abonnement Unibet Coolblue
pi_113698909


Editors bestaan uit:
Tom Smith (zang/gitaar), Chris Urbanowicz (gitaar), Russell Leetch (basgitaar) en Ed Lay (drums).

Biografie
quote:
Editors return in June 2007 with their second album An End Has A Start, on Kitchenware Records. Following on from the phenomenal success of debut platinum album The Back Room the new recordings see the band deliver on the promise so many identified on that record.

Recorded in Ireland at Grouse Lodge with Garret Lee and mixed at Olympic Studios by Cenzo Townshend, the album sees the team behind the re-recorded version of Bullets set to work on an entire collection of Editors work with stunning results.

To seasoned Editors watchers, a handful of tracks on the album will already be familiar. The heart stopping Weight Of The World and Bones were both regulars in the band's set from the summer of 2006 and their recorded versions are as sure as their live relations.

Whilst The Back Room seethed with claustrophobic menace and icy grandeur, An End Has A Start sees Tom Smith more focused on the power of redemption and the human necessity for friendship and family in the face of death.

The album's lyrics are closely linked to events over the last year or so as Tom explains: "There is a lot of death on the record, that sounds pretty morbid but it's the truth. Death has touched me and my friends in the last year in several ways. Realising everything comes to an end is important and I think we've done our best to make it something glorious and uplifting as well as scary".

However, Tom is keen to stress that not all is dark in Editors world. Alongside the inevitable, the record also reflects the hectic touring of the last two years that saw Editors play everywhere from Istanbul to Osaka: "Living in an over-populated but exciting world, the buzz of the city, electricity, neon, lights, skyscrapers, planes, billions of people all run through the lyrics of songs on the record".

Amongst an album that reinforces the visceral power of Editors music, the album closes on the simple piano and guitar of Well Worn Hand. Recorded in one take with Tom and Chris playing live in the studio, the track emphasises Editors desire to stretch themselves on this album. Such willingness to experiment saw them rope in friends alongside band members to create the choir that is heard at the close of Smokers Outside The Hospital Doors, the single that will precede the album on June 18th.
Aldus de officiële website van Editors.
Discografie

Albums
The Back Room (2005)
Cuttings (2005, B-kantjes/rarities-verzamelaar)
An End Has A Start (2007)
In This Light And On This Evening (2009)
You Are Fading I-IV (2011)

Singles
Blood (2005)
Munich (2005)
Bullets (2005)
All Sparks (2006)
Smokers Outside The Hospital Doors (2007)
An End Has A Start (2007)
The Racing Rats (2007)
Push Your Head Towards The Air (2008)
Papillon (2009)


Live
08-11-09 Melkweg, Amsterdam
09-11-09 Oosterpoort Groningen
11-11-09 013, Tilburg
01-05-10 Heineken Music Hall, Amsterdam

Vorige topics
Editors
Editors (2)
Editors, deel 3
Editors #4
Editors #5
Editors #6

[ Bericht 1% gewijzigd door RvS-Coldplay op 04-07-2012 21:47:26 ]
pi_113699829
Wooow wat baal ik dat ik niet gegaan ben :(

Hopelijk komen ze snel naar Nederland!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:42:59 #3
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_113712979
De nieuwe nummers klonken live al geweldig goed. Heerlijk duister, met andere woorden een album om naar uit te kijken :Y
Find hungry samurai...
pi_113713542
Hij was ook ontzettend goed bij stem. Vind het echt een mooie live opname.
Oude nummers klinken wel wat anders met de nieuwe gitarist maar zeker niet slecht imo.
pi_113722681
Ik baal, 2 jaar na dato, nog steeds dat ik die boxset nooit heb gekocht :(
Feyenoord Rotterdam
pi_113725333
Is er eigenlijk al een datum bekend voor het nieuwe album? Nee, toch?
pi_113815449
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:43 schreef Snuf. het volgende:
Is er eigenlijk al een datum bekend voor het nieuwe album? Nee, toch?
Volgens mij is er nog niets bekend over het nieuwe album. Erg jammer trouwens dat het optreden op werchter van youtube is verwijderd. Ik vraag me altijd af waar dat nu voor nodig is.
pi_113816150
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:10 schreef Vatta het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog niets bekend over het nieuwe album. Erg jammer trouwens dat het optreden op werchter van youtube is verwijderd. Ik vraag me altijd af waar dat nu voor nodig is.
Stomme platenbazen die NOG MEER geld willen hebben....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_113816633
Wat ik me dan afvraag, hoe krijgen ze dan extra geld daarvoor? Ik bedoel, meer cd's koop je niet wanneer die er af is. Je koopt ook geen normale cd als je de live versie tof vindt :P

Onnodig en zou hem nog wel graag willen. MP3 of video, dus als iemand hem kan uploaden :@ Graag!
Feyenoord Rotterdam
pi_113816913
quote:
19s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:46 schreef Fuszy het volgende:
Wat ik me dan afvraag, hoe krijgen ze dan extra geld daarvoor? Ik bedoel, meer cd's koop je niet wanneer die er af is. Je koopt ook geen normale cd als je de live versie tof vindt :P

Onnodig en zou hem nog wel graag willen. MP3 of video, dus als iemand hem kan uploaden :@ Graag!
Tja, copyright issues he? En dan zal youtube daar geen gelden voor afdragen, dus moet het er af....

Wordt sowieso eens tijd dat die dino's uit de muziekindustrie eens doodgaan.... Tijden veranderen...
In de tijd van Napster heb ik juist extra artiesten ontdekt en al hun albums gekocht... Dus ja, of dat "gratis op internet" nou echt zo slecht is voor ze....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_113825861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:55 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Tja, copyright issues he? En dan zal youtube daar geen gelden voor afdragen, dus moet het er af....

Wordt sowieso eens tijd dat die dino's uit de muziekindustrie eens doodgaan.... Tijden veranderen...
In de tijd van Napster heb ik juist extra artiesten ontdekt en al hun albums gekocht... Dus ja, of dat "gratis op internet" nou echt zo slecht is voor ze....
Zulke liveoptredens op YT zijn ook goed voor de verkoop, zou je denken. Dan ben je toch eerder geneigd om eens naar een cd te luisteren of om ze live te bewonderen. Maar nee, stel je voor. Gewoon van internet halen. huu, mensen die niet betalen voor een liveoptreden dat niet in hun land is uitgezonden.
Tap tap tap
pi_113826240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zulke liveoptredens op YT zijn ook goed voor de verkoop, zou je denken. Dan ben je toch eerder geneigd om eens naar een cd te luisteren of om ze live te bewonderen. Maar nee, stel je voor. Gewoon van internet halen. huu, mensen die niet betalen voor een liveoptreden dat niet in hun land is uitgezonden.
Ja inderdaad...

Ik las vandaag dat er per 1 januari weer een kopieerheffing komt... Prima, ik ga nu ook maar stoppen met kopen en alleen nog maar downloaden... Beetje dubbel betalen terwijl de artiesten die ik luister vaak maar een heel klein deel er van terug zien....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_113827259
Ja, en die heffing geldt zeker ook voor apparaten en cd's die ik niet voor auteursrechtelijk materiaal gebruik. Geweldig.
Tap tap tap
pi_113827551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:38 schreef CherryLips het volgende:
Ja, en die heffing geldt zeker ook voor apparaten en cd's die ik niet voor auteursrechtelijk materiaal gebruik. Geweldig.
Harddiskrecorders enzo ja :Y :')
pi_113827723
Mag ik extra dokken voor back-ups van m'n eigen bestanden. Zo mooi. Wordt de nette mensch ook genaaid.
Tap tap tap
pi_113837120
Iemand het optreden van Editos geripped? Zou hem graag op mijn pc willen hebben :$.
pi_113841171
Idd. Ik heb een hernieuwde liefde voor de laatste cd, wil dat optreden ook nog wel hebben. Zou PIAS het op dvd willen uitbrengen?
pi_113841206
Pff ik kan alleen die van 2010 vinden.
Tap tap tap
pi_113841219
Ik zal vanavond ff kijken wat ik kan doen :)
Wel stream kwaliteit.
pi_113841245
Staat ie ook niet meer op skynet.be trouwens?
pi_113919025
quote:
Uit het Rock Werchter topic ^O^
pi_113964544
Ik vind dat eerste nummer al erg vet. Is dat een nieuwe? Ken 'm nog niet, maar klinkt echt goed!
pi_113964969
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:58 schreef Stofje het volgende:
Ik vind dat eerste nummer al erg vet. Is dat een nieuwe? Ken 'm nog niet, maar klinkt echt goed!
Slechts 4 x gespeeld, 2 weken terug voor het eerst. Klinkt inderdaad erg goed!
pi_113965017
Ja, ze speelden op Werchter in totaal drie nieuwe nummers. De eerste vond ik echt geweldig, verder was er een rustiger nummer dat vond ik wat minder (maar die vind ik nooit zo mooi) en nog een ander uptempo nummer, ook erg mooi!

Wat ik eigenlijk niet helemaal snap, die gitarist is weg gegaan wegens muzikale verschillen, maar ze zijn nu juist meer gitaren gaan gebruiken. Dit beaamt Smith ook.
pi_113965313
Ben het concert nu aan het kijken. Wat is Tom Smith toch ook een regelrechte held.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')