abonnement Unibet Coolblue
pi_113496916
Ik dacht, misschien leuk topic voor de filmliefhebber.
Je kent ze wel, die briljante meesterwerken. De magnum opus van één of andere obscure franse-congolese regisseur, de film waar de hele wereld lovend over was. Die films die niet lager dan een 8 scoren op iedere filmrecensie-site die er toe doet. Zelfs Rotten Tomatoes kon er niks slechts in vinden.

Die films waar je vrienden je constant op wezen. "Die MOET je zien." "Heb je die nog niet gezien? :o"

En dat jij die film gewoon compleet ruk vond, om wat voor een reden dan ook.

Vertel (biecht) hier, en dan ook maar meteen een motivatie, voordat dit zo'n opsomtopic word. Oja, en geen elitaire scheldpartijen natuurlijk, zo goed is the Shawshank Redemption nou ook weer niet. Commentaar leveren is oké, maar een drie pagina lange discussie dat iemand knettergek is dat ie Pulp Fiction maar zo-zo vond, is natuurlijk niet leuk.

Als bonus mag je ook best een rukfilm noemen die jij dan wél weer briljant vond.

Anyway, de mijne is...


Ik vond het verhaal net iets te standaard, het acteerwerk van Marlon Brando over the top, en had al gauw het 'de mythe is groter dan de film' idee. Sowieso vond ik de spanningsboog in de film... matig. Mafia films zijn op zich niet mijn ding, en the Godfather deed er niks aan om dat te veranderen. Heb hem het eerst gezien in 1995, misschien is het een tijds-dingetje. Scarface is overigens een goede tweede. Wat een schijtfilm.

Ik vond daarentegen Road House met Patrick Swayze best leuk, en dat waren weinig mensen met mij eens. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsenal op 28-06-2012 03:23:58 ]
-nee-
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:15:01 #2
345491 Zaiks93
Wie klopt daar?
pi_113496927
Dit topic kan nog leuk worden, lange discussies wordt het sowieso :')


Je zei Vond, dus ik zeg Star Wars de oude delen, maar ben ze eerlijk gezegd later wel gaan waarderen.
Ik had niet zo met het verhaallijn en pratende robots.

De prequels zoals The Phantom Menace wil ik niet eens aan denken, maar die waren ook niet briljant.

[ Bericht 24% gewijzigd door Zaiks93 op 28-06-2012 03:21:31 (typfoutje) ]
pi_113496956
Scarface, duurt veels te lang, is saai en compleet overhyped door de gangstarappah's
The Green Mile, veilig, goedkoop inspelend op vals sentiment, oer-Hollywood
Shawshank Redemption, weer een film van Frank Darabont, zelfde mankementen als The Green Mile
Braveheart, Mel Gibson :'), veldslagen in films hebben me nooit geboeid, wederom te veel inspelend op het sentiment, Mel Gibson :')
Lord of the Rings (Two towers/return of the king, Fellowship vond ik nog best te pruimen), veldslagen, veldslagen, elfjes, veldslagen, hyperdehype, afgekauwde fantasy.
The Dark Knight, veel te serieus voor een superheldenfilm, matig geacteerd, Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.
Once upon a time in America. Traaaag, saaaai, leeelijk

Rukfilm die ik leuk vind: Street Fighter :@ Heerlijk cheesy filmpje is dat.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113496963
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.

Damn right.
-nee-
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:33:25 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113496966
Requiem for a Dream.

Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.

De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.

Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
  Forum Admin donderdag 28 juni 2012 @ 03:33:55 #6
35723 crew  GGMM
pi_113496967
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_113496969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.

Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.

De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.

Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113496970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.

Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.

De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.

Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee. :')

En Tim Burton is echt zo'n regisseur die één trucje onder de knie heeft, en verder.... mwah. Ook zijn mancrush op Johnny Depp word genant.

Overigens heb ik thuis een prentenboekje van Burton liggen, die is wel erg oké.
-nee-
pi_113496973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef GGMM het volgende:
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Nee, maar Big Fish vond ik juist wel tof. Mars Attacks! is ook gaaf en Batman kan er ook mee door. De rest is kut met peertjes.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113496990
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:46:00 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113496993
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:35 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...

Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.

Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
pi_113496995
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.


Memento heb ik net binnengehaald. :')
-nee-
pi_113497000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...

Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.

Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
Over je eerste alinea, als de stijl je niet ligt is het logisch dat je het een kutfilm vond. Maar de regisseur heeft er allesbehalve een film met een morele ondertoon van gemaakt. Heb ooit ergens gelezen dat hij een tragedy wilde maken, de verslaafden zijn een onderdeel daarvan. Niks anti-drugs, het zijn simpelweg personages in een film, een soort kapstok voor de visuele trucjes en het tragedie verhaal. Het is geen anti-drugs film en dat is het nooit geweest.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113497006
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Memento heb ik net binnengehaald. :')
Veel plezier ermee :7.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113497087
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.

American History X, geniet van wat meer status bij mij dan Avatar, want jeugdsentiment. Maar na de herziening vond ik het vreselijk tegen vallen. De boodschap van de film is ook gelijk duidelijk, en die ruzie met zijn Joodse stiefpa vond ik ontzettend zwak en irritant voorspelbaar.
Ook het moment van 'de stoeprand' stond nog vers in mijn geheugen en was ook zeer schokkend dacht ik. Nadat ik de film dus heb herzien vond ik het allemaal wel meevallen, ik heb wel schokkender dingen gezien.
pi_113497348
Tarantino's Inglorious Bastards, zo ontzettend gehyped waarna niemand meer een slechte kritiek durft te geven. Slecht acteerwerk (op Waltz na dan) een een onsmakelijke basis voor actiecomedy.
Dit is mogelijk een cultuur verschil met een regiseur waarvoor de holocaust een ontastbaar concept is. En ik ben echt niet kleinzielig!

Ik heb de film laatst nog een keer geprobeerd hopende dat ik het zou begrijpen en toch echt uitgezet na een uur ofzo.

Als je de trailer van die nieuwe van hem (bladiebla chains) ziet dan lijkt het erop dat Tarantino een blanco cheque krijgt iedere keer als hij met een script zwaait maar dat niemand hem durft te zeggen dat ie middelmatig aan het worden is. Hij is een Uwe Boll in wording.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam_Raimi op 28-06-2012 10:54:50 ]
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_113501013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 05:05 schreef NooitGenoeg het volgende:
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.

Dit idd! Vond er werkelijk niet aan.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_113501537
Tree of life, vreselijk.
had doorlopend het gevoel te kijken naar een afstudeer project van een filmstudentje met een veel te groot ego, echt zo pretentieus en de cliché symboliek lag er zo dicht bovenop, wat mij betreft een regisseur die zichzelf veel te serieus nam op een puberteitsniveau.
vond de beelden verdacht veel in de buurt komen van die zwaar aangezette dramatische gedichten die elke puber altijd maakt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_113501869
Ik ga ook voor Once Upon a Time in America. Ik moest deze film verplicht zijn van mijn pa omdat hij zo geweldig zou zijn. Ik vond het maar een saaie langdradige bout film!

Overigens haat ik The Matrix ook.. Maar die moet ik denk ik weer eens een kans geven.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_113501870
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:32 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113501941
Geen film maar serie: Game of Thrones.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 11:14:12 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_113502003
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_113502118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
Die van district 9 mag je me uitleggen als je tijd/zin hebt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113502175
Pulp Fiction
Inception
LOTR
Forrest Gump

Er zijn wel meer films waarvan ik niet begrijp dat ze "briljant" worden gevonden maar die ik niet vreselijk vind. Maar bovenstaande 4 dus wel.
pi_113502416
ja sorrie. ik ben dol op chearleaderfilms, dirty dancing, grease, hairspray, cry baby, legally blond (1 en 2) en mean girls.

de meeste oscarwinnende films kunnen me echt niet boeien :@

mijn man mekkert geregeld over mijn wansmaak, om er dan vervolgens bij te komen zitten als ik een filmpje naar mijn smaak kijk :P :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')