abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2012 @ 08:34:46 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113662099
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd, daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011 begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. 5 maanden na de bevalling opnieuw begonnen met Puregon injecties. Door miscommunicatie van het ziekenhuis de eerste ronde na 30 dagen spuiten af moeten breken omdat er 2 eitjes waren. De 2e ronde na 22 dagen spuiten een ei van 20mm ( al zaten ze tijdens de echo wel te twijfelen of het nou 20mm of 15mm was ) gelijk Pregnyll moeten zetten. Deze ronde helaas ongesteld geworden. De 3e ronde af moeten breken omdat er 4 eitjes te zien waren. Doordat de communicatie met het ziekenhuis erg stroef verloopt, hebben we besloten over te stappen naar het ziekenhuis waar ik de eerste keer ook zwanger ben geworden. 21 juni heb ik daar een gesprek, ik ben benieuwd! Ik wil dan ook gaan informeren naar de mogelijkheden van IVF.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirenaspiraal verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Het orienterend fertiliteitsonderzoek was al afgesloten, maar op mijn verzoek is ook nog een samenlevingstest gedaan. Hieruit bleek tot grote verbazing van de artsen tweemaal dat er iets niet goed was, na verder kijken bleek dat de ph-waarde van het cervixslijm te zijn. Volgende cyclus (eind juni 2012) starten we met IUI!!

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF.

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:37:42 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113662129
Heftig om te lezen hoe jullie tegen die IVF aankijken dames... had het me niet gerealiseerd maar kan het me wel voorstellen :{

En ik heb nog een vraag: ga je na een IUI gewoon naar je werk of beter niet? Ziekenhuis heeft er niks over gezegd.
pi_113662463
LB, ik had mijn IUI's eins van de middag en ging daarna niet terug naar mijn werk. Ik heb verder nooit ergens last van gehad na de IUI dus ik denk dat ik anders wel naar mijn werk gegaan was.
Met een meidenkwartet
pi_113663072
Ik ben na de IUI's gewoon gaan werken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113663103
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:37 schreef LadyBlack het volgende:
Heftig om te lezen hoe jullie tegen die IVF aankijken dames... had het me niet gerealiseerd maar kan het me wel voorstellen :{

En ik heb nog een vraag: ga je na een IUI gewoon naar je werk of beter niet? Ziekenhuis heeft er niks over gezegd.
Om heel bot te stellen, als je in de ochtend sex hebt gehad ga je toch ook naar je werk?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 juli 2012 @ 09:52:42 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113663207
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Om heel bot te stellen, als je in de ochtend sex hebt gehad ga je toch ook naar je werk?
Daar heb je natuurlijk gelijk in :) maar ik weet nog niet precies hoe die hele IUI nou is.

Maar ik herinner me nu dat ze ze hier ook 's middags doen. Dus t zal ook helemaal geen probleem zijn.

[/stresskip] :')
pi_113663255
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:52 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in :) maar ik weet nog niet precies hoe die hele IUI nou is.

Maar ik herinner me nu dat ze ze hier ook 's middags doen. Dus t zal ook helemaal geen probleem zijn.

[/stresskip] :')
Ik ga er even vanuit dat het ongeveer hetzelfde is al een terugplaatsing, qua handelingen...
In principe als je niet in het medische circuit zit, dan hoef je ook niet te blijven liggen, kun je gewoon gaan plassen... Dat soort dingen. Maar omdat je nu weet dat dit het moment is, en je weet dat je iets in je hebt, dan wordt je opeens heel voorzichtig.. Terwijl dat dus niet hoeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113663319
Na de IUI word de stoel naar achter gezet en moest ik 15 tot 20 minuten blijven liggen. Daarna mocht ik alles gewoon doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113663378
LB, ik zou in ieder geval geen afspraken plannen na de IUI. Ziekenhuisafspraken hebben nogal de neiging om uit te lopen is mijn ervaring. }:| Daarna zou ik gewoon kijken hoe je je voelt. Voel je je goed, ga je lekker werken, heb je toch wat meer stress/spanning gehad dan je dacht, dan neem je toch gewoon die paar uurtjes vrij?

Ik heb geen IUI gehad en bij mijn zus was de TP in Belgie, dus die redde het niet meer terug naar haar werk. Wel veel andere ziekenhuisafspraken gehad. Soms viel een onderzoek mee, soms tegen.
  maandag 2 juli 2012 @ 12:22:27 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113666549
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:57 schreef Tally het volgende:
Na de IUI word de stoel naar achter gezet en moest ik 15 tot 20 minuten blijven liggen. Daarna mocht ik alles gewoon doen.
Kijk, dat wist ik dus niet :)

Bedankt voor de reacties! :*
  maandag 2 juli 2012 @ 12:40:08 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113667101
Even bijgelezen

