abonnement Unibet Coolblue
pi_145170785
quote:
blijf lekker thuis net zo makkelijk
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:55:40 #152
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147436192
Er ontstaat een interrail plan bij mij en een vriendin! We willen naar Italië en dan naar Rome - Florence - La Spezia (cinque terre en strand) - Bologna. we hebben twee weken. Iemand nog tips of aanraders?

Vanuit Florence willen we sowieso een dag Pisa.. Verder lijkt mij deze route prima voor relaxed reizen met een onecountry pass. Wij zitten nu vooral over het vervoer heen? Wat is de goedkoopste en makkelijkste manier om er te komen (start in Rome)?
pi_147466913
De nachttrein Amsterdam - Basel (Intercity Night Line, vanaf 29 Euro) en vervolgens de intercity naar Domodossala in Italie (37 Euro). Prijzen zonder interrailkorting (als die er al is).
Van daaruit kun je je interrail gebruiken.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:07:27 #154
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147470595
^Heel erg bedankt! Ga ik goed uitzoeken of dat goedkoper is dan de vlucht naar Milaan die ik gevonden had. Alleen Milaan trekt ons niet, schijnt niks te zijn, dus vanaf daar willen we gelijk naar Bologna. Dus ipv. beginnen in Rome, eindigen in Rome. Bedankt in ieder geval :)
pi_147481557
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:07 schreef Karbonkel95 het volgende:
Alleen Milaan trekt ons niet, schijnt niks te zijn, dus vanaf daar willen we gelijk naar Bologna. Dus ipv. beginnen in Rome, eindigen in Rome. Bedankt in ieder geval :)
In plaats van met de trein, kan je ook voordelig vliegen van/naar Rome, met bijvoorbeeld Ryanair. Scheelt een hoop tijd.

En als je van tevoren al weet waar je wanneer naartoe wil, dan loont het om de prijs van een Interrail ticket te vergelijken met losse tickets op http://www.trenitalia.com . Veel verbindingen zijn te krijgen voor 9 euro als je op tijd boekt.
  donderdag 11 december 2014 @ 17:50:55 #156
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147488555
quote:
2s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In plaats van met de trein, kan je ook voordelig vliegen van/naar Rome, met bijvoorbeeld Ryanair. Scheelt een hoop tijd.

En als je van tevoren al weet waar je wanneer naartoe wil, dan loont het om de prijs van een Interrail ticket te vergelijken met losse tickets op http://www.trenitalia.com . Veel verbindingen zijn te krijgen voor 9 euro als je op tijd boekt.
Dankje! Dit wilde we ook al uitzoeken, omdat ik me niet voor kon stellen dat vier keer met de trein zo duur was! Vliegen wilde we terug sowieso vanaf Rome, omdat dat met Ryan air goedkoop kan idd, alleen we beginnen niet in Rome, dus dachten we of de trein naar Bologna, of vliegen op Milaan en daarna de trein naar Bologna, want je hebt gelijk dat bespaart heel veel tijd! Die site ga ik eens op kijken :) We gaan het wel vastleggen, ook al wil ik ook wel vrijheid en een keer op het moment zelf bepalen waar ik heen wil, ons budget laat dat niet toe, dus van te voren is veel goedkoper en voor een eerste keer op zo'n manier reizen ook wel fijn denk ik
pi_147520982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:50 schreef Karbonkel95 het volgende:
dus dachten we of de trein naar Bologna, of vliegen op Milaan en daarna de trein naar Bologna, want je hebt gelijk dat bespaart heel veel tijd! Die site ga ik eens op kijken :)
Naast Trenitalia (zeg maar de NS van Italië), heb je ook nog een private onderneming die je voor 19 euro van Bologna naar Rome (en ook andere plekken) brengt in één van hun hogesnelheidstreinen: http://www.italotreno.it/EN/Pages/default.aspx
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:25:38 #158
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147523211
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Naast Trenitalia (zeg maar de NS van Italië), heb je ook nog een private onderneming die je voor 19 euro van Bologna naar Rome (en ook andere plekken) brengt in één van hun hogesnelheidstreinen: http://www.italotreno.it/EN/Pages/default.aspx
Dankje! Heel handig :) Ik heb net gekeken op die site en los is dus veel goedkoper dan een pas! Na lang zoeken alle trajecten gevonden die we af zullen leggen, cinque terre komt geen hogesnelheidstrein, vandaar dat ik de niet op deze kan vinden natuurlijk xd Maar op die andere site wel! Super bedankt dus :)

