abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:54:14 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_113487944
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!

Bekijk deze YouTube-video
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:56:25 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_113488163
Als beginner gelijk powercleanen..Yes or no?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:00:38 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_113488486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:31 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

:D
Ik kijk inderdaad naar filmpjes online voor hoe ik de oefeningen moet uitvoeren. Ik heb nu de oefeningen van starting strength gedaan squats, bench press, deadlift (moet ik wel aan werken denk) en nog een oefening waarvan ik de naam niet meer weet (was specifiek voor onderrug en binnenbenen en billen en stond overigens niet bij het schema van SS)

Wat zijn oefeningen die ik iig nog moet proberen?
En wat voor oefening is geschikt voor de buikspieren met gewicht erbij?
Als je SS doet kun je beter hier komen posten. [Bodybuilding] (#229)Waar Weissman veel squats gaat doen

Dan ben je namelijk niet meer aan het fitnessen en er zitten mensen met veel kennis over SS. :)

Je kan power cleans wel doen als newbie, hoewel ik eerst zou zorgen dat je form goed is van de oefeningen die je met SS doet. Als je power cleans doet met een verkeerde form ligt een blessure ineens heel dichtbij.
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:15:42 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_113489803
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je SS doet kun je beter hier komen posten. [Bodybuilding] (#229)Waar Weissman veel squats gaat doen

Dan ben je namelijk niet meer aan het fitnessen en er zitten mensen met veel kennis over SS. :)

Je kan power cleans wel doen als newbie, hoewel ik eerst zou zorgen dat je form goed is van de oefeningen die je met SS doet. Als je power cleans doet met een verkeerde form ligt een blessure ineens heel dichtbij.
Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_113489877
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
Aw dat is aardig van je :D
Ik zal me niet laten wegjagen. Ben jij ook in dat topic te vinden?
My salvation lies in your love..
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:17:13 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_113489930
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
I know, I know. Ik vang d´r daar wel op. :P
pi_113489940
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:15 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Si. Maar zorg dat de alfa mannetjes dan niet gaan lopen bitchen en haar verwijzen naar het fitness topic.. Want je weet hoe t kan gaan soms.
Als je gewoon serieus er mee bezig bent is er niemand in dat topic die je gaat afkraken o.i.d.

En zeker niet als je SS doet.
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:17:53 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_113489996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:17 schreef Toverbal0 het volgende:

[..]

Als je gewoon serieus er mee bezig bent is er niemand in dat topic die je gaat afkraken o.i.d.

En zeker niet als je SS doet.
Precies, daar ga ik ook van uit.
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:20:00 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_113490197
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

I know, I know. Ik vang d´r daar wel op. :P
Use you're blue power!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_113713360
Gisteren een sample genomen van Jack3d. Heb al ervaring met andere pre work outs, maar deze is nog het meest aangename. Veel energie, was op een positieve manier onrustig. Aantal PR's verbroken! Ook geen last van een crash. Jullie ervaring met PWO's?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:17:28 #11
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_113714319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:51 schreef Thurston het volgende:
Gisteren een sample genomen van Jack3d. Heb al ervaring met andere pre work outs, maar deze is nog het meest aangename. Veel energie, was op een positieve manier onrustig. Aantal PR's verbroken! Ook geen last van een crash. Jullie ervaring met PWO's?
Wat zijn dit?

Edit: Even snel wat gegoogled, maar zijn de verschillen zo extreem door het innemen van een Pre Workout?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_113714638
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:17 schreef davako het volgende:

[..]

Wat zijn dit?

Edit: Even snel wat gegoogled, maar zijn de verschillen zo extreem door het innemen van een Pre Workout?
Niet erg veel hoor. Maar ik train altijd op fail, en gisteren toch 3 herhalingen meer dan normaal. En beetje zwaarder...
pi_113715410
Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant en dat wil ik nu wel veranderen dus ben ik nu ook wat meer aan het trainen. Ik fiets (racefiets) 2x per week en 1 avond squash ik. Dus qua cardio zit het dan volgens mij wel goed. Maar heeft het ook nog zin om wat fitness oefeningen te doen? Buikspieren enz? Of heeft dat niet direct invloed en zal ik eerst over mijn hele lichaam wat af moeten vallen voordat dat zin heeft?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:49:06 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_113715456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant en dat wil ik nu wel veranderen dus ben ik nu ook wat meer aan het trainen. Ik fiets (racefiets) 2x per week en 1 avond squash ik. Dus qua cardio zit het dan volgens mij wel goed. Maar heeft het ook nog zin om wat fitness oefeningen te doen? Buikspieren enz? Of heeft dat niet direct invloed en zal ik eerst over mijn hele lichaam wat af moeten vallen voordat dat zin heeft?
Meteen je buikspieren trainen heeft natuurlijk wel effect (op functioneel gebied).
Maar je zal geen effect ZIEN totdat het vet voor je buikspieren weg is.
pi_113715650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant en dat wil ik nu wel veranderen dus ben ik nu ook wat meer aan het trainen. Ik fiets (racefiets) 2x per week en 1 avond squash ik. Dus qua cardio zit het dan volgens mij wel goed. Maar heeft het ook nog zin om wat fitness oefeningen te doen? Buikspieren enz? Of heeft dat niet direct invloed en zal ik eerst over mijn hele lichaam wat af moeten vallen voordat dat zin heeft?
Het heeft zeker wel effect. Als je gespierder bent verbrand je automatisch meer calorieën.
Je zal het idd pas zien als je vet kwijtraakt, maar als je nu al begint is de basis er!
My salvation lies in your love..
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:59:48 #16
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_113715883
Grotere spieren is meer verbranden.
Maar denk niet dat buikspieren trainen nou heel erg helpt. Die train je met heel veel andere oefeningen wel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_113715934
Bedankt voor de tips. Ik ga in ieder geval thuis wat oefeningen doen op de avonden dat ik niet fiets of squash.
pi_113721748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Het heeft zeker wel effect. Als je gespierder bent verbrand je automatisch meer calorieën.
Je zal het idd pas zien als je vet kwijtraakt, maar als je nu al begint is de basis er!
Klopt, maar enkel buikspieren trainen heeft dan weinig zin. Beter om de grote spiergroepen aan te pakken in de sportschool, een paar oefeningen thuis zal weinig zoden aan de dijk zetten.
pi_113722147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:14 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Klopt, maar enkel buikspieren trainen heeft dan weinig zin. Beter om de grote spiergroepen aan te pakken in de sportschool, een paar oefeningen thuis zal weinig zoden aan de dijk zetten.
Ohja, hij vroeg als voorbeeld buikspieren, maar ik bedoelde meer dat oefeningen in het algemeen wel goed zijn voor de verbranding.
My salvation lies in your love..
pi_113726849
Precies beetje sit ups, push ups enz..
pi_113727138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:19 schreef Stansfield het volgende:
Precies beetje sit ups, push ups enz..
Nja het probleem daarmee is, is dat je alleen je spieruithoudingsvermogen traint, op zich prima, maar je gaat er geen kracht en massa mee opbouwen. En dáármee verbrandt je uiteindelijk meer calorieën in rust.
Met zware gewichten en weinig herhalingen kunnen je spieren groeien.
Met 100 situps op een dag gebeurt er (tegen het algemene idee in) niet zoveel met je buikspieren, behalve dat hun conditie getraind wordt.
My salvation lies in your love..
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:31:28 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_113727435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:25 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Nja het probleem daarmee is, is dat je alleen je spieruithoudingsvermogen traint, op zich prima, maar je gaat er geen kracht en massa mee opbouwen. En dáármee verbrandt je uiteindelijk meer calorieën in rust.
Met zware gewichten en weinig herhalingen kunnen je spieren groeien.
Met 100 situps op een dag gebeurt er (tegen het algemene idee in) niet zoveel met je buikspieren, behalve dat hun conditie getraind wordt.
Precies. Dus als je al situps doet kun je beter een gewicht pakken en op je borst leggen, en minder reps doen.
pi_113730720
Je zult er alleen niets van zien aangezien je "Ik ben al een tijdje wat aan de zware kant". Natuurlijk weet ik je vetpercentage niet, maar het buikvet zal waarschijnlijk het laatste verdwijnen. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:34:16 #24
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113808987
Ben net met een vriend mee gaan fitnessen en kan er nu een week gratis heen. Daarna wil ik wel doorgaan, denk ik. Net ben ik 2 uur geweest en heb meteen een afspraak gemaakt met de instructeur om om 19:00 uur terug te komen zodat hij me alles uit kan gaan leggen. Alleen heb ik vannacht maar een paar uur geslapen dus ben benieuwd hoe het gaat :( Ik ben trouwens 16 voor degene die het willen weten.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:35:30 #25
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_113818449
Heeft iemand een adres waar het boek van Rippetoe te kopen is?
Heb al gekeken bij Bol etc, maar die hebben 'm niet.

(Ja, ik weet hij is ook te downloaden, maar wil 'm graag op mijn nachtkastje hebben. ;) )
pi_113942670
Iemand die mee gaat doen aan de Urbanathlon?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 8 juli 2012 @ 21:50:15 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113945479
Hoi! Ik ga dit even volgen (naast het bodybuilding topic). Ben een hardloper, momenteel geblesseerd (voor iig een maand of drie, MTSS) en wil aan krachttraining gaan doen om de kans op toekomstige blessures te verkleinen :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 juli 2012 @ 21:51:58 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113945600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Schild het volgende:
Heeft iemand een adres waar het boek van Rippetoe te kopen is?
Heb al gekeken bij Bol etc, maar die hebben 'm niet.

(Ja, ik weet hij is ook te downloaden, maar wil 'm graag op mijn nachtkastje hebben. ;) )
Miss op amazon of bookdepository?

Jullie kennen hem vast al, maar dit vond ik wel een interessante link:

http://www.asics.nl/runni(...)-bij-krachttraining/
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 17:08:09 #29
39793 Moody
el moody
pi_114160710
Ik ben aan het kijken naar een 2e hands krachtstation. Waarom een krachtstation? Ik vind veel sporten leuk (hardlopen, wielrennen) en wil onafhankelijk van een sportschool wat aan krachttraining doen wanneer mij dat uitkomt. Het gemak van even een half uurtje trainen in de schuur zie ik wel zitten. Ik heb 6-7 jaar aan krachttraining gedaan, dus ik ken de meeste oefeningen wel. Een krachtstation lijkt me een goed compromis tussen bruikbaarheid, gemak en ruimte. Even snel het gewicht aanpassen, dat soort dingen. Mijn vriendin gaat het ook gebruiken en die laat ik liever ook niet klooien met dumbells en een stang.

Ik wil er max. zo'n ¤500,-/¤600,- aan uitgeven, het liefst uiteraard 2e hands.

Heb me er al wat in verdiept en kom vaak het merk Kettler tegen. De Kinetic F3 lijkt me wel wat:



Ik kan deze voor zo'n ¤550,- overnemen. (nieuwprijs ¤1200,-)
Is dit een goede keus of kan ik beter voor een ander merk/type gaan binnen mijn budget?

Thnx! :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_114162086
http://powercage.nl/
Misschien ook wel een goede site voor jou. :)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:27:23 #31
39793 Moody
el moody
pi_114164053
Met alle respect, maar ik zoek echt zo'n "n00b" krachtstation. Ik weet dat dat in deze sport niet serieus genomen wordt, toch kies ik er voor. Krachttraining is namelijk voor mij een bijzaak, waar ik niet teveel ruimte en "gedoe" voor wil verspillen. Het snel van gewicht wisselen is echt een must, omdat mijn vriendin het ook veilig en snel moet kunnen gebruiken.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_114164133
Sure; maar ik heb zoiets, als je het doet, doe het dan goed.

Maar als je zulke lage eisen eraan stelt is de bovenstaande machine perfect.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:34:02 #33
39793 Moody
el moody
pi_114164368
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:29 schreef drumstickNL het volgende:
Sure; maar ik heb zoiets, als je het doet, doe het dan goed.

Maar als je zulke lage eisen eraan stelt is de bovenstaande machine perfect.
Ik stel geen lage eisen. Met zo'n krachtstation kun je prima doen wat ik voor ogen heb. Een beetje aan kracht winnen bij de spieren waar ik met hardlopen en wielrennen weinig aan besteed. Zoals gezegd is fitnessen een bijzaak. Ik kan niet alle sporten evenveel aandacht geven, ik heb een baan, vrouw en (over 2 maand) een kind :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_114171683
Wat wil je nou horen? Wil je nou een bevestiging dat dat ding goed is ofwat?

Je weet dat je beter kan krijgen voor evenveel (miss minder) en je wilt voor zoiets gaan?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:59:41 #35
39793 Moody
el moody
pi_114173733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:18 schreef mtchel112 het volgende:
Wat wil je nou horen? Wil je nou een bevestiging dat dat ding goed is ofwat?

Je weet dat je beter kan krijgen voor evenveel (miss minder) en je wilt voor zoiets gaan?
Zucht. "Beter" is wel een erg ruim begrip. Beter voor jou is niet beter voor mij. Snappie?

Maar goed, misschien ben ik ook niet in het juiste topic om fitnessapparatuur te bespreken. Mijn fout....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_114173998
Hoe kun je met dat ding traps, triceps, biceps, hamstrings trainen?

Kun je daarmee uberhaupt wel een soort van chest press oefening doen, enige wat ik zie is een butterfly achtige oefening.

Je schiet er echt weinig mee op als je de helft van je rug ermee kan trainen, de helft van je borst en geen arm isolatie oefeningen. En alleen je voorkant van je benen, en niet de achterkant
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:08:08 #37
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_114174167
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:59 schreef Moody het volgende:

[..]

Zucht. "Beter" is wel een erg ruim begrip. Beter voor jou is niet beter voor mij. Snappie?

Maar goed, misschien ben ik ook niet in het juiste topic om fitnessapparatuur te bespreken. Mijn fout....
Naast dit topic heb je alleen het bodybuilders topic. Daar zit je helemaal misplaatst. Dus luister naar advies hier. Wat zou je willen trainen? Da's het belangrijkst.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:16:13 #38
39793 Moody
el moody
pi_114174532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:04 schreef mtchel112 het volgende:
Hoe kun je met dat ding traps, triceps, biceps, hamstrings trainen?

Kun je daarmee uberhaupt wel een soort van chest press oefening doen, enige wat ik zie is een butterfly achtige oefening.

Je schiet er echt weinig mee op als je de helft van je rug ermee kan trainen, de helft van je borst en geen arm isolatie oefeningen. En alleen je voorkant van je benen, en niet de achterkant
Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de video :)

Maar ik merk dat er weinig/geen mensen in dit topic zijn die een dergelijk apparaat hebben die gebruikerservaringen kunnen delen. Ik zal verder zoeken, no problem :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_114174720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de video :)

Maar ik merk dat er weinig/geen mensen in dit topic zijn die een dergelijk apparaat hebben die gebruikerservaringen kunnen delen. Ik zal verder zoeken, no problem :)
Kijk we willen je helpen, alleen blijkbaar is zon ding gewoon niet echt goed volgens de meeste hier.

Als jij een powercage + latpulley + dipping bars + halter, schijven en bankje heb jij waaraarschijnlijk jaren plezier en resultaat
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:35:53 #40
39793 Moody
el moody
pi_114175561
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:20 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Kijk we willen je helpen, alleen blijkbaar is zon ding gewoon niet echt goed volgens de meeste hier.

Als jij een powercage + latpulley + dipping bars + halter, schijven en bankje heb jij waaraarschijnlijk jaren plezier en resultaat
True, maar dat zoek ik niet om eerder genoemde redenen :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:36:06 #41
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_114175575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Al die zaken zijn mogelijk, tenminste volgens de video :)

Maar ik merk dat er weinig/geen mensen in dit topic zijn die een dergelijk apparaat hebben die gebruikerservaringen kunnen delen. Ik zal verder zoeken, no problem :)
Tja iedereen is er van overtuigd dat je de grootste spiergroepen moet pakken. Dat kan hier niet goed mee dus ja dan zit je hier niet echt goed. Wellicht een hardloop of wielren forum. Maar die beweren dat ze al genoeg beenspieren trainen enzo dus dat dat genoeg is.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:23 #42
51286 w00h00
Digital man!
pi_114391917
Wie kan mij een handje helpen met supplementen?

Ik fitness nu 2 maanden 3 x per week om me spiermassa te vergroten en om het proces te versnellen/verbeteren ben ik naar voedingsupplementen in pilvorm aan 't kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Pre workout, eiwit, amonozuren, beta aline, BCCA etcetera.. en dat ook allemaal in 1001 varianten en merken.
pi_114394364
Post eens je voeding- en trainingschema?
pi_114395631
Post je voedingsschema inderdaad. Erg veel supplementen zijn niet direct nodig of er is veel discussie over de werking ervan. Pre-workouts ben ik sowieso geen fan van. Ik krijg altijd een enorme dip daarna en vaak ook een slechte eetlust of hoofdpijn. Paar keer verschillende geprobeerd, maar zonder kan ik me ook prima redden.

Eiwit (Whey) is sowieso wel een aanrader. Erg goed als je een aantal gram eiwitten mist in je dieet en ideaal om na je workout te nemen.
pi_114395759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:08 schreef w00h00 het volgende:
Wie kan mij een handje helpen met supplementen?

Ik fitness nu 2 maanden 3 x per week om me spiermassa te vergroten en om het proces te versnellen/verbeteren ben ik naar voedingsupplementen in pilvorm aan 't kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Pre workout, eiwit, amonozuren, beta aline, BCCA etcetera.. en dat ook allemaal in 1001 varianten en merken.
Als je die supps al door elkaar haalt kun je beter geen supps gebruiken :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:10:28 #46
51286 w00h00
Digital man!
pi_114403060
7.30
Opstaan
8.00
Bakje yoghurt eventueel met Müsli of een glas met magere melk.
10.00
Evergreen
12.30
2 bruine botterhammen met linera (magere) leverpastei en 2 botehammen met pindakaas
15.00
Appel of Banaan of 2 Mandarijnen
17.00
Banaan of sultana
17:30 - 19:00
Fitness: opwarming 10 min hardlopen of crosstrainer, daarna specifiek programma voor totale bovenlichaam van ong 45 min gemaakt door fitnessinstructeur op diverse apparaten, daarna nog 30 min diverse oefeningen met gewichten gericht op spiermassa voor armen en schouders.
19.30
Eten: momenteel eet ik met een Sonja Bakkeraar mee :D dus vrij divers en gezond allemaal.
20.00
soms nog bakje vanille vla of yoghurt
22:00
2 Beschuitjes of cracottes met kaas
23.30
Slapen

[ Bericht 1% gewijzigd door w00h00 op 19-07-2012 09:25:12 ]
pi_114403427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:10 schreef w00h00 het volgende:
19.30
Eten: momenteel eet ik met een Sonja Bakkeraar mee :D dus vrij divers en gezond allemaal.

