abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:13:41 #1
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_113601874
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:14:31 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_113601912
Waar ik overigens zojuist achter kom:


Ik dacht tot 5 minuten geleden dat dat liedje gewoon van de Vengaboys was
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:26:50 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113602319
Nieuw deel :).
pi_113603318
Ajax is niet alleen een wasmiddel.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  Forum Admin zaterdag 30 juni 2012 @ 20:02:52 #5
232445 crew  Specularium
pi_113603697
Ik kwam er pas op mijn zestiende achter dat Sinterklaas niet bestaat.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:24:03 #6
370431 drakin
vurig typje
pi_113604494
Echt moet dat nou weer? Sinterklaas bestaat gewoon wel, ieder jaar wordt dat weer bewezen.
Waarom zeggen zoveel mensen dat hij niet bestaat terwijl het juist wel zo is?
Is er een algemeen complot gaande om mensen wijs te maken dat hij helemaal niet bestaat?

En al 65 topics van dingen die pas jaren later begrepen werden?
Ik begreep op dit forum in het begin het woord TS niet, dacht dat het een afkorting was van iemand die op dit forum zo genoemd werd, dacht nog, zo die TS is wel erg populair hier!
Tot ik dus begreep dat dat voor Topic Starter staat, heb er geen jaren over gedaan, maar wel dagen of misschien zalfs wel een hele week.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_113607052
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:24 schreef drakin het volgende:
Echt moet dat nou weer? Sinterklaas bestaat gewoon wel, ieder jaar wordt dat weer bewezen.
Waarom zeggen zoveel mensen dat hij niet bestaat terwijl het juist wel zo is?
Is er een algemeen complot gaande om mensen wijs te maken dat hij helemaal niet bestaat?

En al 65 topics van dingen die pas jaren later begrepen werden?
Ik begreep op dit forum in het begin het woord TS niet, dacht dat het een afkorting was van iemand die op dit forum zo genoemd werd, dacht nog, zo die TS is wel erg populair hier!
Tot ik dus begreep dat dat voor Topic Starter staat, heb er geen jaren over gedaan, maar wel dagen of misschien zalfs wel een hele week.
Precies, en de reden dat er in heel Nederland sinterklazen rondlopen is omdat er nooit een uittocht is.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:51:54 #8
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_113607475
Wat Gabber Piet bedoelde met "strak strak in mijn trainingspak"..
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_113609796
En wat is dat dan?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:03:02 #10
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_113610255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:53 schreef heaven7 het volgende:
En wat is dat dan?
:')
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:03:11 #11
378883 Rodeland
Mooi paard heeft geen kleur
pi_113610266
Ik keek wel eens naar de serie 'Dallas' als kind.
Tot ik na een tijd vroeg aan mij ouders,wie nou eigenlijk Dallas was.
Toen kwam ik er dus achter dat het geen persoon was, maar een stad.
pi_113611153
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

:')
En dan nu uitleg graag.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:21:39 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_113611193
Strak van de pillen natuurlijk, muts
Ok stelletje hokboeren
pi_113611364
Waarom is dat zo natuurlijk :? En ik wens niet uitgescholden te worden, dan kun je iedereen in dit topic wel uitschelden omdat ze bepaalde dingen pas na jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren begrepen (8>
pi_113614491
Heaven7 ik begreep m ook niet hoor.
Ik heb er ook nog een. Mijn oma (schat van een mens) droeg altijd van die grote onderbroeken en zat dan ook nog eens altijd heel onelegant wijdbeens. Iedereen in de familie noemde dat haar sexkillers. Ik heb dus jaren en jaren gedacht dat dat het merk onderbroek was.....
  Forum Admin zondag 1 juli 2012 @ 00:43:40 #16
232445 crew  Specularium
pi_113615092
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:25 schreef heaven7 het volgende:
Waarom is dat zo natuurlijk :? En ik wens niet uitgescholden te worden, dan kun je iedereen in dit topic wel uitschelden omdat ze bepaalde dingen pas na jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren begrepen (8>
Ik kwam er net achter dat muts daadwerkelijk als beledigend kan worden gezien.
pi_113617063
quote:
9s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik kwam er net achter dat muts daadwerkelijk als beledigend kan worden gezien.
Als ik het goed heb betekend muts het zelfde als bakvis, naast de belediging en de muts die je tijdens de winter draagt

Meer woorden die we nu als beledigend gebruiken hadden vroeger een andere betekenis.
Slet is meestal verstaan als belediging :7 , maar het betekend ook dweil en als ik 't goed heb gebruikt (vies)doekje :D
Liefde en infectie
pi_113617187
Het logo van de PvdA is geen roos, maar een vuist die ergens doorheen slaat.

🐱
pi_113617238
quote:
9s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:43 schreef Specularium het volgende:

Ik kwam er net achter dat muts daadwerkelijk als beledigend kan worden gezien.
Ik ook al :D Ik zeg ook muts tegen vriendinnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113617284
Er seizoenen zijn voor handtasjes
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_113617392
Mijn matras een zomerkant en een winterkant heeft.
🐱
  zondag 1 juli 2012 @ 01:47:16 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_113617638
Ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat de binnenspiegel van een auto een nachtstand heeft. Ik reed toen toch al minstens 5 jaar auto...
pi_113617803
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 01:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat de binnenspiegel van een auto een nachtstand heeft. Ik reed toen toch al minstens 5 jaar auto...
Ik vroeg me al af waar dat lipje voor was.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_113617807
Vroeger, vanaf mijn 6e of zo, zat ik vaak bij mijn vader achterop de motor om een stuk te toeren. Onderweg kwamen we natuurlijk andere motorrijders tegen en mijn vader stak altijd zijn hand op, de ander uiteraard ook.
Ik heb echt jarenlang gedacht dat mijn vader al die mensen kende en kwam er pas rond mijn 16e of zo achter dat alle motorrijders altijd naar elkaar zwaaien en dat mijn vader dus niet al die mensen kende.
pi_113617944
...Een Commodore 64 niet 64-bits is
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')