abonnement Unibet Coolblue
pi_125600848
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De trein van Oslo naar Bergen is inderdaad heel erg mooi. Als je daar toch in de regio bent moet je ook zeker het Flam-Myrdal-traject nemen. Mooiste treinstukje van Noorwegen wordt gezegd. Ontzettend toeristisch, maar de natuur is zo schitterend, dat moet je gezien hebben. Succes ermee.
Bedankt voor de tip :D
Kan je met die one country pass gewoon gebruik maken van dit traject dan? Ik geloof dat ik voor Oslo - Bergen ook moet reserveren maar zover ben ik nog niet gekomen :P
  maandag 22 april 2013 @ 16:03:28 #77
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125601660
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef Xeor het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :D
Kan je met die one country pass gewoon gebruik maken van dit traject dan? Ik geloof dat ik voor Oslo - Bergen ook moet reserveren maar zover ben ik nog niet gekomen :P
De One-Country-pas is er voor de gewone trajecten, zoals hier de NS-trajecten. Het Flam-Myrdal traject wordt door een oldtimer gereden en je moet een kaartje kopen aan de kassa. Kun je wel gewoon op reguliere stations doen en je krijgt flink korting op je kaartje, omdat je in bezit bent van een interrail pas. Reserveren wordt vaak wel geadviseerd. Ik heb het regelmatig gedaan, geen extra kosten en je hebt altijd een stoel (rijd + stoelnummer). Dag vantevoren even naar het station lopen en voor de dag erna een stoel kosteloos reserveren. Ideaal.
Dit, dus.
pi_125609159
Ik heb deze winter 3 maanden door Azië gereisd. Dit heb ik alleen gedaan en is zeer goed bevallen dus nu wil ik wel wat meer van Europa gaan zien.
Ik wil dan 2/3 weken gaan en ik vroeg me af wat voor budget ik daarvoor moet aanhouden, met alles erop en eraan.
Ook door mijn eerdere reis heb ik ervaring met heel goedkoop leven, dus dat wil ik van de zomer weer gaan doen.
  maandag 22 april 2013 @ 19:13:44 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125609686
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:04 schreef Mr.West het volgende:
Ik heb deze winter 3 maanden door Azië gereisd. Dit heb ik alleen gedaan en is zeer goed bevallen dus nu wil ik wel wat meer van Europa gaan zien.
Ik wil dan 2/3 weken gaan en ik vroeg me af wat voor budget ik daarvoor moet aanhouden, met alles erop en eraan.
Ook door mijn eerdere reis heb ik ervaring met heel goedkoop leven, dus dat wil ik van de zomer weer gaan doen.
Ligt er puur aan waar je heen gaat. Een budget voor 2 weken Scandinavië staat gelijk aan 4 tot zelfs 6 weken in oost-europa.
Dit, dus.
pi_125609951
Oh sorry. Ik zou deze keer graag naar Oost-Europa gaan:)
pi_125627925
35 euro per dag ter plaatste ongeveer.
pi_125639701
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ligt er puur aan waar je heen gaat. Een budget voor 2 weken Scandinavië staat gelijk aan 4 tot zelfs 6 weken in oost-europa.
Noorwegen is wel een erg prijzig land, 1-2 liter sterke drank meenemen uit Nederland is geen overbodig luxe :P
pi_125639735
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 16:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De One-Country-pas is er voor de gewone trajecten, zoals hier de NS-trajecten. Het Flam-Myrdal traject wordt door een oldtimer gereden en je moet een kaartje kopen aan de kassa. Kun je wel gewoon op reguliere stations doen en je krijgt flink korting op je kaartje, omdat je in bezit bent van een interrail pas. Reserveren wordt vaak wel geadviseerd. Ik heb het regelmatig gedaan, geen extra kosten en je hebt altijd een stoel (rijd + stoelnummer). Dag vantevoren even naar het station lopen en voor de dag erna een stoel kosteloos reserveren. Ideaal.
Oké goede tip inderdaad, heb je de rit Oslo - Bergen ook weleens gedaan?
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:46:58 #84
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125639787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:45 schreef Xeor het volgende:

[..]

