abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:59:06 #76
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114117875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:12 schreef Cobra4 het volgende:
Aanvullend nieuws:

Militair gewond bij crash met legertruck

ZWOLLE - Een militair is maandagmiddag ernstig gewond geraakt bij een ongeluk op de A28 bij Zwolle. De man botste met zijn legertruck op een personenauto en schoot daarna door de vangrail.

De man is naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de personenauto bleef wonder boven wonder ongedeerd.

Vanwege de grote ravage sloot de politie enige tijd de rechterrijstrook en de oprit naar Ommen af. De weg in inmiddels weer vrijgegeven. Wel moet het legervoertuig nog worden weggesleept.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)j_crash_truck__.html
Damn niet prettig.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114165714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:04 schreef Cobra4 het volgende:
Defensie in beroep in zaak militair

DEN HAAG - Het ministerie van Defensie gaat in hoger beroep in een zaak tegen een militair wiens verklaring van geen bezwaar (VGB) werd ingetrokken. Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd. De rechter in Zwolle oordeelde onlangs dat de militaire inlichtingendienst MIVD die verklaring onterecht introk.

Volgens advocaat Michael Ruperti had de intrekking van de verklaring betekend dat de betrokken militair zou worden ontslagen. De uitspraak zou hebben doorgewerkt voor andere militairen die in dezelfde situatie zitten, aldus de raadsman. Een VGB is nodig om een vertrouwensfunctie te mogen uitoefenen. Ook is zo'n verklaring nodig om op buitenlandse missie te gaan.

Ruperti zegt dat het voor een deel gaat om militairen die zich meerdere malen hebben onderscheiden in Afghanistan. De militairen zijn weliswaar in aanraking geweest met politie en justitie, maar het gaat om oude zaken waarvan Defensie al op de hoogte zou zijn geweest.

Defensie wil nu een oordeel van een hogere rechter en heeft daarom beroep aangetekend.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)zaak_militair__.html
Ik vraag me toch iets af:
quote:
'Kroon dient schadeclaim in tegen staat'
Kapitein Marco Kroon dient een schadeclaim in tegen de Nederlandse staat. De militair had excuses van justitie verwacht na de rechtszaak waarin hij is vrijgesproken van drugsbezit, hebben zijn advocaten Geert-Jan knoops en Carry Knoops-Hamburger tegen het Brabants Dagblad gezegd.

Omdat justitie 'zeer recent' heeft aangegeven geen gebaar te willen maken, is volgens hen besloten tot een procedure voor schadevergoeding. De advocaten kondigden de stap volgens de krant donderdag aan bij de installatie van Kroon tot compagniecommandant van zo'n 150 pantserinfanteristen in Oirschot.

Kroon kreeg in 2009 de Militaire Willemsorde opgespeld vanwege zijn 'uitzonderlijke daden' in Afghanistan. Hij was de eerste in 55 jaar die de onderscheiding kreeg.

De militair kwam kort na zijn huldiging in opspraak vanwege vermeend cocaïnebezit. Daarvan werd Kroon vrijgesproken, wel werd hij veroordeeld tot een boete van 750 euro en een voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur voor het bezit en verstrekken van stroomstootwapens.
bron
Hoe zit het met zijn verklaring van geen bezwaar? :?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:04:35 #78
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114165793
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch iets af:

[..]

Hoe zit het met zijn verklaring van geen bezwaar? :?
Is hier reeds al eens besproken.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114165832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:04 schreef Esses het volgende:

[..]

Is hier reeds al eens besproken.
Oh.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:05:59 #80
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114165855
Mbt dat: maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:06:06 #81
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114165861
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:05 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Oh.
Moest hem ff opzoeken ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114165969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:06 schreef Esses het volgende:

[..]

Moest hem ff opzoeken ;)
ok. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:05 schreef Esses het volgende:
Mbt dat: maximaal 6 maanden cel of 240 uur dienstverlening
Dat moet je krijgen voordat de verklaring wordt ingetrokken?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:59:33 #83
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114181909
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:07 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

ok. :)

[..]

