abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2012 @ 21:14:32 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113689801
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bocholt
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 juli 2012 @ 21:15:20 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113689842
Woon jij in Kreis Viersen, _Administr8or_?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 juli 2012 @ 21:27:41 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113690590
Wat soort worst? O-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 juli 2012 @ 21:32:54 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113690882
quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:15 schreef XL het volgende:
Woon jij in Kreis Viersen, _Administr8or_?
Volgens mij woont net als ik net aan de andere kant van de paal ;)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 juli 2012 @ 21:36:49 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113691112
Zijn relatief weinig Nederlanders die ter hoogte van Viersen de grens over trekken, wel veel Nederlanders die je niet meer als zodanig herkent.... Echte wurstesser geworden en volledig geintegreerd. Ik verbaas me daar altijd over, omdat je even Noorderlijker (Kreis Kleve) al zoveel niet geintegreerde Nederlanders tegenkomt.... van die types die nog gewoon met de fiets naar de bakker gaan _O-
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 juli 2012 @ 21:42:59 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  maandag 2 juli 2012 @ 21:43:43 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113691523
Komt denk ik doordat kreis viersen niet zo op Nederland is gericht als de regio Kleve, daar wonen volgens mij veel Nederlanders die daar alleen maar wonen.

Kan zijn dat ik me vergis maar dat is wat ik als (volgens mijn collega's halve Duitser er van denk)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 juli 2012 @ 21:45:00 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113691608
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:43 schreef Klonk het volgende:
Komt denk ik doordat kreis viersen niet zo op Nederland is gericht als de regio Kleve, daar wonen volgens mij veel Nederlanders die daar alleen maar wonen.

Kan zijn dat ik me vergis maar dat is wat ik als (volgens mijn collega's halve Duitser er van denk)
In Kreis Viersen is de grond ook duurder dan in Kreis Kleve natuurlijk.
Terwijl in Nederland de huizen in Venlo goedkoper zijn dan in Nijmegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 juli 2012 @ 22:01:29 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113692647
quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:45 schreef XL het volgende:

[..]

In Kreis Viersen is de grond ook duurder dan in Kreis Kleve natuurlijk.
Terwijl in Nederland de huizen in Venlo goedkoper zijn dan in Nijmegen.
Oeh, dat zou ik niet weten, weet wel dat ik er graag zou wonen, aardige mensen, een veel mooiere omgeving dan veel mensen uit Venlo en omgeving denken. Meren, bossen, mooie bossen, een paar kasteeltjes, zou ik niet erg vinden.

Kom er vrijwel dagelijks, ik werk in gebroken diensten en tussen die diensten door zit ik elke dag een uurtje of twee op de fiets en die tochten die gaan vanuit mijn woonplaats (Belfeld, net onder Venlo) eigenlijk alleen maar richting het Oosten, weet in Duitsland beter de weg dan aan de overkant van de Maas :@

Doe er een groot deel van mijn boodschappen en mijn lievelingscafes en terrasjes liggen ook in Duitsland en als ik dan bij een makelaar kijk en zie wat ik voor een relatief laag bedrag kan krijgen (zeg rond de 150.000 euro) daar krijg je in de regio Venlo een klein klotehuisje voor of een flatje maar in Bracht, Breyel, Kaldenkirchen dan heb je daar een leuk twee-onder 1 kappertje of een klein vrijstaand huisje voor,dat zijn de momenten dat ik aan het twijfelen sla...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 2 juli 2012 @ 22:16:40 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113693574
Het beste wat ik ooit gedaan heb is dit huis kopen. Iedere avond zit ik op mijn terras en kijk naar de ondergaande zon en ik denk, dit is vakantie, wat zeg ik, een geweldige vakantie!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:52:03 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113695941
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

Oeh, dat zou ik niet weten, weet wel dat ik er graag zou wonen, aardige mensen, een veel mooiere omgeving dan veel mensen uit Venlo en omgeving denken. Meren, bossen, mooie bossen, een paar kasteeltjes, zou ik niet erg vinden.

Kom er vrijwel dagelijks, ik werk in gebroken diensten en tussen die diensten door zit ik elke dag een uurtje of twee op de fiets en die tochten die gaan vanuit mijn woonplaats (Belfeld, net onder Venlo) eigenlijk alleen maar richting het Oosten, weet in Duitsland beter de weg dan aan de overkant van de Maas :@

Doe er een groot deel van mijn boodschappen en mijn lievelingscafes en terrasjes liggen ook in Duitsland en als ik dan bij een makelaar kijk en zie wat ik voor een relatief laag bedrag kan krijgen (zeg rond de 150.000 euro) daar krijg je in de regio Venlo een klein klotehuisje voor of een flatje maar in Bracht, Breyel, Kaldenkirchen dan heb je daar een leuk twee-onder 1 kappertje of een klein vrijstaand huisje voor,dat zijn de momenten dat ik aan het twijfelen sla...
Toch vind ik die dorpen het dichste aan de grens in die regio erg lelijk. De mooiste dorpen hebben geen voorzieningen. Dus je kunt spotgoedkoop en mooi wonen, maar dan moet je ver fietsen voor je bakker. Of je moet heel goed zoeken in de grotere dorpen.

De nieuwbouwwijken in de dorpen die jij noemt zijn spuuglelijk. Daar zou ik nooit lekker kunnen wonen. Zo'n onsamenhangend geheel met huizen die veel te groot zijn voor de grondstukken, waardoor je hoewel vrijstaand ook boven op elkaars lip woont. De bestaande bouw is ontzettend onpraktisch ingericht en hebben dus veel verbouwing nodig. Dan nog heb je veel van de na-oorlogs billigbouw ertussen die ook in 1 x je straataanzicht verneuken.

Veel gemeentes hebben ook subsidie gegeven aan gevelrenovaties na de oorlog. Grotere ramen nemen kreeg dezelfde subsidie die je nu voor zonnepanelen kunt krijgen. Uiteraard nam iedereen de subsidie maar koos voor de goedkoopste en dus lelijkste oplossing en als een gevolg heb je nu overal van die lelijke dorpen.

Even naar het noorden, in Kreis Kleve... maar ten zuiden van waar de rest van dit topic woont is het veel mooier. Wachtendonk, Wankum, Straelen, Kerken... De echt goede woningen in de regio hier staan maar heel kort te koop, want de ligging is natuurlijk geniaal en de prijzen laag als je vergelijkt richting Gladbach, Krefeld, Düsseldorf (waar je razendsnel naartoe kunt)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 06:39:39 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113704108
In vergelijking met waar ik nu woon ben ik al snel tevreden :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 07:27:18 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113704295
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste wat ik ooit gedaan heb is dit huis kopen. Iedere avond zit ik op mijn terras en kijk naar de ondergaande zon en ik denk, dit is vakantie, wat zeg ik, een geweldige vakantie!
Tof dat het huis zo goed bevalt. En het gevoel ken ik, wordt soms hevig versterkt als ik de "mooie" route naar huis neem.
Mocht je ooit vanaf ri Arnhem huiswaarts moeten en je hebt geen haast, rij dan:
Babberich-Elten (dijk)-Hüthum-Borghees (langs kasteeltje) - Emmerich.
Dat laatste stuk rijden we altijd naar de bouwmarkt en is altijd weer een feestje.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:22:21 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113705357
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 07:27 schreef phluphy het volgende:

[..]

Tof dat het huis zo goed bevalt. En het gevoel ken ik, wordt soms hevig versterkt als ik de "mooie" route naar huis neem.
Mocht je ooit vanaf ri Arnhem huiswaarts moeten en je hebt geen haast, rij dan:
Babberich-Elten (dijk)-Hüthum-Borghees (langs kasteeltje) - Emmerich.
Dat laatste stuk rijden we altijd naar de bouwmarkt en is altijd weer een feestje.
Bundesstrasse 8, die weg is al door de Romeinen aangelegd, hij loopt tot de Oostenrijkse grens bij Linz. De Via Publica (Volksstraat)
http://de.wikipedia.org/wiki/Via_Publica
Ik rij hem ook wel eens, helaas gaan de spoorbomen daar al dicht als de trein nog een heel eind weg is, sta je daar te wachten, trein komt pas veel later.
Binnen nu en een paar jaar wordt dat nog veel intensiever dat treinverkeer. Je zal maar in Emmerich wonen, iedere paar minuten een zware vrachttrein dwars door de stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2012 @ 09:33:39 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113705623
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste wat ik ooit gedaan heb is dit huis kopen. Iedere avond zit ik op mijn terras en kijk naar de ondergaande zon en ik denk, dit is vakantie, wat zeg ik, een geweldige vakantie!
Wij wonen op vakantie, zeggen we al sinds we hier wonen O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113705648
Als ik mijn straat in loop krijg ik ook altijd nog een vakantiegevoel.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2012 @ 09:37:02 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113705715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Bundesstrasse 8, die weg is al door de Romeinen aangelegd, hij loopt tot de Oostenrijkse grens bij Linz. De Via Publica (Volksstraat)
http://de.wikipedia.org/wiki/Via_Publica
Ik rij hem ook wel eens, helaas gaan de spoorbomen daar al dicht als de trein nog een heel eind weg is, sta je daar te wachten, trein komt pas veel later.
Binnen nu en een paar jaar wordt dat nog veel intensiever dat treinverkeer. Je zal maar in Emmerich wonen, iedere paar minuten een zware vrachttrein dwars door de stad.
Ik heb één keer de fout gemaakt om vóór de spoorlijn Emmerich in te rijden :X Een kwartier voor de spoorbomen staan wachten. Trein 1, ICE 1, (hele lange) vrachttrein, trein 2, ICE 2. Voortaan dus de afslag bij de Rijnbrug nemen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2012 @ 09:39:01 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113705758
Sowieso moet je hier altijd idioot lang wachten bij spoorwegovergangen, in Goch ook. Het duurt heel erg lang voor de trein komt, maar zodra hij voorbij is gaan de bomen omhoog; dat gaat dan weer sneller dan in NL. Waarschijnlijk omdat het enkel spoor is hier, er komt dus geen trein van de andere kant :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:42:46 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113705834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:39 schreef Rewimo het volgende:
Sowieso moet je hier altijd idioot lang wachten bij spoorwegovergangen, in Goch ook. Het duurt heel erg lang voor de trein komt, maar zodra hij voorbij is gaan de bomen omhoog; dat gaat dan weer sneller dan in NL. Waarschijnlijk omdat het enkel spoor is hier, er komt dus geen trein van de andere kant :+
Tja, ik ben nog opgevoed met Wacht tot het rode licht gedooft is, er kan nog een trein komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:43:15 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113705841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wij wonen op vakantie, zeggen we al sinds we hier wonen O+
Die ga ik van je overnemen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2012 @ 10:15:44 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113706567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Die ga ik van je overnemen!
Dat mag ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113706732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wij wonen op vakantie, zeggen we al sinds we hier wonen O+
Ja dat O+ Met de stad aan je voeten en de bergen om de hoek!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 juli 2012 @ 10:44:31 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113707216
Wij wonen zelfs op de Gocher Berg! :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:33:39 #24
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113708742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:44 schreef Rewimo het volgende:
Wij wonen zelfs op de Gocher Berg! :P
Nog een paar maanden, dan woon ik ook op een berg :)
Nou ja, een heuvel, maar wel op de top .

quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:52 schreef XL het volgende:Zo'n onsamenhangend geheel met huizen die veel te groot zijn voor de grondstukken, waardoor je hoewel vrijstaand ook boven op elkaars lip woont.
Ik ken die dorpen niet waar jij het over hebt, maar hier zijn het de "Nederlandse enclaves" die bekendstaan om de veel te grote huizen t.o.v. de kavels.
Je pikt ze er in elk geval zo uit.
Net als de typisch Duitse huizen overigens, met allerlei bijgebouwen lukraak her en der in de tuin. ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:40:40 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113708979
Ben blij dat ik niet in zo een nieuwbouw ben gaan wonen, is wel mooi hoor het huis op zich, maar ik wordt zo claustrofobisch van de opzet van die wijken, smalle straatjes, nergens kunnen parkeren als je bezoek, of god betere, twee autos of meer hebt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:43:40 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113709056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Nog een paar maanden, dan woon ik ook op een berg :)
Nou ja, een heuvel, maar wel op de top .

[..]

Ik ken die dorpen niet waar jij het over hebt, maar hier zijn het de "Nederlandse enclaves" die bekendstaan om de veel te grote huizen t.o.v. de kavels.
Je pikt ze er in elk geval zo uit.
Net als de typisch Duitse huizen overigens, met allerlei bijgebouwen lukraak her en der in de tuin. ;)
Zijn overigens 100% zeker ook de Duitsers die hier huizen ter grootte van hun kavel bouwen. Want Nederlanders zijn er echt heel weinig. Ik heb best wat vrienden die in dit soort lelijke wijken zijn gaan wonen.

In de nieuwbouwwijken hier hebben ook veel mensen van die Griekse/Romeinse stijl zuilen bij de voordeur. Hoe weinig smaak kun je hebben? |:(
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:48:22 #27
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113709204
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:43 schreef XL het volgende:

[..]

Zijn overigens 100% zeker ook de Duitsers die hier huizen ter grootte van hun kavel bouwen. Want Nederlanders zijn er echt heel weinig. Ik heb best wat vrienden die in dit soort lelijke wijken zijn gaan wonen.

In de nieuwbouwwijken hier hebben ook veel mensen van die Griekse/Romeinse stijl zuilen bij de voordeur. Hoe weinig smaak kun je hebben? |:(
Dat valt nog mee, vergeleken bij dat huis met allemaal stenen buldoggen in de voortuin. ;(
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:49:32 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113709245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben blij dat ik niet in zo een nieuwbouw ben gaan wonen, is wel mooi hoor het huis op zich, maar ik wordt zo claustrofobisch van de opzet van die wijken, smalle straatjes, nergens kunnen parkeren als je bezoek, of god betere, twee autos of meer hebt.
Maar dat van die auto's vinden die Duitsers denk ik een plus. Ze lijken te houden van die Chaos rondom het parkeren. Kijk maar bijvoorbeeld in steden waar ze 's avonds dubbel parkeren en urenlang rondrijden voor een plekje en tevens rond de chaos zo rond half 9 bij de bakker. Als iedereen door rijdt tot aan de deur van de bakker en tot de conclusie komt dat die ene parkeerplek al bezet is. Vervolgens terugdenkt aan de parkeerplaats 50m terug en dus de auto maar in de achteruit zet. Waar de achterliggende auto langzaam in paniek raakt en dus de 7 auto's daarachter allemaal achteruit moeten zodat Otto Normalverbraucher in de gat kan parkeren. Als hij bijna terug is komt de bezitter van de parkeersplaats voor de bakker uit de bakkerij en Otto geeft weer gas naar voren. Helaas stapt de bejaarde die bij de bakker was ongelofelijk langzaam in en moeten de inmiddels 57 auto's daarachter allemaal wachten. Dan krijgt Otto zijn auto niet vooruit in het vak gestoken en volgt er nochmal ärger bij alles wat er langs wil. Daar smullen ze van, dat moet zo... anders kunnen ze niet gelukkig zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf dinsdag 3 juli 2012 @ 12:06:38 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113709804
:D!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:11:09 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113709964
Je hebt een punt, als je naar een Real of zo gaat heb je een eindje van de ingang weg parkeerruimte genoeg, maar mensen rijden door naar de voorste rij en willen zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren, zijn meer tijd bezig met het zoeken van een plek dan dat je kwijt bent aan een stukje lopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:12:32 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113710015
Ik ga altijd op de fiets broodjes halen, dan kijken ze echt aan alsof je gek bent...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:14:30 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113710082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:12 schreef Klonk het volgende:
Ik ga altijd op de fiets broodjes halen, dan kijken ze echt aan alsof je gek bent...
Daar ben ik te comfortabel voor. Zolang men mij bijtelling rekent voor de auto gebruik ik hem voor alles. Fuck het milieu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:17:22 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113710170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar ben ik te comfortabel voor. Zolang men mij bijtelling rekent voor de auto gebruik ik hem voor alles. Fuck het milieu
Whehe, al moet ik wel zeggen dat het voor mij langer duurt om met de auto in Duitsland bij de bakker te komen dan op de fiets, met de auto moet ik omrijden met de fiets kan ik recht door een bos en dan sta ik een 15 minuten later bij de bakker, met de auto red ik dat niet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_113710210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:12 schreef Klonk het volgende:
Ik ga altijd op de fiets broodjes halen, dan kijken ze echt aan alsof je gek bent...
Ik ga altijd met de benenwagen: :+

Hier in Bonn is sowieso slecht gesteld met de parkeerplaatsen, gelukkig heb ik geen auto.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:27:04 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113710492
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:17 schreef Klonk het volgende:

[..]

Whehe, al moet ik wel zeggen dat het voor mij langer duurt om met de auto in Duitsland bij de bakker te komen dan op de fiets, met de auto moet ik omrijden met de fiets kan ik recht door een bos en dan sta ik een 15 minuten later bij de bakker, met de auto red ik dat niet
Tja, dan zou ik het ook doen. Het rijden en parkeren is het probleem niet voor ons, maar de enorme rij bij de bakker waar dan 5-7 vrouwen achter de Theke staan waarvan er 2 klanten helpen en de rest met van alles en nog wat bezig is, maar niet met klanten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:33:14 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113710698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dan zou ik het ook doen. Het rijden en parkeren is het probleem niet voor ons, maar de enorme rij bij de bakker waar dan 5-7 vrouwen achter de Theke staan waarvan er 2 klanten helpen en de rest met van alles en nog wat bezig is, maar niet met klanten.
vind ik altijd wel gezellig eigenlijk, kom al een paar jaar bij het zelfde bakkertje in het weekend (doordeweeks heb ik geen tijd om naar Duitsland te fietsen voor ik aan het werk moet :P) en wordt daar begroet en ze vragen hoe het is enzo.

ik voel me aan die kant van de paal eigenlijk een stuk prettiger en vraag me al jaren af waarom ik nog niet verhuisd ben en Duitser ben geworden :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:36:01 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113710803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:33 schreef Klonk het volgende:

[..]

vind ik altijd wel gezellig eigenlijk, kom al een paar jaar bij het zelfde bakkertje in het weekend (doordeweeks heb ik geen tijd om naar Duitsland te fietsen voor ik aan het werk moet :P) en wordt daar begroet en ze vragen hoe het is enzo.

ik voel me aan die kant van de paal eigenlijk een stuk prettiger en vraag me al jaren af waarom ik nog niet verhuisd ben en Duitser ben geworden :')
De 5 dames waar ik het over heb zijn met elkaar bezig, niet met klanten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:36:52 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113710828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De 5 dames waar ik het over heb zijn met elkaar bezig, niet met klanten.
oh, niet goed gelezen :@ maar dat zou ik idd ook niet tof vinden :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:33:27 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_113730604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wij wonen op vakantie, zeggen we al sinds we hier wonen O+
ik ben geboren in deze omgeving. hierdoor valt het niet echt meer op hoe mooi het is.
de laaste tijd wel met de fiets weer rond aan het rijden om te genieten van het uitzicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:37:05 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113730774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:33 schreef z80 het volgende:

[..]

ik ben geboren in deze omgeving. hierdoor valt het niet echt meer op hoe mooi het is.
de laaste tijd wel met de fiets weer rond aan het rijden om te genieten van het uitzicht.
Ik woonde hiervoor in de achterhoek, hoe mooi de streek was zag ik altijd al, hoe lelijk de randstad is ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:05:42 #41
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_113732300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:33 schreef z80 het volgende:

[..]

ik ben geboren in deze omgeving. hierdoor valt het niet echt meer op hoe mooi het is.
de laaste tijd wel met de fiets weer rond aan het rijden om te genieten van het uitzicht.
Herkenbaar. Sinds ik sinds 2 maanden in het bezit ben van een mountainbike, realiseer ik me pas hoe mooi de omgeving rondom Aachen en Zuid-Limburg eigenlijk is en hoe blij ik ben dat ik in deze mooie omgeving woon en niet in de Randstad.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:15:14 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_113732846
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik woonde hiervoor in de achterhoek, hoe mooi de streek was zag ik altijd al, hoe lelijk de randstad is ook.
dat is het probleem denk ik. ik kom zelden in de randstad. is zou niet weten wat ik er moet zoeken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:16:24 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113732909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:05 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Herkenbaar. Sinds ik sinds 2 maanden in het bezit ben van een mountainbike, realiseer ik me pas hoe mooi de omgeving rondom Aachen en Zuid-Limburg eigenlijk is en hoe blij ik ben dat ik in deze mooie omgeving woon en niet in de Randstad.
Ja, ik geniet van Chemelot, prachtig!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113732984
quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:15 schreef XL het volgende:
Woon jij in Kreis Viersen, _Administr8or_?
:Y zo'n 40 km vanaf Venlo, sinds Februari dit jaar.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:19:40 #45
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113733057
Ik kom uit de Randstad, mijn familie woont er nog steeds dus ik kom er geregeld. Voor ons voelde Twente destijds al als op vakantie wonen (inmiddels niet meer overigens, de stad is in die tien jaar langzaam naar ons huis toe gekropen en het is navenant druk geworden) maar ik hoop dat we straks in Dld wel weer dat gevoel zullen hebben. Al was het alleen al om de beboste heuvels. O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:20:44 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113733123
Ik lig op de bank en het enige wat ik hoor zijn vogels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:31:59 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113733748
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:18 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

:Y zo'n 40 km vanaf Venlo, sinds Februari dit jaar.
Dan ben je Viersen toch al lang weer uit?

Kempen? Toenisvorst? ofzo??
Of richting zuiden naar Niederkruechten?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113733884
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:31 schreef XL het volgende:

[..]

Dan ben je Viersen toch al lang weer uit?

Kempen? Toenisvorst? ofzo??
Of richting zuiden naar Niederkruechten?
Willich, dat is nog net Viersen ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:35:34 #49
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113733969
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:18 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

:Y zo'n 40 km vanaf Venlo, sinds Februari dit jaar.
je woonde eerst toch in Blerick of verwar ik je nu met iemand anders?

En 40 km vanaf Venlo kun je nog net in Viersen zitten, kantje boord volgens mij richting zuid-oosten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:39:24 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113734201
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:34 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Willich, dat is nog net Viersen ;)
Dat ken ik wel, voornamelijk van de route naar het vliegveld overigens...
Ze zouden die 61 tussen Suechteln en Viersen aan de 44 moeten knopen, dan woon je in 1x weer bijna in Blerick
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_113734311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:35 schreef Klonk het volgende:

[..]

je woonde eerst toch in Blerick of verwar ik je nu met iemand anders?

En 40 km vanaf Venlo kun je nog net in Viersen zitten, kantje boord volgens mij richting zuid-oosten
helemaal juist :D Ik woonde inderdaad in Blerick, toen een jaartje Krefeld en nu hier.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:42:59 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113734400
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:34 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Willich, dat is nog net Viersen ;)
Lekker dicht bij de Ikea in Kaarst :D

Als je een C1 met NL Kenteken ziet staan ben ik het :P

Kan ook in Willich trouwens,leuk dorpje/stadje waar ik wel eens kom
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:43:31 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113734437
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:41 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

helemaal juist :D Ik woonde inderdaad in Blerick, toen een jaartje Krefeld en nu hier.
Krefeld, een van de meest onderschatte steden van die buurt, echt leuk:Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:44:15 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113734474
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:41 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

helemaal juist :D Ik woonde inderdaad in Blerick, toen een jaartje Krefeld en nu hier.
vandaar dat ik je auto nog wel eens zie rijden, gele saxo volgens mij toch?

geen flauw idee hoe ik dat weet trouwens :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:49:08 #55
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_113734723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lig op de bank en het enige wat ik hoor zijn vogels
Ik hoor ook vogels, maar ook auto's en pratende mensen en de snelweg in de verte.
Dan is het hier nog extreem stil, want onze lawaaiige buren zijn op vakantie. Als die thuis zijn ga ik 's avonds echt niet in mijn tuin zitten, dat is zelfkastijding.
Ik hoop echt dat dat straks anders is.

Bestaat er in Dld. trouwens zoiets als direktplant.nl waar je haagplanten en zo kunt bestellen? Ik ben sowieso nog helemaal niet thuis in het Duitse tuinengebeuren, we hebben hier een Hornbach en een Raiffeisenmarkt in de buurt, maar daar moet ik vast niet zijn voor die grote tuin straks.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gwywen op 03-07-2012 23:14:46 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:45:15 #56
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113776749
Herinneren jullie je nog dat ik vorige week schreef over die koper van de motor die om 05.30 uur aanbelde? Dit verhaal heeft een akelig staartje gekregen.

De motor is contant betaald, so far so good, maar we moeten nog wel de documenten krijgen als bewijs van overschrijving.

De koper belde, we hadden hem opgelicht, het serienummer van de motor was weggeslepen en de Tüv-papieren klopten vast niet, want hij had "ze" gebeld en ze zeiden dat de motor niet goed was.

De motor is 1 week vóór verkoop Tüv-gekeurd, de papieren zijn in orde, dus wij waren nogal "flabbergasted".

We hebben even afgewacht of de papieren alsnog zouden komen, de termijn die hiervoor in het contract bepaald is, is een week. De papieren kwamen niet, dus hebben we weer gebeld. Aangeboden (we dachten dat hij teleurgesteld was) dat hij de motor kon terugbrengen en dat hij zijn geld terug kan krijgen).
Maar ja, hij woont in München en heeft geen zin weer dat eind te rijden, dus deelde hij ons mede dat hij aangifte gaat doen van oplichting.

We vonden het zo'n raar verhaal, dat we eens zijn gaan googlen op zijn naam en de naam van zijn motorzaak. BINGO. Hij staat als bedrieger te boek, er loopt zelfs al een aan aanklacht tegen hem wegens oplichting.

Morgen gaan we aangifte doen van diefstal (of in elk geval informeren welke stappen we nu moeten ondernemen). Mijn man is zelf politieagent (in NL) dus ik ben ben benieuwd hoe zijn ervaringen worden met de Duitse collega's. :Y
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:18:48 #57
63722 z80
I fink you freaky
pi_113778471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:45 schreef phluphy het volgende:
Herinneren jullie je nog dat ik vorige week schreef over die koper van de motor die om 05.30 uur aanbelde? Dit verhaal heeft een akelig staartje gekregen.

De motor is contant betaald, so far so good, maar we moeten nog wel de documenten krijgen als bewijs van overschrijving.

De koper belde, we hadden hem opgelicht, het serienummer van de motor was weggeslepen en de Tüv-papieren klopten vast niet, want hij had "ze" gebeld en ze zeiden dat de motor niet goed was.

De motor is 1 week vóór verkoop Tüv-gekeurd, de papieren zijn in orde, dus wij waren nogal "flabbergasted".

We hebben even afgewacht of de papieren alsnog zouden komen, de termijn die hiervoor in het contract bepaald is, is een week. De papieren kwamen niet, dus hebben we weer gebeld. Aangeboden (we dachten dat hij teleurgesteld was) dat hij de motor kon terugbrengen en dat hij zijn geld terug kan krijgen).
Maar ja, hij woont in München en heeft geen zin weer dat eind te rijden, dus deelde hij ons mede dat hij aangifte gaat doen van oplichting.

We vonden het zo'n raar verhaal, dat we eens zijn gaan googlen op zijn naam en de naam van zijn motorzaak. BINGO. Hij staat als bedrieger te boek, er loopt zelfs al een aan aanklacht tegen hem wegens oplichting.

Morgen gaan we aangifte doen van diefstal (of in elk geval informeren welke stappen we nu moeten ondernemen). Mijn man is zelf politieagent (in NL) dus ik ben ben benieuwd hoe zijn ervaringen worden met de Duitse collega's. :Y

de motor is betaald. het is dus geen diefstal.
onder welk kopje dit wel valt, als dit al onder het strafrecht valt, weet ik niet.
maar ik zou wel zo snel mogelijk hiervan aangifte doen. mocht er iets gebeuren met de motor dan heb je in ieder geval iets.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 juli 2012 @ 21:36:08 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113779345
Oei, dat is niet best Phluph :{ Wij kennen iemand bij de Kripo in Kleve, heb je daar iets aan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:02:42 #59
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113781043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:45 schreef phluphy het volgende:
Herinneren jullie je nog dat ik vorige week schreef over die koper van de motor die om 05.30 uur aanbelde? Dit verhaal heeft een akelig staartje gekregen.

De motor is contant betaald, so far so good, maar we moeten nog wel de documenten krijgen als bewijs van overschrijving.

De koper belde, we hadden hem opgelicht, het serienummer van de motor was weggeslepen en de Tüv-papieren klopten vast niet, want hij had "ze" gebeld en ze zeiden dat de motor niet goed was.

De motor is 1 week vóór verkoop Tüv-gekeurd, de papieren zijn in orde, dus wij waren nogal "flabbergasted".

We hebben even afgewacht of de papieren alsnog zouden komen, de termijn die hiervoor in het contract bepaald is, is een week. De papieren kwamen niet, dus hebben we weer gebeld. Aangeboden (we dachten dat hij teleurgesteld was) dat hij de motor kon terugbrengen en dat hij zijn geld terug kan krijgen).
Maar ja, hij woont in München en heeft geen zin weer dat eind te rijden, dus deelde hij ons mede dat hij aangifte gaat doen van oplichting.

We vonden het zo'n raar verhaal, dat we eens zijn gaan googlen op zijn naam en de naam van zijn motorzaak. BINGO. Hij staat als bedrieger te boek, er loopt zelfs al een aan aanklacht tegen hem wegens oplichting.

Morgen gaan we aangifte doen van diefstal (of in elk geval informeren welke stappen we nu moeten ondernemen). Mijn man is zelf politieagent (in NL) dus ik ben ben benieuwd hoe zijn ervaringen worden met de Duitse collega's. :Y
ajjj dat is niet leuk! hoop dat het goedkomt en de politie deze man ook kent!
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:37:58 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113783263
Morgen schrijf ik een brief die ik per koerier opstuur, vooraf stuur ik al een kopie per fax.
De tekst heb ik al klaar, ik wacht alleen morgenochtend het telefoontje af van mijn man die verslag uit zal brengen van zijn bezoek aan de politie. Hun evt. adviezen kan ik dan nog in de brief verwerken.

@z80 je hebt gelijk, er is geen sprake van diefstal. De juiste term/situatie zal idd nog moeten blijken.

@rewimo we gaan eerst maar eens info inwinnen in Emmerich. Ik hoop eerlijk gezegd dat het dan redelijk snel afgehandeld kan worden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_113798824
Jemig wat een raar verhaal Phluphy. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt.
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:35:04 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113801222
Het lijkt erop dat het met een sisser gaat aflopen.

Jeroen is eerst naar de verzekeraar gegaan en heeft de situatie uitgelegd. Aan de hand van het koopcontract gaan zij nu het Strassenverkehrsamt informeren. Deze zullen de koper een brief sturen en hem manen tot overschrijving. Hier zit een maximale termijn aan. Na het verstrijken van die termijn wordt de motor als "niet verzekerd" beschouwd en kunnen ze hem in beslag nemen.

Vervolgens is hij naar de politie gegaan en heeft ook daar het verhaal gedaan. Ze zeiden dat we ons totaal niet druk hoeven te maken. Er hoeft ook geen verdere aktie ondernomen te worden.

Jeroen heeft gisteren nog contact gehad met de vorige eigenaar en nog even alle technische specificaties gechekt. We zijn er inmiddels van overtuigd dat er met de motor niets aan de hand is, wat de koper ook beweert. Zijn dreigement om ons aan te klagen voor oplichting is dan ook nergens op gebaseerd.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:36:07 #63
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113801268
gelukkig maar :)

blijf duimen voor je :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:22:53 #64
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 juli 2012 @ 21:50:07 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113824959
Het is te hopen dat die kerel in zijn eigen valkuil terecht komt 8-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:28:05 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113841332
Waarom zijn treinkaartjes zo duur |:( :(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:29:39 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113841376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:28 schreef wonderer het volgende:
Waarom zijn treinkaartjes zo duur |:( :(
Tip, langer van te voren bestellen, scheelt bakken geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:46:14 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113841832
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tip, langer van te voren bestellen, scheelt bakken geld.
I know, maar soms gaat dat gewoon niet en dan is het een rib uit je lijf. Stom gezeik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:27:37 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113843240
Wie zei trouwens dat Duitsers geen gevoel voor humor hadden?




Proletarier aller Länder, zieht die Karte durch!
Marxtercard!

Het is geen grap, wel humor, de Sparkasse heeft hem echt in het programma!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:37:39 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_113850817
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

I know, maar soms gaat dat gewoon niet en dan is het een rib uit je lijf. Stom gezeik.
Auto huren, die worden last minute altijd goedkoper.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:33:03 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113853421
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:37 schreef XL het volgende:

[..]

Auto huren, die worden last minute altijd goedkoper.
Ik heb alleen een Amerikaans rijbewijs.. ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:38:26 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113853707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb alleen een Amerikaans rijbewijs.. ;)
Maakt niet uit. Vraag trouwens wel een Duits aan. Heb je je rijbewijs in NL gehaald?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:57:18 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113854665
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Vraag trouwens wel een Duits aan. Heb je je rijbewijs in NL gehaald?
Nope, VS. Ik vertrouw mezelf ook totaal niet op de wegen hier, ik ben New Hampshire gewend :')

Ik ga volgend jaar wel naar de Pride in Koeln. Kan ik op tijd plannen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:00:18 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113854799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nope, VS. Ik vertrouw mezelf ook totaal niet op de wegen hier, ik ben New Hampshire gewend :')

Ik ga volgend jaar wel naar de Pride in Koeln. Kan ik op tijd plannen.
Oh dear, tja, het brave amerikaanse rijden. Dan zal je in NL wel helemaal zeven doden sterven. Ik heb in azie en in afrika gereden, dan is Duitsland relaxed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113856335
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh dear, tja, het brave amerikaanse rijden. Dan zal je in NL wel helemaal zeven doden sterven. Ik heb in azie en in afrika gereden, dan is Duitsland relaxed
Als je in Nederland hebt gereden is het Duitse verkeer ook verbazend relaxed, daar heb je geen Azie voor nodig :') Maar VS verkeer is nog chiller idd :9 Ik vind dat ze rechts afslaan bij rood en 4-way stops ook moeten invoeren in Duitsland, dat is echt een verademing _O_
pi_113858493
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tip, langer van te voren bestellen, scheelt bakken geld.
En altijd nshispeed en db vergelijken. Vaak heb je bij de ene site nog wel voordeelkaartjes terwijl ze bij de andere al uitverkocht zijn. Ik heb het idee dat beide systemen een eigen voorraad van voordeelkaartjes hebben.

ik gebruik af en toe mitfahrgelegenheit.de, als je van een grote stad in DLD naar een grote stad in NL moet vindt je vaak nog wel wat.
pi_113858960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:32 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Als je in Nederland hebt gereden is het Duitse verkeer ook verbazend relaxed, daar heb je geen Azie voor nodig :') Maar VS verkeer is nog chiller idd :9 Ik vind dat ze rechts afslaan bij rood en 4-way stops ook moeten invoeren in Duitsland, dat is echt een verademing _O_
De befaamde oost duitse groene pijl nog niet gezien?

http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnpfeil
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:05:32 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113860406
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:15 schreef Hiya het volgende:

[..]

En altijd nshispeed en db vergelijken. Vaak heb je bij de ene site nog wel voordeelkaartjes terwijl ze bij de andere al uitverkocht zijn. Ik heb het idee dat beide systemen een eigen voorraad van voordeelkaartjes hebben.

ik gebruik af en toe mitfahrgelegenheit.de, als je van een grote stad in DLD naar een grote stad in NL moet vindt je vaak nog wel wat.
jah, voor mijn tripje vorige week scheelde NS-hispeed de helft :o

Grappig, mijn buurvrouw zei daarnet ook mitfahrgelegenheit.de, net gekeken, maar helaas geen geschikte trips (en ik moet zeggen dat mijn beroerde duits ook niet echt helpt :{ ).

Nou ja, geen halszaak en die site onthoud ik wel voor een volgende keer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:53:01 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_113861777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nope, VS. Ik vertrouw mezelf ook totaal niet op de wegen hier, ik ben New Hampshire gewend :')

Is het daar zoals in NL? In de VS is het zeker wel relaxed rijden ja. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:04:42 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113862172
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Is het daar zoals in NL? In de VS is het zeker wel relaxed rijden ja. :P
Nog wat erger geloof ik wegens hoge snelheden op de snelweg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:07:15 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113862274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nog wat erger geloof ik wegens hoge snelheden op de snelweg.
Neem de Bundesstrassen, dan zie je nog mooi landschap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:09:43 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_113862366
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nog wat erger geloof ik wegens hoge snelheden op de snelweg.
Ik denk dat hoge snelheden het probleem niet zijn. Dat gehaaste, ongeduldige gekaffer in het verkeer stoort me in NL.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:37:47 #83
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113869065
Ik laat het wel weten als ik ooit achter het stuur kruip hier :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113869609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:25 schreef Hiya het volgende:

[..]

De befaamde oost duitse groene pijl nog niet gezien?

http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnpfeil
Euh, jawel, maar hier in de stad zie je die echt nergens :N
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:25:09 #85
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113898502
Het politie-orgaan in Duitsland lijkt in ieder geval vele malen beter te weken dan in NL.
Mijn man werkt bij het korps in NL, en daar gaat het dus ronduit slecht. Er worden amper zaken opgelost, terwijl dit percentage in DL hoog ligt.

Toen hij zijn collega's bezocht afgelopen week (motor-akkefietje) heeft hij eens geïnformeerd wat volgens hun hiervoor de oorzaak is. Antwoord: ca. 3 x zoveel personeel.

Heeft iemand het telefoonnummer van Ivo Opstelten voor mij? Of die van Angela Merkel, zodat zij het me kan doorgeven? :+
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:28:19 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113898581
Politie heeft al het extra geld wat ze kregen uitgegeven aan spullen, niet aan mensen. Net zo als in het onderwijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:30:01 #87
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113898623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Politie heeft al het extra geld wat ze kregen uitgegeven aan spullen, niet aan mensen. Net zo als in het onderwijs.
Mijn visie is: er is genoeg personeel, alleen zit > 60% achter het bureau in een management functie in plaats van op straat. :{
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:32:14 #88
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113898712
Overigens, in het pittoreske Elten is er sprake van OvErLaSt door JeUgD !
Afgelopen nacht hebben ze een paar flessen ketchup geleegd op mijn maagdelijk witte huis-muren.
Gelukkig ging het er makkelijk vanaf. :P

Maar wie verzint het om ketchup te gaan kopen om dit 's nachts op muren te gaan kalken? (Een paar huizen verder zijn ze ook bezig geweest). 8)7
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:38:44 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113898946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mijn visie is: er is genoeg personeel, alleen zit > 60% achter het bureau in een management functie in plaats van op straat. :{
Ook dat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:39:18 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113898968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:32 schreef phluphy het volgende:
Overigens, in het pittoreske Elten is er sprake van OvErLaSt door JeUgD !
Afgelopen nacht hebben ze een paar flessen ketchup geleegd op mijn maagdelijk witte huis-muren.
Gelukkig ging het er makkelijk vanaf. :P

Maar wie verzint het om ketchup te gaan kopen om dit 's nachts op muren te gaan kalken? (Een paar huizen verder zijn ze ook bezig geweest). 8)7
Het was in de aanbieding bij penny
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:17:05 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_113902083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Politie heeft al het extra geld wat ze kregen uitgegeven aan spullen, niet aan mensen. Net zo als in het onderwijs.
daar ben ik het niet mee eens.
in de meeste korpsen moet met oud en versleten materiaal gewerkt worden. geld voor vervanging is er niet. er is een heleboel geld uit gegeven om meer personeel aan te nemen, deze moeten dan eerst een opleiding volgen wat baken met geld kost en vervolgens wordt er al meerdere jaren een nul lijn voor het salaris gehanteerd waardoor de nieuwe medewerkers binnen de kortst mogelijke tijd weer weg zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:

[..]

Mijn visie is: er is genoeg personeel, alleen zit > 60% achter het bureau in een management functie in plaats van op straat. :{
dan weet je ook dat door het invoeren van een software pakket (door gedrukt door denhaag met de wetenschap dat het niet goed werkt) er een heleboel tijd verloren gaat.

ps waar werkt je man? welke regio
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:34:59 #92
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113906843
Dat softwarepakket is inderdaad ook mede-schuldig aan te weinig blauw op straat.
Hij werkt in Gelderland-Midden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was in de aanbieding bij penny
:P Ik hoop toch wel dat het Heinz was. Een beetje klasse op mijn muren, op zijn minst!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:37:49 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_113906949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:34 schreef phluphy het volgende:
Dat softwarepakket is inderdaad ook mede-schuldig aan te weinig blauw op straat.
Hij werkt in Gelderland-Midden.

indien in Arnhem of omgeving dan kan hij me kennen. ik heb er een paar jaar rond gelopen als nerd.
zit nu weer in glz.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:52:10 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113907525
Heeft ie nog homoseksuele collega's die van lezen houden? O-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:05:56 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113908087
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:37 schreef z80 het volgende:

[..]

indien in Arnhem of omgeving dan kan hij me kennen. ik heb er een paar jaar rond gelopen als nerd.
zit nu weer in glz.
Wat moet ik me voorstellen bij "rondgelopen als nerd"? :D
Hij zit overigens in Velp.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:06:53 #96
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113908121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:52 schreef wonderer het volgende:
Heeft ie nog homoseksuele collega's die van lezen houden? O-)
Ik zal 't 'm vragen zodra hij thuis komt. :D

Val je op uniformen? :7
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:09:02 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113908224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:06 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik zal 't 'm vragen zodra hij thuis komt. :D

Val je op uniformen? :7
Nee, de hoofdpersoon uit mijn trilogie is agent ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:22:01 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113908775
Hehehe. Dat kan natuurlijk ook. :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 juli 2012 @ 07:12:37 #99
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_113916007
goffedomme, kom ik gisteren terug van een heerlijk dagje Sauerland rij ik door Dusseldorf, waar ze lekker aan het knutselen zijn aan de weg en flits :D

en ik waarschuw iedereen altijd, rustig aan bij werkzaamheden, staan ze vaak te flitsen :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_113916731
Afgezien van enkele Nederlandse trekjes (flitsen 100m voor einde 120 -O-), vind ik de politie hier echt veel beter. Zelfs voor het kleinste aanrijdinkje komen ze erbij staan. Laatst was liep er een man op de stoep die blijkbaar iets op z'n geweten had, want de politie kwam plankgas tegen t verkeer in aanscheuren om
'm klem te rijden. Doen ze hier gewoon ff :D

Dat soort dingen geeft wel t gevoel de politie hier heel ver gaat om mensen te helpen, waar in Nederland de politie alleen heel ver lijkt te gaan om mensen te naaien..
  zondag 8 juli 2012 @ 10:09:11 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113916981
Agenten worden hier nog gewoon gerespecteerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:40:38 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_113920213
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Agenten worden hier nog gewoon gerespecteerd
anders gezegd agenten mogen hier meer zonder meteen een stapel papier en een schorsing.
in NL is alles zover aan banden en regeltjes gelegd dat elke vorm van geweld een heleboel ellende mee brengt. of er staat iemand te filmen die vervolgens de helft van het verhaal op internet gooit.

het is niet enkel de agent op straat. het is de hele keten. en zolang er aan de top niets veranderd zal er op straat zeker niets verbeteren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 00:29:37 #103
30365 Xiance
whoops!
pi_113953691
En daarom wil ik dus naar Keulen verhuizen..
Je hebt overal rotte appels maar ik heb altijd et idee dat mensen in Duitsland nog Etikette kennen, terwijl men in NL gewoon boers en associaal met elkaar om gaat..

Nu nog uitzoeken of er een emigratie voor dummies is, en dn moed verzamelen voor de grote sprong haha
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_113954303
Vrijdag krijg ik trouwens eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huis *O* Dit weekend alles verven, en dan volgende week met een lkw heen en weer om m'n appartement in NL voorgoed leeg te halen ;(

Tot nu toe voelde wonen in Duitsland nogsteeds een beetje als experiment, maar nu wordt t wel eng definitief :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 10:24:33 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113960050
Komt wel goed joh, het bevalt ons na 5 jaar nog steeds prima. En nu kunnen we in eigen land op vakantie, daar ben je voorlopig nog niet uitgekeken ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 juli 2012 @ 10:29:15 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113960152
Valt idd allemaal reuze mee, ik ben in 2000 in Duesseldorf neergestreken toen ik uit Singapore terugkwam. Jarenlang naar tevredenheid gewoond en toen werkgerelateerd enig tijd weer in NL en nu weer in Duitsland. Heerlijk wonen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:24:47 #107
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113963478
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen :)
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:31:19 #108
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113963675
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:44 schreef LoggedIn het volgende:
Vrijdag krijg ik trouwens eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huis *O* Dit weekend alles verven, en dan volgende week met een lkw heen en weer om m'n appartement in NL voorgoed leeg te halen ;(

Tot nu toe voelde wonen in Duitsland nogsteeds een beetje als experiment, maar nu wordt t wel eng definitief :P
Ik woon er nu anderhalf jaar en het voelt nog altijd of ik op vakantie ben. Heel apart O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:31:36 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113963686
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen :)
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
Helemaal met je eens ^O^ Je ziet er genoeg (Kranenburg) die eigenlijk alleen maar in DLD slapen en voor de rest alles in NL doen. Wij hebben heel bewust gekozen voor een Duitse school, sportclub e.d. voor onze zoon en dat heeft prima uitgepakt. Ik werk in NL en we hebben er een postbus en halen er af en toe wat boodschappen maar verder doen we alles in DLD.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:32:46 #110
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113963725
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen :)
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
De vriendenkring in DE moet nog worden opgebouwd. Die heb je niet binnen drie maanden. Werken ook in NL. De rest is gewoon DE. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:32:52 #111
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113963732
Nu we het toch over agenten hebben.....

Waarom zegt een duitse agent dat mijn kind op de stoep moet fietsen? Ik persoonlijk vind dat belachelijk. (ik fiets er gewoon naast....)
En dat mn zoon geen helm op had.. :{
Want als ze ouder zijn heb je weer het probleem dat ze het niet mogen...en dan worden ze daar weer op aangesproken ?
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:33:48 #112
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113963757
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:32 schreef PureEvil het volgende:
Nu we het toch over agenten hebben.....

Waarom zegt een duitse agent dat mijn kind op de stoep moet fietsen? Ik persoonlijk vind dat belachelijk. (ik fiets er gewoon naast....)
En dat mn zoon geen helm op had.. :{
Want als ze ouder zijn heb je weer het probleem dat ze het niet mogen...en dan worden ze daar weer op aangesproken ?
Voor zover ik weet is een helm verplicht.
Waarom hij op de stoep moet fietsen... geen idee.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:35:44 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113963812
Veel stoepen zijn hier zowel voor voetgangers als fietsers. Volgens mij is het eerder regel dan uitzondering dat je op de stoep fietst als er geen fietspad is. Helm is volgens mij verplicht t/m12 jaar (en bovendien gewoon veiliger voor kinderen, ik zie het probleem niet eerlijk gezegd).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:37:00 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113963845
Nog even voor je gezocht naar kinderen op de stoep:

quote:
§ 2 StVO - Straßenbenutzung durch Fahrzeuge

5) Kinder bis zum vollendeten 8. Lebensjahr müssen, ältere Kinder bis zum vollendeten 10. Lebensjahr dürfen mit Fahrrädern Gehwege benutzen.
Dus t/m 8 jaar moeten ze op de stoep, t/m 10 jaar mogen ze dat nog steeds.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113963846
quote:
Fietsen

Fietsers moeten (indien aanwezig) het fietspad gebruiken. Kinderen tot 8 jaar moeten op het trottoir fietsen, ook als er een fietspad aanwezig is. Kinderen van 8 tot 10 mogen kiezen tussen het trottoir of het fietspad. Wanneer u linksaf wilt slaan mag u voorsorteren. U mag ook rechts blijven rijden tot over de weg en dan linksaf slaan. Naast elkaar fietsen is niet toegestaan wanneer het verkeer hierdoor wordt belemmerd. Personen die ouder zijn dan 16 jaar mogen een kind dat jonger is dan 7 jaar op de fiets vervoeren. Het kind moet een behoorlijke zitplaats hebben met steunen voor handen en voeten. De wielen moeten zo zijn afgeschermd dat de beentjes niet tussen de spaken kunnen komen.
Bron: http://www.weginduitsland.nl/Verkeersregels%20Duitsland.html

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef nikky het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een helm verplicht.
Waarom hij op de stoep moet fietsen... geen idee.
Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 9 juli 2012 @ 12:39:06 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113963893
ah ok! Dat vertelde die agent er dan weer niet bij ;) (over op de stoep fietsen)
  maandag 9 juli 2012 @ 14:38:03 #117
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_113967786
quote:
[

Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.
En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:09:51 #118
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113982592
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:38 schreef Waldheini het volgende:

[..]

En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.
ik zet toch echt geen helm op! en zie het hier in bocholt ook niet erg veel...... (de kids wel)

Verder werk ik in NL, boodschappen doen we hier, behalve wat dingen die hier niet te krijgen zijn (mora hamburgers! , sommige fantasoorten voor vriendin etc) Tanken doen we ook in NL (diesel is daar stuk goedkoper, en 1x per week kom ik vaak toch in NL met de prive auto omdat me ouders en vrienden daar wonen.

Vriendenkring hier bestaat eigenlijk alleen uit collega's van mijn vriendin..... (ben niet zo van de nieuwe contacten, zoals mensen op de klusmeet misschien wel ietsje gemerkt hadden)

verder moet ik vaak voor familie / vrienden / buurt van mijn ouders alcohol meebrengen van hier....
  maandag 9 juli 2012 @ 20:13:34 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113982769
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..

Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...

En herkenbaar dat alcohol meebrengen :P
  maandag 9 juli 2012 @ 20:17:04 #120
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113982925
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..

Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...
hier wel hoor, scheelt afhankelijk van de dag tussen de 8 en 12 a 13 cent per liter... en ik hoef er niet extra voor te rijden :) als ik moet tanken rij ik er niet extra voor naar een NL tankstation (7 km enkele reis)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:24:54 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113983310
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..

Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...

En herkenbaar dat alcohol meebrengen :P

Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2012 @ 20:27:58 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113983475
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.
Lol
Nee, duitsers kunnen fietsen
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:36:16 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113983933
Niet? Dat weet ik niet, ik kan meestal niet zien of het een Duitser is op de fiets of een expat ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2012 @ 20:56:36 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_113985120
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:36 schreef wonderer het volgende:
Niet? Dat weet ik niet, ik kan meestal niet zien of het een Duitser is op de fiets of een expat ;)
krijg je voorrang dan is het een Duitser. wordt je van de sokken gereden een expat.
krijg je er ook nog een scheldpartij achteraan is het een wannabe wielrenner.

de dieselprijzen hier in de omgeving zijn ongeveer gelijk met NL. zit hooguit een paar centen tussen.
boodschappen doe ik voornamelijk in D. enkel dat wat ze hier niet hebben haal ik in NL.
sporten doe ik ook in D ik woon hier toch?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:02:51 #125
63722 z80
I fink you freaky
pi_113985508
voor wie zelf ijs wil maken. de saturn heeft een apparaat in de aanbieding die zelf koelt.
in Kleve waren er 4 besteld en die moesten nog binnen komen. meteen maar 1 opzij laten zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:10:29 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113985981
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:02 schreef z80 het volgende:
voor wie zelf ijs wil maken. de saturn heeft een apparaat in de aanbieding die zelf koelt.
in Kleve waren er 4 besteld en die moesten nog binnen komen. meteen maar 1 opzij laten zetten.
Welke? Merk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:24:49 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_113986762
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke? Merk?
het gaat om de Nemox gelato chef 2200 voor 179 Euro
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:13:06 #128
30365 Xiance
whoops!
pi_113989239
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 22:24:34 #129
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113989803
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:09 schreef gateway het volgende:

[..]

ik zet toch echt geen helm op! en zie het hier in bocholt ook niet erg veel...... (de kids wel)

Verder werk ik in NL, boodschappen doen we hier, behalve wat dingen die hier niet te krijgen zijn (mora hamburgers! , sommige fantasoorten voor vriendin etc) Tanken doen we ook in NL (diesel is daar stuk goedkoper, en 1x per week kom ik vaak toch in NL met de prive auto omdat me ouders en vrienden daar wonen.

Vriendenkring hier bestaat eigenlijk alleen uit collega's van mijn vriendin..... (ben niet zo van de nieuwe contacten, zoals mensen op de klusmeet misschien wel ietsje gemerkt hadden)

verder moet ik vaak voor familie / vrienden / buurt van mijn ouders alcohol meebrengen van hier....
Op de klusmeet was hier niets van te merken hoor! Je hebt een leuke vlotte babbel :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_113990026
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:13 schreef Xiance het volgende:
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
Woon er nog niet, maar wil er gaan wonen terwijl ik nog gewoon in NL werk.
Reisafstand blijft namelijk gelijk, alleen wonen in Duitsland is volgens mij veel goedkoper in verhouding tot NL
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 9 juli 2012 @ 22:32:06 #131
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113990228
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:13 schreef Xiance het volgende:
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
mijn vriendin komt uit duitsland, zij is 80 km richting NL verhuisd en ik 20km vanaf mijn oudershuis :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:24 schreef nikky het volgende:

[..]

Op de klusmeet was hier niets van te merken hoor! Je hebt een leuke vlotte babbel :Y
ow, kwam op mezelf wel ietsje anders over.... :)
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 22:39:56 #132
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113990781
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:32 schreef gateway het volgende:

ow, kwam op mezelf wel ietsje anders over.... :)
Alex vond je ook een toffe gozer. Dusuh, iets meer zelfvertrouwen mag ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:44:57 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113991089
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Alex vond je ook een toffe gozer. Dusuh, iets meer zelfvertrouwen mag ;)
*au* die hoor ik vaker.... ook op mijn werk....
  maandag 9 juli 2012 @ 22:48:54 #134
30365 Xiance
whoops!
pi_113991320
Eigenlijk wil ik "gewoon" verhuizen :)
Ben al vaak in keulen geweet en vind het een verschrikelijk mooie stad.
Ook ervaar ik de Duitsers als vriendelijker (zoals boven al gezegt) en ondertussen ligt Keulen toch op redelijke afstand van NL (iets minder dan twee uur met de ICE) ben nu de site uit de OP aant doorlezen ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 9 juli 2012 @ 22:55:13 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113991753
Zoek een baan en verkas :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Meest relativerende user 2022 maandag 9 juli 2012 @ 22:55:18 #136
357044 Budapestenaar
pi_113991757
Lees net een op zich wel interessant artikel. Maar één alinea verbaasde me een beetje. Er wordt gesuggereerd dat Oost-Duitsland in economisch opzich niet meer onderdoet voor het westen. Maar kampen ze daar niet nog steeds met hoge werkloosheid en allerlei andere vervelende DDR-erfenissen?

quote:
Wie had in 1989 kunnen denken dat Duitsland een president zou hebben die geboren is in het Oost-Duitse Rostock en een bondskanselier die dan wel in Hamburg het levenslicht zag, maar opgroeide in de DDR. Het ‘oosten’, dat woord had in Duitsland lange tijd een wrange smaak, maar die periode lijkt voorgoed voorbij. De burgers in het oosten van het land zijn zelfbewust en gehard. Ze hebben het nodige meegemaakt, hebben hun portie radicale veranderingen gehad en hebben daar lering uit getrokken.
http://www.ditisduitsland.nl/ossies-als-voorbeeld-voor-grieken/
  maandag 9 juli 2012 @ 23:31:34 #137
30365 Xiance
whoops!
pi_113993978
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:55 schreef wonderer het volgende:
Zoek een baan en verkas :Y
Hehehe je kent me toch wel een beetje.. ik ben van het plannen en piekeren ;)
Ik vrees dat ik me voorlopig onder et kopje "en Nederlanders die in Duitsland willen gaan wonen" moet scharen... desalniettemin il ik dit topic grag actief blijven volgen en bijdragen ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 9 juli 2012 @ 23:36:20 #138
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113994230
Zo ben ik ook, maar soms moet je gewoon je neus dichtknijpen en in het diepe springen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114000455
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:31 schreef Xiance het volgende:

[..]

Hehehe je kent me toch wel een beetje.. ik ben van het plannen en piekeren ;)
Ik vrees dat ik me voorlopig onder et kopje "en Nederlanders die in Duitsland willen gaan wonen" moet scharen... desalniettemin il ik dit topic grag actief blijven volgen en bijdragen ;)
Hoe oud ben je? En heb je een koophuis? :P

3 weken voordat ik in Duitsland zat, wist ik nog niet dat ik in Duitsland ging wonen. Ti's een beetje spontaan gebeurd, ging prima hoor :Y) Als je een vriendin of eigen huis hebt in NL is het wat lastiger natuurlijk, maar anders kan je gewoon gaan.. Waarom maanden ervoor uittrekken, het enige wat je nodig hebt is een inkomen :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:58:22 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_114000472
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Lees net een op zich wel interessant artikel. Maar één alinea verbaasde me een beetje. Er wordt gesuggereerd dat Oost-Duitsland in economisch opzich niet meer onderdoet voor het westen. Maar kampen ze daar niet nog steeds met hoge werkloosheid en allerlei andere vervelende DDR-erfenissen?

[..]

Misschien zijn ze in het oosten op papier het westen wel voorbij ja, maar het noorden en het zuiden natuurlijk nog lang niet. Die regio wordt steeds succesvoller, maar er groeien daar nog steeds mensen op met de mentaliteit die bij een verzorgingsstaat hoort. Daar moet Duitsland echt steviger ingrijpen, misschien raken we dan ons Duitse kwartje van Kok (ossi-taks) kwijt ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:28:01 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114000696
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:58 schreef XL het volgende:

[..]

Misschien zijn ze in het oosten op papier het westen wel voorbij ja, maar het noorden en het zuiden natuurlijk nog lang niet. Die regio wordt steeds succesvoller, maar er groeien daar nog steeds mensen op met de mentaliteit die bij een verzorgingsstaat hoort. Daar moet Duitsland echt steviger ingrijpen, misschien raken we dan ons Duitse kwartje van Kok (ossi-taks) kwijt ;)
Osterweitrungsbeitrag noemen we hem thuis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:30:17 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114000721
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef Xiance het volgende:
Eigenlijk wil ik "gewoon" verhuizen :)
Ben al vaak in keulen geweet en vind het een verschrikelijk mooie stad.
Ook ervaar ik de Duitsers als vriendelijker (zoals boven al gezegt) en ondertussen ligt Keulen toch op redelijke afstand van NL (iets minder dan twee uur met de ICE) ben nu de site uit de OP aant doorlezen ;)
Keulen is wel vrij duur om te wonen, en Keulen is nogal wat eigenzinnig. Bonn is vlakbij, veel betaalbaarder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:31:11 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114000729
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:28 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Woon er nog niet, maar wil er gaan wonen terwijl ik nog gewoon in NL werk.
Reisafstand blijft namelijk gelijk, alleen wonen in Duitsland is volgens mij veel goedkoper in verhouding tot NL
Ik zeg, doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:37:33 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114000796
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:13 schreef Xiance het volgende:
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?
Ik kwam als kind al veel in Duitsland, op bezoek bij familie, in de jaren 80 er af en aan gewoon in relaties, wilde tijd gehad, na mijn studietijd in NL een bedrijf gehad en en daarna in oa Singapore gezeten. Begin deze eeuw in Düsseldorf beland voor het werk en jaren gewoond, weer vertrokken, tijd half in NL half in D gewoond (relatie) en nu samen een huis gekocht en woon er nu weer full time.
Sprak van de week een vriend van mij uit Stuttgart, die woont daar, zit om de week voor het werk in Ierland en de andere reist hij de wereld rond naar allerlei klanten.
Die kan nog steeds een paar keer per jaar op vakantie van zijn punten, ik helaas niet meer. De tijd dat ik in Duesseldorf "Woonde" had ik dat ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:16:33 #145
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114002490
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:13 schreef Xiance het volgende:
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
Ik heb in mei 2008 m'n huidige vriendin in Hamburg (op de Reeperbahn notabene :D) leren kennen. Aangezien ik Duits kon spreken en in principe overal kan zitten voor m'n werk heb ik besloten 11 maanden later naar HH te verhuizen.

En nu zijn we (dus) bezig n huisje te gaan kopen. Gisteravond heb ik eens wat verder buiten HH gezocht aangezien t huis dat we wilden kopen nu opeens gereserveerd is :(... oh man.... ¤115.000 voor een dik huis met 5 kamers en 2500m2 grondstuk. Dat zou echt n droom zijn, maar helaas kunnen we niet zover weg gaan wonen vd stad ivm het werk van mn vriendin (althans, dat zegt zij :)). Ze is Steuerfachangestellte en volgens haar vindt ze geen werk in een dorpje. Kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar het blijft jammer.
pi_114015493
mjah, vooral dat inkomen is een bron van zorgen dan, want ik zou mijn baan in NL op moeten zeggen, en hoewel ik me prima verstaanbaar kan maken in het Duits, is het nou ook weer niet zo geweldig dat ik zomaar ontslag durf te nemen, en op de bonnefooi durf te vertrekken :)

Verder is er eigenlijk niks wat mij in NL houd.. heb geen eigen huis, geen partner dus daarvoor hoef ik niet te blijven :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Keulen is wel vrij duur om te wonen, en Keulen is nogal wat eigenzinnig. Bonn is vlakbij, veel betaalbaarder.
Dat eigenzinnige is mischien juist wel; wat ik zo leuk aan Keulen vind, ben zelf ook erg eigenzinnig dus wat dat betreft matched het wel haha.

[ Bericht 36% gewijzigd door Xiance op 10-07-2012 15:34:36 ]
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:48:11 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114016415
Hou je ogen dan gewoon open voor werk in Keulen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114017588
Wat doe je voor werk Xiance?
pi_114021712
Ik ben Cateringmanager, ansich zou ik denk ik geen moeite moeten hebben met het vinden van een baan :)
nu nog snel een spoedcursus Duits, en dan hoop ik voor dat de wereld vergaat in Duitsland te nestelen :)

ben ondertussen even de oudere topics uit deze reeks aant doorspitten :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:51:26 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114027858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:16 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik heb in mei 2008 m'n huidige vriendin in Hamburg (op de Reeperbahn notabene :D) leren kennen. Aangezien ik Duits kon spreken en in principe overal kan zitten voor m'n werk heb ik besloten 11 maanden later naar HH te verhuizen.

En nu zijn we (dus) bezig n huisje te gaan kopen. Gisteravond heb ik eens wat verder buiten HH gezocht aangezien t huis dat we wilden kopen nu opeens gereserveerd is :(... oh man.... ¤115.000 voor een dik huis met 5 kamers en 2500m2 grondstuk. Dat zou echt n droom zijn, maar helaas kunnen we niet zover weg gaan wonen vd stad ivm het werk van mn vriendin (althans, dat zegt zij :)). Ze is Steuerfachangestellte en volgens haar vindt ze geen werk in een dorpje. Kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar het blijft jammer.
Hoe ver is het naar Hamburg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:28:28 #151
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114033351
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe ver is het naar Hamburg?
Dat ligt eraan vanaf waar je vertrekt :) Maar destijds was het 520km, zo'n 4,5 tot 5 uur rijden voor me vanaf het zuiden van NL.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:30:28 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114033451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:28 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan vanaf waar je vertrekt :) Maar destijds was het 520km, zo'n 4,5 tot 5 uur rijden voor me vanaf het zuiden van NL.
Ik bedoelde dat huis wat je gezien had, ik weet waar hamburg ligt
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:44:08 #153
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114034247
Ach so :D ik dacht al...
Het huis dat we wilden kopen maar nu is gereserveerd ligt in Henstedt-Ulzburg, ongeveer 22km van waar we nu wonen. Maar bv het huis dat ik had gezien voor ¤ 115.000 ligt 80km buiten HH. Dat zou voor mij nog niet echt n probleem zijn, vroeger in NL reed ik dagelijks naar Eindhoven en terug (180km in toaal), maar helaas ziet zij dat anders. En dan respecteer ik dat :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:48:00 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114034514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:44 schreef RonB79 het volgende:
Ach so :D ik dacht al...
Het huis dat we wilden kopen maar nu is gereserveerd ligt in Henstedt-Ulzburg, ongeveer 22km van waar we nu wonen. Maar bv het huis dat ik had gezien voor ¤ 115.000 ligt 80km buiten HH. Dat zou voor mij nog niet echt n probleem zijn, vroeger in NL reed ik dagelijks naar Eindhoven en terug (180km in toaal), maar helaas ziet zij dat anders. En dan respecteer ik dat :)
Tja, 80 kilometer is te doen, maar smorgens Hamburg inkomen kan erg kut zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:48:41 #155
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114038055
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, 80 kilometer is te doen, maar smorgens Hamburg inkomen kan erg kut zijn.
Yep, ze heeft een collega die iets boven Henstedt-Ulzburg woont en die is ongeveer 70 min bezig voor de heenreis 's ochtends, omdat er iedere ochtend files zijn. En dan praten we dus over ongeveer 30km schat ik.
M'n vriendin moet nu ongeveer 18km rijden door de stad en dat duurt al 40 min.

Dan ben ik weer blij dat ik altijd vanuit thuis werk :D
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:05:56 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114039204
Mijn commute is 10 minuten :@
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114063861
Wonderer, hoe ben jij eigenlijk aan een baan gekomen?
en hoe is jouw Duits? ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:30:15 #158
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_114064231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef Xiance het volgende:
Wonderer, hoe ben jij eigenlijk aan een baan gekomen?
en hoe is jouw Duits? ;)
Hopelijk beter dan het mijne :@
Hoewel de vrouw van wie we het huis gekocht hebben laatst vroeg of ik een cursus aan het doen was, ze vond m'n Duits een stuk beter dan een half jaar terug toen we elkaar voor het eerst ontmoetten.
Zelf vind ik dat ik er nog weinig van bak, maar dat is mss ook mijn perfectionistische aard.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:30:25 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114064240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef Xiance het volgende:
Wonderer, hoe ben jij eigenlijk aan een baan gekomen?
en hoe is jouw Duits? ;)
Via een vriend (die nu mijn vriend niet meer is :')).
Beroerd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:31:29 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114064328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Yep, ze heeft een collega die iets boven Henstedt-Ulzburg woont en die is ongeveer 70 min bezig voor de heenreis 's ochtends, omdat er iedere ochtend files zijn. En dan praten we dus over ongeveer 30km schat ik.
M'n vriendin moet nu ongeveer 18km rijden door de stad en dat duurt al 40 min.

Dan ben ik weer blij dat ik altijd vanuit thuis werk :D
Is het OV geen optie voor haar? Hamburg is een crime mbt verkeer, maar wel leuk, mag dat Hamburgse dialect ook wel ( Ahlles Him Looot oef m Booot, ahlles im Buttah ahf ehm Kuddah?)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114065201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Hopelijk beter dan het mijne :@
Hoewel de vrouw van wie we het huis gekocht hebben laatst vroeg of ik een cursus aan het doen was, ze vond m'n Duits een stuk beter dan een half jaar terug toen we elkaar voor het eerst ontmoetten.
Zelf vind ik dat ik er nog weinig van bak, maar dat is mss ook mijn perfectionistische aard.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Via een vriend (die nu mijn vriend niet meer is :')).
Beroerd.
En hebben jullie in het dagelijks leven daar problemen mee?
Ik bedoel.. ik spreek wel steenkolen Duits, en in de winkel kan ik me best verstaanbaar maken, maar werken is dan weer een hele andere kant..

Mischien moet ik eerst maar een baantje als afwasmiep zoeken ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:50:35 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114065343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:47 schreef Xiance het volgende:

[..]

[..]

En hebben jullie in het dagelijks leven daar problemen mee?
Ik bedoel.. ik spreek wel steenkolen Duits, en in de winkel kan ik me best verstaanbaar maken, maar werken is dan weer een hele andere kant..

Mischien moet ik eerst maar een baantje als afwasmiep zoeken ;)
Duits gaan leren, zo moeilijk is het niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf woensdag 11 juli 2012 @ 15:53:14 #163
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114065507
Ik spreek ook steenkolen Duits, maar de buren geven aan dat ik stukken beter te verstaan ben dan een jaar geleden. Ik kan hier in de grensregio ook gewoon NL praten. Dit verstaan en spreken ze ook. Maar ik geef altijd aan dat ik liever Duits spreek omdat ik de taal beter wil leren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_114065636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duits gaan leren, zo moeilijk is het niet
DAT is DE tip.. ;)
Ja, ik ben al druk aant oefenen, en ik Keulen merkte ik ook wel dat mensen zeer bereidwillend zijn om je te assisteren als je je best doet om Duits te spreken :)
Nog zoiets dat me er erg bevalt aan Duitsers :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:01:17 #165
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114065913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is het OV geen optie voor haar? Hamburg is een crime mbt verkeer, maar wel leuk, mag dat Hamburgse dialect ook wel ( Ahlles Him Looot oef m Booot, ahlles im Buttah ahf ehm Kuddah?)
Meh. Dat hebben we al eens nagekeken en dan duurt het minimaal een uur :D
De laatste week vertrekt ze rond 6:30 en dan is ze meestal om 7 op t werk, dus dan gaat het nog. En dan kan ze ook mooi om 4 naar huis :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:01:45 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114065933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:47 schreef Xiance het volgende:

[..]

[..]

En hebben jullie in het dagelijks leven daar problemen mee?
Ik bedoel.. ik spreek wel steenkolen Duits, en in de winkel kan ik me best verstaanbaar maken, maar werken is dan weer een hele andere kant..

Mischien moet ik eerst maar een baantje als afwasmiep zoeken ;)
De voertaal is Engels en ik heb twee Nederlandse collega's. De reden dat ik (nog steeds) beroerd Duits spreek, is dat ik het zelden nodig heb. Ik versta het goed, ik kan me alleen niet zo makkelijk verstaanbaar maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:21 #167
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_114066396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef nikky het volgende:
Ik spreek ook steenkolen Duits, maar de buren geven aan dat ik stukken beter te verstaan ben dan een jaar geleden. Ik kan hier in de grensregio ook gewoon NL praten. Dit verstaan en spreken ze ook. Maar ik geef altijd aan dat ik liever Duits spreek omdat ik de taal beter wil leren.
Wat een luxe, NL kunnen praten in de grensregio. Hier kan ik kiezen tussen plat en Duits, dan maar Duits, dat klinkt tenminste nog ergens naar. :)
Ik zeg ook altijd van te voren dat ik heel erg mijn best doe, dat waardeert men wel, merk ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:01 schreef wonderer het volgende:Ik versta het goed, ik kan me alleen niet zo makkelijk verstaanbaar maken.
Ja, dat heb ik ook. Verstaan is nauwelijks een probleem, maar zodra ik wat moet zeggen raakt m'n tong in de knoop of gooi ik er ongemerkt Engels doorheen. 8)7
Net werd ik toevallig gebeld door de vrouw van wie we het huis hebben gekocht, wat een drama om dan even snel ad rem wat vragen te beantwoorden. :@
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:08:00 #168
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114080807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef nikky het volgende:
Ik spreek ook steenkolen Duits, maar de buren geven aan dat ik stukken beter te verstaan ben dan een jaar geleden. Ik kan hier in de grensregio ook gewoon NL praten. Dit verstaan en spreken ze ook. Maar ik geef altijd aan dat ik liever Duits spreek omdat ik de taal beter wil leren.
Achso Frau Nikky! Also hatte ich den "Heimwerkersammstag" den ganzen tag Deutsch mit Dir reden sollen!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:09:44 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114080918
Toll, ab jetzt wird Deutsch gesprochen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:31:59 #170
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114082069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Toll, ab jetzt wird Deutsch gesprochen?
Von mir aus.... Kein problem
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:41:09 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_114082536
spreken? best, gaat steeds beter.
schijven? geen denken aan. zelfs Nederlands is een ramp.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_114082594
In het Duits bellen vind ik echt verschrikkelijk (en moeilijk), maar face to face gaat t wel goed :) Je hoort wel dat ik niet van hier ben, maar dat kost nou eenmaal tijd..
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:11:12 #173
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_114084152
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef LoggedIn het volgende:
In het Duits bellen vind ik echt verschrikkelijk (en moeilijk)
Voor de leeuwen gegooid worden is imho een goede manier om snel te leren.
Niet dat het nou leuk is.
Maar ja, er moet zo veel geregeld worden.

We zijn nu voor telefoon+internet aan 't kijken, voorlopig heeft T-mobile de voorkeur.
Kunnen we dat nu al aanvragen per [datum dat we de sleutel krijgen] of kan ik beter wachten tot ik er woon?
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:23:07 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114084830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef LoggedIn het volgende:
In het Duits bellen vind ik echt verschrikkelijk (en moeilijk), maar face to face gaat t wel goed :) Je hoort wel dat ik niet van hier ben, maar dat kost nou eenmaal tijd..
Ik probeer het en als ik tegen een probleem aanloop, vraag ik of het in het Engels verder mag.

Ik heb het nadeel dat ik zes jaar praktisch alleen maar Engels heb gesproken dus het switchen is echt heel makkelijk (ik doe het ook als ik nederlands met iemand praat). Soms heb ik het niet eens door. Dus dan schiet het ook niet echt op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:06:24 #175
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114090350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Voor de leeuwen gegooid worden is imho een goede manier om snel te leren.
Niet dat het nou leuk is.
Maar ja, er moet zo veel geregeld worden.

We zijn nu voor telefoon+internet aan 't kijken, voorlopig heeft T-mobile de voorkeur.
Kunnen we dat nu al aanvragen per [datum dat we de sleutel krijgen] of kan ik beter wachten tot ik er woon?
Ik heb me destijds bij Vodafone aangemeld. Die konden pas 2 maanden na aanmelding iets aanzetten/omzetten in de woning zodat de tel en het internet het deden. Gelukkig had ik me daar al 1,5 maanden eerder aangemeld voordat ik ging verhuizen :)
pi_114090615
Ik heb het afgelopen jaar twee keer een B1 cursus Duits gedaan, dat heeft bij mij enorm geholpen. Ik moet nog nadenken of ik in het volgende semester een B2 cursus ga doen, of dat ik bij het op het werk Duits leren laat.

Weet iemand hier trouwens nog leuke Duitse series/films?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_114090678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:12 schreef Felagund het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar twee keer een B1 cursus Duits gedaan, dat heeft bij mij enorm geholpen. Ik moet nog nadenken of ik in het volgende semester een B2 cursus ga doen, of dat ik bij het op het werk Duits leren laat.

Weet iemand hier trouwens nog leuke Duitse series/films?
Cobra 11 en Commisar Rex, al weet ik niet of ze die 2 series nog maken, maar ik was er altijd dol op toen die in NL werden uitgezonden.

Ik kom al redelijk veel in Duitsland, en kan me er dus ook wel redelijk redden, maar als ik daadwerkelijk ga verhuizen, ga ik denk ik toch een cursusje doen. kan volgens mij nooit kwaad.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juli 2012 @ 08:11:16 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114096420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:11 schreef Gwywen het volgende:

We zijn nu voor telefoon+internet aan 't kijken, voorlopig heeft T-mobile de voorkeur.
Kunnen we dat nu al aanvragen per [datum dat we de sleutel krijgen] of kan ik beter wachten tot ik er woon?
Je zit daar wel voor 2 jaar aan vast meteen, dus pas op.

Stuur qltel even een PM, die kan je misschien helpen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf donderdag 12 juli 2012 @ 08:46:42 #179
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114096899
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:42 schreef LoggedIn het volgende:
In het Duits bellen vind ik echt verschrikkelijk (en moeilijk), maar face to face gaat t wel goed :) Je hoort wel dat ik niet van hier ben, maar dat kost nou eenmaal tijd..
Ik heb veel moeten bellen. Hierdoor heb ik redelijk snel geleerd om Duits te spreken. Taaltechnisch is het niet goed, maar kan mij wel goed verstaanbaar maken :).

Aber ist fur mir (mich?) schwierig Deutsch to schreiben.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 12 juli 2012 @ 08:49:42 #180
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114096942
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Cobra 11 en Commisar Rex, al weet ik niet of ze die 2 series nog maken, maar ik was er altijd dol op toen die in NL werden uitgezonden.

Ik kom al redelijk veel in Duitsland, en kan me er dus ook wel redelijk redden, maar als ik daadwerkelijk ga verhuizen, ga ik denk ik toch een cursusje doen. kan volgens mij nooit kwaad.
Cobra 11 O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:52:19 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114096989
Commissar Rex O+

kutcodes voor smilies die niet overal hetzelfde zijn :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:07:30 #182
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_114100251
O, dus wel verstandig om dit nu al aan te vragen dus, als 't twee maanden duurt.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je zit daar wel voor 2 jaar aan vast meteen, dus pas op.

Stuur qltel even een PM, die kan je misschien helpen :)
Voor zover ik op een vergelijksite kan zien zijn ze allemaal voor 2 jaar.
Prijsverschillen zitten 'm in de details.
Ik zal qltel idd even een PM sturen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:39:47 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114103352
De Münster Tatort, geweldig leuk
Der Bulle von Tölz, kan in een deuk liggen
Vroeger was der Wochenschau nog leuk, maar al jaren niet meer
Sendung mit der Maus

Verder is een Duitse krant lezen ook erg goed, het nieuws op TV volgen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114114326
JAAAA COMMISAR REX!! met die leuke politiema.. ehhh hond!!
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:40:18 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114114557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:35 schreef Xiance het volgende:
JAAAA COMMISAR REX!! met die leuke politiema.. ehhh hond!!
Richard of Alex? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114114936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Richard of Alex? ;)
of beide :@
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  Milf donderdag 12 juli 2012 @ 16:48:27 #187
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114114960
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:47 schreef Xiance het volgende:

[..]

of beide :@
Dit
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_114115515
er schijnt ook een italiaanse versie te zijn, kortweg REX



mischien maar naar Rome verhuizen *O* O-)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:48:12 #189
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114119594
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:47 schreef Xiance het volgende:

[..]

of beide :@
Ik heb meer met Richard.

Overigens deed Alex ook eens mee als slechterik in het eerste of tweede seizoen en in een scene is ie nogal DUIDELIJK een jongetje, zeg maar :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114119762
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb meer met Richard.

Overigens deed Alex ook eens mee als slechterik in het eerste of tweede seizoen en in een scene is ie nogal DUIDELIJK een jongetje, zeg maar :')
Welke?





oh mein gott..
ander onderwerp :D
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:06:51 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114120235
http://img379.imageshack.us/img379/2403/lanz8wa.jpg (copy/paste deze link)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114120528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef wonderer het volgende:
[ http://img379.imageshack.us/img379/2403/lanz8wa.jpg (copy/paste deze link) ]
WHOOPS *O* ^)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:37:14 #193
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114121535
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Cobra 11 O+
dat kijk ik ook altijd :D vanavond weer! *O* al sde tv het blijft doen....
pi_114121787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef gateway het volgende:

[..]

dat kijk ik ook altijd :D vanavond weer! *O* al sde tv het blijft doen....

Ik vind het altijd jammer dat die 2 series hier niet meer op tv zijn, dat ik maar 2 seizoenen op dvd heb nu...
Maar alvast een herinnering geplaatst voor zometeen.,.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:52:29 #195
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114122300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef gateway het volgende:

[..]
al sde tv het blijft doen....

kutding, de hele reclame doet ie het, dan weer aan/uit/aan/uit ..... tv is ook 15 jaar oud ofzo... nu maar de nieuwe (naja 4 jaar oude) tv uit de slaapkamer erneer gezet (dar is toch geen plek meer voor een tv...)
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:20:40 #196
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114123755
Doe mij de hond maar. :P Herdershonden. O+

Anyway, zojuist het volgende mailtje ontvangen:

quote:
Geachte mevrouw X,

Hierbij bevestigen wij uw registratie als kiezer voor de Tweede Kamerverkiezing op 12 september 2012.

U hebt aangegeven per brief te willen stemmen. De stembescheiden die hiervoor nodig zijn worden half augustus verzonden.

Uw gegevens staan geregistreerd onder nummer: xxxxx.

Actuele informatie vindt u op www.denhaag.nl/verkiezingen

Met vriendelijke groet,
Burgemeester en wethouders van Den Haag,
Namens dezen,

drs. M.E.C. Vulto
Directeur KlantContactCentrum
Gemeente Den Haag
Nu alleen nog bedenken op welke partij ik ga stemmen. Ik vind het moeilijker dan ooit. :{
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:27:39 #197
63722 z80
I fink you freaky
pi_114124148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
De Münster Tatort, geweldig leuk
Der Bulle von Tölz, kan in een deuk liggen
Vroeger was der Wochenschau nog leuk, maar al jaren niet meer
Sendung mit der Maus

Verder is een Duitse krant lezen ook erg goed, het nieuws op TV volgen,
bestaat dat nog? vroeger veel gekeken met tom en jerry.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:28:45 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114124209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:27 schreef z80 het volgende:

[..]

bestaat dat nog? vroeger veel gekeken met tom en jerry.
Zondagochtend vroeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:34:00 #199
63722 z80
I fink you freaky
pi_114124475
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zondagochtend vroeg
ik weet zelfs nog waarmee tom en jerry afsloten.
vielen danke für die bloemen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_114129578
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zondagochtend vroeg
En elke aflevering is er ook iets taaltechnisch geloof ik. dus als je duits leert, top show :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:33:56 #201
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_114130776
quote:
0s.gif [b]
Weet iemand hier trouwens nog leuke Duitse series/films?
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:51:17 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114131903
Leuke films

Wer früher stirbt ist länger tot
Schtonk!
Brüder
Was tun, wenn’s brennt?
Männer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:12:31 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114155645
Auf Achse natuurlijk, als kind helemaal stuk gekeken en ik denk dat het wel iets met mijn beroepskeuze te maken heeft gehad :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:15:20 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114158291
Loop vanmorgen de stad in, naar het gemeentehuis om me in te schrijven..
Regen, koud, wind
Ik denk, wat een kutweer

Zie ik een schattig blond meisje van een jaar of vier-vijf in kleurige kleding met roze kaplaarsjes met poesjes er op die van de stoeprand in een plas springt, stamp stamp stamp er doorheenloopt en weer de stoep op loopt en het opnieuw doet..
Mijn dag kan niet meer stuk, wat nu kutweer, het is wat je er van maakt!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:24:57 #205
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_114158636
Mooi zijn dat soort momenten idd, dan voel ik me als volwassen iemand ineens heel schuldig dat ik aan het mopperen ben op de regen :@
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:40:57 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114159328
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Loop vanmorgen de stad in, naar het gemeentehuis om me in te schrijven..
Regen, koud, wind
Ik denk, wat een kutweer

Zie ik een schattig blond meisje van een jaar of vier-vijf in kleurige kleding met roze kaplaarsjes met poesjes er op die van de stoeprand in een plas springt, stamp stamp stamp er doorheenloopt en weer de stoep op loopt en het opnieuw doet..
Mijn dag kan niet meer stuk, wat nu kutweer, het is wat je er van maakt!
*gaat roze regenlaarzen kopen*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:08:14 #207
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114160713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Loop vanmorgen de stad in, naar het gemeentehuis om me in te schrijven..
Regen, koud, wind
Ik denk, wat een kutweer

Zie ik een schattig blond meisje van een jaar of vier-vijf in kleurige kleding met roze kaplaarsjes met poesjes er op die van de stoeprand in een plas springt, stamp stamp stamp er doorheenloopt en weer de stoep op loopt en het opnieuw doet..
Mijn dag kan niet meer stuk, wat nu kutweer, het is wat je er van maakt!
Eensch! ^O^
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:08:41 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114160740
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

*gaat roze regenlaarzen kopen*
Pics! :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_114162167
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Loop vanmorgen de stad in, naar het gemeentehuis om me in te schrijven..
Regen, koud, wind
Ik denk, wat een kutweer

Zie ik een schattig blond meisje van een jaar of vier-vijf in kleurige kleding met roze kaplaarsjes met poesjes er op die van de stoeprand in een plas springt, stamp stamp stamp er doorheenloopt en weer de stoep op loopt en het opnieuw doet..
Mijn dag kan niet meer stuk, wat nu kutweer, het is wat je er van maakt!
Dat zei ik dus vanochtend ook nog tegen mijn collega! Achja wij Nederlanders staan bekend om het geklaag over het weer ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:35:32 #210
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:43:08 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114167535
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef phluphy het volgende:

[..]

Pics! :D
Ze hadden ze niet in maat 43 :'(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:44:30 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114167613
Trouwens weer een brief van GEZ... kan ik die dingen nu echt negeren? Ik wil eigenlijk van te voren weten hoeveel het gaat kosten, want als het een paar tientjes is, vind ik het niet erg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:50:55 #213
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114167944
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:44 schreef wonderer het volgende:
Trouwens weer een brief van GEZ... kan ik die dingen nu echt negeren? Ik wil eigenlijk van te voren weten hoeveel het gaat kosten, want als het een paar tientjes is, vind ik het niet erg.
kan je volgens mij opzoeken.....

Wij betalen ook niet, en ze blijven maar sturen, sturen, sturen, deurwaarders etc....
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:53:17 #214
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114168073
quote:
Die monatliche Gebührenhöhe

Die monatliche Rundfunkgebühr beträgt seit Januar 2009 für ein
Radio
Neuartiges Rundfunkgerät
Radio und neuartiges Rundfunkgerät
(Grundgebühr) 5,76 EUR
für 3 Monate 17,28 EUR

Fernsehgerät
Fernsehgerät und Radio
Fernsehgerät und neuartiges Rundfunkgerät
Fernsehgerät, Radio und neuartiges Rundfunkgerät 17,98 EUR
für 3 Monate 53,94 EUR
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:59:10 #215
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114168384
18 euro per maand dus voor iets waar ik geen gebruik van maak... :N
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 20:08:10 #216
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114168759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:59 schreef wonderer het volgende:
18 euro per maand dus voor iets waar ik geen gebruik van maak... :N
Schijntje.

Ik betaal veel meer voor dingen waarvan ik geen gebruik maak: ziekenhuizen, uitkeringen,politie, brandweer, het leger, universiteiten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maak ik allemaal geen gebruik van maar ik betaal er wel voor.

Voor het GEZ kun je er zelfs voor kiezen om er niet voor te hoeven betalen, als je niets in huis hebt wat onder hun regeling valt (ik geef toe, dat is lastig), betaal je ook niets. Mocht je daar niet voor kiezen, dan zul je gewoon moeten betalen. Yup, da's vervelend.. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Net zo vervelend als het is om belasting te betalen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij.

Er is overigens nog een mogelijkheid om geen GEZ te betalen: naar Nederland verhuizen..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:13:29 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114168970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:08 schreef qltel het volgende:

[..]

Schijntje.

Ik betaal veel meer voor dingen waarvan ik geen gebruik maak: ziekenhuizen, uitkeringen,politie, brandweer, het leger, universiteiten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maak ik allemaal geen gebruik van maar ik betaal er wel voor.

Voor het GEZ kun je er zelfs voor kiezen om er niet voor te hoeven betalen, als je niets in huis hebt wat onder hun regeling valt (ik geef toe, dat is lastig), betaal je ook niets. Mocht je daar niet voor kiezen, dan zul je gewoon moeten betalen. Yup, da's vervelend.. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Net zo vervelend als het is om belasting te betalen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij.

Er is overigens nog een mogelijkheid om geen GEZ te betalen: naar Nederland verhuizen..
Beetje kromme vergelijking. Maar goed, je hebt wel een punt.

Wat doen ze eigenlijk met dat geld?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:16:03 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114169081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking. Maar goed, je hebt wel een punt.

Wat doen ze eigenlijk met dat geld?
Kopen ze voetbalrechten voor, maken tv programmas als Lustige Masturbanten en Mutantenstadl, en gaan met teams van ARD en ZDF naar events toe ( dus niet eentje, nee allebei hun eigen rapportage team )
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:36 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114169252
Hmpf :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:52 #220
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114169260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking. Maar goed, je hebt wel een punt.

Wat doen ze eigenlijk met dat geld?
Vind je? Het is een belasting. Je woont hier, je voldoet aan de voorwaarden en dus zul je 'm gewoon moeten betalen. Of je dat nu leuk vind of niet.

En ik heb geen idee wat ze met dat geld doen. Dat maakt me verder ook niet uit. Wij voldoen aan de voorwaarden waardoor ik het moet betalen en dus doen we dat ook gewoon.. Wat mij betreft vouwen ze vliegtuigjes van alle briefjes van 5 en 10 die ze ontvangen. Vraag je je dat van bijvoorbeeld BTW of loonbelasting ook af?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:28:24 #221
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114169548
heb je internet thuis? of op je telefoon? dan moet je ook betalen, want daarmee kan je ook radio luisteren en tv kijken......
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:31:26 #222
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114169648
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:20 schreef qltel het volgende:

[..]

Vind je? Het is een belasting. Je woont hier, je voldoet aan de voorwaarden en dus zul je 'm gewoon moeten betalen. Of je dat nu leuk vind of niet.

En ik heb geen idee wat ze met dat geld doen. Dat maakt me verder ook niet uit. Wij voldoen aan de voorwaarden waardoor ik het moet betalen en dus doen we dat ook gewoon.. Wat mij betreft vouwen ze vliegtuigjes van alle briefjes van 5 en 10 die ze ontvangen. Vraag je je dat van bijvoorbeeld BTW of loonbelasting ook af?
Jij betaalt geen politiebelasting of brandweerbelasting, je betaalt loonbelasting waar dat van betaald wordt.
Ik vind het gek dat je het niet inclusief zit in je kabel/internetabo of zo, dat is veel logischer.

Overigens had ik niet door dat het belasting was.

Maar goed, ingevuld hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114169763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jij betaalt geen politiebelasting of brandweerbelasting, je betaalt loonbelasting waar dat van betaald wordt.
Ik vind het gek dat je het niet inclusief zit in je kabel/internetabo of zo, dat is veel logischer.

Overigens had ik niet door dat het belasting was.

Maar goed, ingevuld hoor.
Dat zijn net van die kleine verschillen waar je je over verbazen kan :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:34:49 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114169793
Het is gewoon kijk en luistergeld, net als vroegah in Nederland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 20:35:30 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114169824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jij betaalt geen politiebelasting of brandweerbelasting, je betaalt loonbelasting waar dat van betaald wordt.
Ik vind het gek dat je het niet inclusief zit in je kabel/internetabo of zo, dat is veel logischer.
Ik ben het volkomen met je eens dat dat logischer zou zijn. Maar ja, zo is het nu eenmaal niet..

En eerlijk gezegd vind ik dit eerlijker dan 1 grote pot waar iedereen aan bijdraagt (via de loonbelasting/BTW e.d.) en waar dan veel van betaalt wordt, ook allerlei dingen waar je het niet mee eens bent. Belasting betalen is nu eenmaal niet eerlijk/leuk/enz.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is gewoon kijk en luistergeld, net als vroegah in Nederland
Inderdaad. Nu betaal je dat in Nederland volgens mij via je loonbelasting.. Maar dat kan ik verkeerd hebben.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:38:43 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114169957
Ik vind het niet erg dat we betalen voor de publieke omroep, wat ik erg vind is dat ze dezelfde bagger maken als de commercielen. Ik had er veel meer vrede mee als ze meer zoals de BBC bezig waren en geweldige programmas maakten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:40:39 #227
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114170026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:35 schreef qltel het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu betaal je dat in Nederland volgens mij via je loonbelasting.. Maar dat kan ik verkeerd hebben.
volgens mij in NL via je kabelaansluiting?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:41:04 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114170041
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:40 schreef gateway het volgende:

[..]

volgens mij in NL via je kabelaansluiting?
Nee, via de belastingpot
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld
Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:41:16 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:40 schreef gateway het volgende:

[..]

volgens mij in NL via je kabelaansluiting?
Volgens mij ook. Wat een stuk logischer is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:42:00 #230
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114170084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Wat een stuk logischer is.
zou in dld wel ideaal zijn voor mij :) Digitenne FTW! (DVB-T )
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:42:48 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170119
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:42 schreef gateway het volgende:

[..]

zou in dld wel ideaal zijn voor mij :) Digitenne FTW! (DVB-T )
Ja, dat schiet ook niet op natuurlijk.

Gewoon afschaffen die handel :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 20:44:36 #232
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114170178
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, via de belastingpot
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld
Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald. Ter compensatie van deze afschaffing werd het tarief van de eerste schijf van de inkomstenbelasting verhoogd met 1,1%.
M.a.w. iedereen betaalt het.. Ook al heb je niet eens iets om te kijken/luisteren. Wat een oneerlijk systeem.. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:46:49 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114170284
Het is een miljarden business

7.604.232.804,85 EUR in 2009

http://de.wikipedia.org/wiki/Rundfunkgebühr

En als je ziet wat ze er voor maken, echt, schandalige troep, plurre
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:46:54 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170290
Ik zou er eigenlijk minder moeite mee hebben om hetzelfde bedrag extra op mijn loonbelasting te betalen dan dat ik nu belast wordt voor het hebben van bepaalde apparaten waarmee ik niet gebruik maak van waar ik voor betaal.

Net zoals ik liever 20 euro betaal voor een product dat gratis verzonden wordt, dan 15 euro plus 3 euro verzendkosten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114170327
WAHAHAHA! da's bijna Nederlands Wonderer..
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:47:46 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114170334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:46 schreef wonderer het volgende:
Ik zou er eigenlijk minder moeite mee hebben om hetzelfde bedrag extra op mijn loonbelasting te betalen dan dat ik nu belast wordt voor het hebben van bepaalde apparaten waarmee ik niet gebruik maak van waar ik voor betaal.

Net zoals ik liever 20 euro betaal voor een product dat gratis verzonden wordt, dan 15 euro plus 3 euro verzendkosten :')
Neuken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:48:08 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170351
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuken?
Jouw huis of 't mijne?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:49:05 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114170401
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jouw huis of 't mijne?
Jouwe, mijn man ligt op de bank te snurken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:51:13 #239
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170506
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jouwe, mijn man ligt op de bank te snurken
Ok, kom maar langs :Y Mijn bank moet nog ingewijd worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 juli 2012 @ 20:52:49 #240
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114170586
Gelukkig bestaat er nog niet zoiets als ficksteuer.. :)
pi_114170601
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kopen ze voetbalrechten voor, maken tv programmas als Lustige Masturbanten en Mutantenstadl, en gaan met teams van ARD en ZDF naar events toe ( dus niet eentje, nee allebei hun eigen rapportage team )
en eentje van NDR, WDR, HR, SWR, BR etc. En ze hebben ook allemaal hun eigen Tier, Tier und Co shows.

Beetje dubbel op, maar ach.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:54:17 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114170646
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:52 schreef qltel het volgende:
Gelukkig bestaat er nog niet zoiets als ficksteuer.. :)
Maar kinderen kan je wel aftrekken, euh, van je inkomen bedoel ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:00:06 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114170913
Piet :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:04:10 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114171063
Maak graag foute grappen, moet je vreselijk mee oppassen trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:04:55 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114171088
Ik ook, maar ik laat over het algemeen kinderen er wel buiten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:33:56 #246
63722 z80
I fink you freaky
pi_114175459
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar kinderen kan je wel aftrekken, euh, van je inkomen bedoel ik
verklaard wel meteen waarom je de iphone wou gebruiken in de regen o|O
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:01:37 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114186349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:33 schreef z80 het volgende:

[..]

verklaard wel meteen waarom je de iphone wou gebruiken in de regen o|O
Hap hap hap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:23:15 #248
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114199790
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hap hap hap
beiß beiß beiß _O-
... ♥ ik mis je ♥
pi_114232334
Hoihoi, zoals jullie misschien in mijn andere topic hebben gezien, ga ik misschien/waarschijnlijk binnenkort naar Duitsland verhuizen. Wel net over de grens, maar ik vind het toch stiekem wel erg leuk! Vraag me alleen een hoop dingen af. Zo was ik nieuwsgierig waar je bijvoorbeeld een nieuw paspoort haalt als je oude verlopen is? Dat doe je in NL bij de gemeente waar je ingeschreven bent, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dat in je Duitse gemeente zou doen?
  zondag 15 juli 2012 @ 16:31:30 #250
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114232517
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:26 schreef Rannar het volgende:
Hoihoi, zoals jullie misschien in mijn andere topic hebben gezien, ga ik misschien/waarschijnlijk binnenkort naar Duitsland verhuizen. Wel net over de grens, maar ik vind het toch stiekem wel erg leuk! Vraag me alleen een hoop dingen af. Zo was ik nieuwsgierig waar je bijvoorbeeld een nieuw paspoort haalt als je oude verlopen is? Dat doe je in NL bij de gemeente waar je ingeschreven bent, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dat in je Duitse gemeente zou doen?
Klopt, want Duitse gemeenten geven geen NL-paspoorten.
Wij hebben 't geregeld via de NL ambassade/consulaat in Düsseldorf.
Maar, er zijn ook enkele NL-gemeenten die deze service bieden voor grensbewoners.
Ik meen in Enschede, Venlo en Maastricht (o.a.) Dit gaat dan op afspraak.
Even googelen en je vindt er plenty of info over.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 15 juli 2012 @ 22:12:43 #251
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114248046
Het is voor zover ik weet makkelijker om een NL paspoort direct in DE aan te vragen, aangezien je dan maar 1 document nodig hebt VS tig documenten indien je in DE woont en je NL paspoort in NL wilt verlengen.
Voor mij was het enigste nadeel dat ik 3 uur naar Berlijn moest rijden. Binnen 5 min stond ik weer buiten en een week later kreeg ik het nieuwe paspoort van de postbode :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 22:18:28 #252
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114248409
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:12 schreef RonB79 het volgende:
Het is voor zover ik weet makkelijker om een NL paspoort direct in DE aan te vragen, aangezien je dan maar 1 document nodig hebt VS tig documenten indien je in DE woont en je NL paspoort in NL wilt verlengen.
Voor mij was het enigste nadeel dat ik 3 uur naar Berlijn moest rijden. Binnen 5 min stond ik weer buiten en een week later kreeg ik het nieuwe paspoort van de postbode :)
Welk document heb je dan nodig? Bij gemeenten in Nederland is het in elk geval een stapel papier en niet eens bij elke gemeente dezelfde stapel, lijkt het wel.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:19:53 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114248490
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:12 schreef RonB79 het volgende:
Het is voor zover ik weet makkelijker om een NL paspoort direct in DE aan te vragen, aangezien je dan maar 1 document nodig hebt VS tig documenten indien je in DE woont en je NL paspoort in NL wilt verlengen.
Voor mij was het enigste nadeel dat ik 3 uur naar Berlijn moest rijden. Binnen 5 min stond ik weer buiten en een week later kreeg ik het nieuwe paspoort van de postbode :)
Was er geen consulaat dichterbij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 juli 2012 @ 22:30:43 #254
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114249106
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:18 schreef qltel het volgende:

[..]

Welk document heb je dan nodig? Bij gemeenten in Nederland is het in elk geval een stapel papier en niet eens bij elke gemeente dezelfde stapel, lijkt het wel.
Een Aufenthaltsbescheinigung heb je nodig. Copy/paste uit de mail die ik toen heb ontvangen:

Paspoort/Nederlandse Identiteitskaart - vervolg aanvraag

• Huidige reisdocumenten (ook buitenlandse reisdocumenten, wanneer u nog een andere nationaliteit bezit)
• Een nieuwe recente pasfoto naar Nederlandse criteria (Duitse pasfoto's hebben afwijkende maten en kunnen niet worden aangenomen!)(zie bijlage)
• Een uittreksel uit het bevolkingsregister van uw woonplaats (Aufenthaltsbescheinigung / Meldebestätigung) met vermelding nationaliteit
• Een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (zie bijlage)
• Leges 61,70 ¤ paspoort en 53,20 ¤ identiteitskaart
• Portokosten 3,50 ¤ indien toezending per post gewenst
• Indien uw paspoort gestolen is, benodigen wij tevens een proces verbaal van de politie
  zondag 15 juli 2012 @ 22:31:41 #255
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114249155
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was er geen consulaat dichterbij?
Nee helaas. Er was er ooit een in HH maar die is sinds juni (?) 2009 dicht :{
pi_114249320
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:30 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Een Aufenthaltsbescheinigung heb je nodig. Copy/paste uit de mail die ik toen heb ontvangen:

Paspoort/Nederlandse Identiteitskaart - vervolg aanvraag

• Huidige reisdocumenten (ook buitenlandse reisdocumenten, wanneer u nog een andere nationaliteit bezit)
• Een nieuwe recente pasfoto naar Nederlandse criteria (Duitse pasfoto's hebben afwijkende maten en kunnen niet worden aangenomen!)(zie bijlage)
• Een uittreksel uit het bevolkingsregister van uw woonplaats (Aufenthaltsbescheinigung / Meldebestätigung) met vermelding nationaliteit
• Een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (zie bijlage)
• Leges 61,70 ¤ paspoort en 53,20 ¤ identiteitskaart
• Portokosten 3,50 ¤ indien toezending per post gewenst
• Indien uw paspoort gestolen is, benodigen wij tevens een proces verbaal van de politie
Dat is min of meer hetzelfde als in NL dus, behalve dan het uittreksel van het bevolkingsregister? Vind het nog wel meevallen ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 22:54:59 #257
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114250260
Ik lees trouwens op allerlei sites op internet (o.a. zelfs van het ministerie van Buitenlandse zaken), dat er ook een consulaat in Kleve is. Maar volgens mij is die er niet meer. Weet iemand hier het fijne van?
  zondag 15 juli 2012 @ 22:55:21 #258
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114250280
quote:
Dat is min of meer hetzelfde als in NL dus, behalve dan het uittreksel van het bevolkingsregister? Vind het nog wel meevallen ;)
Hmm ja inderdaad :D

*************************************
De volgende documenten:
• In alle gevallen: een recente verklaring van de bevoegde autoriteit van uw woonplaats in het buitenland met daarin
uw vaste verblijfplaats, nationaliteit en burgerlijke staat. Deze verklaring mag niet ouder zijn dan twee weken!
• een geldige, originele verblijfsvergunning (voor zover u die bezit) met daarop vermeld uw nationaliteit. Deze
verblijfsvergunning moet zijn afgegeven door een bevoegde instantie.

*************************************

Of dit is sindskort veranderd of ik heb het destijds fout doorgekregen :D Maar ja, Berlijn is nog altijd dichterbij voor mij dan Maastricht bv.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 10:22:12 #259
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114261052
Weet iemand toevallig in welke supermarkten je cranberrysap kunt kopen? Meeste kans bij Kaufland denk ik maar misschien weet iemand of Aldi, Lidl of Netto het ook verkoopt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf maandag 16 juli 2012 @ 16:52:42 #260
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114275920
Real heeft het ook dat ik weet Rewimo.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_114277640
De Rewe heeft het ook, maar de Kaufland heeft alles O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2012 @ 17:56:58 #262
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114278645
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:52 schreef nikky het volgende:
Real heeft het ook dat ik weet Rewimo.
Die hebben we niet in de buurt.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:33 schreef Gala6183 het volgende:
De Rewe heeft het ook, maar de Kaufland heeft alles O+
Netto heeft het in elk geval niet. Een Rewe hebben we hier en een Kaufland ook, dus dan ga ik daar kijken. Dank je wel! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114279797
Ik ga eigenlijk altijd naar de Kaufland voor alles, Rewe oid doe ik niet serieus boodschappen, hoogstens een croissantje of 1 ding dat ik vergeten was te kopen.. Rewe is voor mn gevoel ook nog duurder :{
pi_114279921
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:22 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand toevallig in welke supermarkten je cranberrysap kunt kopen? Meeste kans bij Kaufland denk ik maar misschien weet iemand of Aldi, Lidl of Netto het ook verkoopt?
Bij de aldi hebben ze deze week veel van die Amerikaanse producten waaronder cranberrysap.
ijs_beer fan!
pi_114279941
LIdl heeft 't volgens mij standaardin 't assortiment.
ijs_beer fan!
  maandag 16 juli 2012 @ 20:12:39 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_114284451
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:54 schreef qltel het volgende:
Ik lees trouwens op allerlei sites op internet (o.a. zelfs van het ministerie van Buitenlandse zaken), dat er ook een consulaat in Kleve is. Maar volgens mij is die er niet meer. Weet iemand hier het fijne van?
er zit/zat er 1 midden in de stad. echter deze kan geen nieuwe passen uitgeven ivm de vingerafdrukken.
de apparatuur hiervoor is daar niet aanwezig.
ik zag dat er ook een consul zit op het industrieterrein. deze zit bij Anwaltskanzlei Strick.
Siemensstraße 31
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:37:38 #267
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114285798
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:31 schreef phluphy het volgende:

[..]

Klopt, want Duitse gemeenten geven geen NL-paspoorten.
Wij hebben 't geregeld via de NL ambassade/consulaat in Düsseldorf.
Maar, er zijn ook enkele NL-gemeenten die deze service bieden voor grensbewoners.
Ik meen in Enschede, Venlo en Maastricht (o.a.) Dit gaat dan op afspraak.
Even googelen en je vindt er plenty of info over.
ik heb het ook in Düsseldorf gedaan :) Elektronisch even een afspraak inplannen, en je bent binnen no time weer buiten! (wel een NIEUWE foto meenemen, dus niet nog 1 die je nog had en dezelfde is als op de huidige (dat had ik :P, kon dan wel gelijk nieuwe maken in de automaat)

en na 4 dagen had ik de nieuwe binnen via de post (kost 3,50 euro, maar goedkoper dan weer naar Düsseldorf afreizen :) )
  maandag 16 juli 2012 @ 20:40:42 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114286010
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:12 schreef z80 het volgende:

[..]

er zit/zat er 1 midden in de stad. echter deze kan geen nieuwe passen uitgeven ivm de vingerafdrukken.
de apparatuur hiervoor is daar niet aanwezig.
ik zag dat er ook een consul zit op het industrieterrein. deze zit bij Anwaltskanzlei Strick.
Siemensstraße 31
Die in kleve? Die doet geen paspoorten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:41:08 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114286034
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:32 schreef NanKing het volgende:

[..]

Bij de aldi hebben ze deze week veel van die Amerikaanse producten waaronder cranberrysap.
Granberrynektar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:57:31 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_114287002
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die in kleve? Die doet geen paspoorten
voorheen wel. maar toen de vingerafdrukken ook afgenomen moesten worden zijn ze er mee gestopt.
ik weet niet of er inmiddels wel apparatuur is aangeschaft.
als het goed is kan vanaf volgend jaar ook in 's-Heerenberg (NL) bij de grens overgang een pas worden aangevraagd. Nijmegen gaat niet door.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 juli 2012 @ 21:01:53 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114287300
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef gateway het volgende:

[..]

ik heb het ook in Düsseldorf gedaan :) Elektronisch even een afspraak inplannen, en je bent binnen no time weer buiten!
Kun je daar een beetje parkeren of is dat middenin het centrum?
  maandag 16 juli 2012 @ 21:04:16 #272
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114287479
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Kun je daar een beetje parkeren of is dat middenin het centrum?
parkeergarage onder het gebouw, kost niks :) Volgens mij heb ik me gemeldt bij de slagboom, verteld waar ik heenwou (Consulaat) boom open, ik naar binnen en eruit ging vanzelf
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 juli 2012 @ 21:05:28 #273
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114287569
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:04 schreef gateway het volgende:

[..]

parkeergarage onder het gebouw, kost niks :) Volgens mij heb ik me gemeldt bij de slagboom, verteld waar ik heenwou (Consulaat) boom open, ik naar binnen en eruit ging vanzelf
Ah mooi, Rewimo kan/mag op 't moment niet lopen, dus dat is dan wel prettig.
  maandag 16 juli 2012 @ 21:07:04 #274
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114287676
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Ah mooi, Rewimo kan/mag op 't moment niet lopen, dus dat is dan wel prettig.
overal is een lift, consulaat zit op de 7de verdieping (= de bovenste :) )
  maandag 16 juli 2012 @ 21:11:18 #275
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114287990
De entree

Buitenkant :



Al vraag ik me nu wel af hoe ik erbij kom dat 7 de bovenste is :P
  maandag 16 juli 2012 @ 22:00:56 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114291483
Zijn ze verhuisd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114297371
Ha, het lijkt echt door te gaan, en ik vind het best heel spannend en leuk hoewel het maar 10 minuten over de grens is ofzo en ik gewoon in NL werk :D Wonen er hier veel mensen in Kreis Kleve? En waar dan? /nieuwsgierig
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:19:35 #278
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_114307127
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:07 schreef gateway het volgende:

[..]

overal is een lift, consulaat zit op de 7de verdieping (= de bovenste :) )
een lift met turbo, want binnen no time ben je op de juiste verdieping :)

Overigens ook prima met het OV te bereiken. Ik ben met de trein en S-Bahn gegaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 juli 2012 @ 10:52:16 #279
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114308028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:19 schreef Waldheini het volgende:

[..]

een lift met turbo, want binnen no time ben je op de juiste verdieping :)

Overigens ook prima met het OV te bereiken. Ik ben met de trein en S-Bahn gegaan.
Trein & S-bahn is echter wat minder makkelijk, Rewimo is afhankelijk van een rolstoel op dit moment.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:30 schreef Rannar het volgende:
Ha, het lijkt echt door te gaan, en ik vind het best heel spannend en leuk hoewel het maar 10 minuten over de grens is ofzo en ik gewoon in NL werk :D Wonen er hier veel mensen in Kreis Kleve? En waar dan? /nieuwsgierig
Wij wonen in Pfalzdorf. Waar ga jij wonen?
pi_114309355
Zijn er hier mensen die in omgeving Goch/Weeze wonen met een internet/telefoon aansluiting van de Telekom?
De laatste tijd heb ik er steeds vaker last van dat mijn internet niet werkt. Soms gaat het maar om 5 minuten, maar gisteravond heeft het er zeker zo'n 6 uur uit gelegen, waarschijnlijk zelfs langer.
De korte onderbrekingen komen ongeveer maandelijks voor, dat is niet zo heel erg. Het vervelende is alleen dat gisteren volgens mij al de 4e lange onderbreking dit jaar was. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zit serieus te overwegen om over te stappen naar een andere provider. Ik dacht altijd dat je bij Telekom voor kwaliteit betaalt, maar blijkbaar dus niet. Ik denk dat ik met een goedkopere provider minstens net zo goed af zou zijn.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:04:02 #281
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114329728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:35 schreef Timmetjuh. het volgende:
Zijn er hier mensen die in omgeving Goch/Weeze wonen met een internet/telefoon aansluiting van de Telekom?
De laatste tijd heb ik er steeds vaker last van dat mijn internet niet werkt. Soms gaat het maar om 5 minuten, maar gisteravond heeft het er zeker zo'n 6 uur uit gelegen, waarschijnlijk zelfs langer.
De korte onderbrekingen komen ongeveer maandelijks voor, dat is niet zo heel erg. Het vervelende is alleen dat gisteren volgens mij al de 4e lange onderbreking dit jaar was. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zit serieus te overwegen om over te stappen naar een andere provider. Ik dacht altijd dat je bij Telekom voor kwaliteit betaalt, maar blijkbaar dus niet. Ik denk dat ik met een goedkopere provider minstens net zo goed af zou zijn.
wij ziten bij 1&1, en kan me niet herinneren dat het niet werkte....

Vroeger had me vriendin Telekom, werkte eigenlijk altijd wel, alleen is de telekom duurder (of was in elk geval)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:49:36 #282
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114332299
Hebben jullie die reclame van RabDirect al gezien op tv??? Nederland "verärscht"zichzelf....

  woensdag 18 juli 2012 @ 00:27:14 #283
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_114343880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:49 schreef gateway het volgende:
Hebben jullie die reclame van RabDirect al gezien op tv??? Nederland "verärscht"zichzelf....

hahaha prachtig!
pi_114353923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:49 schreef gateway het volgende:
Hebben jullie die reclame van RabDirect al gezien op tv??? Nederland "verärscht"zichzelf....

Ik zag hem gisteren en wilde hem net hier posten ;) Je bent me voor.
Hij is leuk :)
pi_114358937
Whuahaha geweldig, vooral omdat de reclames in Duitsland meestal best serieus zijn. _O_
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:23:30 #286
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114377147
Ich wuenschte es wuerden FOK!ker in Luxemburg leben. Es ist scheisse hier allein zu sein. ;(
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:10 #288
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114377791
en toch is die reclame wel erg.... alles wat die duitsers van ons denken, alla tulpen klompen kaas en caravans beelden ze ff uit.....

Men praat er vast graag over, mond op mond reclame genoeg!
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:18:13 #289
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114384451
Na ja als wij n reclame zouden maken over Duitsers dan komen er vast kuilen in het strand in voor, worst, bier en schlager :D
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:22:27 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114384713
VW reclame, let op het accent van de cabrio rijder
Betere versie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2012 @ 08:11:59 #291
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114448879


"Immer wieder sonntags" war der größte Erfolg von Cindy & Bert, die beiden galten als Traumduo des deutschen Schlagers. Nun ist Norbert Berger an einer Lungenentzündung gestorben. Er wurde 66 Jahre alt.
Info

Düsseldorf - Die siebziger Jahre waren ihre erfolgreichste Zeit: Mindestens zehn Mal pro Monat standen die Schlagersänger Jutta Gusenburger und Norbert Berger gemeinsam auf der Bühne, sie gehörten zu den gefragtesten Schlager-Stars in Deutschland. "Immer wieder sonntags" brachte 1973 den endgültigen Durchbruch für Cindy & Bert.

1967 heirateten die beiden, Sohn Sascha kam 1976 auf die Welt, er schrieb den Titelsong für die zweiten Staffel "Big Brother". Die Ehe hielt 21 Jahre. Acht Monate nach der Scheidung 1988 gaben Cindy & Bert ihr Abschiedskonzert.

Erst Mitte der neunziger Jahre konnte Moderator Dieter Thomas Heck die beiden dazu überreden, wieder zusammen auf die Bühne zu gehen. Sie traten daraufhin bei Schlager-Hitparaden und Volksmusik-Galas auf. "Wir können jedes Publikum bedienen", sagte Norbert Berger 1996 in einem Interview mit der "Süddeutschen Zeitung". Sie würden schließlich auch "harte Titel" spielen, zum Beispiel "Blowin' in the Wind" von Bob Dylan, "aber in unserer Version, ganz, ganz hart auf Rock".

In den vergangenen Jahren arbeitete der Saarländer Norbert Berger vor allem als Musikverleger, Texter und Komponist, er lebte mit seiner zweiten Ehefrau Milly in Düsseldorf. Wie sein Management nun mitteilte, ist er bereits am vergangenen Samstag in einer Düsseldorfer Klinik an einer Lungenentzündung gestorben.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:01:23 #292
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_114457935
Ben ik verplicht om schlagermuziek leuk te gaan vinden als ik in Duitsland ga wonen? :P
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 juli 2012 @ 13:03:53 #293
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114458029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:01 schreef Gwywen het volgende:
Ben ik verplicht om schlagermuziek leuk te gaan vinden als ik in Duitsland ga wonen? :P
nee hoor, wat mij betreft niet..
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:15:31 #294
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_114474327
Zanger Bert van Cindy & Bert overleden

Ik zag het ook net. RIP.
Eén van de liedjes die Ommi und Opa altijd draaiden. O+
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:00:20 #295
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114489356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:18 schreef RonB79 het volgende:
Na ja als wij n reclame zouden maken over Duitsers dan komen er vast kuilen in het strand in voor, worst, bier en schlager :D
ja, maar dit is een nederlandse reclame over nederland! dus zouden die duitsers selfspot moeten doen...

maar hij blijft wel hangen :P
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:01:46 #296
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114492224
Je kunt mij er ook bijschrijven hoor, ik woon namelijk in Goch, is in de buurt van kleve.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 12:06:39 #298
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_114492310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:03 schreef tintenkiller het volgende:
Je kunt mij er ook bijschrijven hoor, ik woon namelijk in Goch, is in de buurt van kleve.
Hallo buurman :W
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 juli 2012 @ 12:07:27 #299
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_114492326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:03 schreef tintenkiller het volgende:
Je kunt mij er ook bijschrijven hoor, ik woon namelijk in Goch, is in de buurt van kleve.
In Goch zelf?
pi_114492492
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:01 schreef Gwywen het volgende:
Ben ik verplicht om schlagermuziek leuk te gaan vinden als ik in Duitsland ga wonen? :P
Nee, ik vind het ook niks aan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_114492518
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hallo buurman :W
Buurvrouw, ik ben een vrouw, schat.

Ja ik woon in goch. Jullie ook?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')