Oké goede tip inderdaad, heb je de rit Oslo - Bergen ook weleens gedaan?
Ja, een dag van tevoren gereserveerd, want het is een redelijk druk traject.
Dit, dus.
pi_125640205
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, een dag van tevoren gereserveerd, want het is een redelijk druk traject.
Oke, en deze rit valt ook niet onder de "gewone" traject denk ik of wel?
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:03:11 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125642811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:58 schreef Xeor het volgende:

[..]

Oke, en deze rit valt ook niet onder de "gewone" traject denk ik of wel?
Jawel, dat is wel een gewone verbinding.
Dit, dus.
pi_125674466
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel een gewone verbinding.
Oke scheelt weer :)
  donderdag 25 april 2013 @ 00:18:28 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125705791
En Myrdal-Flåm is ook een mooie, eenvoudige wandelroute.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 27 april 2013 @ 12:54:48 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125792882
Vraag aan de Noorwegen-per-trein gangers:

Noorwegen is toch wel een land dat je doet vanwege de natuur (lijkt me). Maar hoe bereikbaar is dat als je met de trein gaat? Want de trein stopt meestal ergens in de stad...

Ik zou graag nog eens een grote reis door Noorwegen maken (ik ben alleen maar in Oslo geweest, ooit voor het werk) maar met eigen auto wordt het wel heel erg veel rijden (plus dure boot vanuit Engeland waar ik woon). Met de auto kun je wel makkelijk alle natuur plekjes bereiken maar dat wordt dus echt vele duizenden km rijden als je de Noordkaap wilt bereiken, en dan moet je ook nog terug...

Dus: is de trein een goed alternatief of niet?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125795161
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:04 schreef Mr.West het volgende:
Ik heb deze winter 3 maanden door Azië gereisd. Dit heb ik alleen gedaan en is zeer goed bevallen dus nu wil ik wel wat meer van Europa gaan zien.
Ik wil dan 2/3 weken gaan en ik vroeg me af wat voor budget ik daarvoor moet aanhouden, met alles erop en eraan.
Ook door mijn eerdere reis heb ik ervaring met heel goedkoop leven, dus dat wil ik van de zomer weer gaan doen.
op basis van mijn ervaring(berlijn, praag, belgrado, sofia, istanbul, thessaloniki, bari, rome voor 22 dagen) zou ik rond de 1600 aanhouden. dan moet je in principe goed zitten.
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_125823614
En dan praat je nog niet over een goed hotel ter overnachting neem ik aan voor die periode en voor die prijs?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 11:31:16 ]
pi_125823700
Ik denk dat de meeste mensen die goedkoop door Europa willen rondreizen doorgaans in hostels / jeugdherbergen overnachten en niet in een "goed hotel".

Mijn ervaring is trouwens ook dat je voor drie weken (inclusief vervoer) op zo'n 1600 euro moet rekenen.
pi_125823717
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:41 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

op basis van mijn ervaring(berlijn, praag, belgrado, sofia, istanbul, thessaloniki, bari, rome voor 22 dagen) zou ik rond de 1600 aanhouden. dan moet je in principe goed zitten.
1600 voor 2 tot 3 weken? Dat kan natuurlijk wel een derde tot de helft goedkoper als je een beetje in goedkope hoek van Europa gaat zitten.
pi_125823822
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:54 schreef SeLang het volgende:
Vraag aan de Noorwegen-per-trein gangers:

Noorwegen is toch wel een land dat je doet vanwege de natuur (lijkt me). Maar hoe bereikbaar is dat als je met de trein gaat? Want de trein stopt meestal ergens in de stad...

Ik zou graag nog eens een grote reis door Noorwegen maken (ik ben alleen maar in Oslo geweest, ooit voor het werk) maar met eigen auto wordt het wel heel erg veel rijden (plus dure boot vanuit Engeland waar ik woon). Met de auto kun je wel makkelijk alle natuur plekjes bereiken maar dat wordt dus echt vele duizenden km rijden als je de Noordkaap wilt bereiken, en dan moet je ook nog terug...

Dus: is de trein een goed alternatief of niet?
Je wilt per se met de trein? De laatste twee jaar had ik meen Norwegian Air een pas waarmee je voor 2 of 3 weken onbeperkt naar alle bestemmingen in Noorwegen kon vliegen, Noorwegen was wel onderverdeeld in drie zones maar je kon ook alle zones nemen. Een soort interrail voor in de lucht dus.
  zondag 28 april 2013 @ 22:32:22 #95
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_125846398
Hier ook goede ervaringen met Norwegian Air. Plaatsje gereserveerd bij de raam, achterin is er altijd plek zat. Fijne stoelen.
En gratis wifi aan boord terwijl je vliegt (satellietverbinding).. kun je zovaak en zolang internetten als je wilt, internet was van behoorlijke kwaliteit. :)
Neen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 april 2013 @ 08:32:55 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125855240
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Je wilt per se met de trein? De laatste twee jaar had ik meen Norwegian Air een pas waarmee je voor 2 of 3 weken onbeperkt naar alle bestemmingen in Noorwegen kon vliegen, Noorwegen was wel onderverdeeld in drie zones maar je kon ook alle zones nemen. Een soort interrail voor in de lucht dus.
Dat lijkt me nog problematischer dan de trein. Zie originele vraag.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 30 april 2013 @ 09:43:37 #97
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125892535
Een land met zo'n natuur met het vliegtuig doen is doodzonde. Dat moet je echt per grondvervoer doen! Ik heb vanuit de Noordkaap een vlucht terug genomen naar oslo, maar de drie weken daarvoor alles per trein, bus, boot etc.

Mijn idee van interrailen is lang de tijd nemen, rugzak op en je route minimaal vooraf uitstippelen. En dan in een paar weken het land gaan verkennen.
Dit, dus.
pi_125896272
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:46 schreef MCH het volgende:

[..]

1600 voor 2 tot 3 weken? Dat kan natuurlijk wel een derde tot de helft goedkoper als je een beetje in goedkope hoek van Europa gaat zitten.
Absoluut! Zelf bv 11 dagen gereisd van Skopje naar Sofia en Istanbul voor 250 pond ( was een uitdaging voor een reismagazine) en dat was ook nog incl vliegen naar Skopje en terug vanuit Istanbul. Waarbij Istanbul de grotere kostenpost was. Dus zeker als je naar oost Europa gaat kan je makkelijk voor 1000,- 3 weken reizen.
Dan zou ik trouwens geen railpass nemen. De nachttrein van Sofia naar Istanbul incl slaapplaats kostte bv maar iets van 20 euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 30-04-2013 12:05:07 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_125896460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:43 schreef Buitendam het volgende:
Een land met zo'n natuur met het vliegtuig doen is doodzonde. Dat moet je echt per grondvervoer doen! Ik heb vanuit de Noordkaap een vlucht terug genomen naar oslo, maar de drie weken daarvoor alles per trein, bus, boot etc.

Mijn idee van interrailen is lang de tijd nemen, rugzak op en je route minimaal vooraf uitstippelen. En dan in een paar weken het land gaan verkennen.
Dat Noorwegen verhaal was gewoon een side note, maar interrail vind ik echt 1 van de meest absurde dingen die je kunt doen als je zegt dat je ergens lang de tijd voor wil nemen. Ik zie genoeg mensen die een Interrail nemen en dan zo'n standaardronde maken van Berlijn - Krakau - Praag - Budapest of whatever en die denken dan dat ze heel Europa hebben gezien terwijl ze eigenlijk alleen maar door Europa zijn rondgesjeesd in een heel korte periode. Bovendien is het in Oost- en Midden-Europa veel goedkoper om alles met losse tickets te doen. Je bent lang genoeg op deze aardbol om elke zomer 1 of 2 landen in drie weken rustig te bekijken, dat noem ik pas ergens lekker lang de tijd voor nemen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:28:41 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125896606
Recente trein/hostel tripjes binnen Europa, inclusief heen- en terugreis:
17 dagen Polen: 600 euro
11 dagen Zuid-Spanje: 500 euro
4 dagen Noorwegen: 400 euro
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:03:29 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125897958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat Noorwegen verhaal was gewoon een side note, maar interrail vind ik echt 1 van de meest absurde dingen die je kunt doen als je zegt dat je ergens lang de tijd voor wil nemen. Ik zie genoeg mensen die een Interrail nemen en dan zo'n standaardronde maken van Berlijn - Krakau - Praag - Budapest of whatever en die denken dan dat ze heel Europa hebben gezien terwijl ze eigenlijk alleen maar door Europa zijn rondgesjeesd in een heel korte periode. Bovendien is het in Oost- en Midden-Europa veel goedkoper om alles met losse tickets te doen. Je bent lang genoeg op deze aardbol om elke zomer 1 of 2 landen in drie weken rustig te bekijken, dat noem ik pas ergens lekker lang de tijd voor nemen.
Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.
Dit, dus.
pi_125897996
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.
Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:16:39 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125898427
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?
Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.

