abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:24:40 #201
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114067158
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:41 schreef Partingglass het volgende:
jammer was te proberen. wil gewoon de laatste 20/25 gitaren/bassen ook nog verkopen dat ik wat meer ruimte krijg weer.
Kan je een pm sturen ontrent die tele? Info, specs, foto's?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_114073153
Hij is lefty dean. MIC merkloos. Heel licht van gewicht klinkt en speelt wel goed. Geen toppertje maar prima klusplank of voor beginner.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:29:11 #203
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114073279
Niet toevallig een foto? Was een project toch?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:03:06 #204
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_114077359
Brian! Je bas is weer klaar!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:40:55 #205
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_114082526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:41 schreef Partingglass het volgende:
jammer was te proberen. wil gewoon de laatste 20/25 gitaren/bassen ook nog verkopen dat ik wat meer ruimte krijg weer.
Wat heb je nog qua bassen staan dan? ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_114084774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:55 schreef Partingglass het volgende:
wacht eerst even af Braddie.

Het is egmond 8 van de 10 keer is het niet zo geweldig spul en 7 van de 10x is de hals niet meer bespeelbaar de trussrod die er meestal wel inzit werkt ook vaak niet meer.
Ik heb wel het idee dat de laatste 3/4 jaar het gros van de onbespeelbare egmond die meer roeleren maar gesloopt zijn of als decoratie stukken muren versieren. Kom steeds vaker enigzins tot best redelijk bespeelbare gitaren tegen.

Ik hoop dat die van jou goed bespeelbaar is. Heb een western gehad onder de merknaam frima ook een egmond product en dat was een best oke gitaartje geen heel rijk klankenpallet maar voor sommige dingen juist daardoor wel bruikbaar.
Egmond :9~
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:33:33 #207
20720 brother52
Dus..........
pi_114085328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:22 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Egmond :9~
Aan zee?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_114085477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Aan zee?
leuk
pi_114089739
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:29 schreef The_Dean het volgende:
Niet toevallig een foto? Was een project toch?

So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_114090036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:40 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat heb je nog qua bassen staan dan? ;).
linkshandig?

Fender musicmaster '73 ooit een andere pup in gezeten, een fender Wide range humbucker en ook ooit een DiMarzio Model one. Onder de slagplaat zit dus een grotere routing. optisch is hij origineel. Heb een origineel element en pots van ebay gehaald. en een slagplaat gemaakt. Heerlijk basje maar ik heb 3 lefty musicmasters en dat is eigenlijk wel een beetje overdreven.

rechtshandig:
Eko Cobta
Ebo Baracuda
Egmond typhoon
egmond rambler wit
egmond rambler bruin
egmond thunder
egmond tornado (zeldzaam alleen in 68 heel kort gemaakt en staat in de catalogus van 69)
Egmond solid 7 (twijfel ik nog beetje over)
Fasan uit late jaren 50 begin 60
Framus Junior
Kliro 24"basje
klira ohio (vinyl overtrokken bas)
Defil
Merkloze jazzbas, geen een op een kopie maar leuke draai aan jazzbas ontwerp jaren 60
Jolana basso IX
Ural (russisch)
Po (russisch)
Kavkaz (russisch)

En 3 baslijken (alleen body en hals)

En een pas gereviseerde (lees nagenoeg opnieuw opgebouwde) Fender bassman 135. Met geleefde 412 kast. De head is voor 500 euro verbouwd. Nieuwe buizen, trafo's, elco's, etc etc. En een mod dat hij dynamischer klinkt. Geweldige amp. Maar tegenwoordig is mijn Bassman 70 met 215 kast voor mij genoeg en als backup gebruik ik dan de dynacord bassking. Heb zelf een kleine 250 / 300 shows gedaan met deze amp. maarm ijn huidige band speelt via DI rechtstreeks de mengtafel in en de gitarist over een klein engl combootje. De 135 set is te groot geworden en hoe gaaf ik hem vind en zelf weer opnieuw verliefd geworden op die prachtige klank nu hij vorige maand weer helemaal in perfecte staat is gemaakt. Hij is gewoon over.

[ Bericht 9% gewijzigd door Partingglass op 12-07-2012 00:16:29 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:08:44 #211
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_114092870
Kan iemand me wat vertellen over London City versterkers? Ervaringen oid.? Ik kan er een buizencabinet + versterkertop krijgen van het merk voor 500 euro :s)
katten zijn lief
pi_114093019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:08 schreef Marnixos het volgende:
Kan iemand me wat vertellen over London City versterkers? Ervaringen oid.? Ik kan er een buizencabinet + versterkertop krijgen van het merk voor 500 euro :s)
Heel fijn spul _O_
Heb zelf een paar Bulldogs en cabs gehad, en ben er erg tevreden over. Heb er momenteel nog eentje, maar daar moeten nieuwe buizen in, en dan is het mijn backup.

