abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 09:49:10 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178485304
Heb nu al een paar keer een internationale reis per trein geboekt, maar vooral bij nsinternational is het behoorlijk irritant dat je iedere keer de Thalys-optie krijgt en andere opties weggelaten worden. Dat ging bij de site van de Belgische treinen een stuk beter. En daar kun je in ieder geval voor het Belgische deel een fietskaartje online bestellen.

Ik wil geen Thalys of andere hogesnelheidslijn, omdat ik mijn fiets mee wil nemen en voor de Thalys wordt een belachelijk bedrag daarvoor gevraagd. En/of dan moet je hem inpakken. Bij de oude internationale treinen hoefde dat niet, maar vorig jaar kreeg ik de optie van de internationale trein Amsterdam - Brussel dan weer niet. Uiteindelijk met drie overstappen (IC naar Rotterdam, IC naar Antwerpen, IC naar Charleroi en boemeltje naar Couvin) toch in het zuiden van België verzeild.

Voor mijn volgende meerdaagse fietstocht wil ik naar Luxemburg met de trein en dan terugfietsen. Binnenkort maar eens mij gaan verdiepen in de treinopties.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178485390
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb nu al een paar keer een internationale reis per trein geboekt, maar vooral bij nsinternational is het behoorlijk irritant dat je iedere keer de Thalys-optie krijgt en andere opties weggelaten worden. Dat ging bij de site van de Belgische treinen een stuk beter. En daar kun je in ieder geval voor het Belgische deel een fietskaartje online bestellen.

Ik wil geen Thalys of andere hogesnelheidslijn, omdat ik mijn fiets mee wil nemen en voor de Thalys wordt een belachelijk bedrag daarvoor gevraagd. En/of dan moet je hem inpakken. Bij de oude internationale treinen hoefde dat niet, maar vorig jaar kreeg ik de optie van de internationale trein Amsterdam - Brussel dan weer niet. Uiteindelijk met drie overstappen (IC naar Rotterdam, IC naar Antwerpen, IC naar Charleroi en boemeltje naar Couvin) toch in het zuiden van België verzeild.

Voor mijn volgende meerdaagse fietstocht wil ik naar Luxemburg met de trein en dan terugfietsen. Binnenkort maar eens mij gaan verdiepen in de treinopties.
Simpel toch, eerst de benelux naar Brussel en daar overstappen op de directe trein naar Luxemburg. Eventueel verder reizen in Luxemburg met een ov dagkaart van een paar euro plus een internationale dagkaart fiets.
pi_178485410
NS Internationaal is sowieso kut, betaalt altijd de hoofdprijs en de service is waardeloos. Beter is om tickets te boeken bij DB (sparpreis) of de NMBS (B-Europe).
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 10:13:03 #229
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178485614
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:55 schreef MCH het volgende:
Simpel toch, eerst de benelux naar Brussel en daar overstappen op de directe trein naar Luxemburg. Eventueel verder reizen in Luxemburg met een ov dagkaart van een paar euro plus een internationale dagkaart fiets.
Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-trein
Afgaande hierop was alleen de Intercity Brussel een nog enigszins reële optie, al is het een crime om daar een fietskaart voor te krijgen (moest je naar een loket, waarom niet online???) en op de site van nsinternational kwam deze trein destijds al helemaal niet als optie naar voren.

Het loont de moeite om de IC naar Maastricht te nemen, het boemeltje naar Luik en dan daar een IC naar Luxemburg. Maar die optie krijg ik dan weer niet op de site. Dus moet ik weer aparte kaartjes kopen (fietskaartje uit de machine, zelf reizen op mijn OV-kaart tot Maastricht en online bij NMBS kaartjes voor mijzelf en mijn fiets van Maastricht naar Luxemburg). Is waarschijnlijk wel goedkoper. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178485825
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-trein
Afgaande hierop was alleen de Intercity Brussel een nog enigszins reële optie, al is het een crime om daar een fietskaart voor te krijgen (moest je naar een loket, waarom niet online???) en op de site van nsinternational kwam deze trein destijds al helemaal niet als optie naar voren.

