abonnement Unibet Coolblue
pi_115842051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:18 schreef JochemP het volgende:

[..]

Zeker niet! *O*
Dan mag de rest wel HEEEEEL erg goed zijn
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_115842811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit gaat een schijtalbum worden?
Gaat een half half album. Iedereen zal de helft leuk vinden en de andere helft slecht. Want het zal heel divers zijn.

Madness is wel flink gegroeid trouwens, vind het best vet nu :') Nooit gedacht
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:44:11 #278
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_115868755
Madness is bij mij ook wat gegroeid, maar toch, het is het niet helemaal. Hopen op een paar flinke knallers nog op 't album!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:54:12 #279
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_115869179
Gelukkig hebben we Chris' nummers over alcohol nog.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:24:52 #280
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115870421
Muse gaat gewoon zijn eigen ding doen met dit album. Schijt aan de criticasters hier en elders.

Don't like it? Tough shit, koop het album niet ( en geef mij je ticket voor ziggo dome)
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115873808
Of verkoop het aan mij, dat is veel gunstiger dan het aan DenWauwelaar geven!

Antwerpen mag ook, nog beter zelfs.
pi_115873857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:24 schreef DenWauwelaar het volgende:
Muse gaat gewoon zijn eigen ding doen met dit album. Schijt aan de criticasters hier en elders.

Don't like it? Tough shit, koop het album niet ( en geef mij je ticket voor ziggo dome)
Gingen ze maar hun eigen ding doen, dat was prima geweest
pi_115876783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:24 schreef DenWauwelaar het volgende:
Muse gaat gewoon zijn eigen ding doen met dit album. Schijt aan de criticasters hier en elders.

Don't like it? Tough shit, koop het album niet ( en geef mij je ticket voor ziggo dome)
Echt je eigen ding doen kun je het niet noemen natuurlijk, want een 'dubstep' plaat maken terwijl dubstep populair is is natuurlijk niet echt totaal oncorformistisch... Dan was een Muse jumpstyle plaat nog veel orgineler geweest...

Ze willen gewoon een breder publiek aanspreken met deze muziek imo
Patat Friet
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:16:19 #284
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_115878857
quote:
9s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gingen ze maar hun eigen ding doen, dat was prima geweest
precies ;(
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:40:39 #285
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115879808
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:16 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Echt je eigen ding doen kun je het niet noemen natuurlijk, want een 'dubstep' plaat maken terwijl dubstep populair is is natuurlijk niet echt totaal oncorformistisch... Dan was een Muse jumpstyle plaat nog veel orgineler geweest...

Ze willen gewoon een breder publiek aanspreken met deze muziek imo
Je afzetten tegen iedere populaire muziekstroming is even conformistisch als overal in meelopen.

Muse houdt van het experiment met verschillende stijlen om hun stijl te verrijken. En dat kan niet iedereen bekoren, zeker niet de mensen die vinden dat Muse in hun hokje rock horen. Tough shit, interesseert Matthew geen kudt.

En kaartjes interesseren mij weer, ook in Antwerpen overigens.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115880023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:16 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Echt je eigen ding doen kun je het niet noemen natuurlijk, want een 'dubstep' plaat maken terwijl dubstep populair is is natuurlijk niet echt totaal oncorformistisch... Dan was een Muse jumpstyle plaat nog veel orgineler geweest...

Ze willen gewoon een breder publiek aanspreken met deze muziek imo
Je eigen ding doen is muziek maken waar jij zin in hebt, niet steeds hetzelfde blijven doen omdat dat van je wordt verwacht. Dat dubstep tegenwoordig in is heeft daar vrij weinig mee te maken vind ik. Zij vinden het blijkbaar een leuke toevoeging en gaan daarmee hun eigen ding doen, of dat nou is wat mensen van Muse verwachten of niet.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_115880198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:45 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Je eigen ding doen is muziek maken waar jij zin in hebt, niet steeds hetzelfde blijven doen omdat dat van je wordt verwacht. Dat dubstep tegenwoordig in is heeft daar vrij weinig mee te maken vind ik. Zij vinden het blijkbaar een leuke toevoeging en gaan daarmee hun eigen ding doen, of dat nou is wat mensen van Muse verwachten of niet.
Het gaat niet om dat Muse doet wat mensen verwachten. Nee, verandering is meestal zelfs goed. Wat alleen niet goed is is dat Muse blijkbaar volledig hun originele, eigen sound kwijt zijn. Van een van de beste alternatieve rockbands van dit millennium verworden ze langzaam tot een hitmachine. Wat natuurlijk prima is, maar op het moment dat Muse Coldplay wordt is het niet verwonderlijk dat veel oude fans afhaken. Fans die hielden van de originele kwaliteit, niet van muziek die geenszins meer origineel is maar wel succes heeft bij de massa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tchock op 22-08-2012 20:55:53 ]
pi_115880340
Ach ja, de dubstep hype... maakte KoRn 2 jaar geleden nog een knaller van een plaat, kwamen ze daarna met een dubstep album... :')