;(
Verder neem ik aan dat je wil afvallen? Maar dan eet je alsnog vrij weinig, of je moet 1,50m groot zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:45:24 #48
51286 w00h00
Digital man!
pi_114403768
Ja mag wel 5 kilo af, vandaar. (zit al op 2, dus nog 3 te gaan)

Ik hou me verder niet echt aan de hoeveelheden en de gerechten vallen me alleszins mee.
pi_114410414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:45 schreef w00h00 het volgende:
Ja mag wel 5 kilo af, vandaar. (zit al op 2, dus nog 3 te gaan)

Ik hou me verder niet echt aan de hoeveelheden en de gerechten vallen me alleszins mee.
Je eet veel fruit, opzich prima, maar heeft voor de rest weinig toegevoegde waarde tenzij je het als PWO gebruikt voor snelle suikers.. Zou dan plakjes kipfilet eten. Verder zou ik dit 22:00
2 Beschuitjes of cracottes met kaas wijzigen in kwark.
pi_114412037
Als je spiermassa op wil bouwen, zoals je eerder zei, heb je veel meer eiwitten nodig. En met veel eiwitten kun je ook prima vet verbranden in combinatie met fitness. Hoog in eiwitten, laag in koolhydraten en wat meer vetten voor de verbranding.

Eiwit heeft 4 kcal per gram
Koolhydraten hebben er ook 4
Vetten hebben er 9

Als je dan bijvoorbeeld 2000kcal op een dag wil eten, maar wel met genoeg eiwit zou je zoiets kunnen doen.

Eiwit - 200 gram - 800kcal
Koolhydraten - 125 gram - 500kcal
Vetten - 77 gram - 700kcal

Weet niet zeker of dit goede verhoudingen zijn, omdat ik mij er nog moet verdiepen in het vet verbranden. Ik ben nu juist bezig met aankomen. Maar iemand hier weet er vast wel meer over en kan je vertellen of dit goed is of een betere tip geven.

Dan gewoon voedsel zoeken waarmee je deze macro's kunt halen. Een bak magere kwark is erg goed inderdaad, geeft ruim 40gram eiwit en nauwelijks vet. Een wheyshake met 400ml melk geeft ongeveer 40 gram eiwit, 20 gram koolhydraten, 14 gram vet.
pi_114412230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:45 schreef w00h00 het volgende:
Ja mag wel 5 kilo af, vandaar. (zit al op 2, dus nog 3 te gaan)

Ik hou me verder niet echt aan de hoeveelheden en de gerechten vallen me alleszins mee.
Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:49:53 #52
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114412281
Ik heb ook een vraagje.
Al maanden heb krijg ik pijn in één of beiden knieën als ik langer dan 20 minuten op de crosstrainer sta. Ik heb ondertussen al gewisseld van schoenen maar ik heb er nog steeds last van.
Na het sporten is de pijn wel snel weer weg.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:04:20 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114412952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:49 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Al maanden heb krijg ik pijn in één of beiden knieën als ik langer dan 20 minuten op de crosstrainer sta. Ik heb ondertussen al gewisseld van schoenen maar ik heb er nog steeds last van.
Na het sporten is de pijn wel snel weer weg.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
Het is de herhalende beweging die je nekt. Duidelijk omdat zodra je er af stapt het als snel weg is, door een andere belasting van je knieen. Dus of de positie van de crosstrainer is net effe verkeerd voor je, of er is iets niet goed in je knieen.

Heb je vaker last van je knieen met andere oefeningen of cardio?
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:08:20 #54
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114413139
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is de herhalende beweging die je nekt. Duidelijk omdat zodra je er af stapt het als snel weg is, door een andere belasting van je knieen. Dus of de positie van de crosstrainer is net effe verkeerd voor je, of er is iets niet goed in je knieen.

Heb je vaker last van je knieen met andere oefeningen of cardio?
In het verleden met spinnen heb ik daar nooit last van gehad.
Met fietsen heb ik er volgens mij geen last van. Met hardlopen weet ik niet zeker, dat doe ik niet vaak. Vanavond ga ik het wel weer doen, dan zal ik eens opletten. Met skeeleren heb ik er ook geen last van.

Ik voel wel vaker mijn knieën, maar nooit zo opvallend als met crosstrainen dus dat weet ik niet meer precies wanneer dat was ;)
Wil dat zeggen dat ik zwakke knieën heb? Kan ik ze versterken of ervoor zorgen dat ik er minder last van heb?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:15:30 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114413438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:08 schreef Luxuria het volgende:

[..]

In het verleden met spinnen heb ik daar nooit last van gehad.
Met fietsen heb ik er volgens mij geen last van. Met hardlopen weet ik niet zeker, dat doe ik niet vaak. Vanavond ga ik het wel weer doen, dan zal ik eens opletten. Met skeeleren heb ik er ook geen last van.

Ik voel wel vaker mijn knieën, maar nooit zo opvallend als met crosstrainen dus dat weet ik niet meer precies wanneer dat was ;)
Wil dat zeggen dat ik zwakke knieën heb? Kan ik ze versterken of ervoor zorgen dat ik er minder last van heb?
Nee, ik denk niet dat je zwakke knieen hebt. Ik denk dat je op de crosstrainer een beweging maakt waardoor er iets, elke keer dat je een cirkel draai, zogezegd, druk krijgt op iets in je knie waar het niet blij van wordt. Waar voel je de pijn precies?
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:49 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114413594
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat je zwakke knieen hebt. Ik denk dat je op de crosstrainer een beweging maakt waardoor er iets, elke keer dat je een cirkel draai, zogezegd, druk krijgt op iets in je knie waar het niet blij van wordt. Waar voel je de pijn precies?
Ik vind het moeilijk aangeven waar de pijn precies zit, volgens mij aan de onderkant van de knie en binnenin achter de knieschijf.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:22:50 #57
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114413763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk aangeven waar de pijn precies zit, volgens mij aan de onderkant van de knie en binnenin achter de knieschijf.
Het zou je meniscus kunnen zijn. Denk dat de dokter of een fysio je een beter antwoord kan geven. En ik zou er voor de zekerheid een langsgaan. Misschien voorkom je er een grotere blessure mee.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:25:43 #58
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114413886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het zou je meniscus kunnen zijn. Denk dat de dokter of een fysio je een beter antwoord kan geven. En ik zou er voor de zekerheid een langsgaan. Misschien voorkom je er een grotere blessure mee.
Ik dacht altijd dat een dokter er toch niks aan zou kunnen zien omdat ik er normaal gesproken geen last van heb, alleen met het crosstrainen.
Maar misschien moet ik inderdaad toch maar eens gaan, die pijn iedere keer is ook niet normaal.
Thnx voor de info/reacties!
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:31:06 #59
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114414126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:25 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat een dokter er toch niks aan zou kunnen zien omdat ik er normaal gesproken geen last van heb, alleen met het crosstrainen.
Maar misschien moet ik inderdaad toch maar eens gaan, die pijn iedere keer is ook niet normaal.
Thnx voor de info/reacties!
Ik zou er zeker even naar laten kijken. Je wil echt je meniscus niet kapot trainen. Dat is een last voor de rest van je leven.
pi_114415207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Thurston het volgende:

[..]

Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..
Als beginner kan je beide wel tegelijk doen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:58:46 #61
51286 w00h00
Digital man!
pi_114415346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Thurston het volgende:

[..]

Maar wil je afvallen of spiermassa kweken? Het is het 1 of het ander.. Is moeilijk te combineren..
Spiermassa kweken.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:44 schreef Sapstengel het volgende:
Als je spiermassa op wil bouwen, zoals je eerder zei, heb je veel meer eiwitten nodig. En met veel eiwitten kun je ook prima vet verbranden in combinatie met fitness. Hoog in eiwitten, laag in koolhydraten en wat meer vetten voor de verbranding.

Eiwit heeft 4 kcal per gram
Koolhydraten hebben er ook 4
Vetten hebben er 9

Als je dan bijvoorbeeld 2000kcal op een dag wil eten, maar wel met genoeg eiwit zou je zoiets kunnen doen.

Eiwit - 200 gram - 800kcal
Koolhydraten - 125 gram - 500kcal
Vetten - 77 gram - 700kcal

Weet niet zeker of dit goede verhoudingen zijn, omdat ik mij er nog moet verdiepen in het vet verbranden. Ik ben nu juist bezig met aankomen. Maar iemand hier weet er vast wel meer over en kan je vertellen of dit goed is of een betere tip geven.

Dan gewoon voedsel zoeken waarmee je deze macro's kunt halen. Een bak magere kwark is erg goed inderdaad, geeft ruim 40gram eiwit en nauwelijks vet. Een wheyshake met 400ml melk geeft ongeveer 40 gram eiwit, 20 gram koolhydraten, 14 gram vet.
Dankjewel! :)

Ik ben laatst ook al op onderzoek geweest om mijn dagelijkse voedingschema met meer eiwitten te voorzien, maar dat valt niet mee zeg. Daarnaast zijn de aantallen gram eiwitten ook nog bizar laag in de meeste producten, vandaar dat ik terecht ben gekomen bij de voeidingsupplementen. Conclusie is dus om eiwit gehalte naar 200 gram per dag (elke dag of trainingsdagen?) te brengen? In name voornamelijk voor of na trainen? En buiten trainingsdagen verspreidt over de dag?

Aantal jaren geleden ben ik al heel optimistisch begonnen met fitnessen en heb me toen ook een grote zak met whey shake aan laten smeren, maar kan me nog herinneren dat ik dat echt niet weg kreeg toen, vandaar dat ik het ook liever in pilvorm inneem, maar dat zal wel minder snel worden opgenomen door het lichaam?
pi_114415503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als beginner kan je beide wel tegelijk doen.
Hoe?
pi_114415614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Spiermassa kweken.

[..]

Dankjewel! :)

Ik ben laatst ook al op onderzoek geweest om mijn dagelijkse voedingschema met meer eiwitten te voorzien, maar dat valt niet mee zeg. Daarnaast zijn de aantallen gram eiwitten ook nog bizar laag in de meeste producten, vandaar dat ik terecht ben gekomen bij de voeidingsupplementen. Conclusie is dus om eiwit gehalte naar 200 gram per dag (elke dag of trainingsdagen?) te brengen? In name voornamelijk voor of na trainen? En buiten trainingsdagen verspreidt over de dag?

Aantal jaren geleden ben ik al heel optimistisch begonnen met fitnessen en heb me toen ook een grote zak met whey shake aan laten smeren, maar kan me nog herinneren dat ik dat echt niet weg kreeg toen, vandaar dat ik het ook liever in pilvorm inneem, maar dat zal wel minder snel worden opgenomen door het lichaam?
Wat ik heb gedaan is eerst af gaan vallen tot streef gewicht. Daarna ben ik massa gaan kweken. Voordeel hier van is dat je vet % gelijk een stuk lager is.
pi_114415619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Spiermassa kweken.

[..]

Dankjewel! :)

Ik ben laatst ook al op onderzoek geweest om mijn dagelijkse voedingschema met meer eiwitten te voorzien, maar dat valt niet mee zeg. Daarnaast zijn de aantallen gram eiwitten ook nog bizar laag in de meeste producten, vandaar dat ik terecht ben gekomen bij de voeidingsupplementen. Conclusie is dus om eiwit gehalte naar 200 gram per dag (elke dag of trainingsdagen?) te brengen? In name voornamelijk voor of na trainen? En buiten trainingsdagen verspreidt over de dag?

Aantal jaren geleden ben ik al heel optimistisch begonnen met fitnessen en heb me toen ook een grote zak met whey shake aan laten smeren, maar kan me nog herinneren dat ik dat echt niet weg kreeg toen, vandaar dat ik het ook liever in pilvorm inneem, maar dat zal wel minder snel worden opgenomen door het lichaam?
Ik neem zo'n 160 gram eiwit per dag, maar neem ook een berg koolhydraten. Maar als je vet wil verbranden is dat niet ideaal, dus heb je meer eiwit nodig om aan de benodigde calorien te komen.

Dit neem je elke dag inderdaad. Op trainingsdagen kun je na je workout een whey-shake nemen voor sneller herstel. De rest gewoon verspreid over de dag. Voor het slapen gaan is magere kwark goed, verder gewoon bij het ontbijt, vlees met avondeten etc. Er zijn erg veel producten met weinig koolhydraten, maar een hoog eiwitgehalte. Rood vlees, kipfilet, vis, blikje tonijn, whey uiteraard. Noten zijn ook goed. Bevatten veel eiwit en de vetten die je nodig hebt. http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/highproteinfood.htm staat wel het een en ander.

Whey is prima te doen wanneer je iets met een smaakje neemt. Naturel whey is smerig en smaakt naar kalk, maar ik neem altijd banaan. Smaakt gewoon naar een banaan milkshake, erg lekker zelfs. Zoiets is best goed. Deze bijvoorbeeld: http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:16:54 #65
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114416150
Ik heb deze whey, zeer aan te raden:
http://www.powersupplements.nl/pure-whey-protein-isolate-1000g-35

Daar zitten heel veel eiwitten in, 90 gram per 100 gram whey en bijna geen vet en koolhydraten.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:29:55 #66
51286 w00h00
Digital man!
pi_114416755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik neem zo'n 160 gram eiwit per dag, maar neem ook een berg koolhydraten. Maar als je vet wil verbranden is dat niet ideaal, dus heb je meer eiwit nodig om aan de benodigde calorien te komen.

Dit neem je elke dag inderdaad. Op trainingsdagen kun je na je workout een whey-shake nemen voor sneller herstel. De rest gewoon verspreid over de dag. Voor het slapen gaan is magere kwark goed, verder gewoon bij het ontbijt, vlees met avondeten etc. Er zijn erg veel producten met weinig koolhydraten, maar een hoog eiwitgehalte. Rood vlees, kipfilet, vis, blikje tonijn, whey uiteraard. Noten zijn ook goed. Bevatten veel eiwit en de vetten die je nodig hebt. http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/highproteinfood.htm staat wel het een en ander.

Whey is prima te doen wanneer je iets met een smaakje neemt. Naturel whey is smerig en smaakt naar kalk, maar ik neem altijd banaan. Smaakt gewoon naar een banaan milkshake, erg lekker zelfs. Zoiets is best goed. Deze bijvoorbeeld: http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/
Afvallen is geen noodzaak en ook niet het doel. Maar doordat me vriendin het Sonja Bakker dieet volgt en ik daar het avondavond ook van moet hebben gaan die paar kilo er vanzelf wel af.

Oke, maar hoe kom jij op die 160 gram? Waarom zou ik dan 200 gram eiwitten moeten hebben? Ik ga in ieder geval mijn dagelijkse voeding met wat kwark en kipfilet uit breiden en de rest aan te vullen met een eiwitshake.
pi_114417027
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Afvallen is geen noodzaak en ook niet het doel. Maar doordat me vriendin het Sonja Bakker dieet volgt en ik daar het avondavond ook van moet hebben gaan die paar kilo er vanzelf wel af.

Oke, maar hoe kom jij op die 160 gram? Waarom zou ik dan 200 gram eiwitten moeten hebben? Ik ga in ieder geval mijn dagelijkse voeding met wat kwark en kipfilet uit breiden en de rest aan te vullen met een eiwitshake.
160 is ook prima. Maar ik dacht dat je voornamelijk vet wilde verbranden en dan is het slim om lager in koolhydraten te gaan, met als gevolg dat je meer eiwit en vet nodig hebt om aan dezelfde hoeveelheid calorien te komen. Vandaar dat ik als voorbeeld even 200 gram nam. Wanneer je dit niet per se wil zal 160 ook wel genoeg zijn. Ik geloof dat men uitgaat van om en nabij de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Waardoor ik dan op 160-170 uitkom. Ik eet meestal nog wel iets meer dan dat.

Wat ik eet op een dag aan eiwit:

2.5 liter volle melk ~ 85 gram
2 scoops whey - 50 gram
Vlees/vis/kip bij avondeten - 40 gram
50 gram pinda's - 13 gram
Totaal ongeveer 190 gram

En dan zit er nog wat eiwit in aardappels, rijst, havermout etc. Maar dat zijn enkele grammen.

Nogmaals, het zou fijn zijn als iemand even mijn posts controleert en zijn/haar mening geeft. Ik heb me wel verdiept en veel ingelezen op internet en nagevraagd aan bodybuilder vrienden, maar ben geen expert op dit gebied. Een second opinion is welkom :) .
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:55:18 #68
51286 w00h00
Digital man!
pi_114417848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

160 is ook prima. Maar ik dacht dat je voornamelijk vet wilde verbranden en dan is het slim om lager in koolhydraten te gaan, met als gevolg dat je meer eiwit en vet nodig hebt om aan dezelfde hoeveelheid calorien te komen. Vandaar dat ik als voorbeeld even 200 gram nam. Wanneer je dit niet per se wil zal 160 ook wel genoeg zijn. Ik geloof dat men uitgaat van om en nabij de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Waardoor ik dan op 160-170 uitkom. Ik eet meestal nog wel iets meer dan dat.

Wat ik eet op een dag aan eiwit:

2.5 liter volle melk ~ 85 gram
2 scoops whey - 50 gram
Vlees/vis/kip bij avondeten - 40 gram
50 gram pinda's - 13 gram
Totaal ongeveer 190 gram

En dan zit er nog wat eiwit in aardappels, rijst, havermout etc. Maar dat zijn enkele grammen.

Nogmaals, het zou fijn zijn als iemand even mijn posts controleert en zijn/haar mening geeft. Ik heb me wel verdiept en veel ingelezen op internet en nagevraagd aan bodybuilder vrienden, maar ben geen expert op dit gebied. Een second opinion is welkom :) .
Dank tot dus ver! ^O^

2,5 liter volle melk? :o

Qua pinda's nog een advies?
pi_114418044
Went best wel die melk. Ik dronk het eerder nooit, toen langzaam steeds meer gaan drinken, totdat ik zonder probleem 2.5 liter weg kreeg :P . Enige probleem is dat ik 1x per week een halve kar vol aan pakken melk moet kopen :') .

Pinda's gewoon ongezouten kopen. Ik haal altijd die blauwe zakjes van Duyvis. ¤1,17 voor 225 gram dacht ik. Andere noten kunnen ook prima. Ongezouten cashewnoten, amandelen enz.
pi_114418759
pinda's ongezouten en ongebrand

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:10 schreef w00h00 het volgende:
7.30
Opstaan
8.00
Bakje yoghurt eventueel met Müsli of een glas met magere melk.
10.00
Evergreen
12.30
2 bruine botterhammen met linera (magere) leverpastei en 2 botehammen met pindakaas
15.00
Appel of Banaan of 2 Mandarijnen
17.00
Banaan of sultana
17:30 - 19:00
Fitness: opwarming 10 min hardlopen of crosstrainer, daarna specifiek programma voor totale bovenlichaam van ong 45 min gemaakt door fitnessinstructeur op diverse apparaten, daarna nog 30 min diverse oefeningen met gewichten gericht op spiermassa voor armen en schouders.
19.30
Eten: momenteel eet ik met een Sonja Bakkeraar mee :D dus vrij divers en gezond allemaal.
20.00
soms nog bakje vanille vla of yoghurt
22:00
2 Beschuitjes of cracottes met kaas
23.30
Slapen
dit is geen voedingschema

hoeveel kcal.. welke macro's?

wat is je onderhoud?

zo lang je je voeding niet op orde hebt zijn supplementen eigenlijk weggegooid geld

hoe zien je trainingen er uit? ik heb het gevoel dat daar ook nog wel wat aan te verbeteren valt

[ Bericht 47% gewijzigd door 16meter op 19-07-2012 16:33:00 ]
pi_114418926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:55 schreef w00h00 het volgende:
Qua pinda's nog een advies?
Ik haal cashewnoten altijd op de markt, maar misschien kan het ergens anders goedkoper.
pi_114419896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:08 schreef Moody het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een 2e hands krachtstation. Waarom een krachtstation? Ik vind veel sporten leuk (hardlopen, wielrennen) en wil onafhankelijk van een sportschool wat aan krachttraining doen wanneer mij dat uitkomt. Het gemak van even een half uurtje trainen in de schuur zie ik wel zitten. Ik heb 6-7 jaar aan krachttraining gedaan, dus ik ken de meeste oefeningen wel. Een krachtstation lijkt me een goed compromis tussen bruikbaarheid, gemak en ruimte. Even snel het gewicht aanpassen, dat soort dingen. Mijn vriendin gaat het ook gebruiken en die laat ik liever ook niet klooien met dumbells en een stang.

Ik wil er max. zo'n ¤500,-/¤600,- aan uitgeven, het liefst uiteraard 2e hands.

Heb me er al wat in verdiept en kom vaak het merk Kettler tegen. De Kinetic F3 lijkt me wel wat:

[ afbeelding ]

Ik kan deze voor zo'n ¤550,- overnemen. (nieuwprijs ¤1200,-)
Is dit een goede keus of kan ik beter voor een ander merk/type gaan binnen mijn budget?

Thnx! :)
Heb je niks aan, zonde van je geld. Als je wilt werken aan je core strength, als aanvulling op je sporten (hardlopen/wielrennen), heb je honderd keer meer aan een powerrackje, barbell en wat schijfjes. Op den duur misschien een pully station erbij en/of wat dumbbells. Kun je jaren plezier van hebben en voor hetzelfde (of minder) geld!

Lunges, squats, deadlifts etc gaan je helpen. Niet een halfbakken chest press of leg extension op een gammel apparaatje. Al kun je met zo'n machine wel lekker lui op een stoeltje zitten, zonder al te veel denkwerk en zweet op je voorhoofd... als je dat soms is waar je naar op zoek bent. ;) Maar het resultaat zal er ook naar zijn.

Maar zoals de Hodge twins altijd zo mooi zeggen: "Do whatever the fuck you wanna do!"
pi_114421123
Het ziet er inderdaad erg gammel uit
pi_114430324
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:16 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb deze whey, zeer aan te raden:
http://www.powersupplements.nl/pure-whey-protein-isolate-1000g-35

Daar zitten heel veel eiwitten in, 90 gram per 100 gram whey en bijna geen vet en koolhydraten.
Die heb ik ook altijd, wel altijd 2kg. Maar is mijn favoriete whey.
  donderdag 19 juli 2012 @ 20:24:34 #75
51286 w00h00
Digital man!
pi_114430361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:14 schreef 16meter het volgende:
pinda's ongezouten en ongebrand

[..]

dit is geen voedingschema

hoeveel kcal.. welke macro's?

wat is je onderhoud?

zo lang je je voeding niet op orde hebt zijn supplementen eigenlijk weggegooid geld

hoe zien je trainingen er uit? ik heb het gevoel dat daar ook nog wel wat aan te verbeteren valt
Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
  donderdag 19 juli 2012 @ 20:25:12 #76
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114430392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
Je inlezen op internet ;)

Hier staat om te beginnen al veel informatie: [Bodybuilding] (#238) -|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-

[ Bericht 7% gewijzigd door Luxuria op 19-07-2012 20:30:22 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114457294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Ja zo diep ben ik er nog niet op in gegaan, where to start?
Qua voeding vond ik deze sites informatief:
http://www.shapefit.com/basal-metabolic-rate.html
http://www.body-fitness.n(...)schema-opstellen.asp

Om je basaal metabolisme te berekenen, dus je energiebehoefte in rust zonder rekening te houden met activiteiten, kan je de Harris-Benedict-formule gebruiken. Ik heb deze formule van DBB:

88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677) = aantal benodigde kcal
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:14:54 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114465980
Nog een vraag:

Het is niet goed om minder dan 1000kcal op een dag te eten, dat is meer een crashdieet.
Maar als ik nu bijv. 1500kcal op een dag eet en met sporten minstens 500kcal verbrand, is dat erg?
En ik wil dus afvallen, niet op gewicht blijven.
Mijn bmr is 1436kcal en onderhoud rond de 1900kcal als ik het goed heb.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114471811
Je zal veel spier verbranden duude,

Max 20% van je onderhoud, kun je doen door minder te eten, cardio of een mix
pi_114472084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:14 schreef Luxuria het volgende:
Nog een vraag:

Het is niet goed om minder dan 1000kcal op een dag te eten, dat is meer een crashdieet.
Maar als ik nu bijv. 1500kcal op een dag eet en met sporten minstens 500kcal verbrand, is dat erg?
En ik wil dus afvallen, niet op gewicht blijven.
Mijn bmr is 1436kcal en onderhoud rond de 1900kcal als ik het goed heb.
dat is dan nog steeds erg ja, niet doen... gewoon geduld hebben. ik zou zeker niet meer dan 400 kcal onder onderhoud eten... dus als je sport is dat 2000 kcal, op rustdagen 1500.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:11:08 #81
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114472101
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:02 schreef mtchel112 het volgende:
Je zal veel spier verbranden duude,

Max 20% van je onderhoud, kun je doen door minder te eten, cardio of een mix
Het is een duderinnetje. Ik zou met voeding niet lager dan 15% onder onderhoud gaan, en dan cardio erbij.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:42:01 #82
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114475212
Oke thnx! Ik ben steeds bang dat ik teveel eet waardoor ik niet afval, maar dat zal wel meevallen :)
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:12:36 #83
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114478745
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:42 schreef Luxuria het volgende:
Oke thnx! Ik ben steeds bang dat ik teveel eet waardoor ik niet afval, maar dat zal wel meevallen :)
Je kan best veel eten, zolang je maar verbrand.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 16:04:51 #84
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114499405
Ik baal wel dat mijn sportschool in het weekend 's middags gesloten is :{
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114736880
Ga nu 3 x in de week sporten om me calorieeen verbruik omhoog te krijgen na een crashdieet
Daarnaast ben ik nu langzaam weer meer aan het eten (niet te snel anders was dat dieet voor niks)

We komen er wel, er moet nog 7 kilo vanaf ongeveer (van de 30)

Train nu borst, buik, heel mijn rug, biceps en triceps. Ojah en bovenbenen

Doe alleen nog te weinig cardio
pi_114737973
Iemand nog een goede iphone app waar ik mijn oefeningen + gewicht + herhalingen makkelijk in kan verwerken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_114768658
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:48:28 #88
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114769077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
Je voeding wat aanpassen, meer proteine ipv carbs. Wat zwaarder trainen inderdaad en regelmatig cardio doen. Ik zou zeggen minstens 3x per week.

Vanaf 15% wordt het sowieso een stuk moeilijker om verder omlaag te gaan. Maar er aan blijven werken is het enige wat je kan doen, plus bovenstaande tips, en dan vooral goed naar je voeding kijken.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:51:26 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114769215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:53 schreef waspoedertje het volgende:
Ga nu 3 x in de week sporten om me calorieeen verbruik omhoog te krijgen na een crashdieet
Daarnaast ben ik nu langzaam weer meer aan het eten (niet te snel anders was dat dieet voor niks)

We komen er wel, er moet nog 7 kilo vanaf ongeveer (van de 30)

Train nu borst, buik, heel mijn rug, biceps en triceps. Ojah en bovenbenen

Doe alleen nog te weinig cardio
Reken je calorie verbruik per dag uit, ga daar zeg 300 - 500 kcal per dag onder zitten en ga cardio doen. En sowieso je hele lichaam trainen inderdaad.

Maareh, 23 kilo kwijt. Well done. ^O^
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:52:06 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114769242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 22:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog een goede iphone app waar ik mijn oefeningen + gewicht + herhalingen makkelijk in kan verwerken.
https://www.google.nl/web(...)2.0.127.710.8j2.10.0...0.0...1c.CLh8c2ChKbg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=133affbb385632ad&biw=1440&bih=811
pi_114769554
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.

Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:04:28 #92
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114769800
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.

Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Misschien intensiever trainen? HIIT ^O^
Of meer krachttraining.

Op welke manier ben je zwaarder gaan trainen wat je in je vorige post zei?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:09:44 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114769977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:58 schreef Bucketlist het volgende:
Thanks Snakey! 3x/4x per week zit ik al aan. Voeding aanpassen kan nog wel wat scherper; eet nu nog redelijk normaal (met whey-shakes als aanvulling). Ik denk dat ik inderdaad maar wat kritischer moet kijken de eiwitten/vetten/koolhydraten verhoudingen.

Lastig, want ben helemaal niet zo bezig met mijn voeding; eet gewoon wat ik lekker/gezond vind.
Ik hou er ook niet zo van, maar ik hou m'n calorieen wel bij. Het scheelt enorm als je je intake weet.

En cardio ben ik ook al geen fan van. :P Maar ik wil ook wat kilo's kwijt dus ik ben het langzaam aan het opvoeren. Ik wil niet te snel gewicht kwijt zodat ik het in de hand heb, maar ik doe nu minstens 5x per week een half uur.

Ik wil boven onderhoud blijven eten voor de spiergroei, dus cardio is dan wel een must.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:11:49 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114770065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:04 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Misschien intensiever trainen? HIIT ^O^
Of meer krachttraining.

Op welke manier ben je zwaarder gaan trainen wat je in je vorige post zei?
Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:16:41 #95
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114770257
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje HIIT gedaan, en erachter gekomen dat het niet zo enorm uitmaakt met gewoon intensieve cardio. De kritiek op mezelf is dan waarschijnlijk dat ik de HIIT niet intensief genoeg deed. Tja. Gewone cardio, maar wel intensief vind ik dus wel prima.
Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.
Ik deed eerst ook veel intensieve cardio, maar voor de afwisseling ben ik een paar weken HIIT gaan doen. Ik merkte toen wel echt na 2x al dat mijn conditie daardoor snel nog meer verbeterde.

Kwa vetverbranding weet ik niet meer precies hoeveel effect het daarop had.
Binnenkort wil ik weer HIIT gaan doen, dan ga ik het wel bijhouden.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:18:20 #96
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114770336
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het is denk ik ook wat iedereen voor zichzelf prettig vindt.
Ik deed eerst ook veel intensieve cardio, maar voor de afwisseling ben ik een paar weken HIIT gaan doen. Ik merkte toen wel echt na 2x al dat mijn conditie daardoor snel nog meer verbeterde.
Je conditie gaat er wel heel erg op vooruit met HIIT inderdaad.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:19:15 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114770377
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Luxuria het volgende:

Kwa vetverbranding weet ik niet meer precies hoeveel effect het daarop had.
Binnenkort wil ik weer HIIT gaan doen, dan ga ik het wel bijhouden.
Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn. :P
pi_114773643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat gaat dus volgens mij niet enorm veel sneller. Maar daar zal niet iedereen het met me mee eens zijn. :P
Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:02:29 #99
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114773793
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Volgens mij is het idee ook dat je vooral sneller klaar bent en je geen uur op een apparaat staat te hijgen.
Uhu. Maar 30 minuten HIIT staan bij mij gelijk aan 30 minuten gewone intensieve cardio. Als ik de machine mag geloven uiteraard.

Dat is discutabel natuurlijk, omdat je dan zou kunnen stellen dat ik de HIIT niet intensief genoeg doe.
pi_114773838
Ik denk het, op een machine kan je niet voluit gaan lijkt me... althans niet zo explosief als de gedachte achter HIIT is.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:40:17 #101
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114774812
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Uhu. Maar 30 minuten HIIT staan bij mij gelijk aan 30 minuten gewone intensieve cardio. Als ik de machine mag geloven uiteraard.

Dat is discutabel natuurlijk, omdat je dan zou kunnen stellen dat ik de HIIT niet intensief genoeg doe.
Dat zou kunnen ja want ik verbrand met HIIT wel echt meer kcal dan met intensieve cardio.

En als je echt voluit HIIT doet, zou je met moeite het half uur vol krijgen. Dat is best lang.

[ Bericht 3% gewijzigd door Luxuria op 28-07-2012 20:37:08 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:15:31 #102
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_114775836
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:40 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja want ik verbrand met HIIT wel echt meer kcal dan met intensieve cardio.

En als je echt voluit HIIT doet, zou je met moeite het half uur vol moeten krijgen. Dat is best lang.
Inderdaad. Maar hee, ik ben de jongste niet meer. :P
pi_114798356
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Reken je calorie verbruik per dag uit, ga daar zeg 300 - 500 kcal per dag onder zitten en ga cardio doen. En sowieso je hele lichaam trainen inderdaad.

Maareh, 23 kilo kwijt. Well done. ^O^
Thanks :)
Zoals je ook al eerder zei, de laatste kilo's zijn lastigee
Maar als ik van de zijkant me buik voel zeg maar voel je de spieren zitten :D nog beetje jammer van dat buikvet :)
Vrijdagavond en zaterdagmorgen zwaar getrained dus nu lekker zwemmen tegen de spierpijn en gelijk cardio

Op te duur word je ook steeds fanatieker als je ziet wat de weegschaal gaat aangeven en als je de spoeren voelt :)
pi_114798700
Ik eet nu per dag 2 bananen 3 crackers en 2 kiwi's en s'avonds gewoon me portie eten
Drink ook 2 tot 2.5 liter water per dag
Vanaf volgende week 4 crackers
Moet langzaam beginnen vanwege de eerdergenoemde crashdieet
Wil dat nu weer opbouwen en over een maand of 2 aan me normle gezonde eetpatroon zitten voor extra spiergroei
pi_114799005
Hallo mensen, ik kom hier voor de eerste keer. :W
Wat vinden jullie ervan om een halterbank met stang en gewichten aan te schaffen + buikspierbank?
Ik heb zelf nog nooit echt zo getrained, doe meestal set van push-ups, en verschillende crunches.

quote:
Halterschijven van zwart giet ijzer met een totaal gewicht van 68Kg.
Verdeeld in schijven van:
2x 10Kg 4x 2Kg
4x 3Kg 4x 1Kg
8x 2.5Kg 8x 0.5Kg
pi_114800334
Ziet er goed uit. Dure aanschaf? Wat je kan doen is twee korte halterstangen (wel met zelfde doorsnede) erbij kopen. Dan kan je ook andere oefeningen doen.

Zwaardere gewichten op de halter, en wat lagere op de korte halterstangen. :) Of eventueel gripper halterschijven kiezen.
pi_114800842
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:41 schreef Bucketlist het volgende:
Ziet er goed uit. Dure aanschaf? Wat je kan doen is twee korte halterstangen (wel met zelfde doorsnede) erbij kopen. Dan kan je ook andere oefeningen doen.

Zwaardere gewichten op de halter, en wat lagere op de korte halterstangen. :) Of eventueel gripper halterschijven kiezen.
Ehm, tweedehands. Hoogste bod is dacht ik 115 euro. Twee korte dumbbell stangen zitten er ook bij.
Ik weet niet hoeveel doorgaans een buikspierbank, halterbank, 2 dumbbells + set gewichten kost. Wat zou jij zeggen?
pi_114848300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft er iemand tips om de laatste paar kilo's eraf te krijgen? Ik ben erg veel afgevallen, vetpercentage zit nu op 14-15% maar daar blijf het op hangen. Ik ben iets zwaarder gaan trainen om mijn lichaam aan het werk te zetten, maar het lijkt net of mijn lichaam wil vasthouden aan die 14%.
onder onderhoud eten + cardio

het is makkelijker dan je denkt.
pi_114848472
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:11 schreef samthegreat5 het volgende:
Hallo mensen, ik kom hier voor de eerste keer. :W
Wat vinden jullie ervan om een halterbank met stang en gewichten aan te schaffen + buikspierbank?
Ik heb zelf nog nooit echt zo getrained, doe meestal set van push-ups, en verschillende crunches.

[..]

Bedenk wel dat 68kg binnen paar weken te weinig is voor bijv. deadlift en squat.

En een 'buikspierbank' heb je eigenlijk bar weinig aan. Buikspieren kun je net zo goed trainen op de grond, standaard bankje of hangend aan een pull-up bar.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:16:22 #110
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114848606
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:04 schreef waspoedertje het volgende:
Ik eet nu per dag 2 bananen 3 crackers en 2 kiwi's en s'avonds gewoon me portie eten
Drink ook 2 tot 2.5 liter water per dag
Vanaf volgende week 4 crackers
Moet langzaam beginnen vanwege de eerdergenoemde crashdieet
Wil dat nu weer opbouwen en over een maand of 2 aan me normle gezonde eetpatroon zitten voor extra spiergroei
Hoe kan je hier op leven zeg? Hoezo zou je opbouwen? Je hongert jezelf uit. Ga gewoon eten.
Deathlift or Die.
pi_114848711
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:04 schreef waspoedertje het volgende:
Ik eet nu per dag 2 bananen 3 crackers en 2 kiwi's en s'avonds gewoon me portie eten
Drink ook 2 tot 2.5 liter water per dag
Vanaf volgende week 4 crackers
Moet langzaam beginnen vanwege de eerdergenoemde crashdieet
Wil dat nu weer opbouwen en over een maand of 2 aan me normle gezonde eetpatroon zitten voor extra spiergroei
Je bent nu bezig met een crash dieet. Je verneukt je lichaam op deze manier.

Ga fatsoenlijk eten!
pi_114848758
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je bent nu bezig met een crash dieet. Je verneukt je lichaam op deze manier.

Ga fatsoenlijk eten!
Daar ben ik nu dus mee bezig. Ben klaar met dieeten maar kan nu niet zomaar in 1 x weer vollop gaan eten
Dan zou alles voor niks geweest zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 15:21:20 #113
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114848852
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:19 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Daar ben ik nu dus mee bezig. Ben klaar met dieeten maar kan nu niet zomaar in 1 x weer vollop gaan eten
Dan zou alles voor niks geweest zijn
Godverdomme zeg :')_! Heb je enig idee hoe fucking ongezond je bezig bent? Wat is je idee hierachter?
'Oh ik moet afvallen, ik eet gewoon helemaal niets meer?'
Zolang je op je onderhoud eet ga je echt niet zomaar aankomen hoor. Met hetgeen wat je nu eet zit je nieteens op de helft van je onderhoud.
Deathlift or Die.
pi_114848916
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:21 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Godverdomme zeg :')_! Heb je enig idee hoe fucking ongezond je bezig bent? Wat is je idee hierachter?
'Oh ik moet afvallen, ik eet gewoon helemaal niets meer?'
Zeg ook niet dat het slim was :)
Maar heeft wel geholpen
Nu ben ik dus bezig om weer naar normale maaltijden te gaan, maar dat kan gewoon niet van de 1 op andere dag
  maandag 30 juli 2012 @ 15:24:11 #115
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114848977
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:22 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat het slim was :)
Maar heeft wel geholpen
Nu ben ik dus bezig om weer naar normale maaltijden te gaan, maar dat kan gewoon niet van de 1 op andere dag
Hoezo kan dat niet dan? Wat houdt je tegen? Wat is je onderbouwing?
Een crashdieet heten ook niet voor niets crashdieet.
Deathlift or Die.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:25:25 #116
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114849030
Echt voor de mensen die denken dat ze met niet eten afvallen ; lees je in, luister niet naar healthfreaks.
Er is voldoende informatie op het internet te vinden hoe je blijvend gezond gevarieerd kan eten en met welke training je afvalt.
Deathlift or Die.
pi_114849088
quote:
13s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet dan? Wat houdt je tegen? Wat is je onderbouwing?
Een crashdieet heten ook niet voor niets crashdieet.
Omdat me kcal vebruik ook wat lager is.
Dat doet het lichaam zelf.
Dus als ik nu dus zou eten als normaal dan krijg ik veel meer binnen dan dat ik vebruik
Waardoor ik weer heel erg zal aankomen
En dan zou ik het voor niks gedaan hebben
pi_114849142
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Ethanolic het volgende:
Echt voor de mensen die denken dat ze met niet eten afvallen ; lees je in, luister niet naar healthfreaks.
Er is voldoende informatie op het internet te vinden hoe je blijvend gezond gevarieerd kan eten en met welke training je afvalt.
Mee eens
Het was geen verstandige keuze, beste is gewoon cardio en fitness. Waar ik het ook mee gaat afmaken
  maandag 30 juli 2012 @ 15:33:25 #119
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114849472
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:26 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Omdat me kcal vebruik ook wat lager is.
Dat doet het lichaam zelf.
Dus als ik nu dus zou eten als normaal dan krijg ik veel meer binnen dan dat ik vebruik
Waardoor ik weer heel erg zal aankomen
En dan zou ik het voor niks gedaan hebben
Jij denkt met die waarschijnlijk 5 kilo die je bent kwijtgeraakt dat je onderhoud nu zoooo veel is afgenomen?
Nou weet je wat; er lopen hier echt genoeg mensen die er veel meer verstand van hebben en dit ten zeerste afraden, maar ga jij lekker je gangetje. Dit is precies waarom huisvrouwtjes nooit (blijvend) afvallen.
Deathlift or Die.
pi_114849675
3 tot 4 stuks fruit eten, lekker veel water drinken (minstens 3 a 4 liter!)

crackers met light jam of 30+ kaas

om 4 uur een cup a soupje tegen de trek

zo is het mij ook gelukt!
pi_114849696
Het
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Jij denkt met die waarschijnlijk 5 kilo die je bent kwijtgeraakt dat je onderhoud nu zoooo veel is afgenomen?
Nou weet je wat; er lopen hier echt genoeg mensen die er veel meer verstand van hebben en dit ten zeerste afraden, maar ga jij lekker je gangetje. Dit is precies waarom huisvrouwtjes nooit (blijvend) afvallen.
het jojo effect idd
Je hebt helemaal gelijk ik spreek je ook niet tegen :)
pi_114849717
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef 16meter het volgende:
3 tot 4 stuks fruit eten, lekker veel water drinken (minstens 3 a 4 liter!)

crackers met light jam of 30+ kaas

om 4 uur een cup a soupje tegen de trek

zo is het mij ook gelukt!
Dat is ook niet veel hoor
  maandag 30 juli 2012 @ 15:40:53 #123
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_114849864
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:38 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Dat is ook niet veel hoor
Hij trollt :)
Deathlift or Die.
pi_114850110
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Hij trollt :)
Donders ben ik erin getrapt
pi_114965740
Heb wat wijzigingen in mijn voeding gedaan; ga meer eiwitten eten (franse magere kwark is best te doen) en ga het aantal gram koolhydraten verlagen. Ik heb het verleden ook wel eens een kans gegeven maar die kwark was niet te eten. Die ik nu heb is lekkerder en ik gooi er een beetje fruit door.
pi_114966457
(even het profiel van m'n vriendin gekaapt)

Via een collega die de afgelopen tijd van een mager scharminkel in een flink brede(maar niet op zo'n Arnold Schwarzenegger manier) kerel is uitgegroeid ben ik erg nieuwsgierig geraakt.
Ik ben 33, heb een normaal figuur(12,5% vet, 42% spier, rest vocht) maar wil ook wat bredere armen, rug, buikspieren etc.

Ben sinds afgelopen week dus begonnen met een ander voedingspatroon.
's ochtends een bord spaghetti(half pak) met alleen citroensap erop en een shake(eiwitten).
gedurende de dag eet ik in totaal 10 boterhammen zonder boter met kalkoenfilet en 's avonds avondeten(zo weinig mogelijk vet, geen suiker) en na het trainen weer een shake en een pak franse kwark.

Ik train 5 keer per week, doe 1 avond buik, biceps en borst, andere dag trapezium/bovenrug, onderrug en triceps, daarnaast fiets ik 2 keer per week naar m'n werk (20 km per keer) op de dagen dat ik niet train.

Wat me tot nu toe opvalt is dat ik veel oefeningen echt heel slecht doe, opdrukken lukt maar 20 keer, biceps liften gaat makkelijk, maar voel ook "pijn" aan de bovenkant van m'n onderarm.
Daarnaast heb ik bij de onderrug oefening gewoon het goede gevoel dat ik getraind heb, maar daarnaast voel ik dat ook de spieren net boven m'n schaambeen ook aangesproken zijn, dus ik maak duidelijk fouten bij sommige oefeningen.

Iemand tips naar goede sites e.d. zodat ik dit kan verbeteren?
pi_114967799
Het eerste waar ik aan denk als ik dat lees denk ik; bouw meer rust in. In ieder geval 1 dag helemaal niks met sport. Nu kan fietsen (cardio) op rustdagen niet veel kwaad maar elke dag sporten? Ik vind het niet verstandig, en denk dat je het rustig moet opbouwen.

Ook denk ik dat je te weinig vetten binnen krijgt. Vet is gewoon nodig voor de opname van een aantal vitamines.

Overigens zou ik voor de juiste uitvoering van oefeningen gewoon op youtube kijken. In de OP staat iemand die veel goede filmpjes heeft (scooby?)
pi_114969102
Ik heb 1 dag waarop ik niks doe ;)
Bedankt voor je overige info!
pi_115217529
Ik ga me ook hier melden.
Sinds een week ben ik fanatiek aan het hardgelopen gegaan en houd ik om de dag rust.
Ik ben gaan hardlopen om gewicht kwijt te raken.
Op die rustdag wil ik dus graag wat spieren trainen om alles wat strakker te krijgen, ik hoef geen bodybuilder oid te worden maar het mag er wel netjes uitzien.

Ik ben 1.87 lang en weeg net geen 120 kilo.

Nu heb ik 2 van deze setjes gekocht om wat te gaan trainen.



- 2 schijven van 1.75 kg
- 2 schijven van 2 kg
- 2 schijven van 2.5 kg

Sportschool is geen optie, daar heb ik vaak geen tijd voor en ik wil het gewoon lekker thuis kunnen doen.

Hoe kan ik het beste een plank van aanpak maken, zijn er ergens schema's voor beginners in Jip en Janneke taal te vinden?

En moet ik dan ook serieus op eiwit inname e.d. gaan letten?

Ik wil dus 4 dagen gaan hardlopen en 3 dagen met gewichten gaan trainen.

Alvast bedankt voor de reacties :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:13:44 #130
230491 Zith
pls tip
pi_115219331
Die twee dumbells zullen niet echt helpen. Dat is te weinig gewicht, de enige spiergroep die daar niet na 1 week gelijk overheen groeit zijn de biceps, misschien... maar dat zijn kleine nutteloze spieren. Je borst, rug, benen, zul je er niet echt mee kunnen trainen.

Je grootste probleem is gewoon je bodyfat%. Spieren oefenen help niet zozeer in deze fase want het wordt niet strakker als je nog steeds op 30% BF zit (de spieren = cals verbranden is erg overdreven, het gaat om een suikerklontje aan cals ofzo). Ik zou gewoon aan de cardio blijven, en MINDER ETEN (hoeveel eet je? Hoeveel calorien? Hoeveel is je 'maintainence'?). Als je je eten niet goed krijgt is het onzin wat je doet. Dat is proberen de vloer droog te dweilen terwijl de kraan aan staat.

Waarom is sportschool geen optie?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115221129
Bedankt voor je reactie, ik zit denk ik blijf meestal onder 2000 calorieën.
Ik zal eerst maar eens wat afvallen en dan blijf ik wel een beetje trainen met het setjes, dat lijkt me geen kwaad te kunnen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_115263360
Begrijp ik goed dat je hier voor niks lange tijd niks aan sport heb gedaan? Gewicht zegt mij niet zoveel, BF% wel. Ik ben het eens met Zith dat het percentage bodyfat het grootste probleem is. Om de dag rust is prima maar eventueel kan je wel wat wandelen als je haast wil maken met afvallen ;)

Met 2 van die setjes kan je als beginner wel wat hoor. Is toch 13kg per stuk met dumbell erbij?

Lateral raises
Dumbell Lunge
Dumbell Crunch

En natuurlijk kan het geen kwaad om nu al te beginnen. Ik zou zelf nu al gaan trainen met die gewichten, het zal wel even duren voordat je effect ziet maar je hebt ze toch al.
pi_115278278
Ik zit met een beetje hetzelfde probleem als JunkieXP. Alleen fiets ik ipv hardlopen. Nu zit ik er ook over te denken om thuis een beetje de basisbenodigdheden te kopen. Dus ook een setje gewichten, daar kan ik dan die bovenstaande oefeningen mee doen. Maar wat zijn nog meer goedkope dingen die veel nut hebben om thuis mee te trainen?
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 09:17:14 #134
230491 Zith
pls tip
pi_115278516
Push ups zijn gratis :P

Verder hier een selectie..

http://www.exrx.net/Lists(...)%2F&ss=1320j272320j9
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:27:31 #135
379462 BredeBradda
Broertje in opleiding
pi_115283979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
(even het profiel van m'n vriendin gekaapt)

Via een collega die de afgelopen tijd van een mager scharminkel in een flink brede(maar niet op zo'n Arnold Schwarzenegger manier) kerel is uitgegroeid ben ik erg nieuwsgierig geraakt.
Ik ben 33, heb een normaal figuur(12,5% vet, 42% spier, rest vocht) maar wil ook wat bredere armen, rug, buikspieren etc.

Ben sinds afgelopen week dus begonnen met een ander voedingspatroon.
's ochtends een bord spaghetti(half pak) met alleen citroensap erop en een shake(eiwitten).
gedurende de dag eet ik in totaal 10 boterhammen zonder boter met kalkoenfilet en 's avonds avondeten(zo weinig mogelijk vet, geen suiker) en na het trainen weer een shake en een pak franse kwark.

Ik train 5 keer per week, doe 1 avond buik, biceps en borst, andere dag trapezium/bovenrug, onderrug en triceps, daarnaast fiets ik 2 keer per week naar m'n werk (20 km per keer) op de dagen dat ik niet train.

Wat me tot nu toe opvalt is dat ik veel oefeningen echt heel slecht doe, opdrukken lukt maar 20 keer, biceps liften gaat makkelijk, maar voel ook "pijn" aan de bovenkant van m'n onderarm.
Daarnaast heb ik bij de onderrug oefening gewoon het goede gevoel dat ik getraind heb, maar daarnaast voel ik dat ook de spieren net boven m'n schaambeen ook aangesproken zijn, dus ik maak duidelijk fouten bij sommige oefeningen.

Iemand tips naar goede sites e.d. zodat ik dit kan verbeteren?
Push-ups heeft helemaal niks te maken met kracht, maar met spieruithoudingsvermogen. Push-ups train je dus gewoon door ze heel vaak te herhalen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:42 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt voor je reactie, ik zit denk ik blijf meestal onder 2000 calorieën.
Ik zal eerst maar eens wat afvallen en dan blijf ik wel een beetje trainen met het setjes, dat lijkt me geen kwaad te kunnen toch?
Die gewichten kunnen natuurlijk geen kwaad voor de kleine spiergroepen, 13KG op je voorarm heb je niet zo heel makkelijk omhoog namelijk. Maar als je ook je andere spiergroepen ( benen, borst, rug, ) ermee wilt trainen, zou ik je aanraden om een barbell te kopen ( lange stang ) samen met rond de 50KG aan gewichten om te beginnen. En dan een bench bankje en squatrek erbij kopen. bench press squat en deadlift zijn de 3 bekendste compound oefeningen. Een bicep curl is een isolatie oefening, maar met compounds train je meerdere spiergroepen tegelijk!. Zoon bankje en rek zijn misschien duur, maar dan hoef je ook niks anders meer!
Op donderdag 18 oktober 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:Grow UP! en leer van de mensen die wél wat meegemaakt hebben
pi_115343320
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:46 schreef junkiexp het volgende:
Ik ga me ook hier melden.
Sinds een week ben ik fanatiek aan het hardgelopen gegaan en houd ik om de dag rust.
Ik ben gaan hardlopen om gewicht kwijt te raken.
Op die rustdag wil ik dus graag wat spieren trainen om alles wat strakker te krijgen, ik hoef geen bodybuilder oid te worden maar het mag er wel netjes uitzien.

Ik ben 1.87 lang en weeg net geen 120 kilo.

Nu heb ik 2 van deze setjes gekocht om wat te gaan trainen.

[ afbeelding ]

- 2 schijven van 1.75 kg
- 2 schijven van 2 kg
- 2 schijven van 2.5 kg

Sportschool is geen optie, daar heb ik vaak geen tijd voor en ik wil het gewoon lekker thuis kunnen doen.


Hoe kan ik het beste een plank van aanpak maken, zijn er ergens schema's voor beginners in Jip en Janneke taal te vinden?

En moet ik dan ook serieus op eiwit inname e.d. gaan letten?

Ik wil dus 4 dagen gaan hardlopen en 3 dagen met gewichten gaan trainen.

Alvast bedankt voor de reacties :)
Waarom niet? Ben je bang om uitgelachen te worden? Dat je het verkeerd doet? Dat je te dik bent?

Hoe denk je dat iedereen is begonnen.. Niemand is als Arnold binnen gekomen. En zeker als je serieus traint, hebben ze nog respect voor je ook, en helpen ze je echt wel.

het is een kwestie van prioriteiten stellen. Zeker als je zo 20-30 kilo wilt afvallen, heb je gewoon een heel goed plan nodig om af te vallen, anders word het niks en stop je er binnen een maand mee.

Met die 2 dumbels kan je inderdaad niks, me boodschaptassen zijn nog zwaarder. Er werd al eerder wat verteld over een barbel, squat rek en een bankje, kost je ongeveer 6-700, als het niet meer is. Ga dus gewoon naar de sportschool, 20 euro per maand.. vind je het na een jaar nog steeds leuk, kan je gaan kijken of je deze spullen alsnog wilt kopen.

En ja, je moet op je eiwitten, koolhydraten en vetten gaan letten, nogmaals, anders word het niks.

Het zal niet makkelijk zijn, zeker de eerste paar weken niet, maar zodra je resultaat gaat zien zal je blij zijn, en doorzetten!
pi_115344034
Als je iets echt wilt kun je tijd wel maken. En erg veel tijd hoeft het niet te kosten. :)
pi_115344633
2 dumbbells heb je niks aan...