Wat voor versterker en cab gaat het om? Ik had ze toen een stuk goedkoper, maar de juiste combinatie zou ik zo'n 400 voor geven, 500 is wel een stevige prijs.

Edit: KaMo heeft een Pershing en Bulldog camo 2x12, N.I.M.B.Y. heeft een Bulldog head en ook 2 stuks Bulldog camo 2x12. Brother heeft een Hornet 50 combo met bijpassende 2x12 en ik heb zelf dus nog een Bulldog head, 2x12 camo en een 4x12 cab staan. Oh, en Zorro hier heeft een 4x12.
En, bovenop dat alles, hebben een aantal hier LC gitaren.

Genoeg LC gear hier dus :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:17:45 #213
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_114093164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:13 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Heel fijn spul _O_
Heb zelf een paar Bulldogs en cabs gehad, en ben er erg tevreden over. Heb er momenteel nog eentje, maar daar moeten nieuwe buizen in, en dan is het mijn backup.

Wat voor versterker en cab gaat het om? Ik had ze toen een stuk goedkoper, maar de juiste combinatie zou ik zo'n 400 voor geven, 500 is wel een stevige prijs.

Edit: KaMo heeft een Pershing en Bulldog camo 2x12, N.I.M.B.Y. heeft een Bulldog head en ook 2 stuks Bulldog camo 2x12. Brother heeft een Hornet 50 combo met bijpassende 2x12 en ik heb zelf dus nog een Bulldog head, 2x12 camo en een 4x12 cab staan. Oh, en Zorro hier heeft een 4x12.
En, bovenop dat alles, hebben een aantal hier LC gitaren.

Genoeg LC gear hier dus :D
Heb geen idee welk type het precies betreft, misschien slim om volgende keer als ik bij de boer ben te vragen... was er vanuit gegaan dat het op 't prijskaartje zou staan 8)7
Het is iig een 100 watt en 4x12 cab

Edit: Is het trouwens echt alleen maar "gescheur" ed. zoals dat op oudere Marshall versterkers het geval is? Ik lees op internet namelijk allemaal verhalen over het geluid dat op mij overkomt als een soort punk versterker. Ik speel zelf meer richting de progressieve kant, dus in hoeverre kan ik het geluid tunen? Kan ik ook clean klinkend erop spelen?
katten zijn lief
pi_114093265
En je weet zeker dat het buizen is? Dan denk ik een Bulldog. Ja, of het moet een oude zijn, maar die tref je eigenlijk nergens meer.
Die Bulldogs zijn erg fijn! Gaan echt loeihard en heel fijn vol geluid.

Zijn gebaseerd op een Madison, meende de Divinity II, maar moet even Googlen of die überhaupt wel bestaat :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_114093340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:17 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Heb geen idee welk type het precies betreft, misschien slim om volgende keer als ik bij de boer ben te vragen... was er vanuit gegaan dat het op 't prijskaartje zou staan 8)7
Het is iig een 100 watt en 4x12 cab

Edit: Is het trouwens echt alleen maar "gescheur" ed. zoals dat op oudere Marshall versterkers het geval is? Ik lees op internet namelijk allemaal verhalen over het geluid dat op mij overkomt als een soort punk versterker. Ik speel zelf meer richting de progressieve kant, dus in hoeverre kan ik het geluid tunen? Kan ik ook clean klinkend erop spelen?
Ja, als het een Bulldog is heb je ook een heel fijn clean kanaal. En het is beslist niet alleen punk. Ik speelde er metal mee, onze zanger heeft er thuis ook een, en die doet hetzelfde.
Zware logge progressieve shit moet ook zeker zonder problemen lukken. Versterker is erg flexibel en prima voor vanalles te gebruiken.

Edit: Hij heeft zelfs een clean boost ;)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:35:17 #216
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_114093676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:23 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, als het een Bulldog is heb je ook een heel fijn clean kanaal. En het is beslist niet alleen punk. Ik speelde er metal mee, onze zanger heeft er thuis ook een, en die doet hetzelfde.
Zware logge progressieve shit moet ook zeker zonder problemen lukken. Versterker is erg flexibel en prima voor vanalles te gebruiken.

Edit: Hij heeft zelfs een clean boost ;)
Allereerst bedankt voor je reactie :)
Het is een Bulldog dus, ik weet zeker dat het een buizen is (staat wel op het prijskaartje). :)
Over dat progressieve heb ik het niet over zwaar oid. maar meer over progressieve rock (ik denk dat jij het over progressieve metal had?).

Ook alternatieve rock speel ik veel. Je noemt de versterker flexibel en prima voor vanalles, maar in hoeverre is dit? Ik wil qua muziek richting bands als Pink Floyd en King Crimson, maar ook moderne alternatieve bands als Franz Ferdinand, White Stripes, The Kills etc. Zoek dus echt een versterker dat allround is, is dat verschil in geluid mogelijk met deze versterker?
katten zijn lief
pi_114096453
Voor wat je zoekt lijkt me deze amp wel geschikt. Het hele heldere gilmour clean word wat lastiger dan zit je al snel te denken aan hiwatt of hun meestal goedkoper te vinden voorlopen Sound city (niet te verwaren met london city, power city, super city etc welke vroeger in amsterdam gemaakt werden)

Maar ik denk dat het cleane kanaal van de bulldog wel goed in de buurt kan komen. Mijn ervaring is dat het leuke amps zijn voor relatief weinig geld.

De oude LC's zijn gebaseerd op marshall's of inieder geval de meeste ze hadden ook een combo die meer fenderachtig was. Een oude LC zou ik/liet ik zelf altijd eerst even nakijken door ee ntech omdat die dingen met wisselende onderdelen in elkaar gezet werden heb je soms een dijk van een versterker en soms een gevaarlijk slechte versterker.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_114097863
Ik ben nieuw in de gitaarwereld. Ik oefen nu ongeveer een week of 4 en ik kan de basisakkoorden inmiddels :) Ik heb het op een spaanse gitaar geleerd, maar de week heb ik een nieuwe akoestische gitaar besteld. Fender Squier SA-105 BK. Ik verwacht hem morgen! Heb gelijk de bundelaanbieding gedaan. Ik heb op dit moment wel erg veel last van m'n vingertoppen, dus vandaag maar even niet oefenen. :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:46:00 #219
20720 brother52
Dus..........
pi_114098053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:21 schreef The_Dean het volgende:
En je weet zeker dat het buizen is? Dan denk ik een Bulldog. Ja, of het moet een oude zijn, maar die tref je eigenlijk nergens meer.
Die Bulldogs zijn erg fijn! Gaan echt loeihard en heel fijn vol geluid.

Zijn gebaseerd op een Madison, meende de Divinity II, maar moet even Googlen of die überhaupt wel bestaat :D
De Madison Divinity II heeft zeker bestaan maar ik lees ook dat de Bulldog een kloon zou zijn van een Madison Trinity maar daar is niet veel over te vinden.

Een Fame vsh2-100 (van Musicstore in Keulen) schijnt trouwens exact dezelfde versterker te zijn als een Bulldog.


En het lijkt inderdaad wel heel erg op elkaar...

[ Bericht 1% gewijzigd door brother52 op 12-07-2012 09:51:37 ]
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_114098418
dat geloof ik metee nzowel Fame als London City zijn importeur namen geen fabrieksmerken ze kopen dus ergens hun spul in en de kans is in die gevallen groot dat je exact dezelfde versterker ook in jouw eigen frontje/afwerking kunt krijgen als je er maar genoeg afneemt.

De gitarist van mijn oude band speelde ook over een bulldog, klonk prima.

(zelf alleen ervaring met oude spul. een hele tijd over een dea130 MK V gespeelt met een 415 kast. Heb een DEA70 gehad met een 412 kast met greenbacks (te gek van die waren alleen al meer waard dan wat ik voor de set betaald had) en een tijdje een DEA100 gehad met een 215 kast. Meest extreme podiumopstelling was de dea130 met en de 415 en de 215 kast)
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:55:16 #221
20720 brother52
Dus..........
pi_114099912
En als je dan nog wat verder zoekt, kom je in Taiwan uit bij Smarvo.
Dit is gewoon die Fame met een ander label...


En een LC Hornet is gewoon een Smarvo VS5010ts maar dan met 2x12 in plaats van 2x10




Een Bulldog MKII is dan weer een Smarvo Blue Diamond 100H

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_114100483
Ik wil een Smarvo :9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:26:01 #223
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_114100819
ik wil ook zoveel :D



:@
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:27:54 #224
20720 brother52
Dus..........
pi_114100870
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:14 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil een Smarvo :9~
Een VSH2-100? Die heb je al :P
Gewoon even een ander frontje in schroeven.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_114100908
Ja, gewoon om de naam :D

Heb je een verkooppunt gevonden toevallig?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')