Nee sorry, de nieuwe nummers van Muse kunnen mij tot nu toe niet bekoren... Ik zal hem dus ook niet blind bestellen... ik wacht eerst wel het hele album af....
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:00:07 #289
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115880646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Tchock het volgende:
Wat alleen niet goed is is dat Muse blijkbaar volledig hun originele, eigen sound kwijt zijn. Van een van de beste alternatieve rockbands van dit millennium verworden ze langzaam tot een hitmachine. Wat natuurlijk prima is, maar op het moment dat Muse Coldplay word is het niet verwonderlijk dat veel oude fans afhaken. Fans die hielden van de originele kwaliteit, niet van muziek die geenszins meer origineel is maar wel succes heeft bij de massa.
Ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor er nog steeds duidelijk de queen-invloeden en de stijl van Muse in. Het gelul over hitmachines en 'commercialiteit'... Iedere band probeert in zijn levensonderhoud te voorzien en wil zoveel mogelijk publiek bereiken. Dat willen zelfs straatmuzikanten :') Muse is gewoon Muse en meer mensen vinden het leuk. Muse zal nooit Coldplay worden want ze missen een jankzak als zanger

Kwaliteit...sja wat is originele kwaliteit. Hoe Muse dubstep gebruikt in zijn eigen soms megalomane shit vind ik toch origineel. Maar ja wie bepaalt wat origineel is? Het album Showbiz is na 60/70 jaar rockgeschiedenis niet origineel te noemen. Best wel recht toe recht aan rock met een vent met een falset. Ik vond het vernieuwend. Eye of the beholder zeg ik en er is altijd wel een reden om een band weer af te zeiken wegens 'te commercieel' of 'vroeger was het allemaal beter en origineler' door fanboys met nostalgische brillen op de tijd toen. We leven vandaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door DenWauwelaar op 22-08-2012 21:06:15 ]
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115880763
Je hebt mijn post gelezen, toch?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:12 #291
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115880869
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:02 schreef Tchock het volgende:
Je hebt mijn post gelezen, toch?
Dat klopt. Ik denk dat we er goed aan doen het eens te zijn dat we het niet eens zijn. :s)
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115880929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor er nog steeds duidelijk de queen-invloeden en de stijl van Muse in. Het gelul over hitmachines en 'commercialiteit'... Iedere band probeert in zijn levensonderhoud te voorzien en wil zoveel mogelijk publiek bereiken. Dat willen zelfs straatmuzikanten :')

Kwaliteit...sja wat is originele kwaliteit. Hoe Muse dubstep gebruikt in zijn eigen soms megalomane shit vind ik toch origineel. Maar ja wie bepaalt wat origineel is? Het album Showbiz is na 60/70 jaar rockgeschiedenis niet origineel te noemen. Best wel recht toe recht aan rock met een vent met een falset. Ik vond het vernieuwend. Eye of the beholder zeg ik en er is altijd wel een reden om een band weer af te zeiken wegens 'te commercieel' of 'vroeger was het allemaal beter en origineler' door fanboys met nostalgische brillen op de tijd toen. We leven vandaag.
Prima dat we vandaag leven, maar over 5 jaar vind ik Madness en Survival nog steeds niks.... ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_115880943
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik denk dat we er goed aan doen het eens te zijn dat we het niet eens zijn. :s)
Nouja, omdat je totaal niet lijkt te snappen wat ik bedoel.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:07:12 #294
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115880965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, omdat je totaal niet lijkt te snappen wat ik bedoel.
Leg het nog eens uit zou ik zeggen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:08:39 #295
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115881034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Prima dat we vandaag leven, maar over 5 jaar vind ik Madness en Survival nog steeds niks.... ;)
Dat deel ik over Survival, maar goed dat is ook maar mijn mening.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115881368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Leg het nog eens uit zou ik zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor er nog steeds duidelijk de queen-invloeden en de stijl van Muse in. Het gelul over hitmachines en 'commercialiteit'... Iedere band probeert in zijn levensonderhoud te voorzien
Dit is natuurlijk het grootste gelul ooit. Muse heeft meer geld dan een mens op krijgt in zijn leven.
quote:
en wil zoveel mogelijk publiek bereiken. Dat willen zelfs straatmuzikanten :') Muse is gewoon Muse en meer mensen vinden het leuk. Muse zal nooit Coldplay worden want ze missen een jankzak als zanger
Prima dat jij Chris Martin een jankzak vind, maar gooi er een album uit zoals Madness klinkt en je zit er toch verdomd dicht bij.
quote:
Kwaliteit...sja wat is originele kwaliteit. Hoe Muse dubstep gebruikt in zijn eigen soms megalomane shit vind ik toch origineel. Maar ja wie bepaalt wat origineel is? Het album Showbiz is na 60/70 jaar rockgeschiedenis niet origineel te noemen. Best wel recht toe recht aan rock met een vent met een falset. Ik vond het vernieuwend. Eye of the beholder zeg ik
Zo'n loze kreet als 'wie bepaalt wat mooi is' weer. Mensen met verstand van muziek, en ook mensen zonder, kunnen dat horen. Overigens heb je gelijk dat Showbiz niet origineel is, dat is ook niet echt een goed album van Muse. Origin of Symmetry, daar ontpopte Muse in al zijn schoonheid. Dat werd geprezen als een van de origineelste en beste Britse albums in tijden, zette een geluid neer dat nooit eerder was gehoord en wat later talloze malen is geïmiteerd. Dus in zekere zin is 'eye of the beholder' onzin.
quote:
en er is altijd wel een reden om een band weer af te zeiken wegens 'te commercieel' of 'vroeger was het allemaal beter en origineler' door fanboys met nostalgische brillen op de tijd toen. We leven vandaag.
Ik zei overigens helemaal niet dat ze 'te commercieel' waren, alleen dat het logisch was dat ze met deze nieuwe koers fans verliezen. En in het geval van Muse - afgaand op de fans, critici en schrijvers- wás vroeger ook beter. Of jij het nou leuker vindt of niet. Ik durf zelfs te stellen dat Muse met het werk dat ze nu maken nooit waren doorgebroken.

Kleine noot nog: ik weet wat 'fanboy' echt een modewoord is tegenwoordig, maar in dit geval bedoel je volgens mij juist het omgekeerde van een fanboy. Een fanboy is iemand die alles zou slikken van Muse, zonder ergens aan te twijfelen.
pi_115881619
Over de dubstep, die plaat van Korn was nog niet eens zo'n slechte poging eigenlijk. En wat Unsustainable betreft:

quote:
In an NME article according to Dom the band "went to see Skrillex in Camden around October. We went 'Fuck, it's so heavy', loved it. It was like a full metal gig, they had the circles of death, people were moshing, I hadn't seen a reaction like that to electronic music before. We took inspiration and came up with Unsustainable." Matt added, "Some of that hard dubstep or brostep coming from America is capturing the imagination. The moshpit has moved from guitars and gone towards the laptop, so with that song we're trying to see if we can challenge the laptop. We created something that was dubsteppy but we wanted to see if we could do it with real instruments. We wanted to ask, 'Can rock bands compete with what these guys are doing?'" In the same NME Article, the song Panic Station was described as having "demented 80's elements such as backwards 'Let's Dance' drumbeats and riffs reminiscent of INXS' 'Suicide Blonde'".
Dat is op zich wel weer bewonderenswaardig, met gitaren de sound recreeeren die normaliter uit een computer komt.

Maar ik ben het met Tchock eens, zelf ben ik ook ooit Muse gaan luisteren omdat het (in mijn oren dan) iets eigens had. 'Madness' vind ik persoonlijk gewoon niet spannend, het is een herhaling van zetten met U2, George Michael en Queen doorelkaargeprakt, een licht Muse sausje eroverheen. Dat sausje mag wel wat dikker en rauwer. Iets meer Muse, en iets minder drumcomputer, andere bandjes en 80's graag :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:28:00 #298
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_115881968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:16 schreef Tchock het volgende:

Prima dat jij Chris Martin een jankzak vind, maar gooi er een album uit zoals Madness klinkt en je zit er toch verdomd dicht bij.
Een magistraal grote jankzak zelfs, maar ik vind Madness echt oprecht niet te vergelijken. Matthew heeft een veel sterkere stem en de muziek die hem ondersteunt is vele malen interessanter. Beste nummer van Muse vind ik het ook niet, maar...

quote:
Zo'n loze kreet als 'wie bepaalt wat mooi is' weer. Mensen met verstand van muziek, en ook mensen zonder, kunnen dat horen. Overigens heb je gelijk dat Showbiz niet origineel is, dat is ook niet echt een goed album van Muse. Origin of Symmetry, daar ontpopte Muse in al zijn schoonheid. Dat werd geprezen als een van de origineelste en beste Britse albums in tijden, zette een geluid neer dat nooit eerder was gehoord en wat later talloze malen is geïmiteerd. Dus in zekere zin is 'eye of the beholder' onzin.
Er is weinig loos aan die kreet. Hebben 16 miljoen Rihannafans gelijk of de obscure muziekliefhebber? Is het argument echt een antwoord waard? De waarheid zal wel in het midden liggen, misschien ook niet. Ook Origin of Symmetry heeft mindere momenten naar mijn mening en voor iemand anders zijn dat weer andere mindere momenten dan ik vind. Het werd geprezen door bladen en kranten die ook hun marketingtargets rond moesten krijgen. Beste Britse albums in tijden, daar denken miljoenen mensen anders over. Zal mij een worst zijn, IK vind het een heel goed album. Natuurlijk is dat in the 'eye of the beholder'.
[..]
quote:
Ik zei overigens helemaal niet dat ze 'te commercieel' waren, alleen dat het logisch was dat ze met deze nieuwe koers fans verliezen. En in het geval van Muse - afgaand op de fans, critici en schrijvers- wás vroeger ook beter. Of jij het nou leuker vindt of niet. Ik durf zelfs te stellen dat Muse met het werk dat ze nu maken nooit waren doorgebroken.
Misschien heb ik je dan enigzins verkeerd begrepen. Excuses.
Afgaande op oude fans, critici en schrijvers. De concerten verkopen nog uit, dit album gaat ook weer nieuwe fans werven en dus blijft het aantal fans even groot. Sja win some, lose some. En criticasters. Ik heb zat in mijn kast staan wat de criticasters niet het beluisteren waard vonden of wat men opeens na jaren geniaal vind. Of bands die al afgeschreven zijn en nog steeds goede albums maken. Enige wat werkt is je eigen gehoor.

quote:
Kleine noot nog: ik weet wat 'fanboy' echt een modewoord is tegenwoordig, maar in dit geval bedoel je volgens mij juist het omgekeerde van een fanboy. Een fanboy is iemand die alles zou slikken van Muse, zonder ergens aan te twijfelen.
Ik ben geen fanboy. Ik luister naar wat ik goed vind. Survival vind ik een waardeloos nummer.

Punt is belangrijker dat jij dit gewoon niet goed vind en dat is helemaal prima, maar alles wat je eromheen verteld heb ik niet zoveel mee. Koop vooral geen muziek die je niet goed vindt. ^O^
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_115881973
Dit moet iedere Muse-fan toch droevig stemmen.

Absolution:

BHAR:

the Resistance:
pi_115882023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat niet om dat Muse doet wat mensen verwachten. Nee, verandering is meestal zelfs goed. Wat alleen niet goed is is dat Muse blijkbaar volledig hun originele, eigen sound kwijt zijn. Van een van de beste alternatieve rockbands van dit millennium verworden ze langzaam tot een hitmachine. Wat natuurlijk prima is, maar op het moment dat Muse Coldplay wordt is het niet verwonderlijk dat veel oude fans afhaken. Fans die hielden van de originele kwaliteit, niet van muziek die geenszins meer origineel is maar wel succes heeft bij de massa.
Dat vind jij niet goed en met jou vast een hoop andere fans. Er zijn echter ook genoeg fans die dat wel prima vinden. Ik heb OoS grijs gedraaid, nog steeds, maar vind ook de nieuwe nummers erg prettig klinken. Ik vind het juist leuk om te zien dat de band eens afstapt van wat er toch van ze wordt verwacht. Je kunt wel zeggen dat het daar niet om draait, maar ik hoor toch erg veel mensen roepen dat het zo 'on-muse' is allemaal. En dus voldoet het niet aan een bepaald verwachtingspatroon van mensen.
Dat ze daarmee fans verliezen, tja, das dan jammer. Ze zullen er ook wel weer nieuwe fans bij krijgen en buiten dit alles maken ze wel muziek die ze zelf graag willen maken. Ze worden beïnvloed door nieuwe muziekstijlen en willen hier graag mee experimenteren, lef dat ze het gewoon doen ipv altijd maar bij het oude te blijven.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')