Ben zojuist terug!quote:
Als ik het zo lees ben je dus wel door het oog van de naald gekropen. Niettemin, gefeliciteerd! Wat apart dat je pas thuis en via internet te zien krijgt dat je geslaagd bent..quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Feli! vage kerel dan die examinatorquote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Watskeburt?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Marrije het volgende:
Vorige week mn eerste aanrijding gehad. Stelde niet veel voor, maar ben wel erg geschrokken. Het was niet mijn schuld, maar voelde me wel schuldig dat ik het niet heb kunnen voorkomen, dmv toeteren of tijdig remmen oid. Schade 700 euro. Merk wel dat ik het wat eng vind om weer te rijden. Moet echt nog heel veel rijervaring op doen.
Ben mobiel nu dus kan het ook niet fixenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over
Daar gaat het ook om idd en zsm lekker veel gaan rijden dan.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:47 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Bedankt
Het was wel vaag ja, maar ben erg blij dat ik geslaagd ben!
ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!quote:
Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in .quote:Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over
deze? http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijlesquote:Op maandag 2 juli 2012 16:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in .
Ah! Check .quote:Op maandag 2 juli 2012 16:47 schreef IrCute het volgende:
[..]
deze? http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
D - Hard gillenquote:Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Aardbeilove het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige die hier een spookrijder in ziet?
Neen Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/haperingquote:Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeikquote:Op maandag 2 juli 2012 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!
Gefelici voor de geslaagde.
Doet me denken aan mezelf tijd geleden . Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Leuk verhaaltje voor ons en leuk voor jou natuurlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef princess-a het volgende:
[..]
Neen Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/hapering
Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdtquote:Op maandag 2 juli 2012 21:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeik
Bij mij gaat dat nog steeds niet vanzelf, vind het ook nog steeds niet leuk om te doen. Ik geef nu inderdaad ook alvast maar gas voor het aangrijpingspunt om afslaan te voorkomen, maar soms ben ik nog wat te onnozel bezig en loeit dat ding eroverquote:Op maandag 2 juli 2012 21:11 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Doet me denken aan mezelf tijd geleden . Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.
Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je alquote:Op maandag 2 juli 2012 21:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.
Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..quote:Op maandag 2 juli 2012 22:03 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je al
Het snelheidsverschil is ook belangrijk voor de schade. Niet alleen de snelheid.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdt
Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..
Dat inderdaad, het aangrijpingspunt is wanneer de auto een héél klein beetje begint te brommen en wil gaan rijden en daar moet je net iets onder zitten met de koppelingquote:Op maandag 2 juli 2012 22:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.
Als je stapvoets wilt optrekken (zonder gas) is met de rem ook nog veel te controleren: aangrijpingspunt komt eraan terwijl je je rem ingetrapt houdt (niet te lang want slecht voor je koppeling) dan verhoudingsgewijs beiden loslaten en voila je gaat vooruit daarna kun je naar wens gas bijgeven en doorschakelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:22 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke Ik zal het volgende week eens gaan proberen
Uhh ja ... wat andersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
1 richtingsverkeer voor alle bestuurders, behalve fietsers. (die mogen dus ook vanuit de andere kant erin..)quote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Inderdaad verplichte rijrichting, behalve voor fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Dit dus. En dat betekent dus ook dat je daar niet helemaal aan de linkerkant van de weg mag rijden als je voorsorteert om linksaf te slaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
eigenlijk is de definitie "eenrichtingsverkeer" fout, want verkeer betekent alle weggebruikers, incl. voetgangers. Als je het letterlijk zou nemen zou alle verkeer (incl. voetgangers dus) eenrichting zijn, behalve fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef princess-a het volgende:
[..]
Inderdaad verplichte rijrichting, behalve voor fietsers
JAquote:Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.
Ik twijfel daar ook overquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:02 schreef Paskal het volgende:
Binnenkort rijexamen?
Zou ik de instructeur meenemen of niet?
Zelf met de examinator praten kan ook heel leuk zijn hrquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Ik geloof dat dat op zo'n moment niet heel geschikt is voor mijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Zelf met de examinator praten kan ook heel leuk zijn hr
Jep, altijd een uurtje rijden, 10 minuten pauzeren en dan nog een uur. Ik vind het opzich wel fijn zo, altijd even gauw een sigaret en een bak koffie tussendoor.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:10 schreef Paskal het volgende:
Rij je 2 uur achter elkaar? Dan kom je al gauw op meer lesuur uit.
ik heb er ondertussen al 52 gehad en zal er nog wel minstens 10 nodig hebben. ben ook al langer dan een jaar bezig.. niet echt motiverend..quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald.
Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Dan beter niet doen iddquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:39 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat op zo'n moment niet heel geschikt is voor mij
Ik zou niet weten waarom je onzeker lijkt als je je instructeur meeneemt...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Volgens mij is het percentage dat het onder 30 lessen doet niet zo hoog hoor. Die zullen het misschien sneller laten weten, net als dat mensen die in 1 keer geslaagd zijn het sneller zullen laten horen dan mensen die er 4 pogingen voor nodig hadden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald.
Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Heb volgens mij hier gelezen dat mensen dat zeiden Ik ga hem denk ik ook meenemen, gewoon, omdat ie anders ook maar sneu koffie zit te drinkenquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je onzeker lijkt als je je instructeur meeneemt...
Bij mij is het niet eens ter sprake gekomen. Hij ging mee, punt.
Was ik ook wel blij mee . Heb ook wel vaker gehoord dat een examinator achteraf aan een instructeur vraagt "is dit en dit tijdens de rijlessen ook zo?". Gebeurde bij mij bij m'n TTT.
[..]
Volgens mij is het percentage dat het onder 30 lessen doet niet zo hoog hoor. Die zullen het misschien sneller laten weten, net als dat mensen die in 1 keer geslaagd zijn het sneller zullen laten horen dan mensen die er 4 pogingen voor nodig hadden.
Ik had 43 uur nodig
Je hebt het wel zelf in de hand denk ik .....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef SHAKEITUP het volgende:
Ik heb op 15 februari mijn rijbewijs gehaald, maar ik rij niet zoveel. Best slecht, want zo verleer ik het alleen maar..
Het was B. De tegemoetkomende rijder rijdt met groot licht, laat het gas los en probeer hem te waarschuwen met lichtsignalen. (ofzoiets) Gekke vraag.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:37 schreef Anne het volgende:
Maar waarschijnlijk is het C.
Verlos ons, Aardbeilove, wat is het goede antwoord ?