Kan je die ook van te voren boeken of is dat niet nodig? Die treinkaartjes? Of is dat gewoon net als in nl naar het station gaan en dan je kaartje kopen en gaan ?
pi_147524355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:25 schreef Karbonkel95 het volgende:
Kan je die ook van te voren boeken of is dat niet nodig? Die treinkaartjes? Of is dat gewoon net als in nl naar het station gaan en dan je kaartje kopen en gaan ?
Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.

Voor de kortere afstanden en de regionale treinen kan je een kaartje op het station / uit de automaat / bij de conducteur kopen. Dat zijn vaste prijzen, die niet veranderen naar mate de trein voller zit.

Voor meer informatie over de treinen en kaartjes kan je ook op http://www.seat61.com/Italy-trains.htm kijken

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 12-12-2014 20:02:45 ]
  zaterdag 13 december 2014 @ 01:30:21 #160
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147535261
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.

Voor de kortere afstanden en de regionale treinen kan je een kaartje op het station / uit de automaat / bij de conducteur kopen. Dat zijn vaste prijzen, die niet veranderen naar mate de trein voller zit.

Voor meer informatie over de treinen en kaartjes kan je ook op http://www.seat61.com/Italy-trains.htm kijken
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, de kaartjes voor de langere afstanden moet je wel van tevoren boeken. Via de website krijg je na betaling een e-ticket gemaild. Meestal kan je boeken vanaf 90 dagen voor vertrek. Dan weet je vrijwel zeker dat je het laagste tarief hebt; als je op de dag zelf een kaartje koopt, ben je vele malen duurder uit.

Voor de kortere afstanden en de regionale treinen kan je een kaartje op het station / uit de automaat / bij de conducteur kopen. Dat zijn vaste prijzen, die niet veranderen naar mate de trein voller zit.

Voor meer informatie over de treinen en kaartjes kan je ook op http://www.seat61.com/Italy-trains.htm kijken
Oke! Super bedankt :) Dan kopen we de kaartjes met de hoge snelheidstrein van te voren en de rest, wat niet veel meer is, ter plekke! Super bedankt :) Ik ga ook op die site een kijkje nemen
pi_147566186
Hoi,

Ik wil graag deze zomer in mijn eentje gaan interrailen.
Nou is mijn budget niet super groot, maar heb ik nog niet echt een concreet budget kunnen trekken, ik zou graag de interrail pas van 10 dagen binnen 22 dagen willen en dan vliegen naar Edinburgh, van daaruit naar Londen reizen, dan naar Parijs vanuit Parijs naar Montpellier en daar een stukje Franse kustlijn meepakken richting Geneve, vanuit Geneve naar Milaan en vanuit Milaan naar Munchen en terug richting Nederland. Wat voor budget moet ik hier ongeveer voor berekenen, ik wil graag gebruik maken van AirBNB voor overnachtingen.

Groet,
  zondag 14 december 2014 @ 15:02:29 #162
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147569927
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:46 schreef bekechild het volgende:
Hoi,

Ik wil graag deze zomer in mijn eentje gaan interrailen.
Nou is mijn budget niet super groot, maar heb ik nog niet echt een concreet budget kunnen trekken, ik zou graag de interrail pas van 10 dagen binnen 22 dagen willen en dan vliegen naar Edinburgh, van daaruit naar Londen reizen, dan naar Parijs vanuit Parijs naar Montpellier en daar een stukje Franse kustlijn meepakken richting Geneve, vanuit Geneve naar Milaan en vanuit Milaan naar Munchen en terug richting Nederland. Wat voor budget moet ik hier ongeveer voor berekenen, ik wil graag gebruik maken van AirBNB voor overnachtingen.

Groet,
Als je budget niet zo hoog is zou ik een hele andere route doen! Londen, Edinburgh, Parijs en Geneve zijn totaal niet budget proof ;p Als je geen hoog budget heb zou ik het oosten van Europa opzoeken!
pi_147569956
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:02 schreef Karbonkel95 het volgende:

[..]

Als je budget niet zo hoog is zou ik een hele andere route doen! Londen, Edinburgh, Parijs en Geneve zijn totaal niet budget proof ;p Als je geen hoog budget heb zou ik het oosten van Europa opzoeken!
Wat raad je me dan aan qua steden?
  zondag 14 december 2014 @ 15:06:00 #164
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147569987
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:03 schreef bekechild het volgende:

[..]

Wat raad je me dan aan qua steden?
Ik ken niet heel veel steden in het Oosten eerlijk gezegd, ik weet alleen dat het daar een stuk goedkoper is en dat Geneve een van de duurste steden is.. Ik ben zelf in Boedapest geweest en dat is met stipt op 1 mijn favoriete stad! En Praag is ook heel mooi. Verder is Ljubljana leuk voor een dag en Bled ook, maar dat is vooral voor het meer. En Krakau staat bij mij hoog op het lijstje, ook omdat je dan naar Auswitchz kan. Sarajevo schijnt ook heel mooi te zijn!
pi_147590979
Ik heb aardig wat gezien in het Oosten. Vooral de Balkan vind ik prachtig alhoewel je daar soms beter de bus kan pakken. Nooit een interrailkaart aangeschaft omdat het goedkoper was zonder. Aanraders vind ik sowieso Budapest, Krakow, Sarajevo, Ljubljana, Kotor, Belgrado en een 2 jaar geleden was Kiev ook tof. Weet niet of dat nu alleen zo heel verstandig is.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je wil. Uitgaan? Cultuur? Natuur? De nog wat minder begaande paden of liever een beetje vertrouwd?

In ieder geval zeer veel te zien, aardige mensen en heel goedkoop als je het een beetje slim aanpakt. Waarom verblijf via airbnb? Denk dat hostels flink wat goedkoper zijn en (meestal) heel gezellig!
pi_147609093
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 12:46 schreef bekechild het volgende:
Hoi,

Ik wil graag deze zomer in mijn eentje gaan interrailen.
Nou is mijn budget niet super groot, maar heb ik nog niet echt een concreet budget kunnen trekken, ik zou graag de interrail pas van 10 dagen binnen 22 dagen willen en dan vliegen naar Edinburgh, van daaruit naar Londen reizen, dan naar Parijs vanuit Parijs naar Montpellier en daar een stukje Franse kustlijn meepakken richting Geneve, vanuit Geneve naar Milaan en vanuit Milaan naar Munchen en terug richting Nederland. Wat voor budget moet ik hier ongeveer voor berekenen, ik wil graag gebruik maken van AirBNB voor overnachtingen.

Groet,
Als je budget niet supergroot is, zou ik zeker deze reis niet per interrail aanraden. Alleen de toeslagen op de genoemde verbindingen zijn vrijwel dezelfde prijs als een gewoon ticket. En airbnb is veel te onhandig en duur als je alleen maar een paar nachten ergens blijft. Kijk dan eerder naar hostels of couchsurfing als je niet veel te besteden hebt.
  maandag 15 december 2014 @ 23:48:49 #167
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147623301
^airbnb is trouwens best goedkoop! Ik wil het ook gaan gebruiken, vooral omdat dat als het goed is zonder credit card kan en hostel boeken vaak niet. Ik had een appartement vlakbij centrum gevonden in Rome voor 23 euro, voor twee personen per nacht. Dus ruim een tientje pp
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:23:47 #168
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_151096312
Zit nu net te kijken voor een tripje naar Bordeaux met de trein. ¤ 400 voor 2 personen. Ik vlieg al voor onder de ¤ 100 pp.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_151097091
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu net te kijken voor een tripje naar Bordeaux met de trein. ¤ 400 voor 2 personen. Ik vlieg al voor onder de ¤ 100 pp.
Oftewel met z'n tweeen vlieg je voor ¤200,- en met de trein kun je voor ¤200,- p.p. Dat ziet er toch al heel anders uit. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 16:44:04 ]
pi_151911832
Ik ga deze zomer met een vriend bijna een maand reizen met Interrail. Dit is onze route:

Groningen > Berlijn > Praag > Wenen > Bratislava > Boedapest > Belgrado > Sofia > Thessaloniki > Istanbul. Vanuit de laatste plaats vliegen wij terug.

Iemand tips of ervaringen met deze route? Met name het treinen... We hebben 22 dagen om Istanbul te bereiken. Daar blijven we vervolgens nog een dag of 4 en dan vliegen wij terug.

Ik heb de reis momenteel uitgestippeld. Is het aan te raden om de hostels van te voren te reserveren (op de eerste een of tweede steden na) of een of twee dagen van te voren?

[ Bericht 15% gewijzigd door Beunhaas92 op 22-04-2015 00:08:41 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 06:58:48 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151913787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:52 schreef Beunhaas92 het volgende:
Ik ga deze zomer met een vriend bijna een maand reizen met Interrail. Dit is onze route:

Groningen > Berlijn > Praag > Wenen > Bratislava > Boedapest > Belgrado > Sofia > Thessaloniki > Istanbul. Vanuit de laatste plaats vliegen wij terug.

Iemand tips of ervaringen met deze route? Met name het treinen... We hebben 22 dagen om Istanbul te bereiken. Daar blijven we vervolgens nog een dag of 4 en dan vliegen wij terug.

Ik heb de reis momenteel uitgestippeld. Is het aan te raden om de hostels van te voren te reserveren (op de eerste een of tweede steden na) of een of twee dagen van te voren?
Leuke rit wel, al zou ik Sofia overslaan. Pak dan iets leukers in die regio. Hoe zit het trouwens met de rails naar Istanbul toe. Is die al gerepareerd?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2015 @ 07:00:35 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151913792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Oftewel met z'n tweeen vlieg je voor ¤200,- en met de trein kun je voor ¤200,- p.p. Dat ziet er toch al heel anders uit. ;)
Feit blijft dat treinen tweemaal zo duur is.
Vind ik erg jammer, omdat ik 100 keer meer de voorkeur geef aan een trein dan aan het vliegtuig. Nu ik straks 26 ben is het financieel amper meer te doen om van Bulgarije naar Nederland en weer terug te treinen. Dat geintje kost me dan welhaast 500 euro terwijl ik het met de vlieger voor een tiende van de prijs doe....
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2015 @ 07:02:20 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151913801
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:48 schreef Karbonkel95 het volgende:
^airbnb is trouwens best goedkoop! Ik wil het ook gaan gebruiken, vooral omdat dat als het goed is zonder credit card kan en hostel boeken vaak niet. Ik had een appartement vlakbij centrum gevonden in Rome voor 23 euro, voor twee personen per nacht. Dus ruim een tientje pp
Ik blijf de voorkeur geven aan couchsurfen. Gratis en je leert direct veel mensen en de stad op niet-toeristische wijze kennen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2015 @ 07:06:32 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151913812
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:03 schreef bekechild het volgende:

[..]

Wat raad je me dan aan qua steden?
Praag, Belgrado, Novi Sad, Cluj-Napoca, Brasov, Veliko Tarnovo, Plovdiv, Thessaloniki... Zo veel leuke steden op het oostelijk continent. Zolang je de twee gedrochten Sofia en Boekarest maar overslaat :+

De kans op zalig weer gedurende je reis is groot, spotgoedkoop, veel natuur, veel historie, veel cultuur, prachtige en goed bereikbare steden en erg veel backpackers.

Kom langs VT en ik zal zorgen dat er een koel pintje klaarstaat :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 april 2015 @ 21:03:32 #175
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_151938440
Vraagje, over 2 weken zit ik in Zuid-Frankrijk, in het plaatsje Aspet, een uurtje van de Spaanse grens. Graag zou ik een tripje willen maken naar Barcelona, met de auto zit ik daar zo'n 4 uur vandaan, echter gaat m'n voorkeur naar te reizen per trein. Nu lijkt me dat er wel treinverbindingen zijn in het gebied waar ik zit, maar is er geen enkele site die mij daarover duidelijke informatie kan geven. Ook zit in dicht in de buurt van de stad Toulouse, dus misschien dat ik vanuit daar moet reizen. Iemand die mij kan zeggen waar ik zoal moet kijken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')