abonnement Unibet Coolblue
pi_113704721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 03:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Is dat dan de vraag in de OP?
Heb jij dan geen problemen met de vraagstelling in de OP? Ik wel. Het is een vals dilemma. In feite stelt die: wie is de kwaadaardigste en wie is de goedaardigste van de drie. M.a.w. als je niet de kwaadaardigste bent, of de middenpositie inneemt dan ben je dus de goedaardigste?
Ik weet dan ook niet wat de bedoeling van TS is met deze vraagstelling. Is het een impliciete poging om Hitler als goedaardigste dictator weg te schrijven in de annalen, omdat hij minder slachtoffers heeft gemaakt dan Stalin of Mao?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 03-07-2012 11:24:22 ]
I´m back.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:41:19 #127
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113704787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 03:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als je leest over de tiranniek van Mao blijf ik er gewoon bij: Mao is de grootste tiran ooit. Hij staat zeker op gelijke voet met Hitler, maar is misschien nog wel erger.
Ik weet het niet hoor, de systematisch uitroeiing van een heel ras scoort toch flink wat punten op de slechtheid-schaal.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113710992
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 03:54 schreef DeParo het volgende:
Hitler is erger om de redenen die ik hierboven heb beschreven, om eerlijk te zijn denk ik dat voor jou Mao een ver van je bed show is, dit baseer je slechts op aantallen. Niet op wat je over hem weet dus.
Redenen van je die niet bestendig zijn, wanneer je het vergelijkt met Stalin of Mao.

En wat Mao betreft, denk ik dat het juist een te-ver-van-je-bed show is, daar je klaarblijkelijk te weinig weet over Mao zelf, en dus niet beseft welke kwaadaardige intenties hij had.

Verder blijf je bedenkelijk, daar je alleen met je diploma lijkt te schermen, en op aanvraag met wat vage bronnen zonder citaten strooit. Dat je maarschalk Zhukov en overtuigd Stalinist als je usericon opgenomen hebt, helpt ook niet echt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:41:03 #129
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113715221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, de systematisch uitroeiing van een heel ras scoort toch flink wat punten op de slechtheid-schaal.
Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan?

Maar laat ik de volgende vergelijking doen: Iemand wil een volk systematisch uitroeien.

Hij brengt 100 mensen om van dat volk.

Iemand anders wil een ideologie doordrukken, zoals het kapitalisme (in een communistisch land) of het communisme.

Hij brengt daarvoor als opoffering 10000 mensen om van dat volk.

Wie is er slechter in jouw opzicht?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:42:33 #130
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113715256
Ongelofelijk dat de misdaden van Mao en Stalin door zoveel mensen goedgepraat worden. :{

En als je dat zegt willen mensen je meteen voor antisemiet uitmaken omdat je zou beweren dat Hitler wel goedaardig is. Even voor alle duidelijkheid, dit is een schaal van kwaadaardigste mensen, daar kun je dus nooit een goedaardig iemand opzetten.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:07:55 #131
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113716198
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ongelofelijk dat de misdaden van Mao en Stalin door zoveel mensen goedgepraat worden. :{

En als je dat zegt willen mensen je meteen voor antisemiet uitmaken omdat je zou beweren dat Hitler wel goedaardig is. Even voor alle duidelijkheid, dit is een schaal van kwaadaardigste mensen, daar kun je dus nooit een goedaardig iemand opzetten.
Ik had nou juist het idee dat sommigen dat met Hitler deden.

Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei, volgens mij zou je moeten kijken naar het aantal doden dat men direct dan wel indirect op zijn geweten heeft. Ik ben echter ook wel van mening dat je de achterliggende ideologie ook niet moet vergeten.

Hitler is bijvoorbeeld na een opmars van circa 10 jaar gestopt, terwijl Mao en Stalin wat langer hun gang konden gaan. Als de 2de wereldoorlog niet in 1945 was gestopt, wie weet hoeveel doden Hitler nog had gemaakt. Hetzelfde geld natuurlijk voor Stalin en Mao als zij niet waren overleden / gestopt. Volgens mij is het moeilijk er 1 per definitie als slechter aan te wijzen als je criteria niet vast staan. Het blijft dan een mening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:31:53 #132
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113717086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik had nou juist het idee dat sommigen dat met Hitler deden.

Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei, volgens mij zou je moeten kijken naar het aantal doden dat men direct dan wel indirect op zijn geweten heeft. Ik ben echter ook wel van mening dat je de achterliggende ideologie ook niet moet vergeten.

Hitler is bijvoorbeeld na een opmars van circa 10 jaar gestopt, terwijl Mao en Stalin wat langer hun gang konden gaan. Als de 2de wereldoorlog niet in 1945 was gestopt, wie weet hoeveel doden Hitler nog had gemaakt. Hetzelfde geld natuurlijk voor Stalin en Mao als zij niet waren overleden / gestopt. Volgens mij is het moeilijk er 1 per definitie als slechter aan te wijzen als je criteria niet vast staan. Het blijft dan een mening.
Ik vind het gewoon te makkelijk om te roepen: Ja Hitler, vanwege het imago wat hij bij ons hier in Nederland heeft en omdat wij het meeste van hem weten. Over stalin en Mao weten we echter vrij weinig qua misdaden, in Belgische schoolboeken werd Mao zelfs geprezen in de jaren 70 en werden zijn misdaden verdoezeld. Daar kun je op Skepsis een heel artikel over vinden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:33:41 #133
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113717139
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon te makkelijk om te roepen: Ja Hitler, vanwege het imago wat hij bij ons hier in Nederland heeft en omdat wij het meeste van hem weten. Over stalin en Mao weten we echter vrij weinig qua misdaden, in Belgische schoolboeken werd Mao zelfs geprezen in de jaren 70 en werden zijn misdaden verdoezeld. Daar kun je op Skepsis een heel artikel over vinden.
Niet terecht natuurlijk, ook dat mensen een tijdlang wegliepen met zijn rode boekje is raar. Maar alleen het aantal doden is denk ik te kort door de bocht om hem slechter dan Hitler te noemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113717263
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:41 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Redenen van je die niet bestendig zijn, wanneer je het vergelijkt met Stalin of Mao.

En wat Mao betreft, denk ik dat het juist een te-ver-van-je-bed show is, daar je klaarblijkelijk te weinig weet over Mao zelf, en dus niet beseft welke kwaadaardige intenties hij had.

Verder blijf je bedenkelijk, daar je alleen met je diploma lijkt te schermen, en op aanvraag met wat vage bronnen zonder citaten strooit. Dat je maarschalk Zhukov en overtuigd Stalinist als je usericon opgenomen hebt, helpt ook niet echt.
Flauwekul en incorrecte persoonlijke aanvallen mag je voor je houden. Ik heb een paar posts zeer uitgebreid, met bronnen op je gereageerd, dus als je daar niet op wilt reageren laat dit soort posts dan ook weg ik denk dat ik je dat kan aanraden.
pi_113717330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ongelofelijk dat de misdaden van Mao en Stalin door zoveel mensen goedgepraat worden. :{

En als je dat zegt willen mensen je meteen voor antisemiet uitmaken omdat je zou beweren dat Hitler wel goedaardig is. Even voor alle duidelijkheid, dit is een schaal van kwaadaardigste mensen, daar kun je dus nooit een goedaardig iemand opzetten.
Lees de post van Ryan3 bovenaan deze pagina, klopt wat hij zegt vind ik, lijk jij ook te vergeten.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:40:29 #136
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113717403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lees de post van Ryan3 bovenaan deze pagina, klopt wat hij zegt vind ik, lijk jij ook te vergeten.
Even om duidelijk te zijn, ik heb wat biografieën van Hitler en die man was kwaadaardig in wat hij deed, hij was zeker geen goedaardig figuur. Ik raad je echter aan ook even wat werken over Mao erop na te slaan, of wat op internet over hem te lezen en als je hem minder erg dan Hitler vindt ben je op zijn minst zeer naïef. Mao was een zware tiran.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:41:08 #137
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113717434
Alle 3 even erg, opgelost.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113717462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Even om duidelijk te zijn, ik heb wat biografieën van Hitler en die man was kwaadaardig in wat hij deed, hij was zeker geen goedaardig figuur. Ik raad je echter aan ook even wat werken over Mao erop na te slaan, of wat op internet over hem te lezen en als je hem minder erg dan Hitler vindt ben je op zijn minst zeer naïef. Mao was een zware tiran.
Ik kan zonder enige vorm van naïviteit zeggen dat Mao minder erg was dan Hitler.
Mao was mogelijk wel erger dan Stalin ja.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:54:02 #139
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113717991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik kan zonder enige vorm van naïviteit zeggen dat Mao minder erg was dan Hitler.
Mao was mogelijk wel erger dan Stalin ja.
Wat je even uit het oog verliest is dat Hitler er met zijn gruweldaden oprecht van overtuigd was dat hij goed deed, dit in tegenstelling tot Mao Zedong, waarvan biografen duidelijk maken dat hij alles deed om machtshonger en in wreedheid.

Dat vind je misschien omdat je die Stalinistische maarschalk ook graag in je UI hebt staan. Ik kan het niet anders dan met KeimpeHart eens zijn dat het nogal vreemd is dat je beweert hierover objectief te oordelen terwijl je een stalinist in je UI hebt staan. Persoonlijke aanvallen slaan nergens op inderdaad, maar hier slaat het wel degelijk ergens op, want dit persoonlijke onderdeel heeft invloed op jouw keuze inzake dit onderwerp.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113719073
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat je even uit het oog verliest is dat Hitler er met zijn gruweldaden oprecht van overtuigd was dat hij goed deed, dit in tegenstelling tot Mao Zedong, waarvan biografen duidelijk maken dat hij alles deed om machtshonger en in wreedheid.

Dat vind je misschien omdat je die Stalinistische maarschalk ook graag in je UI hebt staan. Ik kan het niet anders dan met KeimpeHart eens zijn dat het nogal vreemd is dat je beweert hierover objectief te oordelen terwijl je een stalinist in je UI hebt staan. Persoonlijke aanvallen slaan nergens op inderdaad, maar hier slaat het wel degelijk ergens op, want dit persoonlijke onderdeel heeft invloed op jouw keuze inzake dit onderwerp.
Als Hitler echt dacht dat wat hij deed goed was maakt hem dat niet alleen de meest kwaadaardige maar ook nog de meest krankzinnige. Mao wist ten minste dan nog dat hij fout zat af en toe.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:00:37 #141
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113721086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als Hitler echt dacht dat wat hij deed goed was maakt hem dat niet alleen de meest kwaadaardige maar ook nog de meest krankzinnige. Mao wist ten minste dan nog dat hij fout zat af en toe.
Mao ging gewoon door met zijn beleid terwijl hij wist dat hij fout zat, dat laat jij weg! Waarom doe jij dat? Hitler was iemand met geestelijke afwijkingen, hij zag zichzelf als Messias, het Messias syndroom noemen ze dat, maar Mao was zich zeer bewust van de situatie en deed er alles aan om zijn beleid door te drukken, hoeveel doden dat ook tot gevolg had. Er zijn maar liefst tussen de 40 en 72 miljoen doden gevallen!! En jij gaat dan met alle gemak beweren dat Hitler kwaadaardiger was, terwijl Mao overduidelijk schandalig was, op zijn minst net zo schandalig als Hitler.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113721433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Mao ging gewoon door met zijn beleid terwijl hij wist dat hij fout zat, dat laat jij weg! Waarom doe jij dat? Hitler was iemand met geestelijke afwijkingen, hij zag zichzelf als Messias, het Messias syndroom noemen ze dat, maar Mao was zich zeer bewust van de situatie en deed er alles aan om zijn beleid door te drukken, hoeveel doden dat ook tot gevolg had. Er zijn maar liefst tussen de 40 en 72 miljoen doden gevallen!! En jij gaat dan met alle gemak beweren dat Hitler kwaadaardiger was, terwijl Mao overduidelijk schandalig was, op zijn minst net zo schandalig als Hitler.
Kennelijk was Mao overtuigd dat zijn plannen de enige goede plannen waren, Hitler was gewoon bloeddorstig, krankzinnig, en dus het meest kwaadaardig je bevestigt wat ik hier zeg.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:27:06 #143
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113722410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kennelijk was Mao overtuigd dat zijn plannen de enige goede plannen waren, Hitler was gewoon bloeddorstig, krankzinnig, en dus het meest kwaadaardig je bevestigt wat ik hier zeg.
Mao was gewoon bloeddorstig en wreed en ook krankzinnig. Alle mussen in China moesten uitgeroeid worden van Mao, er zijn dan ook nog maar weinig mussen over. Niet alleen dat, in de uitvoering van zijn beleid was hij volkomen krankzinnig wat betreft wat hij allemaal accepteerde en hoe hij het wilde. De hele propaganda en persoonverheerlijking om Mao is hetgene waardoor veel mensen dit soort dingen niet weten, bij Hitler is er geen propaganda of persoonsverheerlijking meer om zijn misdaden te verhullen of vergeten, bij Mao en Stalin wel.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113722933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Mao was gewoon bloeddorstig en wreed en ook krankzinnig. Alle mussen in China moesten uitgeroeid worden van Mao, er zijn dan ook nog maar weinig mussen over. Niet alleen dat, in de uitvoering van zijn beleid was hij volkomen krankzinnig wat betreft wat hij allemaal accepteerde en hoe hij het wilde. De hele propaganda en persoonverheerlijking om Mao is hetgene waardoor veel mensen dit soort dingen niet weten, bij Hitler is er geen propaganda of persoonsverheerlijking meer om zijn misdaden te verhullen of vergeten, bij Mao en Stalin wel.
Kennelijk zijn de misdaden wel bekend anders zou je het er niet over hebben en op basis van simpelweg kijkend naar de geschiedenis, hoe het is, zie je dat Hitler de ergste is.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:40:05 #145
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113722976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kennelijk zijn de misdaden wel bekend anders zou je het er niet over hebben en op basis van simpelweg kijkend naar de geschiedenis, hoe het is, zie je dat Hitler de ergste is.
:{ Ja, dat verklaart waarom er in onze geschiedenisboeken niks staat over Mao's misdaden. Niks over de miljoenen slachtoffers.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:40:38 #146
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113722996
Nogmaals, als jij zo pro-joods bent kun jij hier helemaal niet goed over oordelen, want dan vind je van tevoren al dat Hitler de kwaadaardigste is.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113723095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

:{ Ja, dat verklaart waarom er in onze geschiedenisboeken niks staat over Mao's misdaden. Niks over de miljoenen slachtoffers.
Ik weet niet waar jij les hebt gehad maar bij stond er wel degelijk iets over in.
In een gemeente waar de SP zelfs behoorlijk veel invloed heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Nogmaals, als jij zo pro-joods bent kun jij hier helemaal niet goed over oordelen, want dan vind je van tevoren al dat Hitler de kwaadaardigste is.
Zucht, ik ben zeer objectief, en vanuit objectieve waarneming stel ik dit.
Ook dat zal ik niet meer gaan herhalen want dat is slechts een onnodige aanval.
pi_113730499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:42 schreef DeParo het volgende:
Zucht, ik ben zeer objectief, en vanuit objectieve waarneming stel ik dit.
Aldus een fanatieke Jodendom-supporter, met een Stalinist als usericon, die wat historische feiten betreft, telkens verkeerd bleek te hebben.

Ja joh, je hebt ons overtuigd. :')
pi_113730847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:31 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Aldus een fanatieke Jodendom-supporter, met een Stalinist als usericon, die wat historische feiten betreft, telkens verkeerd bleek te hebben.

Ja joh, je hebt ons overtuigd. :')
Tot dusverre heb ik je mijn punten niet onderuit zien halen, op de 2e pagina staat nog een zeer uitgebreide reactie op jou met bronnen, heb ik je nog niet bepaald op zien reageren dus ik neem maar aan dat je daardoor simpelweg erkent dat ik inderdaad gelijk heb.
Geen probleem en ruzie met mij zoeken mag je elders doen niet hier.
pi_113731186
Vrij onzinnige vraag wat mij betreft. In m'n ogen deugt degene al niet, als diegene een persoon weloverwogen laat overlijden. Of het een persoon is, of miljoenen, doet daar niets af aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')