Squats, bench presses, deadlifts, bent-over rows, overhead presses gaan je fysiek veranderen.
Wat dummbell curls en front raises niet!

Barbell + powerrack + schijven kopen, dus!
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:23:44 #139
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115507373
Aangezien ik weer serieus bezig wil gaan, heb ik een vraag.

Ik trainde altijd 4*10

nou een tijd 3*15 met lager gewicht (moest van de fysio)

Nu wil ik weer gaan bouwen...

Ik woog 53 kilo en ben gegroeid naar 68 kilo, had ook champs sportline shakes gebruikt, was gestopt met eten en at me tonnetje rond. Nou is mijn vraag eigenlijk wat kan ik doen om groter te worden?

Ik heb een snelle stofwisseling, weeg 66-68 nu, ben 1m78 en 25 jaar. vetpercentage zit bij mij standaard op 11-12% (maakt niet uit hoeveel mcdonalds ik eet)

Wat is een goede manier om reps te doen dat je groter wordt?

Ik doe al wel 1x in de week de grote spiergroep trainen.

dus bijv:

maandag:
borst+buik+triceps

woensdag:
benen+kuiten

vrijdag:
rug+biceps

etc etc. (door drukke schema schiet het er soms 1 a 2 dagen bij in.)

tips anyone?

en zijn er nog goede shakes die je met water mengt? Ik ben allergisch voor melk, dus de shakes die ik had deed ik altijd met karnemelk (I know.. sucks) en havermout wordt dan lastig natuurlijk
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115507562
Hoeveelheid reps hangt af van de spiergroep die je traint en wat je doel is. Daarnaast gewoon meer eten als je wilt groeien.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:38:51 #141
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115507808
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Hoeveelheid reps hangt af van de spiergroep die je traint en wat je doel is. Daarnaast gewoon meer eten als je wilt groeien.
Ik heb een snelle stofwisseling.

Hoe bedoel je, reps is afhankelijk van de spiergroep?

Ik ben al een tijdje bezig, en ben in het begin 12 kilo aangekomen (ik woog maar iets van 53 kilo). Maar eigenlijk zit ik al een jaar+ op hetzelfde gewicht. Ik trainde ook meer voor onderhoud en niet meer om te groeien maar nu wil ik graag weer omhoog.

Alleen zelf denk ik dat ik op mijn max ben gekomen op de natuurlijke manier in deze fase.

Vandaar dat ik dus ervaren tips vind.

resultaat hoeft van mij niet gelijk, ik heb wel het geduld om dit over bijvoorbeeld pas 3 maand te zien.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2012 @ 13:24:31 #142
230491 Zith
pls tip
pi_115509316
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef ElDinosaur het volgende:
Hoeveelheid reps hangt af van de spiergroep die je traint en wat je doel is. Daarnaast gewoon meer eten als je wilt groeien.
Op welke manier is het afhankelijk van de spiergroep?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115510931
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Op welke manier is het afhankelijk van de spiergroep?
Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.

Daarnaast is stofwisseling gewoon een slecht excuus. Meer eten en je zult groeien.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:25:47 #144
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115511394
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.

Daarnaast is stofwisseling gewoon een slecht excuus. Meer eten en je zult groeien.
Stofwisseling een slecht excuus?

Wetenschappelijk bewezen........

Het meer eten is voor iemand die fulltime werkt niet een makkelijke opgave.
Ik eet in elk geval om de 2 uur iets, plus tijdens de lunch vanalles, dan 's middags nog en 's avonds weer en voor het slapengaan.

Ik kan van eten niet een fulltime baan maken.

Maar om te zeggen, dat stofwisseling een slecht excuus is.... terwijl wetenschappelijk bewezen is aan de hand van allerlei voorbeelden dat bepaalde mensen dit wel hebben en anderen weer een trage stofwisseling hebben.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115511529
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:25 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Stofwisseling een slecht excuus?

Wetenschappelijk bewezen........

Het meer eten is voor iemand die fulltime werkt niet een makkelijke opgave.
Ik eet in elk geval om de 2 uur iets, plus tijdens de lunch vanalles, dan 's middags nog en 's avonds weer en voor het slapengaan.

Ik kan van eten niet een fulltime baan maken.

Maar om te zeggen, dat stofwisseling een slecht excuus is.... terwijl wetenschappelijk bewezen is aan de hand van allerlei voorbeelden dat bepaalde mensen dit wel hebben en anderen weer een trage stofwisseling hebben.
al pak je van alles een halve portie meer dan is dat al 1000 kcal, en dat kost echt niet meer dan 5 minuten extra per dag. hoeveel eet je nu dan? ik denk dat je het onderschat, zoals iedereen die denkt niet aan te kunnen komen: "ik eet 4 boterhammen maar kom niet aan :'(". je zou de eerste zijn die daadwerkelijk genoeg at.
pi_115511618
Het kan best zijn dat je een snellere stofwisseling hebt. Dat betekent echter niet dat je daardoor niet kan groeien. Het betekent wel dat je gewoon meer moet gaan eten.

Kan je eens neerzetten wat je eet op een gemiddelde dag?
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:43:17 #147
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115512086
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:31 schreef ElDinosaur het volgende:
Het kan best zijn dat je een snellere stofwisseling hebt. Dat betekent echter niet dat je daardoor niet kan groeien. Het betekent wel dat je gewoon meer moet gaan eten.

Kan je eens neerzetten wat je eet op een gemiddelde dag?
Zoals het nu lijkt (er zit wel eens een dag tussen dat het minder is, 's weekends bijv als ik later wakker wordt...)

+-9:30
2 boterhammen met pindakaas/kaas

+-11:30
2 boterhammen met pindakaas/kaas

+-13:00
kop kippensoep
1 snee roggebrood met kaas
2 boterhammen met ei en ham/ of een boterham met gekookt ei
bakje fruit

+-15:00
2 boterhammen met pindakaas/kaas

+-17:00
1 boterham met pindakaas/kaas

+-19:00
Avond eten. Dit kan een bord pasta zijn, of aardappels (4 a 5) vlees (+-200 gram) en groente (geen idee hoeveel, ong 3 opscheplepels? Natuurlijk ook andere dingen, wraps, wereldgerechten, snackbar etc.

+-21:00
Kop yoghurt met muesli

Dat is zo'n beetje wat ik eet, plus af en toe tussendoortjes... Ik ben niet van het snoepen. Vaak is het dan een tosti bijv, of iets van de mcdonalds als ik onderweg ergens naartoe ben of vandaan kom.

Toen ik nog shakes gebruikte (champs sportline protein 90+) nam ik daar 2 van. Ook goed voor 500cal volgens mij.

note: ik rook nu weer.

ps:

Drinken:

in elk geval +- 2 liter water per dag, dat red ik wel. Ik heb maar 1 nier dus ik moet veel drinken (don't ask, ben er blijkbaar mee geboren volgens de dokter.. en ja.. dat kan.)
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk cola te vermijden (eerder niet) en drink ik veel multi vitaminen spul.

Vitamines:

Ik heb B12 complex staan van de AH en Vitamine C bruistabletten. (Neem ik niet elke dag to be honest)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:02:01 #148
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_115515312
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Donders ben ik erin getrapt
Het is niet moeilijk om af te vallen.

Vroeger toen ik aan judo deed moest ik constant op gewicht blijven. (tops was in 1 weekend 3 kilo kwijt... (inclusief vocht).

(wel het voordeel dat ik van mezelf al niet zwaar ben.)

Het beste om te doen, is om gewoon te blijven eten maar anders eten dan je normaal deed.
Daarnaast gewoon sporten.

Hardlopen e.d. werkt goed.
Gewichtstrainingen is meer voor de vorm van je lichaam en vergeet niet dat spieren zwaarder wegen dan vet.

Je kan je ook concentreren op het deel waar je wat vet kwijt wil (buik=buikspieren).

Neem een glas lauw/koud water voor elke maaltijd. Je maag krimpt op deze manier.

In plaats van 6 aardappels, een groot stuk vlees en groente neem je dan nu 3 aardappels, een kleiner stuk vlees en groente.

Wil je het op de manier doen, zoals jij beschreef dan kan dat ook.... dan moet je jezelf "tricken".

Pak een snickers bijv. en snij die in 5 gelijke stukken.
Elke keer als jij een hongergevoel ervaart, dan neem je 1 stukje van de snicker... en een glas water.
Kauw de snicker fijn en slik hem dan pas door.

Je geeft je hersens het signaal dan dat je gegeten hebt. Dit drukt het hongergevoel weg.

en je kan natuurlijk daarnaast ook gaan roken.

lekker ongezond.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2012 @ 16:20:21 #149
230491 Zith
pls tip
pi_115516058
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:12 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik wilde eerst 3x8 neerzetten, maar dat is naar mijn mening te kort door de bocht. Denk aan bijvoorbeeld traps en calves die ook voordeel hebben van high rep sets.

Daarnaast is stofwisseling gewoon een slecht excuus. Meer eten en je zult groeien.
Mijn vraag is meer... waarom zou het spierweefsel in je traps en calves anders reageren op inspanning als je quads of borst?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115516566
Wat Zith zegt. Gewoon progressief blijven trainen op die deadlift (lekkere shrug @ lockout) en veel eten en slapen, en je traps groeien echt wel hoor. Niets magisch aan.
pi_115521486
Misschien een beetje bro-science van mijn kant. Ik zou moeten zoeken naar de bron waarin ik er over gelezen heb. Over m'n eigen progress maak ik me iig geen zorgen. :P

@ManageTheAnger: Meer eten dus. Probeer eens een maand meer te eten; ongezouten noten, 2 boterhammen erbij per dag, extra ei. Het blijft gewoon een kwestie van meer eten en hard trainen (3x8 reps dus).
pi_115521971
Dacht dat ik in het BB gedeelte zat, was gelukkig het fitness gedeelte damn wat een onzin hier :')
pi_115525139
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:02 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om af te vallen.

Vroeger toen ik aan judo deed moest ik constant op gewicht blijven. (tops was in 1 weekend 3 kilo kwijt... (inclusief vocht).

(wel het voordeel dat ik van mezelf al niet zwaar ben.)

Het beste om te doen, is om gewoon te blijven eten maar anders eten dan je normaal deed.
Daarnaast gewoon sporten.

Hardlopen e.d. werkt goed.
Gewichtstrainingen is meer voor de vorm van je lichaam en vergeet niet dat spieren zwaarder wegen dan vet.

Je kan je ook concentreren op het deel waar je wat vet kwijt wil (buik=buikspieren).

Neem een glas lauw/koud water voor elke maaltijd. Je maag krimpt op deze manier.

In plaats van 6 aardappels, een groot stuk vlees en groente neem je dan nu 3 aardappels, een kleiner stuk vlees en groente.

Wil je het op de manier doen, zoals jij beschreef dan kan dat ook.... dan moet je jezelf "tricken".

Pak een snickers bijv. en snij die in 5 gelijke stukken.
Elke keer als jij een hongergevoel ervaart, dan neem je 1 stukje van de snicker... en een glas water.
Kauw de snicker fijn en slik hem dan pas door.

Je geeft je hersens het signaal dan dat je gegeten hebt. Dit drukt het hongergevoel weg.

en je kan natuurlijk daarnaast ook gaan roken.

lekker ongezond.
Ik ben nu bezig om me eten te verhogen
Zit nu op 3 belegde boterhammen en een banaan en appel op een dag
S'avonds gewoon me prak ( een vol bord )
In het weekend wil ik wel eens zondigen
Ik wil trouwens gewoon naar 4 belegde boterhammen en 2 stuks fruit

Heb ook een weegschaal die spier vet en vochtgehalte meet ( die moet je wel met een korrel zout nemen, het is een indicatie zeg maar)
Heb ook fysiek zwaar werk dat scheelt :)
3 x in de week sporten en dat gaat hard voorruit, scheelt dat ik de bouw heb om of breed of erg dik te worden
Wil binnenkort meer cardio gaan doen maar dat is erg zwaar na een dag rennen en vliegen op me werk

Ben trouwens van 22-24% vet naar 11-12 gegaan
Vochtgehalte van 47 naar 58
En spier van 39 naar 45%

[ Bericht 2% gewijzigd door waspoedertje op 13-08-2012 20:14:55 ]
pi_115642329
Me gewicht blijft nu hetzelfde maar me vetpercentage gaat steeds verder achteruit :)
Als je darmen vol zitten meet tie wel meer vetpercentage :P

Moet ook al zwaardere gewichten pakken op de sportschool omdat het anders te licht word :)

Maar is het zo dat als je tevreden bent met je spiermassa en dus niet nog breder wilt worden dat 1 x in de week trainen voldoende is om alles op peil te houden ?
Lees verschillende dingen daarover namelijk
pi_115687130
ik train sinds kort in de sportschool, maar heb beetje rugpijn door buikspieroefeningen, soms kniepijn door leg press en pijn in mij polsen bij bankdrukken. Is dit normaal of groeipijntjes?
pi_115860952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Schild het volgende:
Heeft iemand een adres waar het boek van Rippetoe te kopen is?
Heb al gekeken bij Bol etc, maar die hebben 'm niet.

(Ja, ik weet hij is ook te downloaden, maar wil 'm graag op mijn nachtkastje hebben. ;) )
print je hem uit, stuk karton eromheen...
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115861043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:12 schreef 123dudeguys het volgende:
ik train sinds kort in de sportschool, maar heb beetje rugpijn door buikspieroefeningen, soms kniepijn door leg press en pijn in mij polsen bij bankdrukken. Is dit normaal of groeipijntjes?
Ik heb ook last van me onderrug gehad door een bepaalde buikspieroefening te doen.
Van wat ik begrepen heb is je core dan niet sterk genoeg en zal je dus je onderrug spieren en de onderliggende spieren moeten trainen (door bijv hyperextension).

Daar ben ik nu mee bezig.

Kniepijn door leg press dan heb je een verkeerde houding of train je te zwaar

en polsen bij bankdrukken heb ik ook gehad, DENK EROM want ik heb er een ontsteking aan overgehouden. Intapen die handel als je zwaarder gaat trainen.

voel je vrij om mij te corrigeren iemand, mocht ik het bij het verkeerde eind hebben.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_115861152
Doe je situps? Die zijn gewoon slecht voor je rug; dat heeft niets met een zwakke rug te maken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115862198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:12 schreef 123dudeguys het volgende:
ik train sinds kort in de sportschool, maar heb beetje rugpijn door buikspieroefeningen, soms kniepijn door leg press en pijn in mij polsen bij bankdrukken. Is dit normaal of groeipijntjes?
Geen 'groeipijntjes'. Misschien begin je te zwaar? Niet alleen je spieren moeten wennen aan de belasting maar ook je andere structuren. Vraag anders eens om advies aan de mensen die er werken, het laatste wat je tenslotte wilt hebben is klachten t.g.v. overbelasting.

quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:19 schreef drumstickNL het volgende:
Doe je situps? Die zijn gewoon slecht voor je rug; dat heeft niets met een zwakke rug te maken.
Onzin, als jij de situps correct uitvoert heeft je rug er vrijwel niks onder te leiden. Wat hierboven staat klopt wel, als je core niet sterk genoeg is kan je wel last van je rug krijgen omdat je dan gaat 'trekken'. Zorg gewoon dat je je buikspieren ook gewoon geleidelijk aan optraint en zorg dat je wat meer core stability training pakt (voor core stability, zoek gewoon op youtube. Staat zat op).
pi_115862697
Neemt niet weg dat er betere oefeningen zijn; crunches zijn beter wat dat betreft omdat het minder belast. Ook dat kun je nog wel verneuken met slechte form.

http://www.exrx.net/Weigh(...)gingLegHipRaise.html
ook nice overigens
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2012 @ 13:58:51 #161
230491 Zith
pls tip
pi_115864790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef waspoedertje het volgende:
Als je darmen vol zitten meet tie wel meer vetpercentage :P

Lijkt me sterk :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116075575
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:08 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig om me eten te verhogen
Zit nu op 3 belegde boterhammen en een banaan en appel op een dag
S'avonds gewoon me prak ( een vol bord )
In het weekend wil ik wel eens zondigen
Ik wil trouwens gewoon naar 4 belegde boterhammen en 2 stuks fruit

Heb ook een weegschaal die spier vet en vochtgehalte meet ( die moet je wel met een korrel zout nemen, het is een indicatie zeg maar)
Heb ook fysiek zwaar werk dat scheelt :)
3 x in de week sporten en dat gaat hard voorruit, scheelt dat ik de bouw heb om of breed of erg dik te worden
Wil binnenkort meer cardio gaan doen maar dat is erg zwaar na een dag rennen en vliegen op me werk

Ben trouwens van 22-24% vet naar 11-12 gegaan
Vochtgehalte van 47 naar 58
En spier van 39 naar 45%
Hoe kom jij in spiermassa aan als je maar 3 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten eet?
pi_116082947
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:46 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Hoe kom jij in spiermassa aan als je maar 3 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten eet?
Geen idee maar me spieren groeien duidelijk
Heb er wel de bouw voor
Zit ondertussen alweer op de 4 boterhammen en de waardes gaan nog steeds goed
pi_116083419
3 boterhammen (laten we zeggen volkoren) zijn slechts 222 kcal, 7.5gr eiwitten, 2.4 gr vetten en ongeveer 40 gr carbs. Banaan is nog minder dan dat.

Weet je zeker dat je niet meer eet?

Op een dag dat ik voldoende eet zit ik al op 8 boterhammen per dag...
pi_116085654
hij heeft er de bouw voor zegt hij toch dan maakt t allemaal niet uit wat je eet
pi_116085952
Voorbeeld bij 80kg met een vetpercentage van 23% (18,4kg vet). Je valt 10 kg vet af en weegt nu 70kg met een vetpercentage van 12% (8,4kg vet). Waar een spierpercentage van 39% voorheen betekende 31,2kg spier is diezelfde 31,2kg spier nu 44,64% spier.