Het loont de moeite om de IC naar Maastricht te nemen, het boemeltje naar Luik en dan daar een IC naar Luxemburg. Maar die optie krijg ik dan weer niet op de site. Dus moet ik weer aparte kaartjes kopen (fietskaartje uit de machine, zelf reizen op mijn OV-kaart tot Maastricht en online bij NMBS kaartjes voor mijzelf en mijn fiets van Maastricht naar Luxemburg). Is waarschijnlijk wel goedkoper. :').
Nog goedkoper is de 6 km fietsen tussen Eijsden en Vise (vlak) en de bijna 12 km tussen Gouvy en Troisvierges, beetje heuvelachtig. Ook minder gezeik bij boeken. :D
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 10:38:22 #231
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178486053
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:28 schreef MCH het volgende:
Nog goedkoper is de 6 km fietsen tussen Eijsden en Vise (vlak) en de bijna 12 km tussen Gouvy en Troisvierges, beetje heuvelachtig. Ook minder gezeik bij boeken. :D
Van Maastricht naar Eijsden zit ik al in de boemel naar Luik, dus dat stukje hoeft niet per fiets. Van Gouvy naar Troisvierges op de fiets is wel een goede tip. Bedankt!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178486830
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-trein
Afgaande hierop was alleen de Intercity Brussel een nog enigszins reële optie, al is het een crime om daar een fietskaart voor te krijgen (moest je naar een loket, waarom niet online???) en op de site van nsinternational kwam deze trein destijds al helemaal niet als optie naar voren.

Het loont de moeite om de IC naar Maastricht te nemen, het boemeltje naar Luik en dan daar een IC naar Luxemburg. Maar die optie krijg ik dan weer niet op de site. Dus moet ik weer aparte kaartjes kopen (fietskaartje uit de machine, zelf reizen op mijn OV-kaart tot Maastricht en online bij NMBS kaartjes voor mijzelf en mijn fiets van Maastricht naar Luxemburg). Is waarschijnlijk wel goedkoper. :').
Je kunt kaartjes voor de NMBS ook uit de Belgische automaat in Maastricht halen, er staan er daar twee.
pi_178486833
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:


Ik wil geen Thalys of andere hogesnelheidslijn, omdat ik mijn fiets mee wil nemen en voor de Thalys wordt een belachelijk bedrag daarvoor gevraagd. En/of dan moet je hem inpakken. Bij de oude internationale treinen hoefde dat niet, maar vorig jaar kreeg ik de optie van de internationale trein Amsterdam - Brussel dan weer niet.
Hogesnelheidstreinen kan je uit de zoekresultaten filteren door een vinkje te zetten in het daarvoor bedoelde vakje. Alleen ziet de planner door een foutje de Eurostar en de IC Brussel nog even wel als hogesnelheidstrein....
pi_178486850
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:57 schreef J.B. het volgende:
NS Internationaal is sowieso kut, betaalt altijd de hoofdprijs en de service is waardeloos. Beter is om tickets te boeken bij DB (sparpreis) of de NMBS (B-Europe).
Prijzen komen tegenwoordig uit hetzelfde systeem en zijn gelijk en door eigen aanbiedingen van nsinternational soms zelfs beter, is mijn ervaring.

Alhoewel voor verder doorgaande tickets en wat speciale routes bahn.de of oui.sncf wel makkelijker zijn.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:28:18 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487087
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:14 schreef DutchTrain het volgende:
Hogesnelheidstreinen kan je uit de zoekresultaten filteren door een vinkje te zetten in het daarvoor bedoelde vakje. Alleen ziet de planner door een foutje de Eurostar en de IC Brussel nog even wel als hogesnelheidstrein....
Nu loop ik weer tegen het volgende aan: Kan wel op de gewenste datum een kaartje krijgen van Maastricht naar Luik en een kaartje van Luik naar Troisvierges (Lux), maar niet van Maastricht naar Troisvierges.
En in alle gevallen kan ik bij de internationale sites geen fietskaartje boeken ...

:{

Prijzen tussen NS en NMBS zijn inderdaad gelijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:36:27 #236
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487234
Maastricht naar Gouvy kan dan weer wel, terwijl die trein na Gouvy doorrijdt naar Troisvierges.
Enigszins frustrerend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178487375
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Maastricht naar Gouvy kan dan weer wel, terwijl die trein na Gouvy doorrijdt naar Troisvierges.
Enigszins frustrerend.
Volgens mij kan je gewoon een ticket in de trein kopen voor het deel van Gouvy naar Luxemburg, kost ¤3 geloof ik. Maar goed, het systeem is inderdaad klote en dat is ook van de problemen van het spoor in Europa.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:45:28 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487400
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:14 schreef J.B. het volgende:
Je kunt kaartjes voor de NMBS ook uit de Belgische automaat in Maastricht halen, er staan er daar twee.
Ook fietskaartjes? En ook naar Troisvierges in Luxemburg? Of alleen naar Belgische stations?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178487416
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ook fietskaartjes? En ook naar Troisvierges in Luxemburg? Of alleen naar Belgische stations?
Zover ik weet zijn binnen Luxemburg fietsen gratis, dus daar heb je geen fietskaartje nodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door J.B. op 13-04-2018 11:54:55 ]
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:47:07 #240
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487437
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:46 schreef J.B. het volgende:
Zover ik weet zijn binnen Luxemburg fietsen gratis, dus daar heb je geen fietskaartje nodig.
Ik bedoelde een personenkaartje naar Troisvierges.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178487474
Wacht, nu loopt alles door elkaar :P

Maastricht automaat: kaartje naar Gouvy + fietskaartje naar Gouvy.

Nvm, voorwaarden veranderd zie ik. Zit niks anders op dan een los kaartje Gouvy-Troisvierges te kopen. Leve één Europa :')

[ Bericht 16% gewijzigd door J.B. op 13-04-2018 11:56:33 ]
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:57:38 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:49 schreef J.B. het volgende:
Wacht, nu loopt alles door elkaar :P

Maastricht automaat: kaartje naar Gouvy + fietskaartje naar Gouvy.

Gouvy naar Troisvierges: kaartje in de trein à 3 euro en geen fietskaartje nodig.
Dan gok ik op de automaten in Maastricht. Online dit proberen te doen is waardeloos. :D.

Volgens de reisplanner heb ik 19 minuten overstaptijd in Maastricht. Moet voldoende zijn om wat kaartjes uit de automaat te trekken. En als ik geen kaartje in de trein kan kopen voor het deel Gouvy - Troisvierges stap ik wel op de fiets. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 11:59:10 #243
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487643
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:49 schreef J.B. het volgende:
Nvm, voorwaarden veranderd zie ik. Zit niks anders op dan een los kaartje Gouvy-Troisvierges te kopen. Leve één Europa :')
Ow, nou dan ga ik wel fietsen. Of ik bestel alleen dat kaartje online. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178487691
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dan gok ik op de automaten in Maastricht. Online dit proberen te doen is waardeloos. :D.

Volgens de reisplanner heb ik 19 minuten overstaptijd in Maastricht. Moet voldoende zijn om wat kaartjes uit de automaat te trekken. En als ik geen kaartje in de trein kan kopen voor het deel Gouvy - Troisvierges stap ik wel op de fiets. :P.
Afstappen in Gouvy bespaart je bijna ¤10 (6,50 (voor Gouvy Troisvierges via B-Europe) + 3 van de fietskaart (ipv fietsdagkaart)) :P
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 12:11:45 #245
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178487860
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:01 schreef J.B. het volgende:
Afstappen in Gouvy bespaart je bijna ¤10 (6,50 (voor Gouvy Troisvierges via B-Europe) + 3 van de fietskaart (ipv fietsdagkaart)) :P
Dacht al dat het fietskaartje best duur was geworden. Vorige keer betaalde ik ¤ 5 voor mijn fiets (toen enkele reis van Huy naar Maastricht) en niet ¤ 8.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_179761190
Misschien de OP eens updaten. Tarieven zijn een stuk hoger
Moeten zij weten
pi_179766096
Mensen ervaring met interrailen door Scandinavië?
Moeten zij weten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')