abonnement Unibet Coolblue
pi_113593104
Is het veilig om een zwaan die ik in de achtertuin heb aangetroffen op te eten en zo ja, hoe kan ik deze het best bereiden?

Bvd.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_113593279
De knobbelzwaan is een beschermde diersoort. Desalniettemin telt Nederland twee zwanenhouderijen waar honderden zwanen worden vetgemest voor hun vlees, veren en vel.
Als de dieren drie jaar oud zijn worden ze geslacht. Zwanen kunnen 25 jaar oud worden.
De producten vinden vooral aftrek in Frankrijk en Duitsland, waar zwanenvlees als een exclusieve lekkernij wordt beschouwd. De zwanenhouderijen bevinden zich in de provincies Zuid-Holland en Urecht. De beesten worden buiten gehouden en zijn geleewiekt (blijvend gekortwiekt). De desbetreffende zwanenhouder waarbij de zwanen in beslag zijn genomen beschikte niet over een vergunning.
Het smaakt net als lever

Google.
pi_113593308
Klinkt goed, maar hoe bereid ik dit thuis?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_113593419
Ik kan geen zwaan meer zien :r
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:08:36 #5
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_113594162
Zorg als eerste voor een legitieme reden om de zwaan te doden. Geef je kind van 3 bijvoorbeeld een stok en laat het de zwaan ermee prikken tot deze je kind aanvalt. Nu kun je zeggen dat het noodzakelijk was het beest uit te schakelen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_113594575
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:08 schreef Klaploper het volgende:
Zorg als eerste voor een legitieme reden om de zwaan te doden. Geef je kind van 3 bijvoorbeeld een stok en laat het de zwaan ermee prikken tot deze je kind aanvalt. Nu kun je zeggen dat het noodzakelijk was het beest uit te schakelen.
Ter aanvulling ende waarschuwing: het kan zijn dat je kind een klap van de zwaan niet overleeft (zelfs een volwassene kan knockout gaan), maar dat noemen we dan maar collateral damage :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_113702830
In een restaurant hier in de buurt serveren ze zwaan. N.a.v. jouw topic ben ik daar vanavond gaan eten. Het smaakte erg goed maar het vlees was niet erg mals.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 04:04:36 #8
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_113703771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 01:53 schreef luigisix het volgende:
In een restaurant hier in de buurt serveren ze zwaan. N.a.v. jouw topic ben ik daar vanavond gaan eten. Het smaakte erg goed maar het vlees was niet erg mals.
echt?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_113704028
Toevallig zag ik gister een item in het Journaal over zwanen in de stad: http://zwaan.notlong.com

De laatste zin van de deskundige luidde: ‘Als het er echt te veel worden, kunnen we ze altijd weer gaan opeten. Net als in de zestiende eeuw.’
pi_113706443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:30 schreef Insomnia_ het volgende:
Is het veilig om een zwaan die ik in de achtertuin heb aangetroffen op te eten en zo ja, hoe kan ik deze het best bereiden?

Bvd.
leeft die zwaan nog of is deze dood uit de lucht komen vallen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113839064
en, smaakte het?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113842096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en, smaakte het?
Wist niet goed hoe ik dat nou moest aanpakken zo'n zwaan. Toch wel wat anders dan vlees uit de winkel. :') Opgeruimd dus.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_113943834
Volgende keer aan een pool vragen.
Die eten alles wat beweegt lijkt het wel.
pi_113960610
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:54 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Wist niet goed hoe ik dat nou moest aanpakken zo'n zwaan. Toch wel wat anders dan vlees uit de winkel. :') Opgeruimd dus.
Begrijp ik nou goed dat je een dood aangetroffen beest wilde opeten?

ok...
  maandag 9 juli 2012 @ 12:43:59 #15
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_113964052
u heeft iets strafbaars gedaan!

quote:
Deze Flora- en faunawet regelt de bescherming van soorten. Onder de Flora- en faunawet zijn als beschermde soorten aangewezen:


• een aantal inheemse plantensoorten;
• alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren (met uitzondering van zwarte rat, bruine rat en huismuis);
• alle van nature op het Europese grondgebied van de lidstaten van de Europese Unie voorkomende vogelsoorten;
• alle van nature in Nederland voorkomende amfibieën- en reptielensoorten,
• alle van nature in Nederland voorkomende vissoorten (met uitzondering van soorten in Visserijwet 1963);
• een aantal overige inheemse diersoorten aangewezen als beschermde soort;
• Daarnaast is een aantal uitheemse dier- en plantensoorten als beschermde soort aangewezen.

De wet heeft betrekking op onder meer beheer en schadebestrijding, jacht, handel en bezit en overige menselijke activiteiten met een schadelijk effect op beschermde soorten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flora-_en_faunawet
daarnaast; hoe komt het uberhaupt in je hoofd op om een zwaan die je (ik mag het hopen) dood hebt aangetroffen om die op te eten. Enig idee waaraan het dier is overleden? Welke ziektes het mss heeft gehad?
En als je het dier niet dood hebt aangetroffen... daar heb ik op dit moment geen nette woorden voor.

Voor de rest zou ik je mijn gedachtegangen die niet zo netjes zijn voor hierop het forum besparen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_113964382
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:43 schreef ieniminimuis het volgende:
u heeft iets strafbaars gedaan!

[..]

daarnaast; hoe komt het uberhaupt in je hoofd op om een zwaan die je (ik mag het hopen) dood hebt aangetroffen om die op te eten. Enig idee waaraan het dier is overleden? Welke ziektes het mss heeft gehad?
En als je het dier niet dood hebt aangetroffen... daar heb ik op dit moment geen nette woorden voor.

Voor de rest zou ik je mijn gedachtegangen die niet zo netjes zijn voor hierop het forum besparen.
Gottegot zeg, alsof TS een zware crimineel is. Je reactie getuigd van een hoog milieuactivist gehalte :') Het zou prima kunnen dat het hier gaat om een natuurlijke dood van die zwaan, en dan moet je niet gaan miepen over hoe strafbaar het wel niet is wat TS heeft gedaan. Ga je lekker om belangrijkere zaken druk maken :6
  maandag 9 juli 2012 @ 15:24:50 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_113969622
Zwanen zijn sowieso gemene rotbeesten.
pi_113969691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Klinkt goed, maar hoe bereid ik dit thuis?
Plukken en dan net als kip ^O^
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2012 @ 19:05:29 #19
91830 MaximusTG
pi_113979228
Belangrijkste vraag natuurlijk;

Witte zwanen, zwarte zwanen. Wie gaat er mee naar Engeland varen?
  maandag 9 juli 2012 @ 20:44:59 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113984495
Zwaan fileer je en de borstfilets marineer je in rode wijn en wildkruiden, dan rose braden, daarbij wilde paddestoelen en een rodewijnsaus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114019606
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwaan fileer je en de borstfilets marineer je in rode wijn en wildkruiden, dan rose braden, daarbij wilde paddestoelen en een rodewijnsaus.
jeetje, ik krijg er gewoon trek van...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114021800
Frituren
Noodles
pi_114021959
Kop eraf hakken, dan kan je het luchtpijpje vastpakken en daarachter de huidlossnijden. Dan strippen. Vleugels eraf breken en dan de rest van het vel eraf strippen.

Filets eraf snijden of de ingewanden eruit halen en dan in z'n geheel braden.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')