abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 juli 2012 @ 15:04:16 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114271138
Iemand trouwens bekend met Cleanwater filter media.
Ik heb een doosje gekregen voor mijn verjaardag en ik heb geen idee of het een beetje werkt.
Staat op de verpakking dat het nitriet en nitraat waarde verlaagt. Iets wat bij mij volgens mij niet zo erg zou zijn. :)

http://www.petsplace.nl/v(...)or_aquarium~M-633070
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:09:34 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114322660
Zojuist met de leverancier van m'n aquarium gemaild, hij is vandaag verzonden en zou dus morgen aan moeten komen. Jippie.

Vandaag planten besteld;

2x Anubias barteri
2x Fissidens fontanus
3x Cryptocoryne moehlmannii
3x Rotala walichii

Daarnaast nog 1 halve kokosnoot begroeid met javamos en een Anubias nana op kienhout (1x).

De Cryptocoryne usteriana komt vanuit Duitsland (3x). Ik ben dus alleen nog op zoek naar java mos, maar dat doe ik op het laatst, als vulling. Tevens ben ik nog op zoek naar een kokosnoot, helemaal rond met 1 gat erin.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_114324669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:09 schreef Samzz het volgende:
Zojuist met de leverancier van m'n aquarium gemaild, hij is vandaag verzonden en zou dus morgen aan moeten komen. Jippie.

Vandaag planten besteld;

2x Anubias barteri
2x Fissidens fontanus
3x Cryptocoryne moehlmannii
3x Rotala walichii

Daarnaast nog 1 halve kokosnoot begroeid met javamos en een Anubias nana op kienhout (1x).

De Cryptocoryne usteriana komt vanuit Duitsland (3x). Ik ben dus alleen nog op zoek naar java mos, maar dat doe ik op het laatst, als vulling. Tevens ben ik nog op zoek naar een kokosnoot, helemaal rond met 1 gat erin.
ik heb wel javamos voor je hoor, groeit bij mij de bak uit. al geloof ik dat het eigenlijk christmas moss is wat ik heb, maar dat is bijna hetzelfde.
pi_114333875
Nog Groningers (e.o) die interesse hebben in minicory's Aeneus? Voor jullie ( O+ ) helemaal gratis ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:39:01 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114334829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik heb wel javamos voor je hoor, groeit bij mij de bak uit. al geloof ik dat het eigenlijk christmas moss is wat ik heb, maar dat is bijna hetzelfde.
Ah, tof. Eerst donderdag de bak inrichten en dan kijk ik waar ik nog mos wil :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_114336263
Een Malawi cichliden aquarium ook welkom hier? :)
pi_114337375
Graag, ik ben me nog aan het orienteren op een cichliden bak hoogstwaarschijnlijk tanganyika maar ik kan nog alle kanten op.
IK ben al zover dat ik hopelijk de goede planten heb uitgezocht een valisneria, anubius en java varen. hoop stenen (hoogstwaarschijnlijk maaskeien), van de week berk en eiken bladeren halen, morgen zand halen en tempex. De neolamprologus brichardi vind ik een hele mooie vis.
Ik ben dus nieuwsgierig wat jij in je bak hebt zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sorella op 17-07-2012 22:34:14 ]
pi_114338092
Mijn bakkie staat ongeveer zo bij, foto is een week of 2 oud:


Ik heb nog wel een filmpje voor de liefhebbers:

Ik heb op dit moment alleen nog maar koppels in mijn bak zitten maar daar gaan er 2 van uit zodat ik 3 soorten over houd. Deze wil ik dan gaan uitbreiden naar grotere groepen en dan is wat vissen betreft af. Er komt nog andere verlichting boven en ik wil nog wat veranderen aan de inrichting (overhangende stenen).

Wat jouw bak betreft; tanganyika's zijn erg gave vissen vind ik. Planten is persoonlijk, het kan wel, ze komen alleen niet allemaal uit het tanganyika meer. Mooie tanganyika plant is de potamogeton schweinfurthii bijvoorbeeld. Eikenbladeren enzo hoort er eigenlijk niet in thuis, ik weet niet wat dat met het water doet qua waterwaardes... Misschien kan je eens op het tanganyika.nl forum kijken, daar zitten best veel mensen met verstand ervan!!
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:06:30 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114342964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:05 schreef sebastiaaan het volgende:
Een Malawi cichliden aquarium ook welkom hier? :)
Graag zelfs. Ik ben bezig met het opzetten van een Malawi bak :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_114349487
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ah, tof. Eerst donderdag de bak inrichten en dan kijk ik waar ik nog mos wil :).
pm maar als je zo ver bent
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juli 2012 @ 09:17:07 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114350534
Zou ik met een Canon Powershot SX260 HS goede foto's van mijn aquarium kunnen maken? Ik vind die zoomfunctie wel interessant. Ik wil eigenlijk geen DSLR, omdat ik die te groot/duur/onhandig vind en dit lijkt mij een prima tussenoplossing. Vooral omdat ik hem ook mee kan nemen met dagjes weg en vakantie.

@sebastiaaaaan: Mooie bak trouwens. Ik ben niet zo van het minimalistische, maar ziet er erg strak uit.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:02:59 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114353283
De Edge is binnen :). Alles ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. First things first, hondje uitlaten en dan in alle rust uitpakken en opzetten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juli 2012 @ 11:05:29 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114353353
Vergeet er niet een leuke foto rapportage van te maken. :P.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:54:30 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_114357556
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:04 schreef Komakie het volgende:
Iemand trouwens bekend met Cleanwater filter media.
Ik heb een doosje gekregen voor mijn verjaardag en ik heb geen idee of het een beetje werkt.
Staat op de verpakking dat het nitriet en nitraat waarde verlaagt. Iets wat bij mij volgens mij niet zo erg zou zijn. :)

http://www.petsplace.nl/v(...)or_aquarium~M-633070
Niemand een idee?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:33:37 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114359059
Net het aquarium uitgepakt en opgezet. Mooi, mooi O+. Vanmiddag even zand en een tak kopen bij de aquariaan in de buurt en dan morgen afwachten, want dan komen de plantjes O+!

Hieronder wat foto's:




Genoeg karton en plastic om een heel daklozenlegioen van huizen te voorzien :').



De inpakkunsten van Fluval, het witte doosje moest ik eerst met een hand omhoog halen en daarna met twee handen kantelen voordat ik hem er vervolgens met een hand uit kon halen _O-.



En opgezet :). Ik weet nog niet of de bak hier blijft staan, maar ik denk het wel. Vind het toch het mooiste plekje. Even afwachten of een ander kastje nodig is, al kan deze flink wat gewicht hebben.

Zo, nu met m'n hondje naar het paard en vanmiddag de meuk halen :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_114362694
quote:
Eikenbladeren enzo hoort er eigenlijk niet in thuis, ik weet niet wat dat met het water doet qua waterwaardes
Klopt ik was in de war met apistogrammen (zuid amerika ) daar is het eikenblad wel geschikt voor.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:11:40 #117
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_114364045
mooie bak samzz!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_114367299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:33 schreef Samzz het volgende:
Net het aquarium uitgepakt en opgezet. Mooi, mooi O+. Vanmiddag even zand en een tak kopen bij de aquariaan in de buurt en dan morgen afwachten, want dan komen de plantjes O+!

Hieronder wat foto's:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Genoeg karton en plastic om een heel daklozenlegioen van huizen te voorzien :').

[ afbeelding ]

De inpakkunsten van Fluval, het witte doosje moest ik eerst met een hand omhoog halen en daarna met twee handen kantelen voordat ik hem er vervolgens met een hand uit kon halen _O-.

[ afbeelding ]

En opgezet :). Ik weet nog niet of de bak hier blijft staan, maar ik denk het wel. Vind het toch het mooiste plekje. Even afwachten of een ander kastje nodig is, al kan deze flink wat gewicht hebben.

Zo, nu met m'n hondje naar het paard en vanmiddag de meuk halen :D.
O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_114367688
Ik zie net dat één van de babycory's -die ik in m'n grote bak heb gezet- een oogje mist. Vraag me af wat daar aan de hand is geweest. Hij zwemt vrolijk door de bak, though, en hij graast heerlijk door 't zand. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:13:34 #120
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114374447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:11 schreef ook_gek het volgende:
mooie bak samzz!
Thanks :D.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:01 schreef Messina het volgende:

[..]

O+
Mooi he O+. Ik hoop echt hard dat het kastje het aquarium gaat houden. Ding kan 80 kilo aan, maar goed, dat is afwachten.

Vandaag een bodem gekocht, mooi wit, dat vind ik het mooiste bij de planten. Verder twee takken, een roodbruine en een donkerbruine, tevens een verwarmingselement met een beschermhoesje en een kokosnoot :). De takken en de kokosnoot liggen nu in het water te weken na schoonmaken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:15:53 #121
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_114374568
Samzz wat ik me wel afvraag, het lijkt me vrij moeilijk om de ruiten echt goed schoon te houden met zo klein gaat aan de bovenkant. Een magneet borstel ding krijgt een ruit nooit echt goed schoon. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat worden.

Ben ook erg benieuwd wat je er van gaat maken! Succes en wacht vol spanning :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:18:10 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114374689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:15 schreef ook_gek het volgende:
Samzz wat ik me wel afvraag, het lijkt me vrij moeilijk om de ruiten echt goed schoon te houden met zo klein gaat aan de bovenkant. Een magneet borstel ding krijgt een ruit nooit echt goed schoon. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat worden.

Ben ook erg benieuwd wat je er van gaat maken! Succes en wacht vol spanning :)
Daar heb ik al een oplossing voor, met dank aan Krea en zijn Fluval Edge :D. Een ruitenkrabber (bij gebrek aan beter woord).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_114374932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niemand een idee?
lijkt me een zeoliet-achtig produkt. het zal stoffen adsorberen tot het verzadigd is. wat zijn je NO3/PO4 waardes? ik zou zeggen meet ze, gebruik het spul, meet de volgende dag nog eens.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:23:39 #124
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_114374965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Daar heb ik al een oplossing voor, met dank aan Krea en zijn Fluval Edge :D. Een ruitenkrabber (bij gebrek aan beter woord).
ah top, nou ben erg benieuwd. Ik houd wel van een strakke inrichting. Daar past zo een bak ook bij :D

Als ik in een ander huis gaat wonen zal alles strak en modern worden. Dan is zo een bak perfect ipv wat ik nu heb staan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:25:56 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114375064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ah top, nou ben erg benieuwd. Ik houd wel van een strakke inrichting. Daar past zo een bak ook bij :D

Als ik in een ander huis gaat wonen zal alles strak en modern worden. Dan is zo een bak perfect ipv wat ik nu heb staan.
Ik weet niet of m'n inrichting heel strak gaat worden, hoor. Iig wel heel groen!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')