote bluiloft. Die zal ik een deze dagen zeker een bellen of mailen en mee afspreken.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik zou bij een grotere bruiloft wel hulp vragen! scheelt een hoop stress!
Had ik vandaag zelf ook al bedacht. Anders ben ik de hele dag aan rennen en vliegen en krijg van de dag zelf niks mee.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Alle chicks zullen op je af komen.
Van een bruiloft komt een bruiloft zeggen ze wel eens he. :)

Allemaal bedankt voor jullie reactie's. Heb er vandaag ook nog over nagedacht en ik heb besloten dat ik het ga doen. Wel met wat hulp van anderen.
pi_113985605
leuk! veel plezier ermee!

en vaak komt het neer op de dingen nalopen en in goede banen leiden! wij trouwen volgend jaar en hebben 2 mensen als ceremoniemeester gevraagd
S. 2014
J. 2016
pi_113985670
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
leuk! veel plezier ermee!

en vaak komt het neer op de dingen nalopen en in goede banen leiden! wij trouwen volgend jaar en hebben 2 mensen als ceremoniemeester gevraagd
Hoeveel mensen komen er op jullie bruiloft?
pi_113990030
Dit kan ook natuurlijk:

http://www.celestialweddings.nl/kosten.html

Voor 1900 euries ben je overal vanaf, en er vanuit gaande dat je huwelijk 50 jaar stand houdt, ben je voor 38 euro per jaar klaar dus.

Koopie lijkt me! :)
pi_113990433
Het hangt er ook van af wat het voor een mensen zijn. Als ze een beetje relax zijn is het een heel ander verhaal dan wanneer het inflexibele neuroten zijn die al 20 jaar over het perfecte huwelijk nadenken.
pi_113993660
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:05 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Hoeveel mensen komen er op jullie bruiloft?
wij houden het klein en intiem maar doen heel veel dingen zelf omdat we nu eenmaal creatief zijn! en ik de standaard kaarten stom vind!
alles bij elkaar komen we uit op 40 gasten waaronder ook een aantal kinderen, daar hebben we toch speciaal vermaak voor nodig! ,maar goed onze cm's hebben dus vooral een creatieve functie!
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')