Sull geen sorry zeggen hoor. Daar is dit topic voor.
Tja over IUI kan ik niks zeggen, wel dat ik baal dat mijn lijf mij in de steek laat. Ik was erg blij dat ons verteld werd dat we aan ivf zouden beginnen en dat men er niet overhad om IUI te gaan doen, voor mijn gevoel was dat ook zonde van de tijd, nu is er helaas helemaal geen sprake meer om het op die manier te proberen, zonder eileiders gaat dat natuurlijk gewoon niet lukken. Dus wij hebben geen andere opties dan ivf. Ik heb daar ook vrede mee. Ik weet nog dat ze in het oude ziekenhuis hadden over opereren en dan nog een half jaar zelf proberen, nou dat zag ik na dik 2 jaar modderen toch echt niet meer zitten. Ben zo blij dat we naar azM zijn gegaan voor een second opinion. Voor mijn gevoel krijg ik pas nu echt een kans.

LB spannende week deze week.. Ik ga heel hard voor je duimen :*
Be happy with the little things in life
pi_113672003
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:57 schreef Tally het volgende:
Na de IUI word de stoel naar achter gezet en moest ik 15 tot 20 minuten blijven liggen. Daarna mocht ik alles gewoon doen.
Dat dus :Y

En qua timing van ziekenhuisafspraken. Voor de IUI's zijn ze in Jette uiterst stipt (36u na pregnyl). Dat was ook de enige afspraak waarop we qua timing duidelijkheid hadden ;)

Maar ik ging ook altijd gewoon werken na de inseminatie :Y
pi_113672744
Ik heb nooit IUI gehad natuurlijk, maar bij terugplaatsingen moet je in Brussel minimaal een uur plat blijven liggen. Het is volgens mij nooit bewezen dat dit werkt, maar kwaad zal het ook niet kunnen. Aangezien dit het protocol is in Brussel hebben we ons er maar aan te houden. ;)
pi_113672830
Zowel in Arnhem als in Utrecht word je geacht direct de stoel weer uit te gaan, zowel na IUI als terugplaatsing.
pi_113675501
Wat gek dat daar zoveel verschil in zit per ziekenhuis zeg. -O-
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:04:08 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113675639
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:58 schreef Kolonia het volgende:
Zowel in Arnhem als in Utrecht word je geacht direct de stoel weer uit te gaan, zowel na IUI als terugplaatsing.
In voorburg mocht je kiezen. Je mocht best een kwartier blijven liggen, maar iets met een hagelslag en 2 boterhammen met pindakaas verhaal dat het er echt niet uitviel. Ik geloofde het wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113675675
En het veranderd ook. Want bij mijn eerste IUI kon ik meteen daarna vertrekken. De laatste paar keer kon ik 20 minuten blijven liggen. De uiteindelijke ingreep is trouwens binnen een minuutje ofzo gepiept hoor LB.
Met een meidenkwartet
pi_113676648
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb nooit IUI gehad natuurlijk, maar bij terugplaatsingen moet je in Brussel minimaal een uur plat blijven liggen. Het is volgens mij nooit bewezen dat dit werkt, maar kwaad zal het ook niet kunnen. Aangezien dit het protocol is in Brussel hebben we ons er maar aan te houden. ;)
Bij het UMC in Utrecht moest ik ook een uurtje blijven liggen na de IVF behandeling.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113676988
Zowel in het VU als bij het MCK (Leiderdorp) was het na de tp gelijk opstaan en alles weer doen wat je maar wilt :)
  maandag 2 juli 2012 @ 16:57:53 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113678065
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij het UMC in Utrecht moest ik ook een uurtje blijven liggen na de IVF behandeling.
Na de punctie? Of na de terugplaatsing?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113678527
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij het UMC in Utrecht moest ik ook een uurtje blijven liggen na de IVF behandeling.
En ik mocht daar juist meteen opstaan na de terugplaatsing.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:45:35 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113680073
Goh wat een verschillen zeg!

Ik zal wel zien wat het ziekenhuis hier voor beleid heeft dan :)
pi_113682370
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na de punctie? Of na de terugplaatsing?
Lijkt me na de punctie, terugplaatsing is echt lopendebandwerk daar. :')
pi_113686657
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na de punctie? Of na de terugplaatsing?
Je hebt gelijk. Was na de punctie. Zou eigenlijk half uurtje zijn maar omdat ik morfine kreeg werd het een uurtje. Na de TP mocht ik ook meteen weg. Even na gevraagd bij manlief.
Bij de IUI was het wel 15 tot 20 minuten. Het geheel duurde ook zoiets omdat mijn baarmoeder gekanteld ligt en daarom moeilijk bij te komen was met de eendenbek.
Maar normaal duurt dat 5 minuten vertelde ze (elke IUI weer).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113686691
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:48 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Lijkt me na de punctie, terugplaatsing is echt lopendebandwerk daar. :')
Inderdaad ja. De punctie trouwens ook. Al duurde dat wat langer. Maar de uitrustkamer bleef maar vol stromen :') Diezelfde mensen zag ik dan ook bij de terugplaatsing :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')