Verbeter mij vooral als ik het fout heb.
pi_116086378
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef 16meter het volgende:
hij heeft er de bouw voor zegt hij toch dan maakt t allemaal niet uit wat je eet
True, hij maakt de gains van z'n leven.
pi_116086882
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:18 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Geen idee maar me spieren groeien duidelijk
Heb er wel de bouw voor
Zit ondertussen alweer op de 4 boterhammen en de waardes gaan nog steeds goed
Meer gaan eten jongen, wil je echt gaan groeien. Heb het zelf ook gemerkt dat zodra je goed gaat eten je harder groeit, je minder spierpijn hebt en je voelt je lekkerder. En wat is de bouw? Ben je dik of gespierd? Me
pi_116092468
Een boterham is meer een zoete snack, niet iets waar je van kan groeien.

Vlees, vis, havermout, melk, dat moet je hebben.
pi_116096282
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:22 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Meer gaan eten jongen, wil je echt gaan groeien. Heb het zelf ook gemerkt dat zodra je goed gaat eten je harder groeit, je minder spierpijn hebt en je voelt je lekkerder. En wat is de bouw? Ben je dik of gespierd? Me
Heb vrijwel nooit geen spierpijn en ik was dik, maar dit zijn nog ff de naweeen van een dieet
pi_116096291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:18 schreef Sapstengel het volgende:
Een boterham is meer een zoete snack, niet iets waar je van kan groeien.

Vlees, vis, havermout, melk, dat moet je hebben.
Drink wel bijna iedere dag melk, in het weekend met
Havermout en zowieso veel vis
Vlees ook trouwens :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:22:26 #172
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116110837
Hoi, ook maar eens mee gaan doen in dit topic :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:23:09 #173
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116110867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:18 schreef Sapstengel het volgende:
Een boterham is meer een zoete snack, niet iets waar je van kan groeien.

Vlees, vis, havermout, melk, dat moet je hebben.
En celltech
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:25:06 #174
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116110953
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:04 schreef drumstickNL het volgende:
Neemt niet weg dat er betere oefeningen zijn; crunches zijn beter wat dat betreft omdat het minder belast. Ook dat kun je nog wel verneuken met slechte form.

http://www.exrx.net/Weigh(...)gingLegHipRaise.html
ook nice overigens
Crunches zijn IMHO ook kut. Kan je diastasis van krijgen (Google maar). Planks zijn wat mij betreft ideaal; versterken zowel je rectus abdominis als je transverse abdominis.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116113062
Beste mensen,
het zal hier al een paar keer voorbij zijn gekomen maar ik heb een paar vraagjes.

Het voetbalseizoen is weer begonnen en ik train hier 1 a 2 keer per week daarnaast ga ik 3 a 4 keer per week naar de sportschool. Hier heb ik een aantal vragen over.
Ten eerste werd mij verteld dat je cardio het beste na de krachttraining kan doen, maar dit lijkt mij raar aangezien je dan koud begint aan de krachttraining. Wat is het verstandigst?
Ten tweede vraag ik me af wat het beste is om aan eten en drinken te nemen voor, tijdens en na het trainen. Ik ben meestal anderhalf tot 2 uur intensief bezig.

Ik zou het erg fijn vinden als jullie dit voor mij kunnen beantwoorden.

edit: Ik ben aan het cutten.
pi_116113541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:17 schreef mega-worstje het volgende:
Ten eerste werd mij verteld dat je cardio het beste na de krachttraining kan doen, maar dit lijkt mij raar aangezien je dan koud begint aan de krachttraining. Wat is het verstandigst?
Cardio na je KT sluit niet uit dat je eerst een korte warming up kunt doen.
pi_116113651
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Crunches zijn IMHO ook kut. Kan je diastasis van krijgen (Google maar). Planks zijn wat mij betreft ideaal; versterken zowel je rectus abdominis als je transverse abdominis.
Planks ben ik ook een fan van. :9 Je ziet ook meer definitie als je daarmee klaar bent.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:32:22 #178
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116113672
Doe per oefening een stuk of 2 warmup sets op laag gewicht. Tussen de sets door kan je rekken :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:34:55 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116113777
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Planks ben ik ook een fan van. :9 Je ziet ook meer definitie als je daarmee klaar bent.
Dit is mijn routine (steun op mijn onderarmen):

120 sec plank
70 sec Side plank rechts
90 sec plank
70 sec Side plank links
60 sec plank

Tussendoor een paar goede stretches voor de hip flexors en rug :) ik merk dat ik met planks heel snel vooruit ga; kan het steeds langer volhouden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116114039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit is mijn routine (steun op mijn onderarmen):

120 sec plank
70 sec Side plank rechts
90 sec plank
70 sec Side plank links
60 sec plank

Tussendoor een paar goede stretches voor de hip flexors en rug :) ik merk dat ik met planks heel snel vooruit ga; kan het steeds langer volhouden.
wat is dat planks dan
pi_116114080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:29 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Cardio na je KT sluit niet uit dat je eerst een korte warming up kunt doen.
Dit ja, gewoon opwarmen met lichte gewichten.

Ik doe altijd bij de eerste oefening per spiergroep een paar opwarm-setjes, na die eerste oefening zijn ze wel warm. Compounds ook altijd even opwarmen, wat squats en deadlifts met licht gewicht.
pi_116114507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:17 schreef mega-worstje het volgende:
Beste mensen,
het zal hier al een paar keer voorbij zijn gekomen maar ik heb een paar vraagjes.

Het voetbalseizoen is weer begonnen en ik train hier 1 a 2 keer per week daarnaast ga ik 3 a 4 keer per week naar de sportschool. Hier heb ik een aantal vragen over.
Ten eerste werd mij verteld dat je cardio het beste na de krachttraining kan doen, maar dit lijkt mij raar aangezien je dan koud begint aan de krachttraining. Wat is het verstandigst?
Ten tweede vraag ik me af wat het beste is om aan eten en drinken te nemen voor, tijdens en na het trainen. Ik ben meestal anderhalf tot 2 uur intensief bezig.

Ik zou het erg fijn vinden als jullie dit voor mij kunnen beantwoorden.

edit: Ik ben aan het cutten.
10 minutjes cardio voor het trainen om op te warmen, en na het trainen 20 min tot half uur cardio.
Wat je moet drinken en eten? Je bent aan het cutten dus dan is het duidelijk dat je het best de hele dag water drinkt. Tijdens de training zou je eventueel BCAA's kunnen nemen maar vind ik bullshit. Je voeding zou ik aanpassen tot veel eiwitten(vis,vlees,eieren,kaasproducten), voldoende vetten ( let op: onverzadigde vetten, omega 3 vetten, voorbeelden: pindakaas,zalm,haring,lijnzaadolie, verzadigde vetten zoveel mogelijk vermijden) en minder koolhydraten.
2 uur trainen is te lang. Zou je (kracht)trainingen beperken tot minimaal 45 min, maximaal anderhalf uur ! En ik zou proberen je trainingen intensief te houden, weinig rust tussen je setjes maar niet TE weinig. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen
pi_116114571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:55 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

10 minutjes cardio voor het trainen om op te warmen, en na het trainen 20 min tot half uur cardio.
Wat je moet drinken en eten? Je bent aan het cutten dus dan is het duidelijk dat je het best de hele dag water drinkt. Tijdens de training zou je eventueel BCAA's kunnen nemen maar vind ik bullshit. Je voeding zou ik aanpassen tot veel eiwitten(vis,vlees,eieren,kaasproducten), voldoende vetten ( let op: onverzadigde vetten, omega 3 vetten, voorbeelden: pindakaas,zalm,haring,lijnzaadolie, verzadigde vetten zoveel mogelijk vermijden) en minder koolhydraten.
2 uur trainen is te lang. Zou je (kracht)trainingen beperken tot minimaal 45 min, maximaal anderhalf uur ! En ik zou proberen je trainingen intensief te houden, weinig rust tussen je setjes maar niet TE weinig. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen
Zeker, heb je miss nog tips op het gebied van krachttraining qua oefeningen oid
pi_116114628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:58 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Zeker, heb je miss nog tips op het gebied van krachttraining qua oefeningen oid
Natuurlijk, ligt eraan voor welke spiergroep(en)? En over kaasproducten bedenk ik me net, dat is moddervet kan je beter niet doen sorry.
pi_116114742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:00 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Natuurlijk, ligt eraan voor welke spiergroep(en)? En over kaasproducten bedenk ik me net, dat is moddervet kan je beter niet doen sorry.
Kaas :'(
wat ik nu dus altijd deed was ong half uur hardlopen waarin ik mn hartslag erg hoog breng. Daarna begin ik aan kracht oefeningen beginnend met buikspieren waar ik 4 x 10 sets doe ( ik weet de naam van t apparaat niet :') ) daarna bicep, tricep en schouder dan borstspieren dan kuiten en bovenbenen. moet sws nog iets voor mn rug vinden. Dit is dus allemaal op apparaten maar ik zou de naam van die dingen bij god niet weten :P.
pi_116115334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:03 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Kaas :'(
wat ik nu dus altijd deed was ong half uur hardlopen waarin ik mn hartslag erg hoog breng. Daarna begin ik aan kracht oefeningen beginnend met buikspieren waar ik 4 x 10 sets doe ( ik weet de naam van t apparaat niet :') ) daarna bicep, tricep en schouder dan borstspieren dan kuiten en bovenbenen. moet sws nog iets voor mn rug vinden. Dit is dus allemaal op apparaten maar ik zou de naam van die dingen bij god niet weten :P.
Als je geduld hebt geef ik je vanavond een uitgebreid antwoord met handige tips. Wel zeg ik doe nooit cardio en dan krachttraining, want dan verbrand je teveel spieren ipv vet. En dat wil je niet. Paar minutjes opwarmen van tevoren kan geen kwaad.
pi_116115363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:23 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Als je geduld hebt geef ik je vanavond een uitgebreid antwoord met handige tips. Wel zeg ik doe nooit cardio en dan krachttraining, want dan verbrand je teveel spieren ipv vet. En dat wil je niet. Paar minutjes opwarmen van tevoren kan geen kwaad.
oh oke nou bedankt alvast heb ook nog een vraag over het eten en drinken na het trainen maar als je vanavond tijd hebt, graag :D
pi_116126630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:03 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Kaas :'(
wat ik nu dus altijd deed was ong half uur hardlopen waarin ik mn hartslag erg hoog breng. Daarna begin ik aan kracht oefeningen beginnend met buikspieren waar ik 4 x 10 sets doe ( ik weet de naam van t apparaat niet :') ) daarna bicep, tricep en schouder dan borstspieren dan kuiten en bovenbenen. moet sws nog iets voor mn rug vinden. Dit is dus allemaal op apparaten maar ik zou de naam van die dingen bij god niet weten :P.
Kaas kan wel maar dan zou je naar light kaas moeten zoeken en dan 1 plakje op je beleg doen, maar is niet genoeg qua eiwitten. Dan pak je voor het betere werk kipfilet, kalkoenfilet etc. Ik hoor mensen dat achterham en schouderham slecht is, maar dat is slecht op een andere manier. Krijg je hoop puisten van, als je daar nie gevoelig voor bent, gewoon op je beleg doen. Hele pak( 100 gr dan) verdeeld over het aantal boterhammen wat je gaat eten.

Maar goed verder naar je vraag.

Apparaten moet je zoveel mogelijk ontlopen. Het beste is om met dumbells en barbells te trainen. Af en toe een machine kan geen kwaad hoor maar beter van niet.
Hier heb ik een site voor je met een hoop oefeningen : http://www.bodybuilding.com/exercises. Staan veel goede oefeningen op.
Probeer elke dag een andere spiergroep te trainen zodat ze genoeg rust krijgen, niet elke dag al je spiergroepen pakken. bijv:
Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps, Buik
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen, Buik
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Zoiets zou je kunnen proberen.

Wat is je vraag over eten en drinken na het eten?:P
pi_116126829
gewoon starting strength doen als beginner
pi_116127414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:31 schreef 16meter het volgende:
gewoon starting strength doen als beginner
wat deze jongen zegt is de waarheid

met kloten op machines zul je nooit iets bereiken.
pi_116130531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:39 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

wat deze jongen zegt is de waarheid

met kloten op machines zul je nooit iets bereiken.
Wat deze jongens zeggen is waarheid.

Heb zelf ook maanden lang aangekloot; begon met een 3 daags split schema, pakte geen compounds en had af en toe wel eens wat pijntjes.

Nu ik in de 3e week van SS zit voelt mijn lichaam veel meer als een geheel. Klinkt misschien raar/vaag maar ik heb spijt dat ik niet een jaar geleden ben begonnen met SS.

'A year from now you'll wish you started today'.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 02:04:56 #192
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116135688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

wat is dat planks dan
Klik
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116136958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:28 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Kaas kan wel maar dan zou je naar light kaas moeten zoeken en dan 1 plakje op je beleg doen, maar is niet genoeg qua eiwitten. Dan pak je voor het betere werk kipfilet, kalkoenfilet etc. Ik hoor mensen dat achterham en schouderham slecht is, maar dat is slecht op een andere manier. Krijg je hoop puisten van, als je daar nie gevoelig voor bent, gewoon op je beleg doen. Hele pak( 100 gr dan) verdeeld over het aantal boterhammen wat je gaat eten.

Maar goed verder naar je vraag.

Apparaten moet je zoveelmogelijk ontlopen. Het beste is om met dumbells en barbells te trainen. Af en toe een machine kan geen kwaad hoor maar beter van niet.
Hier heb ik een site voor je met een hoop oefeningen : http://www.bodybuilding.com/exercises. Staan veel goede oefeningen op.
Probeer elke dag een andere spiergroep te trainen zodat ze genoeg rust krijgen, niet elke dag al je spiergroepen pakken. bijv:
Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps, Buik
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen, Buik
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Zoiets zou je kunnen proberen.

Wat is je vraag over eten en drinken na het eten?:P
Waarom is kaas slecht? 30+ pakken en binnen je kcals blijven.

En waarom 2x pw buik?
pi_116137827
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 07:09 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Waarom is kaas slecht? 30+ pakken en binnen je kcals blijven.

En waarom 2x pw buik?
Het gehalte qua verzadigde vetten is hoog en dat wil je juist niet hebben als je aan het cutten bent. Kijk eens voor de gein naar de voedingswaarde van kaas.

En waarom 2x pw buik? Dat was maar een voorbeeld schema. Hij kan ook 3 keer doen of 1 keer. 2 keer per week zou ik persoonlijk doen omdat je dan gewoon je buik goed onderhoudt mits je goed traint.
pi_116138586
Verzadigde vetten zijn niet slecht, en als het past waarom niet.
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 09:57:35 #196
230491 Zith
pls tip
pi_116138973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Het gehalte qua verzadigde vetten is hoog en dat wil je juist niet hebben als je aan het cutten bent. Kijk eens voor de gein naar de voedingswaarde van kaas.
Nee. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116139419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:52 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Het gehalte qua verzadigde vetten is hoog en dat wil je juist niet hebben als je aan het cutten bent. Kijk eens voor de gein naar de voedingswaarde van kaas.

En waarom 2x pw buik? Dat was maar een voorbeeld schema. Hij kan ook 3 keer doen of 1 keer. 2 keer per week zou ik persoonlijk doen omdat je dan gewoon je buik goed onderhoudt mits je goed traint.
Als je echt goed traint hoef je je abs niet eens te isoleren.
pi_116142433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:28 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Kaas kan wel maar dan zou je naar light kaas moeten zoeken en dan 1 plakje op je beleg doen, maar is niet genoeg qua eiwitten. Dan pak je voor het betere werk kipfilet, kalkoenfilet etc. Ik hoor mensen dat achterham en schouderham slecht is, maar dat is slecht op een andere manier. Krijg je hoop puisten van, als je daar nie gevoelig voor bent, gewoon op je beleg doen. Hele pak( 100 gr dan) verdeeld over het aantal boterhammen wat je gaat eten.
Niet waar.
pi_116154994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:28 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Kaas kan wel maar dan zou je naar light kaas moeten zoeken en dan 1 plakje op je beleg doen, maar is niet genoeg qua eiwitten. Dan pak je voor het betere werk kipfilet, kalkoenfilet etc. Ik hoor mensen dat achterham en schouderham slecht is, maar dat is slecht op een andere manier. Krijg je hoop puisten van, als je daar nie gevoelig voor bent, gewoon op je beleg doen. Hele pak( 100 gr dan) verdeeld over het aantal boterhammen wat je gaat eten.

Maar goed verder naar je vraag.

Apparaten moet je zoveel mogelijk ontlopen. Het beste is om met dumbells en barbells te trainen. Af en toe een machine kan geen kwaad hoor maar beter van niet.
Hier heb ik een site voor je met een hoop oefeningen : http://www.bodybuilding.com/exercises. Staan veel goede oefeningen op.
Probeer elke dag een andere spiergroep te trainen zodat ze genoeg rust krijgen, niet elke dag al je spiergroepen pakken. bijv:
Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Rug, Biceps, Buik
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen, Buik
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Zoiets zou je kunnen proberen.

Wat is je vraag over eten en drinken na het eten?:P
Erg bedankt. Ja ik bedoel het eten en drinken na het sporten haha. Wat is nou het beste om meteen daarna te nemen of gewoon helemaal niks.
pi_116155319
en weer dacht ik dat het niveau in het BB topic enorm was gedaald, gelukkig is dit het fitness gedeelte :') kaas slecht? 30 gr eiwit/100 gr 0 koolhydraat alleen vrij veel vet, pak gewoon 30+
pi_116159611
Maakt ook geen zak uit als je in de bulk zit, 400kcal per 100gr, goede stats.
pi_116171053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:27 schreef mtchel112 het volgende:
en weer dacht ik dat het niveau in het BB topic enorm was gedaald, gelukkig is dit het fitness gedeelte :') kaas slecht? 30 gr eiwit/100 gr 0 koolhydraat alleen vrij veel vet, pak gewoon 30+
ah laat gaan joh
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:54:54 #203
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116171919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:19 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Erg bedankt. Ja ik bedoel het eten en drinken na het sporten haha. Wat is nou het beste om meteen daarna te nemen of gewoon helemaal niks.
Je moet er sowieso voor zorgen dat je lichaam eiwitten krijgt om je spieren te laten herstellen. Het liefst langzame zoals kwark.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116172346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:54 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je moet er sowieso voor zorgen dat je lichaam eiwitten krijgt om je spieren te laten herstellen. Het liefst langzame zoals kwark.
Kwart voor het slapen gaan, nomnomnomnom
pi_116177222
Ik heb nooit uitgesloten dat kaas slecht is, maar als je aan het cutten bent is het beter van niet want er zit veel verzadigde vetten in. All i'm saying.

