abonnement Unibet Coolblue
pi_113938986
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 19:47 schreef Logician78 het volgende:
Kennen jullie "iets drinken" ?

www.ietsdrinken.nl

Zijn netwerkborrels speciaal voor mensen met autisme erg laagdrempelig en altijd supergezellig ^O^
Nee, ken ik niet. Zit bovendien ook niet bij mij in de buurt
Maar goed initiatief wel! ^O^
pi_113941903
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 19:47 schreef Logician78 het volgende:
Kennen jullie "iets drinken" ?

www.ietsdrinken.nl

Zijn netwerkborrels speciaal voor mensen met autisme erg laagdrempelig en altijd supergezellig ^O^
Lang geleden dat je hier iets hebt gepost volgens mij?
Children of the night. What music they make.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:54:29 #103
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113942254
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:47 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Lang geleden dat je hier iets hebt gepost volgens mij?
Klopt, ben erg druk geweest heb een opleiding afgerond (nu bezig met een nieuwe IMR illness management en recovery) Daarnaast mijn eigen praktijk begonnen als autismedeskundige en autismevriendelijke coach. Geef nu landelijk ook lezingen. En heel erg blij dat ik mijn eigen ervaring heb kunnen omzetten in kracht en nu andere mensen kan helpen :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:09:41 #104
318754 Auti
-weg-
pi_113943056
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:54 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Klopt, ben erg druk geweest heb een opleiding afgerond (nu bezig met een nieuwe IMR illness management en recovery) Daarnaast mijn eigen praktijk begonnen als autismedeskundige en autismevriendelijke coach. Geef nu landelijk ook lezingen. En heel erg blij dat ik mijn eigen ervaring heb kunnen omzetten in kracht en nu andere mensen kan helpen :)
Wow wat goed! _O_
-weg-
  zondag 8 juli 2012 @ 21:14:18 #105
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113943310
thx :@
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_113944072
KLinkt goed logician ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 juli 2012 @ 22:52:24 #107
297051 schaal_9
Caissière B
pi_113949063
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:54 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Klopt, ben erg druk geweest heb een opleiding afgerond (nu bezig met een nieuwe IMR illness management en recovery) Daarnaast mijn eigen praktijk begonnen als autismedeskundige en autismevriendelijke coach. Geef nu landelijk ook lezingen. En heel erg blij dat ik mijn eigen ervaring heb kunnen omzetten in kracht en nu andere mensen kan helpen :)
Wat goed hey, dat je zo anderen kan helpen met jouw ervaring. Je eigen praktijk begonnen, petje af! Zelfstandige dus... het zegt ook over jezelf dat je lekker in je vel zit, want om anderen van dienst te kunnen zijn, moet je eerst van jezelf houden zeggen ze weleens. Heb je er lang over moeten nadenken om deze stap te zeggen?

Ahum, weet je wat ze moeten doen hier in de kleine plaatselijke buurtsuper. Enthousiaste studentes aannemen zoals bij de Monoprix (dicht op zondag), daar zeggen ze nog keurig gedag en tot ziens. Zijn jullie snel klant af in zaken waar de service of gastvrijheid te wensen over laat?

Verder ben ik zeer te spreken over de stad waar ik nu verblijf, vandaag een prachtige excursie gemaakt met een leuke groep :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_113949236
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn mensen met autisme die gewoon geen gevoelens voor anderen krijgen. Helaas ben ik daar niet 1tje van.
Bovendien vind ik relaties wel leuk, het opent zoveel extra deuren ineens!
Ik doe mensen mij niet aan.
Dat besef ik ten volle na vanavond.
Ik belast mijn omgeving al genoeg, ik ga daar niet meer mensen bij betrekken.
Zou niet goed voor ze zijn.

Het is een last die ik alleen moet dragen.
Twiddel
pi_113949927
Is er vanavond iets gebeurd waar je niet tevreden mee bent, summer2bird?
pi_113950282
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:54 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Klopt, ben erg druk geweest heb een opleiding afgerond (nu bezig met een nieuwe IMR illness management en recovery) Daarnaast mijn eigen praktijk begonnen als autismedeskundige en autismevriendelijke coach. Geef nu landelijk ook lezingen. En heel erg blij dat ik mijn eigen ervaring heb kunnen omzetten in kracht en nu andere mensen kan helpen :)
Heldin _O_
Children of the night. What music they make.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:23:31 #111
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113950701
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik doe mensen mij niet aan.
Dat besef ik ten volle na vanavond.
Ik belast mijn omgeving al genoeg, ik ga daar niet meer mensen bij betrekken.
Zou niet goed voor ze zijn.

Het is een last die ik alleen moet dragen.
Ja maar goed.
Dan ga je je zo verdomd alleen voelen en is alles kut. Word je depressief van.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:38:44 #112
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113951505
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:52 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Wat goed hey, dat je zo anderen kan helpen met jouw ervaring. Je eigen praktijk begonnen, petje af! Zelfstandige dus... het zegt ook over jezelf dat je lekker in je vel zit, want om anderen van dienst te kunnen zijn, moet je eerst van jezelf houden zeggen ze weleens. Heb je er lang over moeten nadenken om deze stap te zeggen?
Het heeft 5jr geduurd, in het begin verloor ik mijzelf heel erg in de slachtofferrol. Daarna kwam een periode dat ik alles ben gaan lezen over autisme wat er te krijgen was, en over het neurotypische brein. Toen ben ik begonnen met ongeschikt.punt.nl en ik kreeg steeds meer vragen via de mail van partners en ouders. Ik merkte dat mijn uitleg erg goed ontvangen werd en had zoiets van daar wil ik iets mee doen vooral vanwege mijn oude werk bij het ggz voor mijn diagnose. Toen ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in het hulpverlenen. Na veel gesprekken met hulpverleners besloten de stap te nemen en toen is alles snel gaan rollen :) Ik werd gevraagd voor de raad van advies van iets drinken. Instellingen die geld bieden voor lezingen en onderhand 9 gezinnen die ik begeleid. Het ggz dat mij nu een gratis opleiding heeft aangeboden en ben regelmatig spreker op oa autismecafe en binnenkort op het autisme congres in enschede.

Het is geweldig om te doen, ik heb mij nog nooit zo sterk gevoeld en heb echt het idee wat met goeds mijn kennis en mijn leven te doen. Het is druk maar op een goede en vervullende manier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  Forum Admin zondag 8 juli 2012 @ 23:45:05 #113
232445 crew  Specularium
pi_113951854
14.gif.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:51:47 #114
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113952202
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:38 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Het heeft 5jr geduurd, in het begin verloor ik mijzelf heel erg in de slachtofferrol. Daarna kwam een periode dat ik alles ben gaan lezen over autisme wat er te krijgen was, en over het neurotypische brein. Toen ben ik begonnen met ongeschikt.punt.nl en ik kreeg steeds meer vragen via de mail van partners en ouders. Ik merkte dat mijn uitleg erg goed ontvangen werd en had zoiets van daar wil ik iets mee doen vooral vanwege mijn oude werk bij het ggz voor mijn diagnose. Toen ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in het hulpverlenen. Na veel gesprekken met hulpverleners besloten de stap te nemen en toen is alles snel gaan rollen :) Ik werd gevraagd voor de raad van advies van iets drinken. Instellingen die geld bieden voor lezingen en onderhand 9 gezinnen die ik begeleid. Het ggz dat mij nu een gratis opleiding heeft aangeboden en ben regelmatig spreker op oa autismecafe en binnenkort op het autisme congres in enschede.

Het is geweldig om te doen, ik heb mij nog nooit zo sterk gevoeld en heb echt het idee wat met goeds mijn kennis en mijn leven te doen. Het is druk maar op een goede en vervullende manier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun jij me dan eventjes kort en krachtig uitleggen wat autisme nou precies is? Hoe dat zit in de hersenen etc. bedoel ik dan. Ben zelf al ruim 2 jaar aan het zoeken naar het antwoordt maar het vinden lukt me nog niet echt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_113952298
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:51 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Kun jij me dan eventjes kort en krachtig uitleggen wat autisme nou precies is? Hoe dat zit in de hersenen etc. bedoel ik dan. Ben zelf al ruim 2 jaar aan het zoeken naar het antwoordt maar het vinden lukt me nog niet echt.
Autisme in 1 woord samengevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:56:27 #116
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113952451
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Autisme in 1 woord samengevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snap ik was ik zelf ook al achter. Jammer genoeg wel door eigen ervaring.

Alleen iemand met autisme of een aanverwante stoornis om het zo ff te zeggen. Hebben iets met neurotransmitters in de hersenen wat niet werkt of juist teveel ofzoiets. En sowieso meerdere zenuw connectie's tussen de zintuigen en het brein maar hoe het nou precies zit weet ik niet. En kan ik ook nooit echt vinden. Maar vind het juist super interessant om te weten,
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_113952534
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:56 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Dat snap ik was ik zelf ook al achter. Jammer genoeg wel door eigen ervaring.

Alleen iemand met autisme of een aanverwante stoornis om het zo ff te zeggen. Hebben iets met neurotransmitters in de hersenen wat niet werkt of juist teveel ofzoiets. En sowieso meerdere zenuw connectie's tussen de zintuigen en het brein maar hoe het nou precies zit weet ik niet. En kan ik ook nooit echt vinden. Maar vind het juist super interessant om te weten,
Ik ben eigenlijk gestopt met het zoeken van een oorzaak, omdat dit niet zoveel zin heeft.
Liever zoek ik naar een oplossing :7
  maandag 9 juli 2012 @ 00:00:50 #118
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113952631
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk gestopt met het zoeken van een oorzaak, omdat dit niet zoveel zin heeft.
Liever zoek ik naar een oplossing :7
Maar als je dat wilt. Zul je eerst moeten weten wat de oorzaak is. Want dan weet je wat er mis is. En dan kun je pas een oplossing bedenken. Dus tja.. Wat dat betreft word het moeilijk voor je.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  maandag 9 juli 2012 @ 00:02:38 #119
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113952721
De informatie verwerking gaat anders, en dat veroorzaakt bijv. de overprikkeling en daardoor is het lastig om te focussen op niet zelfgekozen onderwerpen zonder je te verliezen in associaties wat mensen vaak als desinteresse zien maar dit dus niet is. Alles wordt geassocieerd met de eerste ervaring waardoor er (soms voor anderen onverklaarbare) weerstand ontstaat tegen handelingen/plekken/mensen etc. waar bv. een negatieve associatie aan geplakt zit. Ook is het moeilijk om alles wat niet zwart/wit maar grijs uitgelegd wordt op te slaan, waardoor het overkomt alsof ze dingen niet willen doen, onthouden of laks zijn maar het eigenlijk gewoon niet opgeslagen is vanwege grijze/onduidelijke uitleg.

Dit in een notendop op mijn gsm, ik zal er morgen verder op ingaan als je wilt :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_113952769
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:00 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar als je dat wilt. Zul je eerst moeten weten wat de oorzaak is. Want dan weet je wat er mis is. En dan kun je pas een oplossing bedenken. Dus tja.. Wat dat betreft word het moeilijk voor je.
Nee hoor, ik ben geen neurobioloog of wat dan ook, dus wat er in die neuronen gebeuren...doet er niet toe of ik weet wat daarin gebeurt, ik kan daar toch niks aan veranderen. Liever kijk ik naar wat ik -hier en nu- kan veranderen en daar heb ik in principe niet zoveel kennis van het autisme voor nodig.
Sowieso, ieder mens met autisme is anders, dus autisme vertelt me sowieso niet helemaal wie ik ben, al is het alleen al omdat ik niet autisme ben. Ik ben ik :7

quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:02 schreef Logician78 het volgende:
De informatie verwerking gaat anders, en dat veroorzaakt bijv. de overprikkeling en daardoor is het lastig om te focussen op niet zelfgekozen onderwerpen zonder je te verliezen in associaties wat mensen vaak als desinteresse zien maar dit dus niet is. Alles wordt geassocieerd met de eerste ervaring waardoor er (soms voor anderen onverklaarbare) weerstand ontstaat tegen handelingen/plekken/mensen etc. waar bv. een negatieve associatie aan geplakt zit. Ook is het moeilijk om alles wat niet zwart/wit maar grijs uitgelegd wordt op te slaan, waardoor het overkomt alsof ze dingen niet willen doen, onthouden of laks zijn maar het eigenlijk gewoon niet opgeslagen is vanwege grijze/onduidelijke uitleg.

Dit in een notendop op mijn gsm, ik zal er morgen verder op ingaan als je wilt :)
Is prima, ben benieuwd om het te lezen :)
  maandag 9 juli 2012 @ 00:04:52 #121
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113952808
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:00 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar als je dat wilt. Zul je eerst moeten weten wat de oorzaak is. Want dan weet je wat er mis is. En dan kun je pas een oplossing bedenken. Dus tja.. Wat dat betreft word het moeilijk voor je.
100% mee eens, het eerste wat ik doe met clienten is bewustwording omdat ik anders alleen maar aanstuur en daar hou je mensen afhankelijk mee ipv dat je ze vooruit helpt.

plus: Iedereen heeft een eigen karakter waardoor het zich bij iedereen weer anders uit, maar het mechanisme van het autisme werkt hetzelfde en dit mechanisme bij jezelf te leren herkennen is juist de sleutel :)

En nu ga ik slapen :o
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  Forum Admin maandag 9 juli 2012 @ 00:06:14 #122
232445 crew  Specularium
pi_113952867
Ik zou juist ook wel willen weten door welke soort hersenactiviteit dingen niet lopen.

Dan zou ik veel doelgerichter een oplossing kunnen zoeken.
Gevoel schijnt iets te abstract te zijn om planmatig mee om te gaan.
pi_113952896
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef Specularium het volgende:
Ik zou juist ook wel willen weten door welke soort hersenactiviteit dingen niet lopen.

Dan zou ik veel doelgerichter een oplossing kunnen zoeken.
Gevoel schijnt iets te abstract te zijn om planmatig mee om te gaan.
Ik niet. Ik kan met die kennis namelijk niks concreets beginnen
  Forum Admin maandag 9 juli 2012 @ 00:08:59 #124
232445 crew  Specularium
pi_113952964
Voor mij zou dat waarschijnlijk wel werken.

En daarom werkt groepsbehandeling niet, denk ik.
  maandag 9 juli 2012 @ 00:12:54 #125
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113953103
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:08 schreef Specularium het volgende:
Voor mij zou dat waarschijnlijk wel werken.

En daarom werkt groepsbehandeling niet, denk ik.
Zoals het mij ooit is uitgelegd en ik het zelf ervaar hetvolgende:

Iemand met autisme of iets aanverwants heeft meer dan de normale hoeveelheid verbindingen van zenuwen tussen de hersenen en zintuigen. Waardoor alles 2-3-4 keer vaker binnen komt dan bij een normaal mens. Waardoor je(ik) al helemaal gek kan worden van een overvolle trein met ik weet niet hoeveel mensen die allemaal een indruk geven die ik niet kan verwerken. Dat soort dingen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')