quote:MotoGP tyre supplier Bridgestone have launched an investigation to find out the reasons why Valentino Rossi and Ben Spies' tyres fell to bits in such a dramatic fashion in yesterday's Assen round.
The Doctor was forced to pit in and change tyres after big chunk fell out of his rear while Ben Spies soldiered on with his tyre but lost a potential podium spot to Andrea Dovizioso. "A chunk came out of the tyre and then a second; I couldn’t do anything about it. I was hoping Dovi would get past me as I was worried the tyre would explode and I didn’t want to fall right in front of him," said the Texan.
The chunks all came out of the right shoulder of the assymetic harder rear. It also happened to Pramac Ducati's Hector Barbera. All this happened just one meeting after Casey Stoner slammed the firm because the performance in his tyre at Silverstone disappeared after five laps.
“Unfortunately a few riders experienced a problem with their rear tyre today and we sincerely apologise to those riders affected. We have commenced a full investigation into the matter and I will personally take the affected tyres back to Bridgestone’s Technical Centre in Japan tomorrow where they will undergo detailed analysis to determine the cause of this issue," said Bridgestone's Shinichi Yamashita.
The fuck, die band is wel echt naar z'n grootje.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:05 schreef Michael_Moore het volgende:
Bridgestone launch tyre destruction investigation
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De crash in de eerste ronde van de Dutch TT leverde Jorge Lorenzo een pijnlijke voet op en er werd een beetje gevreesd dat er iets gebroken was. Na een uitgebreide medische controle werd duidelijk dat de Spanjaard wel zijn enkelbanden heeft verrekt maar dat er niets is gebroken.
Yamaha liet na afloop van de Dutch TT niets doorschemeren over een eventuele blessure voor Jorge Lorenzo nadat de Spanjaard in de eerste bocht van de MotoGP race door Alvaro Bautista onderuit was gereden. De Spanjaard had echter duidelijk pijn aan zijn voet en liet zich voor de zekerheid toch nog even wat uitgebreider onderzoeken.
Uit dat onderzoek is gebleken dat Lorenzo gelukkig niets heeft gebroken maar hij wel de enkelbanden van zijn rechter enkel verrekt heeft, verder is het onderliggende bot gekneusd maar dat zal Lorenzo niet in de weg staan om op de Sachsenring te kunnen racen.
“Ik kan van start gaan in Duitsland. De doktoren zeiden wel dat als er iets gebroken was dat ik de komende twee races dan had moeten overslaan .. god zij dank! Voor wat betreft het incident met Alvaro, ik heb zijn excuses geaccepteerd en ik koester geen wrok. Het was een fout die hij niet nog eens zal maken,” vertelde Lorenzo.
De crash kan hem later dit seizoen nog wel duur komen te staan want naast de punten die hij misliep ging er ook een vrijwel nieuw motorblok – er was nog maar nauwelijks 200 km mee gereden - naar de gallemiezen. Met een beetje pech kan het zo zijn dat Lorenzo dit jaar nog een keer vanuit de pitlane zal moeten vertrekken.
Eerst werd gedacht dat er zonder straf een extra motorblok zou mogen worden gebruikt aangezien het verlies van dit motorblok niet door eigen schuld kwam maar dat bleek een misverstand te zijn. Intussen was Honda al op zijn achterste poten gaan staan vanwege dit vermeende extra motorblok en dreigde een protest in te gaan dienen.
twitter:lorenzo99 twitterde op zondag 01-07-2012 om 18:23:17 Deze middag heb ik de diagnose van mijn rechter enkel. Ik heb verstuikte tibiofibulaire ligamenten... http://t.co/b77iSz1u reageer retweet
quote:Op maandag 2 juli 2012 19:31 schreef Beach het volgende:
Wel knap dat Jorge in het Nederlands twittert.
quote:Alvaro Bautista is het totaal niet eens met de straf die hij gekregen heeft voor de botsing met Jorge Lorenzo bij de start van de TT in Assen. De Gresini-rijder remde te laat voor de eerste bocht, ging tegen het asfalt en nam Lorenzo mee in zijn val.
"Ik baal nog steeds enorm van mijn crash in de eerste bocht, want we waren erg goed bezig tijdens de trainingen in Assen en ik weet zeker dat ik daar een goede race had kunnen hebben", vertelt Bautista nu. "Ik had het rempunt gewoon verkeerd ingeschat en in een poging om niemand te raken remde ik zo hard dat ik onderuit ging en toch nog tegen een andere rijder belandde.
Het spijt me enorm voor Jorge dat hij de race niet heeft kunnen finishen en dat hij waardevolle punten in het kampioenschap heeft verloren. Maar gelukkig heeft hij er geen ernstige blessures aan overgehouden. En één ding is zeker: dit zal nooit weer gebeuren."
Na afloop van de Dutch TT kreeg Bautista voor de botsing met Lorenzo een gridstraf voor de race in Duitsland. "Ik vind die straf veel te zwaar voor een race-incident, maar ik leg me er met tegenzin bij neer. Hopelijk kan ik toch nog wat punten scoren."
Helemaal niet te zwaar, ik vind het voor Jorge veel erger.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:04 schreef Michael_Moore het volgende:
Bautista vindt straf voor crash veel te zwaar
[..]
Hier een soortgelijke actie van Lorenzo zelf in 2005, 250cc.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal niet te zwaar, ik vind het voor Jorge veel erger.
Tjezus, je schrikt er gewoon van als je het ziet .quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:35 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hier een soortgelijke actie van Lorenzo zelf in 2005, 250cc.
Hij kreeg hiervoor een race schorsing.(Maleisië)
Dus idd, Bautista heeft niets te klagen.
Vanaf 0:40
quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heeft hij een koekje van eigen deeg gekregen. Op termijn.
Hahaquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:17 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de strijd om het kampioenschap is ook weer een stuk spannender.
Zal Zeelenberg wel achter zittenquote:Op maandag 2 juli 2012 19:31 schreef Beach het volgende:
Wel knap dat Jorge in het Nederlands twittert.
Ik ga er vanuit dat er hier niet veel mensen Spaans spreken, dus heb ik de tweet maar even vertaald.quote:
Toch een eer dat Wilco hier op het forum actief isquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:28 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er hier niet veel mensen Spaans spreken, dus heb ik de tweet maar even vertaald.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:47 schreef Marks het volgende:
[..]
Toch een eer dat Wilco hier op het forum actief is
quote:Casey Stoner zal zondag in Duitsland van pole-position starten. In een moeilijke regensessie herstelde de Australiër van technische problemen en wist hij in de laatste minuut de snelste tijd te rijden. Met een 1.31.796 was hij twee tienden sneller dan Ben Spies, terwijl Dani Pedrosa de eerste startrij wist te completeren.
Vroeg in de sessie zette Stoner al een tijd neer waar eigenlijk niemand onderdoor wist te gaan. Hij kreeg niet veel later echter technische problemen met zijn motor, waardoor hij stil kwam te vallen. Thuisrijder Stefan Bradl ging vervolgens wel onder de tijd van de Australiër door en leek daarna voor een sensatie te zorgen toen de regen heviger werd en de meeste rijders in de pitstraat bleven.
In de laatste tien minuten werd het echter weer droog en werd ook de baan steeds droger, waardoor de poletijd elke halve minuut wel werd verbeterd. Met name Bradl, Spies en Nicky Hayden waren de belangrijkste mannen, maar uiteindelijk was het toch Stoner die op zijn reservemachine sneller ging dan iedereen en in zijn laatste ronde onder de tijd van Spies dook.
De Amerikaan zal nog wel als tweede starten, voor Pedrosa, die de hele kwalificatie onopvallend was, maar profiteerde van de opdrogende baan en toch derde wist te worden. Cal Crutchlow werd vierde, voor een wat tegenvallende Jorge Lorenzo. Bradl wist zich op het einde niet meer te verbeteren en moest uiteindelijk genoegen nemen met de zesde plek, voor Hayden, Andrea Dovizioso en Valentino Rossi. Aleix Espargaro completeerde de top-tien.
De regen zorgde ervoor dat meerdere rijders crashten. Hector Barbera, Michele PIrro, Matteo Pasini wisten allen direct op te staan, maar Danilo Petrucci had iets meer moeite, nadat hij met hoge snelheid door het grind was gegleden. De brancard kwam er voor de zekerheid bij, maar uiteindelijk wist ook de Italiaan op eigen kracht weg te lopen.
De Duitse Grand Prix start zondag om 13.00 uur.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Casey Stoner Honda 1m31.796s Ben Spies Yamaha 1m31.989s + 0.193s Dani Pedrosa Honda 1m32.081s + 0.285s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m32.288s + 0.492s Jorge Lorenzo Yamaha 1m32.381s + 0.585s Stefan Bradl LCR Honda 1m32.510s + 0.714s Nicky Hayden Ducati 1m32.795s + 0.999s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m33.205s + 1.409s Valentino Rossi Ducati 1m33.217s + 1.421s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m33.900s + 2.104s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m34.088s + 2.292s Hector Barbera Pramac Ducati 1m34.542s + 2.746s Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m34.649s + 2.853s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m34.651s + 2.855s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m34.938s + 3.142s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m35.590s + 3.794s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m35.595s + 3.799s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m35.962s + 4.166s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m36.183s + 4.387s James Ellison Paul Bird Aprilia 1m36.355s + 4.559s Franco Battaini Cardion Ducati 1m36.438s + 4.642s |
HE WTF in mijn google agenda stond hij (automatisch) op 14:00 uur.. Vreemd. Thanks for the warning.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef DennisDeBengel het volgende:
Race start over 5 minuten, live op BBC2.
Moeilijk kiezen hoor, tussen TDF en motorrace.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:54 schreef DennisDeBengel het volgende:
Race start over 5 minuten, live op BBC2.
quote:Op zondag 8 juli 2012 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Stoner Godver, een zekere 2de plaats kwijtspelen in de laatste 4 bochten
En zo ook nog de F1quote:Op zondag 8 juli 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moeilijk kiezen hoor, tussen TDF en motorrace.
Dat wordt switchen
Het verschil was erg groot deze race tussen Honda en Yamaha.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
Wat enorm zonde, je kon zien dat Stoner het nog wilde proberen.
Aan de andere kant, Lorenzo moet zich wel zorgen gaan maken nu de Hondas de chatter opgelost lijken te hebben...
Sachsenring is ook wel een apart baantje, op vloeiende circuits gaat de Yamaha vaak wat beter dus ben benieuwd hoe het volgende week op Mugello gaat.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:24 schreef m1155 het volgende:
[..]
Het verschil was erg groot deze race tussen Honda en Yamaha.
Euh... tdf is leuk, maar van 13.00 tot 14.00 tdf kijken of motogp, lijkt me niet eens eens het twijfelen waard. MotoGP biedt toch 10x meer spektakel dan, daarna tdf kijken en je mist niets....quote:Op zondag 8 juli 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die volg ik dan weer niet. Scheelt alweer
Motorrace en wielrennen
Zeker de moeite waard. Geweldig! Bedanktquote:Op zondag 8 juli 2012 21:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Euh... tdf is leuk, maar van 13.00 tot 14.00 tdf kijken of motogp, lijkt me niet eens eens het twijfelen waard. MotoGP biedt toch 10x meer spektakel dan, daarna tdf kijken en je mist niets....
Overigens heeft de F1 in mijn ogen toch (weer) gewonnen qua spektakel - spanning in de race vandaag. Misschien moet je dat dan toch ook eens gaan volgen
De oude Sachsenring is in mijn ogen misschien het mooiste circuit wat ik ken, voor de geintresseerden een mooie (Duitstalige) docu over de historie van die baan. Van de echte versie, naar de huidige die geen enkel overeenkomend stuk meer heeft als de echte baan, vergelijkbaar zoals de huidige Nurburgring zo goed als geen stuk gebruikt van de beruchte Nordschleife...
De moeite zeker waard !
quote:Op maandag 9 juli 2012 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
Begrijp ik
Vooral van het laatste plaatje natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feel free to ignore my comments.
quote:Tijdens de Duitse Grand Prix kwam Bridgestone met een verklaring over de bandenproblemen die onder andere Valentino Rossi en Ben Spies in Assen hadden, volgens de bandenleverancier lag het onder andere aan onverwachte hogere temperaturen.
Ruim een week geleden moest Valentino Rossi tijdens de Dutch TT een band wisselen nadat de stukken rubber er af waren gevlogen en later in de race vlogen ook bij Ben Spies de stukken rubber om zijn oren. Bridgestone liet de zaak nauwkeurig onderzoeken en kwam op de eerste dag van de Duitse Grand Prix met een verklaring.
Volgens Shinji Aoki, manager van de motorsportbanden ontwikkelingsafdeling van Bridgestone, werden de problemen veroorzaakt door oververhitting. De ongewoon hogere temperatuur – vorig jaar was het 18 graden, dit jaar iets minder dan 40 graden - van het TT circuit was een van de factoren die voor oververhitting zorgde. Verder zouden het hogere koppel van de 1000cc machines maar ook rijstijl en de verschillende elektronica kunnen hebben bijgedragen aan de problemen met de banden.
De specificatie die Bridgestone vooraf had gekozen voor de race op Assen voldeed dus niet aan de eisen die het circuit dit jaar aan de MotoGP machines stelde, het was dus geen fabricagefout en daarmee was in feite de kous af.
Om vergelijkbare potentiële problemen tijdens de Italiaanse Grand Prix op Mugello te voorkomen werkt Bridgestone momenteel wel aan een speciale partij banden met een hardere compound en een andere constructie. Het is op Mugello namelijk wel eens eerder goed mis gegaan toen Shinya Nakano’s achterband op het rechte stuk op topsnelheid in stukken brak, de Japanner bleef wonderwel nagenoeg ongedeerd.
twitter:ValeYellow46 twitterde op donderdag 05-07-2012 om 12:49:33 Germania Über alles! http://t.co/l4Lh1b0n reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op maandag 09-07-2012 om 09:49:27 Long day travelling today to Italy ! Been through airport security and just felt like I was violated …! Unreal what they do over here reageer retweet
Haha, wat een baasquote:Op maandag 9 juli 2012 19:55 schreef Michael_Moore het volgende:[ afbeelding ]twitter:ValeYellow46 twitterde op donderdag 05-07-2012 om 12:49:33 Germania Über alles! http://t.co/l4Lh1b0n reageer retweet
Gevonden idd. Maar die had het tenminste nog redelijk snel door. Rosso blijft gewoon heel dom super lang naar de andere racers kijkenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:04 schreef Beach het volgende:
Net zoals Julian Simon (dacht Barcelona 2009).
quote:
Hij heet Riccardo Russo en hij rijdt in het Superstock 600 European Championship waar hij het kampioenschap leidt voor Nederlander Michael Vd Mark.quote:
quote:Cal Crutchlow’s Tech 3 Yamaha boss Herve Poncharal believes the British rider can’t knock back the opportunity to join Ducati’s factory squad in 2013.
With the chance of a factory Yamaha ride not materialising, Crutchlow will have to remain in the satellite Tech 3 squad on the same financial terms if he rejects Ducati’s lucrative two-year offer.
The 26-year-old has a two-year offer from Ducati, as was exclusively revealed by MCN last month.
And Poncharal told MCN: “Ducati’s priority is clearly to sign Cal. I have not lost him yet but I would be really sad because this year he has been fantastic. And I know how much he can still improve.
"I can’t see how he can’t accept the offer he has from Ducati. I am worried and sad but if he can make good money and have a full factory behind him, then I understand why he would go.
"Does he stay with Tech 3 knowing he will never have the factory spec bike and the money is nothing special? Or do you go to a full factory team and earn good money? He doesn’t want the money to travel first class around the world or have a flash car but he wants to be comfortable.
"As a factory rider he could sell his personal deals and leathers and helmet deals for more. And as a satellite rider at Yamaha he is going to be between third and sixth every week and that is not easy. If he goes to Ducati then worst case scenario he will finish fifth to eighth but he will have a factory behind him."
Poncharal has made a verbal offer of a two-year deal to Crutchlow and he added: “I can make him an offer and it is based on this year’s contract and they have told me no way.”
Crutchlow is expected to tell Ducati his decision on whether he will join them in 2013 during this weekend’s Italian MotoGP round at Mugello.
quote:Nicky Hayden has an uncertain future at Ducati as they have reportedly placed a two-year contract in front of Cal Crutchlow for 2013.
Commenting on talks that the Briton aggressive riding style is similar to Casey Stoner, the only man able to get anything competitive out of the Desmosedici GP, Hayden said: “Of course Cal has got the right attitude and he is not going to give up real easy, but today he was fighting that Yamaha a lot to be racing with me. Obviously, he got a bad start, but he’s not going to have to fight that Ducati any less.
“I know people say he rides a lot like Stoner, but from where I’m sitting I don’t see him riding a lot like Stoner. From where I watched there is a little difference there. I don’t want to sound like a hater just because they are offering him my bike, but we’ll see. Cal beat me and he is a good rider, obviously, but to say he rides like Stoner, I’m not sure.
“People think you got to be aggressive on the Ducati, but when you saw Stoner go fast on it, he let the bike move. The bike moved a lot, but he didn’t. He was smooth and he never fought the bike. He let the bike move under him.
"With Cal the bike moves, but also he moves a lot. Of course it is interesting and he has got a lot of potential. He’s got the right attitude and he won’t give up after the first couple of crashes, so it would be interesting to see.”
Hayden believed that Crutchlow has his own hard-riding style, unlike anybody else. He was unsure who would have the right style for the Desmosedici as the bike needs its rider to be aggressive to build heat in the tyres.
If the 2006 MotoGP champion is pushed out at Ducati, there were whispers at the Aragon WSB that he could be drafted across to ride the new 1199 Panigale in 2013.
Hayden in SBK lijkt me wel tof.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:43 schreef Michael_Moore het volgende:
Hayden: 'Crutchlow has the right attitude'
[..]
quote:Dat wat al enkele weken in de lucht hing is nu eindelijk officieel; het Repsol Honda team zal in 2013 en 2014 bestaan uit Dani Pedrosa en Marc Marquez.
quote:“Ik ben heel blij dat ik een verlenging van mijn contract voor de komende twee jaar met Repsol Honda mag aankondigen. Ik heb al een lange relatie met Honda en ik wilde dan ook graag bij hen blijven. Het gevecht voor het wereldkampioenschap is nog helemaal open en de volgende twee seizoen kunnen heel interessant voor mij worden,” vertelde Pedrosa. “Mijn hele carrière is al gekoppeld aan Honda, vanaf het moment dat ik in de 125cc klasse ging rijden, daarna in de 250cc klasse en sinds 2006 in de MotoGP klasse. Ik ben misschien wel een van de rijders die het langst voor Honda uitkomt en dat maakt me erg trots. Ik wil HRC nogmaals bedanken voor hun steun, ik weet zeker dat we nog mooie dingen zullen beleven.”
quote:Dat ik volgend jaar met Repsol Honda in de MotoGP zal uitkomen is een droom die uitkomt en ik wil HRC bedanken voor hun vertrouwen in mij. Ik ben er trots op dat ik in de toekomst deel uit ga maken van de grote Honda familie maar ik zal zeker niet de mensen vergeten die me sinds het begin geholpen hebben. Mijn focus ligt nu bij de Moto2 klasse waar mijn team en ik hard werken om ons doel te bereiken, dat is het winnen van de wereldtitel in 2012,” vertelde Marquez.
Leuk voor Bradlquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:36 schreef m1155 het volgende:
Dus daarmee is meteen de Rookie rule verleden tijd ?
The new 1199 Panigalequote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:43 schreef Michael_Moore het volgende:
Hayden: 'Crutchlow has the right attitude'
[..]
Die hebben ze in het weekend van de TT al geschrapt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:36 schreef m1155 het volgende:
Dus daarmee is meteen de Rookie rule verleden tijd ?
quote:
Bradl heeft een doorlopend contract bij LCR.quote:
quote:
Oh, wat een prachtige machinequote:
quote:Na een eerste snelle ronde van Hector Barbera begon het gevecht tussen Jorge Lorenzo en Dani Pedrosa. Lorenzo was degene die Barbera’s tijd verbeterde om vervolgens een ronde later weer wat sneller te gaan. Een paar minuten later was het echter Pedrosa die op kop stond voordat Lorenzo enkele minuten later weer naar de pole kwam, zo bleef het de rest van de kwalificatie gaan waarbij Lorenzo het langst bovenaan stond.
Met nog acht minuten op de klok was Lorenzo op de zachte banden sneller dan zijn tijd uit de derde vrije training en dus weer sneller dan het baanrecord, maar met drie minuten te gaan was Pedrosa weer wat sneller. Na een snelle bandenwissel van beide rijders ging het weer los op het Autodromo del Mugello.
Pedrosa en Lorenzo waren bezig met een verbetering van de snelste tijd maar tot ieders verbazing dook Lorenzo bij het uitkomen van de laatste bocht, ondanks dat hij onder de snelste tijd zat, ineens de pitlane in. De exacte reden is nog niet gevonden maar een probleem met de elektronica zorgde ervoor dat de gasrespons weg was.
Pedrosa kon zijn snelle ronde wel afmaken en noteerde daarbij een 1’47.284 en daarmee was de Repsol Honda rijder 0,139s sneller dan zijn voor Yamaha rijdende landgenoot.
Achter de twee Spanjaarden was het Nicky Hayden die zich naar de derde tijd had weten te rijden maar de Amerikaan werd tot ieders verbazing naar de tweede startrij geduwd door Hector Barbera, de Pramac Ducati rijder was met zijn vliegende ronde 0,261s langzamer dan Pedrosa. Hayden leek nog even op weg om die derde plek terug te pakken, hij verbeterde wel zijn tijd maar bleef vierde.
Casey Stoner heeft vooralsnog geen goed weekend in Mugello. De Australiër was lange tijd rond de tiende plek te vinden maar wist op het einde nog naar een vijfde plaats te komen maar daar bleef het bij. Cal Crutchlow wist na een eerdere crash met zijn laatste ronde nog voor zijn teamgenoot Andrea Dovizioso te komen.
Naast Dovi staan verder ook Stefan Bradl en een gecrashte Ben Spies op de derde startrij. Valentino Rossi kreeg een gevoelige tik te verwerken, de Italiaan kwam niet verder dan de tiende plaats waarbij hij een seconde langzamer is dan de GP Zero van Barbera.
Alvaro Bautista had na de crashes in de vrije trainingen maar een motor tot zijn beschikking en zal geen grote risico’s hebben genomen, de Gresini Honda rijder werd 11e voor de snelste van de CRT rijders, Aleix Espargaro. De Spanjaard bleef zijn teamgenoot Randy de Puniet en Michele Pirro voor.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Dani Pedrosa Honda 1m47.284s Jorge Lorenzo Yamaha 1m47.423s + 0.139s Hector Barbera Pramac Ducati 1m47.545s + 0.261s Nicky Hayden Ducati 1m47.671s + 0.387s Casey Stoner Honda 1m47.689s + 0.405s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m47.749s + 0.465s Stefan Bradl LCR Honda 1m47.751s + 0.467s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m47.857s + 0.573s Ben Spies Yamaha 1m48.149s + 0.865s Valentino Rossi Ducati 1m48.502s + 1.218s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m48.894s + 1.610s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m49.387s + 2.103s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m49.450s + 2.166s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m50.263s + 2.979s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m50.610s + 3.326s James Ellison Paul Bird Aprilia 1m50.812s + 3.528s Mattia Pasini Speed Master Aprilia 1m50.953s + 3.669s Ivan Silva Avintia Inmotec-Kawasaki 1m51.242s + 3.958s Colin Edwards Forward Suter-BMW 1m51.348s + 4.064s Danilo Petrucci Ioda-Aprilia 1m51.473s + 4.189s |
Wel verrassend he, Barbera zo bij de eerste drie.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:40 schreef Michael_Moore het volgende:
Pedrosa naar Italiaanse pole na technisch probleem voor Lorenzo
[..]
[ code verwijderd ]
Zeker verrassend, ben benieuwd wat hij morgen kan als het om de knikkers gaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel verrassend he, Barbera zo bij de eerste drie.
Zou leuk zijn als hij dit morgen ook kan, dat zou betekenen dat hij beter met een Ducati om kan gaan dan Rossiquote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:27 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Zeker verrassend, ben benieuwd wat hij morgen kan als het om de knikkers gaat.
Ik denk dat momenteel zelfs Yonny Hernandez beter om kan gaan met de fabrieksDuc.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als hij dit morgen ook kan, dat zou betekenen dat hij beter met een Ducati om kan gaan dan Rossi
Gevoelsmatig hoort Rossi voor mij gewoon op een Honda.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:00 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik denk dat momenteel zelfs Yonny Hernandez beter om kan gaan met de fabrieksDuc.
En dat zeg ik als Rossi-fundamentalist.
Begrijpelijk, zo heeft immers het grote publiek kennis met hem gemaakt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gevoelsmatig hoort Rossi voor mij gewoon op een Honda.
Wat heb jij toch een geweldige foto'squote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:58 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Begrijpelijk, zo heeft immers het grote publiek kennis met hem gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik zou het geweldig vinden wanneer hij zijn carrière zou afsluiten zoals hij begon:
[ afbeelding ]
Aprilia.
Dan is de cirkel rond.
© Copyright het Internet 1986-2012 All Rights Reserved.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een geweldige foto's
Tuurlijk niet, vanaf 2015 in het WK Superbike.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:07 schreef Beach het volgende:
Ja laat hem volgend jaar op een ART Aprilia rijden en nog meer achteraan als een nachtkaars uitgaan.
quote:Nicky Hayden has denied being in discussions over a switch to World Superbikes with Ducati, and says he is determined to remain in the Italian firm's MotoGP line-up.
Ducati is known to be talking to Tech 3 Yamaha's Cal Crutchlow about a 2013 MotoGP deal, and with Valentino Rossi now looking more likely to stay on at Ducati, Hayden's future with the team is in doubt.
There had been rumours that Ducati was set to place the 30-year-old American in its Superbike programme, but Hayden dismissed this.
"I haven't thought about that. Everybody says I've spoken to Ducati about World Superbikes. It's never even been mentioned," he said. "It's a rumour people say like they know something, which makes me laugh, because it shows how much journalists really don't know."
He underlined that his focus was on securing a fifth season in Ducati's works MotoGP line-up.
"I have to think about my future. I've said from the beginning that I really like it here. The team is great," said Hayden.
"Obviously we haven't got the results in the last year and a half that maybe I would've expected. We'll see what happens. I hope things work out, I've got a lot of support from people at Ducati, so I hope we can make it happen."
Hayden is also confident that Ducati is now beginning to turn its form around after a very tough start to 2012. Hector Barbera put his Pramac Ducati third on the grid for this weekend's Italian Grand Prix at Mugello, one place ahead of Hayden's works machine.
"Today I'm two seconds faster than last year. I'm not riding two seconds better than last year. Clearly the bike is better," said Hayden.
The 2006 MotoGP champion also believes that Ducati would be better off continuing to develop its current bike rather than having a total design rethink, despite this year's problems.
"I think we need to stay with this bike. I don't think it's right to keep going change, change, change. We need to chip away," Hayden said. "Look at today, we have a package with a lot of potential. Of course we need to improve the engine and we have to get rid of this understeer problem."
quote:It appears Cal Crutchlow won't have a contract for a Ducati factory bike to sign this weekend at Mugello, after all.
Reports swirled all week that this weekend was the deadline for Crutchlow to inform Ducati bosses whether he would accept a two-year deal offered to him to race a factory Desmosedici. But Crutchlow insists Ducati hasn't presented him with an official piece of parchment to sign.
As you might imagine, even though current bosses at Yamaha are said to have banned him from talking about any deal with Ducati or mentioning Ducati in terms of employment opportunities, Crutch' ignores them.
"Talks are still ongoing, and that's it," Crutchlow said. "It is not a holdup from our side, so read into that what you want.
"As far as I am concerned, we can't do anything different, and we are waiting. It is a situation that I don't print my own contract. They print it and then send it, so obviously nothing has been sent. We have to wait, and I am still talking to them, but we are waiting for them.
"It is their decision. Everything is discussed, but at the minute we don't have any paperwork. I don't have a contract so I can't do anything. Everything else was done quite some time ago, but at the moment there is a bit of a holdup."
That snag doesn't appear to be an 11th-hour change of heart about current Ducati factory rider Nicky Hayden within Ducati management or its new owner, German auto giant Audi. Hayden confirmed he has conducted recent talks with Ducati President and CEO Gabriele Del Torchio, but no formal contract negotiations.
quote:Nicky Hayden's racing future is still in question as the former MotoGP World Champion is investigating opportunities away from Ducati.
Nicky Hayden accepts that he is not Ducati's primary choice as a rider in MotoGP for 2013 and he is investigating other options including at Tech3 Yamaha.
His current superstar teammate, Valentino Rossi, has denied that he has endorsed Hayden over British rider Cal Crutchlow at Ducati for next year.
Presuming Rossi is with Ducati next year he says that in terms of a teammate that "Crutchlow or Hayden is the same."
Hayden admits his future is up in the air: "I think it is normal, riders don't have a preference as a teammate. I'm happy that after two years Valentino is still supporting me and says it doesn't matter who it is; we have a great relationship.
"But I'm not the number one choice here (at Ducati) so I have to look around and think about my future. It's business, obviously."
Earlier Italian reports claimed that Rossi was recommending Hayden to Ducati bosses.
“No, this is not true," Rossi said. "I said that I like Cal very much and I have a very good relationship with him. He is one of the funniest guys in the paddock.
"But I also very much like Nicky and I know him better because we share time together and a team for longer. He is a good guy and very fast. But I don't give real advice to Ducati on this matter."
Rossi remains non-committal on his future as he continues to urge Audi to get involved in fixing Ducati's stalled race program.
An earlier time frame had pointed to this weekend's Italian GP at Mugello as being crucial concerning Crutchlow's future given that he is not guaranteed factory support if he stays at Tech3 Yamaha next year.
As to his own plans Rossi is still waiting ("I have to talk more with the Audi guys") in the hope that Audi will trigger a major shakeup at Ducati Corse to make the team more competitive.
Ja, mooi, ook mooi dat Rossi nu al 2 weken laat zien een race pace te hebben waar hij zich niet voor hoeft te schamen !quote:Op zondag 15 juli 2012 14:51 schreef M.Melandri het volgende:
Stoner maakt toch kostbare fouten in de strijd om het kampioenschap.
Wat een race overigens van Bradl en hij rijdt ook nog eens met oudste spec Honda.
quote:Het lijkt wel of iemand een vloek heeft uitgesproken over Ben Spies want ook tijdens de Italiaanse Grand Prix wil het niet lukken met de Amerikaanse Yamaha rijder die door een voedselvergiftiging pas als 11e over de streep kwam.
De start van de race was vrij goed voor Ben Spies maar al snel zakte de Amerikaan enkele plekken en een paar ronden later weer een aantal plakken waardoor hij achter CRT rijder Randy de Puniet kwam te rijden en even leek het erop dat Spies ook een plek aan Mattia Pasini zou verliezen. De met voedselvergiftiging kampende Spies wist zich echter te herpakken en zo in de eindfase nog langs De Puniet te komen om de 11e plaats te pakken.
“Ik ben zo teleurgesteld, niet alleen voor mezelf maar voor het hele team en voor Yamaha die dit weekend hard hebben gewerkt. Ik voelde ma voor de warm-up niet goed en het werd gedurende de dag allen maar erger. Ik had het tijdens de race moeilijk om goede rondetijden te zetten terwijl ik vocht met duizeligheid en probeerde om niet over te geven in mijn helm. De Clinica had voor de race zijn best gedaan om me te helpen maar het was een enorme uitdaging om me te kunnen concentreren en dat met deze snelheden,” aldus Spies.
Meest frappante is dat Elias met die motor constant achterin knetterde en mopperde dat er niets mee te beginnen viel. Denk dat het voor een groot deel aan Elias zelf heeft gelegen, want Aspar, waarvoor hij tot zondag in de Moto2 reed heeft inmiddels genoeg van hem gezien.quote:Wat een race overigens van Bradl en hij rijdt ook nog eens met oudste spec Honda.
quote:Op de maandag na de race in Mugello probeerden Repsol Honda rijders Casey Stoner en Dani Pedrosa de 2013 versie van de RC213V uit, het was een stap voorwaarts maar niet zo groot als vooraf gedacht werd.
Om de chatter problemen van Casey Stoner en Dani Pedrosa proberen op te lossen had Honda voor de test in Mugello naast nieuwe motorblokken ook twee nieuwe machines meegenomen die eigenlijk voor het 2013 seizoen bedoeld waren. Over het nieuwe blok waren beide Repsol Honda rijders wel tevreden maar over het nieuwe chassis was vooral Stoner wat minder te spreken.
Honda zal proberen om beide rijders volgende week in Laguna Seca van nieuwe motorblokken te voorzien, Pedrosa zal daarbij waarschijnlijk ook het nieuwe chassis krijgen aangezien hij er voordeel mee denkt te hebben.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Jorge Lorenzo Yamaha 1m47.435s Daniel Pedrosa Honda 1m47.549s Casey Stoner Honda 1m47.551s Nicky Hayden Ducati 1m47.746s Cal Crutchlow Tech 3 Yamaha 1m47.750s Andrea Dovizioso Tech 3 Yamaha 1m47.775s Stefan Bradl LCR Honda 1m48.060s Hector Barbera Pramac Ducati 1m48.084s Alvaro Bautista Gresini Honda 1m48.530s Valentino Rossi Ducati 1m48.565s Aleix Espargaro Aspar Aprilia 1m49.148s Yonny Hernandez Avintia FTR-Kawasaki 1m49.547s Randy de Puniet Aspar Aprilia 1m50.211s Michele Pirro Gresini FTR-Honda 1m50.516s Franco Battaini Ducati 1m50.934s Colin Edwards Forward (Various) 1m51.273s Ivan Silva Avintia FTR-Kawasaki 1m51.997s |
quote:Andrea Dovizioso says he 'has alternatives' and could even be open to moving into the Superbike World Championship should he fail to land a works ride with Yamaha.
The Italian, currently at satellite squad Tech 3, has made no secret this year of his desire to land a works ride with the Japanese manufacturer from 2013.
Four podiums in the last five races have helped Dovizioso make an increasingly strong case for himself, but the Italian admits it is perfectly possible he could miss out on the ride.
"Yamaha hasn't decided, it's buying time. I've already understood that meritocracy doesn't count so, despite my results, I already know that it's possible I may never have the factory bike," he told Motosprint.
"But I have alternatives - other teams and other makes - and I'm also considering something very different."
Asked whether he could be open to a switch into Superbikes, he replied: "Yes, that. My objective in MotoGP is to get back on a works bike, because only then could I aspire to get the results I still lack: to fight for the title. If I don't get that, then I might as well go for different experiences."
Despite Yamaha confirming Lorenzo and Honda Moto2 starlet Marc Marquez alongside Dani Pedrosa, there remains a deal of confusion about every other rider – with the future of seven-time champion Valentino Rossi playing a pivotal part.
The Italian has openly criticised Ducati at times this season, and talk of a move away from the Italian manufacturer gathered momentum. He held positive talks with Audi management at the Sachsenring, but insisted ahead of Mugello that his future was still open.
A return to Yamaha remains an option for Rossi, while HRC vice president Shuhei Nakamoto told Motosprint he would be interested in placing the Italian in a works-supplied satellite team.
"I'd like to work with Valentino. When he was at Honda I was on the Formula 1 programme, so the only time I've seen him racing with us from our pits was at the Suzuka 8-hour race," he said.
"It hasn't been possible to place him in the works team, but I'm ready to supply him with a factory bike in one of our satellite teams."
Aside from Dovizioso, Rossi's decision could also hold the key to both Cal Crutchlow and Nicky Hayden's futures.
quote:Pramac Ducati rijder Hector Barbera heeft zich tijdens een voorbereiding op de Red Bull US Grand Prix danig geblesseerd waardoor hij de race op Laguna Seca aan zich voorbij zal moeten laten gaan.
In de buurt van zijn huis in Spanje heeft Hector Barbera tijdens een motorcrosstraining zijn linker scheen en kuitbeen gebroken, de Spanjaard was zich fysiek aan het voorbereiden op de Red Bull US Grand Prix.
De Spanjaard zal een operatie ondergaan in het inmiddels bekende Dexeus Instituut in Barcelona waar hij door Dokter Mir en zijn medisch team behandeld zal worden. Barbera zal op zondag opnieuw onderzocht worden om te bepalen hoe lang het herstel in beslag zal nemen.
Het Pramac Ducati Team wil de resultaten van het onderzoek afwachten om hun plannen voor de nabije toekomst te kunnen bepalen.
quote:Toni Elias zal tijdens de Red Bull US Grand Prix terugkeren in de MotoGP klasse als vervanger van de geblesseerde Héctor Barbera.
Barbera staat zes tot acht weken buitenspel vanwege een beenblessure die hij afgelopen week opliep tijdens een motorcross training. De Spanjaard zal daardoor zo goed als zeker de twee Amerikaanse Grand Prix in Laguna Seca en Indianapolis moeten missen.
Het Pramac Racing Team heeft op maandag bekend gemaakt dat Toni Elias in ieder geval tijdens de eerstkomende Grand Prix, op het circuit van Laguna Seca, Barbera zal vervangen.
Elias, in 2010 de allereerste Moto2 wereldkampioen, stapte onlangs op bij het Mapfre Aspar Moto2 team na tegenvallende prestaties en was dus per direct beschikbaar om in te vallen.
De Spanjaard kwam in het seizoen 2008 ook al uit voor het team in de MotoGP klasse en wist toen zelfs twee keer een podiumfinish te behalen in Brno en in Misano.
quote:The American confirmed his decision on the eve of this year's United States Grand Prix, the first of two races held in his home country.
Spies used his personal Twitter account to link to a story on Superbike Planet, which quotes him as saying: "Yesterday I made a comment on Twitter to cause a stir. [Today] I'll be more in saying that I have chosen to leave Yamaha after this season for a litany of reasons.
"I will explain more when I feel it is appropriate. I'm discussing my situation with my sponsors and they are behind me. There are a few people at Yamaha who I hate to leave. And they know who they are. I wish Yamaha the best. I won't make any further comments until the official announcement comes out."
He then added in a separate tweet: "I'm extremely happy to push for the rest of the season to my fans and myself next year starts a new chapter. And yes I'm pumped!"
The American's decision brings a two-year spell with the works outfit to a close, and has huge potential ramifications in the 2013 rider market.
Spies has met with varied success in grand prix racing, earning rookie of the year honours in 2010 while racing for the Tech 3 outfit before moving to Yamaha's factory team to replace Valentino Rossi, and then claiming his first win in 2011 in the Dutch TT. This year he has struggled however, counting two fourth-place finishes as his best results.
His departure leaves the second works Yamaha seat, one of the most coveted rides in MotoGP, open for 2013.
Tech 3's Andrea Dovizioso, currently fourth in the riders' championship with four podiums to his credit, is an obvious candidate based on form.
The Italian recently fired a warning shot to the works team however, saying that he could consider alternative options.
Valentino Rossi is another name understood to be in consideration for the ride, with the Italian achieving unprecedented success with Yamaha between 2004 and 2010.
A potential move for Rossi could bring its own complications however, with sponsorship and his relationship with Jorge Lorenzo - fractured at best in his final two years at Yamaha - all questionable.
Spies meanwhile has not confirmed what he will do next year, but other MotoGP rides - namely at Tech 3 and Ducati – remain potential avenues, as does a switch back to the Superbike World Championship.
twitter:BenSpies11 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 16:48:58 I'm extremely happy to push for the rest of the season to my fans and myself next year starts a new chapter. And yes I'm pumped! reageer retweet
twitter:BenSpies11 twitterde op donderdag 26-07-2012 om 19:43:00 Rumors rumors are so awesome! I've heard I'm riding for 5 diff teams or retiring haha. Laguna is here! reageer retweet
quote:Colin Edwards gave a typically colourful explanation of his 2012 MotoGP struggles when he met with the media on the eve of his home US MotoGP at Laguna Seca on Thursday.
The former double World Superbike champion and twelve-time MotoGP podium finisher was the most high-profile rider to sign-up for the new CRT privateer category.
But the Texan made clear he expected much more from the Suter-BMW project, with which he has scored points just twice so far this year.
Asked about his 'really tough' season, Edwards replied: “Yeah. My bike is a piece of shit. That'd be a better way to say it!
“It's been tough. Obviously some of the things we've been promised... we had our ass smacked and our balls tickled and it just hasn't come to fruition.
“Some of the things we were promise just haven't happened. I'm not only trying to race the bike I'm doing 100% of the development. We don't have anybody there...
“I've heard rumours we'll be on an Aprilia at Indianapolis,” he said. “Which is still not going to able to compete with the [prototype] guys but at least it's the best CRT bike out there. If that happens it's a step forward.”
38-year-old Edwards - who said he has a two-year deal with Forward Racing, but is waiting to confirm his 2013 plans - brought his son up from the audience for a mid-press conference photo alongside Valentino Rossi, Casey Stoner, Ben Spies and Jorge Lorenzo
quote:Ducati is rumoured to have completed its first rider signing for the 2013 MotoGP season, in the form of a contract extension for Nicky Hayden.
Hayden, the 2006 world champion with Honda, has been a Factory Ducati rider since 2009.
Although he hasn't won a race since his championship season, Hayden scored just seven points less than team-mate and seven time MotoGP champion Valentino Rossi last year.
The American's place had looked under threat from Ducati's interest in Cal Crutchlow, but GPOne.com says that Hayden has got the nod and could be officially announced as a 2013 rider during his home US GP at Laguna Seca this weekend.
The sudden movement on a Hayden deal will be seen by some as a reaction to the possibility that Rossi will leave the team.
Hayden blijft ook in 2013 Ducati trouwquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef Michael_Moore het volgende:
Nicky Hayden lands new Ducati MotoGP deal?
[..]
quote:Vlak voor aanvang van de Red Bull U.S. Grand Prix heeft Ducati middels een persbericht bekend gemaakt dat men ook in het seizoen 2013 gebruik blijft maken van de diensten van Nicky Hayden.
Nicky Hayden, die aanstaande maandag 31 jaar hoopt te worden, is dit seizoen bezig aan zijn tiende seizoen in de koningsklasse waarvan inmiddels vier seizoenen bij het Ducati Team.
De afgelopen vier seizoenen is de Amerikaan ongekend populair geworden bij de fans en de vele Ducati liefhebbers over de gehele wereld dankzij zijn betrouwbare en positieve vooruitzichten, zijn passie en zijn vastberadenheid.
Momenteel bezet Hayden de achtste positie in de tussenstand van het kampioenschap, werkt hij hard en met volle overgave aan de verdere ontwikkeling van de Desmosedici GP12. Na de vele geruchten over het mogelijke vertrek van Valentino Rossi bij Ducati, de komst van Cal Crutchlow heeft Hayden middels het tekenen van een nieuwe overeenkomst zekerheid voor het seizoen 2013.
"Ik ben erg blij dat ik in 2013 wederom met Ducati in de MotoGP uit kan komen, kan racen op het hoogste niveau en deel uit kan maken van een zeer belangrijk team. Ik hou van de jongens waar ik mee werk, ik hou van de Ducati fans en ik hou van het merk. Dit is in een aantal opzichten een belangrijk moment voor Ducati en ik ben blij dat ik hier onderdeel van uit mag blijven maken. Het voelt alsof ik nog niet klaar ben hier en hopelijk lukt het ons alle stukjes op zijn plaats te laten vallen en de vruchten te plukken van het vele werk wat we de afgelopen jaren verzet hebben. Het is natuurlijk ook geweldig dat we dit nieuws hier in Laguna Seca wereldkundig kunnen maken en dat ik het kan delen met mijn fans, vrienden en familie. Als ik zondag ook nog eens een goed resultaat kan scoren dan zou dat een mooi verjaardags cadeau zijn voor maandag.”
Oeh, morgen races! Wordt het uitgezonden ergens? BBC misschien?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:37 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hayden blijft ook in 2013 Ducati trouw
[..]
BBC2 van 23:00u tot 0:00u.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oeh, morgen races! Wordt het uitgezonden ergens? BBC misschien?
en op Sport1, vanavond de kwalificatiesquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oeh, morgen races! Wordt het uitgezonden ergens? BBC misschien?