Nic1: http://www.gezondheidsnet(...)t-is-het-andere-niet
  donderdag 30 augustus 2012 @ 08:40:44 #206
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116177685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 07:52 schreef Kelvin92 het volgende:
Ik heb nooit uitgesloten dat kaas slecht is, maar als je aan het cutten bent is het beter van niet want er zit veel verzadigde vetten in. All i'm saying.

Nic1: http://www.gezondheidsnet(...)t-is-het-andere-niet
Wat maakt het voor verschil uit of je aan het cutten bent of niet?
Je hebt evengoed vetten nodig.
All she wants and needs is just a little taste..
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2012 @ 08:55:27 #207
230491 Zith
pls tip
pi_116177892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 07:52 schreef Kelvin92 het volgende:
Ik heb nooit uitgesloten dat kaas slecht is, maar als je aan het cutten bent is het beter van niet want er zit veel verzadigde vetten in. All i'm saying.

Nic1: http://www.gezondheidsnet(...)t-is-het-andere-niet
http://voedingengezondheid.com/verzadigd-vet-hartziekten.html

Zie hier voor de huidige stand van zaken op wetenschappelijk gebied:

http://en.wikipedia.org/w(...)_disease_controversy

Maar een andere vraag: Waarom is dit relevant bij het cutten, en niet bij het bulken?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116177921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:23 schreef Kelvin92 het volgende:

[..]

Als je geduld hebt geef ik je vanavond een uitgebreid antwoord met handige tips. Wel zeg ik doe nooit cardio en dan krachttraining, want dan verbrand je teveel spieren ipv vet. En dat wil je niet. Paar minutjes opwarmen van tevoren kan geen kwaad.
:') Dat heeft hier niets mee te maken. Feit is dat je met eerst cardio je spierglucose als eerste verbruikt, die je daarna nodig hebt bij de krachttraining.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:39:05 #209
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_116178648
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:22 schreef star_gazer het volgende:
Hoi, ook maar eens mee gaan doen in dit topic :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_116180060
@zith. Omdat je vet wordt van TEVEEL verzadigd vet.
En kaas heeft daar een hoog gehalte in dus als ie aan het cutten is, is het beter van niet..
pi_116180189
Je wordt vet van teveel calorieën.
Grof door de bocht;
http://edition.cnn.com/20(...)professor/index.html
BEASTMODE
pi_116181039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:40 schreef Kelvin92 het volgende:
@zith. Omdat je vet wordt van TEVEEL verzadigd vet.
En kaas heeft daar een hoog gehalte in dus als ie aan het cutten is, is het beter van niet..
Dat heeft meer te maken met teveel eten dan met de verzadigde vetten. Van teveel carbs wordt je ook vet, alles wat je daarvan niet als glycogeen opslaat of verbrand wordt immers opgeslagen als vet.
pi_116181284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:40 schreef Kelvin92 het volgende:
@zith. Omdat je vet wordt van TEVEEL verzadigd vet.
En kaas heeft daar een hoog gehalte in dus als ie aan het cutten is, is het beter van niet..
Ga is weg en boeken lezen:')
pi_116182404
Alles waar teveel voor staat wordt je vet van :) maar goed!
pi_116182474
nee gozer, lees je gewoon even in voordat je onwaarheden verspreidt
pi_116183249
K heb net f snel gekeken naar voedingswaarde van kaas en in het bijzonder 30 plus en moet jullie gelijk geven. Neemt nie weg dat de andere kaassoorten wel caloriebommen zijn mocht je een 100 gr pak in 1 keer op je brood doen.
Ben ook geen fan van kaas :p
pi_116185024
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:34 schreef Kelvin92 het volgende:
K heb net f snel gekeken naar voedingswaarde van kaas en in het bijzonder 30 plus en moet jullie gelijk geven. Neemt nie weg dat de andere kaassoorten wel caloriebommen zijn mocht je een 100 gr pak in 1 keer op je brood doen.
Ben ook geen fan van kaas :p
achja ik kijk wel zal sws niet te veel kaas eten. Maar uhh is bijvoorbeeld fruit met yoghurt in dn blender goed voor na t sporten ofzo?
pi_116185085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:33 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

achja ik kijk wel zal sws niet te veel kaas eten. Maar uhh is bijvoorbeeld fruit met yoghurt in dn blender goed voor na t sporten ofzo?
Sure, kan ook overdag gewoon hoor. Je hoeft niet persé iets te eten na het sporten. Vaak wel handig om nog even een broodje weg te werken oid. Maar als je gewoon eet wat je moet eten over de hele dag hoeft het niet meteen na het sporten.
pi_116185100
Wel slim overigens, ook maar eens kijken of de blender nog werkt.
pi_116185145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:35 schreef MrGuma het volgende:
Wel slim overigens, ook maar eens kijken of de blender nog werkt.
Zolang je er maar geen goudvis in doet. Maar het hoeft dus niet perse erna. Ja ik had zoiets gelezen van je suiker peil omhoog brengen enzo.
pi_116185229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:37 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Zolang je er maar geen goudvis in doet. Maar het hoeft dus niet perse erna. Ja ik had zoiets gelezen van je suiker peil omhoog brengen enzo.
Zorg eerst dat je goed aan het trainen bent (volg Starting Strength bv.), zorg dat je gezond eet (als je poep lichtbruin is ben je goed op weg) dat je voldoende slaapt en dat je genoeg eet. Daarna kan je gaan bepalen op welke momenten je het best kan eten.

De basis eerst, als je daar genoeg over weet ga je verder lezen. :)
pi_116186455
Ik zou om de 2 uur iets eten, kleine maaltijden.

Maar f iets tussendoor. Iemand positieve ervaringen met het 5x5 schema?
pi_116190060
is dit een lekker schema om te beginnen? ik combineer dit dan nog met cardio, en dit is 3x in de week maar op andere dagen kan ik thuis nog andere spieren trainen dan aangezien ik daar ook nog de mogelijkheid toe heb.
http://krachttraining.net/index.php/12-weken-mark-rippetoe.html
  zondag 2 september 2012 @ 17:23:42 #224
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_116311256
tvp
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_116336009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef mega-worstje het volgende:
is dit een lekker schema om te beginnen? ik combineer dit dan nog met cardio, en dit is 3x in de week maar op andere dagen kan ik thuis nog andere spieren trainen dan aangezien ik daar ook nog de mogelijkheid toe heb.
http://krachttraining.net/index.php/12-weken-mark-rippetoe.html
Nee, gewoon het rippetoe schema volgen. Zit in de 4e week nu. En NEE je moet niet op andere dagen ook nog even spieren trainen. Je hebt, zeker als je wat verder in het programma zit, alle tijd nodig om je spieren te laten herstellen. Zeker na de 3 workouts, als ik dus 2 dagen rust heb, voel ik m'n spieren vaak nog voldoende. Meer trainen zorgt dus voor overtraining en een grotere kans op blessures en staat je gains alleen maar in de weg. Hetzelfde geldt voor cardio; aangezien je al 3x per squats kan je beter geen cardio doen of in ieder geval heel summier om zo je benen rust te geven. Denk bijvoorbeeld eraan om rustig een paar banen te zwemmen.

Cardio is goed om erbij te doen maar kan mogelijk je krachtverwerving/spiergroei in de weg staan.
pi_116338834
Worden hier ook nog supps gebruikt?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_116338890
tevepe
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_116341562
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 06:37 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Nee, gewoon het rippetoe schema volgen. Zit in de 4e week nu. En NEE je moet niet op andere dagen ook nog even spieren trainen. Je hebt, zeker als je wat verder in het programma zit, alle tijd nodig om je spieren te laten herstellen. Zeker na de 3 workouts, als ik dus 2 dagen rust heb, voel ik m'n spieren vaak nog voldoende. Meer trainen zorgt dus voor overtraining en een grotere kans op blessures en staat je gains alleen maar in de weg. Hetzelfde geldt voor cardio; aangezien je al 3x per squats kan je beter geen cardio doen of in ieder geval heel summier om zo je benen rust te geven. Denk bijvoorbeeld eraan om rustig een paar banen te zwemmen.

Cardio is goed om erbij te doen maar kan mogelijk je krachtverwerving/spiergroei in de weg staan.
Heb donderdag afspraak voor een persoonlijk schema ;)
pi_116343425
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:29 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Heb donderdag afspraak voor een persoonlijk schema ;)
Bij de sportschool? Tenzij competent krijg je waarschijnlijk een enorm rukschema. Je kunt beter dat rippetoe schema volgen.
  maandag 3 september 2012 @ 13:50:39 #230
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_116343436
Ik vind het vervelend dat elk menselijk lichaam weer uniek is. Want daardoor hoor je inderdaad weer verschillende opvattingen en ervaringen met bepaalde strategieën om af te vallen / te cutten.

De één zegt dat HIIT dé shit is, de ander zegt dat je er misschien één suikerklontje extra er van af valt / dat het niet zo heel veel impact op de conditie heeft.

De ander zegt weer dat je het beste op je hartslag moet letten en niet voluit moet blazen (vetverbrandingzone voor als je wil afvallen).
pi_116344654
gewoon doen wat je leuker vindt

met beide verlies je vet
  maandag 3 september 2012 @ 14:37:57 #232
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116344679
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:50 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het vervelend dat elk menselijk lichaam weer uniek is. Want daardoor hoor je inderdaad weer verschillende opvattingen en ervaringen met bepaalde strategieën om af te vallen / te cutten.

De één zegt dat HIIT dé shit is, de ander zegt dat je er misschien één suikerklontje extra er van af valt / dat het niet zo heel veel impact op de conditie heeft.

De ander zegt weer dat je het beste op je hartslag moet letten en niet voluit moet blazen (vetverbrandingzone voor als je wil afvallen).
Ja inderdaad, dat vind ik ook wel vervelend.
Het is bij iedereen anders wat het beste werkt en bij mij ben ik er nog steeds niet zo goed achter.
Heb vanalles gedaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116344745
Sowieso dat vragen van advies...

Probeer gewoon uit wat voor jouw het beste werkt. Algemene info is overal genoeg te vinden. Mensen zijn blijkbaar altijd opzoek naar die ene wonderformule, maar die bestaat niet.

Gewoon minimaal 8 uur per nacht pitten, voldoende goede bouw en voedingsstoffen eten en erg hard trainen!

Voila.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  † In Memoriam † maandag 3 september 2012 @ 14:39:56 #234
230491 Zith
pls tip
pi_116344746
Het is niet voor elk lichaam anders.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 3 september 2012 @ 14:43:02 #235
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116344841
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:37 schreef 16meter het volgende:
gewoon doen wat je leuker vindt

met beide verlies je vet
Dat dacht ik dus ook. Maar ik vind het erg leuk om te skeeleren, dat doe ik liever dan in de sportschool hangen.
Maar ik heb het idee dat ik daar juist niet van afval.

Ik heb dat een paar weken echt een stuk of vijf keer in de week gedaan, iedere keer rond de 15/20 km, op mijn eten gelet, maar zag geen verschil.
Dat verschil zie ik eerder als ik saai cardio ga doen in de sportschool.

Of is het mogelijk dat het skeeleren te intensief is? Of dat ik te weinig eet voor deze intensieve inspanning, terwijl het voor gewoon cardio wel genoeg is?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116344916
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Maar ik vind het erg leuk om te skeeleren, dat doe ik liever dan in de sportschool hangen.
Maar ik heb het idee dat ik daar juist niet van afval.

Ik heb dat een paar weken echt een stuk of vijf keer in de week gedaan, iedere keer rond de 15/20 km, op mijn eten gelet, maar zag geen verschil.
Dat heb ik wel eerder als ik saai cardio ga doen bij de sportschool.

Of is het mogelijk dat het skeeleren te intensief is? Of dat ik te weinig eet voor deze intensieve inspanning, terwijl het voor gewoon cardio wel genoeg is?
Als je vet wil verbranden moet je hartslag in een bepaalde zone zitten. Geen idee welke, is googlebaar.
Daarnaast; heb je letten op eten en letten op eten. Je kan zeggen 'hmm, nee vandaag eet ik nauwelijks iets, neem ik hier wat van en daar wat van. En je hebt letten op eten waarin je een schema maakt, kijkt wat je op een gemiddelde dag eet; daar tel je kcal etc. van en dan kijk je wat anders/weg moet. Dan ga je 500kcal onder je onderhoud zitten en dan val je af.

Vanzelfsprekend duurt het een aantal weken voordat je uberhaupt resultaat ziet.

Skeeleren is overigens minder intensief dan cardio met roeien/zwemmen oid. Enige wat je met skeeleren moet doen is afzetten en enigszins uitrollen. Bij roeien, fietsen, zwemmen moet je continu inspanning leveren.
pi_116345021
Bij mij werkte spinning erg goed, lekker intensief en vond het veel minder saai dan andere cardio.
  maandag 3 september 2012 @ 14:49:05 #238
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116345027
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:45 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Als je vet wil verbranden moet je hartslag in een bepaalde zone zitten. Geen idee welke, is googlebaar.
Daarnaast; heb je letten op eten en letten op eten. Je kan zeggen 'hmm, nee vandaag eet ik nauwelijks iets, neem ik hier wat van en daar wat van. En je hebt letten op eten waarin je een schema maakt, kijkt wat je op een gemiddelde dag eet; daar tel je kcal etc. van en dan kijk je wat anders/weg moet. Dan ga je 500kcal onder je onderhoud zitten en dan val je af.

Vanzelfsprekend duurt het een aantal weken voordat je uberhaupt resultaat ziet.
Dat is het hem nou juist, de één zegt dat je hartslag in een bepaalde zone moet zitten om vet te verbranden, de ander zegt dat dat onzin is, dat je met een hoge hartslag ook vet verbrandt.

Het tweede: ik ben bewust van wat ik eet (complexe carbs, goede vetten en vooral veel eiwitten) en ik tel calorieen. Ik zit meestal rond de 1300-1500 kcal op een dag. Mijn bmr is rond de 1460 kcal, onderhoud rond de 1900-2000.
1300 kcal is dan wel aan de lage kant, maar het kan toch niet dat ik daarmee al in de spaarstand kom?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116345038
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:50 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het vervelend dat elk menselijk lichaam weer uniek is. Want daardoor hoor je inderdaad weer verschillende opvattingen en ervaringen met bepaalde strategieën om af te vallen / te cutten.

De één zegt dat HIIT dé shit is, de ander zegt dat je er misschien één suikerklontje extra er van af valt / dat het niet zo heel veel impact op de conditie heeft.

De ander zegt weer dat je het beste op je hartslag moet letten en niet voluit moet blazen (vetverbrandingzone voor als je wil afvallen).
Elk lichaam weer uniek. Nee vind ik nergens op slaan. De basislijnen zijn hetzelfde. Daar zijn alle dieeten ook op gebaseerd.

Er zijn gewoon een aantal hoofd-methodes om af te vallen, kracht te verkrijgen en dergelijke. Ze lijken een beetje op elkaar, ze worden allemaal tegengesproken door verschillende wetenschappelijk onderzoeken. Gewoon de programma's afgaan en kijken waar jij je denkt aan te kunnen houden.
  maandag 3 september 2012 @ 14:49:50 #240
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116345050
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:48 schreef Nic1 het volgende:
Bij mij werkte spinning erg goed, lekker intensief en vond het veel minder saai dan andere cardio.
Dat heb ik in het verleden ook iedere week gedaan en vond ik erg leuk.
Moet dat eigenlijk ook maar weer eens oppakken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116345116
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is het hem nou juist, de één zegt dat je hartslag in een bepaalde zone moet zitten om vet te verbranden, de ander zegt dat dat onzin is, dat je met een hoge hartslag ook vet verbrandt.

Het tweede: ik ben bewust van wat ik eet (complexe carbs, goede vetten en vooral veel eiwitten) en ik tel calorieen. Ik zit meestal rond de 1300-1500 kcal op een dag. Mijn bmr is rond de 1460 kcal, onderhoud rond de 1900-2000.
1300 kcal is dan wel aan de lage kant, maar het kan toch niet dat ik daarmee al in de spaarstand kom?
Daarom moet je kijken wat het beste is voor jou en waar je je het prettigst bij voelt. Sowieso, als je al meer dan de '30 minuten' lopen per dag doet (en jij dus nog eens flink aan het skeeleren bent) moet je sowieso niet op de 1300kcal gaan zitten wanneer je een onderhoud hebt van 1900kcal. Dan doe je en een intensieve inspanning en zit je nog eens bijna 1/3 onder je onderhoud. (wat dus meer dan 1/3 is als je dus sport)
  maandag 3 september 2012 @ 14:57:33 #242
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116345270
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:52 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Daarom moet je kijken wat het beste is voor jou en waar je je het prettigst bij voelt. Sowieso, als je al meer dan de '30 minuten' lopen per dag doet (en jij dus nog eens flink aan het skeeleren bent) moet je sowieso niet op de 1300kcal gaan zitten wanneer je een onderhoud hebt van 1900kcal. Dan doe je en een intensieve inspanning en zit je nog eens bijna 1/3 onder je onderhoud. (wat dus meer dan 1/3 is als je dus sport)
Dat vind ik dus best lastig. Ik ben bang dat als ik meer eet dan 1500 kcal, ik juist niet afval omdat het dan teveel is. Theoretisch gezien eigenlijk onzin omdat ik met sporten echt wel meer verbrand dan 1500 kcal. Maar toch ben ik daar bang voor.
Daarom ga ik 1300-1500 kcal eten maar dat houd ik voor langere tijd niet vol, dan krijg ik op een gegeven moment snackaanvallen.
Ik zit dus een beetje in een vicieuze cirkel :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116346085
snackaanvallen komen door een gebrek aan mentaliteit

mocht je het toch niet kunnen opbrengen: makkelijk te bestrijden door low cal voedsel te eten (stukje komkommer bijv)
of gewoon een paar grote glazen koud water drinken

[ Bericht 6% gewijzigd door 16meter op 04-09-2012 17:56:38 ]
  maandag 3 september 2012 @ 16:23:19 #244
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116348213
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:21 schreef 16meter het volgende:
snackaanvallen komen door een gebrek aan mentaliteit

mocht je het toch niet kunnen opbrengen: makkelijk uit te bestrijden oor low cal voedsel te eten (stukje komkommer bijv)
of gewoon een paar grote glazen koud water drinken
Daar zal het idd ook wel aan liggen.
Die dingen probeer ik meestal al, maar lukt niet altijd, of dat stilt voor even de trek. Water drink ik sowieso veel.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116349924
Toen ik IF deed vond ik het ook veel eenvoudiger om niet te veel te eten en het snacken af te leren. Het gaat me namelijk makkelijker af om een tijd helemaal niet te eten, dan steeds kleine beetjes waarbij ik steeds op moet letten hoeveel het is. :)
  † In Memoriam † maandag 3 september 2012 @ 17:12:39 #246
230491 Zith
pls tip
pi_116350316
Stop nou even met dat dieet-vrouwen gedoe. Het is niet zo dat elk lichaam anders is. Voor 99% van de mensen werkt hetzelfde, hetzelfde. Er is niet een bepaalde hartslag nodig, behalve dan een hartslag an sich.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116388234
Beste medesporters :)

Ik ben momenteel op zoek naar een halterbank, alleen weet weinig af van wat wel/ geen goed spul is.
Daarom mijn vraag aan jullie of http://www.bremshey-online.nl/bremshey-oversized-halterbank dit een beetje goed spul is?
Wil er nog een olympische halterstang met gewichten bij gaan kopen.
pi_116388571
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:21 schreef 16meter het volgende:
snackaanvallen komen door een gebrek aan mentaliteit

mocht je het toch niet kunnen opbrengen: makkelijkt te bestrijden oor low cal voedsel te eten (stukje komkommer bijv)
of gewoon een paar grote glazen koud water drinken
Dit. komkommer, kwark of noten (ongezout) en je blijft goed op de been. Ik eet nog wel eens een volkoren cracker als snack.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_116389449
noten? nee man, veel te veel kcal.

tegen het hongergevoel beter iets uit dit lijstje:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_non-starchy_vegetables
pi_116389479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:56 schreef 16meter het volgende:
noten? nee man, veel te veel kcal.

tegen het hongergevoel beter iets uit dit lijstje:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_non-starchy_vegetables
handig thx bro, maarja gewoon alle groentes dus?
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:00:29 #251
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_116389552
Ik heb onregelmatige nachtdiensten, daardoor kan ik niet meer goed mijn fullbody schema optimaal hanteren (heb nu zo'n 5 uur per dag slaap), dus gebruik ik de komende tijd alleen cardio, aangezien ik volgens mij alleen mijn spieren verneuk als ik door blijf krachten.

Als het goed is binnenkort weer een normale baan, dan zal ik weer de krachttraining weer gedisciplineerd herpakken :@
pi_116389577
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:15 schreef lolrofl het volgende:
Beste medesporters :)

Ik ben momenteel op zoek naar een halterbank, alleen weet weinig af van wat wel/ geen goed spul is.
Daarom mijn vraag aan jullie of http://www.bremshey-online.nl/bremshey-oversized-halterbank dit een beetje goed spul is?
Wil er nog een olympische halterstang met gewichten bij gaan kopen.
Misschien beter om te kijken naar een power rack met bankje.
pi_116389635
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

handig thx bro, maarja gewoon alle groentes dus?
meeste wel, maar niet alles.

Maar gewoon IF doen, dan heb je na een paar weken geen last meer van honger. Hoogstens aan het einde van je fast.
pi_116389846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:01 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Misschien beter om te kijken naar een power rack met bankje.
Ok dank. Welke zijn qua prijs/kwaliteit een aanrader?
Wat is er beter aan een powerrack btw?

[ Bericht 3% gewijzigd door lolrofl op 04-09-2012 18:22:35 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 18:40:40 #255
230491 Zith
pls tip
pi_116390443
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:15 schreef lolrofl het volgende:

[..]

Ok dank. Welke zijn qua prijs/kwaliteit een aanrader?
Wat is er beter aan een powerrack btw?
Je kan er alles in doen, in een halterbank kan je alleen bench press doen. En je kan veiligheidsbalken instellen waardoor je als je in je eente benched niet dood gaat omdat je barbell op je nek valt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116390492
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:15 schreef lolrofl het volgende:

[..]

Wat is er beter aan een powerrack btw?
Je kunt dan veel meer oefeningen doen. Zoals bijvoorbeeld squat, dips, pull-ups, chin-ups, rack pulls, hanging raises etc en het is veiliger. :)
pi_116390558
Bedankt :) Powerracks zijn wel een stuk duurder of niet?
pi_116391504
Ja die zullen wel wat meer kosten, ik zou zelf overigens niet weten waar je die het beste kunt kopen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 19:26:11 #259
230491 Zith
pls tip
pi_116391988
In het bodybuild topic is er iemand die hem heeft laten maken voor ~250 eur, kon geloof ik tot 500KG dragen, je kan het daar vragen (en om fotos vragen). :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116392039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:26 schreef Zith het volgende:
In het bodybuild topic is er iemand die hem heeft laten maken voor ~250 eur, kon geloof ik tot 500KG dragen, je kan het daar vragen (en om fotos vragen). :)
Thx. Ga daar ook even lezen
pi_116392635
Thanks :)
pi_116421141
quote:
Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!
Moet je nou wel voor krachttraining cardio gebruiken als warming up of niet? Beetje tegenstrijdige zin. :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_116422195
Het is niet tegenstrijdig. Een warming up kost weinig energie itt een goede cardio.
pi_116423196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:22 schreef Nic1 het volgende:
Het is niet tegenstrijdig. Een warming up kost weinig energie itt een goede cardio.
Dus niet meer dan 10 minuten cardio vooraf, dan krachttraining en dan cardio achteraf?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:46:45 #266
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116423283
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:44 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Dus niet meer dan 10 minuten cardio vooraf, dan krachttraining en dan cardio achteraf?
Precies!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_116423492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Precies!
Top, danku mensen.

Ik wil weer actief gaan worden qua fitness met een vriend van me die het al veel doet, alleen ik heb nogal een kut slaapritme en overdag eet ik niet te veel, maar 's avonds krijg ik altijd honger, dus stop ik vanalles naar binnen. Heb nu cereal gekocht voor dat soort momenten, na een kwartier in de winkel staan bij alle cornflakes, heb ik de meest gezonde gekozen, wat deze is:

All-Bran Plus
per 100g:
334 kcal
14g eiwitten
48g koolhydraten, waarvan:
-18g suikers
-30g zetmeel
3.5g vet (0.7g verzadigd)
27g vezels

Wat denkt men hiervan als ontbijt/vullend eten voor 's avonds.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:56:42 #268
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116423706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:51 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Top, danku mensen.

Ik wil weer actief gaan worden qua fitness met een vriend van me die het al veel doet, alleen ik heb nogal een kut slaapritme en overdag eet ik niet te veel, maar 's avonds krijg ik altijd honger, dus stop ik vanalles naar binnen. Heb nu cereal gekocht voor dat soort momenten, na een kwartier in de winkel staan bij alle cornflakes, heb ik de meest gezonde gekozen, wat deze is:

All-Bran Plus
per 100g:
334 kcal
14g eiwitten
48g koolhydraten, waarvan:
-18g suikers
-30g zetmeel
3.5g vet (0.7g verzadigd)
27g vezels

Wat denkt men hiervan als ontbijt/vullend eten voor 's avonds.
Dat het vreselijk hoog is in suikers en zetmeel.
pi_116423776
Daar zit erg veel suiker in.

Misschien is havermout of brinta beter, als je iets soortgelijks zoekt wat snel klaar te maken is.
Het is niet erg om overdag niets tot weinig te eten, maar dan moet je dat niet compenseren door suiker en zetmeel te gaan eten. :)

[ Bericht 85% gewijzigd door Nic1 op 05-09-2012 16:03:41 ]
  woensdag 5 september 2012 @ 15:59:56 #270
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 5 september 2012 @ 16:01:56 #271
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116423914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:51 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Top, danku mensen.

Ik wil weer actief gaan worden qua fitness met een vriend van me die het al veel doet, alleen ik heb nogal een kut slaapritme en overdag eet ik niet te veel, maar 's avonds krijg ik altijd honger, dus stop ik vanalles naar binnen. Heb nu cereal gekocht voor dat soort momenten, na een kwartier in de winkel staan bij alle cornflakes, heb ik de meest gezonde gekozen, wat deze is:

All-Bran Plus
per 100g:
334 kcal
14g eiwitten
48g koolhydraten, waarvan:
-18g suikers
-30g zetmeel
3.5g vet (0.7g verzadigd)
27g vezels

Wat denkt men hiervan als ontbijt/vullend eten voor 's avonds.
Als je dan toch aan de granen gaat, neem dan havermout. Sorry, maar dit is gesuikerde troep.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116423994
Oke top goed advies, dan ga ik dat kopen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:06:32 #273
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116424094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Oke top goed advies, dan ga ik dat kopen.
Zorg je er wel voor dat je je macro-nutrienten op orde brengt? Dus voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten? We kunnen je al het advies van de wereld geven, maar als zowel hoeveelheid als samenstelling van je dieet niet bij je doelen passen, ga je nergens heen.

Mensen met een onregelmatig eetritme kunnen trouwens baat hebben bij intermittent fasting, omdat lange vastperiodes toch al ingebouwd zitten in dat onregelmatige patroon.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116424123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Oke top goed advies, dan ga ik dat kopen.
Het is goed dat je voedingswaarden en ingredienten aan het vergelijken bent, want fabrikanten stoppen er stiekem vanalles in. Laat je dus niet misleiden door kreten als "light" en "0% vet!". Nu alleen nog naar de juiste dingen kijken, afhankelijk van wat je nodig hebt. ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 16:16:42 #275
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116424519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:07 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is goed dat je voedingswaarden en ingredienten aan het vergelijken bent, want fabrikanten stoppen er stiekem vanalles in. Laat je dus niet misleiden door kreten als "light" en "0% vet!". Nu alleen nog naar de juiste dingen kijken, afhankelijk van wat je nodig hebt. ;)
Dit. "0% vet" betekent meestal "boordevol suiker!". En als er een 'voedingsstof' is die je als de pest moet mijden, is het suiker in plaats van vet. Suikers verstoren je metabolisme enorm en vetten hebben daarnaast allerlei andere positieve eigenschappen die suikers absoluut niet hebben. Je moet met vetten uitkijken dat je geen transvetten binnenkrijgt (zitten bijna nergens meer in) en een beetje opletten met de hoeveelheid verzadigd vet, maar dit is niet vanwege het directe effect op je lichaamsgewicht. Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt vet. Count your calories.

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 05-09-2012 16:25:26 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116425781
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]
. Vet eten maakt je niet vet. Teveel eten maakt vet. Count your calories.
qft
pi_116426706
Kom er net achter dat de actie bij helisports alleen voor Augustus gold. M'n spul kost nu al 100 euro meer aangezien ik geen kortingscoupon oid heb. Wachten op nieuwe acties dus :@
pi_116430882
Ik vraag me ook nog steeds af waarom mn moeder een beetje suiker over de worteltjes gooide. Begreep dat mijn moeder niet de enige was die dit deed.

Tegenwoordig drink ik thee, koffie etc zonder suiker. Sowieso ook vrijwel geen snoepgoed en zo.

Ook op het werk sla ik gebak over. Tijdje terug weer eens geprobeerd en die zooi is zo zoet dat het gewoonweg ranzig smaakt.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:17:02 #279
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116431245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:06 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag me ook nog steeds af waarom mn moeder een beetje suiker over de worteltjes gooide. Begreep dat mijn moeder niet de enige was die dit deed.

Mijn moeder doet dat ook, ook over de erwten.
Ik ben daar niet zo blij mee.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116431356
Waarom maken jullie dan niet een apart portie voor je zelf? Leer je meteen koken en misschien is het wel lekkerder :p
pi_116431515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:20 schreef MrGuma het volgende:
Waarom maken jullie dan niet een apart portie voor je zelf? Leer je meteen koken en misschien is het wel lekkerder :p
Ik maak nu zelf ook eten, maar dat bestaat veelal uit groenten, aardappelen en vlees (groenten zonder de suiker :P ), veel brood, pasta. Eigenlijk een hoop waar je volgens sommige sites snel dik van kan worden. Lees ik ergens dat je beter maar 2 boterhammen kan eten. Zal best, maar als ik dat doe dan lig ik een paar uur later op de grond.
Ben gewoon teveel bezig met bewegen om te teren op niets :+

Ik ben dan ook wel iemand die systematisch de roltrap overslaat, als het even kan de metro/tram laat voor wat het is en loopt.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:26:23 #282
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116431537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:20 schreef MrGuma het volgende:
Waarom maken jullie dan niet een apart portie voor je zelf? Leer je meteen koken en misschien is het wel lekkerder :p
Ik kan goed koken.
Waarom zou ik apart voor mezelf gaan koken als we met het hele gezin eten?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 5 september 2012 @ 19:28:01 #283
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116431586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:25 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik maak nu zelf ook eten, maar dat bestaat veelal uit groenten, aardappelen en vlees (groenten zonder de suiker :P ), veel brood, pasta. Eigenlijk een hoop waar je volgens sommige sites snel dik van kan worden. Lees ik ergens dat je beter maar 2 boterhammen kan eten. Zal best, maar als ik dat doe dan lig ik een paar uur later op de grond.
Ben gewoon teveel bezig met bewegen om te teren op niets :+

Ik ben dan ook wel iemand die systematisch de roltrap overslaat, als het even kan de metro/tram laat voor wat het is en loopt.
Sites die beweren dat je van groenten, aardappelen, vlees, brood en pasta dik wordt?
Die zou ik meteen verbannen (de sites he).

[ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 05-09-2012 19:36:58 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116431615
:')
pi_116431636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik kan goed koken.
Waarom zou ik apart voor mezelf gaan koken als we met het hele gezin eten?
Je eigen portie maken waar je zelf bepaalt of je suiker wil of niet en dan vervolgens gezellig met het gezin eten.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:31:31 #286
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116431701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:29 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Je eigen portie maken waar je zelf bepaalt of je suiker wil of niet en dan vervolgens gezellig met het gezin eten.
Dat kan ja dat ik het vantevoren uit de ketel haal ;)
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 5 september 2012 @ 19:33:32 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116431769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik kan goed koken.
Waarom zou ik apart voor mezelf gaan koken als we met het hele gezin eten?
Je kan je moeder vragen geen suiker op de erwten te doen, zodat degenen die dat wel willen het op hun bord kunnen doen.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:34:52 #288
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116431807
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan je moeder vragen geen suiker op de erwten te doen, zodat degenen die dat wel willen het op hun bord kunnen doen.
Dat kan idd ook.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116431810
Suiker over erwten is wel heel nasty, trouwens...

Mensen moeten eens leren smaken te waarderen, ipv te maskeren met sausjes, suiker en/of een overdaad aan zout.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:39:01 #290
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116431979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:34 schreef 16meter het volgende:
Suiker over erwten is wel heel nasty, trouwens...

Over wortelen trouwens ook. Daarbij zittten er meer dan genoeg suikers in wortelen, zeker nadat ze gekookt zijn.
pi_116432130
Ja, maar daar had ik wel eens van gehoord. :P
  woensdag 5 september 2012 @ 19:47:40 #292
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116432320
Ik vind het ook onzin, zou het zelf niet doen.
Net zoals dat suiker over bijv. aarbeien, gebakken appel, yoghurt e.d. wordt gedaan.
Het is wat jij zegt 16meter, dat de pure smaak van producten niet gewaardeerd wordt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116435190
quote:
4s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Als je dan toch aan de granen gaat, neem dan havermout. Sorry, maar dit is gesuikerde troep.
Havermout is super inderdaad. Met melk, of met water afhankelijk van je macro's. Ik gooi zelf 50gr in de blender vermalen havermout in 400 of 500ml melk.

Pak van 500gr euroshopper havermout kost je ¤ 0,39.
pi_116435478
suiker over de erwten, wtf? waarom heb je uberhaupt suiker in huis.
pi_116436505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
suiker over de erwten, wtf? waarom heb je uberhaupt suiker in huis.
Voor de visite, die dan 2 kingsize klontjes in hun kopje koffie willen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:32:34 #296
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_116437109
Ja suiker mag van mij het huis ook uit. Moet weer eens doorgeven dat ik heen suiker wil op de wortels of rode kool. Als ik er dan smaak aan wil mocht het zo niet smaken dan pak ik wel chilipoeder ofzo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 6 september 2012 @ 01:26:22 #297
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116447157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
suiker over de erwten, wtf? waarom heb je uberhaupt suiker in huis.
Dit ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116502367
20120905_184210.jpg

Ik vind dat het toch best redelijk gaat voor die 3 x amper een uurtje per week.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_116521711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dat het toch best redelijk gaat voor die 3 x amper een uurtje per week.
Ziet er goed uit! :) Wat doe je? SS of gewoon een eigen schema? Met SS moet je inderdaad maar 3x per week naar de sportschool :P
pi_116522996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:55 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! :) Wat doe je? SS of gewoon een eigen schema? Met SS moet je inderdaad maar 3x per week naar de sportschool :P
Momenteel gewoon piramide. Wel alles verdeeld over 2 dagen dus 2 x per week 1 spiergroep 2 maal. Had hiervoor veel succes met High Intensity (dat gaat echt onwijs snel qua schema per dag).

Nu is het dus dag 1:
Borst (4 oefeningen 8,10,12)
Schouders (1 oefening 8,10,12)
Triceps (2 oefeningen 8,10,12)
Buik (2 oefeningen 10,10,10 en 21-ers)

andere dag
Rug (3 oefeningen 8, 10, 12)
Biceps (2 oefeningen 8,10,12)
Benen (3 oefeningen 8,10,12)

Plus rennen/fietsen wanneer het kan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 02:27:27 #301
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116527229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dat het toch best redelijk gaat voor die 3 x amper een uurtje per week.
Ziet er goed uit man.

De workout die je hierboven geeft werkt goed voor je blijkbaar. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')