abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:56:33 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115609929
quote:
3s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Klopt, 2 hele races meer.

In diezelfde periode echter werd Stoner 1,2,4,4 in het WK.

En Rossi 3,1,1,3, en brak ook nog z'n been midden in seizoen 2010. :)
En Stoner werd ziek in 2009.

Rossi heeft het inderdaad beter gedaan in die periode. Hij reed op een Yamaha. Stoner op een Ducati. Hetzelfde merk waar Rossi twee jaar niet op kon winnen.

Dat zijn de feiten, conclusies mag je zelf trekken.

Laat ik voorop stellen dat naar mijn mening deze twee rijders qua talent niet veel van elkaar verschillen. Lorenzo hoort daar ook bij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115610017
klopt, 1 en 2 werd Stoner op een motor die niet voor hém werd ontwikkeld, maar voor eerst Capirossi en daarna Melandri. 4 en 4 met een motor die helemaal niet meer werd ontwikkeld (zeker niet toen Rossi's komst werd aangekondigd) en ook dat was anderhalf seizoen door dat gevalletje bloedarmoed
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_115610030
quote:
Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi
Inderdaad, een saai kereltje wat vreselijk goed kan racen. Doe mij dan toch maar Rossi met z'n 'fun-factor'.
pi_115610218
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:

Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen.
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.

quote:
Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi.
Dat zegt op zich al genoeg.

quote:
En dat kan zijn fanclub niet hebben.
*Proest*

quote:
Rossi klaagt net zoveel maar daar hoor je niemand over.
Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.

quote:
'The Wall', iemand?
Zoiets heet psychologische oorlogvoering.
Feel free to ignore my comments.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:10:45 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115610529
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.

Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?

quote:
Dat zegt op zich al genoeg.

*Proest*

Dat zegt inderdaad genoeg, dat is ook precies mijn punt. Rossi-fans moeten hem daarom niet.

quote:
Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.
quote:
GPone.com quotes Rossi as saying: "Ducati didn't follow the direction that I indicated, but I'm not an engineer and I can't solve every problem.

"...The problems with the bike haven't changed, and neither have my requests. It's unrideable, and it doesn't make much difference what track we are on."

"I'm not able to enter the corners hard on the brakes, and we can't hope the situation will change completely with the new Bridgestone tires. These aren't problems you can solve with set-up alone."
Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.

En zijn we allemaal Rossi's reden voor het tekenen van het Ducati contract vergeten?

quote:
Zoiets heet psychologische oorlogvoering.
En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fir3fly op 15-08-2012 20:18:54 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115611036
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:56 schreef Fir3fly het volgende:

En Stoner werd ziek in 2009.
Klopt, maar een gebroken been weegt toch wel wat zwaarder.

quote:
Rossi heeft het inderdaad beter gedaan in die periode. Hij reed op een Yamaha. Stoner op een Ducati. Hetzelfde merk waar Rossi twee jaar niet op kon winnen.
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.

quote:
Dat zijn de feiten, conclusies mag je zelf trekken.
Jouw feiten, niet die van mij.

quote:
Laat ik voorop stellen dat naar mijn mening deze twee rijders qua talent niet veel van elkaar verschillen.
Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.

quote:
Lorenzo hoort daar ook bij.
Absoluut.
Feel free to ignore my comments.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:33:26 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115611830
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:20 schreef Michael_Moore het volgende:

Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.

Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.

In al die vier jaar dat Stoner bij Ducati reed was de enige grote aanpassing de verandering van een 'screamer' naar een 'big bang' motor (eind 2009).

quote:
Jouw feiten, niet die van mij.
Feiten zijn feiten. Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.

quote:
Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.
Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen. Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115611991
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?
Daarmee doe je Lorenzo echt tekort idd.

quote:
Rossi-fans moeten hem daarom niet.
Ga maar eens op Aprilia, Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki-fora kijken hoe ze daar over Stoner denken.

quote:
Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.

quote:
En zijn we allemaal Rossi's reden voor het tekenen van het Ducati contract vergeten?
Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.

quote:
En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.
Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.
Feel free to ignore my comments.
pi_115612540
quote:
In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:46:01 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115612681
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef Michael_Moore het volgende:


Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.

Ah, hier komen we bij het echte probleem denk ik. Hij begrijpt het zeker wel, alleen vindt hij dat hij moet kunnen zeggen wat hij denkt. Dat kan positief of negatief zijn. De MotoGP wereld vindt dat niet kunnen. Dat is ook een van de redenen dat hij weggaat, hij past niet in dat keurslijf. Hij heeft geen zin in het bespelen van de media zoals Rossi dat doet. Helaas hoort dat er tegenwoordig wel bij. Hij kan zich daar niet mee verenigen en stopt dus uiteindelijk.

Ik persoonlijk kan zijn eerlijkheid altijd zeer waarderen, maar ik kan me zeker voorstellen dat anderen daar anders over denken. Het zij zo.

quote:
Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.
Neen. Hij ging weg omdat hij zich bedreigd voelde door Lorenzo. Na die muur zette Rossi Yamaha voor een ultimatum. Of Lorenzo weg of Rossi weg. Yamaha koos voor Lorenzo.

quote:
Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.
En anderen hebben weer smakelijk gelachen om het falen van Rossi op de Ducati.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:47:26 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115612778
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.
Dat klopt. Rossi en Ducati hebben beiden gefaald. De schuld valt niet bij slechts één partij te leggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115613325
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:

Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
En de som van al die veranderingen is uiteindelijk nul gebleken, relatieve stilstand dus.

quote:
In al die vier jaar dat Stoner bij Ducati reed was de enige grote aanpassing de verandering van een 'screamer' naar een 'big bang' motor (eind 2009).
"Never change a winning team"

quote:
Feiten zijn feiten.
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.

quote:
Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.

quote:
Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen.
Tsja, Stoner is toch echt zelf degene die z'n helm aan de wilgen hangt.

quote:
Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.
Als je alleen naar die 4 jaar kijkt is dat waar, Rossi's carrière duurt echter nu al 4 keer zo lang.
Feel free to ignore my comments.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:57:24 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115613407
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef Michael_Moore het volgende:

Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.

[..]

In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115614583
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.
Snappy comeback.

Hetgeen wat jou blijkbaar irriteert is dat je grote held Casey Stoner het voor gezien houdt na dit seizoen en nooit uit de schaduw van Rossi zal treden.
Dat moet je niet persoonlijk opvatten, dat is o.a. Biaggi en Gibernau ook nooit gelukt.
Het is echter wel jammer dat dit je realiteitszin vertroebelt.

:Y)
Feel free to ignore my comments.
pi_115616969
O, en als we dan toch aan het vergelijken zijn moet je het natuurlijk wel goed doen:



:s)
Feel free to ignore my comments.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:07:34 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115618281
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 21:14 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Hetgeen wat jou blijkbaar irriteert is dat je grote held Casey Stoner het voor gezien houdt na dit seizoen en nooit uit de schaduw van Rossi zal treden.
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115619398
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:

Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi.
Die is geheel terecht.

quote:
Dat mag wel eens afgelopen zijn.
Daar denk ik en miljoenen mensen met mij toch echt anders over.

quote:
Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.
Feel free to ignore my comments.
pi_115639725
quote:
Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.
En dat is hem en zijn team niet gelukt bij Ducati. En ga me nou niet vertellen dat ze niet geluisterd hebben, dat hebben ze wel gedaan, tot aan het extreme toe. Zodanig dat ze een gridpenalty pakten toen ze een 2012 machine met een 2011 motor uitrustten. Maar toch werd iedere stap voorwaarts gevolgd door twee stappen terug tot ze uiteindelijk weer bij het originele uitgangspunt stonden. De cirkel is rond en die Duc werkt gewoon voor geen meter met Rossi's rijstijl. Jammer, dan maar de Yamaha.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_115640817
Tweede Amerikaanse CRT wildcard in Indianapolis

quote:
Naast het al in Laguna Seca deelnemende Attack Performance team zal er in Indianapolis nog een CRT wildcard zijn, te weten die van het GPTech team dat als rijder Aaron Yates heeft ingeschakeld.

Het GPTech team is geen onbekende van het MotoGP wereldkampioenschap, de afgelopen twee seizoenen zette het team een Moto2 machine in tijdens de races op de Indianapolis Motor Speedway. Dit jaar willen ze het echter in de CRT klasse gaan proberen.

Het team zal net als Attack Performance gebruik maken van een met hulp van BCL Motorsports zelf ontwikkeld chassis waarin een Suzuki GSX-R1000 motorblok komt te hangen. Zo zien we naast Honda, Yamaha, Ducati, Kawasaki, BMW en Aprilia ook Suzuki in verkapte vorm in actie komen in de MotoGP klasse.

De GPTech machine zal bemand worden door drievoudig AMA kampioen Aaron Yates. De Amerikaan is een van de veteranen uit het AMA Superbike waar hij lange tijd de teamgenoot van AMA grootheid Matt Mladin was. Yates zelf wist drie titels te behalen, een in het AMA Supersport en twee in het AMA Superstock.

Teameigenaar Geoff Malony wil graag een goede indruk maken maar het is natuurlijk de vraag of de GPTech machine de kwalificatielimiet zal halen gezien het feit dat Attack Performance dat in Laguna Seca niet lukte.
Feel free to ignore my comments.
pi_115642161
Indianapolis – Racing Numbers

quote:
106 – Cal Crutchlow has scored 106 points so far this season, a single point more than James Toseland scored in the whole of the 2008 season, which had been the highest points total achieved in a single season by a British rider in the four-stroke MotoGP era.

53 – Jorge Lorenzo’s second place finish at Laguna Seca was the 53rd time he has stood on the podium in the MotoGP class, which is just one less premier-class podium than Randy Mamola achieved during his career.

50 – At the Indianapolis Grand Prix, James Ellison is scheduled to make his 50th Grand Prix start, all of which have been in the MotoGP class. He will be the first British rider to make 50 starts riding a four-stroke MotoGP machine.

16 years – On the day of qualifying at the Indianapolis GP it will be exactly sixteen years to the day that Valentino Rossi won for the first time in Grand Prix racing, in the 125cc class at the 1996 Czech GP at Brno.

21 – Jorge Lorenzo’s pole at the USA GP was his 21st pole in the MotoGP class, the same number of poles that Dani Pedrosa has had in the MotoGP class.

7 – Seven of the riders who will be competing this year have taken part in all four MotoGP races that have taken place at the Indianapolis circuit: Jorge Lorenzo, Randy de Puniet, Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Valentino Rossi, Dani Pedrosa and Nicky Hayden.

5th – Marc Márquez finished fifth at the Italian Grand Prix, which is only the second time since he moved up to the Moto2 class at the start of last year that he has finished a race and not been on the podium; the only other occasion was at the Portuguese GP last year when he crashed and re-started to finish 21st.

3 – Three riders in the MotoGP class have scored points at every one of the opening ten races of the year: Dani Pedrosa, Cal Crutchlow and Nicky Hayden.

3 – Casey Stoner has won the last three MotoGP races held in America – Indianapolis last year and at Laguna Seca both last year and this year.

3 – Indianapolis is one of just three circuits where Jorge Lorenzo has not started from pole in any of the Grand Prix classes; the other two are Aragón and Valencia.

2 – Since the Indianapolis Grand Prix last year only two riders, Casey Stoner and Dani Pedrosa, have finished in front of Jorge Lorenzo when he has completed a race.
Feel free to ignore my comments.
pi_115642333
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossi

[ Bericht 0% gewijzigd door Alleskids op 16-08-2012 14:51:06 ]
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:05:22 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115643140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef Alleskids het volgende:

[..]

wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossi
Dat is op zich ook niet zo erg, Stoner nam ook een heel leger Italianen (waaronder Christian Gabbarini, echt een genie) mee naar Honda.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115644368
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:01:25 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115662039
Transcript van de persconferentie, waar de lucht geklaard wordt door zowel Rossi als Stoner. Lekker leesvoer.

http://motomatters.com/in(...)dianapolis_moto.html

[ Bericht 25% gewijzigd door Fir3fly op 16-08-2012 23:21:29 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115663086
quote:
We start with Jorge Lorenzo. Jorge, not much of a summer break, quite sure. Here you are Indianapolis, important race, and you've got a good record here, haven't you?

JORGE LORENZO: Yeah, world record? Sorry? Which record?

MODERATOR: Your record at Indianapolis.

LORENZO: For the last -- yeah.

MODERATOR: Sorry, not the lap record. I meant a good record for what you've done here, the results you have here. Three podium finishes and the win here.

LORENZO: It's a record? (Laughter)
_O- geniaal!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')