Heel vaag !quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:24 schreef Aardbeilove het volgende:
[..]
Het was B. De tegemoetkomende rijder rijdt met groot licht, laat het gas los en probeer hem te waarschuwen met lichtsignalen. (ofzoiets) Gekke vraag.
Bij mij was er ook geen keus, hij zei ik ga een bakkie halen, tot zo suc6 he owkeeeeeee dan ..quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:40 schreef princess-a het volgende:
[..]
Heb volgens mij hier gelezen dat mensen dat zeiden Ik ga hem denk ik ook meenemen, gewoon, omdat ie anders ook maar sneu koffie zit te drinken
Zou ik denk ik ook wel doen als hij echt met snelheid op je afkwam en je t gevoel hebt dat hij hem er voor gooit. Dus dan is t gevarenherkenning lijkt me? MIsschien onnodig geremd (omdat hij niet dichtbij genoeg was) maar ik begrijp de situatie echt wel. Vaag dat hij je daar om heeft laten zakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:45 schreef MrStalin het volgende:
Ik reed op de rotonde toen er opeens van rechts een auto aan kwam geschoten, dus ik ging remmen :zat nog een busje achter me *kuch*
Naja ik ben wel terecht gezakt, maar het is zo zonde
Ik heb ook 62 lessen gehad hoor. Maar ik reed idd ook twee uur.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Gezicht het volgende:
Vandaag al les 49 en 50 gehad. Ik voel me een beetje een faalhaas aangezien iedereen hier in huis zijn rijbewijs onder de 30 lessen heeft gehaald.
Rijden gaat in ieder geval lekker en zo goed als foutloos, het enige waar ik nog aan moet werken is het goed vooruit kijken. Heb vandaag echter ook mijn lenzen gekregen dus hopelijk gaat dat snel beter door mijn (door de lenzen) verbeterde zicht.
Is ook toch. Die tegenliggers rekenen er ook niet op dat jij opeens naar links komt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:57 schreef KNAK het volgende:
Ook ik reed een keer op een weg, met rechts wat uitritten. Instructeur naast me, en opeens komt er een auto nogal hard over die drempel heen van een uitrit om de weg op de gaan en uit reflex trek ik het stuur de andere kant/links op.
Ik kreeg toen op mn flikker dat dat niet moet, dat als er een aanrijding zou zijn het de ander zn fout is, en dat ik door dat trekken aan mn stuur ik weleens op een ander/tegenligger zou kunnen kletsen wat dan mijn fout weer is.
Sociaal rijgedrag heb je niets aan, alleen maar rijgedrag volgens de regels , aldus mijn ex instructeur
Waarvoor heb jij borg moeten betalen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:31 schreef Mss het volgende:
Ik heb al 6 weken mijn rijbewijs, maar nog altijd niet mijn borg terug van mijn rijschool. Zeer irritant.
Idd. Beetje idioot ietsquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Mss het volgende:
Borg voor de rijschool, voor als je over zou stappen. Aan jullie reacties te merken is dat niet zo veel voorkomend dus. Ach, het past wel in het verhaal, het was echt een klote rijschool. Meneer zegt dat hij het heeft overgemaakt en het gaat uitzoeken .
Is dat niet als je bv de eerste 10 lessen voor 100 krijgt. Met de voorwaarde dat je daar blijft lessen tot je geslaagd bent?quote:
Gelijk een afschrift vragenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Mss het volgende:
Borg voor de rijschool, voor als je over zou stappen. Aan jullie reacties te merken is dat niet zo veel voorkomend dus. Ach, het past wel in het verhaal, het was echt een klote rijschool. Meneer zegt dat hij het heeft overgemaakt en het gaat uitzoeken .
Nee, ik had geen pakket oid. Maar die borg kreeg ik ook pas te horen toen ik bij hem begon met lessen. Net zoals dat het lestarief omhoog was gegaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef Travel. het volgende:
[..]
Is dat niet als je bv de eerste 10 lessen voor 100 krijgt. Met de voorwaarde dat je daar blijft lessen tot je geslaagd bent?
Meissie daar had je onderuit gekund hoor, juridisch gezien is dat denk ik dwaling. En wat een onzin van die inschrijfkosten en borg gelukkig heb je het nu!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:24 schreef Mss het volgende:
[..]
Nee, ik had geen pakket oid. Maar die borg kreeg ik ook pas te horen toen ik bij hem begon met lessen. Net zoals dat het lestarief omhoog was gegaan.
Volgens mij heb ik ook inschrijfkosten betaald. Even opzoeken .
Valt mee toch? Ik had één uurtje meer en dat kwam neer op zo'n 1500 euro. Ligt een beetje aan de stad waar je rijdt wat het gangbare uurtarief is natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat kost het eigenlijk bij jullie? Ik heb 32 uur les + examen + evt. herexamen voor 1650 euro. Ben ik afgezet?
Goed lezen: nu al 6 wekenquote:
Geen borg terug.. Of mis ik ietsquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:31 schreef Mss het volgende:
Ik heb al 6 weken mijn rijbewijs, maar nog altijd niet mijn borg terug van mijn rijschool. Zeer irritant.
wquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ze heeft et niet ...
Enne goedkoopste pakket genomen, 15 lessen + examen en auto kosten.
Totaal 730 eur
Kan kloppen dus jou pakket
De inhoud van jouw verhaal boeit mij geen worst. Ik maakte mij zorgen om jouw kennis van de spelling.quote:
Ik whatsapp ook met mijn instructeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Voor 50 euro ... Waar je zin in hebt
Maargoed nogmaals zal vast wel goed komen als je het whatsapje even laat zien..
Maar rare gang van zaken hoor .. Borg.. Inschrijfgeld..whatsappen met je instructeur .. ?
Je hebt toch een contract? Toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:51 schreef Mss het volgende:
Rijschool is een eenmanszaak, dus dat heeft niet zoveel zin. Ik zat eerder te denken aan de bovag en daarna eventueel rechtsbijstand.
Ik begrijp nu inderdaad dat je het zo leest. Ik bedoelde het meer van kut hoe het allemaal is gelopen, achteraf gezien had je misschien anders gekozen maar gelukkig heeft ze nu wel haar rijbewijs. Hoe achterlijk die rijschool ook handelde, ze houdt er iets goeds aan over (heeft Mss volledig aan haar eigen inzet te danken natuurlijk, maar hoe vaak hoor je niet dat mensen opgelicht worden en alles kwijt zijn)quote:
Voorrangssituaties, het nieuwe rijden, borden en oefenen op gevarenherkenning. Heb je een cd om te oefenen? Dat is echt aan te raden.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:53 schreef -Dries- het volgende:
Overmorgen voor het eerst mn theorie examen. Heb geen idee wat ik kan verwachten. Iemand tips? Waar moet ik zeker aandacht aan besteden?
Thanks, zulks verwachtte ik ook. Nee, helaas geen CD, maar wel een boek met examentrainingen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:32 schreef themole het volgende:
[..]
Voorrangssituaties, het nieuwe rijden, borden en oefenen op gevarenherkenning. Heb je een cd om te oefenen? Dat is echt aan te raden.
Jep, gevaarherkenning kan ik oefenen. Trouwens, een vraag daarover. Bedoelen ze met de optie remmen echt remmen om tot stilstand te komen of gewoon fors snelheid verminderen?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Een cd is inderdaad fijn om mee te oefenen. Het maakt het echte examen minder 'eng' omdat je door het oefenen al vertrouwd raakt met de manier van examineren. (ik weet niet of je last het van examenstress?) En het is natuurlijk makkelijk om je kennis mee te testen.
Maar ik denk niet dat het een absolute must is om te hebben. Kun je wel gevaarherkenning oefenen met dat boek?
Allebei eigenlijk. Hangt weer van de situatie zelf afquote:Op zondag 8 juli 2012 17:14 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Jep, gevaarherkenning kan ik oefenen. Trouwens, een vraag daarover. Bedoelen ze met de optie remmen echt remmen om tot stilstand te komen of gewoon fors snelheid verminderen?
Vandaar dat je ook 12 van de 25 fout mag doen omdat het erg persoonlijk is hoe je iets inschat soms.. Maar ben het er wel mee eens dat het lastig is in te schatten.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik vind gevaarherkenning eigenlijk best klote. Soms is het zo lastig in te schatten op een foto. Je voelt de snelheid van de auto niet (oke, er staat een kilometer teller). Je ziet niet hoe snel het andere verkeer op je afkomt...
Uiteindelijk wel geslaagd met 18 goed voor gevaarherkennig En 5 fout voor het andere deel
Eens, je ziet totaal niet hoe andere weggebruikers zich gedragen. Daarnaast is het verschil tussen gas loslaten en remmen soms heel erg subtiel.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik vind gevaarherkenning eigenlijk best klote. Soms is het zo lastig in te schatten op een foto. Je voelt de snelheid van de auto niet (oke, er staat een kilometer teller). Je ziet niet hoe snel het andere verkeer op je afkomt...
Uiteindelijk wel geslaagd met 18 goed voor gevaarherkennig En 5 fout voor het andere deel
Pfff.. té omslachtig dit. Soms weet je gewoon niet wat ze bedoelen met remmen in de gevraagde situatie.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:16 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Allebei eigenlijk. Hangt weer van de situatie zelf af
Klopt. Maar zoals delano.888 al zei: Je mag 12 van de 25 vragen fout hebben omdat het lastig is en meestal iets persoonlijks. Ieder mens reageert weer anders.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:40 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Pfff.. té omslachtig dit. Soms weet je gewoon niet wat ze bedoelen met remmen in de gevraagde situatie.
Zie een paar posts hierboven. Succes!quote:Op maandag 9 juli 2012 10:16 schreef tuut-chips het volgende:
Whoo straks om half twaalf mijn eerste poging voor theorie! Iemand nog tips?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 juli 2012 16:10 schreef tuut-chips het volgende:
Autotheorie in een keer gehaald, 19/25 op gevaarherkenning en 35/40 (maximaal aantal fouten ) op regels en inzicht
Yep, ben superblij dat ik hem in één keer heb! Weet iemand of je met 2todrive eigenlijk wel een tussentijdse toets voor je zeventiende kan doen?quote:Op maandag 9 juli 2012 16:35 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Wat maakt dat 35/40 nou uit. Je hebt het!
ahquote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
quote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
_!quote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
!quote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
Het lijkt me dat je hier iets achter houdt toch? Auto's achter je die dan op je zouden botsen of een drukke weg oid. Op een doodstille weg mag je vast wel rustig even remmenquote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
Nee, dit meen je nietquote:Op maandag 9 juli 2012 16:38 schreef tuut-chips het volgende:
Trouwens, bij gevaarherkenning zat een vraag met een stuk of 15 jonge eendjes die de weg overstaken. Je mag dan niet remmen
Doe wat jij het makkelijkst vindt...quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:09 schreef Ensemble het volgende:
In een lange bocht na een rood stoplicht, moet je dan in de bocht al naar z'n 2 schakelen? Of pas na de bocht? Want als ik het pas na de bocht doe maakt de auto overtoeren voor mijn gevoel, en vaak heb ik niet genoeg ruimte om het voor de bocht al te doen.
hangt ook een beetje van de auto af, bij veel koppel hoef je niet te schakelen en kun je hem gewoon in zijn 3 laten (schakellui rijden zoals dat heet )quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:47 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Doe wat jij het makkelijkst vindt...
Ik geloof dat ik mijn instructrice ook eens zo iets heb horen zeggen, maar ik vind het persoonlijk de grootste bullshit dat je niet in een bocht mag schakelen en schakelde er dan ook lustig op los.
Volgens mij is dat meer om brokken te voorkomen omdat lessers vaak nog niet zoveel controle over het voertuig hebben als ervaren bestuurders.
Probeer het eens met en een keer zonder schakelen en kijk wat jij het fijnst vindt.
Er staat geen celstraf op het schakelen in een bocht.
Volgens mij bedoeld ensemble het optrekken vanuit stilstand, na het stoppen voor een stoplicht.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:49 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
hangt ook een beetje van de auto af, bij veel koppel hoef je niet te schakelen en kun je hem gewoon in zijn 3 laten (schakellui rijden zoals dat heet )
maar evengoed is dit inhakend op jouw stelling, doe wat je het makkelijkst vindt,zolang je de auto niet verkracht is er niets aan de hand lijkt me.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:19 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld ensemble het optrekken vanuit stilstand, na het stoppen voor een stoplicht.
Normale bochten waarbij je alleen iets hoeft te vertragen, neem je uiteraard in 3, hoewel veel lessers de 2e versnelling gebruiken, maar volgens mij komt dat doordat de instructeur nooit zegt dat het ook in de 3e versnelling kan en mag.
Mijn hobby is het ook niet, maar ik zou het wel proberen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef Paxcon het volgende:
Maandag theorie maar ik heb echt geen zin om te leren...