Dat moet je krijgen voordat de verklaring wordt ingetrokken?
Japs. Maar in wetgeving vind je meer details.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114263454
quote:
Wereldwijde afname van piraterij
AMSTERDAM - De wereldwijde piraterij is in de eerste helft van 2012 met 33 procent afgenomen. Vooral het aantal aanvallen van Somalische piraten daalt.

Dat blijkt uit cijfers van het Internationaal Maritiem Bureau.

De maritieme waakhond heeft in de eerste zes maanden van 2012 177 aanvallen van piraten genoteerd. In de eerste helft van 2011 waren dat er nog 266.

In totaal werden er 20 schepen gekaapt en 344 bemanningsleden gegijzeld door piraten.

De grootste afname vond plaats in de wateren rond Somalië, waaronder de beruchte Golf van Aden. In de eerste zes maanden van 2011 waren Somalische piraten nog goed voor 163 aanvallen op schepen. Mede dankzij intensieve patrouilles van marineschepen uit diverse landen nam dat af tot 96 aanvallen in de periode van januari tot juli.

Golf van Guinee

Tegenover de afname in de wateren aan de oostkust van Afrika staat een stijging van piraterij in de Golf van Guinee, aan de westkust van het continent.

In de Golf zijn in 2012 al 32 aanvallen gerapporteerd, terwijl er over heel 2011 'slechts' sprake was van 25 gevallen.

Marine

De Nederlandse Marine is tot eind 2012 met 3 schepen, militaire beveiligingsteams en een onderzeeboot vertegenwoordigd in de EU-missie Operatie Atalanta en de Navo-operatie Ocean Shield.

Het fregat Hr. Ms. Evertsen is sinds mei aanwezig voor de Afrikaanse oostkust en krijgt binnenkort gezelschap van de Hr. Ms. Rotterdam.
Door: NU.nl
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 16 juli 2012 @ 20:12:20 #85
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114284429
16-jarige gepakt voor cocaïnesmokkel Schiphol
quote:
Op Schiphol is maandag een 16-jarige Nederlander aangehouden op verdenking van drugssmokkel. De jongen reisde alleen op een vlucht vanuit Suriname. Omdat rechercheurs vermoedden dat hij drugs bij zich had, werd hij gecontroleerd. De verdachte heeft inmiddels bolletjes cocaïne geproduceerd. Dat meldde de Koninklijke Marechaussee maandag.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 18:35:38 #86
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_114325702
Nederlandse F-16's bombarderen in Afghaanse provincie
DEN HAAG - Nederlandse F-16's zijn zondag ingeschakeld om Italiaanse militairen, die in de West-Afghaanse provincie Badgis werden aangevallen, te helpen.

De gevechtstoestellen gooiden enkele bommen af, meldde het ministerie van Defensie dinsdag. Het bombardement maakte een einde aan de aanval.
Eerder in de week werden Nederlandse F-16's ook al te hulp geroepen in Badgis en de provincie Herat. Ze voerden toen in beide gevallen een zogeheten ‘show of force’ uit om vijanden af te schrikken. Ook vuurden ze lichtkogels af.

In Mazar-e-Sharif zijn vier Nederlandse F-16's gestationeerd. Die ondersteunen de politietrainingsmissie in Kunduz.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:18:04 #87
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114330490
Marechaussee houdt zes vrouwen aan op Groningen Airport Eelde op verdenking van heling
Marechaussee houdt 6 vrouwen aan op Groningen Airport Eelde op verdenking van heling

De Koninklijke Marechaussee heeft vandaag op de luchthaven Groningen Airport Eelde 6 aanhoudingen verricht ter zake heling.

Medewerkers van brigade Drenthe-IJsselstreek hadden een melding ontvangen dat de zes vrouwen aan zouden komen op de luchthaven, terug van vakantie.
Ze zouden betrokken zijn bij het onrechtmatig gebruik van creditcardgegevens, waarmee ze mogelijk tickets hadden aangeschaft.
Na melding van een bank, dat onrechtmatig gebruik gemaakt was van de gegevens van een client van hun kwam de zaak aan het rollen. Op verzoek van het Openbaar Ministerie in Groningen werd de Marechaussee verzocht de vermeende heling te onderzoeken.

Hierop werd een controle uitgevoerd op de luchthaven en konden de verdachten, in leeftijd variërend van 17 tot 26 jaar, allen afkomstig uit Den Haag worden aangehouden door de KMar.

De Marechaussee zal onderzoeken wat de betrokkenheid van de verdachten is bij de heling.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:20:55 #88
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114330655
Hoge veroordelingen na succesvol rechercheonderzoek Marechaussee Schiphol in samenwerking met UK Border Agency

THREE SENTENCED AS JOINT UK-DUTCH OPERATION CRACKS DOWN ON HUMAN SMUGGLING GANG

Successful cooperation between the UK Border Agency (UKBA) team in the Netherlands and the Royal Dutch Marechaussee (Dutch military police) resulted in the sentencing on Monday 16 July by the District court in Haarlem (the Netherlands) of three members of a gang who facilitated the smuggling of large numbers of Iranian citizens into the UK. The three men, aged 30, 31 and 25, who are Dutch citizens of Iranian origin and based in the Netherlands, were sentenced for a total of 12 years imprisonment.

Investigations into the smuggling ring began in 2009, when UK Border Agency officers in the Netherlands identified common patterns and trends used in cases involving Iranian nationals travelling from Amsterdam to the UK with forged and counterfeit documents. UK Border Agency officers then also identified one of the three members of the gang. Since then, investigations were conducted in close cooperation between the UK Border Agency team in Amsterdam and the Royal Dutch Marechaussee at Schipol Airport. They revealed that the gang had produced false travel and identity documents for several years, and then used them to smuggle Iranian citizens into the UK through the Netherlands, Germany, Switzerland and Austria. As a result, the three men were arrested by a special Marechaussee Migration team, on 1 November 2011.

In a coordinated operation, a series of searches were carried out in Amsterdam and Purmerend at the convicts’ addresses, where professional printers and a laser engraver with which false Dutch national identity cards were produced were seized. The Marechaussee also found and seized other forgery equipment, cash, gold, plus several computers and laptops. A number of stolen Dutch and Belgian travel documents were also recovered. In addition to the three men, some family members were interviewed in connection with this case and with regard to further criminal activity, including money laundering.

This sentencing represents the disruption of one of the most prolific gangs smuggling Iranian migrants in Europe. A very well organised, active and capable network that has been active since 2009 and is believed to be linked to the smuggling and attempted smuggling of many more Iranian citizens to the UK. Since this ring was disrupted, the number of Iranian passengers travelling from the Netherlands to the UK without adequate documentation was drastically reduced.

Simon Cooper, UK Border Agency International Group Assistant Regional Director for the European and Mediterranean Region said:

"This was a well planned and coordinated law enforcement operation between the Royal Dutch Marechaussee and the UK Border Agency, which has resulted in the successful conviction of key members of a highly organised criminal gang engaged in facilitating illegal migrants into the UK. Those who engage in such activity should know that they will be targeted and brought to justice".
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:22:05 #89
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114330726
En dan gisteren:

Marechaussee houdt bommelder aan op Schiphol

De Marechaussee heeft zaterdag op Schiphol een 34-jarige Beverwijker aangehouden op verdenking van het doen van een valse bommelding en belediging.
Medewerkers van een beveiligingsbedrijf spraken de man aan in de vertrekhal van de luchthaven op het onbeheerd achterlaten van zijn tas. Hierop reageerde de man door te zeggen dat er een bom in de tas zat.
Nadat de Marechaussee (KMar) was gealarmeerd en medewerkers ook meerdere malen te horen kregen dat de verdachte een bom bij zich zou hebben besloten marechaussees de man aan te houden.
De man verzette zich tijdens zijn aanhouding en beledigde een medewerker van de marechaussee.
Nadat de man was aangehouden heeft de Marechaussee een onderzoek ingesteld naar de aanwezigheid van explosieven. Hierbij werd onder meer een explosievenspeurhond van de KMar ingezet. Uit onderzoek bleek dat de man geen explosieven bij zich had.

Na zijn aanhouding is de Beverwijker in verzekering gesteld voor verder onderzoek, onder leiding van het Openbaar Ministerie Haarlem.
De verdachte zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden.

Flamingoteam houdt drugsverdachte aan

Het Flamingoteam, bestaande uit de Koninklijke Marechaussee en de Douane Caribisch Nederland, heeft 12 juli 2012 op Flamingo Airport een 28-jarige man uit Bonaire aangehouden op verdenking van drugssmokkel. In zijn bagage had de man kleren bij zich waarin vermoedelijk cocaïne zat geïmpregneerd.Het Flamingoteam kwam de verdachte op het spoor tijdens een controle op de luchthaven. De kleding van de man voelde vettig aan, wat kan duiden op geïmpregneerde drugs.

De marechaussee onderzoekt nog of het daadwerkelijk om cocaïne gaat en wat de precieze hoeveelheid is. Het Flamingoteam zet het onderzoek voort onder leiding van het Openbaar Ministerie op Bonaire.

Algerijn voor de 34e keer aangehouden


De Koninklijke Marechaussee heeft zondag 15 juli 2012 in Maastricht een 35-jarige Algerijn zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man staat geregistreerd als ongewenst vreemdeling.

Een patrouille van de marechaussee herkende de man op de Maasboulevard. Bij de wachtmeesters van de marechaussee was bekend dat de man geregistreerd staat als ongewenst vreemdeling. Na de aanhouding is de man overgebracht naar een marechaussee locatie in Maastricht. Daar aangekomen bleek dat de man reeds 33 keer eerder werd aangehouden voor hetzelfde feit.

De man is in verzekering gesteld.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 20:25:55 #90
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_114330947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:22 schreef Esses het volgende:
- knip -

De Koninklijke Marechaussee heeft zondag 15 juli 2012 in Maastricht een 35-jarige Algerijn zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man staat geregistreerd als ongewenst vreemdeling.

Een patrouille van de marechaussee herkende de man op de Maasboulevard. Bij de wachtmeesters van de marechaussee was bekend dat de man geregistreerd staat als ongewenst vreemdeling. Na de aanhouding is de man overgebracht naar een marechaussee locatie in Maastricht. Daar aangekomen bleek dat de man reeds 33 keer eerder werd aangehouden voor hetzelfde feit.

De man is in verzekering gesteld.
33x eerder aangehouden? Waarom is deze man nog niet uitgewezen? Op deze manier zal een 35e keer toch weer een feit worden?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:31:11 #91
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114331258
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:25 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

33x eerder aangehouden? Waarom is deze man nog niet uitgewezen? Op deze manier zal een 35e keer toch weer een feit worden?
Inhoudelijk zou ik het niet weten. Maar uitzetten is niet altijd even eenvoudig (nationaliteit, acceptatie in land van afkomst, documenten) en dan mogen ze iemand (uit mijn hoofd) maar 12 weken in vreemdelingenbewaring houden.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114331263
Algerije accepteert alleen mensen die zélf terugkeren geloof ik
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 20:35:49 #93
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_114331512
Oh, dus iemand is ongewenst vreemdeling, wordt opgepakt, voor 12 weken in vreemdelingenbewaring gehouden, en als blijkt dat (om welke reden dan ook) uitzetting naar land van herkomst niet mogelijk is, gewoon weer op straat gezet. Lekker dan.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:37:27 #94
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114331596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:35 schreef MaryMouse het volgende:
Oh, dus iemand is ongewenst vreemdeling, wordt opgepakt, voor 12 weken in vreemdelingenbewaring gehouden, en als blijkt dat (om welke reden dan ook) uitzetting naar land van herkomst niet mogelijk is, gewoon weer op straat gezet. Lekker dan.
Wat moet je anders met zo iemand? Onbeperkt opsluiten? Werkt niet. Algerije stuurt hem gewoon terug, met een boete voor de luchtvaartmaatschappij.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 20:42:10 #95
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_114331866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:37 schreef Esses het volgende:

[..]

Wat moet je anders met zo iemand? Onbeperkt opsluiten? Werkt niet. Algerije stuurt hem gewoon terug, met een boete voor de luchtvaartmaatschappij.
Ik snap dat onbeperkt opsluiten niet de oplossing is. Maar nu duikt zo iemand direct weer de illegaliteit en helaas over het algemeen de criminaliteit in.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:43:09 #96
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114331926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:42 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik snap dat onbeperkt opsluiten niet de oplossing is. Maar nu duikt zo iemand direct weer de illegaliteit en helaas over het algemeen de criminaliteit in.
Ja, maar een andere oplossing is er niet.

Praktijken uit het verleden: http://www.netwerk.tv/node/1078
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:09:50 #97
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114333349
Zes vrouwen gepakt voor creditcardfraude Ook fok besteed aandacht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:59:49 #98
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114339383
Marechaussee pakt Roemenen op Rotterdam the Hague Airport op verdenking van skimmen
Koninklijke Marechaussee pakt Roemenen op Rotterdam the Hague Airport op verdenking van skimmen.

De Koninklijke Marechaussee heeft vanavond op Rotterdam The Hague Airport twee mannen met de Roemeense nationaliteit aangehouden op verdenking van skimmen.

Marechaussees van de brigade Zuid-Holland bemerkten bij het tanken bij het tankstation op de luchthaven dat de pinautomaat niet goed werkte. Uit onderzoek ter plaatse bleek dat er mogelijk skimapparatuur op de automaat was geplaatst.

Hierop besloot de brigade een observatie te starten, wat enkele uren later resulteerde in de aanhouding van twee mannen, die mogelijk met de skimapparatuur te maken zouden hebben.
De mannen, Roemenen van respectievelijk 26 en 44 jaar zitten vast op verdenking van skimmen.

De brigade Zuid Holland van de Koninklijke Marechaussee stelt een verder onderzoek in.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_114372054
Komkommertijd?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:54:39 #100
211797 Esses
Splendide mendax
pi_114376517
Marechaussee houdt insluiper aan in hotel op Schiphol

De Marechaussee heeft gisteren een 49-jarige Dordtenaar aangehouden op verdenking van diefstal en insluiping.

Medewerkers van het hotel zagen de man lopen in de lobby en vonden dat hij afwijkend gedrag vertoonde. Ook zou de man onder invloed van alcohol zijn en goederen in zijn openstaande tas hebben die van het hotel waren.
Hierop stelde de ter plaatse gekomen marechaussees een onderzoek in en kwamen ze tot de conclusie dat diverse etenswaren en handdoeken gestolen waren.
Op camerabeelden was te zien dat de man, die geen reservering had toch gebruik had weten te maken van een kamer, waar hij een aantal uren geslapen heeft, gedoucht heeft en diverse goederen uit had meegenomen, afkomstig uit de minibar en de badkamer.
Hij zou de hotelkamer ingeslopen zijn nadat een andere bezoeker, die wel geboekt had, deze verliet.

De Marechaussee zal proces-verbaal opmaken van het incident.

Drie aanhoudingen na paspoortcontrole Marechaussee

De Marechaussee heeft vanmorgen op Schiphol drie mannen aangehouden, die allen gezocht werden door Justitie voor verschillende zaken.

Een 26-jarige Amsterdammer liep tegen de lamp toen hij op het punt stond naar Amerika uit te reizen. de man bleek nog een gevangenisstraf van 14 dagen te moeten uitzitten voor het rijden zonder rijbewijs. Ook had hij nog diverse boetes open staan voor een totaalbedrag van 815 euro. De boetes heeft hij betaald, de straf zal hij uit moeten zitten in een Huis van Bewaring.

Een 62-jarige Rotterdammer kwam terug van vakantie en bleek nog 1140 euro aan boetes niet te hebben betaald. Omdat hij niet kon betalen, zal hij worden overgebracht naar een cellencomplex.

Tijdens een paspoortcontrole op uitreis werd een 23-jarige Rotterdammer aangehouden omdat hij nog een gevangenisstraf moest uitzitten van 50 dagen. Hij werd gezocht door Justitie in verband met een eerdere veroordeling na overtreding van de Opiumwet.

Migratiecontrolehond Koninklijke Marechaussee vindt illegalen tijdens Frontex inzet


De Koninklijke Marechaussee neemt deel aan de Frontex Joint Operatie Minerva in Zuid Spanje. De operatie is gericht op het smokkelen van mensen in voertuigen via de ferry’s van Marokko naar het Europese vasteland. De deelname van de Koninklijke Marechaussee bestaat onder andere uit de inzet van migratiecontrolehond Kyra en haar geleider.

Tijdens de eerste nachtdienst waren de Kyra en haar geleider al succesvol. Tijdens een controle van een autobus werd door Kyra in een verborgen ruimte een persoon aangetroffen. Vervolgens meldde Kyra de aanwezigheid van een illegaal persoon die zich verstopt had in een vrachtwagen. Beide personen zijn aangehouden door de Spaanse autoriteiten.

De Koninklijke Marechaussee heeft op dit moment twee migratiecontrolehonden die ingezet worden voor grenstoezichttaken in binnen- en buitenland. De honden zijn gespecialiseerd in het vinden van mensen in voer- en vaartuigen. De honden worden in een gezamenlijke pilot met het Korps Landelijke Politiediensten opgeleid en gecertificeerd. Ook wordt nauw samengewerkt met de Belgische Federale Politie die honden met dezelfde specialisatie hebben.

Koninklijke Marechaussee houdt bij MTV controle man uit Valkenburg aan na opgeven valse naam

De Koninklijke Marechaussee heeft dinsdag een 40 jarige man uit Valkenburg aangehouden tijdens een controle Mobiel Toezicht Veiligheid. De Valkenburger werd aangehouden voor het opgeven van een valse naam. Ook stond hij gesignaleerd voor een openstaande boete en invordering van zijn rijbewijs.

De Koninklijke Marechaussee controleerde de 40 jarige man uit Valkenburg omstreeks 16.15 uur op de Prins Bisschopssingel in Maastricht. Hij bleek niet in het bezit van identiteitsdocumenten. Hij gaf een naam op aan de marechaussees, die dit echter niet vertrouwden en doorvroegen. De bestuurder bekende vervolgens dat hij de naam van zijn broer had opgegeven. Hij is aangehouden en overgebracht naar de brigade van de Koninklijke Marechaussee in Maastricht.
De verdachte verklaarde dat hij een valse naam had opgegeven omdat hij een boete had openstaand. Bij controle bleek de man gesignaleerd te staan voor een boete van ¤ 99 en bleek dat zijn rijbewijs was ingevorderd door het CJIB.
Er wordt proces-verbaal opgemaakt voor het opgeven van een valse naam, het niet tijdig inleveren van zijn ingevorderde rijbewijs en het rijden terwijl zijn rijbewijs is ingevorderd. Na betaling van de boete van ¤ 99 is hij heengezonden.

Marechaussee haalt drie mannen uit bus op Schiphol op verdenking van vuurwapenbezit

De Koninklijke Marechaussee heeft vannacht op Schiphol drie mannen aangehouden op verdenking van verboden wapenbezit.De Marechaussee werd gealarmeerd door de Politie, nadat op een bureau in de omgeving een getuige had gemeld dat er een man met een vuurwapen in een openbaar vervoersbus zat.Hierop zijn diverse eenheden van Politie en KMar gaan rijden om de man, die samen zou reizen met twee anderen te traceren.Uiteindelijk werd de bus waarin het drietal zat gelokaliseerd op Schiphol en werd volgens procedure het drietal uit de bus gehaald en aangehouden. De aanhoudingen vonden plaats voor de aankomsthal op Schiphol, waar zich op dat moment veel mensen bevonden. De marechaussee trof bij de fouillering bij een verdachte twee op vuurwapens gelijkende voorwerpen aan, verstopt onder de kleding. De imitatiewapens zijn geschikt voor bedreiging of afdreiging omdat ze bijna niet van echt te zijn onderscheiden.Bij een andere verdachte werd een mes gevonden, de derde aangehouden man had geen wapens bij zich.De Marechaussee werkte samen met politie-eenheden van korps Amsterdam-Amstelland. De politiedienst van de Marechaussee op Schiphol stelt een verder onderzoek in naar de verdachten. Twee van de verdachten wonen in Haarlem, de andere in Hoofddorp. De verdachten zijn respectievelijk 19, 20 en 22 jaar oud.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')