abonnement Unibet Coolblue
pi_113812826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:40 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wow, wel erg vreemde kruisingen :o haha, geen zin om te optimaliseren? Of echt niet mogelijk?
Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
pi_113812887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halen :P Met vliegtuigen is het namelijk best simpel om heel veel winst te halen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:12:55 #78
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113815536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:06 schreef RPG het volgende:

[..]

Nu 2,2 miljard zonder vliegtuigen halen :P Met vliegtuigen is het namelijk best simpel om heel veel winst te halen.
Dit dus ;)
pi_113815819
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Mijn treinen maken 1,3miljard per jaar. en m'n vliegtuigen maar 67 miljoen. Dus ik denk wel dat ik 2,2 kan halen als ik de moeite doe

pi_113816869
Valt me op dat veel mensen de stationsnamen niet transparant hebben. Persoonlijk vind ik dat toch net iets rommeliger lijken.
pi_113816942
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
dag
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:10:21 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113817421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
En bomen helemaal onzichtbaar _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113817490
hoe verdienen jullie zoveel geld???
Elk bedrijf dat ik begin gaat meteen in de min...
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:14:21 #84
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113817555
quote:
9s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:12 schreef JTT het volgende:
hoe verdienen jullie zoveel geld???
Elk bedrijf dat ik begin gaat meteen in de min...
Nou ja, begin gewoon met kolen vervoeren naar een energiecentrale. Leen maximaal zodat je je lijn maximaal lang kan maken. Zodra je eerste trein binnen is kun je beginnen met je lening afbetalen. Daarna gewoon meer lijntjes bouwen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113817821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb altijd gebouwen transparant, anders zie je niet wat je doet in steden..
Als ik er bouw wel. Anders altijd zichtbaar ivm eye candy :9
pi_113819553
quote:
werkt super
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:01:07 #87
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_113819663
Hoe zet ik het kapotgaan van treinen enz uit?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_113819779
Bij de 'Moeilijkheidgraad'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:04:27 #89
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113819833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:01 schreef mar456 het volgende:
Hoe zet ik het kapotgaan van treinen enz uit?
http://wiki.openttd.org/Breakdowns
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113821583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lijkt misschien vreemd, maar dit werkt zo prima. Ik heb zo verschrikkelijk veel treinen door elkaar heen lopen, met allemaal verschillende bestemmingen, verschillende lengtes en verschillende prioriteiten, dat dit prima werkt zo. En ach, met 2,2 miljard winst per jaar moet ik toch iets goed doen :P
Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:10 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113823854
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Begin nou gewoon eens simpel :). Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113824493
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken. Verder, wat Bart zegt: simpel beginnen. Zodra je een trein hebt die winst maakt, kan er eigenlijk weinig fout meer gaan. Neem de tijd om alles rustig op te bouwen.
pi_113824733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken.
pi_113826733
Is de perronlengte eigenlijk nog relevant?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113826862
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
pi_113827671
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
pi_113828175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:30 schreef ArnosL het volgende:
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
Ah ok.

Ben nu begonnen met passagiers/
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113828672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
Dan moet je inflatie wel aan hebben staan :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:47:36 #99
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113841872
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:56:15 #100
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113842159
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
Dat ligt er heel erg aan..

Je hebt 3 variabelen:

Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)

Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')