Interrailen heeft buiten het feit dat je buiten Nederland treint niets met grenzen oversteken en meerdere landen bezoeken te maken, anders slaat de Interrail One Country Pas natuurlijk helemaal nergens op. Ikzelf heb Noorwegen in een maand verkent met de diezelfde pas. En dan heb je nog precies 26 andere landen om uit te kiezen.
Dit, dus.
pi_125898702
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.

Interrailen heeft buiten het feit dat je buiten Nederland treint niets met grenzen oversteken en meerdere landen bezoeken te maken, anders slaat de Interrail One Country Pas natuurlijk helemaal nergens op. Ikzelf heb Noorwegen in een maand verkent met de diezelfde pas. En dan heb je nog precies 26 andere landen om uit te kiezen.
Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:52:44 #105
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125899491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.
Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buitendam op 30-04-2013 13:05:31 ]
Dit, dus.
pi_125900240
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.
Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2013 13:20:26 ]
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:18:39 #107
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125900290
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:17 schreef MCH het volgende:

[..]

[..]

Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.
Het ging me meer om het 'rugzak-om-en-ontdekken'-principe.
Dit, dus.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:23:46 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125900521
TGVs in Frankrijk zijn spotgoedkoop als je ze vantevoren boekt. Voor spontaan reizen is het een minder geschikt land, inderdaad.
Voor Spanje geldt hetzelfde met de AVE treinen, maar daar heb je meestal wel goedkopere langzame treinen en veel bussen, in tegenstelling tot Frankrijk.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:03:10 #109
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_125902674
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:23 schreef Lemans24 het volgende:
TGVs in Frankrijk zijn spotgoedkoop als je ze vantevoren boekt. Voor spontaan reizen is het een minder geschikt land, inderdaad.
Voor Spanje geldt hetzelfde met de AVE treinen, maar daar heb je meestal wel goedkopere langzame treinen en veel bussen, in tegenstelling tot Frankrijk.
Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:10:56 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125903148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:03 schreef Two het volgende:

[..]

Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.
Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.
Reserveren is gratis, alleen niet via de treinreiswinkel. Maar die heb je voor zo'n eenvoudig ticket ook niet nodig. Gewoon boeken via www.tgv-europe.com (al heet dat nu weer anders).
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:15:56 #111
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_125903399
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.
Reserveren is gratis, alleen niet via de treinreiswinkel. Maar die heb je voor zo'n eenvoudig ticket ook niet nodig. Gewoon boeken via www.tgv-europe.com (al heet dat nu weer anders).
Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?

In ieder geval bedankt voor de tip van het gratis reserveren! Daar ga ik eens naar kijken.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_125903458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef Two het volgende:

[..]

Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?

In ieder geval bedankt voor de tip van het gratis reserveren! Daar ga ik eens naar kijken.
Nee, toeslag is nou eenmaal zo hoog.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:20:58 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125903608
Of reserveren ook gratis is voor mensen met een interrailpas, weet ik niet hoor. Het zit bij de prijs in als je een los ticket koopt.
Die 39 euro zal inderdaad voor een apart ticket voor de thalys zijn, dat is de promo-prijs voor Rotterdam-Parijs. Die moet je dan wel ruim vantevoren (twee of drie maanden) kopen, anders is het veel duurder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:33:31 #114
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_125904241
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:20 schreef Lemans24 het volgende:
Of reserveren ook gratis is voor mensen met een interrailpas, weet ik niet hoor. Het zit bij de prijs in als je een los ticket koopt.
Die 39 euro zal inderdaad voor een apart ticket voor de thalys zijn, dat is de promo-prijs voor Rotterdam-Parijs. Die moet je dan wel ruim vantevoren (twee of drie maanden) kopen, anders is het veel duurder.
Hmm zal er eens naar kijken dan. Dat twee á drie maanden van tevoren boeken komt sowieso wel goed. Bedankt in ieder geval!
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_131226728
Graag een schopje voor dit prachtige topic.

Heb al veel leuke tips en verhalen in de reeks gelezen, en ik overweeg nu heel zwaar om met 2 andere vrienden in de zomer van 2014 (jaja, zomer is net voorbij maar wij plannen sterk vooruit ;) ) een Interrail door Europa te maken van 30 dagen.

We zullen tegen die tijd 19, 18 en 17 jaar oud zijn, en gokken het op een budget van 1500 - 1700 euro voor de hele reis (dus inclusief pas, accommodatie, voedsel et cetera). Redelijk hoog bedrag omdat we van plan zijn om overal in hostels of hotels te slapen, maar mijn eerste vraag is alvast; wij willen alles op de bonnefooi doen, we zien wel waar we slapen en waar we heen gaan. Echter reizen we in hele maand juli, is het haalbaar om dat op de bonnefooi te doen?
We snappen dat het wat duurder zal zijn, maar dat betalen we graag voor de extra vrijheid.

Verder hebben we al wat schema's gemaakt, haalbaar of niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk gaan we Florence en Madrid schrappen, Barcelona wat dagen afhalen en in ruil daarvoor hopelijk nog Bosnië/Servië aandoen.

Ik hoor het graag van de ervaren Interrailers!
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_131262727
Ik zou Madrid schrappen, Barcelona inkorten, wel naar Florence gaan en Sarajevo en Belgrado toevoegen.

Als je dan toch je hele route al uitgestippeld hebt, is er ook weinig meer van de bonnefooi over en kun je net zo goed (vrijblijvend) overnachtingen reserveren.
Mijn ervaring is dat als je ergens maar 1 nacht blijft, je liever onbezorgd de stad gaat verkennen, dan 3 keer de stad door moet op zoek naar een slaapplek, en nergens meer aan toe komt.
pi_131264178
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:04 schreef rosstek het volgende:
Ik zou Madrid schrappen, Barcelona inkorten, wel naar Florence gaan en Sarajevo en Belgrado toevoegen.

Als je dan toch je hele route al uitgestippeld hebt, is er ook weinig meer van de bonnefooi over en kun je net zo goed (vrijblijvend) overnachtingen reserveren.
Mijn ervaring is dat als je ergens maar 1 nacht blijft, je liever onbezorgd de stad gaat verkennen, dan 3 keer de stad door moet op zoek naar een slaapplek, en nergens meer aan toe komt.
Ja, we hadden de route wel uitgestippeld, maar dit was meer om onze ambitie beetje weer te geven, hoeveel plekken we willen bezoeken et cetera.

Kost het echt zoveel tijd om een slaapplek te vinden dan als je op centraal station aankomt en even rondkijkt, hoe verder naar oosten je gaat, hoe meer van die oude vrouwtjes je hebt met kamers et cetera?
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_131369436
Het kan zijn dat ze mij gewoon niet meer opvallen, maar volgens mij zijn er niet zoveel oude vrouwtjes meer die kamers aanbieden.
In Budapest had je 20 jaar geleden 1 hostel, nu staan er op Hostelworld 119!

Als je in een vreemd land in een nieuwe stad aankomt, heb je al genoeg uit te zoeken; Hoe werkt het openbaar vervoer? Waar koop je een kaartje en wat voor een? Waar is de supermarkt? Wat is de wisselkoers? Wat is de weersverwachting voor de komende dagen?
Tegenwoordig is het meeste toch wel met je smartphone te regelen (gratis Wifi bij de McDonald's), zo ook je slaapplaats.
Op de bonnefooi reizen kan heel leuk zijn, maar als je als nu al bezig bent met voorbereiden kan ook bijna een jaar voorpret hebben met van alles en nog wat uitzoeken.

Om een oud-leraar te citeren; "Ik maak reizen, en ik maak ze ook."
pi_131370674
De vorige keer toen ik naar Boedapest ging kon ik van te voren niks vinden, alles volgeboekt. Wegens Sziget, bleek later. Afijn, op de bonnefooi toch maar heen gegaan en bij aankomst op het station later op de avond waren meerdere meneren (geen oude vrouwtjes) die kamers / hostel-bedden aanboden. Het bestaat dus nog wel.

Was wel echt ontzettend wazig, het "hostel" was niet meer dan één kamertje met tien bedden en nog een douche en wc, en een brievenbus aan de muur waar je elke ochtend of de sleutel of extra geld in moest doen. :D Maar voor ons alle tien was het wel een onvergetelijke reiservaring. :)

Van te voren alles uitzoeken kan wel een stuk comfortabeler zijn. En voorpret is ook leuk.
  woensdag 30 april 2014 @ 20:45:00 #120
230345 conobram
is neit lam
pi_139426628
(niet echt interrailen, maar goed)

Als onderdeel van mijn reis deze zomer wil ik de trein nemen van Zagreb naar Boedapest half juli. Ik heb op diverse webpaginas gelezen dat dit geen drukke route is en dat je gewoon op het station kaarten kan kopen. Toch zit ik lekkerder als ik van te voren al kaarten gekocht heb, waar kan ik dit doen? Ik heb weinig ervaring met treinreizen in het buitenland.
pi_139435490
Volgens mij kan je dit wel doen bij een loket van de Deutsche Bahn als je ergens bij de grens woont of via www.raildude.com. Bij Treinreiswinkel kan het ook, maar alleen als je ook daar je Interrail koopt. Je zou het ook eens kunnen proberen op de site van de Hongaarse spoorwegen, www.elvira.hu.

Ik ga deze zomer trouwens ook op Interrail met 2 vrienden die overtuigd zijn, morgen boeken. :D
pi_139435551
Ik denk dat de Treinreiswinkel je enige optie is.
De Hongaarse spoorwegen verkopen wel online tickets, maar die moeten afgehaald worden in Hongarije.
De Kroatische spoorwegen verwijzen je voor de internationale ritten door naar Bahn.de. En de Duitsers kunnen voor dit traject buiten Duitsland geen online tickets verkopen.

quote:
http://elvira.mav-start.hu/

1 ticket of Zagreb Spezial: 29,00 euro/person (outward journey)

Please note that home printing of international tickets is not possible. International tickets booked online must be collected at any of the Ticket Collection Points located at railway stations in Hungary before your journey.

http://www.bahn.de

Fares not available
Tariff abroad

For connections outside of Germany, a special ticket is required. These offers are not bookable via the internet.

Tickets may be purchased in any DB ReiseZentrum, authorised travel agencies or over the telephone using DB ReiseService by dialing +44 8718 80 80 66 (chargeable).
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:49:31 #123
230345 conobram
is neit lam
pi_139452404
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.

Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.

edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)

[ Bericht 24% gewijzigd door conobram op 02-05-2014 23:37:02 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 13:05:36 #124
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_139581461
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.

Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.

edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.
pi_139617795
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.

Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.

edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgeving ;)
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:02:40 #126
230345 conobram
is neit lam
pi_139622204
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:05 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.
Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:56 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgeving ;)
Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggen :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:04:39 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139622278
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:02 schreef conobram het volgende:

[..]

Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?

[..]

Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggen :P
Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel af :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:07:20 #128
230345 conobram
is neit lam
pi_139622388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel af :P
Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer. :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:08:10 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139622424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:07 schreef conobram het volgende:

[..]

Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer. :P
Nouja, je gaat in steden komen waar je uiteindelijk langer wilde blijven en steden waar je uiteindelijk toch iets minder lang had willen zijn. Wanneer je niets vast hebt staan, zit je niet met dat probleem :P Ik merk het hier wekelijks dat mensen aangaven dat ze het graag niet gepland hadden zodat ze hier een week konden blijven in plaats van slechts een dagje
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140673109
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( :') ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.

Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.

EricOscuro, bedankt voor de tip btw :)

pi_140673176


[ Bericht 100% gewijzigd door Equis.Viris op 03-06-2014 17:06:50 ]
pi_140673574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( :') ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.

Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.

EricOscuro, bedankt voor de tip btw :)

[ link | afbeelding ]
Je hebt al 12 overnachtingsplekken, dat zijn dus al bijna 2 weken aan dagen met een overnachting. Verder wil je ook nog genoeg tijd hebben om die steden te zien, dus ik weet niet of dit gaat passen.
pi_140673755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( :') ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.

Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.

EricOscuro, bedankt voor de tip btw :)

[ link | afbeelding ]
check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.
check http://www.bahn.de/p/view/index.shtml voor dienstregelingen, maar zal je vast wel gedaan hebben.
rome kan je niet zomaar zien tijdens een tussenstop, florence is daar geschikter voor.
pi_140673877
Ik zou zeggen dat als je 3 weken de tijd hebt, dat je dan het beste ongeveer 8 bestemmingen kan kiezen, of evt. zelfs nog iets minder.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:30:17 #135
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140673951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:24 schreef gijsman het volgende:

[..]

check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.
check http://www.bahn.de/p/view/index.shtml voor dienstregelingen, maar zal je vast wel gedaan hebben.
rome kan je niet zomaar zien tijdens een tussenstop, florence is daar geschikter voor.
Istanbul is momenteel drama.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140674283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Istanbul is momenteel drama.
Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:06:46 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140677519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.
Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.

Nu gaat de trein Normaal gesproken tot halverwege Europees Turkije om vanaf daar waar de problemen zijn een directe busverbinding te hebben
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140677551
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.
Is er niet een overdag-bus van Burgas naar Istanboel of zoiets?
pi_140678585
Additional bus on Bucharest-Istanbul route until 13 August...
On the Bucharest-Istanbul route from 10 April until 13 August 2014, a bus is also temporarily replacing the train between Gorna Orjahovitsa & Dimitrovgrad in Bulgaria. In other words, until mid-August the Bucharest-Istanbul train has become a train from Bucharest to Gorna, a bus to Dimitrovgrad, a train to Cerkezkoy, then a bus to Istanbul (and vice versa westbound). Although these trains & rail-replacement buses all work very smoothly, you might prefer the Belgrade-Sofia-Istanbul route rather than the route via Bucharest during this period, as the Sofia-Istanbul train is not affected by the Gorna-Dimitrovgrad work, only by the Cerkezkoy-Istanbul work, as shown in this section.

via: http://www.seat61.com/Turkey.htm#.U44EuPl_u1c
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:04:17 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140679830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:30 schreef gijsman het volgende:
Additional bus on Bucharest-Istanbul route until 13 August...
On the Bucharest-Istanbul route from 10 April until 13 August 2014, a bus is also temporarily replacing the train between Gorna Orjahovitsa & Dimitrovgrad in Bulgaria. In other words, until mid-August the Bucharest-Istanbul train has become a train from Bucharest to Gorna, a bus to Dimitrovgrad, a train to Cerkezkoy, then a bus to Istanbul (and vice versa westbound). Although these trains & rail-replacement buses all work very smoothly, you might prefer the Belgrade-Sofia-Istanbul route rather than the route via Bucharest during this period, as the Sofia-Istanbul train is not affected by the Gorna-Dimitrovgrad work, only by the Cerkezkoy-Istanbul work, as shown in this section.

via: http://www.seat61.com/Turkey.htm#.U44EuPl_u1c
Ik woon op zo'n 5 kilometer van Gorna. Daar is het prima en het probleem niet zo zeer, sterker nog, de bus is stukken sneller aangezien je per trein de Balkan over moet steken en dat gaat zo vlot niet. Volgens mij is de problematiek omtrent de landverschuiving in Europees Turkije nog steeds niet volledig opgelost en kom je daar dus ook voor (flinke) vertragingen te staan, waar het daadwerkelijke probleem schuilt. Al is dat onlangs mogelijk verholpen, ben al een tijdje Turkije niet in geweest.

En sowieso is een stop nabij Gorna de moeite waard omdat je dan op vijf minuten van één van de culturele, geschiedkundige en 'toeristische' meest interessante steden van zuidoost-Europa zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:10:48 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140680075
Tevens klopt het kaartje niet want de verbinding Belgrado - Budapest ontbreekt sowieso en de tijden zijn zeeeeeeer foutief :+ Sofia - Belgrado is bijvoorbeeld geen 8 uur en een beetje maar zo'n 12 uur. En reken met de recente overstromingen in Servie er maar op dat het nog veel meer gaat zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140680173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:10 schreef Dven het volgende:
Tevens klopt het kaartje niet want de verbinding Belgrado - Budapest ontbreekt sowieso en de tijden zijn zeeeeeeer foutief :+ Sofia - Belgrado is bijvoorbeeld geen 8 uur en een beetje maar zo'n 12 uur. En reken met de recente overstromingen in Servie er maar op dat het nog veel meer gaat zijn.
Okay duidelijk
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:15:08 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140680251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:13 schreef gijsman het volgende:

[..]

Okay duidelijk
Laatste keer dat ik die lijn gepakt heb was een maand of zes geleden. Vertrek rondom 20.30 te Sofia en aankomst kort voor 07.00 in Belgrado. Terwijl het in Belgrado een uur vroeger is dan in Sofia. En zo was het alle keren daarvoor ook. Mogelijk dat je inderdaad zo'n 8,5 uur in de trein rijdt maar dan rekenen ze er de stops aan de grens niet bij. Die zeker in de zomer lang duren door alle backpackers waardoor de treinen overvol zijn :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140680401
http://www.interrail.eu/s(...)railway_map_2014.pdf

Denk dat je beter deze kaart kan gebruiken maar daar staan geen reistijden en afstanden op.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:20:50 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140680500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:18 schreef gijsman het volgende:
http://www.interrail.eu/s(...)railway_map_2014.pdf

Denk dat je beter deze kaart kan gebruiken maar daar staan geen reistijden en afstanden op.
Bij voorkeur gebruik ik Raildude. Heeft me in tegenstelling tot de spoorwegen zelf nog nooit in de steek gelaten :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140680590
Vandaag de tickets ontvangen, nu nog 2 maanden wachten. *O*

Eerste met de nachttrein naar Wenen, daarna naar Budapest en dan verder Oost-Europa in, nog niet echt plannen voor. :D
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:26:40 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140680772
Denk zelf trouwens ook dat ik een ticketje boek. Maar dat zal geen interrail maar balkanrail zijn. Toch iets goedkoper.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140681556
raildude kende ik nog niet
pi_140705160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:22 schreef Facepalm het volgende:
Vandaag de tickets ontvangen, nu nog 2 maanden wachten. *O*

Eerste met de nachttrein naar Wenen, daarna naar Budapest en dan verder Oost-Europa in, nog niet echt plannen voor. :D
De nachttrein door Oostenrijk O+ Hopelijk zit je bij schemering in de bergen O+


Voor mensen die over aantallen van steden twijfelen, ik heb in 3 weken deze routes gehad:
2011:
- Berlijn
- Praag
- Triest ( op doorreis )
- Porec
- Milaan ( op doorreis )

2012:
- Kopenhagen
- Berlijn
- Praag
- Boedapest
- Verona
- Rome

Meer steden zou ik zeker niet doen in 3 weken ivm de tijd.

[ Bericht 15% gewijzigd door kurk_droog op 04-06-2014 14:33:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')