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:49 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vandaag rijbewijs opgehaald en meteen gereden.
Alleen valt de auto steeds uit als ik van 1 naar 2 wil opschakelen
Ruim 35 + een hele dag op een oefenterrein in Almerequote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:45 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
Oké man, moet wel goed komen dus!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:16 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ruim 35 + een hele dag op een oefenterrein in Almere
Thanks Ik hoop het idd. Had dinsdag mijn laatste twee lessen voor het examen, en dat ging zwaar kut. Dieptepunt was dat ik een rood stoplicht compleet over het hoofd zag en zo door wilde rijdenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:53 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Oké man, moet wel goed komen dus!
Niet nog wat extra lessen nemen als t zo kut ging dan?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:57 schreef JochemP het volgende:
[..]
Thanks Ik hoop het idd. Had dinsdag mijn laatste twee lessen voor het examen, en dat ging zwaar kut. Dieptepunt was dat ik een rood stoplicht compleet over het hoofd zag en zo door wilde rijden
Thanks, ging vandaag al stukken beter. Geen hoge toeren meer en ook minder schokken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:47 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Doe wat jij het makkelijkst vindt...
Ik geloof dat ik mijn instructrice ook eens zo iets heb horen zeggen, maar ik vind het persoonlijk de grootste bullshit dat je niet in een bocht mag schakelen en schakelde er dan ook lustig op los.
Volgens mij is dat meer om brokken te voorkomen omdat lessers vaak nog niet zoveel controle over het voertuig hebben als ervaren bestuurders.
Probeer het eens met en een keer zonder schakelen en kijk wat jij het fijnst vindt.
Er staat geen celstraf op het schakelen in een bocht.
Succes! Kijktechnieken zal in het begin wel lastig zijn, maar komt goed. Optrekken is tof.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:41 schreef tomaat52 het volgende:
Morgen staan kijktechniek en optrekken op het programma.
Optrekken is pas leuk als je het kan. Meestal rijd ik høkend en støtend weg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:47 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Succes! Kijktechnieken zal in het begin wel lastig zijn, maar komt goed. Optrekken is tof.
Dan helpt het om iets meer gas te geven. Na een paar keer schiet je vanzelf weg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Optrekken is pas leuk als je het kan. Meestal rijd ik høkend en støtend weg.
Mja, beetje spelen met de koppeling en het gaspedaal.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:54 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dan helpt het om iets meer gas te geven. Na een paar keer schiet je vanzelf weg.
Ik had laatst zo'n iemand die de hele tijd zat te kleven omdat hij er langs wilde, terwijl ik gewoon maximumsnelheid reed. Toen hij vlak voor het rode stoplicht eindelijk er langs kon ging hij naast mij staan. Ging het stoplicht op groen, reed ik hem er uit. Zat hij weer achter mij.
Flink door gereden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op.
Amsterdam - Nijmegen en terug, en hier nog flink rondjes.quote:
Wat voor een auto heb je?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:14 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Amsterdam - Nijmegen en terug, en hier nog flink rondjes.
Ik heb geen auto. , ben nog 17 en heb een begeleider nodig.quote:
Ik dacht dat je ouder was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:15 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik heb geen auto. , ben nog 17 en heb een begeleider nodig.
Iedereen schat mij altijd ouder in hier op het forum.quote:
Ik dacht dat je iets van 23 jaar was ofzo.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:15 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Iedereen schat mij altijd ouder in hier op het forum.
Daar heb je nog een.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:17 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je iets van 23 jaar was ofzo.
Ja ik bedoel dat als ik stil sta en wil optrekken dat de auto dan uit valt.quote:
Niet te snel jouw koppeling omhoog halen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:05 schreef Jeffrey_San het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dat als ik stil sta en wil optrekken dat de auto dan uit valt.
Hebben jullie dat niet?
Echte maghrebi ben jij .quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op.
Of te weinig gas erbijquote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:06 schreef o.us het volgende:
[..]
Niet te snel jouw koppeling omhoog halen.
Beginnersfout #1.
4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:12 schreef Oceanview het volgende:
Alweer 1 weekje in het bezit van mijn rijbewijs en mijn 1e 300km zit er alweer op.
Blijkbaar wil hij schakelen als in een diesel... Voor de 2000 of 2500 en dat vindt een doorsnee benzine motor die onderin weinig koppel heeft niet leuk. Je mag met een benzine wagen best door naar 3k of 3,5k voordat je schakelt, dat vindt ie wel prettig. en geef ook maar een beetje gas met het laten opkomen van de koppeling.quote:
en toch is de enige manier om goed te kunnen rijden ervaring opdoen door te rijden. Want na je examen kan je het voertuig bedienen en mag je zelfstandig meedoen aan het beheer. Rijden kan je eigenlijk nog niet, je mag het alleen omdat je geacht wordt veilig mee te kunnen doen, dat kunnen komt pas na duizenden kilometers.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...
Dat deed ik echt tot les 8 nogquote:
Niet goed voor je motor iig .quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:39 schreef tuut-chips het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je je gas helemaal intrapt en dan je koppeling in één keer op laat komen in zijn één?
Gewoon doen dan.quote:
Gewoon bam de koppeling opkomen? Slaat ie af.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:39 schreef tuut-chips het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je je gas helemaal intrapt en dan je koppeling in één keer op laat komen in zijn één?
Oh ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tuurlijk niet, zo maak je een burnout.
Je wielen gaan slippen omdat ze niet genoeg grip hebben.
Alleen als je genoeg gas geeft natuurlijk he .. Amders valtie gewoon uit
dat denk ik nou elke keer als ik jou ziequote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je hem ook weer.
Go fish. Pfff...
Domme
Wanneer afrijden?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:51 schreef princess-a het volgende:
Ook hier de laatste lessen tot afrijden en ik maak fouten die ik tot nu toe niet maakte Maar ik houd me maar vast aan een slechte generale repetitie enzo en van je fouten leer je het meest. Ja toch?
Heb het na 32 lessen ook nog een beetje hoor Bediening ging wat langzamer bij mij, kijken daarentegen was een eitje voor me Komt goed, veel oefenen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Optrekken is pas leuk als je het kan. Meestal rijd ik høkend en støtend weg.
Prive chauffeur van mijn vader nu.quote:
Dat is dan wel weer heftig vind ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
4 maandjes mijn RBW en alweer 3000 km verder (even de geleende auto's niet meegeteld.) Ergens wel kut, want alweer 20% dichter bij de volgende beurt...
Ik moet nog steeds wennen aan benzine, optrekken gaat 9 van de 10 keer wel goed, teveel gas geven niet meegerekend en af en toe hapert ie of vlieg ik inene vooruit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:16 schreef tomaat52 het volgende:
Hehe, eindelijk wat rapper met optrekken.
Ik stoot vooral als ik in de 1 moet optrekken en daarna meteen een bocht nemen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:19 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds wennen aan benzine, optrekken gaat 9 van de 10 keer wel goed, teveel gas geven niet meegerekend en af en toe hapert ie of vlieg ik inene vooruit.
Volgende week vrijdagquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:54 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Wanneer afrijden?
[..]
Heb het na 32 lessen ook nog een beetje hoor Bediening ging wat langzamer bij mij, kijken daarentegen was een eitje voor me Komt goed, veel oefenen.
Ik wil altijd voor de bocht schakelen, dus dan weer gaspedaal induwen en dan stoot je weer naar voren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:39 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik stoot vooral als ik in de 1 moet optrekken en daarna meteen een bocht nemen.
Dank! Heb jij ook al een datum?quote:
Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:21 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik wil altijd voor de bocht schakelen, dus dan weer gaspedaal induwen en dan stoot je weer naar voren.
Hoe krijg ik wat voor elkaar?quote:Op zondag 15 juli 2012 11:14 schreef princess-a het volgende:
[..]
Whut? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik heb ook een licht motorische stoornis, maar gewoon de reguliere weg gedaan. Het is een gevoel wat je moet ontwikkelen en dat gaat echt wel lukken . Nog altijd ben ik nog wel eens klunzig met de auto, maar je moet even geluk hebben op je examen, dus het op dat moment niet te doen, komt goed hoor... Succes en ben benieuwd naar de rijschool die zich hier in specialiseert, welke is dat?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ga woensdag mijn eerste rijles doen. Omdat ik verwacht er boven gemiddeld veel moeite mee te hebben (ik heb moeite met motorische dingen en overzicht) dus aangemeld bij een speciale rijschool....
Heb vandaag op onze oprit geoefend met de koppeling. Heel zachtjes een klein stukje rijden. Alles en iedereen is nog heel. Ik verwacht veel lessen nodig te hebben daarom heel lang uitgesteld. Ben nu net 26 en begin toch te verlangen naar de vrijheid van zelf kunnen rijden.
Ook al zo snel, succes!quote:
Kun je liever doorschakelen anders rem je weer op de motor af.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:32 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben nog wel eens zo dom om te denken: nee schakelen voor de bocht ga ik niet halen. Maar dat besef ik dan nadat ik de koppeling al inhad, die ik dus weer op laat komen om in de 1 de bocht door te willen. Helaas is dit nooit succesvol.
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoeldequote:Op zondag 15 juli 2012 17:31 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Hoe krijg ik wat voor elkaar?
Ik bedoel van als je in zijn 1 gas plotseling loslaat of geeft dan heb je die schok altijd.
Drempels dienen een handhavend effect te hebben, en zou je dus altijd met dezelfde snelheid als die daar geldt moeten kunnen nemen.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
Ik vond de oefenexamens moeilijker, maar lees wel goed de feedback op de oefenexamens door want sommige vragen kunnen terug komen op het echte examenquote:Op zondag 15 juli 2012 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand hoe de moeilijkheidsgraad van de ANWB-oefenexamens en die uit het oefenboek van Smit verkeersmiddelen ten opzichte van het echte examen is? Is het echte gelijkwaardig, of makkelijker/moeilijker?
Gevaarherkenning gaat altijd wel goed maar dat andere gedeelte heb ik nog wel eens 10/7 ofzo fout.
Hangt af waar de drempels zich bevinden, met de rijlesauto nam ik hem altijd in zijn 2 maar met de auto van mijn vader kan het gemakkelijk in zijn 3.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
De wat hogere drempels meestal met koppeling in in zn 2, eventueel bijremmen als je te hard gaat. En anders zoals Paxcon zegt met dezelfde snelheid als de limiet als de drempels wat lager zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:44 schreef princess-a het volgende:
[..]
Vooruit schokken door gas te geven maar ik snap wat je bedoelde
Hoe nemen jullie de drempels altijd? ik deed dinsdag hoge drempels in zn 1 en wat lagere in de 2, toen kreeg ik op mn kop van mn instructeur dat bijna alle drempels in zn 2 kunnen, mits je rustig rijdt
Dus afgelopen vrijdag nam ik de meeste drempels, rustig, in zn 2. Kreeg ik weer op mn kop dat ze eigenlijk altijd in zn 1 moeten
Hoe leren jullie het van je instructeur?
ja, maar je mag de bus niet hinderen.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:06 schreef Paxcon het volgende:
Mag je eigenlijk laden en lossen bij een bushalte?
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..quote:Op zondag 15 juli 2012 23:07 schreef krokdown het volgende:
[..]
ja, maar je mag de bus niet hinderen.
Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Nu weet ik het zeker, zie verkeersregels @ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bushaltequote:Op zondag 15 juli 2012 23:17 schreef krokdown het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, je mag er in iedergeval iets doen, maar ik weet niet zeker wat.
Yep, stilstaan binnen 12 meter van een bushalte is verboden maar passagier afzetten/ophalen is toegestaan. Laden/lossen niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Was alleen passagiers laten in en uit stappen toch? Laden en lossen is vlgs, mij toch weer een andere discipline..
Lekkere tijd, het is ook schoolvakantie dus ook geen schooldrukte. Wel even rekening houden met het weer, want het gaat vrijwel zeker regenen. Even goed checken hoe je ruitenwissers werken dus , staat zo slordig als je niet weet hoe ze aan of uit gaan . Succes!!quote:Op zondag 15 juli 2012 23:22 schreef JochemP het volgende:
Zo, alle papieren uitgezocht, ingevuld en klaargelegd voor praktijkexamen van morgen. Mag gelukkig lekker uitslapen, pas om 14:55 examen. Word om 13:30 opgehaald. Nu maar mijn bedje opzoeken, hopelijk kan ik beetje slapen
Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:26 schreef KNAK het volgende:
Zomaar even een vraagje
[ afbeelding ]
Nummer 4 komt aan aan van de linkerbaan voor rechtdoor maar wilt linksaf en je moet dus opschuiven. Nummer 5 komt ook aan, en wilt naar rechts opschuiven om rechtdoor te gaan
Nummer 4 lig vergeleken met nr 5 iets voorop, rijdt iets sneller
Linksafslaan staat op rood en de rechterbaan voor linksaf, daar staan wat auto's te wachten. Nummers 1,2 en 3.