*gaat kijken of Sport 1 in abonnement zitquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:23 schreef chufi het volgende:
[..]
en op Sport1, vanavond de kwalificaties
twitter:texastornado5 twitterde op donderdag 26-07-2012 om 07:08:28 Just a little present I thought I'd surprise my lovely wife @alycat1123 with. http://t.co/wlKIpECx reageer retweet
twitter:ValeYellow46 twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 04:40:10 But those who have passed on the manhole?!?Unforgettable. #greatmoment http://t.co/Os099zuG reageer retweet
Ja mooie eerste rij, met Lorenzo, Stoner en Pedrosaquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
Pole voor Lorenzo, maar Stoner werd in elke snelle ronde opgehouden.Vier keer achter elkaar ofzo .
Kan echt een mooie race worden met de top 3 morgen .
Hoeveelste stond hij voor de valpartij?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:47 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, Rossi heeft wel een heel erg dramatisch weekend.
Zeg datquote:Op zondag 29 juli 2012 23:47 schreef Fir3fly het volgende:
Jeetje, Rossi heeft wel een heel erg dramatisch weekend.
Op een 8ste plekquote:Op zondag 29 juli 2012 23:47 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hoeveelste stond hij voor de valpartij?
twitter:BenSpies11 twitterde op maandag 30-07-2012 om 00:49:46 Sorry for the boys had a solid 4th locked until the swingarm broke! When it rains it pours! reageer retweet
twitter:YamahaMotoGP twitterde op maandag 30-07-2012 om 01:27:50 Ben had a technical failure causing the swing arm to collapse, totally not his fault...unbelievable bad luck for his home race... reageer retweet
quote:Andrea Dovizioso vreest dat het tweede zitje bij het fabrieksteam van Yamaha niet naar hem, maar naar Valentino Rossi gaat. De meervoudig kampioen zou er na twee moeilijke seizoenen bij Ducati over nadenken om naar Yamaha terug te gaan.
"Ik had verwacht volgend jaar naar het Yamaha-fabrieksteam te kunnen gaan, maar het heeft er ineens alle schijn van dat Valentino heel dicht bij een deal is", vertelde Dovizioso aan de officiële MotoGP-website. "Ik baal hiervan want ik ben naar Yamaha overgestapt omdat ik dacht dat ik een plekje bij het fabrieksteam kon krijgen."
Dovizioso komt dit jaar uit voor Tech 3, na drie seizoenen voor de fabrieksformatie van Honda te hebben geracet. De Italiaan behaalde dit seizoen vier derde plaatsen en is met een vierde plek in het kampioenschap de best geklasseerde Yamaha-rijder na Jorge Lorenzo.
"Ik heb dit jaar mijn uiterste best gedaan en stond vier keer op het podium, maar het lijkt allemaal niet genoeg om een plekje bij het fabrieksteam te krijgen. We komen er ergens in de komende twee weken wel achter."
Rossi zal voor de race in Indianapolis een besluit nemen over zijn toekomst.
quote:Yamaha have offered Valentino Rossi a two-year MotoGP contract followed by a WSBK ride in 2015 according to Italian newspaper, Gazzetta dello Sport.
Yamaha are planning a return to World Superbikes in 2014 where Rossi would play the role of technical developer and then rider of the new bike.
While Rossi hasn't been able to fix Ducati's troubled MotoGP project, a World Superbike championship would galvanize Rossi's legendary status as the only rider to win at 125, 250, 500 and MotoGP and make the crossover to SBK.
Rossi has already tested the Yamaha Factory Superbike in the summer of 2010 to get some practice in after a serious fracture in his right leg in Mugello. He spent half a day on the bike and allegedly equalled the circuit record and solving a problem Cal Crutchlow had been struggling with.
A straw-poll of MotoGP journalists showed that most believed Rossi would make the switch back to Yamaha in MotoGP but believed that Rossi should stay at Ducati to finish what he started.
Gazzetta's article adds credibility to the rumours that Rossi will be leaving Ducati at the end of the season.
Former Yamaha GP rider, Niall Mackenzie tweeted:
twitter:niallmackenzie1 twitterde op vrijdag 03-08-2012 om 09:16:17 Done deal! A well known Italian will definitely be on a blue bike next year, woo hoo! reageer retweet
quote:Het zijn spannende tijden voor Ducati vooral nu blijkt dat de Italiaanse fabrikant geen plan B klaar heeft voor het geval de populaire Italiaan besluit om hen te verlaten.
Het is een belangrijke periode tussen de twee Amerikaanse Grand Prix’s, want het is de periode waarin Valentino Rossi een beslissing zal nemen over zijn toekomst. Voor de fans van de Italiaan maar ook voor zijn huidige werkgever zijn het spannende tijden, vooral als blijkt dat de Italiaanse fabrikant al hun pijlen op de negenvoudig wereldkampioen heeft gericht.
“Ik hoop dat Valentino bij ons blijft, ik heb het gevoel dat hij nog nergens heeft getekend. Ik heb Valentino gedag gezegd toen hij op het vliegtuig naar Ibiza stapte en hij zei toen dat hij een week later weer terug zou zijn en tot die tijd zouden we het niet over volgend jaar hebben. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren en hij heeft geen enkele hint gegeven,” vertelde teammanager Vittoriano Guareschi.
“Om eerlijk te zijn is er geen plan B. Plan A is zo belangrijk dat er niets anders is. De bal ligt bij hem, en we zijn in afwachting. Ik ga nu lekker relaxen en probeer er niet aan te denken wat er zou gebeuren als hij bij ons weg gaat.
Wat denk je, zou hij bij Ducati blijven?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:55 schreef Michael_Moore het volgende:
Ducati heeft geen plan B bij vertrek Rossi
[..]
Vanuit Tavullia (z'n woonplaats) zijn de geruchten dat hij bij Ducati blijft zeer sterk, echter daar is de wens natuurlijk de vader van de gedachten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat denk je, zou hij bij Ducati blijven?
Ik denk zomaar van wel.
...ook weer waar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:00 schreef Fir3fly het volgende:
Bij MotoGP is het zo, waar rook is is vuur. De media zijn bij alle dingen vorig seizoen en dit seizoen tot nu toe juist geweest. Stoner's pensioen, Audi dat Ducati overneemt, verdwijnen van de Rookie Rule etc.
quote:Valentino Rossi is set to make a return to Yamaha, abandoning Ducati after two long and difficult years of failure. The Italian was spotted at Yamaha Motor Europe’s headquarters at Schiphol-Rijk, an industrial estate next to Amsterdam’s Schiphol airport, by former racer Niall Mackenzie, who was visiting the Yamaha HQ while negotiating a deal for his younger son Tarran to race in Superstock next season.
quote:All of the feedback that both Rossi and his crew chief Jerry Burgess has provided to Ducati Corse has failed to result in any clear improvement.
In essence, Rossi has run into the same problem that caused Stoner to leave the Italian factory: feedback was ignored and developments came at a glacial pace.
quote:In the end, Rossi could not afford to wait: the effects of the Audi takeover will not start to bear fruit for at least a year or so, and with Rossi entering the last few years of his career, he needs results faster than that. Rossi is tired of riding round knowing that the best he could hope for is 6th place, and a return to the competitive Yamaha M1 gives him a chance at battling for podiums and wins every race.
quote:The wait now is for official confirmation from either the Yamaha or Ducati camps. Given the fiasco over Ben Spies’ announcement ahead of Laguna Seca that he will be leaving Yamaha at the end of the season, Yamaha will be keen to announce some good news as soon as possible. Ducati, on the other hand, will want to wait for as long as they can before making an announcement. Rossi himself had said he expected to make a decision ahead of Indianapolis, with an announcement at Brno. It is extremely unlikely that any of the three parties involved can hold off on making an announcement for that long.
twitter:NickyHayden69 twitterde op donderdag 02-08-2012 om 22:11:23 Hope I let @ValeYellow46 off at the right box after giving him a ride back. #ducati http://t.co/6OzK3a3t reageer retweet
Ik stel mijn prognose bij van 50/50 naar 80/20 in het voordeel van Yamaha.quote:
Spannend he?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:44 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ik stel mijn prognose bij van 50/50 naar 80/20 in het voordeel van Yamaha.
Superbike vanuit Silverstone.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Spannend he?
Komen er nog mooie races dit weekend dat je weet?
En ja, spannend idd.quote:
Ah tof! Dankjewelquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:05 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Superbike vanuit Silverstone.
[..]
En ja, spannend idd.
Ohhh, bedanktquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:12 schreef Beach het volgende:
Verkeerde topic?
Superbike (Inter)nationaal - Racen met straatmotoren #2
Vooral ook zodat ik hier niet de uitslag lees ik moet het nog kijken later.quote:
Ik hou mijn mond vanaf nu.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Vooral ook zodat ik hier niet de uitslag lees ik moet het nog kijken later.
quote:The story we published yesterday about Valentino Rossi having been spotted at Yamaha’s European headquarters by former racer Niall Mackenzie turns out to have been incorrect. We, along with the French publication Moto Journal and the German-language magazine Speedweek were victims of a hoax.
A Frenchman, speaking perfect English, had compromised the Twitter account of Niall Mackenzie and linked his own email address to it, so that the attempts we made to verify the news led to a single, incorrect source.
The person having compromised the account later confessed to one of the journalists involved in researching the story that it had been a hoax, and apologized for the inconvenience he had caused.
quote:We are still convinced that Valentino Rossi will leave Ducati and join Yamaha. However, we were wrong to report that he was at Yamaha’s European HQ. We will await official confirmation of a move by the Italian. And double-check our sources.
Ja, dat kun je wel zeggenquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:37 schreef Michael_Moore het volgende:
UPDATE: Valentino Rossi NOT Spotted at Yamaha Europe HQ – Twitter Hoax Adds to Silly Season Drama
[..]
[..]
[ afbeelding ]
quote:It is a bit of a risk, announcing that Valentino Rossi will be switching to Yamaha just a couple of days after getting caught out by a hacked Twitter and email account. This time, though, confirmation is coming from multiple sources, including our own.
Rossi will be leaving Ducati for Yamaha at the end of this season, with an official press release expected from Yamaha on the morning of August 15th, the Italian national holiday of Ferragosto, and the day before the paddock assembles at the Indianapolis Motor Speedway for the Red Bull Indianapolis GP.
We realize that after being tricked by a hacked Twitter and email account, our credibility has suffered when it comes to Rossi’s move to Yamaha. The Twitter and email messages about Rossi visiting Yamaha’s HQ in Amsterdam may have been faked. But as many people pointed out, Rossi does not need to fly to Amsterdam to sign a contract with Yamaha. Just because he wasn’t at Schiphol-Rijk, it doesn’t mean that Rossi hasn’t signed for Yamaha.
Z'n accountant is het niet met je eens.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:06 schreef Andreas3 het volgende:
Jammer dat Rossi naar Ducati is gegaan
Ik vond het wel mooi eigenlijk. Een beetje de mythe ontkracht. Als straks Lorenzo de vloer aanveegt met Rossi zal niemand meer verbaasd zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:06 schreef Andreas3 het volgende:
Jammer dat Rossi naar Ducati is gegaan
twitter:EduMotoGP twitterde op donderdag 09-08-2012 om 11:23:12 According to a very close source, @AndreaDovizioso is very close to close his deal with Ducati, taking the place of @ValeYellow46. #MotoGP reageer retweet
twitter:EduMotoGP twitterde op donderdag 09-08-2012 om 16:21:43 @ianwheeler According to a very close source, the Ducati offer is good and very interesting for Dovi. His signing is very close! Greetings! reageer retweet
quote:Yamaha Motor Racing has confirmed the signing of Valentino Rossi to ride for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team for 2013 and 2014.
Valentino Rossi first joined Yamaha in 2004 and achieved four MotoGP World Champion titles with the Yamaha YZR-M1 in 2004 & 2005 and again in 2008 & 2009. He won 46 Grand Prix races with Yamaha over a 7-year period before leaving at the end of the 2010 MotoGP season.
Rossi, who is presently 8th in the Championship standings, will partner Jorge Lorenzo who currently leads the 2012 MotoGP World Championship by 23 points, having taken five victories from the first ten completed races of the 18 race series.
Lin Jarvis, Managing Director, Yamaha Motor Racing
"This announcement is once again excellent news for Yamaha. In June we were able to sign Jorge Lorenzo for the 2013-14 campaign and now we are able to confirm Valentino Rossi for the next two years. In doing so we have been able to put together the strongest possible team to challenge for victories and to promote the Yamaha brand. We have run this ‘super team’ together in 2008, 2009 and 2010 and during that time we achieved the ‘triple crown’ titles with Rider, Manufacturer and Team World Championship victories for three consecutive years. The target for the future is obvious and we will do our utmost to achieve our goals. I have no doubt that with the experience, knowledge, skills and speed of these two great champion riders we will be able to challenge for many race wins and for the 2013 & 2014 World Championship titles. The signing of Valentino completes our future planning for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team. Now that this is done we will put our 100% efforts into completing the job at hand and to supporting Ben Spies and Jorge Lorenzo in their search for race victories and for Jorge’s 2012 World Championship title challenge."
Leuke reclame!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:34 schreef Michael_Moore het volgende:
Lorenzo en Spies waren even in Nederland voor een promoklusje.
Nee, waarschijnlijk niet. Ook zal Rossi nu maar 3 miljoen per jaar verdienen in plaats van 17. Verder is hij natuurlijk duidelijk de nummer 2 rijder, in dienst van Lorenzo net als Spies nu.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:30 schreef Nemephis het volgende:
Dat vind ik goed nieuws, dat Rossi weer naar Yamaha gaat. Ik neem aan dat Jeremy Burgess en zijn leger sleutelaars ook mee gaan?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:35 schreef Fir3fly het volgende:
Verder is hij natuurlijk duidelijk de nummer 2 rijder, in dienst van Lorenzo net als Spies nu.
Mooie kleurstelling ook.quote:
Neuh zij hebben nog een contract tot 2016 ofzo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef Michael_Moore het volgende:
Ik heb horen zeggen dat het Marlboro wordt, maar dat zou de doodsteek zijn voor Ducati.
Prachtigquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Mooie kleurstelling ook.
[ [url=http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/G_6978[1].jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar af en toe doen ze een ander kleurtje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prachtig
Doorgaans is Yamaha toch blauw met wit?
Die onderste vind ik wel heel mooi, alles in één kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:36 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Klopt, maar af en toe doen ze een ander kleurtje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben alleen benieuwd of die topman van Marlboro ook zulke leuke uitspraken gaat doen over Rossi zoals hij destijds deed over Casey Stoner.
Best wel beneden peil idd.quote:Maurizio Arrivabene stated he hopes “Stoner has the decency to apologize to the team.” Arrivabene goes on to chastise the GP rider by saying that ”there are many of Ducati’s Borgo Panigale employees who wouldn’t stay at home with a stomach ache, especially in times of economic crisis.”
Geinspireerd natuurlijk door de livery van King Kenny:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:44 schreef Nemephis het volgende:
Ik vond dit de mooiste special tot nu toe, in de klassieke racekleuren van Jandrama:
[ afbeelding ]
Ik vind dit zachte geel eerlijk gezegd mooier dan dat felle geel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geinspireerd natuurlijk door de livery van King Kenny:
[ afbeelding ]
Is een beetje een slechte foto ook .quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit zachte geel eerlijk gezegd mooier dan dat felle geel.
Dat zijn decals (stickers) die worden uitgeprint.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een werk voor de spuiter die bovenste motor
Oh, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:03 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat zijn decals (stickers) die worden uitgeprint.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit zachte geel eerlijk gezegd mooier dan dat felle geel.
. Geweldige kerel die Wilco. Jaaaaaaren geleden toen ik nog een klein jochie was ooit eens de hand geschud bij de TT.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:27 schreef Michael_Moore het volgende:
Zo denkt Wilco Zeelenberg over de kansen van Lorenzo t.o.v. Rossi in 2013.
[ afbeelding ]
Ik ben het daar NIET mee eens.
Ligt aan de foto idd - het 'oude' geel is hetzelfde:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit zachte geel eerlijk gezegd mooier dan dat felle geel.
Oh ja, ik zie het. Is dezelfde kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ligt aan de foto idd - het 'oude' geel is hetzelfde:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:30 schreef Nemephis het volgende:
Dat vind ik goed nieuws, dat Rossi weer naar Yamaha gaat. Ik neem aan dat Jeremy Burgess en zijn leger sleutelaars ook mee gaan?
quote:
Mooi design idd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
MV Agusta vind ik ook zo mooi.
Vooral de F3 675:
[ afbeelding ]
Als die nou nog 3 uitlaatjes aan de andere kant had....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:07 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Mooi design idd.
Hier heb je hem "ietsje" groter.
[ afbeelding ]
Tuurlijk joh, en dan in elke pijp zo één:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:12 schreef m1155 het volgende:
[..]
Als die nou nog 3 uitlaatjes aan de andere kant had....
twitter:calcrutchlow twitterde op woensdag 08-08-2012 om 02:02:23 People asking about nxt year , I still really don’t know what is happening ! 1 month ago I had a lot on table, but as others said … reageer retweet
twitter:calcrutchlow twitterde op woensdag 08-08-2012 om 02:03:32 …passports are getting guys jobs ! It’s very political. 6 or 7 factory bikes and I’m 5th in championship. Trying my best but we will see … reageer retweet
Prachtig he?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:07 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Mooi design idd.
Hier heb je hem "ietsje" groter.
[ afbeelding ]
Italiaans design is moeilijk te overtreffen,die gasten maken zelfs van een fluitketel nog een kunstwerk.quote:
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praatquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk ook niet dat het twee vingers in de neus wordt maar dat Lorenzo beter is dan Rossi lijkt me vrij duidelijk.
quote:Casey Stoner zal volgend jaar niet uitkomen in de Australische V8 Supercars. De 26-jarige regerend wereldkampioen stopt na dit jaar met MotoGP en wil eerst enige tijd van zijn familie genieten voor hij weer aan racen denkt.
Direct nadat Stoner zijn vertrek had aangekondigd, laaiden de geruchten op dat hij de overstap naar vier wielen zou maken. Vorige week werd ook bekend dat Red Bull de nieuwe hoofdsponsor van Triple Eight Engineering, dat de afgelopen twee jaar kampioen werd bij de teams en regerend kampioen Jamie Whincup in huis heeft.
Aangezien de Oostenrijke drankjesfabrikant een sponsor is van Repsol Honda was de verwachting dat het team een derde auto voor Stoner in zou zetten, maar dit werd eerder al door de teamleiding ontkend en nu dus ook door de Australiër zelf.
“Rijd ik volgend jaar V8? Nee, ik blijf thuis en ga een tijdje genieten van hoe mijn dochtertje opgroeit. Ik wil ervan genieten dat ik niet hoef te testen en me moet voorbereiden op een nieuwe seizoen. Ik wil vrij zijn, genieten van mijn familie en me geen zorgen maken over de volgende race”, aldus Stoner in gesprek met het Australische persbureau AAP. “Ik wil dit jaar in ieder geval nog goed afsluiten en doe mijn best daar ook voor.”
quote:Valentino Rossi did not have time to wait for Ducati's MotoGP programme to become competitive, but has made his bravest move yet by returning to Yamaha to take on Jorge Lorenzo.
That is the view of Rossi's advisor and former Yamaha team boss Davide Brivio, who is confident Rossi would have been able to achieve success at Ducati eventually.
Brivio left Yamaha at the same time as Rossi and continued to work with the Italian as an advisor. He said that at this stage in Rossi's career, he could not afford to wait for Ducati to return to winning form.
"It was not an easy choice. Ducati's can be a winning project, but it takes time: too much for a 33-year-old rider," Brivio told Gazzetta dello Sport.
He said Rossi should have no regrets about having signed for Ducati.
"It was right having gone for it and tried," Brivio insisted. "Relationships-wise and in terms of atmosphere, it's been two positive years. What lacked was results, the most important thing."
Brivio described Rossi's decision to measure himself against current championship leader Lorenzo in the same team as a "courageous" move.
"He has taken the most difficult path, because it takes guts to challenge Lorenzo, at the moment the rider in the best shape, with the same bike," said Brivio.
"Rossi puts himself at stake and has eveything to lose, you need balls for that. He demonstrates he still has a lot of motivation to try to win."
When Rossi left Yamaha for Ducati, most of his crew followed him - including renowned engineer Jeremy Burgess, who had also moved from Honda to Yamaha with the Italian. Brivio could not confirm whether Burgess would return to Yamaha as part of Rossi's new deal.
"Vale has expressed his desires, now it's up to Yamaha to decide," he said.
Jij hebt nog steeds oeverloos vertrouwen in Rossi?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:57 schreef Dside het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praat
quote:Jorge Lorenzo believes there will still be a fierce rivalry between himself and Valentino Rossi when they again race as Yamaha team-mates in MotoGP.
"We are both winning riders and neither wants to lose," Lorenzo told BBC Sport.
"I think our relationship has got better, though maybe it's got better because we were in different teams."
Lorenzo feels they have both matured enough in the intervening years to endure the rivalry, but he added: "At Yamaha it will be complicated for the relationship to get better."
The Spaniard, who won the MotoGP title in 2010, is however looking forward to challenging the 33-year-old Italian on equal machinery again.
"It's good news for Yamaha because we achieved a lot of good results together," Lorenzo said.
"For me it's a big motivation to have him back because I always like to have the best riders in my garage and Valentino of course is one of them.
"I assume trying to beat me will be a big motivation for him and also for me trying to beat him like in 2010 will make these next two years very strong.
"We will both train hard and work hard and for Yamaha at the end it will be a good thing, that's the most important thing."
As well as finishing on the podium just twice in his time with Ducati, Rossi also failed to win a race for the first time in his GP career during the 2011 campaign.
However, Lorenzo predicts a strong challenge from the Italian in 2013.
"Someone who has talent normally keeps it and doesn't lose it like this in two years," he stated.
"He is still young enough, he is 33, he has won a lot of races and if he has won them in the past, he can win them as well in the future and, with the Yamaha a better bike this year, it will be easier for him.
"It's true that us younger riders are getting stronger, more experienced and more consistent, but we have to remember that Valentino has won a lot of races. We have to respect that and keep it in mind."
En waarom dan wel?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:57 schreef Dside het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar over je praat
quote:Ducati are poised to announce that Andrea Dovizioso will be taking Valentino Rossi's place at the Italian manufacturer, according to Sportmediaset.
Dovizioso will take Rossi's vacated seat, after the seven-time MotoGP champion struggled for success with Ducati and will return to Yamaha in 2013. The Tech 3 rider is expected to sign a deal for two seasons with the announcement coming this weekend at Indianapolis.
For Dovizioso to commit to the troubled Italian manufacturer he has demanded reassurances that Ducati's new owner, Audi, will have a significant involvement in the development of the Desmosedici with a faster response for updates.
Ducati are said to be still interested in recruiting Cal Crutchlow. However, with the factory team spaces taken up with Dovizioso and Nicky Hayden, the Briton is rumoured to have been offered a place in the planned 'Junior Team' alongside Moto2 front-runner Andrea Iannone, but with the promise of a full factory bike.
In the event that Crutchlow rejects this offer and continues in the satellite Yamaha team next season, Scott Redding is in line to graduate to MotoGP on the Ducati, following an impressive debut test on the Desmosedici GP12 at Mugello two weeks ago.
Dat valt nog te bezien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Dan krijgen we dus een volledig Brits team met Tech 3 volgend jaar
quote:
quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Toch verrassend gezien hoe Ducati twee maanden geleden nog duidelijk achter Crutchlow aanzat.
quote:
Ik zie zeer graag de Puniet terug op een echte motor, maar Crutchlow wil ik ook niet kwijt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:56 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.[ afbeelding ]
[..]
Honda (of eigenlijk Repsol) wilde graag betalen voor een extra team speciaal voor Marquez. Dan had bijvoorbeeld Bradl door kunnen schuiven naar het fabrieksteam en had Dorna hun Rookie Rule kunnen houden. Waarom laten ze dat dan niet toe? Dat geld wordt echt wel uitgegeven, daar kan Dorna niets tegen doen. Zo maakt Honda nu dus een soort 'klantenversie' van de RC213V die teams kunnen kopen. Op zich een goed idee maar dat geld had ook in een extra team met een gewone RC kunnen zitten. Veel beter voor de sport.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
is het ook niet. Het beperken van de kosten is dat wel.
Talent is talent, een goede coureur is een goede coureur. Onzin om daar leeftijd aan vast te plakken. Men zou gewoon de races moeten zien met de coureurs onherkenbaar gemaakt. Dan zie je niet dat coureur x, wat Rossi is, te oud is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Honda (of eigenlijk Repsol) wilde graag betalen voor een extra team speciaal voor Marquez. Dan had bijvoorbeeld Bradl door kunnen schuiven naar het fabrieksteam en had Dorna hun Rookie Rule kunnen houden. Waarom laten ze dat dan niet toe? Dat geld wordt echt wel uitgegeven, daar kan Dorna niets tegen doen. Zo maakt Honda nu dus een soort 'klantenversie' van de RC213V die teams kunnen kopen. Op zich een goed idee maar dat geld had ook in een extra team met een gewone RC kunnen zitten. Veel beter voor de sport.
Nu is de situatie zo dat er enorm veel talent is, maar veel te weinig stoeltjes. In plaats van jong talent zit Rossi weer op die M1. Zonde. En zo'n CRT machine is gewoon geen optie, ik verwacht niet dat die na 2013 nog te zien zijn in deze uitvoering.
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 13:58:18 "It's a great pity I couldn't be competitive with Ducati. It would have been great for me and the people working with me.>>> reageer retweet
twitter:ValeYellow46 twitterde op dinsdag 14-08-2012 om 14:02:47 "We are going to try until the end. And it would be nice for all our supporters. Anyway, we still have 8 races to go!" reageer retweet
Mja Rossi is uiteraard nog steeds een rijder van bijzonder kaliber. Voor de korte termijn is het goed dat hij naar Yamaha gaat en wellicht nog wat races wint, maar dat gaat er waarschijnlijk alleen maar weer voor zorgen dat Ezpeleta en die andere knurften bij Dorna weer achterover gaan leunen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:46 schreef Marks het volgende:
[..]
Talent is talent, een goede coureur is een goede coureur. Onzin om daar leeftijd aan vast te plakken. Men zou gewoon de races moeten zien met de coureurs onherkenbaar gemaakt. Dan zie je niet dat coureur x, wat Rossi is, te oud is.
Hij kan gewoon nog meekomen en hij is een levende legende, vergelijkbaar met Schumacher. Die horen gewoon mee te rijden, mij part tot ze elke race standaard gelapt worden
Maar zie bijvoorbeeld in de Amerikaanse Superbike eens hoe Hayes, de oudste van allemaal, totaal gehakt maakt van de andere rijders. Het niveauverschil zal daar zeker groter zijn dan bij de MotoGP, maar het laat wel zien dat je op die leeftijd, wat toch enkele jaren ouder is dan Rossi, geen last hebt van ouderdom...
En zoals ik ook tegen Schumacher aankijk: misschien is het niet meer 100% de Schumacher van een paar jaar terug, maar hij was toen dan ook 110% t.o.v. de rest..... Voor Rossi geldt hetzelfde, tot Laguna de enige (!) coureur die elke race nog in de punten was gefinisht....
En op Le Mans liet hij zien nog te kunnen sturen ook.
Oja, Rossi ....
quote:Nicky Hayden believes the 1000cc Ducati will be well-suited to the Indianapolis circuit, and expects to score his best result of 2012 so far in this weekend's MotoGP race.
The American is currently seventh in the world championship, two points ahead of Ducati team-mate Valentino Rossi, but has not finished higher than sixth this year to date.
Although Hayden admitted that Ducati had been further off the pace than he had hoped at Laguna Seca last month, he is optimistic that Indianapolis will prove more successful.
"Hopefully we can do a good result. We struggled more at Laguna than I expected, but Indy is much faster, with more opportunities to open the throttle," he said.
"It should be nice to ride that track on the 1000s, and it will be fun for the American fans to really get to see them in action. Last season, tyre wear was critical there, but hopefully the pavement will come in a bit better this year.
"I hope to be competitive starting on Friday, and I'll definitely be disappointed if we don’t get the best result of the season so far."
twitter:ValeYellow46 twitterde op woensdag 15-08-2012 om 11:22:27 “@birtymotogp: Casey Stoner slams Valentino Rossi’s Yamaha return http://t.co/iG1p1OeE Always very nice my friend Casey reageer retweet
Klopt, hij maakt z'n bijnaam "moaner" weer eens meer dan waar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Stoner heeft toch wel een DIK punt hoor
Dat vind ik wel meevallen, Rossi's keuze lijkt me een pragmatische keuze.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Stoner heeft toch wel een DIK punt hoor
Uiteraard. Maar het gaat niet zozeer om die keuze als gewoon het falen van Rossi bij Ducati.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen, Rossi's keuze lijkt me een pragmatische keuze.
Rossi zei in 2010 ook nog dat er niets mis was met de Ducati en dat Stoner het gewoon niet hard genoeg probeerde.quote:As for how competitive Rossi would be on the Ducati, Burgess was confident that he and Rossi would soon get the bike up to speed. It was clear that the bike was already competitive, Burgess told Abrams, and the issues he saw could be solved relatively easily. "If we had that issue with Valentino it'd be fixed in 80 seconds," Burgess said.
Dat is ie nog steeds. Vergeet niet dat Stoner op die Ducati meer races won dan Rossi op de Yamaha in dezelfde periode (2007-2010).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:25 schreef Nemephis het volgende:
Stoner was in eerste instantie toch de enige die normaal met die Duc rijden kon?
Dat heeft hij natuurlijk helemaal aan zichzelf te danken, met z'n starre houding en gezeik op alles en iedereen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk nog steeds dat een van de redenen dat hij stopt is dat hij nooit erkenning heeft gekregen voor z'n prestaties.
Precies. En dus is het niet gek dat hij de sport verlaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Echter zo denkt de rest van de motorsport wereld over hem:
[ afbeelding
Dat zei ik al:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Doe eens een gok wat de grootste reden is dat hij zo gezien wordt door een gedeelte van de motorsportwereld?
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:40 schreef Michael_Moore het volgende:
z'n starre houding en gezeik op alles en iedereen.
Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen. Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi. En dat kan zijn fanclub niet hebben.quote:
Klopt, 2 hele races meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Stoner op die Ducati meer races won dan Rossi op de Yamaha in dezelfde periode (2007-2010).
En Stoner werd ziek in 2009.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Klopt, 2 hele races meer.
In diezelfde periode echter werd Stoner 1,2,4,4 in het WK.
En Rossi 3,1,1,3, en brak ook nog z'n been midden in seizoen 2010.
Inderdaad, een saai kereltje wat vreselijk goed kan racen. Doe mij dan toch maar Rossi met z'n 'fun-factor'.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Nee. Hij heeft Rossi uitgedaagd. En verslagen.
Dat zegt op zich al genoeg.quote:Hij is precies het tegenovergestelde van Rossi.
*Proest*quote:En dat kan zijn fanclub niet hebben.
Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.quote:Rossi klaagt net zoveel maar daar hoor je niemand over.
Zoiets heet psychologische oorlogvoering.quote:'The Wall', iemand?
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:03 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat heeft Lorenzo ook en die krijgt genoeg respect.
Dat zegt inderdaad genoeg, dat is ook precies mijn punt. Rossi-fans moeten hem daarom niet.quote:Dat zegt op zich al genoeg.
*Proest*
quote:Dat doet hij niet voor de camera en daar zit hem het verschil.
Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.quote:GPone.com quotes Rossi as saying: "Ducati didn't follow the direction that I indicated, but I'm not an engineer and I can't solve every problem.
"...The problems with the bike haven't changed, and neither have my requests. It's unrideable, and it doesn't make much difference what track we are on."
"I'm not able to enter the corners hard on the brakes, and we can't hope the situation will change completely with the new Bridgestone tires. These aren't problems you can solve with set-up alone."
En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.quote:Zoiets heet psychologische oorlogvoering.
Klopt, maar een gebroken been weegt toch wel wat zwaarder.quote:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.quote:Rossi heeft het inderdaad beter gedaan in die periode. Hij reed op een Yamaha. Stoner op een Ducati. Hetzelfde merk waar Rossi twee jaar niet op kon winnen.
Jouw feiten, niet die van mij.quote:Dat zijn de feiten, conclusies mag je zelf trekken.
Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.quote:Laat ik voorop stellen dat naar mijn mening deze twee rijders qua talent niet veel van elkaar verschillen.
Absoluut.quote:Lorenzo hoort daar ook bij.
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:20 schreef Michael_Moore het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit voornamelijk te wijten is aan de relatieve stilstand van Ducati t.o.v. Honda en Yamaha de afgelopen 2 jaar.
Feiten zijn feiten. Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.quote:Jouw feiten, niet die van mij.
Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen. Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.quote:Eensch, echter qua resultaten staat Rossi ver voor.
Daarmee doe je Lorenzo echt tekort idd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Tuurlijk. Niemand die ooit zegt dat zijn titel in 2010 alleen kwam omdat Rossi geblesseerd was. Toch?
Ga maar eens op Aprilia, Suzuki, Yamaha, BMW en Kawasaki-fora kijken hoe ze daar over Stoner denken.quote:Rossi-fans moeten hem daarom niet.
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.quote:Valide klachten. Voor hetzelfde werd Stoner uiteraard beschimpt.
Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.quote:En zijn we allemaal Rossi's reden voor het tekenen van het Ducati contract vergeten?
Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.quote:En Stoner mag dat niet doen bij Rossi? Duidelijk.
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.quote:In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
Ah, hier komen we bij het echte probleem denk ik. Hij begrijpt het zeker wel, alleen vindt hij dat hij moet kunnen zeggen wat hij denkt. Dat kan positief of negatief zijn. De MotoGP wereld vindt dat niet kunnen. Dat is ook een van de redenen dat hij weggaat, hij past niet in dat keurslijf. Hij heeft geen zin in het bespelen van de media zoals Rossi dat doet. Helaas hoort dat er tegenwoordig wel bij. Hij kan zich daar niet mee verenigen en stopt dus uiteindelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:36 schreef Michael_Moore het volgende:
Dat is schrijvende pers, voor een camera komt zoiets heel anders over en dat schijnt Casey nog steeds niet te begrijpen.
Neen. Hij ging weg omdat hij zich bedreigd voelde door Lorenzo. Na die muur zette Rossi Yamaha voor een ultimatum. Of Lorenzo weg of Rossi weg. Yamaha koos voor Lorenzo.quote:Dezelfde reden dat hij destijds naar Yamaha ging, geschiedenis schrijven.
En anderen hebben weer smakelijk gelachen om het falen van Rossi op de Ducati.quote:Als hij wist hoe dat moest zou dat geen probleem zijn, maar het enige wat Stoner doet is gefrusteerd janken en daar lachen Rossi en de rest van het Motogp-veld dan ook smakelijk om.
Dat klopt. Rossi en Ducati hebben beiden gefaald. De schuld valt niet bij slechts één partij te leggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:43 schreef Nemephis het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk ...maar veel heeft het niet geholpen, die aanpassingen.
En de som van al die veranderingen is uiteindelijk nul gebleken, relatieve stilstand dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
Als je MotoGP enigszins volgt weet je dat dit pure onzin is. In de afgelopen twee jaar heeft Ducati minimaal 5 verschillende chassis geintroduceerd. Eerst zijn ze afgestapt van carbonfibre, daarna kwam er een aluminium en nu een twinspar. De versie waar Barbera en Abraham op rijden is compleet anders dan de fabrieksmotor omdat in de tussentijd alweer een nieuwe iteratie ingezet is. De motor zelf is meerdere keren verplaatst en gedraaid, de lengte van de motor is weet ik veel hoe vaak groter of kleiner gemaakt en Rossi's zitpositie is meerdere malen naar achteren verplaatst.
"Never change a winning team"quote:In al die vier jaar dat Stoner bij Ducati reed was de enige grote aanpassing de verandering van een 'screamer' naar een 'big bang' motor (eind 2009).
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.quote:Feiten zijn feiten.
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.quote:Als jij zegt dat die dingen daar niet waar zijn wil ik graag zien wat dan wel waar is.
Tsja, Stoner is toch echt zelf degene die z'n helm aan de wilgen hangt.quote:Uiteraard. Dat komt voornamelijk natuurlijk omdat Rossi al veel langer actief is. In de periode dat ze allebei actief waren heeft Rossi meer kampioenschappen en Stoner meer overwinningen.
Als je alleen naar die 4 jaar kijkt is dat waar, Rossi's carrière duurt echter nu al 4 keer zo lang.quote:Maar Stoner reed vier jaar op de Ducati, Rossi slechts twee en won nooit. Wat mij betreft ontloopt het elkaar dan zeer weinig.
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef Michael_Moore het volgende:
Wat in jouw ogen een feit is kan voor iemand anders best wel eens gelul zijn.
[..]
In een discussie bestaan geen waarheden, slechts meningen.
Snappy comeback.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel aangeeft dat we hier klaar zijn. Mocht je nog eens een keer met fatsoenlijke punten komen zie ik die graag tegemoet.
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:14 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Hetgeen wat jou blijkbaar irriteert is dat je grote held Casey Stoner het voor gezien houdt na dit seizoen en nooit uit de schaduw van Rossi zal treden.
Die is geheel terecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi.
Daar denk ik en miljoenen mensen met mij toch echt anders over.quote:Dat mag wel eens afgelopen zijn.
Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.quote:Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
En dat is hem en zijn team niet gelukt bij Ducati. En ga me nou niet vertellen dat ze niet geluisterd hebben, dat hebben ze wel gedaan, tot aan het extreme toe. Zodanig dat ze een gridpenalty pakten toen ze een 2012 machine met een 2011 motor uitrustten. Maar toch werd iedere stap voorwaarts gevolgd door twee stappen terug tot ze uiteindelijk weer bij het originele uitgangspunt stonden. De cirkel is rond en die Duc werkt gewoon voor geen meter met Rossi's rijstijl. Jammer, dan maar de Yamaha.quote:Dit is natuurlijk onzin, daar hij en z'n team eigenhandig Yamaha uit het slijk hebben getrokken.
quote:Naast het al in Laguna Seca deelnemende Attack Performance team zal er in Indianapolis nog een CRT wildcard zijn, te weten die van het GPTech team dat als rijder Aaron Yates heeft ingeschakeld.
Het GPTech team is geen onbekende van het MotoGP wereldkampioenschap, de afgelopen twee seizoenen zette het team een Moto2 machine in tijdens de races op de Indianapolis Motor Speedway. Dit jaar willen ze het echter in de CRT klasse gaan proberen.
Het team zal net als Attack Performance gebruik maken van een met hulp van BCL Motorsports zelf ontwikkeld chassis waarin een Suzuki GSX-R1000 motorblok komt te hangen. Zo zien we naast Honda, Yamaha, Ducati, Kawasaki, BMW en Aprilia ook Suzuki in verkapte vorm in actie komen in de MotoGP klasse.
De GPTech machine zal bemand worden door drievoudig AMA kampioen Aaron Yates. De Amerikaan is een van de veteranen uit het AMA Superbike waar hij lange tijd de teamgenoot van AMA grootheid Matt Mladin was. Yates zelf wist drie titels te behalen, een in het AMA Supersport en twee in het AMA Superstock.
Teameigenaar Geoff Malony wil graag een goede indruk maken maar het is natuurlijk de vraag of de GPTech machine de kwalificatielimiet zal halen gezien het feit dat Attack Performance dat in Laguna Seca niet lukte.
quote:106 – Cal Crutchlow has scored 106 points so far this season, a single point more than James Toseland scored in the whole of the 2008 season, which had been the highest points total achieved in a single season by a British rider in the four-stroke MotoGP era.
53 – Jorge Lorenzo’s second place finish at Laguna Seca was the 53rd time he has stood on the podium in the MotoGP class, which is just one less premier-class podium than Randy Mamola achieved during his career.
50 – At the Indianapolis Grand Prix, James Ellison is scheduled to make his 50th Grand Prix start, all of which have been in the MotoGP class. He will be the first British rider to make 50 starts riding a four-stroke MotoGP machine.
16 years – On the day of qualifying at the Indianapolis GP it will be exactly sixteen years to the day that Valentino Rossi won for the first time in Grand Prix racing, in the 125cc class at the 1996 Czech GP at Brno.
21 – Jorge Lorenzo’s pole at the USA GP was his 21st pole in the MotoGP class, the same number of poles that Dani Pedrosa has had in the MotoGP class.
7 – Seven of the riders who will be competing this year have taken part in all four MotoGP races that have taken place at the Indianapolis circuit: Jorge Lorenzo, Randy de Puniet, Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Valentino Rossi, Dani Pedrosa and Nicky Hayden.
5th – Marc Márquez finished fifth at the Italian Grand Prix, which is only the second time since he moved up to the Moto2 class at the start of last year that he has finished a race and not been on the podium; the only other occasion was at the Portuguese GP last year when he crashed and re-started to finish 21st.
3 – Three riders in the MotoGP class have scored points at every one of the opening ten races of the year: Dani Pedrosa, Cal Crutchlow and Nicky Hayden.
3 – Casey Stoner has won the last three MotoGP races held in America – Indianapolis last year and at Laguna Seca both last year and this year.
3 – Indianapolis is one of just three circuits where Jorge Lorenzo has not started from pole in any of the Grand Prix classes; the other two are Aragón and Valencia.
2 – Since the Indianapolis Grand Prix last year only two riders, Casey Stoner and Dani Pedrosa, have finished in front of Jorge Lorenzo when he has completed a race.
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossiquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer de verafgoding van Rossi. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Zeker nu blijkt dat hij toch echt alleen kan winnen op de beste motor.
Dat is op zich ook niet zo erg, Stoner nam ook een heel leger Italianen (waaronder Christian Gabbarini, echt een genie) mee naar Honda.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef Alleskids het volgende:
[..]
wat me wel tegenvalt van Rossi is dat hij iedere keer weer een compleet team van monteurs mee neemt. Rossi is helemaal niet van Honda over gestapt naar Yamaha en daarna naar Ducati. Squadro Rossi is af en toe van kleur en sponsors verandert en heeft 3x een ander merkplaatje op het concept Rossi geplakt. Alleen bij Ducatui werkte het make over plan niet. Nu bij Yamaha wil Rossi weer de hele armada van monteurs en engineers mee nemen en Yamaha veranderen in Yamaha Team Rossi
geniaal!quote:We start with Jorge Lorenzo. Jorge, not much of a summer break, quite sure. Here you are Indianapolis, important race, and you've got a good record here, haven't you?
JORGE LORENZO: Yeah, world record? Sorry? Which record?
MODERATOR: Your record at Indianapolis.
LORENZO: For the last -- yeah.
MODERATOR: Sorry, not the lap record. I meant a good record for what you've done here, the results you have here. Three podium finishes and the win here.
LORENZO: It's a record? (Laughter)
quote:Q: Vale, you explained the decision is not about money and you choose Yamaha. How much money are you losing because of your decision? (Laughter)
LORENZO: You want the exact amount? (Laughter)
It's a big calculation. (Laughter)
quote:Hector Barbera zal niet langer deelnemen aan het raceweekend in Indianapolis. De Spanjaard liep in de eerste training drie gebroken rugwervels op na een flinke highsider en wordt vervangen door
Toni Elias, die voor de zekerheid al was meegereisd naar de Verenigde Staten.
Drie weken geleden was Barbera er in Laguna Seca ook al niet bij vanwege een gebroken been. Aanvankelijk leek het erop dat hij het weekend in Indianapolis ook aan zich voorbij zou laten gaan, maar hij besloot het er toch op te wagen. Wel werd Elias, in Californië ook al zijn vervanger, meegenomen, indien het been van de Pramac-rijder niet volledig was hersteld.
In de eindfase van de training ging het opnieuw mis voor Barbera, die bijna vier jaar geleden ook al een rugblessure opliep. Het is nog niet bekend hoe lang hij nu uitgeschakeld zal zijn.
Wordt dat ergens uitgezonden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:17 schreef chufi het volgende:
Kwalificaties zijn nu begonnen, eerst de Moto3
Jazeker, BBC2 en BBCHD van 19.30u tot 21.00u.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer
Hopelijk zien we morgen wel wat van de wedstrijd.
Top! Bedanktquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:53 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Jazeker, BBC2 en BBCHD van 19.30u tot 21.00u.
Pfff, hij zwaait naar het publiek, dat zag er serieus slecht uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:56 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hij lag erbij of z'n laatste uur geslagen had.
Ik zie t net in de herhaling en op t moment dat ie de grond raakt lijkt het een lappenpop.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:59 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Pfff, hij zwaait naar het publiek, dat zag er serieus slecht uit.
Wsl heel even buiten westen geweest.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:03 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik zie t net in de herhaling en op t moment dat ie de grond raakt lijkt het een lappenpop.
Wordt nu idd bevestigd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:06 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Wsl heel even buiten westen geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |