abonnement Unibet Coolblue
pi_113670504
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2012:
• Keskiyo (2 januari)
• Daantke (3 januari)
• Chocolate-chick (3 januari)
• Pino112 (13 januari)
• Greenpeas (16 januari)
• Repeating (26 januari)
• Swomp (27 januari)
• zeebeschuit (27 januari)
• EdNoolk (30 januari)
• XxSwollie (30 januari)
• Morenoo (15 februari)
• Marrije (17 februari)
• Mieska (24 februari)
• Barbapapapamama (5 maart)
• Etsu (19 maart)
• Dutchlike (20 maart)
• lindsay.ooh-00 (21 maart)
• HeetBoven (21 maart)
• RichardRichard (27 maart)
• Pinklady89 (4 april) (BE)
• Pizza_Boom (12 april) (BE)
• meneer_valk (13 april)
• Warsaw (19 april)
• Hartigan (19 april)
• Crientj (23 april)
• .aeon (23 april)
• Prequel (23 april)
• Me031093 (24 april)
• Keselo (4 mei)
• Mss (24 mei)
• mitchelll018 (30 mei)
• Aardbeilove (30 mei)
• IrCute (31 mei)
• mapampa (1 juni)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 02-07-2012 16:49:15 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 14:31:40 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113671652
Vorige week mn eerste aanrijding gehad. Stelde niet veel voor, maar ben wel erg geschrokken. Het was niet mijn schuld, maar voelde me wel schuldig dat ik het niet heb kunnen voorkomen, dmv toeteren of tijdig remmen oid. Schade 700 euro. Merk wel dat ik het wat eng vind om weer te rijden. Moet echt nog heel veel rijervaring op doen.
pi_113672855
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Ben zojuist terug! :D
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was :)
  maandag 2 juli 2012 @ 15:39:07 #4
187510 IrCute
Americunt
pi_113674536
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over ;(
pi_113674626
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:

[..]

Ben zojuist terug! :D
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was :)
Als ik het zo lees ben je dus wel door het oog van de naald gekropen. Niettemin, gefeliciteerd! Wat apart dat je pas thuis en via internet te zien krijgt dat je geslaagd bent..
pi_113674845
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:

[..]

Ben zojuist terug! :D
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was :)
Feli! :) vage kerel dan die examinator :')
pi_113674860
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Marrije het volgende:
Vorige week mn eerste aanrijding gehad. Stelde niet veel voor, maar ben wel erg geschrokken. Het was niet mijn schuld, maar voelde me wel schuldig dat ik het niet heb kunnen voorkomen, dmv toeteren of tijdig remmen oid. Schade 700 euro. Merk wel dat ik het wat eng vind om weer te rijden. Moet echt nog heel veel rijervaring op doen.
Watskeburt?
pi_113674875
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over ;(
Ben mobiel nu dus kan het ook niet fixen :P
pi_113674889
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Feli! :) vage kerel dan die examinator :')
Bedankt :)

Het was wel vaag ja, maar ben erg blij dat ik geslaagd ben!
pi_113675066
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:47 schreef Peanutnootje het volgende:

[..]

Bedankt :)

Het was wel vaag ja, maar ben erg blij dat ik geslaagd ben!
Daar gaat het ook om idd :P en zsm lekker veel gaan rijden dan. :P
  maandag 2 juli 2012 @ 16:25:08 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113676588
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef H-D het volgende:

[..]

Watskeburt?
ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!

Gefelici voor de geslaagde.
pi_113677072
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over ;(
Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in :P.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:47:11 #13
187510 IrCute
Americunt
pi_113677590
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:35 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in :P.
deze? :P http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
pi_113677688
quote:
Ah! Check :P ^O^.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:50:14 #15
187510 IrCute
Americunt
pi_113677719
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:49 schreef Anne het volgende:

[..]

Ah! Check :P ^O^.
thanks :D
  maandag 2 juli 2012 @ 20:03:32 #16
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_113685922
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Aardbeilove het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige die hier een spookrijder in ziet?
D - Hard gillen

:')
Hallon!
pi_113688165
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
pi_113688401
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Neen :N Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/hapering
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113689227
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!

Gefelici voor de geslaagde.
Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeik :{
pi_113689599
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Doet me denken aan mezelf tijd geleden :P. Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.
pi_113689709
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:

[..]

Ben zojuist terug! :D
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was :)
Leuk verhaaltje voor ons en leuk voor jou natuurlijk. ^O^
pi_113692013
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef princess-a het volgende:

[..]

Neen :N Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/hapering
Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:56:33 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113692377
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:04 schreef H-D het volgende:

[..]

Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeik :{
Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdt :{
  maandag 2 juli 2012 @ 21:58:26 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113692474
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:11 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Doet me denken aan mezelf tijd geleden :P. Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.
Bij mij gaat dat nog steeds niet vanzelf, vind het ook nog steeds niet leuk om te doen. Ik geef nu inderdaad ook alvast maar gas voor het aangrijpingspunt om afslaan te voorkomen, maar soms ben ik nog wat te onnozel bezig en loeit dat ding erover :') :@
pi_113692778
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:51 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.
Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor ;) Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je al :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  maandag 2 juli 2012 @ 22:05:22 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_113692888
Ja goed opletten wanneer de verkeerssituatie zo is dat het licht op groen gaat en je kunt rijden, dan kun je je beter voorbereiden indertdaad door al wat te 'spelen' met je pedalen.
pi_113693292
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:03 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor ;) Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je al :Y
Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..
pi_113693585
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdt :{
Het snelheidsverschil is ook belangrijk voor de schade. Niet alleen de snelheid.

Maar daar moet je niet de hele tijd mee bezig zijn. Anders wordt je alleen maar angstiger. Je moet gewoon lekker ontspannen leuk autorijden.
pi_113693598
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..
Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.
pi_113693753
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:17 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.
Dat inderdaad, het aangrijpingspunt is wanneer de auto een héél klein beetje begint te brommen en wil gaan rijden en daar moet je net iets onder zitten met de koppeling
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113693929
Oh oke ^O^ Ik zal het volgende week eens gaan proberen
  maandag 2 juli 2012 @ 22:28:38 #32
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113694368
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:22 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke ^O^ Ik zal het volgende week eens gaan proberen
Als je stapvoets wilt optrekken (zonder gas) is met de rem ook nog veel te controleren: aangrijpingspunt komt eraan terwijl je je rem ingetrapt houdt (niet te lang want slecht voor je koppeling) dan verhoudingsgewijs beiden loslaten en voila je gaat vooruit :) daarna kun je naar wens gas bijgeven en doorschakelen.
pi_113694788
net voor de gein, nadat ik 5 jaar geleden mijn rijbewijs heb gehaald eens zo'n gratis toets gemaakt.
Van de 10 vragen over verkeersinzicht maar 2 fout, maar gevaarherkenning 4 v.d. 5 fout..
Is echt dikke bullshit, situatie's die op een plaatje absoluut niet in te schatten zijn, waardoor ik vaak koos voor niets doen of gas loslaten terwijl ik had moeten remmen(really, remmen omdat er iemand voor je en iemand naast je rijd op de snelweg? of remmen omdat iemand 50 meter verderop links af slaat terwijl je 50 rijd, en de foto erop lijkt alsof je met gas lossen al voldoende afremt om erachter langs te gaan?

Ik heb medelijden met jullie..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113694946
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:




Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
  maandag 2 juli 2012 @ 22:37:16 #35
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113694960
Je moet ff de gedachte gang doorhebben .. dan gaat et wel
  maandag 2 juli 2012 @ 22:37:35 #36
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113694984
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Uhh ja ... :D wat anders
  maandag 2 juli 2012 @ 22:37:46 #37
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113694998
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
pi_113695028
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
1 richtingsverkeer voor alle bestuurders, behalve fietsers. (die mogen dus ook vanuit de andere kant erin..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_113695049
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Inderdaad :Y verplichte rijrichting, behalve voor fietsers
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113695094
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
Dit dus. En dat betekent dus ook dat je daar niet helemaal aan de linkerkant van de weg mag rijden als je voorsorteert om linksaf te slaan.
pi_113695131
Oh oke. Ik dacht eerst nog: Rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen hier helemaal niet rijden) ( :') )
  maandag 2 juli 2012 @ 22:42:08 #42
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113695244
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
eigenlijk is de definitie "eenrichtingsverkeer" fout, want verkeer betekent alle weggebruikers, incl. voetgangers. Als je het letterlijk zou nemen zou alle verkeer (incl. voetgangers dus) eenrichting zijn, behalve fietsers :?
pi_113695247
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef princess-a het volgende:

[..]

Inderdaad :Y verplichte rijrichting, behalve voor fietsers
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste. :@
pi_113695441
Ik heb het even nagekeken op street view; het is de ronde variant.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:45:39 #45
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113695461
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste. :@
JA
pi_113696263
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste. :@
Je hebt gelijk :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:02:43 #47
378019 Paskal
Real Madrid!
pi_113735427
Binnenkort rijexamen?

Zou ik de instructeur meenemen of niet?
pi_113736355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:02 schreef Paskal het volgende:
Binnenkort rijexamen?

Zou ik de instructeur meenemen of niet?
Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:20:03 #49
24329 KNAK
ff w88,......
pi_113736359
Ja.. kan hij zien wat je niet goed doet.. heeft erg geholpen (bij mn TTT dan, die paar lessen na de TTT goed op dat wat niet goed wat geoefend)
Instructeur lulde ook erg veel tijdens examen met examinator, ook erg handig...
Mai pben rai~!
pi_113737307
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Zelf met de examinator praten kan ook heel leuk zijn hr :P
pi_113737378
Ik heb op 15 februari mijn rijbewijs gehaald, maar ik rij niet zoveel. Best slecht, want zo verleer ik het alleen maar..
MUSIC ON. WORLD OFF
pi_113737534
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:35 schreef H-D het volgende:

[..]

Zelf met de examinator praten kan ook heel leuk zijn hr :P
Ik geloof dat dat op zo'n moment niet heel geschikt is voor mij :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:00:14 #53
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_113804701
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald. ;(

Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Flesje bier
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:10:54 #54
378019 Paskal
Real Madrid!
pi_113805199
Rij je 2 uur achter elkaar? Dan kom je al gauw op meer lesuur uit.
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:15:33 #55
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_113805416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:10 schreef Paskal het volgende:
Rij je 2 uur achter elkaar? Dan kom je al gauw op meer lesuur uit.
Jep, altijd een uurtje rijden, 10 minuten pauzeren en dan nog een uur. Ik vind het opzich wel fijn zo, altijd even gauw een sigaret en een bak koffie tussendoor. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gezicht op 05-07-2012 15:03:13 ]
Flesje bier
pi_113806461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald. ;(

Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
ik heb er ondertussen al 52 gehad en zal er nog wel minstens 10 nodig hebben. ben ook al langer dan een jaar bezig.. niet echt motiverend..
pi_113807548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:39 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat op zo'n moment niet heel geschikt is voor mij :P
Dan beter niet doen idd :P
pi_113815995
Vandaag in één keer geslaagd voor praktijk. Mocht ook wel na ruim 50 lessen :')
pi_113816501
Ook ik ben vandaag geslaagd :D!!!
Hoe gaat het aanvragen precies??
Kan ik morgen gewoon naar het stadhuis gaan en daar mijn rijbewijs laten maken, of moet ik een afspraak maken o.i.d.?
pi_113817218
Ik kon online een afspraak maken bij ons stadhuis voor meteen de volgende dag.
pi_113817936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Ik zou niet weten waarom je onzeker lijkt als je je instructeur meeneemt...
Bij mij is het niet eens ter sprake gekomen. Hij ging mee, punt.
Was ik ook wel blij mee :). Heb ook wel vaker gehoord dat een examinator achteraf aan een instructeur vraagt "is dit en dit tijdens de rijlessen ook zo?". Gebeurde bij mij bij m'n TTT.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald. ;(

Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Volgens mij is het percentage dat het onder 30 lessen doet niet zo hoog hoor. Die zullen het misschien sneller laten weten, net als dat mensen die in 1 keer geslaagd zijn het sneller zullen laten horen dan mensen die er 4 pogingen voor nodig hadden.
Ik had 43 uur nodig :Y
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_113818710
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:24 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je onzeker lijkt als je je instructeur meeneemt...
Bij mij is het niet eens ter sprake gekomen. Hij ging mee, punt.
Was ik ook wel blij mee :). Heb ook wel vaker gehoord dat een examinator achteraf aan een instructeur vraagt "is dit en dit tijdens de rijlessen ook zo?". Gebeurde bij mij bij m'n TTT.

[..]

Volgens mij is het percentage dat het onder 30 lessen doet niet zo hoog hoor. Die zullen het misschien sneller laten weten, net als dat mensen die in 1 keer geslaagd zijn het sneller zullen laten horen dan mensen die er 4 pogingen voor nodig hadden.
Ik had 43 uur nodig :Y
Heb volgens mij hier gelezen dat mensen dat zeiden :P Ik ga hem denk ik ook meenemen, gewoon, omdat ie anders ook maar sneu koffie zit te drinken :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113819159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef SHAKEITUP het volgende:
Ik heb op 15 februari mijn rijbewijs gehaald, maar ik rij niet zoveel. Best slecht, want zo verleer ik het alleen maar..
Je hebt het wel zelf in de hand denk ik .....
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:24:36 #64
362498 Aardbeilove
Strobesliefde
pi_113839943
quote:
11s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:37 schreef Anne het volgende:
Maar waarschijnlijk is het C.

Verlos ons, Aardbeilove, wat is het goede antwoord :P ?
Het was B. De tegemoetkomende rijder rijdt met groot licht, laat het gas los en probeer hem te waarschuwen met lichtsignalen. (ofzoiets) :9 Gekke vraag.
Ben je boos, dan dans je met een abrikoos, ben je blij dan met een aardbei.
pi_113840971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:24 schreef Aardbeilove het volgende:

[..]

Het was B. De tegemoetkomende rijder rijdt met groot licht, laat het gas los en probeer hem te waarschuwen met lichtsignalen. (ofzoiets) :9 Gekke vraag.
Heel vaag :') !
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:32:53 #66
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_113853410
Vanochtend gezakt ;(
pi_113855897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:32 schreef MrStalin het volgende:
Vanochtend gezakt ;(
Jammer! :(
Waarom ben je gezakt?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:45:40 #68
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_113856952
Ik reed op de rotonde toen er opeens van rechts een auto aan kwam geschoten, dus ik ging remmen ;( :zat nog een busje achter me *kuch*

Naja ik ben wel terecht gezakt, maar het is zo zonde :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:42:35 #69
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113859566
Remmen op een rotonde waar je al op zit, ja dat is not done!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:45:46 #70
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113859673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:40 schreef princess-a het volgende:

[..]

Heb volgens mij hier gelezen dat mensen dat zeiden :P Ik ga hem denk ik ook meenemen, gewoon, omdat ie anders ook maar sneu koffie zit te drinken :P
Bij mij was er ook geen keus, hij zei ik ga een bakkie halen, tot zo suc6 he :D owkeeeeeee dan ..
pi_113860542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:45 schreef MrStalin het volgende:
Ik reed op de rotonde toen er opeens van rechts een auto aan kwam geschoten, dus ik ging remmen ;( :zat nog een busje achter me *kuch*

Naja ik ben wel terecht gezakt, maar het is zo zonde :')
Zou ik denk ik ook wel doen als hij echt met snelheid op je afkwam en je t gevoel hebt dat hij hem er voor gooit. Dus dan is t gevarenherkenning lijkt me? MIsschien onnodig geremd (omdat hij niet dichtbij genoeg was) maar ik begrijp de situatie echt wel. Vaag dat hij je daar om heeft laten zakken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:24:46 #72
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113860956
Je moet rijden volgens de regels, niet remmen omdat je bang bent, dus tenzij hij met 80 km/h op je af kwam met een afstand van 15 meter had je niet moetten remmen.

Maar dit is niet zeggen zonder erbij geweest te zijn ntuurlijk :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:05:28 #73
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_113862201
Ja, ik begrijp de examinator ook wel en geef toe dat ik fout zat, maar ik vond wel dat hij echt totaal geen begrip toonde. Ik had echt het idee dat 'ie doorschoot. Denk dat het hem ook meer om het busje erachter ging.

Naja, niks aan te doen, tweede keer gaat gewoon lukken :Y
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:57:43 #74
24329 KNAK
ff w88,......
pi_113888290
Ook ik reed een keer op een weg, met rechts wat uitritten. Instructeur naast me, en opeens komt er een auto nogal hard over die drempel heen van een uitrit om de weg op de gaan en uit reflex trek ik het stuur de andere kant/links op.
Ik kreeg toen op mn flikker dat dat niet moet, dat als er een aanrijding zou zijn het de ander zn fout is, en dat ik door dat trekken aan mn stuur ik weleens op een ander/tegenligger zou kunnen kletsen wat dan mijn fout weer is.

Sociaal rijgedrag heb je niets aan, alleen maar rijgedrag volgens de regels , aldus mijn ex instructeur
Mai pben rai~!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:27:30 #75
164755 Mss
kutHOEr
pi_113890789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald. ;(

Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Ik heb ook 62 lessen gehad hoor. Maar ik reed idd ook twee uur.
Aids.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:31:15 #76
164755 Mss
kutHOEr
pi_113890879
Ik heb al 6 weken mijn rijbewijs, maar nog altijd niet mijn borg terug van mijn rijschool. Zeer irritant.
Aids.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:34:33 #77
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113890993
Wut ? Borg ?
pi_113891359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:57 schreef KNAK het volgende:
Ook ik reed een keer op een weg, met rechts wat uitritten. Instructeur naast me, en opeens komt er een auto nogal hard over die drempel heen van een uitrit om de weg op de gaan en uit reflex trek ik het stuur de andere kant/links op.
Ik kreeg toen op mn flikker dat dat niet moet, dat als er een aanrijding zou zijn het de ander zn fout is, en dat ik door dat trekken aan mn stuur ik weleens op een ander/tegenligger zou kunnen kletsen wat dan mijn fout weer is.

Sociaal rijgedrag heb je niets aan, alleen maar rijgedrag volgens de regels , aldus mijn ex instructeur
Is ook toch. Die tegenliggers rekenen er ook niet op dat jij opeens naar links komt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:47:39 #79
302853 themole
graaft totaal door.
pi_113891410
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:31 schreef Mss het volgende:
Ik heb al 6 weken mijn rijbewijs, maar nog altijd niet mijn borg terug van mijn rijschool. Zeer irritant.
Waarvoor heb jij borg moeten betalen?
Niet altijd serieus
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:50:56 #80
164755 Mss
kutHOEr
pi_113891512
Borg voor de rijschool, voor als je over zou stappen. Aan jullie reacties te merken is dat niet zo veel voorkomend dus. Ach, het past wel in het verhaal, het was echt een klote rijschool. Meneer zegt dat hij het heeft overgemaakt en het gaat uitzoeken :').
Aids.
pi_113891896
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Mss het volgende:
Borg voor de rijschool, voor als je over zou stappen. Aan jullie reacties te merken is dat niet zo veel voorkomend dus. Ach, het past wel in het verhaal, het was echt een klote rijschool. Meneer zegt dat hij het heeft overgemaakt en het gaat uitzoeken :').
Idd. Beetje idioot iets :') :P
pi_113892620
Hoezo zou je niet mogen overstappen :') wtf
pi_113892864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:25 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo zou je niet mogen overstappen :') wtf
Is dat niet als je bv de eerste 10 lessen voor 100 krijgt. Met de voorwaarde dat je daar blijft lessen tot je geslaagd bent?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:02:22 #84
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113895615
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Mss het volgende:
Borg voor de rijschool, voor als je over zou stappen. Aan jullie reacties te merken is dat niet zo veel voorkomend dus. Ach, het past wel in het verhaal, het was echt een klote rijschool. Meneer zegt dat hij het heeft overgemaakt en het gaat uitzoeken :').
Gelijk een afschrift vragen
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:52:52 #85
24329 KNAK
ff w88,......
pi_113897565
Eerste keer rijden als individu, van een lesauto bj 2010 naar wagen uit 1995 :') even wennen. Voelt allemaal gammel aan; koppeling, schakelen, remmen..

Verder wel een genot, van dat $^&& OV af :)
Mai pben rai~!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:24:36 #86
164755 Mss
kutHOEr
pi_113898490
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef Travel. het volgende:

[..]

Is dat niet als je bv de eerste 10 lessen voor 100 krijgt. Met de voorwaarde dat je daar blijft lessen tot je geslaagd bent?
Nee, ik had geen pakket oid. Maar die borg kreeg ik ook pas te horen toen ik bij hem begon met lessen. Net zoals dat het lestarief omhoog was gegaan.

Volgens mij heb ik ook inschrijfkosten betaald. Even opzoeken :').
Aids.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:11:19 #87
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113899923
Omg .. Aardig genaaid ..
pi_113900020
Wat kost het eigenlijk bij jullie? Ik heb 32 uur les + examen + evt. herexamen voor 1650 euro. Ben ik afgezet? :')
pi_113901496
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:24 schreef Mss het volgende:

[..]

Nee, ik had geen pakket oid. Maar die borg kreeg ik ook pas te horen toen ik bij hem begon met lessen. Net zoals dat het lestarief omhoog was gegaan.

Volgens mij heb ik ook inschrijfkosten betaald. Even opzoeken :').
Meissie daar had je onderuit gekund hoor, juridisch gezien is dat denk ik dwaling. En wat een onzin van die inschrijfkosten en borg :X gelukkig heb je het nu!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:21:28 #90
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113902267
Ze heeft et niet ...

Enne goedkoopste pakket genomen, 15 lessen + examen en auto kosten.

Totaal 730 eur
Kan kloppen dus jou pakket
pi_113902411
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat kost het eigenlijk bij jullie? Ik heb 32 uur les + examen + evt. herexamen voor 1650 euro. Ben ik afgezet? :')
Valt mee toch? Ik had één uurtje meer en dat kwam neer op zo'n 1500 euro. Ligt een beetje aan de stad waar je rijdt wat het gangbare uurtarief is natuurlijk.
pi_113902430
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ze heeft et niet ...

Goed lezen: nu al 6 weken :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113902460
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:25 schreef princess-a het volgende:

[..]

Goed lezen: nu al 6 weken :Y
D'r borg niet.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:26:41 #94
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113902469
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:31 schreef Mss het volgende:
Ik heb al 6 weken mijn rijbewijs, maar nog altijd niet mijn borg terug van mijn rijschool. Zeer irritant.
Geen borg terug.. Of mis ik iets

Wel goed lezen he ;)
pi_113903424
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ze heeft et niet ...

Enne goedkoopste pakket genomen, 15 lessen + examen en auto kosten.

Totaal 730 eur
Kan kloppen dus jou pakket

w
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:32:53 #96
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113904620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef Travel. het volgende:

[..]

w
je bedoelde :W

:') Unbeliever
pi_113904905
1200 euro, 29 lessen incl ttt in utrecht ^O^
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:35:36 #98
164755 Mss
kutHOEr
pi_113909294
Ik zie net op mijn lesovereenkomst dat ik ¤50 inschrijfgeld was. Wat volgens mijn rij instructeur een borg was. Ik hoop dat ik dus geen juridische stappen tegen hem hoef te nemen, want dan vrees ik dat ik niet zo ver kom met 'inschrijfgeld'.
Aids.
pi_113909574
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:32 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

je bedoelde :W

:') Unbeliever
De inhoud van jouw verhaal boeit mij geen worst. Ik maakte mij zorgen om jouw kennis van de spelling.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:44:03 #100
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113909666
Nou alst om 50 euro gaat zou k er niet moeilijk om doen als ze echt moeilijk doen om et terug te geven ..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:45:13 #101
164755 Mss
kutHOEr
pi_113909709
Ik heb whatsapp berichten van zijn nummer die bevestigen dat ik daadwerkelijk een borg terug hoor te krijgen. Daarnaast is ¤50 voor mij wel een dusdanig bedrag wat ik niet zomaar van me af laat pakken.
Aids.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:46:10 #102
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113909744
Ooo dan heb je et zwart op wit, gelijk naar de rijschool gaan :)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:51:59 #103
164755 Mss
kutHOEr
pi_113909994
Rijschool is een eenmanszaak, dus dat heeft niet zoveel zin. Ik zat eerder te denken aan de bovag en daarna eventueel rechtsbijstand.
Aids.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:54:02 #104
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_113910105
Voor 50 euro ... Waar je zin in hebt

Maargoed nogmaals zal vast wel goed komen als je het whatsapje even laat zien..

Maar rare gang van zaken hoor .. Borg.. Inschrijfgeld..whatsappen met je instructeur .. ?
pi_113910205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Voor 50 euro ... Waar je zin in hebt

Maargoed nogmaals zal vast wel goed komen als je het whatsapje even laat zien..

Maar rare gang van zaken hoor .. Borg.. Inschrijfgeld..whatsappen met je instructeur .. ?
Ik whatsapp ook met mijn instructeur.
pi_113910389
Wat een vage rijschool dan, borg, inschrijfgeld sowieso, maar dat t ook nog eens verdwijnt..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 8 juli 2012 @ 00:03:04 #107
164755 Mss
kutHOEr
pi_113910501
Ja, ik ben ook not amused. Ik heb tijdens mijn rijlessen ook al vaker overwogen om over te stappen, maar omdat ik zo dichtbij mijn rijbewijs was heb ik dat niet meer gedaan. Maar ik zou die rijschool iedereen zeer sterk afraden.
Aids.
pi_113913657
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:51 schreef Mss het volgende:
Rijschool is een eenmanszaak, dus dat heeft niet zoveel zin. Ik zat eerder te denken aan de bovag en daarna eventueel rechtsbijstand.
Je hebt toch een contract? Toch?
Daarmee heb je ook rechtsmiddelen.
En zonder contract zal de BOVAG als ie daar al bij aangesloten is weinig doen.
BOVAG is sowieso een wassen neus, toen ik nog een rijschool had was ik ook BOVAG goedgekeurd.
Hoe? Aanvragen en betalen, heb nooit iemand gesproken of gezien. Maar wel BOVAG! *O* -O-

Tot zo ver mijn belevenissen en mening. ;)
pi_113914908
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

D'r borg niet.
Ik begrijp nu inderdaad dat je het zo leest. Ik bedoelde het meer van kut hoe het allemaal is gelopen, achteraf gezien had je misschien anders gekozen maar gelukkig heeft ze nu wel haar rijbewijs. Hoe achterlijk die rijschool ook handelde, ze houdt er iets goeds aan over :) (heeft Mss volledig aan haar eigen inzet te danken natuurlijk, maar hoe vaak hoor je niet dat mensen opgelicht worden en alles kwijt zijn)

@Mss: kun je niet wat reviews hier en daar achterlaten? toen ik een rijschool koos heb ik ook eerst online reviews gelezen :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113928659
Overmorgen voor het eerst mn theorie examen. Heb geen idee wat ik kan verwachten. Iemand tips? Waar moet ik zeker aandacht aan besteden?
  zondag 8 juli 2012 @ 16:32:05 #111
302853 themole
graaft totaal door.
pi_113930210
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:53 schreef -Dries- het volgende:
Overmorgen voor het eerst mn theorie examen. Heb geen idee wat ik kan verwachten. Iemand tips? Waar moet ik zeker aandacht aan besteden?
Voorrangssituaties, het nieuwe rijden, borden en oefenen op gevarenherkenning. Heb je een cd om te oefenen? Dat is echt aan te raden.
Niet altijd serieus
pi_113930842
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:32 schreef themole het volgende:

[..]

Voorrangssituaties, het nieuwe rijden, borden en oefenen op gevarenherkenning. Heb je een cd om te oefenen? Dat is echt aan te raden.
Thanks, zulks verwachtte ik ook. Nee, helaas geen CD, maar wel een boek met examentrainingen.
pi_113931645
Een cd is inderdaad fijn om mee te oefenen. Het maakt het echte examen minder 'eng' omdat je door het oefenen al vertrouwd raakt met de manier van examineren. (ik weet niet of je last het van examenstress?) En het is natuurlijk makkelijk om je kennis mee te testen. :)

Maar ik denk niet dat het een absolute must is om te hebben. Kun je wel gevaarherkenning oefenen met dat boek?
pi_113932137
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Een cd is inderdaad fijn om mee te oefenen. Het maakt het echte examen minder 'eng' omdat je door het oefenen al vertrouwd raakt met de manier van examineren. (ik weet niet of je last het van examenstress?) En het is natuurlijk makkelijk om je kennis mee te testen. :)

Maar ik denk niet dat het een absolute must is om te hebben. Kun je wel gevaarherkenning oefenen met dat boek?
Jep, gevaarherkenning kan ik oefenen. Trouwens, een vraag daarover. Bedoelen ze met de optie remmen echt remmen om tot stilstand te komen of gewoon fors snelheid verminderen?
pi_113932251
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:14 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Jep, gevaarherkenning kan ik oefenen. Trouwens, een vraag daarover. Bedoelen ze met de optie remmen echt remmen om tot stilstand te komen of gewoon fors snelheid verminderen?
Allebei eigenlijk. Hangt weer van de situatie zelf af
pi_113932418
Ik vind gevaarherkenning eigenlijk best klote. Soms is het zo lastig in te schatten op een foto. Je voelt de snelheid van de auto niet (oke, er staat een kilometer teller). Je ziet niet hoe snel het andere verkeer op je afkomt...

Uiteindelijk wel geslaagd met 18 goed voor gevaarherkennig :) En 5 fout voor het andere deel :P
pi_113932538
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik vind gevaarherkenning eigenlijk best klote. Soms is het zo lastig in te schatten op een foto. Je voelt de snelheid van de auto niet (oke, er staat een kilometer teller). Je ziet niet hoe snel het andere verkeer op je afkomt...

Uiteindelijk wel geslaagd met 18 goed voor gevaarherkennig :) En 5 fout voor het andere deel :P
Vandaar dat je ook 12 van de 25 fout mag doen omdat het erg persoonlijk is hoe je iets inschat soms.. Maar ben het er wel mee eens dat het lastig is in te schatten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_113932708
Ben het met alle bovenstaande eens en wil ook nog toevoegen dat ik het maximum aantal fout van van Deel 2 (5 fout) best wel streng vind..
  zondag 8 juli 2012 @ 17:44:56 #119
302853 themole
graaft totaal door.
pi_113933345
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik vind gevaarherkenning eigenlijk best klote. Soms is het zo lastig in te schatten op een foto. Je voelt de snelheid van de auto niet (oke, er staat een kilometer teller). Je ziet niet hoe snel het andere verkeer op je afkomt...

Uiteindelijk wel geslaagd met 18 goed voor gevaarherkennig :) En 5 fout voor het andere deel :P
Eens, je ziet totaal niet hoe andere weggebruikers zich gedragen. Daarnaast is het verschil tussen gas loslaten en remmen soms heel erg subtiel.
Niet altijd serieus
pi_113948471
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:16 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Allebei eigenlijk. Hangt weer van de situatie zelf af
Pfff.. té omslachtig dit. Soms weet je gewoon niet wat ze bedoelen met remmen in de gevraagde situatie.
pi_113948771
morgenochtend weer rijles *O*
pi_113949425
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:40 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Pfff.. té omslachtig dit. Soms weet je gewoon niet wat ze bedoelen met remmen in de gevraagde situatie.
Klopt. Maar zoals delano.888 al zei: Je mag 12 van de 25 vragen fout hebben omdat het lastig is en meestal iets persoonlijks. Ieder mens reageert weer anders.

Hoewel, bij de 'remmen' vragen zitten er best een aantal die duidelijk zijn.
Zoals wanneer je door een woonwijk met veel geparkeerde rijdt en je ziet dat er een bal op straat ligt. (Er kan ineens een kind oversteken)
Of je rijdt langs een weiland er staat een koe midden op de weg. (Die had ik bij de oefenvragen :P )
  maandag 9 juli 2012 @ 10:16:25 #123
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_113959869
Whoo straks om half twaalf mijn eerste poging voor theorie! Iemand nog tips?
  maandag 9 juli 2012 @ 10:41:33 #124
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113960447
Dat ik dit topic nog niet ben tegen gekomen. :o

Had eergisteren mijn 5e rijles. Optrekken gaat nog traag, maar opschakelen en terugschakelen gaat prima. Rotondes, straten en kleine smalle bruggen gaat ook netjes. :s)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_113961853
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:16 schreef tuut-chips het volgende:
Whoo straks om half twaalf mijn eerste poging voor theorie! Iemand nog tips?
Zie een paar posts hierboven. Succes! :)
  maandag 9 juli 2012 @ 16:10:06 #126
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_113971480
Autotheorie in een keer gehaald, 19/25 op gevaarherkenning en 35/40 (maximaal aantal fouten :@) op regels en inzicht :)
pi_113972700
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:10 schreef tuut-chips het volgende:
Autotheorie in een keer gehaald, 19/25 op gevaarherkenning en 35/40 (maximaal aantal fouten :@) op regels en inzicht :)
Gefeliciteerd :)

Wat maakt dat 35/40 nou uit. Je hebt het!
Ik had 18/25 en ook 35/40 (bij de derde keer pas :P )
  maandag 9 juli 2012 @ 16:37:21 #128
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_113972755
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:35 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :)

Wat maakt dat 35/40 nou uit. Je hebt het!
Yep, ben superblij dat ik hem in één keer heb! Weet iemand of je met 2todrive eigenlijk wel een tussentijdse toets voor je zeventiende kan doen?

EDIT: Oh, ik zie het al. Je mag vanaf je 16,5e een TTT doen :)
  maandag 9 juli 2012 @ 16:38:00 #129
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_113972788
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
pi_113972841
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
ah :'(
  maandag 9 juli 2012 @ 16:44:32 #131
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113973057
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
;(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 9 juli 2012 @ 17:36:24 #132
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_113975334
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
:')_!
Flesje bier
pi_113976383
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
:') !
pi_113977293
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
Het lijkt me dat je hier iets achter houdt toch? Auto's achter je die dan op je zouden botsen of een drukke weg oid. Op een doodstille weg mag je vast wel rustig even remmen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_113977346
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen :'(
Nee, dit meen je niet :')
pi_114013636
Hoera, meteen de eerste keer geslaagd voor mn theorie! :) 16/25 en 37/40. Ik ben blij :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:53:28 #137
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114013773
Gefeliciteerd. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114122705
Ik sta niet meer in de lijst :'(.
Ben geslaagd op 5 maart :7.
pi_114123214
In een lange bocht na een rood stoplicht, moet je dan in de bocht al naar z'n 2 schakelen? Of pas na de bocht? Want als ik het pas na de bocht doe maakt de auto overtoeren voor mijn gevoel, en vaak heb ik niet genoeg ruimte om het voor de bocht al te doen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:25:39 #140
24329 KNAK
ff w88,......
pi_114124029
mij is geleerd nooit te schakelen in een bocht, het ervoor of erna te doen. Snelheid maken in zn 1 == overtoeren, dus ik ga heel snel naar zn 2 na het wegrijden/optrekken.
Mai pben rai~!
pi_114125100
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:09 schreef Ensemble het volgende:
In een lange bocht na een rood stoplicht, moet je dan in de bocht al naar z'n 2 schakelen? Of pas na de bocht? Want als ik het pas na de bocht doe maakt de auto overtoeren voor mijn gevoel, en vaak heb ik niet genoeg ruimte om het voor de bocht al te doen.
Doe wat jij het makkelijkst vindt...
Ik geloof dat ik mijn instructrice ook eens zo iets heb horen zeggen, maar ik vind het persoonlijk de grootste bullshit dat je niet in een bocht mag schakelen en schakelde er dan ook lustig op los.
Volgens mij is dat meer om brokken te voorkomen omdat lessers vaak nog niet zoveel controle over het voertuig hebben als ervaren bestuurders.
Probeer het eens met en een keer zonder schakelen en kijk wat jij het fijnst vindt.
Er staat geen celstraf op het schakelen in een bocht.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:49:10 #142
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114125209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:47 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Doe wat jij het makkelijkst vindt...
Ik geloof dat ik mijn instructrice ook eens zo iets heb horen zeggen, maar ik vind het persoonlijk de grootste bullshit dat je niet in een bocht mag schakelen en schakelde er dan ook lustig op los.
Volgens mij is dat meer om brokken te voorkomen omdat lessers vaak nog niet zoveel controle over het voertuig hebben als ervaren bestuurders.
Probeer het eens met en een keer zonder schakelen en kijk wat jij het fijnst vindt.
Er staat geen celstraf op het schakelen in een bocht.
hangt ook een beetje van de auto af, bij veel koppel hoef je niet te schakelen en kun je hem gewoon in zijn 3 laten (schakellui rijden zoals dat heet :))
pi_114126262
Maandag theorie maar ik heb echt geen zin om te leren...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2012 21:12:30 ]
pi_114126586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:49 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

hangt ook een beetje van de auto af, bij veel koppel hoef je niet te schakelen en kun je hem gewoon in zijn 3 laten (schakellui rijden zoals dat heet :))
Volgens mij bedoeld ensemble het optrekken vanuit stilstand, na het stoppen voor een stoplicht.
Normale bochten waarbij je alleen iets hoeft te vertragen, neem je uiteraard in 3, hoewel veel lessers de 2e versnelling gebruiken, maar volgens mij komt dat doordat de instructeur nooit zegt dat het ook in de 3e versnelling kan en mag.
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:44:55 #145
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114127904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:19 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld ensemble het optrekken vanuit stilstand, na het stoppen voor een stoplicht.
Normale bochten waarbij je alleen iets hoeft te vertragen, neem je uiteraard in 3, hoewel veel lessers de 2e versnelling gebruiken, maar volgens mij komt dat doordat de instructeur nooit zegt dat het ook in de 3e versnelling kan en mag.
:Y maar evengoed is dit inhakend op jouw stelling, doe wat je het makkelijkst vindt,zolang je de auto niet verkracht is er niets aan de hand lijkt me.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:06:28 #146
313438 LukaLaban
The Professional
pi_114150102
Gisteren theorie gehaald! Was met lood in de schoenen die kant opgegaan, want vooral gevaarherkenning ging slecht tijdens oefenen. Nou, slechts 4 foutjes gemaakt daarin. En 4 fout bij de overige vragen
Ik heb wel nog wel 2 oefen-examens over op een bepaalde website, iemand die ze wil hebben PM me maar, krijg je van mij de code
Ti ne znas ko sam ja?
The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
~Greg Giraldo
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:46:12 #147
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114151831
Netjes. :s)

Volgens mij ben ik de enige leerling hier die bij zijn instructrice thuis is geweest. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114155123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef Paxcon het volgende:
Maandag theorie maar ik heb echt geen zin om te leren...
Mijn hobby is het ook niet, maar ik zou het wel proberen.
pi_114157158
Vandaag rijbewijs opgehaald en meteen gereden.
Alleen valt de auto steeds uit als ik van 1 naar 2 wil opschakelen :(
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:51:41 #150
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114157227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:49 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vandaag rijbewijs opgehaald en meteen gereden.
Alleen valt de auto steeds uit als ik van 1 naar 2 wil opschakelen :(
Hoe krijg je dat dan voor elkaar? :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:28:11 #151
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114158759
Maandagmiddag examen... :{
pi_114159574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:28 schreef JochemP het volgende:
Maandagmiddag examen... :{
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:16:29 #153
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114161076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
Ruim 35 + een hele dag op een oefenterrein in Almere :P
pi_114162670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef JochemP het volgende:

[..]

Ruim 35 + een hele dag op een oefenterrein in Almere :P
Oké man, moet wel goed komen dus! ^O^
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:57:27 #155
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114162835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:53 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Oké man, moet wel goed komen dus! ^O^
Thanks :) Ik hoop het idd. Had dinsdag mijn laatste twee lessen voor het examen, en dat ging zwaar kut. Dieptepunt was dat ik een rood stoplicht compleet over het hoofd zag en zo door wilde rijden :')
pi_114162999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:57 schreef JochemP het volgende:

[..]

Thanks :) Ik hoop het idd. Had dinsdag mijn laatste twee lessen voor het examen, en dat ging zwaar kut. Dieptepunt was dat ik een rood stoplicht compleet over het hoofd zag en zo door wilde rijden :')
Niet nog wat extra lessen nemen als t zo kut ging dan?

Haha, ja kan gebeuren van die dingetjes. Reed laatst op de verkeerde weghelft maar had het zelf niet door. Rij-instructeur: ''wat doe je nou?'' ik: ''wat?'' :P Maar dat zijn van die dingetjes die je niet snel nog een keer doet :Y
pi_114165175
Ook hier de laatste lessen tot afrijden en ik maak fouten die ik tot nu toe niet maakte :X Maar ik houd me maar vast aan een slechte generale repetitie enzo en van je fouten leer je het meest. Ja toch? :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:52:29 #158
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114165226
Morgen weer een uurtje lessen. *O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114175735
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:47 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Doe wat jij het makkelijkst vindt...
Ik geloof dat ik mijn instructrice ook eens zo iets heb horen zeggen, maar ik vind het persoonlijk de grootste bullshit dat je niet in een bocht mag schakelen en schakelde er dan ook lustig op los.
Volgens mij is dat meer om brokken te voorkomen omdat lessers vaak nog niet zoveel controle over het voertuig hebben als ervaren bestuurders.
Probeer het eens met en een keer zonder schakelen en kijk wat jij het fijnst vindt.
Er staat geen celstraf op het schakelen in een bocht.
Thanks, ging vandaag al stukken beter. Geen hoge toeren meer en ook minder schokken. ^O^
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:41:23 #160
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114175852
Morgen staan kijktechniek en optrekken op het programma. :s)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114176154
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:41 schreef tomaat52 het volgende:
Morgen staan kijktechniek en optrekken op het programma. :s)
Succes! Kijktechnieken zal in het begin wel lastig zijn, maar komt goed. Optrekken is tof. :7
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:49:00 #162
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114176239
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:47 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Succes! Kijktechnieken zal in het begin wel lastig zijn, maar komt goed. Optrekken is tof. :7
Optrekken is pas leuk als je het kan. :') Meestal rijd ik høkend en støtend weg. }:|
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114176487
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:49 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Optrekken is pas leuk als je het kan. :') Meestal rijd ik høkend en støtend weg. }:|
Dan helpt het om iets meer gas te geven. Na een paar keer schiet je vanzelf weg.

Ik had laatst zo'n iemand die de hele tijd zat te kleven omdat hij er langs wilde, terwijl ik gewoon maximumsnelheid reed. Toen hij vlak voor het rode stoplicht eindelijk er langs kon ging hij naast mij staan. Ging het stoplicht op groen, reed ik hem er uit. Zat hij weer achter mij. :')
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:56:01 #164
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114176562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:54 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Dan helpt het om iets meer gas te geven. Na een paar keer schiet je vanzelf weg.

Ik had laatst zo'n iemand die de hele tijd zat te kleven omdat hij er langs wilde, terwijl ik gewoon maximumsnelheid reed. Toen hij vlak voor het rode stoplicht eindelijk er langs kon ging hij naast mij staan. Ging het stoplicht op groen, reed ik hem er uit. Zat hij weer achter mij. :')
Mja, beetje spelen met de koppeling en het gaspedaal.

Laatst had ik ook een bumberklever. Haalt ie me in, komt ie achter een andere leswagen te staan. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114177339
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op. :D
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:13:41 #166
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114177383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op. :D
Flink door gereden. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114177406
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:13 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Flink door gereden. :D
Amsterdam - Nijmegen en terug, en hier nog flink rondjes.
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:14:43 #168
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114177428
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:14 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Amsterdam - Nijmegen en terug, en hier nog flink rondjes.
Wat voor een auto heb je? :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114177448
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:14 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Wat voor een auto heb je? :P
Ik heb geen auto. :@, ben nog 17 en heb een begeleider nodig. :P
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:15:36 #170
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114177468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:15 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ik heb geen auto. :@, ben nog 17 en heb een begeleider nodig. :P
Ik dacht dat je ouder was. :o
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114177481
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:15 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je ouder was. :o
Iedereen schat mij altijd ouder in hier op het forum.
There is a time of cumming and going.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:17:14 #172
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114177543
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:15 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Iedereen schat mij altijd ouder in hier op het forum.
Ik dacht dat je iets van 23 jaar was ofzo. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114178131
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:17 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je iets van 23 jaar was ofzo. :')
Daar heb je nog een. :')
There is a time of cumming and going.
pi_114182110
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:51 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat dan voor elkaar? :')
Ja ik bedoel dat als ik stil sta en wil optrekken dat de auto dan uit valt.
Hebben jullie dat niet?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:06:33 #175
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114182140
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:05 schreef Jeffrey_San het volgende:

[..]

Ja ik bedoel dat als ik stil sta en wil optrekken dat de auto dan uit valt.
Hebben jullie dat niet?
Niet te snel jouw koppeling omhoog halen.
Beginnersfout #1.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:07:33 #176
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114182175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op. :D
Echte maghrebi ben jij :D.
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 juli 2012 @ 01:09:29 #177
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_114182232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:06 schreef o.us het volgende:

[..]

Niet te snel jouw koppeling omhoog halen.
Beginnersfout #1.
Of te weinig gas erbij
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:23:49 #178
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114182678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op. :D
4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder :P (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 01:32:45 #179
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114182978
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:51 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat dan voor elkaar? :')
Blijkbaar wil hij schakelen als in een diesel... Voor de 2000 of 2500 en dat vindt een doorsnee benzine motor die onderin weinig koppel heeft niet leuk. Je mag met een benzine wagen best door naar 3k of 3,5k voordat je schakelt, dat vindt ie wel prettig. en geef ook maar een beetje gas met het laten opkomen van de koppeling.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 01:37:44 #180
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114183143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:23 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder :P (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...
en toch is de enige manier om goed te kunnen rijden ervaring opdoen door te rijden. Want na je examen kan je het voertuig bedienen en mag je zelfstandig meedoen aan het beheer. Rijden kan je eigenlijk nog niet, je mag het alleen omdat je geacht wordt veilig mee te kunnen doen, dat kunnen komt pas na duizenden kilometers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:38:35 #181
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114183182
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Of te weinig gas erbij
Dat deed ik echt tot les 8 nog :')

Gewoon eerst het toerental een beetje opdrijven voor je de koppeling op laat komen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:39:14 #182
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114183209
Wat gebeurt er trouwens als je je gas helemaal intrapt en dan je koppeling in één keer op laat komen in zijn één?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:40:25 #183
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114183247
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:39 schreef tuut-chips het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je je gas helemaal intrapt en dan je koppeling in één keer op laat komen in zijn één?
Niet goed voor je motor iig :').
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:40:38 #184
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114183252
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:40 schreef o.us het volgende:

[..]

Niet goed voor je motor iig :').
Toch mijn auto niet!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:41:02 #185
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_114183261
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:40 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Toch mijn auto niet!
Gewoon doen dan.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:14:16 #186
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114187390
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:39 schreef tuut-chips het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je je gas helemaal intrapt en dan je koppeling in één keer op laat komen in zijn één?
Gewoon bam de koppeling opkomen? Slaat ie af.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:41:13 #187
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114187924
Tuurlijk niet, zo maak je een burnout.

Je wielen gaan slippen omdat ze niet genoeg grip hebben.

Alleen als je genoeg gas geeft natuurlijk he .. Amders valtie gewoon uit :D
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:07:11 #188
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114188450
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tuurlijk niet, zo maak je een burnout.

Je wielen gaan slippen omdat ze niet genoeg grip hebben.

Alleen als je genoeg gas geeft natuurlijk he .. Amders valtie gewoon uit :D
Oh ja. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:21:35 #189
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114188789
Heb je hem ook weer.

Go fish. Pfff...

Domme :')
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:43:26 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_114189314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je hem ook weer.

Go fish. Pfff...

Domme :')
dat denk ik nou elke keer als ik jou zie
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:48:23 #191
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114189427
En toch verklaar ik geen onzin ;)

Bye bye now
pi_114194639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:51 schreef princess-a het volgende:
Ook hier de laatste lessen tot afrijden en ik maak fouten die ik tot nu toe niet maakte :X Maar ik houd me maar vast aan een slechte generale repetitie enzo en van je fouten leer je het meest. Ja toch? :P
Wanneer afrijden?

quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:49 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Optrekken is pas leuk als je het kan. :') Meestal rijd ik høkend en støtend weg. }:|
Heb het na 32 lessen ook nog een beetje hoor ;) Bediening ging wat langzamer bij mij, kijken daarentegen was een eitje voor me ^O^ Komt goed, veel oefenen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:16:03 #193
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114197194
Hehe, eindelijk wat rapper met optrekken. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114197244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:07 schreef o.us het volgende:

[..]

Echte maghrebi ben jij :D.
Prive chauffeur van mijn vader nu. _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:23 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder :P (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...
Dat is dan wel weer heftig vind ik.
There is a time of cumming and going.
pi_114197306
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:16 schreef tomaat52 het volgende:
Hehe, eindelijk wat rapper met optrekken. :D
Ik moet nog steeds wennen aan benzine, optrekken gaat 9 van de 10 keer wel goed, teveel gas geven niet meegerekend en af en toe hapert ie of vlieg ik inene vooruit. :')
There is a time of cumming and going.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:39:50 #196
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114198003
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:19 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds wennen aan benzine, optrekken gaat 9 van de 10 keer wel goed, teveel gas geven niet meegerekend en af en toe hapert ie of vlieg ik inene vooruit. :')
Ik stoot vooral als ik in de 1 moet optrekken en daarna meteen een bocht nemen. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114201770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Wanneer afrijden?

[..]

Heb het na 32 lessen ook nog een beetje hoor ;) Bediening ging wat langzamer bij mij, kijken daarentegen was een eitje voor me ^O^ Komt goed, veel oefenen.
Volgende week vrijdag :o
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114202640
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:36 schreef princess-a het volgende:

[..]

Volgende week vrijdag :o
Succes dan maar! ^O^
pi_114209543
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:39 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Ik stoot vooral als ik in de 1 moet optrekken en daarna meteen een bocht nemen. :')
Ik wil altijd voor de bocht schakelen, dus dan weer gaspedaal induwen en dan stoot je weer naar voren. :')
There is a time of cumming and going.
pi_114222254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:02 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Succes dan maar! ^O^
Dank! Heb jij ook al een datum?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114222274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 22:21 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ik wil altijd voor de bocht schakelen, dus dan weer gaspedaal induwen en dan stoot je weer naar voren. :')
Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar? :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114223717
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:13 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dank! Heb jij ook al een datum?
24 juli, dus nog ff :)
  zondag 15 juli 2012 @ 12:24:27 #203
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114223944
Ik heb 4x praktijkexamen gedaan vannacht, 2x geslaagd en 2x gezakt...

:P
pi_114235464
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:14 schreef princess-a het volgende:

[..]

Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar? :P
Hoe krijg ik wat voor elkaar?
Ik bedoel van als je in zijn 1 gas plotseling loslaat of geeft dan heb je die schok altijd. :P
There is a time of cumming and going.
pi_114235533
Ik ben nog wel eens zo dom om te denken: nee schakelen voor de bocht ga ik niet halen. Maar dat besef ik dan nadat ik de koppeling al inhad, die ik dus weer op laat komen om in de 1 de bocht door te willen. Helaas is dit nooit succesvol.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 15 juli 2012 @ 22:16:42 #206
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114248298
Ik ga woensdag mijn eerste rijles doen. Omdat ik verwacht er boven gemiddeld veel moeite mee te hebben (ik heb moeite met motorische dingen en overzicht) dus aangemeld bij een speciale rijschool....

Heb vandaag op onze oprit geoefend met de koppeling. Heel zachtjes een klein stukje rijden. Alles en iedereen is nog heel. Ik verwacht veel lessen nodig te hebben daarom heel lang uitgesteld. Ben nu net 26 en begin toch te verlangen naar de vrijheid van zelf kunnen rijden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 15 juli 2012 @ 22:21:37 #207
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114248584
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ga woensdag mijn eerste rijles doen. Omdat ik verwacht er boven gemiddeld veel moeite mee te hebben (ik heb moeite met motorische dingen en overzicht) dus aangemeld bij een speciale rijschool....

Heb vandaag op onze oprit geoefend met de koppeling. Heel zachtjes een klein stukje rijden. Alles en iedereen is nog heel. Ik verwacht veel lessen nodig te hebben daarom heel lang uitgesteld. Ben nu net 26 en begin toch te verlangen naar de vrijheid van zelf kunnen rijden.
Ik heb ook een licht motorische stoornis, maar gewoon de reguliere weg gedaan. Het is een gevoel wat je moet ontwikkelen en dat gaat echt wel lukken :). Nog altijd ben ik nog wel eens klunzig met de auto, maar je moet even geluk hebben op je examen, dus het op dat moment niet te doen, komt goed hoor... Succes en ben benieuwd naar de rijschool die zich hier in specialiseert, welke is dat?
pi_114249498
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:17 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

24 juli, dus nog ff :)
Ook al zo snel, succes!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114249666
Weet iemand hoe de moeilijkheidsgraad van de ANWB-oefenexamens en die uit het oefenboek van Smit verkeersmiddelen ten opzichte van het echte examen is? Is het echte gelijkwaardig, of makkelijker/moeilijker?

Gevaarherkenning gaat altijd wel goed maar dat andere gedeelte heb ik nog wel eens 10/7 ofzo fout.
pi_114249712
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben nog wel eens zo dom om te denken: nee schakelen voor de bocht ga ik niet halen. Maar dat besef ik dan nadat ik de koppeling al inhad, die ik dus weer op laat komen om in de 1 de bocht door te willen. Helaas is dit nooit succesvol.
Kun je liever doorschakelen anders rem je weer op de motor af.
There is a time of cumming and going.
pi_114249743
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:31 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Hoe krijg ik wat voor elkaar?
Ik bedoel van als je in zijn 1 gas plotseling loslaat of geeft dan heb je die schok altijd. :P
Vooruit schokken door gas te geven :P maar ik snap wat je bedoelde

Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt

Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten

Hoe leren jullie het van je instructeur?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114249810
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:

[..]

Vooruit schokken door gas te geven :P maar ik snap wat je bedoelde

Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt

Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten

Hoe leren jullie het van je instructeur?
Drempels dienen een handhavend effect te hebben, en zou je dus altijd met dezelfde snelheid als die daar geldt moeten kunnen nemen.
pi_114249878
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand hoe de moeilijkheidsgraad van de ANWB-oefenexamens en die uit het oefenboek van Smit verkeersmiddelen ten opzichte van het echte examen is? Is het echte gelijkwaardig, of makkelijker/moeilijker?

Gevaarherkenning gaat altijd wel goed maar dat andere gedeelte heb ik nog wel eens 10/7 ofzo fout.
Ik vond de oefenexamens moeilijker, maar lees wel goed de feedback op de oefenexamens door want sommige vragen kunnen terug komen op het echte examen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114249906
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:

[..]

Vooruit schokken door gas te geven :P maar ik snap wat je bedoelde

Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt

Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten

Hoe leren jullie het van je instructeur?
Hangt af waar de drempels zich bevinden, met de rijlesauto nam ik hem altijd in zijn 2 maar met de auto van mijn vader kan het gemakkelijk in zijn 3. :D
There is a time of cumming and going.
pi_114249942
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:

[..]

Vooruit schokken door gas te geven :P maar ik snap wat je bedoelde

Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt

Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten

Hoe leren jullie het van je instructeur?
De wat hogere drempels meestal met koppeling in in zn 2, eventueel bijremmen als je te hard gaat. En anders zoals Paxcon zegt met dezelfde snelheid als de limiet als de drempels wat lager zijn.
pi_114250830
Mag je eigenlijk laden en lossen bij een bushalte?
pi_114250884
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:06 schreef Paxcon het volgende:
Mag je eigenlijk laden en lossen bij een bushalte?
ja, maar je mag de bus niet hinderen.
  zondag 15 juli 2012 @ 23:16:26 #218
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114251404
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:07 schreef krokdown het volgende:

[..]

ja, maar je mag de bus niet hinderen.
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
pi_114251442
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.
  zondag 15 juli 2012 @ 23:18:03 #220
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114251483
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:17 schreef krokdown het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.
Nu weet ik het zeker, zie verkeersregels @ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bushalte
  zondag 15 juli 2012 @ 23:22:51 #221
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114251758
Zo, alle papieren uitgezocht, ingevuld en klaargelegd voor praktijkexamen van morgen. Mag gelukkig lekker uitslapen, pas om 14:55 examen. Word om 13:30 opgehaald. Nu maar mijn bedje opzoeken, hopelijk kan ik beetje slapen :P
  zondag 15 juli 2012 @ 23:26:09 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_114251964
Zomaar even een vraagje



Nummer 4 komt aan aan van de linkerbaan voor rechtdoor maar wilt linksaf en je moet dus opschuiven. Nummer 5 komt ook aan, en wilt naar rechts opschuiven om rechtdoor te gaan
Nummer 4 ligt vergeleken met nr 5 iets voorop, rijdt iets sneller

Linksafslaan staat op rood en de rechterbaan voor linksaf, daar staan wat auto's te wachten. Nummers 1,2 en 3.

Hoe moet nr 4 invoegen?

afstand van het begin van blokmarkering (waar het baanschuiven mag beginnen) tot auto nr 3 minder dan 75m

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 15-07-2012 23:43:41 ]
Mai pben rai~!
  zondag 15 juli 2012 @ 23:26:26 #223
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114251997
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Yep, stilstaan binnen 12 meter van een bushalte is verboden maar passagier afzetten/ophalen is toegestaan. Laden/lossen niet.
  zondag 15 juli 2012 @ 23:26:35 #224
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114252006
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:22 schreef JochemP het volgende:
Zo, alle papieren uitgezocht, ingevuld en klaargelegd voor praktijkexamen van morgen. Mag gelukkig lekker uitslapen, pas om 14:55 examen. Word om 13:30 opgehaald. Nu maar mijn bedje opzoeken, hopelijk kan ik beetje slapen :P
Lekkere tijd, het is ook schoolvakantie dus ook geen schooldrukte. Wel even rekening houden met het weer, want het gaat vrijwel zeker regenen. Even goed checken hoe je ruitenwissers werken dus , staat zo slordig als je niet weet hoe ze aan of uit gaan :). Succes!!
  zondag 15 juli 2012 @ 23:31:53 #225
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114252415
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:26 schreef KNAK het volgende:
Zomaar even een vraagje

[ afbeelding ]

Nummer 4 komt aan aan van de linkerbaan voor rechtdoor maar wilt linksaf en je moet dus opschuiven. Nummer 5 komt ook aan, en wilt naar rechts opschuiven om rechtdoor te gaan
Nummer 4 lig vergeleken met nr 5 iets voorop, rijdt iets sneller

Linksafslaan staat op rood en de rechterbaan voor linksaf, daar staan wat auto's te wachten. Nummers 1,2 en 3.

Hoe moet nr 4 invoegen?

afstand van het begin van blokmarkering (waar het baanschuiven mag beginnen) tot auto nr 3 minder dan 75m
Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.
  zondag 15 juli 2012 @ 23:39:52 #226
24329 KNAK
ff w88,......
pi_114252923
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.
Ik hoop van wel :') anders is dit mn eerste fuckup geweest :P

Ik kwam aan, zwaar regenval, erg lastig, zie links van me dat nr 4 aankomt, met knipperlicht voor het opschuiven naar rechts, ik gooi er wat vaart in en voeg in naar links en ze komt achter me te zitten.
Een seconde of 3 a 4 later moet ik remmen om achter nr 3 aan te sluiten voor het stoplicht.

In de spiegel zag ik nr 5 achter me, toeterde 1x :') en stond net als ik stil, en (ze) ging uit die stand alsnog schuiven naar rechts.

Ik had denk ik dan wel beter de lege linker strook kunnen pakken ipv achter 3 te gaan staan ...het scheelde dan ook niet echt veel of ik had een auto van achteren wegens schuiven en niet veel later remmen voor stoplicht
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2012 @ 00:17:55 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114254824
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.
In principe heeft geen van beide voorrang hier. Een geblokte streep over willen is een bijzondere manoeuvre en je hebt dan voorrang te verlenen aan alle overige weggebruikers op de andere helft. Is dus zo'n situatie waar je er met elkaar uit moet komen, wat meestal inhoudt dat degene die het het meest aan de voorkant rijdt voorlangs gaat en degene die het meest aan de achterkant rijdt achterlangs gaat. Zijn best rottige situaties.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114255142
Wat een kutdingen zitten er in de theorie. Aanhangwagens van 750 kilo die al dan niet een remkoppeling ofzo moeten hebben }:|
  maandag 16 juli 2012 @ 00:43:47 #229
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114255772
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In principe heeft geen van beide voorrang hier. Een geblokte streep over willen is een bijzondere manoeuvre en je hebt dan voorrang te verlenen aan alle overige weggebruikers op de andere helft. Is dus zo'n situatie waar je er met elkaar uit moet komen, wat meestal inhoudt dat degene die het het meest aan de voorkant rijdt voorlangs gaat en degene die het meest aan de achterkant rijdt achterlangs gaat. Zijn best rottige situaties.
:N het betreft een gelijkwaardige kruising, dus rechts heeft voorrang. http://m.goeievraag.nl/vraag/90540
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2012 @ 00:52:25 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114256047
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:25 schreef Paxcon het volgende:
Wat een kutdingen zitten er in de theorie. Aanhangwagens van 750 kilo die al dan niet een remkoppeling ofzo moeten hebben }:|
Wat was de vraag en wat waren de antwoorden?

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:43 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

:N het betreft een gelijkwaardige kruising, dus rechts heeft voorrang. http://m.goeievraag.nl/vraag/90540
Als ze beiden gelijktijdig willen oversteken wel. Echter, als jij als 4 doordouwt omdat 5 zijn knipper aan heeft en 5 zit nog in zijn eigen vak en is nog niet begonnen aan zijn actie, ben jij echter wel fout. Het is een hele trickie situatie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 16 juli 2012 @ 00:52:45 #231
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114256052
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:21 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Ik heb ook een licht motorische stoornis, maar gewoon de reguliere weg gedaan. Het is een gevoel wat je moet ontwikkelen en dat gaat echt wel lukken :). Nog altijd ben ik nog wel eens klunzig met de auto, maar je moet even geluk hebben op je examen, dus het op dat moment niet te doen, komt goed hoor... Succes en ben benieuwd naar de rijschool die zich hier in specialiseert, welke is dat?
Bedankt voor je reactie! Wat ik uit je post begrijp, heb je je rijbewijs binnen? Goed om te horen dat je het gewoon geleerd hebt, via de reguliere weg. Heb je alleen moeite met motoriek of ook met overzicht? Want een goed overzicht helpt al heel veel natuurlijk. De rijschool waar ik les ga nemen is dick vd vliet. In het westen en midden van Nederland zitten volgens mij aardig wat van zulke rijscholen. Linkje:
http://www.dickvdvliet.nl/15/dyslexie--dyspraxie/

En... Ja, klopt. Het is vooral een soort van motorische feeling die ik moeilijk vind. Maar, met genoeg tijd, zal zich dat wel gaan ontwikkelen. Duurt gewoon even :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 16 juli 2012 @ 01:26:03 #232
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114256934
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:52 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Wat ik uit je post begrijp, heb je je rijbewijs binnen? Goed om te horen dat je het gewoon geleerd hebt, via de reguliere weg. Heb je alleen moeite met motoriek of ook met overzicht? Want een goed overzicht helpt al heel veel natuurlijk. De rijschool waar ik les ga nemen is dick vd vliet. In het westen en midden van Nederland zitten volgens mij aardig wat van zulke rijscholen. Linkje:
http://www.dickvdvliet.nl/15/dyslexie--dyspraxie/

En... Ja, klopt. Het is vooral een soort van motorische feeling die ik moeilijk vind. Maar, met genoeg tijd, zal zich dat wel gaan ontwikkelen. Duurt gewoon even :)
yip, heb motorrijbewijs en sinds kort auto erbij. Heb zelf nooit echt het gevoel gehad tijdens het lessen zelf het overzicht goed aan te leren, omdat er altijd een instructeur naast je zit die alles voor je beoordeelt en net even een paar seconden eerder is met het verhaal, heel vervelend achteraf want je krijgt gewoon geen kans. Het overzicht houden heb ik pas in de praktijk echt goed geleerd. Het ver vooruit kijken en beslissen wat je 100 tot 300 meter verderop gaat doen, wat volgens mij de essentie is van het autorijden. De bediening wordt na een tijdje gewoon een 2e natuur. Volgens mij mogen zelfs Parkinson patienten achter het stuur, dus alles wat lichter is is geen probleem...
pi_114265211
Ik heb straks theorieexamen.

Kun je als je iets fout doet nog je keuze veranderen (uiteraard binnen de tijd)?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:44:17 #234
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114265284
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb straks theorieexamen.

Kun je als je iets fout doet nog je keuze veranderen (uiteraard binnen de tijd)?
Ja, dat kan
pi_114265321
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb straks theorieexamen.

Kun je als je iets fout doet nog je keuze veranderen (uiteraard binnen de tijd)?
Ja, maar dat bedenk je je pas als de tijd op is :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_114265458
Oh oke :D

Hopelijk niks over gewichten en hoeveel iets mag uitsteken ofzo :')
  maandag 16 juli 2012 @ 12:56:41 #237
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_114265683
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:49 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke :D

Hopelijk niks over gewichten en hoeveel iets mag uitsteken ofzo :')
Je moet op het <<-knopje drukken en dan nog een keer antwoorden.

Lading mag niet voor het koppelingspunt (trekhaak dus) van een aanhanger uitsteken, en maximaal een half keer de lengte van de aanhanger aan de achterkant. Dan moet ie gemarkeerd worden met een rood-wit gestreept markeringsbord (niet met een rode vlag!)
Aanhangers tot 750 kg heb je geen rijbewijs BE voor nodig.
pi_114266081
quote:
99s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:56 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Je moet op het <<-knopje drukken en dan nog een keer antwoorden.

Lading mag niet voor het koppelingspunt (trekhaak dus) van een aanhanger uitsteken, en maximaal een half keer de lengte van de aanhanger aan de achterkant. Dan moet ie gemarkeerd worden met een rood-wit gestreept markeringsbord (niet met een rode vlag!)
Aanhangers tot 750 kg heb je geen rijbewijs BE voor nodig.
Maar er zit toch een maximum van 5 meter die mag uitsteken achter de aanhanger. Mag je dan niet meer dan dat vervoeren, of mag je wel langere objecten vervoeren maar moet je vanaf 5 meter een rood-wit markeringsbord erop doen?

En hoe zit dat aan de voorkant van een auto, zonder aanhanger ofzo. Dan mag hij 1 meter voor de auto uitsteken, en als je hem verder wil laten uitsteken moet er ook zo'n bord op? Of moet die er altijd op als lading uitsteekt?
pi_114266185
En mag je mensen laten uitstappen naast een busstrook? En mag je op een busbaan rijden?

edit: uitstappen naast een busstrook is verboden

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2012 13:11:16 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 13:10:50 #240
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114266224
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:09 schreef Paxcon het volgende:
En mag je mensen laten uitstappen naast een busstrook? En mag je op een busbaan rijden?
Geloof van niet. Het is ook al een tijdje geleden dat ik examens heb gehad.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:11:07 #241
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114266238
Op een busbaan mag je sowieso niet rijden
pi_114274563
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:09 schreef Paxcon het volgende:
En mag je mensen laten uitstappen naast een busstrook? En mag je op een busbaan rijden?

edit: uitstappen naast een busstrook is verboden
:') Het is een busbaan, geen bus-maar-hier-mogen-ook-auto's-op-rijden-baan.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:24:48 #243
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114274681
Morgen weer rijles. :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 16 juli 2012 @ 16:25:18 #244
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114274712
Geslaagd!! *O* *O*

Na 15 minuten rijden en alleen gefileparkeerd te hebben, mocht ik alweer terug naar het CBR. Heb iets meer dan 20 minuten gereden. Wist dus toen eigenlijk zeker dat ik gezakt was :P Maar bleek toch geslaagd te zijn, volgens mijn instructeur is dat de favoriete en vaste route van die examinator :P
  maandag 16 juli 2012 @ 16:30:37 #245
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114274950
Gefeliciteerd. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114276296
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef krokdown het volgende:

[..]

:') Het is een busbaan, geen bus-maar-hier-mogen-ook-auto's-op-rijden-baan.
Hm ja :')

In ieder geval ben ik geslaagd! :D

Gevaarherkenning: 20/25
dat andere: 36/40. Net goed gegaan dus... :D

Die jongen naast mij werd trouwens op de vingers getikt omdat hij blijkbaar bij mij afkeek :') :D
pi_114276526
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:01 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hm ja :')

In ieder geval ben ik geslaagd! :D

Gevaarherkenning: 20/25
dat andere: 36/40. Net goed gegaan dus... :D

Die jongen naast mij werd trouwens op de vingers getikt omdat hij blijkbaar bij mij afkeek :') :D
*O*
  maandag 16 juli 2012 @ 17:10:24 #248
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114276714
Feli!

Haha afkijken .. Echt.. Wat een Prutser
pi_114276855
Tja..

Die vrouw zei iets van: ''Je kijkt al een paar keer bij die jongen naast je op z'n schermpje; nu mee stoppen''.

Ik weet niet of hij het uiteindelijk gehaald heeft. Hij stond achter mij en ik was toen al te druk met m'n eigen ding.
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2012 @ 17:14:18 #250
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114276905
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:10 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Geloof van niet. Het is ook al een tijdje geleden dat ik examens heb gehad.
Ik ga met je mee.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114276955
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ga met je mee.
Klopt, het mag niet.
  maandag 16 juli 2012 @ 17:29:07 #252
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114277464
Ik heb trouwens geen ogentest gedaan, geen vragen moeten beantwoorden over de motorkap, geen vragen moeten beantwoorden over de lampjes/knopjes, niet moeten invoegen, niet hoeven keren, en was na 20 minuten terug. Heb ik wel een echt examen gedaan? :P
  maandag 16 juli 2012 @ 17:46:03 #253
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114278165
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:29 schreef JochemP het volgende:
Ik heb trouwens geen ogentest gedaan, geen vragen moeten beantwoorden over de motorkap, geen vragen moeten beantwoorden over de lampjes/knopjes, niet moeten invoegen, niet hoeven keren, en was na 20 minuten terug. Heb ik wel een echt examen gedaan? :P
Soms doen ze het wel, soms niet. In januari de 1e keer toen ik zakte moest ik letterlijk alles beantwoorden over de auto en ook alle handelingen doen en ben gezakt. In maart een andere examinator en zonder vragen te stellen gaan rijden, wel een lange rit gemaakt, maar weinig bijzondere oefeningen alleen recht vooruit parkeren in een vak.
  maandag 16 juli 2012 @ 17:53:22 #254
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114278486
Ach, nu je het examen hebt gehad en geslaagd bent begin je pas echt te leren rijden. Vooral als je de eerste keer alleen wegrijdt zal een vreemd gevoel zijn :P
  maandag 16 juli 2012 @ 18:02:12 #255
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_114278848
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja, maar dat bedenk je je pas als de tijd op is :')
Hahaha ja echt he :D

Dan vul je iets in, dan druk je op C om een correctie uit te voeren en dan.. Helaas tijd om :D
pi_114279896
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:29 schreef JochemP het volgende:
Ik heb trouwens geen ogentest gedaan, geen vragen moeten beantwoorden over de motorkap, geen vragen moeten beantwoorden over de lampjes/knopjes, niet moeten invoegen, niet hoeven keren, en was na 20 minuten terug. Heb ik wel een echt examen gedaan? :P
Volgens mn instructeur weet een examinator het vaak al bij het wegrijden, waarschijnlijk was jij zon gevalletje 'zit wel goed' ;)

aan degene die het vroeg: corrigeren op theorie examen ga je echt niet redden. Denk dan beter een seconde langer na
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114285241
Corrigeren valt inderdaad redelijk tegen. Ik wou ook nog corrigeren maar was gewoon te laat.
pi_114286787
Corrigeren op theorie :'), uiteindelijk laat je de vraag 9 van de 10 keer open.
There is a time of cumming and going.
pi_114287075
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:13 schreef Paxcon het volgende:
Tja..

Die vrouw zei iets van: ''Je kijkt al een paar keer bij die jongen naast je op z'n schermpje; nu mee stoppen''.

Ik weet niet of hij het uiteindelijk gehaald heeft. Hij stond achter mij en ik was toen al te druk met m'n eigen ding.
Dan had ie wel mazzel want als ze het 1x zien mogen ze 'm gewoon wegsturen.
Gefeliciteerd trouwens :)
pi_114287656
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dan had ie wel mazzel want als ze het 1x zien mogen ze 'm gewoon wegsturen.
Gefeliciteerd trouwens :)
Dankje :)
pi_114288819
Gefeliciteerd! *O*
pi_114301244
Gefeliciteerd!
pi_114303088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat kost het eigenlijk bij jullie? Ik heb 32 uur les + examen + evt. herexamen voor 1650 euro. Ben ik afgezet? :')
15 uur + TTT + examen = ¤900
pi_114304189
Ik had niet verwacht nog een keer hier te posten, maargoed.

Nu voor de LZV aan het lessen. (Langere en Zwaardere Voertuigen, tot 25,25m. Ik rij nu op een trekker-oplegger-middenasaanhanger.) Ik heb gisteren een paar uur (met collega) achter het stuur mogen kruipen, en ik moet zeggen dat het me niet meeviel. Eigenlijk zijn alle wegen te smal voor zo'n combinatie. Vooruit rijden gaat al lastig, laat staan als je een straatje moet keren of aan een dock moet zetten. Woensdag weer 8 uur lessen en vrijdag examen. Duimen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:36:11 #265
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_114309371
Dalijk nog maar eens mijn best gaan doen en kijken of ik eindelijk goed genoeg rij voor een examen.
Flesje bier
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:36:57 #266
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114309403
Ik krijg straks in- en uitvoegen en fileparkeren. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114310539
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:36 schreef tomaat52 het volgende:
Ik krijg straks in- en uitvoegen en fileparkeren. :D
in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten. :')
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER. ;(
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:20:39 #268
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114310792
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:

[..]

in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten. :')
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER. ;(
Haha same here. Mijn grootste angst is nog steeds dat de invoegstrook ophoudt en ik nergens tussen kan, en dan zo tegen de vangrail op knal :P
pi_114310954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:20 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha same here. Mijn grootste angst is nog steeds dat de invoegstrook ophoudt en ik nergens tussen kan, en dan zo tegen de vangrail op knal :P
Die angst had ik ook, ik wilde nooit de hele invoegstrook gebruiken maar ik heb nog voorlopig nog niet zo'n drukte meegemaakt, wel moest ik een keer met de lesauto een stuk over de vluchtstrook omdat er blijkbaar een auto naast me zat en ik die over het hoofd had gezien. :')
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:26:08 #270
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114313487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:

[..]

in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten. :')
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER. ;(
:D
Mijn instructrice blijft rustig. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114314330
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:26 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

:D
Mijn instructrice blijft rustig. :D
Die van mij blijft ook rustig het is gewoon dat gezeur. :')
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:59:00 #272
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114314964
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:26 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

yip, heb motorrijbewijs en sinds kort auto erbij. Heb zelf nooit echt het gevoel gehad tijdens het lessen zelf het overzicht goed aan te leren, omdat er altijd een instructeur naast je zit die alles voor je beoordeelt en net even een paar seconden eerder is met het verhaal, heel vervelend achteraf want je krijgt gewoon geen kans. Het overzicht houden heb ik pas in de praktijk echt goed geleerd. Het ver vooruit kijken en beslissen wat je 100 tot 300 meter verderop gaat doen, wat volgens mij de essentie is van het autorijden. De bediening wordt na een tijdje gewoon een 2e natuur. Volgens mij mogen zelfs Parkinson patienten achter het stuur, dus alles wat lichter is is geen probleem...
Oh ja, dat klinkt op zich wel logisch... Dat je het echte overzicht nog niet goed leert zo lang er een instructeur naast zit. Ze zeggen inderdaad dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs gehaald hebt.

Handig dat jij je motorrijbewijs al had voor je rijbewijs. Heb je daar voordeel van gehad?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:50:33 #273
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_114317077
Rijden ging weer zo goed als foutloos.
Flesje bier
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:06:02 #274
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114320180
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:45 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Die van mij blijft ook rustig het is gewoon dat gezeur. :')
:D
Geen last van. Ze zegt gewoon hoe je het moet doen en meer niet. _O-
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114323570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:

[..]

in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten. :')
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER. ;(
Hahhaha ik vind die prooi wel mooi bedacht, even onthouden!
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_114323725
Jochem gefeliciteerd! Is het je toch gelukt :P

Deze week ttt :@ . Nu het zover is voel ik me er eigenlijk helemaal niet klaar meer voor, bijz. verrichtingen gaan 50-50 goed, nou ja we zullen zien. Ik hoop natuurlijk wel dat ik redelijk rijd dan kan ik op examen, verder probeer ik me niet druk te maken om het proefexamen :P.

Dat corrigeren is mij ook niet gelukt, volgens mij kan je dat beter maar laten :P
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:03:59 #277
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_114329725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:40 schreef das_phantom het volgende:
Jochem gefeliciteerd! Is het je toch gelukt :P

Deze week ttt :@ . Nu het zover is voel ik me er eigenlijk helemaal niet klaar meer voor, bijz. verrichtingen gaan 50-50 goed, nou ja we zullen zien. Ik hoop natuurlijk wel dat ik redelijk rijd dan kan ik op examen, verder probeer ik me niet druk te maken om het proefexamen :P.

Dat corrigeren is mij ook niet gelukt, volgens mij kan je dat beter maar laten :P
Haha bedankt! :P Had niet verwacht dat het zo soepel zou gaan. Voelt ook wel raar, zit je 40 uur in de auto, 9 maanden naar dit moment toe te werken en dan slaag je in een ritje van 20 minuten... :')

Succes met je TTT :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:05:05 #278
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114329785
Ik ben bang dat ik zak voor 1 ding: wat moet je doen. Gas los, remmen of niks doen.

Wat een kutvragen zijn dat. :r
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:44:17 #279
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_114335078
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:59 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Oh ja, dat klinkt op zich wel logisch... Dat je het echte overzicht nog niet goed leert zo lang er een instructeur naast zit. Ze zeggen inderdaad dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs gehaald hebt.

Handig dat jij je motorrijbewijs al had voor je rijbewijs. Heb je daar voordeel van gehad?
Ik heb nog wel een iets vergaandere voorgeschiedenis met rijlessen en heb er 6x over gedaan uiteindelijk om mijn auto te halen. Na 4 x vond ik het wel even mooi en ben toen eerst motor gaan doen. Dit ging wel allemaal in een keer goed en na wat ervaring opgedaan te hebben doorgegaan met auto weer. Eerste keer gezakt, en de laatste keer dus in de pocket :). Ik heb er zeker voordeel van gehad denk ik, want uiteindelijk ben ik maar 4 maanden bezig geweest met de laatste poging om mijn autorijbewijs te halen, incl. een 3 weken tussenliggende vakantie, dus dat ging eigenlijk wel rap :).
pi_114341430
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:35 schreef princess-a het volgende:

[..]

Hahhaha ik vind die prooi wel mooi bedacht, even onthouden!
Ja dat heeft ook geholpen. :D
Wel blij dat ik van mijn rijles af ben. :')
There is a time of cumming and going.
pi_114355756
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:05 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ben bang dat ik zak voor 1 ding: wat moet je doen. Gas los, remmen of niks doen.

Wat een kutvragen zijn dat. :r
Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukken :)

Vandaag weer gelest na twee weken pauze. Ging weer lekker, maar één ding blijf ik lastig vinden: Het optrekken vanuit stilstand als de auto op een helling staat. Bijna altijd slaat mijn motor af, omdat ik de koppeling te snel op laat komen. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat als ik de koppeling te langzaam op laat komen dat ik achteruit rol tegen de achterliggende auto, omdat ik mn rem dan los laat :(
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:29:41 #282
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114356523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukken :)

Vandaag weer gelest na twee weken pauze. Ging weer lekker, maar één ding blijf ik lastig vinden: Het optrekken vanuit stilstand als de auto op een helling staat. Bijna altijd slaat mijn motor af, omdat ik de koppeling te snel op laat komen. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat als ik de koppeling te langzaam op laat komen dat ik achteruit rol tegen de achterliggende auto, omdat ik mn rem dan los laat :(
Net een proefexamen van 65 vragen gemaakt, ongeveer 25 fouten. :(
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 14:22:23 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114361367
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukken :)

Vandaag weer gelest na twee weken pauze. Ging weer lekker, maar één ding blijf ik lastig vinden: Het optrekken vanuit stilstand als de auto op een helling staat. Bijna altijd slaat mijn motor af, omdat ik de koppeling te snel op laat komen. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat als ik de koppeling te langzaam op laat komen dat ik achteruit rol tegen de achterliggende auto, omdat ik mn rem dan los laat :(
Daarvoor heb je een handrem slimpie. In zijn 1, handrem aantrekken, koppeling op laten komen en iets gas geven en wachten totdat je hem eigen voelt trekken en dan laat je de handrem los. Hellingproef heet dat. En ja, dat is prima mogelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114361999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarvoor heb je een handrem slimpie. In zijn 1, handrem aantrekken, koppeling op laten komen en iets gas geven en wachten totdat je hem eigen voelt trekken en dan laat je de handrem los. Hellingproef heet dat. En ja, dat is prima mogelijk.
Handrem? Kan ook prima met de voetrem? Zo krijg ik het geleerd in ieder geval. Werkt prima.
pi_114362423
Mijn lesauto heeft ingebouwde hellingproef, fucking handig. Als je op een helling op de rem staat, en die los laat dan houd hij de rem er op tot je gas geeft. Super handig natuurlijk maar beetje jammer ook want ik heb het straks in me eigen auto vast niet :')

Wat wel een beetje irritant is dat het pas werkt bij een bepaalde aantal graden helling. Bijvoorbeeld een lichte helling hier in de buurt is net niet steil genoeg en dan moet je dus gewoon heel snel zijn zoals normaal :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_114362784
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:43 schreef delano.888 het volgende:
Mijn lesauto heeft ingebouwde hellingproef, fucking handig. Als je op een helling op de rem staat, en die los laat dan houd hij de rem er op tot je gas geeft. Super handig natuurlijk maar beetje jammer ook want ik heb het straks in me eigen auto vast niet :')

Wat wel een beetje irritant is dat het pas werkt bij een bepaalde aantal graden helling. Bijvoorbeeld een lichte helling hier in de buurt is net niet steil genoeg en dan moet je dus gewoon heel snel zijn zoals normaal :P
Welke auto is het? Want mijn lesauto (VW Polo) heeft dat ook, en dan gaat het vooral om hoe hard je de rem intrapt. Pas als je hem helemaal intrapt houdt hij hem tegen.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 14:58:41 #287
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114363298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Handrem? Kan ook prima met de voetrem? Zo krijg ik het geleerd in ieder geval. Werkt prima.
Een echte hellingproef hoor je met de handrem te krijgen. Is trouwens ook het makkelijkst. Helemaal leuk wordt het nu namelijk als je straks bijv. je E erachter wilt halen, dan red je het echt niet met je voetrem.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114363750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Een echte hellingproef hoor je met de handrem te krijgen. Is trouwens ook het makkelijkst. Helemaal leuk wordt het nu namelijk als je straks bijv. je E erachter wilt halen, dan red je het echt niet met je voetrem.
Oké, morgen weer rijles, maar even vragen dan. ^O^
pi_114364334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:49 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Welke auto is het? Want mijn lesauto (VW Polo) heeft dat ook, en dan gaat het vooral om hoe hard je de rem intrapt. Pas als je hem helemaal intrapt houdt hij hem tegen.
Bij mij ook een polo :D hij zei tegen mij dat het aan de hellingshoek lag, ik trap volgens mij altijd helemaal in ook op de niet steile helling, maar daar rolt hij altijd achteruit een beetje. Ik kan me niet voorstellen dat t aan de rem druk ligt. Of misschien een combi ervan, dat kan wel. (Dus het moet misschien steile helling + harde remdruk zijn)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 15:26:15 #290
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114364839
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef coastguard_1557 het volgende:

[..]

Oké, morgen weer rijles, maar even vragen dan. ^O^
Tenzij je natuurlijk zo'n nieuw systeem in de auto hebt, maar het is handig als je weet hoe het met de handrem moet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114365384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tenzij je natuurlijk zo'n nieuw systeem in de auto hebt, maar het is handig als je weet hoe het met de handrem moet.
Zit er niet in.

Is wel zo handig inderdaad. Is in principe niet veel anders dan de de voetrem.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 15:41:36 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114365843
Nouja, eigenlijk wel, aangezien je zodra de voetrem losgelaten wordt en je niets doet, achteruit rolt en dit met de handrem niet zo is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114365891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, eigenlijk wel, aangezien je zodra de voetrem losgelaten wordt en je niets doet, achteruit rolt en dit met de handrem niet zo is.
Echt wel, als jij de handrem loslaat (neer doet) rol je ook achteruit :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_114365987
Je kan toch gewoon de voetrem er op houden zelf, en de koppeling heel ver op laten komen, zodat als je de rem loslaat je vanzelf naar voren gaat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_114366033
Ohnee, dat werkt alleen bij diesel he..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 15:51:02 #296
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114366608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Echt wel, als jij de handrem loslaat (neer doet) rol je ook achteruit :P
En ik laat de handrem dus pas los als ik de koppeling voel ingrijpen. En dat is een gevoel dat moet je ontwikkelen, maar wel heel nuttig.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114366645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En ik laat de handrem dus pas los als ik de koppeling voel ingrijpen. En dat is een gevoel dat moet je ontwikkelen, maar wel heel nuttig.
Zoals ik al zei, dat kan je dus ook met de voetrem doen, je hebt tenslotte 2 voeten nietwaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_114366647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:44 schreef delano.888 het volgende:
Ohnee, dat werkt alleen bij diesel he..
Bij benzine/lpg ook hoor.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 15:52:18 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114366695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat kan je dus ook met de voetrem doen, je hebt tenslotte 2 voeten nietwaar.
En met welke voet wil je dan gas geven? Benzine en zeker LPG slaat een stuk makkelijker af.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bij benzine/lpg ook hoor.
Zeker bij LPG moet je met normaal wegrijden al gas bijgeven (tenminste, met de LPG wagens waar ik in rijd).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_114366755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En met welke voet wil je dan gas geven? Benzine en zeker LPG slaat een stuk makkelijker af.
Koppeling op laten komen tot aangrijping
Voetrem los (benzine blijft nu stil staan, maar rolt niet achteruit, diesel rijd misschien al vooruit)
Gas erbij.
Zo moeilijk is het toch niet?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf woensdag 18 juli 2012 @ 15:54:47 #301
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_114366864
Dicht
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')