abonnement Unibet Coolblue
pi_114082492
Ik vind namen als Buiten Beits, Jacht Lak, Schutting Olie iets voor Suske & Wiske.
pi_114084928
pi_114085128
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:42:58 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114085847
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens:

[..]

Bij die beits van Rambo zullen die spaties trouwens vooral met de grafische vormgeving te maken hebben en 'Zuiverwit' zal zonder spatie geschreven zijn omdat het de naam van de tint is.
Kijk die dingen als Weer Wolven Drop, dat zal me aan mijn reet roesten en heeft inderdaad te maken met de opmaak. Bij Rambo vind ik dat niet het geval, daar staat het woord op één regel, heeft de productnaam niet te lijden van de opmaak, en dat is wat mij betreft dan ook faliekant fout.
pi_114090376
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:33 schreef Dromer het volgende:
Dit topic is aan het verzanden in gezeur over spaties. Als daar je tenen al van krommen, kun je voortaan je schoenen een maat kleiner kopen.
Jammer dit..

Als zoiets niet opvalt bij de redactie van de NCRV vind ik dat dus wel tenenkrommend.
Zorg premies... Dan moet er toch ergens een lampje gaan branden..
pi_114092909
http://www.taalwinkel.nl/index.php?tlink=2.4.4.3.4

"Het management en haar/zijn inspanningen

zin 1 Het managementteam verwacht dat het spoedig haar inspanningen kan vergroten.

zin 2 Het managementteam verwacht dat het spoedig zijn inspanningen kan vergroten.

Zin 1 is juist, want het is het managementteam en naar het-woorden verwijzen we in principe met zijn. Alleen als heel duidelijk is dat het het-woord naar iemand van het vrouwelijk geslacht verwijst, gebruik je haar. Het duidelijkste voorbeeld daarvan is: het meisje en haar vrienden."

Tja, zo snappen de studenten het natuurlijk ook niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 12-07-2012 01:43:46 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114093122
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Bij die beits van Rambo zullen die spaties trouwens vooral met de grafische vormgeving te maken hebben en 'Zuiverwit' zal zonder spatie geschreven zijn omdat het de naam van de tint is.
Lijkt me onzin.
De Action maakt er een sport van om een woord zonder spatie in tweeën te delen in haar advertenties. Maar ja, als je daar iets koopt is het al kapot als je de deur uitloopt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114093298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:39 schreef Gutz het volgende:

[..]

Komt omdat de benaming met de spatie er tussen een productnaam is, zoals Kellogs voor cornflakes is. Het is dus ook helemaal geen fout van Rambo.
:?
Net zoiets als Zwarte Ford?
Het product is een buitenbeits, dit i.t.t. binnenbeits of buitenverf. Of cornflakes. Of chocoladereep. Of schroefsleutel.
Rambo, Kellogs, Kwatta of Bahco zijn merknamen, die soms inderdaad als productnaam gebruikt gaan worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114093362
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En ook dit is weer niet fout. Heeft alles met de grafische opmaak te maken.
Dit is een topic over taal, niet over grafische vormgeving.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114093483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:07 schreef Gutz het volgende:
Die " Weer wolven drop" is inderdaad zo ontstaan door de opmaak.
Er is absoluut niks mis met de benamingen van Rambo.
Voor de opmaak van de Action of van weerwolvendrop zoals in de voorbeelden valt nog wat te zeggen, maar waarom twee losse woorden die op dezelfde hoogte staan en aan elkaar geschreven horen te worden toch met een spatie gescheiden worden, ontgaat mij. Taalkundig is het fout en grafisch is het niet bepaald een verbetering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114093529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:07 schreef Woffel het volgende:

[..]

Jammer dit..

Als zoiets niet opvalt bij de redactie van de NCRV vind ik dat dus wel tenenkrommend.
Zorg premies... Dan moet er toch ergens een lampje gaan branden..
Nou, ik maak me wel zorgen over de premies. ;)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:39:25 #87
366803 AthCom
Overigens ...
pi_114093799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:09 schreef Kees22 het volgende:
http://www.taalwinkel.nl/index.php?tlink=2.4.4.3.4

Het management en haar/zijn inspanningen

zin 1 Het managementteam verwacht dat het spoedig haar inspanningen kan vergroten.

zin 2 Het managementteam verwacht dat het spoedig zijn inspanningen kan vergroten.

Zin 1 is juist, want het is het managementteam en naar het-woorden verwijzen we in principe met zijn. Alleen als heel duidelijk is dat het het-woord naar iemand van het vrouwelijk geslacht verwijst, gebruik je haar. Het duidelijkste voorbeeld daarvan is: het meisje en haar vrienden.

Tja, zo snappen de studenten het natuurlijk ook niet meer.
Sjonge, ik was helemaal in de war totdat ik doorhad dat het een voorbeeld was van een tenenkrommende fout.

Toch? :X
Moira. is tof. :7
pi_114093953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:39 schreef AthCom het volgende:

[..]

Sjonge, ik was helemaal in de war totdat ik doorhad dat het een voorbeeld was van een tenenkrommende fout.

Toch? :X
Ik heb aanhalingstekens ingevoegd, misschien helpt dat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114096135
quote:
Dat de politie tegenwoordig meer misdrijven oplost dan voorheen, is naast de vele mobiele telefoons onder de burgers, ook dankzij de actieve hulp van de burgerij. Boeven vangen is tegenwoordig hip. Via de media worden de aanhoudende hulpverzoeken door de politie steeds positiever ontvangen. Keerzijde is dat vanuit de maatschappij ook ongevraagd misdaden en criminelen op het internet worden geregistreerd. Zodra dit gebeurd ziet men dit niet meer als een hulpvaardigheid, maar als een schandpaal: boeven hebben immers ook rechten, zoals het recht op hun privacy. Politie en Justitie stelt zich doorgaans op het standpunt dat alleen zij de bevoegde autoriteit zijn met de monopolie op het vrijgeven van volledige namen en beeldmateriaal van criminelen.
http://www.camilleri.nl/2(...)-www-tuiggezocht-nl/
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:28:38 #90
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_114096629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:07 schreef Woffel het volgende:

[..]

Jammer dit..

Als zoiets niet opvalt bij de redactie van de NCRV vind ik dat dus wel tenenkrommend.
Zorg premies... Dan moet er toch ergens een lampje gaan branden..
Ja juist. Laten we het topic hernoemen naar 'tenenkrommend spatiegebruik' of een afsplitsing maken. Een onevenredig groot deel gaat over spaties en met een beetje zoekwerk kan ik talloze voorbeelden vinden. Té makkelijk.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:44:00 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114096852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:28 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ja juist. Laten we het topic hernoemen naar 'tenenkrommend spatiegebruik' of een afsplitsing maken. Een onevenredig groot deel gaat over spaties en met een beetje zoekwerk kan ik talloze voorbeelden vinden. Té makkelijk.
Er is in TTK een apart topic over spatiegebruik.

Foutief spatie gebruik #2
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:50:40 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114096955
Een reactie op Telegraaf.nl:

quote:
is toch niet noormaal als je een wakcinlichjuh grooit naar een koets krijg je 1 jaar en hij rij iemand dood en zit thuis in wat voor land leven we
peter big, scheveningen | 18:29 | 11.07.12
:P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:38:16 #93
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_114097870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:42 schreef Zelva het volgende:
Kijk die dingen als Weer Wolven Drop, dat zal me aan mijn reet roesten en heeft inderdaad te maken met de opmaak. Bij Rambo vind ik dat niet het geval, daar staat het woord op één regel, heeft de productnaam niet te lijden van de opmaak, en dat is wat mij betreft dan ook faliekant fout.
Omdat het niet op één regel staat, wil nog niet zeggen dat het niet met de vormgeving te maken heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:24 schreef Kees22 het volgende:
Dit is een topic over taal, niet over grafische vormgeving.
En juist omdat die zogenaamde 'fouten' met de grafische vormgeving te maken hebben, zijn ze dus niet fout.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:28 schreef Dromer het volgende:
Ja juist. Laten we het topic hernoemen naar 'tenenkrommend spatiegebruik' of een afsplitsing maken. Een onevenredig groot deel gaat over spaties en met een beetje zoekwerk kan ik talloze voorbeelden vinden. Té makkelijk.
Inderdaad. Ik ga nog niet eens mijn best doen om spatiefouten te vinden. :D

quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:44 schreef Lienekien het volgende:
Er is in TTK een apart topic over spatiegebruik.

Foutief spatie gebruik #2
Fijn. Dank je wel, Lienekien. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:06:56 #94
366803 AthCom
Overigens ...
pi_114098572
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb aanhalingstekens ingevoegd, misschien helpt dat.
Nou ja, het was laat en ik was moe, en ik zat helemaal theorieën te bedenken waarom managementteam een vrouwelijk verwijswoord zou krijgen: 'Bestaat het managementteam dan geheel uit vrouwen?' :')

Overigens:
http://www.9lives.be/games/total-war-rome-ii/nieuws/total-war-rome-ii-wordt-duisterder-dan-ooit

Die bengels op het slagveld ook.
Moira. is tof. :7
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:33:04 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114099274
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Omdat het niet op één regel staat, wil nog niet zeggen dat het niet met de vormgeving te maken heeft.


Als hier de spatie weg zou zijn gelaten en er Buitenbeits stond, verandert dat helemaal niets aan de vormgeving. Dat is mijn punt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:36:04 #96
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_114099350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:33 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]

Als hier de spatie weg zou zijn gelaten en er Buitenbeits stond, verandert dat helemaal niets aan de vormgeving. Dat is mijn punt.
Jawel, dat ziet er heel anders uit. Heel andere uitstraling. Het is niet alleen die spatie, maar ook die hoofdletter.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:42:34 #97
366803 AthCom
Overigens ...
pi_114099540
Het zal wel zo zijn omdat je sneller kunt zien dat het beits is wanneer het los en met een hoofdletter is geschreven. In dat opzicht snap ik het inderdaad wel.

Persoonlijk ben ik echter ook voor spelling in plaats van vormgeving. Consumenten die de tijd niet nemen om iets te lezen. :')
Moira. is tof. :7
pi_114099597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:29 schreef PteV het volgende:
[ afbeelding ]
Hoogezand represent.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:49:22 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114099735
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:42 schreef AthCom het volgende:
Het zal wel zo zijn omdat je sneller kunt zien dat het beits is wanneer het los en met een hoofdletter is geschreven. In dat opzicht snap ik het inderdaad wel.

Persoonlijk ben ik echter ook voor spelling in plaats van vormgeving. Consumenten die de tijd niet nemen om iets te lezen. :')
De reclame- en marketingmensen hebben als doel de aandacht te trekken en te verkopen. 100% correcte spelling is dan niet prioriteit nummer een.

Het zijn dus fouten die meestal willens en wetens worden gemaakt. Ik erger mij meer aan domme slordigheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114099864
Dagblad van het Noorden, 7 juli



"de in 1969 overleden tragische gitarist Brian Jones''

:|W
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')