Hoe moet nr 4 invoegen?
afstand van het begin van blokmarkering (waar het baanschuiven mag beginnen) tot auto nr 3 minder dan 75m
Ik hoop van wel anders is dit mn eerste fuckup geweestquote:Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.
In principe heeft geen van beide voorrang hier. Een geblokte streep over willen is een bijzondere manoeuvre en je hebt dan voorrang te verlenen aan alle overige weggebruikers op de andere helft. Is dus zo'n situatie waar je er met elkaar uit moet komen, wat meestal inhoudt dat degene die het het meest aan de voorkant rijdt voorlangs gaat en degene die het meest aan de achterkant rijdt achterlangs gaat. Zijn best rottige situaties.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis geldt de regel rechts heeft voorrang. 5 moet dus inhouden en ruimte maken en wachten tot 4 op de juiste rijstrook zit, daarna kan 5 naar rechts.
het betreft een gelijkwaardige kruising, dus rechts heeft voorrang. http://m.goeievraag.nl/vraag/90540quote:Op maandag 16 juli 2012 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In principe heeft geen van beide voorrang hier. Een geblokte streep over willen is een bijzondere manoeuvre en je hebt dan voorrang te verlenen aan alle overige weggebruikers op de andere helft. Is dus zo'n situatie waar je er met elkaar uit moet komen, wat meestal inhoudt dat degene die het het meest aan de voorkant rijdt voorlangs gaat en degene die het meest aan de achterkant rijdt achterlangs gaat. Zijn best rottige situaties.
Wat was de vraag en wat waren de antwoorden?quote:Op maandag 16 juli 2012 00:25 schreef Paxcon het volgende:
Wat een kutdingen zitten er in de theorie. Aanhangwagens van 750 kilo die al dan niet een remkoppeling ofzo moeten hebben
Als ze beiden gelijktijdig willen oversteken wel. Echter, als jij als 4 doordouwt omdat 5 zijn knipper aan heeft en 5 zit nog in zijn eigen vak en is nog niet begonnen aan zijn actie, ben jij echter wel fout. Het is een hele trickie situatie.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:43 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
het betreft een gelijkwaardige kruising, dus rechts heeft voorrang. http://m.goeievraag.nl/vraag/90540
Bedankt voor je reactie! Wat ik uit je post begrijp, heb je je rijbewijs binnen? Goed om te horen dat je het gewoon geleerd hebt, via de reguliere weg. Heb je alleen moeite met motoriek of ook met overzicht? Want een goed overzicht helpt al heel veel natuurlijk. De rijschool waar ik les ga nemen is dick vd vliet. In het westen en midden van Nederland zitten volgens mij aardig wat van zulke rijscholen. Linkje:quote:Op zondag 15 juli 2012 22:21 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik heb ook een licht motorische stoornis, maar gewoon de reguliere weg gedaan. Het is een gevoel wat je moet ontwikkelen en dat gaat echt wel lukken . Nog altijd ben ik nog wel eens klunzig met de auto, maar je moet even geluk hebben op je examen, dus het op dat moment niet te doen, komt goed hoor... Succes en ben benieuwd naar de rijschool die zich hier in specialiseert, welke is dat?
yip, heb motorrijbewijs en sinds kort auto erbij. Heb zelf nooit echt het gevoel gehad tijdens het lessen zelf het overzicht goed aan te leren, omdat er altijd een instructeur naast je zit die alles voor je beoordeelt en net even een paar seconden eerder is met het verhaal, heel vervelend achteraf want je krijgt gewoon geen kans. Het overzicht houden heb ik pas in de praktijk echt goed geleerd. Het ver vooruit kijken en beslissen wat je 100 tot 300 meter verderop gaat doen, wat volgens mij de essentie is van het autorijden. De bediening wordt na een tijdje gewoon een 2e natuur. Volgens mij mogen zelfs Parkinson patienten achter het stuur, dus alles wat lichter is is geen probleem...quote:Op maandag 16 juli 2012 00:52 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Wat ik uit je post begrijp, heb je je rijbewijs binnen? Goed om te horen dat je het gewoon geleerd hebt, via de reguliere weg. Heb je alleen moeite met motoriek of ook met overzicht? Want een goed overzicht helpt al heel veel natuurlijk. De rijschool waar ik les ga nemen is dick vd vliet. In het westen en midden van Nederland zitten volgens mij aardig wat van zulke rijscholen. Linkje:
http://www.dickvdvliet.nl/15/dyslexie--dyspraxie/
En... Ja, klopt. Het is vooral een soort van motorische feeling die ik moeilijk vind. Maar, met genoeg tijd, zal zich dat wel gaan ontwikkelen. Duurt gewoon even
Ja, dat kanquote:Op maandag 16 juli 2012 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb straks theorieexamen.
Kun je als je iets fout doet nog je keuze veranderen (uiteraard binnen de tijd)?
Ja, maar dat bedenk je je pas als de tijd op isquote:Op maandag 16 juli 2012 12:42 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb straks theorieexamen.
Kun je als je iets fout doet nog je keuze veranderen (uiteraard binnen de tijd)?
Je moet op het <<-knopje drukken en dan nog een keer antwoorden.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:49 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke
Hopelijk niks over gewichten en hoeveel iets mag uitsteken ofzo
Maar er zit toch een maximum van 5 meter die mag uitsteken achter de aanhanger. Mag je dan niet meer dan dat vervoeren, of mag je wel langere objecten vervoeren maar moet je vanaf 5 meter een rood-wit markeringsbord erop doen?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:56 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Je moet op het <<-knopje drukken en dan nog een keer antwoorden.
Lading mag niet voor het koppelingspunt (trekhaak dus) van een aanhanger uitsteken, en maximaal een half keer de lengte van de aanhanger aan de achterkant. Dan moet ie gemarkeerd worden met een rood-wit gestreept markeringsbord (niet met een rode vlag!)
Aanhangers tot 750 kg heb je geen rijbewijs BE voor nodig.
Geloof van niet. Het is ook al een tijdje geleden dat ik examens heb gehad.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:09 schreef Paxcon het volgende:
En mag je mensen laten uitstappen naast een busstrook? En mag je op een busbaan rijden?
Het is een busbaan, geen bus-maar-hier-mogen-ook-auto's-op-rijden-baan.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:09 schreef Paxcon het volgende:
En mag je mensen laten uitstappen naast een busstrook? En mag je op een busbaan rijden?
edit: uitstappen naast een busstrook is verboden
Hm jaquote:Op maandag 16 juli 2012 16:21 schreef krokdown het volgende:
[..]
Het is een busbaan, geen bus-maar-hier-mogen-ook-auto's-op-rijden-baan.
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hm ja
In ieder geval ben ik geslaagd!
Gevaarherkenning: 20/25
dat andere: 36/40. Net goed gegaan dus...
Die jongen naast mij werd trouwens op de vingers getikt omdat hij blijkbaar bij mij afkeek
Ik ga met je mee.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Geloof van niet. Het is ook al een tijdje geleden dat ik examens heb gehad.
Soms doen ze het wel, soms niet. In januari de 1e keer toen ik zakte moest ik letterlijk alles beantwoorden over de auto en ook alle handelingen doen en ben gezakt. In maart een andere examinator en zonder vragen te stellen gaan rijden, wel een lange rit gemaakt, maar weinig bijzondere oefeningen alleen recht vooruit parkeren in een vak.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:29 schreef JochemP het volgende:
Ik heb trouwens geen ogentest gedaan, geen vragen moeten beantwoorden over de motorkap, geen vragen moeten beantwoorden over de lampjes/knopjes, niet moeten invoegen, niet hoeven keren, en was na 20 minuten terug. Heb ik wel een echt examen gedaan?
Hahaha ja echt hequote:Op maandag 16 juli 2012 12:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, maar dat bedenk je je pas als de tijd op is
Volgens mn instructeur weet een examinator het vaak al bij het wegrijden, waarschijnlijk was jij zon gevalletje 'zit wel goed'quote:Op maandag 16 juli 2012 17:29 schreef JochemP het volgende:
Ik heb trouwens geen ogentest gedaan, geen vragen moeten beantwoorden over de motorkap, geen vragen moeten beantwoorden over de lampjes/knopjes, niet moeten invoegen, niet hoeven keren, en was na 20 minuten terug. Heb ik wel een echt examen gedaan?
Dan had ie wel mazzel want als ze het 1x zien mogen ze 'm gewoon wegsturen.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:13 schreef Paxcon het volgende:
Tja..
Die vrouw zei iets van: ''Je kijkt al een paar keer bij die jongen naast je op z'n schermpje; nu mee stoppen''.
Ik weet niet of hij het uiteindelijk gehaald heeft. Hij stond achter mij en ik was toen al te druk met m'n eigen ding.
Dankjequote:Op maandag 16 juli 2012 20:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dan had ie wel mazzel want als ze het 1x zien mogen ze 'm gewoon wegsturen.
Gefeliciteerd trouwens
15 uur + TTT + examen = ¤900quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat kost het eigenlijk bij jullie? Ik heb 32 uur les + examen + evt. herexamen voor 1650 euro. Ben ik afgezet?
in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:36 schreef tomaat52 het volgende:
Ik krijg straks in- en uitvoegen en fileparkeren.
Haha same here. Mijn grootste angst is nog steeds dat de invoegstrook ophoudt en ik nergens tussen kan, en dan zo tegen de vangrail op knalquote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:
[..]
in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten.
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER.
Die angst had ik ook, ik wilde nooit de hele invoegstrook gebruiken maar ik heb nog voorlopig nog niet zo'n drukte meegemaakt, wel moest ik een keer met de lesauto een stuk over de vluchtstrook omdat er blijkbaar een auto naast me zat en ik die over het hoofd had gezien.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:20 schreef JochemP het volgende:
[..]
Haha same here. Mijn grootste angst is nog steeds dat de invoegstrook ophoudt en ik nergens tussen kan, en dan zo tegen de vangrail op knal
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:
[..]
in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten.
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER.
Die van mij blijft ook rustig het is gewoon dat gezeur.quote:
Oh ja, dat klinkt op zich wel logisch... Dat je het echte overzicht nog niet goed leert zo lang er een instructeur naast zit. Ze zeggen inderdaad dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs gehaald hebt.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:26 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
yip, heb motorrijbewijs en sinds kort auto erbij. Heb zelf nooit echt het gevoel gehad tijdens het lessen zelf het overzicht goed aan te leren, omdat er altijd een instructeur naast je zit die alles voor je beoordeelt en net even een paar seconden eerder is met het verhaal, heel vervelend achteraf want je krijgt gewoon geen kans. Het overzicht houden heb ik pas in de praktijk echt goed geleerd. Het ver vooruit kijken en beslissen wat je 100 tot 300 meter verderop gaat doen, wat volgens mij de essentie is van het autorijden. De bediening wordt na een tijdje gewoon een 2e natuur. Volgens mij mogen zelfs Parkinson patienten achter het stuur, dus alles wat lichter is is geen probleem...
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:45 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Die van mij blijft ook rustig het is gewoon dat gezeur.
Hahhaha ik vind die prooi wel mooi bedacht, even onthouden!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:13 schreef Oceanview het volgende:
[..]
in- en uitvoegen, ik ging mn leven haten.
OCEAN KIJK NAAR DE WEG MAAK ALVAST EEN PLAN WIE IS JE PROOI WAAR GA JE ACHTER.
Haha bedankt! Had niet verwacht dat het zo soepel zou gaan. Voelt ook wel raar, zit je 40 uur in de auto, 9 maanden naar dit moment toe te werken en dan slaag je in een ritje van 20 minuten...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:40 schreef das_phantom het volgende:
Jochem gefeliciteerd! Is het je toch gelukt
Deze week ttt . Nu het zover is voel ik me er eigenlijk helemaal niet klaar meer voor, bijz. verrichtingen gaan 50-50 goed, nou ja we zullen zien. Ik hoop natuurlijk wel dat ik redelijk rijd dan kan ik op examen, verder probeer ik me niet druk te maken om het proefexamen .
Dat corrigeren is mij ook niet gelukt, volgens mij kan je dat beter maar laten
Ik heb nog wel een iets vergaandere voorgeschiedenis met rijlessen en heb er 6x over gedaan uiteindelijk om mijn auto te halen. Na 4 x vond ik het wel even mooi en ben toen eerst motor gaan doen. Dit ging wel allemaal in een keer goed en na wat ervaring opgedaan te hebben doorgegaan met auto weer. Eerste keer gezakt, en de laatste keer dus in de pocket . Ik heb er zeker voordeel van gehad denk ik, want uiteindelijk ben ik maar 4 maanden bezig geweest met de laatste poging om mijn autorijbewijs te halen, incl. een 3 weken tussenliggende vakantie, dus dat ging eigenlijk wel rap .quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:59 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Oh ja, dat klinkt op zich wel logisch... Dat je het echte overzicht nog niet goed leert zo lang er een instructeur naast zit. Ze zeggen inderdaad dat je pas echt leert autorijden als je je rijbewijs gehaald hebt.
Handig dat jij je motorrijbewijs al had voor je rijbewijs. Heb je daar voordeel van gehad?
Ja dat heeft ook geholpen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:35 schreef princess-a het volgende:
[..]
Hahhaha ik vind die prooi wel mooi bedacht, even onthouden!
Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:05 schreef tomaat52 het volgende:
Ik ben bang dat ik zak voor 1 ding: wat moet je doen. Gas los, remmen of niks doen.
Wat een kutvragen zijn dat.
Net een proefexamen van 65 vragen gemaakt, ongeveer 25 fouten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukken
Vandaag weer gelest na twee weken pauze. Ging weer lekker, maar één ding blijf ik lastig vinden: Het optrekken vanuit stilstand als de auto op een helling staat. Bijna altijd slaat mijn motor af, omdat ik de koppeling te snel op laat komen. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat als ik de koppeling te langzaam op laat komen dat ik achteruit rol tegen de achterliggende auto, omdat ik mn rem dan los laat
Daarvoor heb je een handrem slimpie. In zijn 1, handrem aantrekken, koppeling op laten komen en iets gas geven en wachten totdat je hem eigen voelt trekken en dan laat je de handrem los. Hellingproef heet dat. En ja, dat is prima mogelijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Focus op drie dingen: de snelheid die aangegeven wordt, de situatie voor je (is er een bocht, is er mist etc) en de afstand tot die situatie. Als je met die drie dingen rekening houdt moet het lukken
Vandaag weer gelest na twee weken pauze. Ging weer lekker, maar één ding blijf ik lastig vinden: Het optrekken vanuit stilstand als de auto op een helling staat. Bijna altijd slaat mijn motor af, omdat ik de koppeling te snel op laat komen. Maar tegelijkertijd ben ik bang dat als ik de koppeling te langzaam op laat komen dat ik achteruit rol tegen de achterliggende auto, omdat ik mn rem dan los laat
Handrem? Kan ook prima met de voetrem? Zo krijg ik het geleerd in ieder geval. Werkt prima.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarvoor heb je een handrem slimpie. In zijn 1, handrem aantrekken, koppeling op laten komen en iets gas geven en wachten totdat je hem eigen voelt trekken en dan laat je de handrem los. Hellingproef heet dat. En ja, dat is prima mogelijk.
Welke auto is het? Want mijn lesauto (VW Polo) heeft dat ook, en dan gaat het vooral om hoe hard je de rem intrapt. Pas als je hem helemaal intrapt houdt hij hem tegen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:43 schreef delano.888 het volgende:
Mijn lesauto heeft ingebouwde hellingproef, fucking handig. Als je op een helling op de rem staat, en die los laat dan houd hij de rem er op tot je gas geeft. Super handig natuurlijk maar beetje jammer ook want ik heb het straks in me eigen auto vast niet
Wat wel een beetje irritant is dat het pas werkt bij een bepaalde aantal graden helling. Bijvoorbeeld een lichte helling hier in de buurt is net niet steil genoeg en dan moet je dus gewoon heel snel zijn zoals normaal
Een echte hellingproef hoor je met de handrem te krijgen. Is trouwens ook het makkelijkst. Helemaal leuk wordt het nu namelijk als je straks bijv. je E erachter wilt halen, dan red je het echt niet met je voetrem.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:34 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Handrem? Kan ook prima met de voetrem? Zo krijg ik het geleerd in ieder geval. Werkt prima.
Oké, morgen weer rijles, maar even vragen dan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een echte hellingproef hoor je met de handrem te krijgen. Is trouwens ook het makkelijkst. Helemaal leuk wordt het nu namelijk als je straks bijv. je E erachter wilt halen, dan red je het echt niet met je voetrem.
Bij mij ook een polo hij zei tegen mij dat het aan de hellingshoek lag, ik trap volgens mij altijd helemaal in ook op de niet steile helling, maar daar rolt hij altijd achteruit een beetje. Ik kan me niet voorstellen dat t aan de rem druk ligt. Of misschien een combi ervan, dat kan wel. (Dus het moet misschien steile helling + harde remdruk zijn)quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:49 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Welke auto is het? Want mijn lesauto (VW Polo) heeft dat ook, en dan gaat het vooral om hoe hard je de rem intrapt. Pas als je hem helemaal intrapt houdt hij hem tegen.
Tenzij je natuurlijk zo'n nieuw systeem in de auto hebt, maar het is handig als je weet hoe het met de handrem moet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:06 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Oké, morgen weer rijles, maar even vragen dan.
Zit er niet in.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij je natuurlijk zo'n nieuw systeem in de auto hebt, maar het is handig als je weet hoe het met de handrem moet.
Echt wel, als jij de handrem loslaat (neer doet) rol je ook achteruitquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, eigenlijk wel, aangezien je zodra de voetrem losgelaten wordt en je niets doet, achteruit rolt en dit met de handrem niet zo is.
En ik laat de handrem dus pas los als ik de koppeling voel ingrijpen. En dat is een gevoel dat moet je ontwikkelen, maar wel heel nuttig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt wel, als jij de handrem loslaat (neer doet) rol je ook achteruit
Zoals ik al zei, dat kan je dus ook met de voetrem doen, je hebt tenslotte 2 voeten nietwaar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En ik laat de handrem dus pas los als ik de koppeling voel ingrijpen. En dat is een gevoel dat moet je ontwikkelen, maar wel heel nuttig.
Bij benzine/lpg ook hoor.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:44 schreef delano.888 het volgende:
Ohnee, dat werkt alleen bij diesel he..
En met welke voet wil je dan gas geven? Benzine en zeker LPG slaat een stuk makkelijker af.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat kan je dus ook met de voetrem doen, je hebt tenslotte 2 voeten nietwaar.
Zeker bij LPG moet je met normaal wegrijden al gas bijgeven (tenminste, met de LPG wagens waar ik in rijd).quote:
Koppeling op laten komen tot aangrijpingquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En met welke voet wil je dan gas geven? Benzine en zeker LPG slaat een stuk makkelijker af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |