En Stoner werd ziek in 2009.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Klopt, 2 hele races meer.
In diezelfde periode echter werd Stoner 1,2,4,4 in het WK.
En Rossi 3,1,1,3, en brak ook nog z'n been midden in seizoen 2010.
Inderdaad, een saai kereltje wat vreselijk goed kan racen. Doe mij dan toch maar Rossi met z'n 'fun-factor'.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen.
Dat zegt op zich al genoeg.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi.
*Proest*quote:En dat kan zijn fanclub niet hebben.
Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.quote:Rossi klaagt net zoveel maar daar hoor je niemand over.
Zoiets heet psychologische oorlogvoering.quote:'The Wall', iemand?
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.
Dat zegt inderdaad genoeg, dat is ook precies mijn punt. Rossi-fans moeten hem daarom niet.quote:Dat zegt op zich al genoeg.
*Proest*
quote:Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.
Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.quote:GPone.com quotes Rossi as saying: "Ducati didn't follow the direction that I indicated, but I'm not an engineer and I can't solve every problem.
"...The problems with the bike haven't changed, and neither have my requests. It's unrideable, and it doesn't make much difference what track we are on."
"I'm not able to enter the corners hard on the brakes, and we can't hope the situation will change completely with the new Bridgestone tires. These aren't problems you can solve with set-up alone."
En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.quote:Zoiets heet psychologische oorlogvoering.
Klopt, maar een gebroken been weegt toch wel wat zwaarder.quote:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.quote:Rossi heeft het inderdaad beter gedaan in die periode. Hij reed op een Yamaha. Stoner op een Ducati. Hetzelfde merk waar Rossi twee jaar niet op kon winnen.
Jouw feiten, niet die van mij.quote:Dat zijn de feiten, conclusies mag je zelf trekken.
Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.quote:Laat ik voorop stellen dat naar mijn mening deze twee rijders qua talent niet veel van elkaar verschillen.
Absoluut.quote:Lorenzo hoort daar ook bij.
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:20 schreef Michael_Moore het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.
Feiten zijn feiten. Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.quote:Jouw feiten, niet die van mij.
Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen. Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.quote:Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.
Daarmee doe je Lorenzo echt tekort idd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?
Ga maar eens op Aprilia, Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki-fora kijken hoe ze daar over Stoner denken.quote:Rossi-fans moeten hem daarom niet.
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.quote:Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.
Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.quote:En zijn we allemaal Rossi's reden voor het tekenen van het Ducati contract vergeten?
Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.quote:En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.quote:In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
Ah, hier komen we bij het echte probleem denk ik. Hij begrijpt het zeker wel, alleen vindt hij dat hij moet kunnen zeggen wat hij denkt. Dat kan positief of negatief zijn. De MotoGP wereld vindt dat niet kunnen. Dat is ook een van de redenen dat hij weggaat, hij past niet in dat keurslijf. Hij heeft geen zin in het bespelen van de media zoals Rossi dat doet. Helaas hoort dat er tegenwoordig wel bij. Hij kan zich daar niet mee verenigen en stopt dus uiteindelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef Michael_Moore het volgende:
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.
Neen. Hij ging weg omdat hij zich bedreigd voelde door Lorenzo. Na die muur zette Rossi Yamaha voor een ultimatum. Of Lorenzo weg of Rossi weg. Yamaha koos voor Lorenzo.quote:Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.
En anderen hebben weer smakelijk gelachen om het falen van Rossi op de Ducati.quote:Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.
Dat klopt. Rossi en Ducati hebben beiden gefaald. De schuld valt niet bij slechts één partij te leggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:43 schreef Nemephis het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.
En de som van al die veranderingen is uiteindelijk nul gebleken, relatieve stilstand dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
"Never change a winning team"quote:In al die vier jaar dat Stoner bij Ducati reed was de enige grote aanpassing de verandering van een 'screamer' naar een 'big bang' motor (eind 2009).
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.quote:Feiten zijn feiten.
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.quote:Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.
Tsja, Stoner is toch echt zelf degene die z'n helm aan de wilgen hangt.quote:Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen.
Als je alleen naar die 4 jaar kijkt is dat waar, Rossi's carrière duurt echter nu al 4 keer zo lang.quote:Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef Michael_Moore het volgende:
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.
[..]
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.
Snappy comeback.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:14 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hetgeen wat jou blijkbaar irriteert is dat je grote held Casey Stoner het voor gezien houdt na dit seizoen en nooit uit de schaduw van Rossi zal treden.
Die is geheel terecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi.
Daar denk ik en miljoenen mensen met mij toch echt anders over.quote:Dat mag wel eens afgelopen zijn.
Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.quote:Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
En dat is hem en zijn team niet gelukt bij Ducati. En ga me nou niet vertellen dat ze niet geluisterd hebben, dat hebben ze wel gedaan, tot aan het extreme toe. Zodanig dat ze een gridpenalty pakten toen ze een 2012 machine met een 2011 motor uitrustten. Maar toch werd iedere stap voorwaarts gevolgd door twee stappen terug tot ze uiteindelijk weer bij het originele uitgangspunt stonden. De cirkel is rond en die Duc werkt gewoon voor geen meter met Rossi's rijstijl. Jammer, dan maar de Yamaha.quote:Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.
quote:Naast het al in Laguna Seca deelnemende Attack Performance team zal er in Indianapolis nog een CRT wildcard zijn, te weten die van het GPTech team dat als rijder Aaron Yates heeft ingeschakeld.
Het GPTech team is geen onbekende van het MotoGP wereldkampioenschap, de afgelopen twee seizoenen zette het team een Moto2 machine in tijdens de races op de Indianapolis Motor Speedway. Dit jaar willen ze het echter in de CRT klasse gaan proberen.
Het team zal net als Attack Performance gebruik maken van een met hulp van BCL Motorsports zelf ontwikkeld chassis waarin een Suzuki GSX-R1000 motorblok komt te hangen. Zo zien we naast Honda, Yamaha, Ducati, Kawasaki, BMW en Aprilia ook Suzuki in verkapte vorm in actie komen in de MotoGP klasse.
De GPTech machine zal bemand worden door drievoudig AMA kampioen Aaron Yates. De Amerikaan is een van de veteranen uit het AMA Superbike waar hij lange tijd de teamgenoot van AMA grootheid Matt Mladin was. Yates zelf wist drie titels te behalen, een in het AMA Supersport en twee in het AMA Superstock.
Teameigenaar Geoff Malony wil graag een goede indruk maken maar het is natuurlijk de vraag of de GPTech machine de kwalificatielimiet zal halen gezien het feit dat Attack Performance dat in Laguna Seca niet lukte.
quote:106 – Cal Crutchlow has scored 106 points so far this season, a single point more than James Toseland scored in the whole of the 2008 season, which had been the highest points total achieved in a single season by a British rider in the four-stroke MotoGP era.
53 – Jorge Lorenzo’s second place finish at Laguna Seca was the 53rd time he has stood on the podium in the MotoGP class, which is just one less premier-class podium than Randy Mamola achieved during his career.
50 – At the Indianapolis Grand Prix, James Ellison is scheduled to make his 50th Grand Prix start, all of which have been in the MotoGP class. He will be the first British rider to make 50 starts riding a four-stroke MotoGP machine.
16 years – On the day of qualifying at the Indianapolis GP it will be exactly sixteen years to the day that Valentino Rossi won for the first time in Grand Prix racing, in the 125cc class at the 1996 Czech GP at Brno.
21 – Jorge Lorenzo’s pole at the USA GP was his 21st pole in the MotoGP class, the same number of poles that Dani Pedrosa has had in the MotoGP class.
7 – Seven of the riders who will be competing this year have taken part in all four MotoGP races that have taken place at the Indianapolis circuit: Jorge Lorenzo, Randy de Puniet, Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Valentino Rossi, Dani Pedrosa and Nicky Hayden.
5th – Marc Márquez finished fifth at the Italian Grand Prix, which is only the second time since he moved up to the Moto2 class at the start of last year that he has finished a race and not been on the podium; the only other occasion was at the Portuguese GP last year when he crashed and re-started to finish 21st.
3 – Three riders in the MotoGP class have scored points at every one of the opening ten races of the year: Dani Pedrosa, Cal Crutchlow and Nicky Hayden.
3 – Casey Stoner has won the last three MotoGP races held in America – Indianapolis last year and at Laguna Seca both last year and this year.
3 – Indianapolis is one of just three circuits where Jorge Lorenzo has not started from pole in any of the Grand Prix classes; the other two are Aragón and Valencia.
2 – Since the Indianapolis Grand Prix last year only two riders, Casey Stoner and Dani Pedrosa, have finished in front of Jorge Lorenzo when he has completed a race.
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossiquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
Dat is op zich ook niet zo erg, Stoner nam ook een heel leger Italianen (waaronder Christian Gabbarini, echt een genie) mee naar Honda.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef Alleskids het volgende:
[..]
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossi
geniaal!quote:We start with Jorge Lorenzo. Jorge, not much of a summer break, quite sure. Here you are Indianapolis, important race, and you've got a good record here, haven't you?
JORGE LORENZO: Yeah, world record? Sorry? Which record?
MODERATOR: Your record at Indianapolis.
LORENZO: For the last -- yeah.
MODERATOR: Sorry, not the lap record. I meant a good record for what you've done here, the results you have here. Three podium finishes and the win here.
LORENZO: It's a record? (Laughter)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |