Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 20 april 2013 15:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De trein van Oslo naar Bergen is inderdaad heel erg mooi. Als je daar toch in de regio bent moet je ook zeker het Flam-Myrdal-traject nemen. Mooiste treinstukje van Noorwegen wordt gezegd. Ontzettend toeristisch, maar de natuur is zo schitterend, dat moet je gezien hebben. Succes ermee.
De One-Country-pas is er voor de gewone trajecten, zoals hier de NS-trajecten. Het Flam-Myrdal traject wordt door een oldtimer gereden en je moet een kaartje kopen aan de kassa. Kun je wel gewoon op reguliere stations doen en je krijgt flink korting op je kaartje, omdat je in bezit bent van een interrail pas. Reserveren wordt vaak wel geadviseerd. Ik heb het regelmatig gedaan, geen extra kosten en je hebt altijd een stoel (rijd + stoelnummer). Dag vantevoren even naar het station lopen en voor de dag erna een stoel kosteloos reserveren. Ideaal.quote:Op maandag 22 april 2013 15:44 schreef Xeor het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
Kan je met die one country pass gewoon gebruik maken van dit traject dan? Ik geloof dat ik voor Oslo - Bergen ook moet reserveren maar zover ben ik nog niet gekomen
Ligt er puur aan waar je heen gaat. Een budget voor 2 weken Scandinavië staat gelijk aan 4 tot zelfs 6 weken in oost-europa.quote:Op maandag 22 april 2013 19:04 schreef Mr.West het volgende:
Ik heb deze winter 3 maanden door Azië gereisd. Dit heb ik alleen gedaan en is zeer goed bevallen dus nu wil ik wel wat meer van Europa gaan zien.
Ik wil dan 2/3 weken gaan en ik vroeg me af wat voor budget ik daarvoor moet aanhouden, met alles erop en eraan.
Ook door mijn eerdere reis heb ik ervaring met heel goedkoop leven, dus dat wil ik van de zomer weer gaan doen.
Noorwegen is wel een erg prijzig land, 1-2 liter sterke drank meenemen uit Nederland is geen overbodig luxequote:Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ligt er puur aan waar je heen gaat. Een budget voor 2 weken Scandinavië staat gelijk aan 4 tot zelfs 6 weken in oost-europa.
Oké goede tip inderdaad, heb je de rit Oslo - Bergen ook weleens gedaan?quote:Op maandag 22 april 2013 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De One-Country-pas is er voor de gewone trajecten, zoals hier de NS-trajecten. Het Flam-Myrdal traject wordt door een oldtimer gereden en je moet een kaartje kopen aan de kassa. Kun je wel gewoon op reguliere stations doen en je krijgt flink korting op je kaartje, omdat je in bezit bent van een interrail pas. Reserveren wordt vaak wel geadviseerd. Ik heb het regelmatig gedaan, geen extra kosten en je hebt altijd een stoel (rijd + stoelnummer). Dag vantevoren even naar het station lopen en voor de dag erna een stoel kosteloos reserveren. Ideaal.
Ja, een dag van tevoren gereserveerd, want het is een redelijk druk traject.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:45 schreef Xeor het volgende:
[..]
Oké goede tip inderdaad, heb je de rit Oslo - Bergen ook weleens gedaan?
Oke, en deze rit valt ook niet onder de "gewone" traject denk ik of wel?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, een dag van tevoren gereserveerd, want het is een redelijk druk traject.
Jawel, dat is wel een gewone verbinding.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:58 schreef Xeor het volgende:
[..]
Oke, en deze rit valt ook niet onder de "gewone" traject denk ik of wel?
Oke scheelt weerquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel een gewone verbinding.
op basis van mijn ervaring(berlijn, praag, belgrado, sofia, istanbul, thessaloniki, bari, rome voor 22 dagen) zou ik rond de 1600 aanhouden. dan moet je in principe goed zitten.quote:Op maandag 22 april 2013 19:04 schreef Mr.West het volgende:
Ik heb deze winter 3 maanden door Azië gereisd. Dit heb ik alleen gedaan en is zeer goed bevallen dus nu wil ik wel wat meer van Europa gaan zien.
Ik wil dan 2/3 weken gaan en ik vroeg me af wat voor budget ik daarvoor moet aanhouden, met alles erop en eraan.
Ook door mijn eerdere reis heb ik ervaring met heel goedkoop leven, dus dat wil ik van de zomer weer gaan doen.
1600 voor 2 tot 3 weken? Dat kan natuurlijk wel een derde tot de helft goedkoper als je een beetje in goedkope hoek van Europa gaat zitten.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:41 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
op basis van mijn ervaring(berlijn, praag, belgrado, sofia, istanbul, thessaloniki, bari, rome voor 22 dagen) zou ik rond de 1600 aanhouden. dan moet je in principe goed zitten.
Je wilt per se met de trein? De laatste twee jaar had ik meen Norwegian Air een pas waarmee je voor 2 of 3 weken onbeperkt naar alle bestemmingen in Noorwegen kon vliegen, Noorwegen was wel onderverdeeld in drie zones maar je kon ook alle zones nemen. Een soort interrail voor in de lucht dus.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:54 schreef SeLang het volgende:
Vraag aan de Noorwegen-per-trein gangers:
Noorwegen is toch wel een land dat je doet vanwege de natuur (lijkt me). Maar hoe bereikbaar is dat als je met de trein gaat? Want de trein stopt meestal ergens in de stad...
Ik zou graag nog eens een grote reis door Noorwegen maken (ik ben alleen maar in Oslo geweest, ooit voor het werk) maar met eigen auto wordt het wel heel erg veel rijden (plus dure boot vanuit Engeland waar ik woon). Met de auto kun je wel makkelijk alle natuur plekjes bereiken maar dat wordt dus echt vele duizenden km rijden als je de Noordkaap wilt bereiken, en dan moet je ook nog terug...
Dus: is de trein een goed alternatief of niet?
Dat lijkt me nog problematischer dan de trein. Zie originele vraag.quote:Op zondag 28 april 2013 11:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Je wilt per se met de trein? De laatste twee jaar had ik meen Norwegian Air een pas waarmee je voor 2 of 3 weken onbeperkt naar alle bestemmingen in Noorwegen kon vliegen, Noorwegen was wel onderverdeeld in drie zones maar je kon ook alle zones nemen. Een soort interrail voor in de lucht dus.
Absoluut! Zelf bv 11 dagen gereisd van Skopje naar Sofia en Istanbul voor 250 pond ( was een uitdaging voor een reismagazine) en dat was ook nog incl vliegen naar Skopje en terug vanuit Istanbul. Waarbij Istanbul de grotere kostenpost was. Dus zeker als je naar oost Europa gaat kan je makkelijk voor 1000,- 3 weken reizen.quote:Op zondag 28 april 2013 11:46 schreef MCH het volgende:
[..]
1600 voor 2 tot 3 weken? Dat kan natuurlijk wel een derde tot de helft goedkoper als je een beetje in goedkope hoek van Europa gaat zitten.
Dat Noorwegen verhaal was gewoon een side note, maar interrail vind ik echt 1 van de meest absurde dingen die je kunt doen als je zegt dat je ergens lang de tijd voor wil nemen. Ik zie genoeg mensen die een Interrail nemen en dan zo'n standaardronde maken van Berlijn - Krakau - Praag - Budapest of whatever en die denken dan dat ze heel Europa hebben gezien terwijl ze eigenlijk alleen maar door Europa zijn rondgesjeesd in een heel korte periode. Bovendien is het in Oost- en Midden-Europa veel goedkoper om alles met losse tickets te doen. Je bent lang genoeg op deze aardbol om elke zomer 1 of 2 landen in drie weken rustig te bekijken, dat noem ik pas ergens lekker lang de tijd voor nemen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:43 schreef Buitendam het volgende:
Een land met zo'n natuur met het vliegtuig doen is doodzonde. Dat moet je echt per grondvervoer doen! Ik heb vanuit de Noordkaap een vlucht terug genomen naar oslo, maar de drie weken daarvoor alles per trein, bus, boot etc.
Mijn idee van interrailen is lang de tijd nemen, rugzak op en je route minimaal vooraf uitstippelen. En dan in een paar weken het land gaan verkennen.
Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 11:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat Noorwegen verhaal was gewoon een side note, maar interrail vind ik echt 1 van de meest absurde dingen die je kunt doen als je zegt dat je ergens lang de tijd voor wil nemen. Ik zie genoeg mensen die een Interrail nemen en dan zo'n standaardronde maken van Berlijn - Krakau - Praag - Budapest of whatever en die denken dan dat ze heel Europa hebben gezien terwijl ze eigenlijk alleen maar door Europa zijn rondgesjeesd in een heel korte periode. Bovendien is het in Oost- en Midden-Europa veel goedkoper om alles met losse tickets te doen. Je bent lang genoeg op deze aardbol om elke zomer 1 of 2 landen in drie weken rustig te bekijken, dat noem ik pas ergens lekker lang de tijd voor nemen.
Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Interrail heeft One-Country passen, hé? Als je een maand door een land gaat treinen is dat alles behalve een absurde methode om lang de tijd te nemen om een land goed te verkennen.
Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat vind ik geen interrailen of snap je het woord inter niet? In welke landen heb jij dan een One-Country pas aangeschaft?
Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik versta onder interrailen dat je op pad bent met de trein, en dan natuurlijk buiten Nederland.
Interrailen heeft buiten het feit dat je buiten Nederland treint niets met grenzen oversteken en meerdere landen bezoeken te maken, anders slaat de Interrail One Country Pas natuurlijk helemaal nergens op. Ikzelf heb Noorwegen in een maand verkent met de diezelfde pas. En dan heb je nog precies 26 andere landen om uit te kiezen.
Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor Noorwegen kan een dergelijke pas wel uit inderdaad.
Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je hetzelfde idee hebt om met een rugzak een land te verkennen zijn er nog wel een aantal mooie opties. Zweden, Finland, Turkijke. Inmiddels zijn veel mensen al redelijk bekend in Frankrijk, Duitsland en Spanje, maar als je de hoeveelheid aan te ontdekken kilometers ziet kun je die zo aan het rijtje toevoegen.
Het ging me meer om het 'rugzak-om-en-ontdekken'-principe.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:17 schreef MCH het volgende:
[..]
[..]
Frankrijk en Spanje heeft niet zulke aantrekkelijke voorwaarden voor Interrailreizigers, Turkije kun je misschien beter combineren met een Balkan Flexi Pass en Duitsland heeft voor jongeren een zeer aantrekkelijke aanbieding voor onbeperkt reizen in de zomer.
Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.quote:Op dinsdag 30 april 2013 13:23 schreef Lemans24 het volgende:
TGVs in Frankrijk zijn spotgoedkoop als je ze vantevoren boekt. Voor spontaan reizen is het een minder geschikt land, inderdaad.
Voor Spanje geldt hetzelfde met de AVE treinen, maar daar heb je meestal wel goedkopere langzame treinen en veel bussen, in tegenstelling tot Frankrijk.
Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:03 schreef Two het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer naar Frankrijk met de trein. Maar is de Thalys echt zo duur wat betreft reserveringen? Ik zie op de site van treinreiswinkel dat een reservering tot ¤39 euro kost.
Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vantevoren boeken is vrij goedkoop, al kost de Thalys wel iets meer dan de TGV.
Reserveren is gratis, alleen niet via de treinreiswinkel. Maar die heb je voor zo'n eenvoudig ticket ook niet nodig. Gewoon boeken via www.tgv-europe.com (al heet dat nu weer anders).
Nee, toeslag is nou eenmaal zo hoog.quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef Two het volgende:
[..]
Boeken hoeft niet aangezien ik door Frankrijk kom met mijn interrail. Maar dan zit je toch met toeslagen? Is dat misschien waar die ¤39,- vandaan komt? Of zit die toeslag 'm in het feit dat het over het traject Parijs - Nederland gaat en je interrail niet geldig is in Nederland?
In ieder geval bedankt voor de tip van het gratis reserveren! Daar ga ik eens naar kijken.
Hmm zal er eens naar kijken dan. Dat twee á drie maanden van tevoren boeken komt sowieso wel goed. Bedankt in ieder geval!quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:20 schreef Lemans24 het volgende:
Of reserveren ook gratis is voor mensen met een interrailpas, weet ik niet hoor. Het zit bij de prijs in als je een los ticket koopt.
Die 39 euro zal inderdaad voor een apart ticket voor de thalys zijn, dat is de promo-prijs voor Rotterdam-Parijs. Die moet je dan wel ruim vantevoren (twee of drie maanden) kopen, anders is het veel duurder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk gaan we Florence en Madrid schrappen, Barcelona wat dagen afhalen en in ruil daarvoor hopelijk nog Bosnië/Servië aandoen.
Ik hoor het graag van de ervaren Interrailers!Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
Ja, we hadden de route wel uitgestippeld, maar dit was meer om onze ambitie beetje weer te geven, hoeveel plekken we willen bezoeken et cetera.quote:Op maandag 16 september 2013 23:04 schreef rosstek het volgende:
Ik zou Madrid schrappen, Barcelona inkorten, wel naar Florence gaan en Sarajevo en Belgrado toevoegen.
Als je dan toch je hele route al uitgestippeld hebt, is er ook weinig meer van de bonnefooi over en kun je net zo goed (vrijblijvend) overnachtingen reserveren.
Mijn ervaring is dat als je ergens maar 1 nacht blijft, je liever onbezorgd de stad gaat verkennen, dan 3 keer de stad door moet op zoek naar een slaapplek, en nergens meer aan toe komt.
quote:http://elvira.mav-start.hu/
1 ticket of Zagreb Spezial: 29,00 euro/person (outward journey)
Please note that home printing of international tickets is not possible. International tickets booked online must be collected at any of the Ticket Collection Points located at railway stations in Hungary before your journey.
http://www.bahn.de
Fares not available
Tariff abroad
For connections outside of Germany, a special ticket is required. These offers are not bookable via the internet.
Tickets may be purchased in any DB ReiseZentrum, authorised travel agencies or over the telephone using DB ReiseService by dialing +44 8718 80 80 66 (chargeable).
wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.
Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.
edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgevingquote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef conobram het volgende:
Thanks, zal vanavond even een mailtje sturen naar de Treinreiswinkel. Hopen dat het wat wordt.
Ben trouwens van plan om vanaf München via Ljubljana en Zagreb naar Hongarije te reizen.
edit: kan inderdaad gewoon via Treinsreiswinkel, komt dan wel 7,50 administratiekosten p.p. bij (bij deze reis dan)
Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:05 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
wanneer ga je eigenlijk? 2 dagen van te voren een ticket kopen is vroeg zat.
Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:56 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Even klein advies; als je via Ljubljana naar Zagreb gaat, neem dan ff de extra tijd om via Rijeka te gaan; is hartstikke mooi, en dan pak je ook een beetje zee en strand mee in die mooie omgeving
Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel afquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:02 schreef conobram het volgende:
[..]
Half juli. Denk dat ik toch lekkerder zit als ik al kaarten gereserveerd heb. Heb je ervaring op dat traject?
[..]
Denk dat het vooral tripjes worden vanuit de hoofdsteden. Heb de accommodaties namelijk al vastliggen
Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Doodzonde dit altijd maar de meeste mensen leren dat bij vervolgreizen wel af
Nouja, je gaat in steden komen waar je uiteindelijk langer wilde blijven en steden waar je uiteindelijk toch iets minder lang had willen zijn. Wanneer je niets vast hebt staan, zit je niet met dat probleem Ik merk het hier wekelijks dat mensen aangaven dat ze het graag niet gepland hadden zodat ze hier een week konden blijven in plaats van slechts een dagjequote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:07 schreef conobram het volgende:
[..]
Tja, mijn vriendin heeft een vaste baan en niet zo'n lange vakantie. Er is dus niet zo heel veel ruimte voor improvisatie, detours etc. Dat is inderdaad maar iets voor een volgende keer.
Je hebt al 12 overnachtingsplekken, dat zijn dus al bijna 2 weken aan dagen met een overnachting. Verder wil je ook nog genoeg tijd hebben om die steden te zien, dus ik weet niet of dit gaat passen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.
Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.
EricOscuro, bedankt voor de tip btw
[ link | afbeelding ]
check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:04 schreef Equis.Viris het volgende:
Even heel oriënterend gekeken naar een route om aankomende, of waarschijnlijk volgende, zomer te doen met Interrail. Het is een Interrail treinkaart met de bijbehorende reistijden, ik heb het met Paint ( ) er nog wat bij geknutseld, de zwarte punten zijn steden waar ik wil overnachten en de gele tussenstops. Ik wil er zo'n 2-3 weken voor uittrekken, is dit een goede route en met Interrail goed te doen? Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee.
Doel is eigenlijk om Istanbul te bereiken en onderweg nog wat mooie steden als Florence te bezoeken.
EricOscuro, bedankt voor de tip btw
[ link | afbeelding ]
Istanbul is momenteel drama.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:24 schreef gijsman het volgende:
[..]
check http://www.seat61.com/index.html#.U43nz_l_u1c voor tips en updates, er zijn werkzaamheden bij Istanbul maar er schijnt vervangend busvervoer te zijn.
check http://www.bahn.de/p/view/index.shtml voor dienstregelingen, maar zal je vast wel gedaan hebben.
rome kan je niet zomaar zien tijdens een tussenstop, florence is daar geschikter voor.
Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.quote:
Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch vooral met de trein - er zijn toch vast wel rechtstreekse bussen naar Istanboel? Alleen is een Interrail dan natuurlijk niet geldig.
Is er niet een overdag-bus van Burgas naar Istanboel of zoiets?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Interrail is in dat soort gevallen wel geldig. Probleem is dat een busreis naar Istanbul een regelrechte hel is. Zeker omdat de grensovergang per bus nog langer duurt dan per trein.
Ik woon op zo'n 5 kilometer van Gorna. Daar is het prima en het probleem niet zo zeer, sterker nog, de bus is stukken sneller aangezien je per trein de Balkan over moet steken en dat gaat zo vlot niet. Volgens mij is de problematiek omtrent de landverschuiving in Europees Turkije nog steeds niet volledig opgelost en kom je daar dus ook voor (flinke) vertragingen te staan, waar het daadwerkelijke probleem schuilt. Al is dat onlangs mogelijk verholpen, ben al een tijdje Turkije niet in geweest.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:30 schreef gijsman het volgende:
Additional bus on Bucharest-Istanbul route until 13 August...
On the Bucharest-Istanbul route from 10 April until 13 August 2014, a bus is also temporarily replacing the train between Gorna Orjahovitsa & Dimitrovgrad in Bulgaria. In other words, until mid-August the Bucharest-Istanbul train has become a train from Bucharest to Gorna, a bus to Dimitrovgrad, a train to Cerkezkoy, then a bus to Istanbul (and vice versa westbound). Although these trains & rail-replacement buses all work very smoothly, you might prefer the Belgrade-Sofia-Istanbul route rather than the route via Bucharest during this period, as the Sofia-Istanbul train is not affected by the Gorna-Dimitrovgrad work, only by the Cerkezkoy-Istanbul work, as shown in this section.
via: http://www.seat61.com/Turkey.htm#.U44EuPl_u1c
Okay duidelijkquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:10 schreef Dven het volgende:
Tevens klopt het kaartje niet want de verbinding Belgrado - Budapest ontbreekt sowieso en de tijden zijn zeeeeeeer foutief Sofia - Belgrado is bijvoorbeeld geen 8 uur en een beetje maar zo'n 12 uur. En reken met de recente overstromingen in Servie er maar op dat het nog veel meer gaat zijn.
Laatste keer dat ik die lijn gepakt heb was een maand of zes geleden. Vertrek rondom 20.30 te Sofia en aankomst kort voor 07.00 in Belgrado. Terwijl het in Belgrado een uur vroeger is dan in Sofia. En zo was het alle keren daarvoor ook. Mogelijk dat je inderdaad zo'n 8,5 uur in de trein rijdt maar dan rekenen ze er de stops aan de grens niet bij. Die zeker in de zomer lang duren door alle backpackers waardoor de treinen overvol zijnquote:
Bij voorkeur gebruik ik Raildude. Heeft me in tegenstelling tot de spoorwegen zelf nog nooit in de steek gelatenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:18 schreef gijsman het volgende:
http://www.interrail.eu/s(...)railway_map_2014.pdf
Denk dat je beter deze kaart kan gebruiken maar daar staan geen reistijden en afstanden op.
De nachttrein door Oostenrijk Hopelijk zit je bij schemering in de bergenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:22 schreef Facepalm het volgende:
Vandaag de tickets ontvangen, nu nog 2 maanden wachten.
Eerste met de nachttrein naar Wenen, daarna naar Budapest en dan verder Oost-Europa in, nog niet echt plannen voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |